Japp, det är 1st par du får ....Någon som vet.
ska beställa jspc-01 högalarkablar från Jungson.
Får man till båda högtalarna då?
Dum fråga kanske men vill bara vara säker.
Liljen
Avbrutet köp av Jungson från ArtSound
Postad 14 oktober 2004 - 13:28
Postad 14 oktober 2004 - 13:33
om du läser i tråden tidigare så står det att allt är per par..
LÄS INNAN NI FRÅGAR DOM MESTA BASIC-FRÅGORNA
Postad 14 oktober 2004 - 13:47
Kan du kolla upp priset på ShenYun R1 Tuner ?
En radio tuner från Jungson.
Tack för snabbt svar!

Redigerat av disturber, 14 oktober 2004 - 14:43.
Postad 14 oktober 2004 - 14:56
Postad 14 oktober 2004 - 17:10

Postad 14 oktober 2004 - 21:06
Edit: Hur får man reda på vad dem saker man är intresserade av kommer kosta så man kan bestämma sig vad man skall köpa??
Redigerat av Unregistered44e46df5, 14 oktober 2004 - 21:45.
Postad 14 oktober 2004 - 21:53
Ja-88c har lite mindre distortion verkar det som 0.08% istället för 0.1%Vad är skillnaden på Jungson JA-66A och Jungson JA88-C?
Ja-88c har snyggare design
Ja-88c har fjärrkontroll
Ja-88c har display där volymen samt aktiv ingång står
Mvh
Henrik
Redigerat av Unregistered3ecb30f4, 14 oktober 2004 - 21:53.
Postad 14 oktober 2004 - 22:11
skall köpa en dvd eller cd spelare till, ville ju även ha tunern men får ta detta vid annat tillfälle då pengar saknas
Min kompis ville också ha en JA-66A, ända till vi såg antalet ingångar!!
Så "DJKool" skall du koppla in fler grejor är det nog kört.
Har bara 2 RCA och en balanserad ingång. Du får kanske inte plats
med allt du vill

Postad 14 oktober 2004 - 22:15
Även Ja-88c har 2RCA + 1XLRskall köpa en dvd eller cd spelare till, ville ju även ha tunern men får ta detta vid annat tillfälle då pengar saknas
Min kompis ville också ha en JA-66A, ända till vi såg antalet ingångar!!
Så "DJKool" skall du koppla in fler grejor är det nog kört.
Har bara 2 RCA och en balanserad ingång. Du får kanske inte plats
med allt du vill![]()
![]()
!
Ja-88d har dock 3RCA + 1XLR
Mvh
Henrik
Postad 15 oktober 2004 - 06:25
Postad 15 oktober 2004 - 06:29
Som det står i tråden, man mailar ArtSound och ber om prislistan. Men eftersom att jag råkar vara online just nu så skickar jag den.Edit: Hur får man reda på vad dem saker man är intresserade av kommer kosta så man kan bestämma sig vad man skall köpa??
Postad 15 oktober 2004 - 06:56

Postad 15 oktober 2004 - 07:58
Ja3/ja99b är en klass B förstärkare....dom övriga klass AÄr såå såå sugen på JA-88D som är lite snyggare än dem andra slutstegen, ligger ju lite över min budget tror jag
...Om man visste hur mycket pengar man har så skulle man beställa men går ju inte får nog bli JA-88C. Dock undrar jag vad skillnaden mellan JA-88C, JA-88D och JA-3/JA-99B är?? Får hoppas det blir gruppköp igen, då får man köpa cd spelaren....
Postad 15 oktober 2004 - 07:59
Postad 15 oktober 2004 - 08:09
Postad 15 oktober 2004 - 08:17
Tack.
Postad 15 oktober 2004 - 09:18
Jungson har valgt at den norske distributør får hele Norden. Så jeg må anbefale at I kontakter ham vedr køb af disse produkter.
Jeg er skuffet over Jungson, de har det sidste halve år været klar over hvem jeg er og hvilke planer jeg har haft. Og der har ikke været noget skjult. Så jeg føler mig lidt taget i rø...
Og så er jeg selvfølgelig også træt af det overfor jer. Jeg har modtaget en del bestillinger, vi er på ca 30 produkter, jeg ved hvor meget man glæder sig til at få nyt grej! Og nu er det en lidt flad fornemmelse man sidder tilbage med !
Jeg ville ønske det var gået anderledes, jeg troede på det indtil i morges. Jeg mener stadig at Jungson begår en fejl her, men det er jo deres afgørelse alene. Men at de løber fra deres ord, det har jeg svært ved at acceptere
Hvis jeg på nogen måde kan hjælpe dem der har bestilt med andre produkter fra mit program, gør jeg selvfølgelig gerne det. Jeg ved hvem der har bestilt, og de vil få en meget fair pris og behandling.
Jeg er ikke hjemme i weekenden, så jeg svarer først på mails fra mandag
Sorry folks

