Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC's 2016 års projektor modeller: DLA-X5000, X7000, X9000

550 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 december 2015 - 19:18

Drexler
  • Drexler
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Om det inte syns ens med mörka scener hade jag inte bekymrat mig, annars är ljusa hörn det jag mest oroar mig för på min nya enhet.
Fördelen med att få en lite senare enhet är att de möjligtvis hunnit tweaka tillverkningsprocessen och den därför har lite mindre risk att få fel. Detta är dock ren spekulation från min sida...
Så länge du är nöjd och det inte syns i film ska man nog vara nöjd. Perfektion finns inte...

Postad 13 december 2015 - 21:11

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

annars är ljusa hörn det jag mest oroar mig för på min nya enhet.

För mig var det pixel fel, gillar det inte..

Så länge du är nöjd och det inte syns i film ska man nog vara nöjd. Perfektion finns inte...

Så är det ju! Frågan är bara vad man kan "leva" med, när man vet att det finns där? :blink: I övrigt kan man konstatera att E-shiften inte låter lika mycket längre, dessutom hoppar den inte igång längre vid sökning av källa..Upplever denna mer "kontrollerad" gällande ljudnivån..

Redigerat av mcmike, 13 december 2015 - 21:19.

Postad 14 december 2015 - 17:17

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Unboxing X7000..Review snart då..

https://www.youtube.com/watch?v=-08-4cgLgSM

Redigerat av mcmike, 14 december 2015 - 17:18.

Postad 16 december 2015 - 19:13

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Hallå...nya projektormodeller från JVC? Det hade jag dålig koll på :-/

Jag läser så otroligt långsamt att jag tar en genväg...hur verkar dessa nya maskiner då? Jag har själv en X500r som jag haft bra precis ett år. Är väldigt nöjd med den även om jag inte gjort en enda inställning. Borde kanske kalibrera ?

Är det värt att byta till en X5000r eller måste man upp på X7000 för att se betydande skillnader tro ?

Postad 16 december 2015 - 20:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Är det värt att byta till en X5000r

Behöver du mer ljusstyrka och en projektor förberedd för UHD så? Åk och få en demo! Ja jag vet,, tråkigt svar men det bästa

eller måste man upp på X7000 för att se betydande skillnader tro ?

Det kan jag svar på! Denna är bättre på allt och då menar jag allt  :)  Kommer nog en review denna vecka ..

Redigerat av mcmike, 16 december 2015 - 20:16.

Postad 16 december 2015 - 20:38

PEH61
  • PEH61
  • Användare

• 244 inlägg
  • 1

Behöver du mer ljusstyrka och en projektor förberedd för UHD så? Åk och få en demo! Ja jag vet,, tråkigt svar men det bästa

Det kan jag svar på! Denna är bättre på allt och då menar jag allt  :)  Kommer nog en review denna vecka ..

Hur är den med HDMI handskakningen vid byte av upplösning? Är det jag tycker X500 är riktigt dålig på tar 10-15 sekunder innan den hittar och vid vissa tillfällen måste jag starta om den.

Jag såg X5000 på Malmömässan men det jag såg där var det inte värt att uppgradera med reservation för det var en förserie och inte helt optimalt rum, där imponerade Sony 520 mest men till det priset den har kanske dom inte ska jämföras.

Postad 16 december 2015 - 20:50

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Hur är den med HDMI handskakningen vid byte av upplösning? Är det jag tycker X500 är riktigt dålig på tar 10-15 sekunder innan den hittar 

Några 10 sekunder tar det inte i alla fall inte, nu skalar jag bara från Oppon..

och vid vissa tillfällen måste jag starta om den.

Har du senaste mjukvaran?

Postad 16 december 2015 - 20:52

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Har inte heller något problem med detta

Postad 16 december 2015 - 22:18

PEH61
  • PEH61
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

Några 10 sekunder tar det inte i alla fall inte, nu skalar jag bara från Oppon..

Har du senaste mjukvaran?

Jag tror det ligger den senaste r1211.7 , har inte hittat någon nyare i alla fall.

Postad 17 december 2015 - 07:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Jag tror det ligger den senaste r1211.7 , har inte hittat någon nyare i alla fall.

Det var den senaste för mig med, hade dock inte dessa "problem" efter uppdateringen till denna FW..

Postad 17 december 2015 - 09:06

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2 190 inlägg
  • 0

Hallå...nya projektormodeller från JVC? Det hade jag dålig koll på :-/

Jag läser så otroligt långsamt att jag tar en genväg...hur verkar dessa nya maskiner då? Jag har själv en X500r som jag haft bra precis ett år. Är väldigt nöjd med den även om jag inte gjort en enda inställning. Borde kanske kalibrera ?

Är det värt att byta till en X5000r eller måste man upp på X7000 för att se betydande skillnader tro ?

Skojar du eller? Du har en X500R och du har inte ens bytt från standardläget :blink: ? 

Om du inte har rört en inställning på din X500R sedan du köpte den så hade jag börjat där. En kalibrering kan göra hur mycket som helst.  

Postad 17 december 2015 - 09:21

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Skojar du eller? Du har en X500R och du har inte ens bytt från standardläget :blink: ? 
Om du inte har rört en inställning på din X500R sedan du köpte den så hade jag börjat där. En kalibrering kan göra hur mycket som helst.

Nepp...skojar inte. Vilket läge skall jag köra på då ?

Kommer inte ihåg så noga eftersom det var så länge sedan jag var inne i någon meny. Det jag eventuellt gjorde gjorde jag den första veckan...efter det har jag inte varit inne i någon meny och det är nu 1 år sedan. Såg iaf att lampan gått 560h i går :-)

Postad 17 december 2015 - 14:23

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2 190 inlägg
  • 0

Vilken inställning du borde ha är helt beroende på hur ditt rum ser ut(ljust/mörkt), vilken duk du har osv. osv. Ett generellt tips är börja med att sätta den i det läge som heter t.ex. cinema eller movie. Eller om du gör en riktig kalibrering brukar något i stil med Custom, User eller ISF vara lämpligt. Om du inte orkar köra en kalibreringsskiva kan du alltid chansa och testa någon annans kalibrerade inställningar. I min erfarenhet har detta funkat väldigt bra för tv-apparater men inte lika bra för projektorer - det finns för många variabler som kan ställa till det med projektor. Men testa kan man alltid. Jag utgick från en sådan för min projektor men fick tweaka lite. Tänk också på att ibland så modifierar din BD-spelare eller receiver också signalen. Min receiver hade som default ett filter för bilden som hette "standard". När jag bytte denna inställning till "Off" blev bilden betydligt bättre. Här är ett exempel på en kalibrering av X500R

https://www.avforums...ttings.1857784/

Det kan både bli bättre eller sämre när man tar någon annans men ibland funkar det. 

Postad 17 december 2015 - 15:29

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Vilken inställning du borde ha är helt beroende på hur ditt rum ser ut(ljust/mörkt), vilken duk du har osv. osv. Ett generellt tips är börja med att sätta den i det läge som heter t.ex. cinema eller movie. Eller om du gör en riktig kalibrering brukar något i stil med Custom, User eller ISF vara lämpligt. Om du inte orkar köra en kalibreringsskiva kan du alltid chansa och testa någon annans kalibrerade inställningar. I min erfarenhet har detta funkat väldigt bra för tv-apparater men inte lika bra för projektorer - det finns för många variabler som kan ställa till det med projektor. Men testa kan man alltid. Jag utgick från en sådan för min projektor men fick tweaka lite. Tänk också på att ibland så modifierar din BD-spelare eller receiver också signalen. Min receiver hade som default ett filter för bilden som hette "standard". När jag bytte denna inställning till "Off" blev bilden betydligt bättre. Här är ett exempel på en kalibrering av X500R
https://www.avforums...ttings.1857784/
Det kan både bli bättre eller sämre när man tar någon annans men ibland funkar det.

Nice !!

Stort tack :-)

Kör på en DNP Supernova duk.

Redigerat av Svansen, 17 december 2015 - 15:29.

Postad 17 december 2015 - 15:35

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2 190 inlägg
  • 0

Grattis till grym duk också. Du lär behöva justera de där inställningarna jag tipsade om för jag tror han har en vit duk. Lär krävas ganska annorlunda inställningar. Spännande ifall det bli bättre. 

Postad 18 december 2015 - 21:31

likatare
  • likatare
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Okej grabbar och tjejer nu har det kommit jobb :)

Bifogad fil(er)

Postad 18 december 2015 - 21:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Okej grabbar och tjejer nu har det kommit jobb :)

Grattis! Håller tummarna för dig nu :)

Postad 19 december 2015 - 00:07

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2 190 inlägg
  • 0
Ser väldigt lovande ut :)

Postad 19 december 2015 - 20:56

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Absolut den bästa bilden jag någonsin sett upp på en filmduk :)

Kul :)

Hur funkar nya e-shiften tycker du? Den skall väl vara uppdaterad som jag förstår det och enligt de omdömen jag läst verka fungera bättre än v3. Hur märks detta i så fall?

Postad 19 december 2015 - 23:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Hur funkar nya e-shiften tycker du? Den skall väl vara uppdaterad som jag förstår det och enligt de omdömen jag läst verka fungera bättre än v3. Hur märks detta i så fall?

Ska nog erkänna att jag inte utforskat den ännu, så ber att få återkomma i den frågan. Men det lilla jag har testat ser riktigt bra ut, dock tycker jag att den redan är "skarpare" med den uppgraderade optiken :)

Redigerat av mcmike, 19 december 2015 - 23:40.

Postad 20 december 2015 - 00:29

RoMe
  • RoMe
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Mentos, du vill köpa en VW520 som jag sen kan köpa beggad av dig (svepande handrörelse)
:)

Postad 21 december 2015 - 16:11

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Får nog rätta mig själv i den frågan, ligger där ungefär..

Postad 22 december 2015 - 18:13

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

likatare ligger projektorn kvar i lådan eller? :blink:  :)

Postad 22 december 2015 - 20:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

En uppdatering gällande e-shiften är att vid 50/60hz får man lägga örat nästan emot projektorn för att höra det extra ljudet  :)  Låter lite mer i 24hz, eller vad tycker du Marcus? 

Redigerat av mcmike, 23 december 2015 - 09:02.

Postad 22 december 2015 - 23:18

likatare
  • likatare
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

likatare ligger projektorn kvar i lådan eller? :blink:  :)

Hallå där ja allting ligger kvar i lådorna ännu har inte hunnit mer än att arbeta.

Och nu i jul kommer jag inte vara hemma men nästa vecka ska vi dra igång med att isolera baffelväggen och om det går bra börja med osb och gipsa. Sakta men säkert går det.

Har du hunnit plöja genom många filmer nu eller? kanske snart dags att kalibrera eller?

Postad 23 december 2015 - 09:04

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Hallå där ja allting ligger kvar i lådorna ännu har inte hunnit mer än att arbeta.

Och nu i jul kommer jag inte vara hemma men nästa vecka ska vi dra igång med att isolera baffelväggen och om det går bra börja med osb och gipsa. Sakta men säkert går det.

Ok! Låter som ett spännande projekt :)

Har du hunnit plöja genom många filmer nu eller? kanske snart dags att kalibrera eller?

Nej, tyvärr har det inte blivit så många! Avvaktar   :)

Redigerat av mcmike, 23 december 2015 - 09:05.

Postad 30 december 2015 - 09:33

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

X9000 med några HDR bilder :)

https://www.youtube.com/watch?v=WBtpJkmTLOA

Postad 30 december 2015 - 10:27

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1 737 inlägg
  • 0

X9000 med några HDR bilder :)

https://www.youtube.com/watch?v=WBtpJkmTLOA

Stor skillnad, men frågan är väl vad man egentligen ser när man kollar på en youtube film på sin vanliga skärm.

Färgerna är ju fullständigt annorlunda, vilket jag inte tycker de borde vara rakt över, utan bara extrema låg/hög-dagrer borde ändras? Men ser ju ut att vara filmat vid två olika tillfällen och sammanfogat snarare än side-by-side, så kanske därför? (kameran har valt olika inställningar pga olika ljusstyrka osv)

Postad 30 december 2015 - 11:07

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Stor skillnad, men frågan är väl vad man egentligen ser när man kollar på en youtube film på sin vanliga skärm.

Färgerna är ju fullständigt annorlunda, vilket jag inte tycker de borde vara rakt över, utan bara extrema låg/hög-dagrer borde ändras? Men ser ju ut att vara filmat vid två olika tillfällen och sammanfogat snarare än side-by-side, så kanske därför? (kameran har valt olika inställningar pga olika ljusstyrka osv)

Jag håller med, en bild säger egentligen ingenting.. Men detalj ökningen kommer man inte ifrån på en redan skarp projektor innan :) Läs här sista inlägget..

https://www.minhembi...howtopic=325525

Postad 30 december 2015 - 11:55

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1 737 inlägg
  • 0

Jag håller med, en bild säger egentligen ingenting.. Men detalj ökningen kommer man inte ifrån på en redan skarp projektor innan :) Läs här sista inlägget..

https://www.minhembi...howtopic=325525

Jo, det är ju definitivt mer detaljer, men eftersom så mycket annat ändrats i bilden som inte borde ha ändrats (enligt vad jag tror) så bör det betyda att inställningarna på kameran inte var samma, så kanske skillnaden i detaljer beror på annan exponering?

Vill tillägga att jag bara är kritisk till jämförelsen, är helt övertygad om att HDR är mycket bättre, längtar efter när det blivit standard och nya UHD-BD formatet kommit. För egen del så ligger dock projektor byte några år fram i tiden.

Postad 02 januari 2016 - 22:03

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Ett litet "förhands" utlåtande på X7000 från Engelska avforums :)

The JVC DLA-X7000 is the big brother to the entry level X5000 and offers a number of additional refinements that make the £5,699 asking price quite reasonable; especially when compared to some of the competition. The X7000 comes in a glossy black chassis and includes a motorised lens cover; the build quality is excellent and the projector is both THX and ISF certified. It uses the same chassis as previous generations but, like the X5000, includes plenty of new features designed to take advantage of upcoming 4K formats like Ultra HD Blu-ray. The inclusion of e-shift4 means that the projector can not only deliver a higher perceived resolution with Full HD content but it can also accept 4K signals and thus deliver actual higher resolution images as well. The X7000 might not be full native 4K but it's debatable if you could actually tell the difference at sensible viewing distances. It also includes full HDMI 2.0a/HDCP 2.2 inputs and support for High Dynamic Range; which means you can not only take advantage of the higher resolution on offer from new 4K formats but also benefit from 10-bit colour depth, the DCI colour space and HDR.

The X7000 delivers a fantastic picture, regardless of the nature of the source, with gorgeous deep blacks and wonderful colour accuracy. The images are natural and detailed, creating a marvellous film-like quality and the X7000 is brighter this year, primarily to support HDR. The superb blacks and increased brightness result in an improved contrast performance and the out-of-the-box greyscale and colour accuracy were very good; whilst the calibration controls were effective. The motion handling was also good and there are loads of useful features including flexible lens memory, a dynamic iris and pixel adjustments. The 3D performance was also very good, with bright and detailed images that revealed plenty of depth. In fact, the combination of all these factors meant that, despite not being native 4K, the JVC DLA-X7000 can deliver a wonderful performance that is sure to delight projector fans everywhere. The price tag certainly isn't cheap but the X7000's performance and features make it a tough projector to beat. Our full review is coming soon.

Redigerat av mcmike, 02 januari 2016 - 22:04.

Postad 06 januari 2016 - 06:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 1

Efter lite hdmi skakningar fick man till slut ut 4k UHD från Nvidia sheild!  :)  Översta kortet 1080p!

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  4kuhd.jpg   138,28K   1 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  4kuhd2.jpg   97,8K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  4kuhd4.jpg   90,7K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  4kuhd3.jpg   107,85K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av mcmike, 06 januari 2016 - 06:40.

Postad 08 januari 2016 - 09:09

Unregistered40087
  • Unregistered40087
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Någon som har hittat några hdr video?

Det enda jag hittat än så länge är det här.

http://demo-uhd3d.co...rie.php?tag=hdr

Postad 09 januari 2016 - 11:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

swoak har du haft möjlighet att testa? Måste säga att jag inte trodde man skulle uppleva skillnad med 4k UHD 60hz streamat materiel från min sitt position :)

Redigerat av mcmike, 10 januari 2016 - 12:20.

Postad 17 januari 2016 - 11:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Youtube 4k klipp genom Nvidian, ca 105" genom X7000

Redigerat av mcmike, 17 januari 2016 - 12:48.

Postad 17 januari 2016 - 11:41

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Någon som har hittat några hdr video?

Det enda jag hittat än så länge är det här.

http://demo-uhd3d.co...rie.php?tag=hdr

Har du lyckats spela upp dem? Och i så fall - hur?

Postad 17 januari 2016 - 11:48

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 2
Nu i veckan ska vi få låna en X7000R för att utvärdera och jämföra mot konkurrenterna, men även mot X5000R. Kommer även att finnas möjlighet för kunder att komma och titta. Lägger ut på vår hemsida när den har kommit och är färdigkalibrerad.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 17 januari 2016 - 13:29

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Youtube 4k klipp genom Nvidian, ca 105" genom X7000

Gick ju inte här, ligger nu under video bildgalleri :)

Postad 24 januari 2016 - 09:56

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Nu i veckan ska vi få låna en X7000R för att utvärdera och jämföra mot konkurrenterna, men även mot X5000R.

Hur går utvärderingen? :)

Postad 24 januari 2016 - 12:35

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Mhmm 4k och 3D hade inte suttit helt fel.

Postad 24 januari 2016 - 13:36

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

Hur går utvärderingen? :)

Det har gått bra. X7000R kom till oss i tisdags och jag kalibrerade den på onsdagen och har också hunnit köra några visningar för kunder. X7000R är mycket lik X5000R. Gillar man den ena så gillar man den andra. Det som skiljer är att X7000R gräver lite djupare i svärtan, på bekostnad av lite ljustryck. Den upplevs också en smula skarpare, och detta ihop ger ett något större bilddjup. Färgerna ligger också en smula mer rätt, även om det är en bit kvar till Sonynivåer.

Den har dock samma hårda bildkaraktär och gillar man inte det så passar oftast Sony eller Epson bättre.

PureBlue: JVC har inte 4k upplöst bildpanel. Det är bara Sony som har det i denna klassen.

Postad 24 januari 2016 - 14:52

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Har du testat fått till HDR materialet på Jvc:n?

Postad 24 januari 2016 - 15:44

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Vi har testat med de tips som JVC har gett oss i form av inställningar. Bilden blir dock inte alls lika lugn och dynamisk som på vår VW520ES när vi forcerar HDR funktionen på den.

Får se hur det blir när de riktiga spelarna kommer som troligen då flaggar för HDR till projektorn.

Postad 24 januari 2016 - 15:51

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Vi har testat med de tips som JVC har gett oss i form av inställningar. 

Får man fråga vilka inställningar de tipsat om, gamma D och? 

Postad 24 januari 2016 - 16:25

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Har dem i butiken så tidigast på tisdag.

/Marcus

Postad 24 januari 2016 - 19:54

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Har dem i butiken så tidigast på tisdag.

/Marcus

Ok! Tack för svar och återkoppling :)

Postad 26 januari 2016 - 15:45

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

Får man fråga vilka inställningar de tipsat om, gamma D och? 

We have found that the standards of HDR source signals can vary depending on its origin, and the folks in Japan have come up with some suggested settings to display HDR material.

X7000 – Set Colour profile to “Reference”
X5000 – Set Colour Profile to “Normal”

For the X5000, Picture Mode "Natural" and Colour Profile "Video" should also be tried, depending on content.

Set Gamma to “D”.

In the Gamma section of the menu, adjust “White“ settings to whichever looks the better of these two:

Picture Tone = 12
Dark Level = 7
Bright Level = 4

Picture Tone = 10
Dark Level = 7
Bright Level = 0

Some fine adjustment between the two sets of values above may be required, depending on the content.

/Marcus

Postad 26 januari 2016 - 18:45

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Tack så mycket Marcus! Vet inte om jag är trötter, men vilket bildläge på X7000? :ph34r:  :)

Avforums reviews klart av X7000, hm ingen high score...

https://www.avforums...or-review.12191

Redigerat av mcmike, 26 januari 2016 - 19:04.

Postad 27 januari 2016 - 00:11

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0

Videon hära; https://www.youtube....h?v=7RNUMmHUXGk

Postad 27 januari 2016 - 00:21

RoMe
  • RoMe
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Avforums reviews klart av X7000, hm ingen high score...

https://www.avforums...or-review.12191

Hav förtröstan mcmike :)

I kommentarerna "... On the Rundown of each reviews we see slightly differrent results for many aspects like Contrast/Dynamic Range/Black levels where the 5000 takes 10/10 while the 7000 takes 9/10 and so in 3D Picture Quality 9/10 for the 5000 and 8/10 in the 7000 and so on in other aspects. What is th reason for this discrepancy putting in mind that the 7000 being more expensive I would expect these aspects to be either the same or slightly better than the 5000."

Phil Hinton svarar: "Different reviewers and different price points for the products. No other reason."

Min tolkning: X7000 är bättre, men inte 20kkr(?) bättre, dvs betygsskalan är viktad mot priset...

Mvh/rome

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.