Dessa är ju också ett alternativ åt dem som tänkt på Bada LB3000, Tsinghua, Yinboa/ rosevoix eller Xindak X1000, 500
Jag har iofs inte fått några prisuppgifter på alla deras produkter, men mail är skickat till Norman ang. detta
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Intresse av beställning från Catty/Coem - Skåne ?
Startad av
Unregistered74764db1
, May 21 2004 16:17
649 svar till detta ämne
Postad 25 July 2004 - 19:40
Här är lite bilder på Lungyus produkter.
![]() ![]() ![]() ![]() Dessa är ju också ett alternativ åt dem som tänkt på Bada LB3000, Tsinghua, Yinboa/ rosevoix eller Xindak X1000, 500 Jag har iofs inte fått några prisuppgifter på alla deras produkter, men mail är skickat till Norman ang. detta Postad 25 July 2004 - 20:09
Måste man ha en Schuko power plug på power kablen för att man ska kunna koppla in den till power filtret ?
Postad 25 July 2004 - 22:33
palla, schuko power plug är en sådan här
![]() Om du köper nätkablar från Coem och inte ändrar kontakten till en Schuko så funkar nätkabeln ihop med nätfiltret. Man behöver bara ändra nätkabeln som går från nätfiltret till väggutag till en schuko plug. Postad 26 July 2004 - 14:21
vole:
Läste tidigare i tråden att det var prissänkningar för Mingda/rosevoix på gång i slutet på denna månad. Vore schysst om du kunde höra med Norman vad de nya priserna för Mingda's rörförstärkare MC368-B och MC88-C kommer att bli. mvh Mullansson Postad 26 July 2004 - 19:32
Mullansson, skickar genast ett mail ang. detta
Redigerat av Unregistered74764db1, 26 July 2004 - 19:33. Postad 26 July 2004 - 20:48
Tackar för det, har själv haft lite problem att få svar från Norman.
Är jäkligt sugen på att testa rörförstärkare men verkar ganska ensam om det. Ingen annan som funderat i de banorna?? Postad 27 July 2004 - 10:36
Mullansson!
Kolla in på Cattylinks sida dom har en ny (billig röris) där Yaqin C-10 300$ Finns även ett litet test på www.audiocostruzioni.com Tänk om ändå prylarna vore på väg hem. Sitter och funderar på om det inte får bli lite kabel oxå eller en bada powerplant.. Postad 27 July 2004 - 11:42
Ja, den på cattylink verkar inte så tokig. Det är ju dock Cattylink som sagt. Känns inte riktigt bra att beställa därifrån då folk vare sig får svar på mail eller får hem de grejer de beställt.
vole: Får man fråga vilken förstärkare du innehar? Hittade förresten ytterligare en Kina-hifi sida (tror det är kina iaf) som verkar ha ett jäkla utbud. Krell och Mark Levinson finns bland det de säljer. http://www.ikeon.co.jp/menu.htm edit: Det var visst en japansk sida Redigerat av Mullansson, 27 July 2004 - 12:29. Postad 27 July 2004 - 12:53
Mullansson:
Jag funderar också på att prova rörförstärkare. Men, jag kan inte bestämma mig mellan Jolida 502 och Ming Da 368B. Andreas63 från forumet har en sådan Jolida och är mycket nöjd med. När man läser konsument recensionerna från USA, ecoustics.com, är omdömet överväldigande positivt om Jolida produkter. Om Ming Da finns det dock ganska få info att hitta. Vad som är lockande med Ming Da är att man kan köra det både ultralineärt och i triod läge. Dessutom kan man prova olika rör uppsättningar med Ming Da, EL34, KT88, KT100, KT94, 6550. En varningsflagga dock: Norman nämnde mig tidigare i ett av sina brev att Ming Da produkter inte var så stabila. Tidigare skrev någon här i forumet att Jolida exporten var stoppad från Kina. Men, jag ser att det säljs Jolida produkter på Ebay och att dem skickas direkt från Kina. Jag försöker kontakta Norman om detta men får inget svar. Postad 27 July 2004 - 13:11
Proceed:
Jag har också läst någonstans att Norman hävdade att MingDa var instabila. Vet dock inte om det gällde någon specifik modell eller om han menade generellt. Jag har också kollat på Jolidan som du nämner. Den verkar vara riktigt bra av det man kan läsa sig till iaf. Tyvärr lite för dyr för vad jag anser mig ha råd med. Har också sett att man kan köra såväl ultralineärt som i triodläge, dock är jag helt grön på det här med rör så det säger inte mig så mycket. Någon som har lust att skriva ett par förklarande rader kanske? Vad skiljer de två lägena åt? Postad 27 July 2004 - 19:11
Skillnaden mellan triod och ultralineär koppling är att man får mindre distorsion och djupare bas med triod koppling, sägs det. Men samtidigt får man mindre kraft ur förstärkaren med triod koppling och därmed behöver man känsligare högtalare. Men det här är ett område man är inte riktigt helt överens om vilken koppling man ska föredra.
Priset på en Jolida 502 är ju 733 USD, som är 58 USD mer än Ming Da 368, enligt Coem:s priser. Men om Ming Da sänker sina priser, säg, 15 % så blir kanske Ming Da mer prisvärd. Jag har fått svar från Norman idag och han säger inget om exportstop för Jolida. Han har skickat också en länk på franska där en fransman berättar om sina synpunkter om Ming Da 368. Med min bristfälliga franska och med hjälp av Babel Fish har jag förstått att han är mycket nöjd med sin apparat. http://www.homecinem....php?t=29741368 Postad 27 July 2004 - 19:32
....man får iaf ett par hanskar till hösten och dessutom TVÅ PAR VINTERVANTAR om man beställer en 368:a. Intresset har ju inte minskat direkt....
Postad 28 July 2004 - 20:02
Proceed:
Fick precis veta att Ming Da inte kommer att sänka sina priser överlag som tidigare var sagt. Vole har dock fått prisuppgift på de stärkare jag tidigare frågade efter (bl.a. 368b) och dessa var klart bra. Du kan ju PM:a honom för mer info. Postad 29 July 2004 - 20:05
Jepp, den gör det ! Vi får hoppas att den inte stiger mer, innan vi beställt våra komponenter
Postad 30 July 2004 - 07:40
Tänk på att det är sista dagen för anmälan om att vara delaktig i gruppköpet !!!
Det är ett par deltagare som jag håller platser åt. Meddelar dessa at de inte ska vara delaktiga i gruppköpet så står deras platser till förfogande. I annat fall så kommer det inte att tas in fler deltagare efter dagens datum (30/7) Postad 30 July 2004 - 09:22
Hoppas det dyker upp något tillfälle i höst. Jag hade mer än gärna hängt på nu men med husbygge och kommande bebbe så blir det garanterat revolution hemma.
/M Edit: Lite stavfel... Redigerat av Ximilian, 30 July 2004 - 09:32. Postad 30 July 2004 - 13:27
Nu lär vi slutligen vara minst 4st på Korsun V8i då jag meddelat Vole att jag
önskar en sådan Postad 30 July 2004 - 19:39
Vole, då har vi en uppdatering på listan 00.01 i natt, spännande att se
vad som ska anlända till Skåne Postad 30 July 2004 - 19:49
Hej på er alla !!
Skulle ni som är klara för beställning (anmält delaktighet) vilja skicka mig er e-mail så jag kan skicka ut mitt för och efternamn, samt tele nummer. Om det är någon som vill komma i kontakt med mig snarast, PMa mig telenummer så kontaktar jag er på söndag,måndag. Som jag skrev tidigarer ï tråden, så finns det nu möjlighet att göra ändringar och tillägg i beställningen tom. 13/8. Efter den 13/8 kommer jag att "kavla upp ärmarna" för en match i rabatt. Jag tackar er som erbjudit er hjälp när väl leveransen kommer (kan behövas) Ni som inte är från skåne ! Jag ber er att kolla upp transportkostnader för komponenterna ni beställt. Återigen så vill jag INTE ha några pengar från er innan beställningen är klar med Norman. När väl detta är klart med honom (alla produkter ska vara hemma för leverans, ingen ska behöva vänta) så vill jag att ni sätter in pengarna på mitt konto. När alla har betalt så gör jag en överföring till Coem. När väl pengarna är överförda så skickar jag er en kvittens på detta. Jag kan säga redan nu, JAG KOMMER INTE ATT LÄGGA UT FÖR NÅGON !! Jag hoppas vi alla kan lösa insättningen av pengar på mitt konto, inom ett par dagar. Mvh. Vole Postad 30 July 2004 - 19:55
Fick inte med att jag även vill att ni uppger nick+namn i PM´t ang. er e-mail
Postad 30 July 2004 - 20:54
har försökt kontakta dig i några dagar nu Vole eftersom jag vill delta i gruppköpet. Misstänker att jag får vänta tills nästa tillfälle
Hoppas att köpet går bra och att det dyker upp ett nytt tillfälle snart. Postad 30 July 2004 - 22:35
pqmj och kondensatorn, jag kan rekomenderar:
MUSE tube Fono amp MC/MM full cyber metallic with 12AX7 US$147 Jag hade bilder på det innan (råkade slänga dem) och det såg inte illa ut. Jag ska själv ta och införskaffa mig ett sådant. Nästa steg i riaa klassen blir : Mingda / M-star MC767RD fono amp US$240 Postad 31 July 2004 - 00:07
De som har anmält sig nu, är de som kommer att vara med i gruppköpet !!
http://hem.bredband.net/vole Det kommer troligtvis att bli ett par till på listan, när de har beslutat vad de vill beställa. Postad 31 July 2004 - 11:57
Vole,
Skickade dig PM+mejl igår eftermiddag 30/7, men jag finns inte med på listan över de som beställt. Vänligen lägg till min beställning på 1 st Korsun V8i. Postad 31 July 2004 - 12:37
Per S, felet ligger hos mig
Jag uppdaterar den när jag kommer hem från jobbet ikväll. Postad 31 July 2004 - 16:40
När gruppköpet är klart väntar jag på ca 25 recisioner
Redigerat av palla, 31 July 2004 - 16:40. Postad 31 July 2004 - 17:37
hej
Vad tror ni om denna kombination? Jungson JA-3/JA-99B preamp+power amp #12288; US$411 Har gått och blivit sugen på jungson....jobbigt detta! Läste på nån sida att den passa bäst som kareoke amp eller så eftersom det är ett rent klass b steg. Vad är skillnaden? Alternativet hos jungson är ju JA-99C som lirar i klass a men då skenar ju priset en del. Samtidigt som det bara har balanserade ingångar och det fungerar inte inte för mig eftersom mitt filter bara har rca... Jobbigt att bestämma sig! Dagens i-lands problem... Postad 31 July 2004 - 19:37
Tror faktiskt att jungson JA-3/JA-99B är mycket kraftfullare än classic
bara jungson steget väger 21kg och classic steget väger 13kg Postad 31 July 2004 - 21:06
Jo visst kraftfullare är det garanterat. Men frågan är hur ljudkvaliteten är... Jag kommer att använda steget till att driva diskant/mellanreg i mina 3-vägare så effektkraven är inte jättestora.
En medlem här på forumet (kommer inte ihåg namnet) har köpt ett classic 8.0 och han var inte så övertygad av ljudet lät det som. Men man vet ju aldrig... Postad 31 July 2004 - 21:24
Jag har pratat med honom han sa att basen var bra men diskanten och mellreg skötte marantz recivern bättre.
Postad 01 August 2004 - 23:12
Jag har suttit och räknat lite på ca. kostnad för frakten (infon ang. vikt på produkterna jag fick av Norman). I nuläget ligger vi på ca. 18656.63:-, inte så farligt med tanke på vad vi ska beställa
Jag kan säga er att detta med gruppköp, är ett heltidsjobb. Har suttit och räknat,gjort listor etc. sen kl. 21.15 ikväll. Man får ju säga -det är tur att detta tillhör ett av intressena man har Postad 02 August 2004 - 07:53
Jag kan säga redan nu att jag är otroligt tacksam att det finns sådana som du vole som offrar en del av sin tid för de mångas njutning. Nu får vi bara hoppas att allt går som smort så att solen kan skina över vår lilla hifihimmel...
Postad 02 August 2004 - 08:20
Ja, det är bara att instämma i föregående inlägg.
Räknar man på fraktkostnaden borde det bli 500-600 kg HiFi Min 945:a får väl bekänna färg, men det är ingen fara, har en släp som lastar 1200 kg, så där är plats till mer. Postad 02 August 2004 - 22:27
Vole!
Har du hittat någon bild på riiasteget har letat febrilt utan någon större framgång det är rörbaserat om jag förstått det hela rätt eller?? Tänker på Muse tube fono amp.. som sagt är rejält intresserad av den jag med. Såg att det är 2 som ska ha den om jag åxo tar en sådan borde vi få lite rabbat Postad 02 August 2004 - 22:44
Här kommer lite bilder på Muse Riaa steg !!
![]() ![]() ![]() ![]() Det ligger redan 2 st i beställningen Postad 02 August 2004 - 22:49
kondensatorn, det är jag och pqmj som ska "slå" till på ett sådant.
Ser ut som det är 2xECC83 rör. Postad 03 August 2004 - 09:13
Det har dykt upp lite frågor ang. betalningsdatum. När jag gjorde förfrågan ang. gruppköp från Kina så ville de flesta vänta till det att skattepengarna hade kommit. För min del så var det ok att göra på detta viset.
Eftersom det ofta är utbetalning av skattepengar mellan 16-20/8 så vore det bra att spika ett datum som passar er. Jag hade varit tacksam om vi kunde enas om ett datum eftersom jag fortfarande har min bank kvar i Ängelholm och bor i Malmö. Jag kommer att göra en överföring via banken till Norman och känner då att jag gärna vill boka en tid med bankens personal ang. detta. Det är ingen liten summa vi kommer att föra över och då vill man ha personlig kontakt med dem Jag har meddelat Norman idag, att den 13/8 så får han klara besked om produkterna vi vill beställa och att han kommer att ha ett antal dagar (beror på vad vi kommer överens om för datum för insättning) på sig att färdigställa ordern. JAG kommer inte att acceptera att Norman ska skicka något i efterhand, alla ska få sina komponenter med denna leveransen. Mitt förslag är 25/8. Då har Norman 8 arbetsdagar på sig att färdigställa ordern (12 om han jobbar på helgen Postad 03 August 2004 - 09:55
Den där Musen verkar ju kul, är den för dålig kan man ha den den till prydnad
eller ställa en krukväxt på den, prislappen, 1200$, är väl Hong Kongdollar 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |