Någon som handlat av dom förut?
eller rekomenderar ni en annan återförsäljare?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - LG RD-JT92 *
Startad av
Unregisteredb58f892e
, Sep 15 2004 18:06
1220 svar till detta ämne
6 relaterade trådar
Postad 28 November 2004 - 14:35
..jag ser att http://www.hembioconsult.se/ säljer den.
Någon som handlat av dom förut? eller rekomenderar ni en annan återförsäljare? Postad 28 November 2004 - 17:16 Jag vet att det är PS signal som behövs om det finns, men jag har ingen recorder just nu. Detta är kanske det näst bästa sättet. Därav frågan.Hej ! Postad 29 November 2004 - 18:11
Förresten finns det NÅN som har provat med s-vhs, överhuvetaget.
Postad 29 November 2004 - 21:35
Någon som fått reda på priset på reservlampan till LG? HAr bara hört rykten än.
Var väldigt när att köpa en Toshiba TDP-MT200 när jag fick se reservlampspriset som billigast låg på 4900kr. Kan ju vara lite svettigt Komplett.se 2495kr för reservlampa till LG RD-JT91 Har ingen progressiv utgång på dvd spelaren men går det över huvud taget o titta på film med vanlig komponent med denna proj? (någon hade visst glömt slå på sin progressiva utgång men var redan förbluffad över resultatet. ) Blir i så fall uppdatering av dvd spelaren om några månader. Redigerat av Stormen, 29 November 2004 - 21:52. Postad 29 November 2004 - 21:49
Mailade INET-data för cirka 2 veckor sedan och de skulle ta cirka 2900 kronor för lampan.......har dock inte sett lampan på deras hemsida ännu.....
www.inet.se Anders Postad 29 November 2004 - 22:27
Då kanske det skulle vara vettigt att köpa en LG även att toshiban kanske är snäppet bättre? ;-) 2900 för en lampa är ju billigt - 4900 som Toshiba tar ut är sinnessjukt.
Postad 30 November 2004 - 08:40
Hej, kan nån vänlig själ tala om för mig hur infästningen på Jt92:an ser ut. Jag tänkte bygga mig ett stativ i väntan på prolleleverans
Hur många infästningshål?, skruvdiameter?, ungefärligt avstånd mellan hålen? Tackar på förhand /NG Postad 30 November 2004 - 09:17
hur var det nu? Tror ni min duk på 170 cm bredd funkar? Jag har tre meter till väggen, så projjen hamnar väl cirka 2,5 meter från duken.....Kan jag få ut maximal bredd (170 cm) på det korta avståndet?
Vänligen Anders Postad 30 November 2004 - 10:46 samma här, säg till om du hittar en ritning Postad 30 November 2004 - 10:51 Det fanns en länk i denna tråden med manual, kolla på den.... Du kommer nog få ganska exakt 170cm om jag inte misstar mig (en yta på ca 6st 28"are hoho) Postad 30 November 2004 - 18:21
Nu vet jag att min observation kanske är lite långsökt... men är inte LGn lite lik den gamla nintendo 8-bitar? Även fjärren ser ut lite som handkontrollen ;-) Fick ett konstigt deja vu när jag såg min nintendo på hyllan.
Postad 30 November 2004 - 21:50 Hej igen! Du ska alltså bygga ett väggfäste så att den hänger upp och ner och flippa bilden i LG-inställningarna? eller ska du ställa den på ena vägghylla? Postad 01 December 2004 - 04:38
En till som beställt...
Någon som vet vart man lämpligast får tag på RCA->VGA adapter (eller var det D-sub?) för att kunna mata den med progresiv komponent? Vänligen, Amund Postad 01 December 2004 - 10:50 Den HÄR borde fungera. Edit: Ok, det va visst en adpater du var ute efter.. Föresten ingen som har några bilder på projektorn in action? Berg Redigerat av berg, 01 December 2004 - 14:35. Postad 01 December 2004 - 11:56 Det följer med en adapter RCA - VGA i kartongen. Dock är den hane på RCA så man måste ha skarvar eller en komponentkabel med hona i ena änden (finns det?). Angående infästning så är det tre hål för M3.0 på undersidan. Jag borrade hål i en hylla och satte gängstång 3.0 igenom och drog fast med liten låstmutter på ovansidan. Postad 01 December 2004 - 21:40
har precis lagt en beställning på en jt-92 ... och undrar passar den med smsunislide? har en sån samt den ihop med takfästet är bara ca 17cm räcker det?? eller behöver den ner mer??
mvh Postad 02 December 2004 - 19:28 Det är nog samma släde som jag har tillsammans med ett SMSAero-stativ. Det ger totallängden 13cm, och det fungerar bra för mig...lite längre som du har är dck bara en fördel. mvh Mats N Postad 02 December 2004 - 19:48
Fick min jt92 idag: WOW vilken bild!
Kanonbra direkt ur lådan (HTPC-dvi) /NG Postad 03 December 2004 - 18:54
fick min med idag! härligt!
vilken skillnad det blir med progressive scan, dubblar ju bildkvalitéen! Postad 04 December 2004 - 09:11 Grattis till nykomlingen. Måste oxo säga att jag tycker man får mycket bild (med ps signal) för pengarna. Postad 04 December 2004 - 10:59 Tackarr!Grattis till nykomlingen. Måste oxo säga att jag tycker man får mycket bild (med ps signal) för pengarna. Detta är min första projektor så man är ju lite överväldigad av det nya formatet Jag kör den i Ecoläge/low dB och tycker bilden blir himla snygg. Speciellt gillar jag draget och värmen i färgerna. Bilden känns tom lugnare än en 100HzTv. men det har väl med projektortekniken att göra säkert. ang. comhem/combort, så finns det små externa boxar man kan köpa, vet ej pris dock.. Men det vore ju alltid kul att ha en TV-signal med samma finess. Hade gött! Postad 05 December 2004 - 23:07
Lite info från e-postkonversation med LG:
- Nya firmwareversionen (med ny användarmeny) dröjer till feb-mars. - Man vet ej om det är hård- eller mjukvaruförändring som krävs för ovanstående. - De kunde ej bekräfta offset-värdet på 100% utan bad att få återkomma (!). - Bildprocessorn kommer från TI. Anledningen till att man valde detta chip är förutom rent ekonomiska att man fick bättre färgåtergivning. - En 576P-variant blir inte aktuell på marknaden inom det närmaste halvåret. Kan inte någon som redan köpt projektorn ordna lite screenshots? Det är alltid kul, även om man naturligtvis inte kan bedömma bildkvaliteten via dem. Kanske några närbilder från givna avstånd, så man kan bedömma pixelmönstret? I min förra setup använde jag 1024x768 pixlar till 16:9-bilden på tittavstånd 1.8xbildbredd. Jag hade gärna gått till 2.2xbildbredden med JT92, men begränsningar i zoomen ger mitt maxavstånd till ca 2xbildbredd. Räcker detta för att pixelmönstret helt skall försvinna, eller kan man skönja det i t.ex. ljusa scener? Hur upplever ni skillnaden (om någon) mellan digital- och analog (progressiv komponent) videoöverföring? Hur är mörka filmer som t.ex. Alien eller Dark City? Visas alla 854x480 pixlar vid alla ingångar, eller har projektorn någon overscan? Är denna ställbar via servicemenyn? Vad finns i denna förutom vitbalansen som nämns i Bigscreens recension? Märks det någon skillnad i skärpa mellan 480P och 576P? Stämmer projektionsavstånden i manualen? Om något, vad saknar ni i bilden vid DVD-tittning (lägre svartnivå, mer ljus, mindre regnbågar, mer upplösning etc)? Jag är grymt sugen på projektorn men behöver som ni märker lite övertalning... Redigerat av Unregistered084c72af, 05 December 2004 - 23:08. Postad 06 December 2004 - 00:35 Hej, pixelmönstret måste man gå fram för att kunna se.(vita kuber med svagt gråa gränser...) men som sagt om du kör 180cm bred bild måste du vara typ 0,5m ifrån för att se dom i vitt...... Jag får ca 185cm bred bild som max på 3m.. så jag tror den stämmer.. Postad 06 December 2004 - 11:25
Ni som monterat projektorn, har ni monterat med takstativ? eller hur har ni gjort?
funderar nämligen på att göra ett hemmasnickrat stativ o behöver veta vilken höjd från taket ner till centrum på linsen ni har satt den på. Postad 06 December 2004 - 12:14 Hej ! Detta har diskuterats tidigare i denna tråd (sida 8...typ). Mitt takstativ + släde ger en längd på 13cm...det fungerar bra till en duk vars överkant ligger 18cm från taket. Optimalt tror jag skulle vara om skillnaden mellan stativlängden och överkanten på duken skulle diffa cirka 10cm. mvh Mats N Postad 06 December 2004 - 12:15 JT92-an har 100% offest(+några %) så jag har den monterad så att linsen sitten på samma höjd som ovankanten på bilden. Så längden på stativet avgörs av din takhöjd och var du vill att bilden projiceras. /NG Postad 06 December 2004 - 23:44
Jag har hittat en dålig sak med den.
När man stänger av den hamnar den i standbyLäge och är varm undertill vid nätdelen... ...den var tom. för varm en dag efter jag annvänt den, så den slog av sig själv när jag skulle starta den..... kanske har fått ett måndags-ex eller nåt, vad vet jag....... så nu måste jag dra ut sladden, finns ingen "helt power of" på den... hum... störigt Postad 07 December 2004 - 00:00
Hmmm, låter mysko med din varma JT92:a. Kollade min: den känns inte varm i standbyläget. Svalnar snabbt efter man stängt ner den i stanby oxå.
/NG Postad 07 December 2004 - 06:31 Måste nog säga att det låter mysko. Min känns inte alls så farligt varm. Varken under film eller efter. Postad 07 December 2004 - 09:24 alltså den är jummen undertill lite grann, i standbyLäget....Måste nog säga att det låter mysko. Min känns inte alls så farligt varm. Varken under film eller efter. men men, som tur är så finns mina User-settings kvar även efter att jag dragit ur sladden Postad 08 December 2004 - 04:40
Tjo! Fick hem min, hann se ca 6h sen gick lampan...Tjo
Men bilden var kalas i 6h /Amund Postad 08 December 2004 - 06:12
Postad 08 December 2004 - 10:42 Hej ! Du vet väl att du har garanti för lampan. Min är väl körd 50 tim nu och lyser fortfarande mvh Mats N Postad 08 December 2004 - 15:18
Ja som tur är.. Det bar bara lite trist å behöva skicka in den och vara utan igen... Men måndags ex finns överallt. /Amund Postad 08 December 2004 - 19:14 Går det inte att byta lampan själv? Garantin kanske dock kräver att den skickas in!!? mvh Mats N Postad 08 December 2004 - 20:25
kan man få damm in i dlp:n....?
Hadde en ptae100 (lcd pjoj alltså) tidigare som jag fick rengöra filtret på då å då.... men på jt92:an står det inget om det i manualen.... Postad 12 December 2004 - 12:39
Funkar den bra för alla ?
Någon som vet om nyare exemplar är annorlunda i menyerna ? LG skulle ju fixa till så att man kom åt fler inställningar. Postad 12 December 2004 - 13:06 Jag råkade måla duken lite för mörk --> galleri ...för min smak. (S1500.) Kör den i ecoläge men ska försöka mig på kalibrering i servicemenyerna, som BigScrenn snacka om. det kanske kan påverka bilden lite. Postad 14 December 2004 - 11:48
apropå prisutvecklingen på LG JT92
om man kollar på prisjakts priserna så verkar det nästan vara lite priskrig på LG:n de sänker med några tjugor bara för att få ligga högst upp på listan! eller? ge en rejäl sänkning istället och få många fler kunder?! Postad 14 December 2004 - 12:12
Hur lång är den med projektorn medföljande D-SUB/VGA->3xRCA/komponent-adaptern?
Är det hankontakter i komponentänden? Postad 14 December 2004 - 18:14 Ja, frågan är ju hur bra kvalitÉ det är ...på den Jag har ingen möjlighet att A-B-testa mot en annan så.... nån som vet? Det är hankontakter i ändan så det är bara att köra Postad 17 December 2004 - 08:58
Vad krävs det för komponenter (mjuk och hårdvarumässigt) i min PC för att få en bra bild från JT92an???
Postad 19 December 2004 - 12:22
Det är inte många hundringar upp handlarna har med dom priserna som dom tar just nu.. Priserna kommer väl att sjunka när LG sänker sina priser till handlarna. /Amund Postad 22 December 2004 - 11:18
Tjena!
Får ni känslan av sol i bilden? Det får ej jag. Om jag slår på TV'n jämter så kan det vara solljus på filmen, men det upplever man ej från projektorn.. (mer som en mulen ljus dag) Det börjar synas lite sol om man väljer normal mode ist för eco-läget dock. Har ni kalibrerat era LG-projektorer..? Jag har boostat min lite i ServiceMenyerna Är väldigt nöjd, förutom just det där med solkänslan som saknas... bilden är ju väldigt behaglig och ren/nygg! Man kanske måste ha en CRT för att få samma drag som i en TV? Hade gött! Redigerat av Unregistered8de98e76, 23 December 2004 - 13:52. Postad 22 December 2004 - 12:39
jaha det blir att köpa ny proj...den e billig dlp och ingen som har gnällt för mycket om den....
sån tur man har att man jobbar i en butik......dom hade 2kvar i lager...hehehe..... inte nu längre nu ska vi bara hitta en duk aaahh F-N....jag beställer båda...bra att ha en extra i butiken Postad 23 December 2004 - 10:58 Hej ! Det enda problem som jag har med bilden från LG:n är att den är 100 gånger bättre än min bakprojektor-TV (som är rejält gammal nu...). Jag upplever inte det som du beskriver som "sol" i bilden, men jag är å andra sidan inte världens bästa bedömare heller God Jul / Mats N Postad 23 December 2004 - 11:05
Nope kan inte heller påstå att jag ser "sol" i bilden. Därimot är jag ganska besviken på s-video bilden jag plockar ur comhem boxen. Där skulle bilden bli mycket bättre. Vet inte om bilden blir bättre om man köper csy-2100:an. Eller måste man köpa en dvd recoreder med ps utgång tro?
Postad 23 December 2004 - 11:34
vilken/vilka dvd-spelare använder ni???
nu när det blir en ny proj så kan man ju lika bra byta dvd oxå... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |