Funderar på att köpa en sådan.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
20 år sedan |
Postad 01 november 2005 - 01:41
Funderar på att köpa en sådan.
Postad 01 november 2005 - 08:02
Är för övrigt nöjd med min men o andra sidan är man newbie inom hemmabio.
Redigerat av Stortankaren, 01 november 2005 - 08:03.
Postad 01 november 2005 - 08:08
Brus i bakgrunden skulle kunna vara precis en sådan sak som finns på netonnets produkter.
Ska jag vara riktigt ärlig så gör inte netonnet några direkt bra produkter... alla som ägd en Centrum Xamba 300 vet nog vad jag talar om... tråkigt men sant.
[/quote]
Kan inte riktigt hålla med dig där det kan stämma ibland men att dom bara gör dåliga saker stämmer inte , är inne på min andra dvd-spelare har aldrig gaft problem med dessa funkar klockrent spelar alla format osv sen har man högre krav så kan man ju köpa märkesvaror hos dom med typ Yamaha osv.
Att dissa alla deras produkter är väl lite att dra allt över en kant hade det varit så hade dom knappast funnits kvar på marknaden.
Postad 01 november 2005 - 21:24
jag menade ju skälvklart inte att dissa alla produkter som netonnet säljer, en yamaha stärkare är ju inte sämre bara för att man köper den hos netonnet.
\\Albin
Postad 05 november 2005 - 16:48
Postad 07 november 2005 - 10:18
Postad 15 november 2005 - 22:15
Postad 15 december 2005 - 20:35
Är det någon som har köpt hela paketet??
Dvs Andersson R2 / S1 7.1 Medium / D1 eller
Andersson R2 / S1 7.1 Medium / Centrum xamba 500 / 160??
Om så är fallet så skulle det vara kul att få en recension.
Är det någon som köpt en R2 nyligen och kom den isf med BRUS eller inte.
Ni som tidigt köpte och var nöjda, är ni fortfarande det?
Många frågor men skull vara tacksam om ni kunde fylla igen luckorna / Pli1sk3n

Postad 16 december 2005 - 01:10
Postad 09 januari 2006 - 22:50
Vad står det på paket, garantier, manualer osv, ni som vet, som har köpt den??
Redigerat av Ashtrash, 09 januari 2006 - 22:51.
Postad 10 januari 2006 - 07:57
//Tobbe
Postad 08 februari 2006 - 21:49
Däremot, när jag kopplar in den till laptopn så brusar det som fan, klart hörbart så man måste ha skaplig volym för att överrösta bruset.
Förstår inte riktigt skillnaden mellan optisk? och analog koppling till datorn. Nån som kan förklara det för en hifi newbie. Jag kan inte som det är nu ställa om till nån annan sändning än analog. Är det en ny sorts sladd jag behöver? Kommer bruset att försvinna om man gör den här digitala kopplingen ?
Tacksam för svar
Postad 16 april 2006 - 15:05
MVH
Carl
Postad 17 april 2006 - 09:20

Postad 11 juni 2006 - 11:20
*Är det inget du kan leva med får du helt enkelt skicka tillbaka varan till oss*
Vilket intryck ger det här för deras produkter?????
Ja! vad säger man!
Dom är ju ärliga iallafall!
Ett annat företag hade likagärna kunnat ignorera frågan eller påstått att kunden har förstört varan...
Postad 26 mars 2007 - 11:21
Vissa funktioner på fjärren fungerar bara ibland och att få in annat än Coixial 1 (inte 2, 3) verkar omöjligt. Undra om det är fel på fjärren eller förstärkaren. Annars mycket överlägset bättre ljud än min JVC i samma prisklass och ett kort brus hör jag bara när stärkaren ska ställa om sig från t ex Linear PCM till Dolby AC 3 5.1
Den som designat högtalarkontakterna skulle fått sparken. Neråt mot nästa kontakt. Tog en timma att, med hjälp av liten ficklampa i full dagsljus, få på på plats.
Finns det fler som har problem med att få in saker med fjärren?
Edit
Det verkar som om fjärren endast fungerar fullt när man sätter förstärkaren i cd läge. Verkligen konstig manick det här.
Edit 2
Bytte till en Onkyo TX-SR604E och la 1500 emellan. Den verkar funka men synd att man inte kan köra HDMI från datorn genom förstärkaren och få upp menyerna. Kör i alla fall Boxerboxen från s-vhs till Component genom förstärkaren och Onkyo TX-SR604E tycker jag skalar upp bilden markant bättre än min Samsung LCD. Ljudmässigt dock inget lyft som är värt 1500 kr förutom att man slipper bruset som kom var gång man bytte ljudkälla.
Redigerat av ruva, 28 mars 2007 - 19:42.
Postad 29 november 2007 - 20:48
Bruset som alla pratar om kommer ibland men för det mesta är det helt okej.
Däremot har jag ett annat problem, någon annan som upplevt detta?
Dem högre diskanttonerna när man lyssnar på musik låter jätteburkigt, framförallt hörs detta om man spela någon låt som har ljusa pioanotoner, och även på visslingar och anndra höga diskantljud, någon mer som upplevt detta eller är min andersson r2 trasig?
Ett exempel där man tydligt hör detta är början till candlelightversionen av Dj sammy med heaven...
Jag har provat med andra högtalare och det är ingen skillnad. däremot om man kopplar in högtalarna till min gamla hemmabio med inbyggd dvd som kostat en bra bit under 2000 låter inte diskantljuden alls så burkigt.
//Marcus
Postad 26 december 2007 - 03:01
Köpte andersson r2 för några veckor sedan.
Bruset som alla pratar om kommer ibland men för det mesta är det helt okej.
Däremot har jag ett annat problem, någon annan som upplevt detta?
Dem högre diskanttonerna när man lyssnar på musik låter jätteburkigt, framförallt hörs detta om man spela någon låt som har ljusa pioanotoner, och även på visslingar och anndra höga diskantljud, någon mer som upplevt detta eller är min andersson r2 trasig?
Ett exempel där man tydligt hör detta är början till candlelightversionen av Dj sammy med heaven...
Jag har provat med andra högtalare och det är ingen skillnad. däremot om man kopplar in högtalarna till min gamla hemmabio med inbyggd dvd som kostat en bra bit under 2000 låter inte diskantljuden alls så burkigt.
//Marcus
yes nu har jag beställt min andersson R1 jag kan då inte på stå att non har dåliga budget saker har ägt flera maskiner o de funkar kanon
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar