Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Audiovector K-serien *

370 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Audiovector KC (Centerhögtalare) 1 8,4 (4) Inga priser
Audiovector KC Super (Centerhögtalare) 1 8,33 (11) Inga priser
Audiovector K1 (Surroundhögtalare) 1 7 (2) Inga priser
Audiovector K1 Super (Surroundhögtalare) 1 8,14 (6) Inga priser
Audiovector K-X (Surroundhögtalare) 1 9,14 (42) Inga priser
Audiovector K3 (Golvhögtalare) 2 8,55 (10) Inga priser
Audiovector K3 Super (Golvhögtalare) 1 9,12 (16) Inga priser
Audiovector K-Sub (Subwoofers) 1 6,6 (4) Inga priser
Audiovector K-Sub Super (Subwoofers) 1 8,75 (11) Inga priser
Audiovector K-Sub Signature (Subwoofers) 1 8,4 (4) Inga priser
Audiovector K1 Signature (Surroundhögtalare) 1 7,75 (3) Inga priser
Audiovector K3 Signature (Golvhögtalare) 1 8,65 (19) Inga priser
Audiovector KC Signature (Centerhögtalare) 1 8,71 (6) Inga priser
Audiovector KXX (Surroundhögtalare) 3 8,92 (12) Inga priser
14 relaterade trådar
Koppla Audiovector KX/KXX i dipol-läge (3 inlägg) 8 år sedan
Högtalare till Mcintosh ma 6300 (4 inlägg) 11 år sedan
Hjälp med prissättning begagnat Arcam/Audiovector-anläggning (0 inlägg) 13 år sedan
SÅ ###### nöjd! (9 inlägg) 14 år sedan
Musiksubbar - finns det några bra? (73 inlägg) 14 år sedan
bokhyllehögtalare (15 inlägg) 14 år sedan
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg) 15 år sedan
Snygga stativare för 3000-5000kr (21 inlägg) 15 år sedan
Högtalartest - Stativare - upp till 5000:- (33 inlägg) 15 år sedan
Audiovector K3 Signature vs. B&W 683 (24 inlägg) 16 år sedan
Bättre ljudkvalitét (9 inlägg) 17 år sedan
Comments på mina vita K3 Signatur (0 inlägg) 17 år sedan
Åsikter på blivande anläggning (380 inlägg) 18 år sedan
Gästbok för ErOx ( inlägg) 20 år sedan

Postad 06 september 2006 - 13:51

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Någon som har testat K1 som fronthögtalare i ett litet biosystem?

Edit::
Någon som testat K1 brevid K1 Super.
Vad får man för den extra tusenlappen?

Redigerat av Unregistered33cc6995, 07 september 2006 - 07:44.

Postad 14 september 2006 - 10:13

Henke75
  • Henke75
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Vad vet vi om att Audiovectors K-serie utökats med en Signatur variant?

Postad 14 september 2006 - 10:16

Tweakarn
  • Tweakarn
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Jag läste också om detta på ett annat forum. Vet dock inte när dom kommer att släppas eller priset på dom. Nyfiken är bara förnamnet.

Mvh Tweakarn.

Postad 14 september 2006 - 19:43

Merkurius
  • Merkurius
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Här finns lite info om Signature-versionen:

K Signature

På norska dock. Ska tydligen finnas tillgängliga nu. Själv äger jag Super-versionen och är helnöjd med dom. :o

Postad 15 september 2006 - 11:52

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1 830 inlägg
  • 0
Jag ska byta ner mig i högtalareväg och har kikat mycket på K-Serien. Pratade igår med Ljudtema om nya Signature serien och han trodde dom skulle finnas ute i butikerna om 2-3 veckor. K3 Signature skulle hamna på ca 12500:- och ha dom förbättringar som uppges i den norska länken som Merkurius postade.

Postad 15 september 2006 - 13:34

rosso grande
  • rosso grande
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Det skulle vara intrssant hur den står sig på Mi3 och Mi3 super. K3-serien är ju så mycket smäckrare...
Konstigt att inget test kommit i någon tidning ännu. Dem brukar ju vara snabba med sånt.

Postad 15 september 2006 - 17:40

Henke75
  • Henke75
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Igen på norska men med nya bilder.

K Signature

Vet inte vad jag tycker om det "nya" utseendet.

Postad 20 september 2006 - 12:55

Tweakarn
  • Tweakarn
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Igen på norska men med nya bilder.

K Signature

Vet inte vad jag tycker om det "nya" utseendet.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker K3 ser riktigt läcker ut med den nya foten, det lilla man kan se av den.
12500 kr pratas det om att signature kommer att kosta. Samman prisklass då som tex MA silver RS8 och Dali ikon 7. Jäkligt intressant måste jag säga. Kom igen nu Audiovector och släpp lite mer bilder på nya serien :P

Mvh Tweakarn.

Postad 20 september 2006 - 21:08

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Någon som har ett par KX till salu?
Hellst björk

Postad 04 oktober 2006 - 12:24

Tweakarn
  • Tweakarn
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Någon som hört nåt om nya Signature modellen?

Mvh Tweakarn.

Postad 16 oktober 2006 - 10:30

Zedot
  • Zedot
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Då är man med i klubben, fått hem K3 Super samt KC Super....svarta :blink:

Postad 27 oktober 2006 - 19:29

zisyfos
  • zisyfos
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Någon som hört nåt om nya Signature modellen?

Mvh Tweakarn.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag var och lyssnade på K1 Signature tidigare idag. För två månader sedan lyssnade jag på K1 super och B&Ws nya CM1, men kunde inte riktigt bestämma mig då. Idag var jag ute för att lyssna på dem igen och verkställa köpet. Jag lutade då åt CM1:an. Så när jag var inne på HIFI Skåne i Malmö, så visade det sig att de precis fått in K1 Signature. De hade inte ens hunnit lyssna på dem själva än.

Men jag blev grymt överraskad när jag lyssnade på dem - jag tyckte att det var större skillnad mellan dem och K1 Super än mellan K1 och K1 Super, detta trots att de var helt oinspelade. Detaljerna kom fram på ett sätt som inte ens den dyrare M1 mäktar med.

Jag gillar iof B&Ws CM1 skarpt (särskilt utseendet), men när man kan få dessa för nästan 1 500 kronor mindre, så är det nu nästan givet att jag blir en Audiovectorägare snart. Det är lite störigt att man får betala mer för att få dem i vitt bara.

Postad 11 november 2006 - 13:34

Tweakarn
  • Tweakarn
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Det verkar mycket intressant, tack för intrycken. Jag bara måste lyssna på K3 signature när dom släpps, tror tom sambon kommer att ta dessa till sitt hjärta :P

Mvh Tweakarn.

Postad 20 november 2006 - 13:18

Ceasar II
  • Ceasar II
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har ett 5.1 system med.

Front: K3-super
Center: KC-super
Surround: KX-super
Sub: Ksub-super

Nu har min reciever råkat ut för en olycka som vi inte behöver gå in närmare på. Men det har iaf resulterat i att jag ska köpa en ny.

Hade tidigare en H/K 630, helt ok men det var något som fattades tyckte jag. Så ny tänkte jag testa något nytt.

Har tittat lite på Sony STR-DA5200ES, men endast på nätet. Så jag undrar om det är någon som har en uppfattning hur den skulle passa mitt system.

Jag vet att många tycker AV ska spelas med Arcams maskiner. Men det spräcker min budget lite väl mycket. Speciellt eftersom jag har tvångstankar om att det ska vara samma märke på reciever och dvd för att se snyggt ut, och då drar det iväg med Arcam.

//Ceasar

Postad 20 november 2006 - 13:31

Unregistered029e628b
  • Unregistered029e628b
  • Forumräv

• 771 inlägg
  • 0
Skulle inte Marantz passa bra? En kombo med Marantz DV6600 och en SR7001 kanske? Det kommer ju även nya dvd:s från Marantz snart. Vad är maxpriset för stärkaren?

Postad 20 november 2006 - 13:45

Ceasar II
  • Ceasar II
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
inget direkt maxpris på förstärkaren men jag vore glad om jag kunde komma under 20.000 för stärkare och dvd

Postad 20 november 2006 - 17:35

Merkurius
  • Merkurius
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Har exakt samma högtalarsetup som Ceasar II, och en H/K AVR5500. Går också och funderar på ny receiver. Tycker Pioneer AX2/AX4 känns mycket intressanta. Har dock inte hört hur den låter i verkligheten tillsammans med K-serien. Min prioritet ligger på bra filmljud.

Vore intressant att få höra vad andra K-serie ägare har för receivers och vad de anser om ljudet!

Postad 14 december 2006 - 01:42

Zedot
  • Zedot
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag kör med Marantz sr7500 och är väldigt nöjd. Dvdspelaren är en Pioneer dv-350 som skall bytas när ekonomin tillåter. Musik låter kanon men hör en klar begränsning i dvdspelaren. Vad det gäller filmljudet så känns det som att det fattas något, om det sen beror på mina gamla frontar som surrounder, dvdspelaren eller marantzen vet jag inte i nuläget. Kan tilläggas att systemet är under uppbyggnad.

Postad 09 januari 2007 - 14:11

Unregistered33651
  • Unregistered33651
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Bild & Ljud hemma, december nummer som väl är det som fortfarande finns i handeln har ett 6 sidors test på Signature högtalarna.

Postad 09 januari 2007 - 16:09

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0
Dessutom ligger det, helt eller delvis, ute på nätet på DENNA SIDA .

Postad 09 januari 2007 - 16:27

johanare
  • johanare
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Hur är K1 konstruerade? Kan man fästa dem mot bakväggen i ett surroundsystem eller måste de sitta 30 cm från väggen. Någon som vet om det finns hållare för dem?
Tänkt att komplettera mina Mi3 Super med K1 o K centern för lite surroundljud.

Postad 09 januari 2007 - 18:40

ErOx
  • ErOx
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Kan inget annat än att hålla med bild & ljud. Fick hem mina K3 signature i fredags. Och vilket stort ljud från en sådan relativt liten golvare :(

Nu e de bara resten i K-serien kvar för att de ska bli komplett. ;)

Postad 27 januari 2007 - 09:25

Threepwood
  • Threepwood
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
Aaaa.. typiskt =)
Sitter med K3 Super frontar nu (med tillhörande surround och center), någon som har en aning om om det går att uppgradera?
Har hört lite delade om uppgradering av K-serien =\

Aja.. nu ska det iväg till stockholm o lyssnas på nya hörlurar =)

Postad 07 februari 2007 - 09:56

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Suttit och läst denna tråd hela morgonen nu. Verkar vara en riktigt intressant högtalare.

Det som jag är ute efter är en först och främst 2-kanal att lyssna på musik till och i andra hand vill jag se på film men där är kraven inte direkt stora.

Varit och lyssnat på många högtalare och inte riktigt hitta den ultimata än i prisklassen runt 10. Rs 6 tyckte jag kändes som en uppgraderad Primus men såklart bättre på alla punkter. Men det jag är ute efter är en lite "öppnare" mellanregister och rappare bas. Kanske nånting mellan Dali Icon 6 och Rs 6. Kan detta vara rätt för mig då?

// Sat

Postad 07 februari 2007 - 10:57

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2 792 inlägg
  • 0

Aaaa.. typiskt =)
Sitter med K3 Super frontar nu (med tillhörande surround och center), någon som har en aning om om det går att uppgradera?
Har hört lite delade om uppgradering av K-serien =\

Aja.. nu ska det iväg till stockholm o lyssnas på nya hörlurar =)

<{POST_SNAPBACK}>

Klart det går att uppgradera!!

http://www.lydspecia...ng-k-serien.htm

K3                >      K3 Super  1.250,-
K3                >      K3 Signature  2.750,-
K3 Super  >  K3 Signature  1.750,-

K1              >      K1 Super  875,-
K1              >      K1 Signature  1.500,-
K1 Super  >      K1 Signature  875,-

K-C        >      K-C Super  1.500,-
K-C        >      K-C Signature  3.000,-
K-C Super  >      K-C Signature  2.000,-

K-Sub            >    K-Sub Super  1.900,-
K-Sub            >    K-Sub Signature  3.650,-
K-Sub Super  >    K-Sub Signature  2.150,-

Alle priser er pr. stk.

Fast du får nog fråga en svensk återförsäljare för svenska priser men de borde ju stämma hyffsat överens!

Redigerat av Matsen, 08 februari 2007 - 20:00.

Postad 20 mars 2007 - 12:32

dagas
  • dagas
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0
Efter att ha läst lite om Audiovector måste jag säga att de i teorin verkar passa mig perfekt, mycket mer än Monitor Audio RS6. Får bli att provlyssna dem för att se om praktik möter teori i så fall blir det svårt att inte vilja uppgradera...men verkar lite krångligt med alla olika varianter. standard, super och signature. Är det verkligen stor skillnad på dem? Tänker då på K3 högtalaren.

Redigerat av dagas, 20 mars 2007 - 12:33.

Postad 26 mars 2007 - 07:37

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Sådärja, då är man nästan glad medlem bland ägare av Audiovector, beställde ett par K3 Signature som skall levereras i veckan!

Efter ett antal timmars lyssnande i butiker bestämde jag mig i fredags och hoppas att jag blir riktigt nöjd. Det blev ett par körsbärsfärgade, så att de passar in med möblerna i vardagsrummet. Ser fram emot att sätta upp och börja spela in dem och höra vad de går för!

Längtar! :)

/Stone

Postad 31 augusti 2007 - 07:45

The Blackening
  • The Blackening
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Varför dog den här tråden ut så plötsligt...?
Tycker den förtjänar en återuppväckning...Så kom igen och skaka liv i den igen!

Ensam är stark...men tillsammans är vi starkare... :)

Postad 02 september 2007 - 14:54

The Blackening
  • The Blackening
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Ingen som vill vara med och leka...? :)

Tycker det har skrivits lite för lite om K Signature-serien, den är i mina ögon väldigt intressant! Ingen som har den, och som vill dela med sig av sina intryck...?

Postad 02 september 2007 - 15:49

johanare
  • johanare
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Valde Mi3 serien i stället då jag fick bra pris på ett par Super. Hade dock hemma ett par K3 Super o de var grymma. Hade jag haft ett mindre utrymme eller inte haft råd med Mi3 hade jag lätt valt dem. Fantastiska på akustiskt och röster. Köp! :)

Postad 02 september 2007 - 18:52

The Blackening
  • The Blackening
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Låter kanon ju!! Lovar gott...
Om du har möjlighet har jag några frågor du gärna får svara på...

Vad var det mer specifikt som gjorde att du gillade den så starkt? Var det något den saknade? Skulle du säga att det krävs en sub för att få den bas som krävs till lite tyngre typ av musik?
Hur trivs du med dina Mi3 Super? Är det en väldigt stor skillnad mot K-serien, och i så fall på vilket sätt?

Tackar på förhand...

Postad 02 september 2007 - 19:37

johanare
  • johanare
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Låter kanon ju!! Lovar gott...
Om du har möjlighet har jag några frågor du gärna får svara på...

Vad var det mer specifikt som gjorde att du gillade den så starkt? Var det något den saknade? Skulle du säga att det krävs en sub för att få den bas som krävs till lite tyngre typ av musik?
Hur trivs du med dina Mi3 Super? Är det en väldigt stor skillnad mot K-serien, och i så fall på vilket sätt?

Tackar på förhand...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker den återgav röster, akustiska instrument, närvaro och placering i ljudbild på ett enastående sätt. För att lyssna på modernare musik med stor bas eller som front i ett hemmabiosystem kommer bristen på bas att göra sig påmind. Eftersom jag skulle ha mina "finsmakar stereohögtalare" som frontar i mitt hemmabiosystem la jag hellre $$ på Mi3 än köpte K-serien och kompletterade med sub.

Postad 02 september 2007 - 20:26

A_lind
  • A_lind
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
K3 Signature tycker jag levererar ett riktigt gripande ljud med mycket precision och attack, känns väldigt tajta och neutrala. Dem lyckas bra på att hålla isär olika instrument utan att gröta ihop dem, men där spelar elektroniken givetvis in ganska mycket.
K3 Sig är stark på dem flesta områdena men är det nått den saknar så är det givetvis pondus i dom lägre regionerna.

Jag spelar väldigt mkt rock, hårdrock och akustiskt musik, dem briljerar på alla områdena, men om du skall provlyssna på dem så lyssna på dem med en bra injusterad sub, deras egen K Sub Signature funkar riktigt bra..

Jag tycker att dom allra flesta "fullregister" högtalarna behöver bas-stöd, just den där tunga, kontrollerade låga basen med stor pondus är det få högtalare som lyckas producera, inte utan att bli rent hiskeligt dyra :\
Allt som finns under 20hz ger sån dynamik till musiken så att vara utan det är inte tänktbart för mig.

Postad 02 september 2007 - 23:51

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0
Jag har bestämt mig för att köpa K3-super med matchande center och KX som bakre. Men jag skulle behöva ett smakråd när det gäller de bakre. Vardagsrummet kommer att ha en "olivgrön" fondvägg (tv-väggen), sidoväggen och den bakre kommer att vara vita.

Till frågan, bör man köpa vita KX som smälter in i tapeten där bak eller ska man kanske köpa lönn för att matcha front & center? I-landsproblem, men vad tycker ni andra? :P

Vita kommer ju försvinna lite mer in i tapeten medans det matchar bättre med lönn runtom....

Postad 03 september 2007 - 09:34

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Ingen som vill vara med och leka...? :P

Tycker det har skrivits lite för lite om  K Signature-serien, den är i mina ögon väldigt intressant! Ingen som har den, och som vill dela med sig av sina intryck...?

<{POST_SNAPBACK}>

Tjenare,

Jag skaffade mina K3 Signature frontar för att jag tröttnat på att lyssna på musik i mitt Onkyo 5.1 satellitsystem. Frontarna ingår också i 5.1 setupen då jag kollar/lyssnar på film eller konserter.

Efter att de nu är ordentligt inkörda tycker jag att jag kan dela med mig av mina erfarenheter.
Rent generellt upplever jag att de är mycket välbyggda. Själv är jag begåvad/drabbad av att jag liksom hör alla instrument på en gång. Svårt att förklara, men det innebär att jag är känslig för hur väl man hör enskilda instrument. På detta område är utmärker sig K3 serien, och framförallt Signature, med mycket bra ljudbild.

Lugnare musik, typ Katie Melua, The Corrs, Norah Jones, Dire Straits (Mark Knopfler), klassiska stycken såsom Bach, Mozart, Paganini och dylikt framförs otroligt realistiskt och harmoniskt.
Rockmusik, som till exempel Kent, U2, Thin Lizzy, Queen, Bruce Springsteen, låter enligt mig mycket bra. Det finns ett bra tryck i mellanregister och diskant. Emellertid kan basregistret ibland kännas lite tunt.
Hårdrock, som Iron Maiden, Rammstein, Black Sabbath, Metallica, låter riktigt bra det också. De mer melodiska av dessa grupper blir mycket levande och distinkta. Dock är det även här så att de riktigt låga registren kan låta lite kraftlösa.

Vad gäller film är de enligt mig helt suveräna. Under de första filmerna jag tittade på kom jag efteråt på att jag inte använt subben överhuvudtaget. Trots det fick jag vrida ner några gånger för att jag tyckte att det var för mycket bastryck. Tyvärr har jag inte möjlighet att matcha frontarna med en K3 center för tillfället och det märks att mitt mindre satellitsystem inte riktigt klarar att hålla samma kvalité som frontarna.

För att sammanfatta kan jag säga att jag tycker att dessa högtalare är fantastiska i förhållande till både pris och storlek. Vill man ha mer tryck i basen kan man hoppa upp till Mi3 serien. Dock kan det nog vara så att man ändå vill ha mer och då bör man nog ha en sub som sköter detta.
Om valet står mellan K3 Super och Signature kan jag verkligen rekommendera att lägga ner de extra pengarna som Signature innebär. Det är större skillnad än man tror. Mellanregistret och basregistret i Signature känns tajtare och har mer kraft.

Kort sagt en kanonhögtalare som är förhållandevis billig och ändå presterar riktigt riktigt bra! Dessutom tycker jag att de är grymt snygga! B)

Kolla bilder i mina album: huvudgalleri och Audiovector

/Stone

Postad 03 september 2007 - 09:35

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Till frågan, bör man köpa vita KX som smälter in i tapeten där bak eller ska man kanske köpa lönn för att matcha front & center? I-landsproblem, men vad tycker ni andra? :P

Vita kommer ju försvinna lite mer in i tapeten medans det matchar bättre med lönn runtom....

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle satsa på samma finish runt om. Om du sedan byter rum eller vill ha annan färg har du iallafall högtalare som matchar.
/Stone

Postad 03 september 2007 - 10:01

johanare
  • johanare
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
De vita Audiovector-högtalarna är snygga och diskreta. Kostar en slant extra (väl?) men det kan det kanske vara värt.
Va helt crazy o välj de Ferrari-röda AV -de är skit-tuffa men det beror ju på vilken stil du har hemma.

Postad 03 september 2007 - 10:10

Threepwood
  • Threepwood
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
Efter att ha flyttar runt elektroniken lite i hemmet passa ja nu också på att bi-koppla högtalarna och ja måste säga att det gav en del. BLir lite mer tryck i basen nu en tidigare =)
Fortfarande totalt helnöjd med dessa högtalare.

Postad 03 september 2007 - 18:41

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

Till frågan, bör man köpa vita KX som smälter in i tapeten där bak eller ska man kanske köpa lönn för att matcha front & center? I-landsproblem, men vad tycker ni andra? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle satsa på samma finish runt om. Om du sedan byter rum eller vill ha annan färg har du iallafall högtalare som matchar.
/Stone

<{POST_SNAPBACK}>

Det är så sant... Det kanske är vettigast att tänka så. Lär ju vara lättare att få sålt också om man nu skulle få för sig det nån gång.

De vita Audiovector-högtalarna är snygga och diskreta. Kostar en slant extra (väl?) men det kan det kanske vara värt.
Va helt crazy o välj de Ferrari-röda AV -de är skit-tuffa men det beror ju på vilken stil du har hemma.

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, så crazy tänkte jag inte bli :lol:. Men som Stone säger, i och med att frontsystemet blir i lönn så kanske det är klokast om man nu byter rum nån gång, att köra lönn runtom.

Postad 04 september 2007 - 13:11

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

Efter att ha flyttar runt elektroniken lite i hemmet passa ja nu också på att bi-koppla högtalarna och ja måste säga att det gav en del. BLir lite mer tryck i basen nu en tidigare =)

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant, vad kör du med för bi-wire kablar? Hur har du kopplat det till stärkaren?
/Stone

Postad 04 september 2007 - 17:15

Threepwood
  • Threepwood
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant, vad kör du med för bi-wire kablar? Hur har du kopplat det till stärkaren?
/Stone

<{POST_SNAPBACK}>

Kör med AudioQuest Type 4 -kablar.
När jag flytta elektroniken så räckte inte dom kablarna som ja hade till ena paret och centern så då passa ja på o köpa 2st längre till Högra o sen köra Bi-wire på frontarna. Dubbla kablar som ja bara koppla in i förstärkaren o säger till den att du är det Bi-Wire som gäller =)

Alla mina Hembio-kablar är Audioquest förutom dom till Surround =)

Postad 04 september 2007 - 18:42

The Blackening
  • The Blackening
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Härligt, äntligen blev det lite fart på den här tråden igen; var inte en dag för tidigt :)

Tack för många fina omdömen, uppskattas verkligen!!!
Låter ju riktigt lovande det här, mycket goda omdömen från er som redan har dem; mumma!
Ska provlyssna dem både med- och utan sub, för att se hur mycket man tappar om man kör utan...

Eftersom jag ska investera i Pioneers nya 50" plasma har jag tänkt att köra med en av deras nya 7.1-receivers(VSX-LX60/70)...Många säger ju att de har en ljus ton, frågan är om den kommer passa bra ihop med K3 Signature...? Vad tror ni...?
Jag kommer att köra både musik och film på samma receiver, så en ren 2-kanalare är inte att tänka på...

johanare>> Går det att få K-serien i rött??? I´ll be damned :D Finns det ytterligare några läckra färger?

NiGhT>> Varför inte köpa vita frontar och center också, tillsammans med vita KX...? Men det kanske passar bättre med lönn i övrigt i din lägenhet?
Själv har jag tänkt satsa på ett helt vitt system, tror det skulle bli urläckert i min lägenhet(kolla mitt galleri och säg vad NI tycker)!!!

Postad 04 september 2007 - 18:50

johanare
  • johanare
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Ingen aning men jag har sett Mi3 i rött o vitt i alla fall. Tror det är specialbeställning.

Postad 04 september 2007 - 18:54

Threepwood
  • Threepwood
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

Själv har jag tänkt satsa på ett helt vitt system, tror det skulle bli urläckert i min lägenhet(kolla mitt galleri och säg vad NI tycker)!!!

Riktigt mysig lägenhet måste ja säga =)
Vita Audiovector tror ja kan bli mäkta snyggt i denna lägenhet och ett par vita KX surround lika så. =)
Fast eventuell möble bör då ej vara vit utan mer nå ljust träslag som man ser finna på andra ställen i lägenheten.
Ser fram imot vad som komma skall!

Postad 04 september 2007 - 19:08

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

NiGhT>> Varför inte köpa vita frontar och center också, tillsammans med vita KX...? Men det kanske passar bättre med lönn i övrigt i din lägenhet?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror vitt blir väldigt bra hemma hos dig :).

Jag väntar fortfarande på lägenheten (färdig 1/2 -08) men jag har planerat mycket av inredningen. Eftersom tv-möbeln, soffbord & köksbord (öppen planlösning) blir i björk, så tänkte jag försöka matcha lite med lönnhögtalare.

I princip alla väggar i den "öppna delen" blir vita tapeter, men tv-väggen blir en "olivgrön" fondvägg. Så jag kan tyvärr inte lägga ut nån bild på lägengheten, utan den där beskrivningen är det närmaste jag kommer idag :unsure:.

Man kanske kan beställa 2st lösa frontar till KX-högtalarna av Audiovector så kör man med lönnhögtalarna fast med vitt tyg. Om man då tapetserar om eller liknande så har man ju kvar originalen, de svart. Ja, det tåls att tänka på detta :D .

Postad 04 september 2007 - 20:50

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0

Härligt, äntligen blev det lite fart på den här tråden igen; var inte en dag för tidigt :)

Tack för många fina omdömen, uppskattas verkligen!!!
Låter ju riktigt lovande det här, mycket goda omdömen från er som redan har dem; mumma!
Ska provlyssna dem både med- och utan sub, för att se hur mycket man tappar om man kör utan...

Eftersom jag ska investera i Pioneers nya 50" plasma har jag tänkt att köra med en av deras nya 7.1-receivers(VSX-LX60/70)...Många säger ju att de har en ljus ton, frågan är om den kommer passa bra ihop med K3 Signature...? Vad tror ni...?
Jag kommer att köra både musik och film på samma receiver, så en ren 2-kanalare är inte att tänka på...

johanare>> Går det att få K-serien i rött??? I´ll be damned :P Finns det ytterligare några läckra färger?

<{POST_SNAPBACK}>

Så fort vi får in ett demoex av LX60/70 kan jag ge dig ett utlåtande ang. din fråga. Jag kan K-serien extremt väl då jag faktiskt har den som hemmasystem själv och vet hur den kan prestera.

Postad 05 september 2007 - 00:01

The Blackening
  • The Blackening
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Threepwood>> Man tackar ödmjukast, kul att höra att du gillade lägenheten :)
När setupen väl är på plats kommer den verkligen att lyfta ytterligare några steg...*längtar* Det kommer nog bli riktigt mäktigt med helt vita Audiovector!!
Får fundera över mediamöbeln, men jag är ju såld på högblankt :P

NiGhT>> Kul att höra att du också tror på att en vit setup skulle passa i min lägenhet!
Om du inte får lägenheten förrän nästa år förstår jag att du inte har så lätt att välja färg...Men det kanske är rätt att satsa på lönn om du skall matcha med björk...Själv tycker jag det är så läckert med vita högblanka högtalare att jag har svårt att tänka mig något annat(skulle vara högblankt svart då :P ), men det ska bli kul att se hur resultatet blir när du väl fått lägenheten!

johanare>> Får man fråga var du hade sett de röda Mi3:orna?
Havocsi kanske vet vilka färger det går att få AV i...?

havocsi>> Låter väldigt bra det där, det skulle jag verkligen uppskatta!
Jag bor ju i GBG, men om du kan dema LX60/70 med K3 Signature sätter jag mig i bilen och drar en vända till Stockholm!
Jag är ju även på jakt efter Pioneers nya 50" plasma(OT, jag vet, men man får passa på när man får chansen) och kan du erbjuda hela systemet låter det ju väldigt intressant; kanske kunde fixa ihop något fint paket där...? :P
Kolla även gärna in min egen tråd: "Ännu en i raden..."!
Som du kan läsa där har jag inte haft någon bra lyssningssession än, och det är något jag verkligen skulle vilja få...Så om du kan hjälpa mig hade jag varit tacksam...
Skriv gärna även några rader om hur du tycker att ditt eget K3-system presterar!

Postad 05 september 2007 - 07:26

johanare
  • johanare
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Malmsjös HiFi i Helsingborg hade röda Mi3. Vet inte om de finns kvar. Vita har han i alla fall.

Postad 05 september 2007 - 07:41

ErOx
  • ErOx
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Någon som råkar driva sina AV K3 Signature med en pioneer ax4 och som även har hängt på ett slutsteg?

Jag funderar nämligen på att köpa ett slutsteg för ~10 000:-
Men jag undrar om ljudet blir ~10 000:- bättre så att säga, är det värt det?

Har tyvärr ingen möjlighet att låna hem ett steg vilket hade varit det optimala. :)

//ErOx

Postad 05 september 2007 - 08:20

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tror oxå att vita Audiovector runt om kommer att sitta som hand i handsken i din lägenhet!
/Stone

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.