Btw, Linda få gärna vara med på fler bilder...
Postad 08 May 2004 - 13:35
Btw, Linda få gärna vara med på fler bilder...
Postad 08 May 2004 - 13:55
Nej det blir ingen dörr där på sidan blir inte lika bra tycker jag.
Serverskåpet skall tillbaks och dörren får vara där den "alltid" varit
Tja vi kommer ha en smygisprämiär ikväll med lite folk så det kommer ev lite roliga bilder ikväll..
Mvh
Postad 08 May 2004 - 14:14
Du har alltid en ledig stol när det är dags för filmtitt
Detsamma gäller Fredrik på Data Akuten bussigt av er allt blir så mycket lättare då
Mvh Johan Olofsson
Redigerat av The Hulk, 08 May 2004 - 14:18.
Postad 08 May 2004 - 14:20
Kommer det nå reportage om erat bygge eller?
Postad 08 May 2004 - 14:22
Undrar bara lite kort. Var (i sverige helst) kan man köpa den där Zircon studsensorn?
Vilken film blir den första att visas på denna eminenta bio?
/Jim
Postad 08 May 2004 - 14:32
Vi har blivit sponsrade med både matrial samt kunskap/tid som är dyrbart för de flesta
Framför allt den tid som lagts ner, om mn tänker på hur länge vi hållt på och slår ut det i timmar så är det en hög genomsnitts siffra per dag kan jag säga och det hade tagit betydligt längre tid utan deras hjälp samt kostat en ansenlig summa mer pengar.
Vi kommer ha en redigerat bildgalleri när vi får tid samt berätta mer djuplodande vad exakt vi gjort och varför, snart skall ju även den roliga biten börja:
Alla prylar skall på plats och vi börjar med de 2 Electrohome Marquee 8500 som skall sitta brevid varandra svart lackade och fina.
TBX här på forumet kommer på Onsdag och hjälper till med den minst sagt lite krångliga uppställningen med två crt som skall syncas
Drunkenmaster: Tackar hjärtligast =D alltid kul att få lite cred
Studsensorn skall jag snacka med Zicronics om då det är hans så jag får be att återkomma så fort jag kan.
Första filmen som jag ser det är när allt är klart och inställt då kommer det antagligen köras Gladiator i 1080 i HDTV alt 5Th Element, LOTR i 720 p
Efter ha testat dessa upplösningar på en bra inställd crt så blir man tårögd och det går helt enkelt inte samma dag att titta på "vanlig" dvdfilm eftet det så enkelt är det.
Det ser riktigt bra ut annars å kommer det nog rulla den nya 9 disc boxen med Alien på projjen också
Mvh
Redigerat av The Hulk, 08 May 2004 - 14:34.
Postad 10 May 2004 - 04:03
Vi har även börjat lacka de små detaljerna till projjarna.
Imorgon kommer de små gossarna att ställas in för side by side och skall testas tillsammans
Server skåpet är på plats och skall fixeras.
20 nya bilder Måndag 10:e Maj
Postad 10 May 2004 - 17:00
Annars så är det skoj bilder kommer ikväll =D
Postad 11 May 2004 - 07:10
Vad väger en sån sak??
Postad 11 May 2004 - 11:37
Min projektor som hänger i mitt sovrum hemma väger 95 kg själv. =)
/CJ
Postad 11 May 2004 - 15:15
Redigerat av MadModder, 11 May 2004 - 15:16.
Postad 11 May 2004 - 15:29
Bilden kommer köras som i en dubbelstack dvs på varandra och visa samma bild fast på varandra för att få mer tryck i bilden.
Side by side kostar idag att få 2k$ och Nvidia kommer släppa ett kort vi hört om och kommer kosta ca 20 k svenska så det blir ju billigare men ändå för dyrt för att köra side by side or seemless..
Mvh
Redigerat av The Hulk, 11 May 2004 - 15:32.
Postad 11 May 2004 - 15:48
Postad 11 May 2004 - 20:11
Hehe, ja det var nånting som inte stämde. Tänkte att "Varför kör de inte samma bild på båda och visar dem ovanpå varandra?"Tror du missförstår, bilden kommer inte att köras side by side utan projjarna kommer bara fysiskt sitta side by side i taket.
Bilden kommer köras som i en dubbelstack dvs på varandra och visa samma bild fast på varandra för att få mer tryck i bilden.
Side by side kostar idag att få 2k$ och Nvidia kommer släppa ett kort vi hört om och kommer kosta ca 20 k svenska så det blir ju billigare men ändå för dyrt för att köra side by side or seemless..
Mvh
http://www.cineloung...nteriors/N2.jpg
Postad 12 May 2004 - 03:08
Nu 683 bilder nu fått gjort massor idag =D
Kika in..
Mvh
Postad 12 May 2004 - 09:19
Jag läste att du skulle 16*9 modda crt projektorn jag har själv en G70 hur gör man när man 16*9 moddar en crt.
Jag har inte så stor kunskap om crt projjar så jag försöker sätta mig in i ämnet.
jimmy
Postad 12 May 2004 - 10:50
16:9 moddning är inget du behöver bry dig om på din G70. Nice maskin btw!
Anledningen till att man 16:9 moddar en 8500 är för att alla crt är 4:3 projjar och motstånden som sitter i den klarar inte av att pressa ihop bilden så mycket som det behövs för 16:9 därför måste man byta dessa motstånd mot lite starkare motstånd för att klara av det.
Din Sony är såpass ny så den har inga problem med detta.
Redigerat av Unregistered5a85459e, 12 May 2004 - 21:49.
Postad 12 May 2004 - 14:38
Det är väl bara det att 8500 inte kunde pressa ihop anamorhiska bilder innan man byter till större motstånd.
Postad 14 May 2004 - 05:07
Byggde klart ventilationslådorna samt fördrog vissa silikonfogar (ej klart)
Lådorna skall ljuddämpas imorgon samt tätas, de är inte så snygga men det spelar ingen roll då de kommer vara inbyggda.
Offrade en gnutta svartfärg till fronten av bion av en enda anledning, det kommer vara smygpremiär i helgen och vi hinner inte få den svarta filtmattan på plats innan Lördag och ville få lite bättre bild.
Sedan har ventilationsgaller åkt upp samt att jag kopplade in 4 spotar till, dock väldigt temporärt ville bara se
Har även börjat städa undan godisdisken och planerat om lite där som ni ser på bilderna för att ha mer plats i lobbyn.
Idag kommer förhoppningsvis dörren till salongen som är en branddörr modell tjock med tätning, även isolering till resten av bygget samt takplattor.
21 bilder till idag Fredag.
Ha en trevlig helg
Mvh
Postad 14 May 2004 - 15:28
Vågar inte nu =D
Var precis och fixade ett megalass med akustikplattor mums nu så
Postad 15 May 2004 - 00:46
Ljudisolerat ventilationen låter bannemig inte mycket nu
Även gjort hål (4)för alla högtalarna i sidoväggen.
Satt upp bioridån, lite lister coh små pysslat.
Imorgon blir det en mycke trevlig branddörr förhoppningsvis och massa annat skoj på ingång.
Fixade 3 lampor som skall sitta på väggen påväg in i lobbyn.
Måste dock sätta upp bakväggen innan
Vill bli klar nu suck...
Imorgon skall mattan på plats samt HTPCn skall ställas in.
Mvh FAB5 och Co
Postad 15 May 2004 - 02:56
Postad 15 May 2004 - 05:34
Postad 15 May 2004 - 08:36
Det är inte gips som är dyrt utan det är alla små kostnader som svider, mummel..
Postad 17 May 2004 - 08:32
Hade missat Fredagens då du inte skrev det i inlägget. (Läste inte rubriken
Postad 17 May 2004 - 11:12
Jag väntade mig att få se bilder från smyginvigningen såhär på måndagsförmiddagen (tänkte berömma er för insatsen som ni hade gjort för att få rummet visningsbart till invigningen, eftersom fredagens bilder visade att ni hade liiiiite jobb kvar
Döm om min förvåning när jag möts av total tystnad
Man kan inte skapa en STOR efterfrågan och sedan bara strunta i oss stackare som har blivit så gravt beroende... Ett tag funderade jag på att skicka ett mail till diskrimineringsombudsmannen för att påtala oförätten som vi har blivit utsatta för, men min sorg är för stor. Lyckas inte uppbåda energi nog.
Om det beror på ren slapphet så förtjänar ni smisk. Vi är flera som är beredda att bistå med detta! Bättring kräves, tag ert ansvar snarast!!
Postad 17 May 2004 - 14:10
Vi tar på oss ansvaret vi får helt enkelt ha olika färger på rubriken.
En färg för varje dag så man tittar riktigt noga när vi uppdaterar hehe
ycc 140: Hehe förlåt
Vi jobbade som galningar för att hinna men lyckades fixa en ****s massa matrial och var tvugna att skjuta fram det hela + att vi tänkte inte på att det var melodifestivalen då.
Alla de kvinnliga elementen som skulle komma (typ alla dvs
Så istälelt så fick vi bära massa akustikplattor, ståldörr, branddörr, glasmonter osv osv osv hela dagen bara försvann.
Jo just det, jag jobbade på klubben till 1515 så jag hade nog överskattat min förmåga att teleportera mig hehe
Smisk verkar det vara många som vill ge oss, hehe sorry bilder kommer såklart och förhoppningsvis redan ikväll.
Mvh
Postad 17 May 2004 - 19:31
Antalet bilder minskar!!!
Nu finns det endast 732 stycken. Är det roliga slut nu? Är detta början på slutet??? Hulken, bli inte orolig om det ringer från psykakuten. Jag har angivit dig som närmaste anhörig...
Postad 17 May 2004 - 22:44
Bara att glimta, dock kanske inte de roligaste bilderna på mattläggning... hehe
Har lagt matta idag samt slipat som en galning thats it typ.
Kommer mer gojs när vi får reglar så vi kan sätta in dörren till bion
Mvh
Postad 17 May 2004 - 23:30
Bas-Björn: Har för mig vi betalade 99:- /kvadratmeter för den mattan. Den är från vårt första biobygge som vi gjorde då jag och The Hulk levde tillsammans för 2-3 år sen. =)
Att lägga matta tar tiiiid.
Fast nu är grundnivån färdig i alla fall nu återstår bara de två nivåerna på läktaren samt den lilla scenen framför duken.
Det börjar i alla fall se DYRT ut nu.
Redigerat av Unregistered5a85459e, 17 May 2004 - 23:31.
Postad 17 May 2004 - 23:41
Hm låter gay när han säger att vi levde ihop
ja ycc140 är go mrking hehe lol
Postad 18 May 2004 - 04:59
Bilder på glasmonter för dvdförvarningen samt lite annat stuff..
Mvh
Redigerat av The Hulk, 18 May 2004 - 05:00.
Postad 18 May 2004 - 08:59
På psykakuten sa de att: "för en hembionörd med bildfetischm finns det inget att göra, forskningen har inte kommit så långt än", så förmodligen lär jag överleva
Nu börjar det se riktigt dyrt och proffsigt ut, precis som mrking nämnde. Jag kommer definitivt förbi i sommar för att skåda mästerverket IRL. Orsaken att åka till Göteborg får officiellt bli att hälsa på min bror, annars så får jag så konstiga blickar från min fru när jag börjar yra om hembio...
Postad 18 May 2004 - 15:44
Tack för komplimangen, kul att det börjar närma sig lite iallfall i salongen
Synd att det är typ 3v levtid på utrustningen som skall spela iden bara hehe
Postad 18 May 2004 - 16:03
Så nu har ni sett de nya FAB 5 hehe
Redigerat av The Hulk, 18 May 2004 - 16:04.
Postad 18 May 2004 - 16:10
Angående den gröna kabeln från hmmm SVT , den skall användas som komponentkabel eller ? skulle vara intressant att veta vad det är för typ- märke osv.
Man kan ju gissa att SVT inte köper kilometervis med kabel för 500:-/m ,de lär ju ej heller köpa skräpkabel!
Lycka till med bygget , följer varje uppdatering av bilderna
Postad 18 May 2004 - 16:10
Kolla mrking innan han skall in i gullfiberhell
Byggplast, tejp och en Billhällskasse på huvudet hahahaha

Sergant korv...
Redigerat av The Hulk, 18 May 2004 - 16:11.
Postad 18 May 2004 - 16:11
En bra idé. Starta ett inredningsprogram med inriktning på att bygga hembios åt folk!
Dedikerade biorum, vardagsrums bios, sovrumsbios etc.
Skulle säkert kunna bli en hit.
Edit: Som jag skrev som kommentar till en utav bilderna, Är detta Kings nya fetisch?
Redigerat av PsyCor, 18 May 2004 - 16:12.
Postad 18 May 2004 - 16:14
Finns även akusitkplatytor för en spotsyver vad de kostar ute samt severskåp som vi använder i bion om du vill ha.
Hör av dig via PM när du är intresserad, de kan användas som både digitalkabel, komponent,komposit,och RGB5 osv
Bara att byta kontakter, nu sitter det låsbara BNC kontakter på och om vi säger så så används de undersändning så det är ingen skit
Psycore: Fan va ball det hade varit hehe
Lustigt att du nämde det, en kille som äger en av de Aveny krogarna i centrala Gbg har ringt i en vecka och vill få en biointsallerad av moi
Han ringde och väckte mig i morse och sa att han betalar bra mums måste dit då
Mvh
Redigerat av The Hulk, 18 May 2004 - 16:24.
Postad 18 May 2004 - 16:20
Finns det många som inriktar sig på sådant på marknaden? Om inte så kanske detta är ett gyllene tillfälle att inte behöva slå sig in på en överfull marknad
Edit: Efterfrågan på något sådant kan ju bara öka!
Redigerat av PsyCor, 18 May 2004 - 16:23.
Postad 18 May 2004 - 16:23
Hade man haft ekonomiska möjligheter så hade ju även våran bio inte varit byggd av hälften nytt och hälften beggade saker =D
Då jäklar hade det smällt högt, men samtidigt är det väldigt kul att bygga med begräsad budget och göra ett bra resultat när tom isoleringen har varit använd sedan innan
Men absolut, det hade varit toksköj..
MVh
Redigerat av The Hulk, 18 May 2004 - 16:25.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
130 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?