Postad 15 oktober 2004 - 09:27
Henrikn nämnde att Jungson var ett av de märken
som Coem också kan ge bra rabatter på.
Om vi lägger över hela beställningen på Coem
kanske vi kan få bättre priser, även om dom
inte blir lika låga?
Postad 15 oktober 2004 - 09:56
Är såå såå sugen på JA-88D som är lite snyggare än dem andra slutstegen, ligger ju lite över min budget tror jag
...Om man visste hur mycket pengar man har så skulle man beställa men går ju inte får nog bli JA-88C. Dock undrar jag vad skillnaden mellan JA-88C, JA-88D och JA-3/JA-99B är?? Får hoppas det blir gruppköp igen, då får man köpa cd spelaren....
Ja-99b KLASS B
40,000 uF capacitance
400V/A low noise/resistance transformer
Ja-88c KLASS A/B
400 V/A Copper Shielded Low-noise Transformer
Eight pairs of Hand-matched Toshiba output transistors
60,000uF Capacitance
Ja-88d KLASS A
160,000uF Capacitance
680 V/A Transformer
Nichicon or Elna Capacitors
Rubicon coupling Caps
Toshiba Output Transistors
Som du ser här ovan så är JA-88d MYCKET kraftfullare, genomgående högre kvalitet på komponenterna. När jag frågade min kompis vilken som passade bäst för att driva mina högtalare Canton CT-920SC så sa han att jag minst borde ha JA-88d till hifi lyssning.
Min rekommendation köp JA-88c eller JA-88d köp inte Ja-99b/Ja-3 p.g.a:
Used best in Karaoke or Home Theater use, due to class b amplification. For Serious 2 channel listening see either the JA-88C integrated Class A/B amp, or the JA-99C Class A 2 Channel Power amp.
Mvh
Henrik
Postad 15 oktober 2004 - 09:58
Jag har precis pratat med Norman om detta.
Han är bara positiv till det .
Så happy shopping :-)
// Micke
Postad 15 oktober 2004 - 10:03
Postad 15 oktober 2004 - 10:17
kan ge för pris på
JA-1/JA-99C Deluxe
och
CD spelare Moon Harbour II HDCD ?
Vad blir fraktpriset per kilo från Coem?
Postad 15 oktober 2004 - 10:18
Jag är mest nyfiken på om man kan koppla loss för/slutsteg så jag kan koppla in min box till ett par canton ergo rc-l.
Postad 15 oktober 2004 - 10:49
Postad 15 oktober 2004 - 10:59
Siden dette er en side for direkte Kinaimport er det riktig av oss og ikke delta i dette forum.
Men det har vært noe spørsmål her rettet til oss.
Alle spørmål vedrørende JungSon kan besvares på [email protected]
Gruppekjøp med fordelaktig pris kan vurderes.
Med hilsen
Duet-Audio
JungSon distributør for Skandinavia
Vi vil ikke gå mer inn i dette forum. Men vil vurdere annonse senere.
Postad 15 oktober 2004 - 11:25
Men då borde ju JA-99C bli bra oxo...Min rekommendation köp JA-88c eller JA-88d köp inte Ja-99b/Ja-3 p.g.a:
Used best in Karaoke or Home Theater use, due to class b amplification. For Serious 2 channel listening see either the JA-88C integrated Class A/B amp, or the JA-99C Class A 2 Channel Power amp.
Mvh
Henrik

Postad 15 oktober 2004 - 13:38
inne på importforumet.......
Ett STORT tack för ett bra initiativ

Att sedan världens kapitalistiska krafter är emot oss/dig
kan vi inte göra mycket åt

Tack ändå för tiden och energin du la ner.
Med vänliga hälsningar
Ulf.
Postad 15 oktober 2004 - 13:56
Postad 15 oktober 2004 - 14:09
Postad 15 oktober 2004 - 14:09
Jag har mailat Norman på Coem för att se vad han kan göra för pris på Jungsongrejjerna. Hoppas på att han kan sänka priserna något så att det blir liite mindre skillnad iaf.
Slutdatum för mitt köp är satt till 22:a oktober, men eftersom Norman är bortrest då så kommer det skjutas upp något.
Mvh
Henrik
Postad 15 oktober 2004 - 14:13
Mmm RUNSOL är den Nordiske distrubitören av Jungson och förmodligen den som satt käpparna i hjulen på den här affären.Nu fattar jag ej vem RUNSOL är eller vad han skriver, är lite dålig på Norska, vill han att vi beställer från honom Jungsol eller??
Aldrig att jag skulle köpa av en distrubitör som gör så samt att köper man från Norge så blir det tull & andra avgifter än om vi hade fått köpa via Danmark.
Postad 15 oktober 2004 - 14:19
Postad 15 oktober 2004 - 14:42
På så vis hade jungson fått en massa ägare i norden och förhoppningsvis lika många nöjda ägare. Detta hade i sin tur lett till att märket fått ett bra rykte och en större efterfrågan av dess produkter!!
Tror inte många av de som tänkt vara med på dett gruppköp kommer handla hos Runsol så han kommer ju inte tjäna ngt på detta. Inte mer än att han blir utskälld och får massa skit!!
Tror däremot att Coem kommer tjäna på detta utspel - kan det vara så att Runsol är Norman....

Det är ju en annan sak om man tittar på Vincent som redan är ett stort och kännt märke - deras produkter köps ju ändå...
Det lönar sig nog inte alltid att vara girig....

Postad 15 oktober 2004 - 15:36
Så sant som det är sagt.Det lönar sig nog inte alltid att vara girig....
Postad 15 oktober 2004 - 16:11
Det finns inte så mycket mer att säga om gruppköpet, så vi hänger upp låset.
Tråd låst
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar