Tyckte att den där smoothscreen teknolgin var så där... Bilden var ju en aning suddig. Det störde mig faktiskt.
* Officiell tråd - Panasonic PT AE-700 *
Panasonic PT-AE700
(Projektorer)
|
2
|
(141)
|
Inga priser |
Officiell - Vad är min begagnade projektor värd? (386 inlägg)
|
6 mån sedan |
Trasig projektorlampa: ärende anmält till ARN (147 inlägg)
|
15 år sedan |
Trasig projektor [foto] (11 inlägg)
|
17 år sedan |
Gästbok för ryst (48 inlägg)
|
18 år sedan |
AE700 bilden "blinkar" (8 inlägg)
|
20 år sedan |
Nybörjarprojektor för blandad användning (7 inlägg)
|
21 år sedan |
Cine4home,s test Z3, AE700, TW200, PJ-100 och HS50 (19 inlägg)
|
21 år sedan |
Panasonic vs. Sanyo (18 inlägg)
|
21 år sedan |
Nokia 9802s (4 inlägg)
|
21 år sedan |
Ni med VB problem (300:a, 500:a, 700:a) (136 inlägg)
|
21 år sedan |
TEST: Panasonic PT-AE700 (26 inlägg)
|
21 år sedan |
såg pt-ae700 på reference idag .VB varning (34 inlägg)
|
21 år sedan |
Projektormässa Cinema Concept - 22-24 oktober (152 inlägg)
|
21 år sedan |
Panasonic PT-AE700 VS. Infocus Screenplay 4805? (10 inlägg)
|
21 år sedan |
PT-AE700e vs XV-Z201E (17 inlägg)
|
21 år sedan |
Ae700 kontra Hitatchi PJ-TX100 (3 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 01 October 2004 - 15:17
Tyckte att den där smoothscreen teknolgin var så där... Bilden var ju en aning suddig. Det störde mig faktiskt.
Postad 01 October 2004 - 15:52
Men okej, en annan sak som Panasonic gett sin nya AE700 är ju ett otroligt zoom-omfång, med detta kan man ju som många andra redan nämt montera den på väggen bakom soffan i stället för att ha den hängande ner från taket mitt i rumet. Detta är ju ifs en klar förbättring gemfört med 500:an pinsamt lilla omfång. Men enligt min tycke och smak så föredrar jag ändå att kunna montera min proj kloss upp i taket och skjuta bilden en meter ner som man kan på Z2/Z3. Å då jag redan har en proj idag som har ett nästan lika stort omfång som 700:an så kändes det meningslös att byta för den sakens skuld.
Jag jag missuppfattat det hela eller?
Postad 01 October 2004 - 15:58
Tjena Tibby..Jag stod för 10 min. sedan med en AE700 i mina händer och var så jä*la nära att köpa den. Äntligen hade ju Panasonic fattat hur pass fiffit det är med lensshift, men jag hade dock tidigare idag läst här på forumet att lensshiften bara kunde flytta bilden 63% upp och ner (Eller 13%, beroende på hur man räknar) Men med alla siffror i huvudet efter ett par dagars läsning så var jag tvungen att få det hela bekräftat. Så jag bad försäljaren att öppna kartongen så att jag fick läsa i manualen. Mycket riktig, 63%!!!! Hmmmm... Vill det då säga att om jag har en bild som är 50 cm från överkant till centrum. att jag bara kan flytta bilden 13 cm ner när jag har projektorn upp och ner takmonterad! Vi var båda två ganska övertygade om att så var fallet. Det var med stor besvikelse jag bad försäljaren att få tacka för mig och få återkomma när dom fått hem Sanyo Z3.
Men okej, en annan sak som Panasonic gett sin nya AE700 är ju ett otroligt zoom-omfång, med detta kan man ju som många andra redan nämt montera den på väggen bakom soffan i stället för att ha den hängande ner från taket mitt i rumet. Detta är ju ifs en klar förbättring gemfört med 500:an pinsamt lilla omfång. Men enligt min tycke och smak så föredrar jag ändå att kunna montera min proj kloss upp i taket och skjuta bilden en meter ner som man kan på Z2/Z3. Å då jag redan har en proj idag som har ett nästan lika stort omfång som 700:an så kändes det meningslös att byta för den sakens skuld.
Visst vad det väl du som importerade en AE500 förra året (ja tom två har jag för mig) sen köpte HS1?
Hur som helst, du har tyvärr uppfattat det helt rätt, jag antar att den långa zoomen har gjort att man inte kan ha så mycket lensshift.
Personligen tycker jag det är bättre med en lång zoom så man slipper takmonteringen, men jag är så pass rädd för VB att jag nog avstår av den anledningen
Postad 01 October 2004 - 16:03
Du får väl ordna lite storlek på bilden typ 100" så klarar du dig med att projektorn hänger ca 40 cm från taket.Jag stod för 10 min. sedan med en AE700 i mina händer och var så jä*la nära att köpa den. Äntligen hade ju Panasonic fattat hur pass fiffit det är med lensshift, men jag hade dock tidigare idag läst här på forumet att lensshiften bara kunde flytta bilden 63% upp och ner (Eller 13%, beroende på hur man räknar) Men med alla siffror i huvudet efter ett par dagars läsning så var jag tvungen att få det hela bekräftat. Så jag bad försäljaren att öppna kartongen så att jag fick läsa i manualen. Mycket riktig, 63%!!!! Hmmmm... Vill det då säga att om jag har en bild som är 50 cm från överkant till centrum. att jag bara kan flytta bilden 13 cm ner när jag har projektorn upp och ner takmonterad! Vi var båda två ganska övertygade om att så var fallet. Det var med stor besvikelse jag bad försäljaren att få tacka för mig och få återkomma när dom fått hem Sanyo Z3.
Postad 01 October 2004 - 16:23
Är lite nervöst att betala innan man fått varan levererad men det ska väl inte vara några problem!!??!!
Pipro accepterade inte COD till sverige?
Förhoppningsvis kommer projjen nästa vecka
/ X-MaX
Postad 01 October 2004 - 17:00
Vi fick in våra först 20 ex av 700E igår och självklart är jag tvungen att ha en hemma för att studera den "in action"
Har precis kopplat in den och kört ca 30 minuter och har bara en sak att säga: WOW!!!!
Vilken skärpa, vilka färger, vilken svärta! Slår allt jag sett i denna prisklass!
Observera att detta är direkt ur kartong, ingen kalibrering gjord.
Hur nära jag än går duken finns det inga pixlar att se, helt otroligt bra!
Fläkten i low mode är ruskigt tyst = perfekt!
Angående lensshiften så kunde jag höja och sänka bilden ca 2 meter, dvs att om bildens underkant låg ca 50 cm från golvet kunde jag höja den till taket = ca 2 meter. Det går att flytta en massa i sidled också, gjorde dock ingen mätning.
När det gäller VB vet jag inte om ni gått igenom vad VB är och vad de linjer som LCD-panelen orsakar är.
Om man med VB menar de färgade vertikala linjer som kan uppstå så såg jag inget av dessa.
Om man med VB menar de tunna vertikala ljusa linjer som kommer sig av LCD-panelen (och som egentligen heter fixed pattern noise (FPN)) så finns dessa kvar men är mycket mindre synliga än på 500E.
För info körde jag HDMI 1280 x 720p (både 50 och 60 Hz) via Supra HDMI från en Pioneer DV-868AVi.
Postad 01 October 2004 - 17:29
Så kommer du igen o krossar min bild om hur VB ser ut...Har inte följt den här tråden alls så jag ber om ursäkt i förväg om jag nämner något ni redan känner till.
Vi fick in våra först 20 ex av 700E igår och självklart är jag tvungen att ha en hemma för att studera den "in action"
Har precis kopplat in den och kört ca 30 minuter och har bara en sak att säga: WOW!!!!
Vilken skärpa, vilka färger, vilken svärta! Slår allt jag sett i denna prisklass!
Observera att detta är direkt ur kartong, ingen kalibrering gjord.
Hur nära jag än går duken finns det inga pixlar att se, helt otroligt bra!
Fläkten i low mode är ruskigt tyst = perfekt!
Angående lensshiften så kunde jag höja och sänka bilden ca 2 meter, dvs att om bildens underkant låg ca 50 cm från golvet kunde jag höja den till taket = ca 2 meter. Det går att flytta en massa i sidled också, gjorde dock ingen mätning.
När det gäller VB vet jag inte om ni gått igenom vad VB är och vad de linjer som LCD-panelen orsakar är.
Om man med VB menar de färgade vertikala linjer som kan uppstå så såg jag inget av dessa.
Om man med VB menar de tunna vertikala ljusa linjer som kommer sig av LCD-panelen (och som egentligen heter fixed pattern noise (FPN)) så finns dessa kvar men är mycket mindre synliga än på 500E.
För info körde jag HDMI 1280 x 720p (både 50 och 60 Hz) via Supra HDMI från en Pioneer DV-868AVi.
Haha, jag har nog samma syn på VB som 80% andra här, och vi har nog alla fel. Det är väl egentligen FPN som vi "lider" av att se.
Sönt att höra att du är tycker bilden är så bra, jag måste bara säga en sak som jag inte fått bekräftat.
Jag upplever det som om min AE-500 knappt hade någon FPN (wow) när jag började använda den, men efter ett antal timmar blev det betydligt mer.
Har otroligt svårt att tänka mig att jag kan ha missat det i början, med tanke på hur otroligt svårt det var att se förbi det senare
Kan det vara så att panelerna av någon anledning får mer FPN efter ett tag?
( har en polare som köpte 500:a samtidigt, han upplever exakt samma sak)
Du som har lite koll på sånt här, kan du försöka komma in i service-menyn för att se om det finns lite nay justeringar där? På Z2 kan man ju som sagt justera mycket mer än på 500:a, och Z3 har ju tom menyer för att justera VB i de vanliga menyerna.
Postad 01 October 2004 - 17:48
Jag måste göra dej besviken eller glad, min visar mindre VB med tiden.Jag upplever det som om min AE-500 knappt hade någon FPN (wow) när jag började använda den, men efter ett antal timmar blev det betydligt mer.
Har otroligt svårt att tänka mig att jag kan ha missat det i början, med tanke på hur otroligt svårt det var att se förbi det senare
Kan det vara så att panelerna av någon anledning får mer FPN efter ett tag?
( har en polare som köpte 500:a samtidigt, han upplever exakt samma sak)
Och det är inte för att jag vant mej. Jag har min referens Arkiv X meny
som rulllar förbi i VB/FPN. Måste läsa o fundera på begreppen.
Postad 01 October 2004 - 18:22
du gör mig glad
Postad 01 October 2004 - 20:07
Jag kan säkert fixa åtkomsten till servicemenyn, ber att få återkomma.om man nu bara kan justera detta som man kan på Z2 i 700:an, då känns det som en 700:a är självklart val för mig.
Som jag skrev innan är FPN mycket mindre på 700E än 500E och inget som jag personligen stör mig på.
Postad 01 October 2004 - 20:39
Känner mig dum nu, du vet säkert hur man gör på AE500.Jag kan säkert fixa åtkomsten till servicemenyn, ber att få återkomma.om man nu bara kan justera detta som man kan på Z2 i 700:an, då känns det som en 700:a är självklart val för mig.
Som jag skrev innan är FPN mycket mindre på 700E än 500E och inget som jag personligen stör mig på.
"Accessing the service menu (by pressing 'Menu', selecting 'Option', then 'OSD' and hold down the 'enter' key on the remote control)"
Nåja, vore trevligt om du kollade
//Fredrik
Postad 01 October 2004 - 21:16
Jag läste några i ett inlägg några mus-scroll (
Hur skall man räkna egentligen??Vill det då säga att om jag har en bild som är 50 cm från överkant till centrum. att jag bara kan flytta bilden 13 cm ner när jag har projektorn upp och ner takmonterad!
Jag har läst i nedanstående PDF, på sidan 7.
PT-AE700E
Jag tolkar denna bild som att man kan "flytta" bilden upp eller ner 63% av HELA höjden på aktull bildyta. Dvs. om den projicerade bilden är 100 cm hög så kan denna bild flyttas 63 cm upp eller 63 cm ner.
Nu vet jag inte om detta är bra eller dåligt, men det är väl mer än de 13 cm som nämns ovan?
Fast jag kanske bara missförstod det inlägget??
MvH
Andreas Eklund (Snart ägare till en AE700. Den är beställd.
Postad 01 October 2004 - 21:28
Postad 01 October 2004 - 23:26
Aha.....då förstår jag vad man menade......Man kan alltså bara få bilden 13% över/under centrum, vilket nog är lite för lite för de flesta.
Jo, det kan ju vara lite lite om man skall takmontera projektorn.
Tur att jag skall montera den på den motstående väggen då.....man får ju mer möjligheter.
Tack för svaret.
/Andreas
Redigerat av aeklund, 01 October 2004 - 23:27.
Postad 01 October 2004 - 23:39
Låter som paradiset.
Redigerat av Unregistered94f939c2, 01 October 2004 - 23:40.
Postad 02 October 2004 - 10:47
Postad 02 October 2004 - 11:29
Problemet är ju att man bara kan få bilden 17% under/över projektorns lins. Detta om man då har en bild som är 1 meter hög innebär det ju 17cm. Om man nu inte vill att duken har sin överkant 17cm under taknivån (vilket ju skulle vara på tok för högt för oss alla) så innebär det att man måste ha ett stativ även till AE-700.Är inte helt med på vad ni försöker få fram om lensshiften. Som jag skrev ovan var det inga problem att höja eller sänka bilden 2 meter och om inte det räcker bör man nog flytta ur sin 1:a i lutande tornet i Piza
Med tex Z3 kan du få ner bilden hela 50%, eller 50cm enligt mitt exempel ovan, då skulle man helt kunna slippa stativ (om man inte har allt för högt till tak) vilket ju så klart är önskvärt.
Dock har ju AE700 en grym zoom vilket gör att man ofta kan ställa projektorn (rätt högt så man inte får huvudet i bilden) på en hylla bakom sig istället.
Personligen har jag ett rum där jag skulle föredra AE700:ans lösning.
Postad 02 October 2004 - 12:52
Har 700:an utblåset bakåt, framåt eller åt sidan?
Framåt!! Du skulle kunna ställa in den i bokhyllan.
Postad 02 October 2004 - 12:56
Gött! Då förmodar jag att det är insuget som är placerat där bak.Har 700:an utblåset bakåt, framåt eller åt sidan?
Framåt!! Du skulle kunna ställa in den i bokhyllan.![]()
Postad 02 October 2004 - 12:58
Gött! Då förmodar jag att det är insuget som är placerat där bak.
Det är jag inte hundra på, någon som vet?
Postad 02 October 2004 - 13:39
Det ser ut så på denna bild:Gött! Då förmodar jag att det är insuget som är placerat där bak.
Det är jag inte hundra på, någon som vet?
http://www.hembiobut...od/109631_2.jpg
Å andra sidan är det några hål på sidan:
http://www.hembiobut...od/109630_2.jpg
Redigerat av Unregistered1ff325c1, 02 October 2004 - 13:41.
Postad 02 October 2004 - 14:12
Postad 02 October 2004 - 14:19
Är det någon som vet vilka leverantörer i Sverige som gör pixelcheck på AE700 innan leverans? Det kan ju faktiskt vara värt några hundra extra.
Pipro.se
Postad 02 October 2004 - 16:38
De är tyskaÄr det någon som vet vilka leverantörer i Sverige som gör pixelcheck på AE700 innan leverans? Det kan ju faktiskt vara värt några hundra extra.
Pipro.se
Postad 02 October 2004 - 18:19
//Henric
Postad 02 October 2004 - 21:03
Rigg:
DVD: Sony DVP-NS999ES
Projektorer: Panasonic PT-AE700 och Hitatchi PJ-TX100
Kabel: Okänd komponent som såg OK ut.
Jag jämförde projarna med första kapitlet ur pearl harbour utan ljud. Pannan var bättre på alla punkter. Jag upplende det som att Hitachin hade en hinna framför duken och inte gjorde bilden lika levande. Kotrastenskillnaden var också tydlig. Det var inte svärtan som imponerade, även om den var bättre, utan att det var mer liv i de ljusare partierna. Jag jämförde lens shift på de båda och hitachin hade bättre. Inte mycket men ändå bättre. Jag var orolig men känner mig nu trygg på den fronten. Letade efter VB/FPN och hittade en liten tillstymmelse till det i en klarblå himmel med mycket god vilja och fast beslutsamhet. Jag satt med pannan i pannhöjd
Jag kommer köpa en panna.
Postad 02 October 2004 - 21:35
Jag tog idag en tripp till stereo i Karlstad för att kolla in projektorer i allmänhet och panna ae700 i synnerhet. Butikspersonalen var supertrevliga och tog det lugnt. Jag rekommenderar denna butik varmt.
Kan också varmt rekommendera Stereo i Karlstad. Jag köpte min receiver där. Verkligen trevlig och kunnig personal.
Postad 02 October 2004 - 23:08
Jag vet inte hur pass kompetent Perra på Hemmabiobutiken, som skrev detta är? Av tidigare inlägg från honom har jag inte alls sett någon anledning att ifrågasätta hans professionalitet i sitt område. Men nu blir jag väldigt intresserad av att reda ut vad VB egentligen betyder. Perra påstår att VB (vertical banding) är färgade vertikala linjer som kan uppstå...) Jag tror att han har rätt i det. Däremot påstår han också att vi ser FPN, som ska vara tunna ljusa vertikala linjer... Det påstår jag är fel... Det vi panna 500 ägare har upplevt är tunna ljusa horisontella linjer! Jag är själv panna 500-ägare och var på visningen av panna 700 på RA. Jag såg inget av tunna ljusa vertikala linjer, däremot horisontella... Det känns som om jag fick en jättebra beskrivning av skillnaden mellan VB och FPN av Perra medan begreppen vertikal och horisontell blandades ihop! Är det någon som håller med eller är jag själv ute och cyklar??!! Tjolavipp!
Postad 03 October 2004 - 00:47
Postad 03 October 2004 - 09:37
Man kan fråga sig om ae700 hade kört ifrån än mer om man hade fått använda hdmi eller dvi till hdmi-ingången skickad som 720p.
Om du kollar lite längre upp i tråden så har sandstream testat detta.
Lite OT men du ska aldrig köra HDMI->DVI eller vice verca. Signalen klipps och du kommer inte klara tex. brightnesstesten(dropshadow) i THX-optimizern. Skuggan bakom THX-loggan syns inte alls, oavsett hur ljusheten ställs. Kör antingen DVI->DVI eller HDMI->HDMI för att få optimalt, annars kan du lite väl köra komponent.
EDIT: stavfel.
Redigerat av prosen, 03 October 2004 - 09:52.
Postad 03 October 2004 - 10:09
Stämmer verkligen detta, det låter konstigt (men inget är ju omöjligt)Lite OT men du ska aldrig köra HDMI->DVI eller vice verca. Signalen klipps och du kommer inte klara tex. brightnesstesten(dropshadow) i THX-optimizern. Skuggan bakom THX-loggan syns inte alls, oavsett hur ljusheten ställs. Kör antingen DVI->DVI eller HDMI->HDMI för att få optimalt, annars kan du lite väl köra komponent.
Jag har fattat det så att det enda som egentligen skiljer HDMI från DVI är att även ljudet kommer med i HDMI..?
Om man ställer in ljuset på DVD-spelaren i sig spelar inte heller någon roll då?
Extra underligt är det med tanke på att man inte behöver omvandla signalerna, bara en som fysiskt gör det möjligt att koppla in tex DVI på en HDMI.
Känns som vi är ganska mycket OT just nu, men detta är intressant.
Postad 03 October 2004 - 10:50
Jag tror du är ute och cyklar, och rätt vingligt dessutom... Jag är ganska övertygad om att alla VB/FPN-diskussioner som rört 500:an diskuterat linjer som går uppifrån och ner - alltså vertikala.Det vi panna 500 ägare har upplevt är tunna ljusa horisontella linjer! Jag är själv panna 500-ägare och var på visningen av ...
Jag har sett att nån ibland nämner problem med horisontella, men det verkar sällsynt.
Btw: Nån, som har en bra mailadress till komplett.se och kan fråga om även de har AVD:s bättre lampgaranti. Verkar inte finnas nån adress för såna frågor under 'kontakta oss'.
Redigerat av Eskapisten, 03 October 2004 - 11:02.
Postad 03 October 2004 - 11:14
var har du hört detta? HDMI och DVI skall ju vara samma signal, med skillnaden att ljudet går med i HDMI. Hur har du tänkt att man skall ansluta en HTPC optimalt? Över VGA kanskeLite OT men du ska aldrig köra HDMI->DVI eller vice verca. Signalen klipps och du kommer inte klara tex. brightnesstesten(dropshadow) i THX-optimizern. Skuggan bakom THX-loggan syns inte alls, oavsett hur ljusheten ställs. Kör antingen DVI->DVI eller HDMI->HDMI för att få optimalt, annars kan du lite väl köra komponent.
EDIT: stavfel.
Postad 03 October 2004 - 11:15
Postad 03 October 2004 - 11:16
Postad 03 October 2004 - 11:27
På den säkra sidan att hamna under beteckningen " den där jobbige jäveln!"...Eskapisten: Det är nog [email protected] du ska skicka till. [email protected] fungerar nog med. Skicka till bägge så är du på säkra sidan
Postad 03 October 2004 - 11:35
Postad 03 October 2004 - 11:47
var har du hört detta? HDMI och DVI skall ju vara samma signal, med skillnaden att ljudet går med i HDMI. Hur har du tänkt att man skall ansluta en HTPC optimalt? Över VGA kanske . Om detta stämmer så är ju denna projje kass att använda med HTPC tills dess att grafikkort med HDMI kommer, vilket väl lär dröja antar jag. Personligen ser jag rätt stor skillnad mellan att ansluta en dator över VGA eller DVI.
Läst här på forumet i en tråd som jag inte kan hitta tyvärr.
Är det någon som kör HDMI->DVI och kan bekräfta att de ser skuggan bakom THX-loggan i THX-optimizern?
Min bror lyckades inte när han körde HDMI->DVI till sin Z2:a från en Pioneer 668. Då justerade han brightness på projjen, och bilden blev ljusare och mörkare men ingen skugga syntes. Måste man göra justering på DVD:n kanske?
Postad 03 October 2004 - 14:32
TjaMan kan fråga sig om ae700 hade kört ifrån än mer om man hade fått använda hdmi eller dvi till hdmi-ingången skickad som 720p.
Var uppe i Stockholm i helgen o såg 700-an på Audio Reference.
Den var matad med HDMI både från Pioneer 668 och 868.
Bilden var riktigt bra från 668, 576p men när killen kopplade i 868 o drog på 720p var skilnaden riktigt stor.
Det blev mer tryck i bilden färgerna var bättre o bilden i almänhet klarare och skarpare.
Den var klart bättre än alla LCD projjar jag har sett hitills.
Måste säga att grabbarna på AR var super tillmötesgående.
Postad 03 October 2004 - 15:54
http://www.ramelectr...o-dvi-hdmi.html
"Q1) Can I connect from HDMI to DVI?
A1) Yes. You will only have the video functionality however. The video portions of HDMI and DVI are "pin compatible". You can use an HDMI to DVI cable or a HDMI to DVI Adapter. Whether or not it will actually work or not requires a bit more complex of an answer. Why? HDCP. HDCP stands for "High-bandwidth Digital Content Protection" (HDCP). It is meant to prevent you from copying content you are not "allowed" to copy. see here. Generally HDMI connectors all use HDCP. They don't technically "have to", but it would be pretty silly to use an HDMI connector without it having HDCP. DVI connections on the other hand, may or may not have HDCP. Computers and LCD monitors for example, can have DVI connections which do not have, or "need" HDCP. Many of the early HDTV's to include DVI connectors do not have HDCP. Some projectors, especially non-Home Theater oriented ones with DVI connectors do not have HDCP. Generally you will need to be sure that both devices use HDCP in order to connect together an HDMI device and a DVI device.
Postad 03 October 2004 - 16:04
Ja ska nämligen mata ut dvi signalen från mitt Nvidia geforce 5900 Ultra grafikkort....
Kommer de bli dåligt el bra? Nån som testat?
Jag har kollat nu så mitt grafikkort stödjer 1280*720 i upplösning så de verkar funkar, skulle vara kul om nån hunnit testa detta.. Får hem min projj på mån
Ja pratar givetvis om pt-ae700.an....
Postad 03 October 2004 - 18:42
från avsforum ska tydligen vara bra för att minska eller ta bort VB
you go into options and hold enter on osd for 5 seconds and then it puts you into the service menu, from there go into flicker, this screen shows red,blue,green they were all flickering like mad, then I adjusted them by press left or right till the flicker was reduced to no flickering, works wonders. I can not express how pleased I am with this projector now. go buy it. with my ae300 there was something missing in the picture it just didnt look like my crt 32. Now the ae700 isnt far off it."
Postad 03 October 2004 - 19:27
den kommer väl under nästa vecka om posten sköter sig
Postad 03 October 2004 - 21:05
Det är precis så vi gör med AE500. Tydligen kan dessa variera när projektornflicker tweak
från avsforum ska tydligen vara bra för att minska eller ta bort VB
you go into options and hold enter on osd for 5 seconds and then it puts you into the service menu, from there go into flicker, this screen shows red,blue,green they were all flickering like mad, then I adjusted them by press left or right till the flicker was reduced to no flickering, works wonders. I can not express how pleased I am with this projector now. go buy it. with my ae300 there was something missing in the picture it just didnt look like my crt 32. Now the ae700 isnt far off it."
blir varm så man måste kolla ett par gånger.
Är detta inställningar för VB som pratats om tidigare i tråden är det ingen
nyhet. Nu är det mera klart för mej att det är samma paneler som nyttjats
i AE500
Detta innebär att har man en AE500, väntar man, och har man ingen alls
köper man AE700. Spontant tycker jag bättre om Panasonics bild,
efter att ha sett båda i action. Jag har min bild väldigt högt då jag har
en 36tum tv+center under så behovet av lensshift utgår.
Däremot har jag en fundering? Om man placerar projektorn längst bak i
rummet vilket jag tror mej förstått, sprider man inte ut mera ljus i rummet?
Som dessutom kommer tillbaka som ambient light?
Postad 03 October 2004 - 21:47
ska också köra precis som du DVI från datorn med ett rad 9800pro kort..Allt ja behöver veta är om ja märker nån skillnad om ja kör en dvi-hdmi kabel, eftersom det inte finns nån dvi port på 700.an så måste man ju köra me sån kabel.
Ja ska nämligen mata ut dvi signalen från mitt Nvidia geforce 5900 Ultra grafikkort....
Kommer de bli dåligt el bra? Nån som testat?
Jag har kollat nu så mitt grafikkort stödjer 1280*720 i upplösning så de verkar funkar, skulle vara kul om nån hunnit testa detta.. Får hem min projj på mån
Ja pratar givetvis om pt-ae700.an....
fick igång Ljduet DTS och DD från datorn innan så nu e jag kanon nÖJD
bara att tutta och köra när den kommer ..
Postad 03 October 2004 - 22:28
Jag ringde komplett.se i fredags och pratade med dem om deras lampgaranti eftersom jag funderade på att beställa från dem. Jag fick veta att de, "liksom alla andra" gav "3 månader eller 200h". När jag förklarade att andra gav betydligt bättre garantier än så tyckte de bara att "de köper in sina från en distributör, vi tar våra direkt från panasonic och de ger bara 3 månader eller 200h". Tio minuter efter det svaret hade jag beställt hos pipro istället. De var både trevliga, snabba på att svara på mail och ger utmärkta garantier!Tack, har mailat och frågat nu. Kallade mig för säkerhets skull "Skg"
, så de inte tror att det är JAG som är en jobbig jävel... (Skojade bara). Återkommer med vad de svarar.
Baserat på det svar jag fick av komplett, så skulle jag aldrig rekommendera någon att köpa projektor hos dem. De må vara billigast i sverige, men det lönar sig snabbt att hitta en leverantör som håller vettiga garantier istället för att snåla de sista hundralapparna.
Postad 04 October 2004 - 08:22
Postad 04 October 2004 - 08:29
Det är klart, det skiljer drygt 2000:- mellan HBB och komplett. Det är vad man får betala för att få lampgarantin som jag ser det.Jag ringde komplett.se i fredags och pratade med dem om deras lampgaranti eftersom jag funderade på att beställa från dem. Jag fick veta att de, "liksom alla andra" gav "3 månader eller 200h". När jag förklarade att andra gav betydligt bättre garantier än så tyckte de bara att "de köper in sina från en distributör, vi tar våra direkt från panasonic och de ger bara 3 månader eller 200h". Tio minuter efter det svaret hade jag beställt hos pipro istället. De var både trevliga, snabba på att svara på mail och ger utmärkta garantier!Tack, har mailat och frågat nu. Kallade mig för säkerhets skull "Skg"
, så de inte tror att det är JAG som är en jobbig jävel... (Skojade bara). Återkommer med vad de svarar.
Baserat på det svar jag fick av komplett, så skulle jag aldrig rekommendera någon att köpa projektor hos dem. De må vara billigast i sverige, men det lönar sig snabbt att hitta en leverantör som håller vettiga garantier istället för att snåla de sista hundralapparna.
Själv är jag en så´n som inte ens lägger i pengar i P-mätaren och aldrig skulle betala extra för OnOff´s förlängda garanti, ej heller drygt 2000:- för lampgaranti (vad kostar egentligen en ny lampa?)
Postad 04 October 2004 - 08:35
Hej på dig din gamla skojare!!!!Tjena Tibby..Jag stod för 10 min. sedan med en AE700 i mina händer och var så jä*la nära att köpa den. Äntligen hade ju Panasonic fattat hur pass fiffit det är med lensshift, men jag hade dock tidigare idag läst här på forumet att lensshiften bara kunde flytta bilden 63% upp och ner (Eller 13%, beroende på hur man räknar) Men med alla siffror i huvudet efter ett par dagars läsning så var jag tvungen att få det hela bekräftat. Så jag bad försäljaren att öppna kartongen så att jag fick läsa i manualen. Mycket riktig, 63%!!!! Hmmmm... Vill det då säga att om jag har en bild som är 50 cm från överkant till centrum. att jag bara kan flytta bilden 13 cm ner när jag har projektorn upp och ner takmonterad! Vi var båda två ganska övertygade om att så var fallet. Det var med stor besvikelse jag bad försäljaren att få tacka för mig och få återkomma när dom fått hem Sanyo Z3.
Visst vad det väl du som importerade en AE500 förra året (ja tom två har jag för mig) sen köpte HS1?![]()
Hur som helst, du har tyvärr uppfattat det helt rätt, jag antar att den långa zoomen har gjort att man inte kan ha så mycket lensshift.
Personligen tycker jag det är bättre med en lång zoom så man slipper takmonteringen, men jag är så pass rädd för VB att jag nog avstår av den anledningen![]()
Stämmer bra det, men det var faktiskt en HS20 jag köpte!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Officiell - Vad är min begagnade projektor värd?
1 bild
262 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?