Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Overwatch PC/XB1/PS4

459 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Overwatch - Origins Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 7 9.285714 (6) Inga priser
Overwatch - Collector's Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 6 (0) Inga priser
Overwatch - Collector's Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 7 (0) Inga priser
Overwatch - Origins Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 6 6.5 (1) 499:-
Overwatch - Origins Edition (PC) (PC-spel) 6 8.124998 (7) Inga priser
Overwatch - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 7 (0) Inga priser

Postad 14 November 2016 - 14:12

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1305 inlägg
  • 0

Ja de hjältarna var med i varje match förutom vissa lag använde Winston istället för Reinhardt. Så de har verkligen inte lyckats balansera spelet än. Tyckte Ryssland var roligast att kolla på ^^

Postad 16 November 2016 - 12:20

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Då är nya uppdateringen ute för samtliga plattformar. Arcade mode med lite olika spelsätt, quick play utan hero stacking, lite balanseringar och framförallt Sombra.

Hackingen av health packs kändes ganska störande då det gällde matchen ut när man hackat ett paket.

Edit: det gällde visst inte matchen ut, var bara svårt att uppfatta då alla hackade konstant

Redigerat av La Cucaracha, 16 November 2016 - 13:18.

Postad 16 November 2016 - 15:34

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1305 inlägg
  • 0

3v3 är jag sugen på. 6v6 är för rörigt för mig, jag vill ha en ren shooter men ändå i lag, tror 3v3 är perfekt. Ska testa sen!

Postad 16 November 2016 - 20:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

jag och distantholler körde 3v3 igår, vi vann en jädrans massa. jag har uppmärksammat att roadhog är lite väl farlig där. hookar du någon, drar av ett skott och sen smäller melee så tar du ner majoriteten av hjältar, inkluderat alla healers. dessutom healar han sig själv var åttonde sekund :o

Postad 17 November 2016 - 06:27

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

jag och distantholler körde 3v3 igår, vi vann en jädrans massa. jag har uppmärksammat att roadhog är lite väl farlig där. hookar du någon, drar av ett skott och sen smäller melee så tar du ner majoriteten av hjältar, inkluderat alla healers. dessutom healar han sig själv var åttonde sekund :o

Jag har kollat lite youtube-filmer och där lyfts Roadhog fram som den absolut bästa. Följt av Ana och McCree. Den trippeln är nog tuff att möta. Känns samtidigt som att Soldier 76 borde vara farlig då han kan hela och efter buffen har bra range. Ska bli kul att prova sen när jag har tid att spela igen (flyttar).

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 17 November 2016 - 06:31.

Postad 17 November 2016 - 09:42

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Jo, efter att ha experimenterat lite med olika uppställningar kommer det nog snabbt bli en meta även 3 vs 3.
Roadhog + Zenyatta är en vass kombo. Sen som dps verkar McCree, Soldier eller Reaper funka bra

Postad 18 November 2016 - 20:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Glöm inte att pröva OW i helgen, free 2 play på alla plattformar! (tror det redan är sagt, men skadar inte att nämnas igen)

Postad 02 January 2017 - 10:50

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Hur går det för er? La Cucaracha och jag har lyckats få upp mig ur träsket och jag ligger på 2450 SR nu. Kanske, kanske kan man få en platinium denna säsong, jag var guld förra :(.

Annars är spelet fortsatt riktigt kul! :D

Redigerat av genstruktur, 02 January 2017 - 10:51.

Postad 02 January 2017 - 20:15

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 0
Går inte bra! Varje gång jag spelar med randoms så går jag ner i rank, man kan ju hamna med så mkt nötter.

Postad 03 January 2017 - 07:57

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Går inte bra! Varje gång jag spelar med randoms så går jag ner i rank, man kan ju hamna med så mkt nötter.

Jo det verkar inte finnas någon ände på hur konstiga val folk kan göra i det här spelet :). Men nu finns funktionen "stay as a team" efter matcherna, provat den? Vi har kört den ibland när det gått bra och har hittat lite bra folk att spela med.

Postad 03 January 2017 - 08:47

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Har haft ett längre uppehåll p.g.a. flytt, men i mellandagarna drog jag av mina placementmatcher. Vann 7 och förlorade 3 och hamnade på i silver, vilket var kring den rank jag slutade i säsong 1 när jag mest spelade support. Tror inte hur man spelar i placementmatcherna gör någon större skillnad på ranken man får, det är något annat som avgör. Nåja, jag tänkte prova att spela mig ur denna rank och började igår. Gick rätt bra med ca +150 SR på fyra matcher. SR-poängen kändes mer logiska nu än tidigare säsonger. När jag spelade bra fick jag mer och de enda förlusten jag hade var en väldigt tajt match där vi förlorade med någon meter och då förlorade jag knappt någon SR. Rätt stor skillnad mot säsong 1 där en förlust var lika mycket värd som 5-10 vinster. 

Jag tycker dock fortfarande att quick play är grymt mycket roligare. Får mycket bättre mot- och med-spelare och det är vanligare att folk vill samarbeta och vinna i quick play än i de här låga rankerna. Rätt trist i comp att folk inte ens är med i voice chat-kanalen.  

Postad 03 January 2017 - 10:39

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Nådde Diamond igår, sjukt nöjd efter all den tiden man lagt ner.

Postad 03 January 2017 - 11:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Spelar ni alla på xbone?

Postad 03 January 2017 - 13:39

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Spelar ni alla på xbone?

Tror det bara är jag och Genstruktur.

Postad 03 January 2017 - 16:14

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 0

Jo det verkar inte finnas någon ände på hur konstiga val folk kan göra i det här spelet :). Men nu finns funktionen "stay as a team" efter matcherna, provat den? Vi har kört den ibland när det gått bra och har hittat lite bra folk att spela med.

Ja, jag och en polare har lyckats skrapa ihop fulla lag ett par gånger och då har det gått bra

Postad 03 January 2017 - 16:24

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Tror det bara är jag och Genstruktur.

Jo, det är nog bara vi.

Ja, jag och en polare har lyckats skrapa ihop fulla lag ett par gånger och då har det gått bra

Gött! :D

Nådde Diamond igår, sjukt nöjd efter all den tiden man lagt ner.

Ja fan grattis! :)

Skall se om inte jag kan masa mig upp på platinum också. 50 SR kvar dit.

Postad 03 January 2017 - 19:53

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Ja fan grattis! :)

Skall se om inte jag kan masa mig upp på platinum också. 50 SR kvar dit.

Det ska vi ta och fixa 👌

Postad 07 January 2017 - 10:34

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Badabam-pam-pam-pa! Äntligen, platinum!  :D Det känns stort!

Redigerat av genstruktur, 07 January 2017 - 10:38.

Postad 23 January 2017 - 12:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag tycker att det är märkligt att det är så få som skriver här, spelet har ju fått miljoner utmärkelser och är onekligen mycket populärt. Ändå så litet intresse på forumet :(

Postad 23 January 2017 - 13:13

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Jag la ner för att jag kände att även om jag gick plus och laget förlorade så droppade man alldeles för mycket i rank. (Som solo spelare ska inte dåliga lagkamrater påverka min ranking så hårt, speciellt när jag inte får välja dom) Bf1 släpptes och jag har inte saknat OW och då ligger jag på samma vinst % runt 50. En förlust i bf1 förstör inte hela min kväll så att säga.

Redigerat av SKIBBE, 23 January 2017 - 13:14.

Postad 23 January 2017 - 13:45

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Mina ungar spelar det ett par timmar per dag. Helt galet! 11 åringen går upp 0800 på helgen och grindar ett par timmar på förmiddagarna. Men det kanske är dem som Overwatch lockar mer än gubbar över 30 som på ett forum som detta? 

Postad 23 January 2017 - 14:10

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Ja det kanske mest tilltalar kidzen, och så några barnsliga gubbar över 30 år då ;).

Jag tycker att det är märkligt att det är så få som skriver här, spelet har ju fått miljoner utmärkelser och är onekligen mycket populärt. Ändå så litet intresse på forumet :(

Hur går det för dig i OW? :)

Postad 23 January 2017 - 15:17

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0
Jag köpte spelet till mig själv när det kom ut.
Tyckte det var fantastiskt bra och innovativt med alla olika hjältar och deras egenskaper.
Sen kom lite andra spel emellan.
Sen märkte jag att jag snabbt blev sämre om jag inte kontinuerligt spelade.

Då tog mina barn över. Och dom är vida överlägsna mig. Ruskigt att se.
Det är ofta en fröjd att sitta och titta på när dom spelar.
Förutom när det går dåligt och dom skyller på alla andra i laget...

Men jag tror som dom andra skriver, att kidsen har tagit över.
Mina barn lirar tillsammans med 6-7 olika klasskamrater.

Postad 23 January 2017 - 16:07

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Tagit över? Menar du MP generellt eller bara OW?

Att barn och ungdomar är bättre än oss "gamlingar" ser jag bara som naturligt. MP handlar mycket om reflexer och finmotorik, något som är mycket lättare att träna upp och behålla som ung. Har man dessutom spelat MP-spel sedan tidig ålder har man fått träna en hel del. En annan började spela MP-spel någon gång efter 25 år, och då har redan inlärningen börjat degenerera och man har halkat efter hopplöst  :).

Att man blir sämre om man inte spelar kontinuerligt tycker jag iofs stämmer på de MP-spel som jag har spelat. 3 dagar utan spelande gör inte alltid så mycket, men blir det mer än så tycker jag nog att aimet försämras en del.

Redigerat av genstruktur, 23 January 2017 - 16:10.

Postad 23 January 2017 - 16:29

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Jag kör lite då och då. Har kört lite comp när jag haft tid över och ökat 450 SR på runt 20 matcher. Tycker fortfarande rankingssystemet är väldigt märkligt men nu går det iallafall att spela tank eller healer utan att det är helt omöjligt att ranka upp (tänker då på säsong 1). Har inte förlorat så många SR när jag förlorat men ökat en hel del vid vinst. Mest kört Reinhardt den här säsongen. Hoppas de får ordning på rankingssystemet snart, tycker det funkar mycket bättre i alla andra spel jag kört comp på. 

Postad 23 January 2017 - 21:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Ja det kanske mest tilltalar kidzen, och så några barnsliga gubbar över 30 år då ;).

Hur går det för dig i OW? :)

helt ok iaf, tycker jag =) jag kom upp i 2399 idag innan det bar iväg neråt igen, men det roliga är att jag har ett par stycken som jag trivs att spela med och som inte tar förluster så stenhårt. det gör att det blir roligare att spela comp också =)

Postad 24 January 2017 - 12:39

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

helt ok iaf, tycker jag =) jag kom upp i 2399 idag innan det bar iväg neråt igen, men det roliga är att jag har ett par stycken som jag trivs att spela med och som inte tar förluster så stenhårt. det gör att det blir roligare att spela comp också =)

Nä det var väl inte dåligt!

Han som jag spelar med, ehrum...., tar väl inte förluster riktigt lika bra kanske :D.

Postad 24 January 2017 - 14:35

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Nä det var väl inte dåligt!

Han som jag spelar med, ehrum...., tar väl inte förluster riktigt lika bra kanske :D.

Vafalls :o

Postad 24 January 2017 - 14:41

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Vafalls :o

Men det är väl kanske därför som du har högre SR än alla oss andra med?

Postad 24 January 2017 - 15:39

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Körde några matcher igår kväll. 3 vinster och 1 förlusten. Förlusten kändes dock given redan innan matchen startat för vi hade en kille som var så jäkla grinig redan från start. Argumenterade mot folks val och tjatade. Valen var dock inte så galna som han ville få fram. På def ville han absolut inte ha Symmetra + 2 healers då det var en säker förlust. Vilket förstås inte stämmer då jag vunnit många matcher med den uppställningen. T.ex. matchen direkt efter där motståndarna tog inte ens en plupp på första punkten. Jag var inte berörd då jag körde Rein men försökte lugna han med att det kommer gå bra så länge som de är vana att spela dessa karaktärer. Men det gick förstås inte. Laget tappade fokus, började argumentera emot och vi förlorade mot svagt motstånd. 

Känns som att attityd är en av de viktigaste komponenterna för att vinna. Börjar någon bete sig så går det oftast åt skogen.

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 24 January 2017 - 15:40.

Postad 25 January 2017 - 09:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Men det är väl kanske därför som du har högre SR än alla oss andra med?

Äh, blir lite prestige när man spelar comp bara och vissa matcher gör en galen :P

Körde några matcher igår kväll. 3 vinster och 1 förlusten. Förlusten kändes dock given redan innan matchen startat för vi hade en kille som var så jäkla grinig redan från start. Argumenterade mot folks val och tjatade. Valen var dock inte så galna som han ville få fram. På def ville han absolut inte ha Symmetra + 2 healers då det var en säker förlust. Vilket förstås inte stämmer då jag vunnit många matcher med den uppställningen. T.ex. matchen direkt efter där motståndarna tog inte ens en plupp på första punkten. Jag var inte berörd då jag körde Rein men försökte lugna han med att det kommer gå bra så länge som de är vana att spela dessa karaktärer. Men det gick förstås inte. Laget tappade fokus, började argumentera emot och vi förlorade mot svagt motstånd.

Känns som att attityd är en av de viktigaste komponenterna för att vinna. Börjar någon bete sig så går det oftast åt skogen.

Att folk är villiga att köra support borde fan premieras. Det är iofs lite vanligare på övre Platinum att folk kör hyfsat vettig setup.
Visst kan man känna stort suck emellanåt när nån väljer en märklig hero till nån viss bana/övriga laget. Men har blivit överraskad ett par gånger också då personen faktiskt lyckats med sin skeva taktik.

Har väl tröttnat lite överlag på spelet men får säkert suget tillbaka snart. Har gått så sjukt dåligt på sistone också vilket har bidragit en del. Spelar till 75% support och 25% Zarya typ och det blir trist när hela laget är konstant utspridda som det varit mycket av på slutet.

Edit: men det ska väl tilläggas att så länge folk är bra på sin hero och hjälps åt så kan ju vilken setup som helst funka. En support som inte vet vad hen gör är ju lika oduglig som en tank som inte "tankar", dps som inte dödar osv.
Spela support och konstant bli lämnad i sticket när genjis, D:Va's och annan skit är ute efter en är nog det mest frustrerande. Speciellt när motståndarna lyckas hålla sina supports vid liv konstant.

Redigerat av La Cucaracha, 25 January 2017 - 10:47.

Postad 25 January 2017 - 13:12

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Att folk är villiga att köra support borde fan premieras. Det är iofs lite vanligare på övre Platinum att folk kör hyfsat vettig setup.
Visst kan man känna stort suck emellanåt när nån väljer en märklig hero till nån viss bana/övriga laget. Men har blivit överraskad ett par gånger också då personen faktiskt lyckats med sin skeva taktik.

Edit: men det ska väl tilläggas att så länge folk är bra på sin hero och hjälps åt så kan ju vilken setup som helst funka. En support som inte vet vad hen gör är ju lika oduglig som en tank som inte "tankar", dps som inte dödar osv.
Spela support och konstant bli lämnad i sticket när genjis, D:Va's och annan skit är ute efter en är nog det mest frustrerande. Speciellt när motståndarna lyckas hålla sina supports vid liv konstant.

Håller helt med dig. Den senaste tiden har faktiskt folk valt helt ok uppställningar och det har varit pelare i spannet brons-platinum. Inte klockrena kanske men som du säger, bättre att folk spelar något de är vana vid. Åtminstone är det oftast 2 healers och 1-2 tanks. När jag körde placement-matcherna fick jag ofta 5 dps som medspelare. Får dock ibland idioter som argumenterar mot att ha två healers, tycker att tanks är skit eller har agg mot någon specifik karaktär :/ 

En grej jag tycker är drygt är att så många inte vill vara med i voice chat. Matcher utan kommunikation är inte särskilt kul. Jag snittar nog 2-3 medspelare i voice chat. 

Postad 25 January 2017 - 13:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Tur att du inte kör på Xbox då. Alla premade sitter i egen chat och 99,9% av alla solo använder inte chatten oavsett.

Postad 25 January 2017 - 16:01

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Ja det hade varit trist. Rätt sällan man ser premades som joinar voice chat på PC också iofs. Men solo-spelare brukar göra det och många verkar använda alternativet: "Continue as team". Jag provade det själv en gång men det gick åt skogen, tror vi förlorade 2-3 matcher på raken. Tror tricket är att inte bli 4-5 i samma lag för då för man möta större premades.

Postad 27 January 2017 - 02:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
@PlayOverwatch: The world needs heroes, and over 25 MILLION have answered the call!

The fight for the future isn't over yet, though... Are you with us?

25 miljoner sedan det släpptes i maj 2016 :o . Spelet är ett fenomen.

Postad 27 January 2017 - 12:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

25 miljoner sedan det släpptes i maj 2016 :o . Spelet är ett fenomen.

Och ändå är det knappt några här som verkar spela det?

Har näst intill spelat uteslutande detta sen release. Nästan lite jobbigt eftersom intresset för andra spel lite försvinner pga tidsbrist.

Postad 27 January 2017 - 15:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Blizzard täljer guld med kniv för sina releaser. Ska köpa lådor bara för att spendera mer pengar på det här. Vi har redan fått så mycket gratis.

Postad 01 February 2017 - 09:36

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Har blivit lite halvtaskigt med spelandet den senaste veckan. Men körde lite igår. Vilken enorm skillnad det är på medspelarna. I ena matchen fullständigt körde vi över motspelarna, hade bra kommunikation, kombinerade ultis när vi behövde pusha och försvarade bra. Hade en ruskigt bra ulticombo med mig på Rein och Phara där jag knockade ned hela motståndarlaget och Phara drog sin ulti. Samma plats i en senare match, jag annonserar att jag drar min ulti så snart tillfälle ges då jag noterat att mina medspelare också hade ultis redo. Fick ett perfekt läge! Slog ner 4 och började kötta, dog dock av en Hanzo som stod ovanför (enda spelaren som fortfarande stod upp). Förstod inte varför vi inte fick fler kills och kollade kill-camen. Hela mitt lag sprang och gömde sig när jag drog min ulti :P De trodde väll att det var motståndarnas Rein som drog sin, men han var redan död då han overextendade precis innan. Såg rätt komiskt ut.

Postad 01 February 2017 - 09:53

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Ja det är en väldigt skillnad på olika medspelare. Förstår ibland inte hur vissa kunnat komma till exempelvis platinum, när de inte verkar förstår de ens mest grundläggande sakerna i spelet. Blir förvånad varje gång :), och arg ibland :P .

Redigerat av genstruktur, 01 February 2017 - 09:53.

Postad 01 February 2017 - 10:21

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Jag blir konstigt nog inte särskilt irriterad när folk inte har koll. Men när folk börjar vräka ur sig skit mot sina medspelare när de själva är en del av problemet så kan jag bli lite grinig. Hade en kille igår som blev rätt salty efter att ha förlorat. Grejen var att vi var låga på både tanks och healers men ingen av dps-spelarna bytte. Givetvis var det Junkrat-spelaren som skulle vräka ur sig obsceniteter på slutet.

Vann förresten min första match med en Sombra i laget igår (tror jag). Vet inte om folk inte lärt sig henne eller om hon bara är jävligt meningslös i sin nuvarande form. När jag själv möter en Sombra så känns det oftast som en free kill nästan helt oavsett vad jag spelar. Gissar att hennes värde ökar i en 6-stack med koordinerade spelare, men att det då finns andra karaktärer som är viktigare. 

Gillar tanken med CTF förresten, men de måste finslipa spelläget innan det blir officiellt. Skulle gärna se att man inte kan hoppa/teleportera o.s.v. när man plockar upp flaggan. Samt lite annat som behöver fixas, Stylosa på Unit Lost beskrev problemet med spelläget rätt bra. Har slutat spelat det läget redan vilket känns lite trist.

https://www.youtube.com/watch?v=2M7bGYP0Yjo

Postad 01 February 2017 - 11:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Själv blir jag ibland riktigt förbannad på folk som tar vilka skitkaraktärer som helst, ex Hanzo och sen ligger på 4 kills i slutet av en match. Hur j*vla mycket har dessa spelare blivit burna av deras lag egentligen? Folk med platina verkar inte förstå grundläggande saker i spelet och det kan vara extremt frustrerande när man själv alltid spelar tank eller healer.

Postad 01 February 2017 - 13:34

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Alla gånger när jag spelar online fokuserar jag på mig själv och att jag gör så gott jag kan för att göra det bästa för laget. När man börjar fokusera på vad medspelarna gör och inte gör, alternativt vilken karaktär de väljer så fokuserar man inte själv på att göra det bästa för laget. Det är ett nollsummespel i slutändan, om du är duktig kommer du stiga i rank tills du når den nivån som du ligger på. 

Och glöm inte Dunning–Kruger effekten också.  ;)

Postad 01 February 2017 - 15:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Man kan förstås notera vad medspelarna gör utan att det försämrar ens egen prestation.

Det är ett nollsummespel i slutändan, om du är duktig kommer du stiga i rank tills du når den nivån som du ligger på.

Och du kommer fortfarande då och då att matchmakas med spelare under din nivå i ditt lag eftersom inget spel har perfekt matchmaking. Eller spelare som gör en riktigt dålig match eller såna som lägger ifrån sig kontrollen och går på toa.

Dunning–Kruger-effekten handlar om uppfattningar, men i spel finns ju oftast resultattavlor, dvs bevis. Därmed har man ibland i vissa matcher rätt i att man spelar med underpresterande spelare eftersom man kan se det med egna ögon.

Men men, det är sånt man får leva med, alla har ju olika förutsättningar och som sagt, det kommer aldrig finnas någon perfekt matchmaking.

Postad 01 February 2017 - 15:33

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Ja jag håller med dig Tinboy. När folk börjar argumentera med varandra så är det kört. Samma sak om folk börjar gnälla på folks val innan matchen börjat. Om man är mer allmän och konstruktiv tycker jag det är ok dock, t.ex.: Vi saknar healers, någon som vill byta? 

Postad 01 February 2017 - 17:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag lägger märke till andra när jag ser medaljer. Igår körde jag två rundor healer (ana). Fungerade inte, så jag bytte till Roadhog och gick från ingen medalj till guld på kills på en runda. Hur bra medspelare är det man har då om man går om hela laget på en runda, när de spelat tre rundor med fokus på att döda motståndarna?

Postad 02 February 2017 - 07:40

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

beror väl på om ni vinner eller inte då kills inte har någon direkt relation till vinst eller inte? :P

Postad 02 February 2017 - 07:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

beror väl på om ni vinner eller inte då kills inte har någon direkt relation till vinst eller inte? :P

När jag bytte vann vi de tre sista ronderna. Kills är extremt viktigt, det är så man vinner pointen som man ska ta. Om man inte har livet av motståndarlaget, hur ska man då ta pointen?

Postad 02 February 2017 - 08:06

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Jag tycker nog man behöver fokusera på vilka karaktärer medspelare och motspelare väljer, det är en rätt stor del av taktiken väl? Om några i laget byter under en match kan det vända matchbilden, eller om man valt "fel".

Sen håller jag med om att man inte behöver snacka en massa skit för det. Sist vi spelade fick jag meddelanden om att jag skulle hänga mig och skära upp armarna för att "avsluta det hela". Känns lite överdrivet :). Jag blev inte direkt mer sugen på att prestera för den personens skull heller.

Själv sitter jag bara i chatt med vänner och där pratar vi inte nedvärderande till varandra, inte heller skickar jag meddelanden till folk som inte "kan" spela eller väljer "fel". Kan dock bli irriterad i min ensamhet :).

Redigerat av genstruktur, 02 February 2017 - 09:25.

Postad 02 February 2017 - 08:25

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Är ju helt klart lättare om man dödar motståndare, men du kan vinna utan att döda en enda ( inte så troligt men ändå ).

Bara för att du har guld i damage betyder inte det att du gjort något bra för laget egentligen heller. Viktigare att skadan sitter på rätt mål.

Viktigt att välja counters tycker jag i alla fall, om motståndarlaget har en pharah som dominerar och ert lag inte har en bra counter ( soldier/mcree/sniper ) etc får man skylla sig själv att man förlorar lite :D

Postad 02 February 2017 - 09:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

jag kan ju vinna genom att inte döda en enda så länge mina lagkamrater gör det. jag brukar spela med en väldigt duktig mercy, som nog då och då inte ens har hunnit ta fram pistolen, då har han noll kills men ändå vinner vi. guld i damage säger inte så mycket, eliminations är bättre. vanlig splash damage som laddar motståndarnas healers är inte speciellt bra att få.

igår spelade vi en femcomp med en extremt duktig pharah. jag kom fram till att man ska lära sig spela henne bra, för s*tan vad han mördade motståndarlaget :o hon är rätt lätt att flanka med (när motståndarna spelar en death ball) och vår pharah lyckades göra sin ult två gånger i ryggen på motståndarna på nära håll. det var inte så mycket kvar till oss övriga då :D

jag sitter aldrig i teamchatt eftersom jag och kompisarna brukar sitta med ett eget party och prata. vi är i regel en trio som spelar, men får ibland, som igår, lite fler som spelar också. fördelen med att vara fler är att man faktiskt kan kombinera ultar och sånt. nackdelen är att motståndarna gör samma sak.

den största fördelen är dock att man slipper så många randoms som inte kan spela sin karaktär eller inte väljer karaktär efter vad laget behöver :/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.