Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ris och ros om Hi-Fi Klubben

425 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 October 2005 - 14:11

Unregisteredbe4a4c9c
  • Unregisteredbe4a4c9c
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Till HifiKlubben i Uppsala.

Ja, vad säger man. Tack för besöket, men lär er prylarna till nästa gång?
Var inne för att få Denon 2106, 1906 och NAD T743v2 demade. Och för att smaka på fina (läs: för dyra för mig) surroundsystem.
Maken till okunnig personal har jag aldrig vart med om... och dessutom så arrogant?!

Citat: "Det är nog fel på den här skivan" (försäljaren, som jag inte minns namnet på, fick inte igång DTS-ljudet) ... fel på en skiva? Skulle inte tro det va.

Han stoppar i nästa skiva, men får inte igång dts-ljudet. Klarar inte av att han skämmer ut sig sådär, så jag plockar fjärren, och slår på DTS-ljudet (nämnas skall att jag sa det till honom innan, men tydligen är fjärrar bara krångel. Samt att jag aldrig ägt en denonstärkare) ... hursom, DTS-ljudet går igång, och han säger "sådärja!" .. ok, det var inte du som fixade det, om du missade den lilla ...

Ljudet var ruttet inställt (centern överröstade allt annat, bakhögtalarna sprakade till ibland).
Lyssningen på 2106an i stereo var dock grym!

Och ja... jag är för feg för att börja gnälla i butik, men frågan är om ni ens hade lyssnat...
P.S. Har ni bättre marginaler på Denon än NAD? Fick känslan av att er T743v2 inte alls var trasig utan att ni helt enkelt ville sälja en Denon. En trasig maskin står väl inte kvar i butiken heller?
Är inte ensam om denna uppfattning ska ni veta...

En kille var ny där, det har jag full förståelse för... men jag kommer nog knappast tillbaks. Får mer professionella åsikter från hifivänner på nätet.

MVH
Thomas Källström

Postad 03 November 2005 - 10:43

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1411 inlägg
  • 0
Jag fick ett utskick i min tidning i förra veckan som jag tyckte var oseriöst

Dali ikon 6 & 7 skall visst jämföras med högtalare som är 2 till 3 gånger dyrare. Mjodu. Klart att man kan jämföra men det är inte till Dalis fördel... B&W, Monitor Audio Silver RS 6/8, JMlab är visserligen i samma prisklass men en överlägsen ljudupplevelse :D

Postad 05 November 2005 - 13:11

Friddo
  • Friddo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Besökte butiken i Linköping i våras för att lyssna på några stativare i 3-5000 kr klassen eftersom det var dags att byta ut mitt gamla audio pro system.
Fick ett mycket bra bemötande och lyssnade på diverse högtalare med olika förstärkare.
Åkte hem och funderade lite ringde efter ett par dagar och beställde ett par B&W 705(blev lite dyrare än 3-5000:) när jag hämtade högtalarna fick jag dom utburna till bilen vilket betydde väldigt mycket iom att jag hade stora ryggproblem vid tidpunkten.mao kanon service i mitt fall

///Fredrik

Postad 05 November 2005 - 21:51

clevername
  • clevername
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Vet inte om det bara är så hos mig (det kan det mycket väl vara), men jag kan inte ta mig in på siten med firefox. Det skulle vara nice om man kunde välja en site-version utan flash och sånt.

Postad 03 January 2006 - 21:21

Unregistered1098
  • Unregistered1098
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Lite ris&ros

Var på jakt efter att mer eller mindre byta ut allt hemma och gillar att köpa allt på ett och samma ställe.

Åkte först till jkpg där jag fick känslan av att butiken nästan skulle läggas ner. Väldigt dåligt sortiment och inte mycket möjligheter att få lyssna på olika högtalare. Fick dock bra bemötande av personalen.

Förra veckan blev det växjö. Fick väldigt bra bemötande av butikschefen Benny. Väldigt lättsam och trevlig på alla sätt och vis. Mycket bättre sortiment och han ville verkligen sälja vilket är kul när man är på köparhumör. Detta slutade i att jag kommer att göra inköp hos honom för 40-50' närmsta månaderna.

Postad 07 January 2006 - 17:38

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med att de gånger jag varit i växjö så har personalen skött sig utmärkt. Visst har man fått vänta lite men hellre det än att bli bemött samtidig tsom han servar 5 andra pers.

Postad 07 January 2006 - 18:11

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Var inne på butiken i Helsingborg och blev fruktansvärt bra bemött. Jag blev förvånad för jag hade hört lite dåliga rykten tidigare men jag kan ju säga att dom inte kan stämma för den butiken. Köpte en NAD C542 CD-Spelare med Tara Labs kablage efter att ha fått en ordentlig demonstration med andra produkter.

Några månader senare köpte jag en DENON 3910 DVD-Spelare från deras sajt. Inte något att klaga på där heller.

Har bara fått mer och mer förtroende för dom sen jag började handla där.

Nästa inköp blir förmodligen ett par högtalare i Jönköpings butiken. Jag har inte ens en gång varit där men jag ser fram emot besöket.

Postad 07 January 2006 - 18:19

Unregisteredde0753f4
  • Unregisteredde0753f4
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Skulle bara vilja säga att butiken i Sundsvall får högsta betyg av mej. Tror att jag aldrig blivit så bra bemött i hela mitt liv av någon säljare. Det har aldrig varit ett problem att lösa något av min önskemål, både Olav och Lars-Erik skall ha stort tack av mej för den ypperliga servicen jag fått från båda två. Och om jag i framtiden kommer att handa av Hifi-klubben så blir det defenetivt av butiken i Sundsvall.

Jag har även stött på väldigt dåliga säljare inom hifi-klubben. Det va i Sthlm, flemmingsgatan och den som låg på sveavägen vid wennergren center tror jag det heter. Jag åkte visserligen ner utan att ringa i förväg men maken på total ignorans har jag aldrig sett. För det första så ville ingen av butikerna sätta upp det systemet jag ville lyssna på (även fast allt stod i samma rum, plus att butiken på flemmingsgatan va tom och dom va två som jobbade.) och för det andra så blev jag behandlad som att jag inte hade pengarna till det (svårt att förklara denna känsla, men dom som varit med om det vet vad jag snackar om.) Ska även kanske tillägga att jag åker skateboard och min klädstil kan kanske bäst beskrivas som "slapp".

Anledningen till att jag åkte till Sthlm va att dom hade inte B&w 804 på Hifi-klubben i Sundsvall, och jag hade velat haft dom ett tag då. Men hur som helst så fick jag åka tillbaka utan högtalare och intresse i behåll. Jag blev faktiskt ganska oitreserad av just uppgradera min hemmabio.....så jag gick och köpte mej en motorcykel istället.

Mvh Anders

Redigerat av Unregisteredde0753f4, 07 January 2006 - 18:20.

Postad 07 January 2006 - 19:08

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4200 inlägg
  • 0
Jag köpte en Sony RDR-HX710 i butiken på Fleminggatan i Stockholm och fick oklanderlig service :)

Jag hade mailat dem tidigare om de hade spelaren hemma, och fick ett snabt svar. (Två andra butiker gick miste om mig som kund pga det)

Problemen började när jag kom hem och upptäckte att det fanns bruxar på holländska, tyska, franska och italienska med i kartongen men ingen på svenska; inte ens engelska, som hade funkat fint.

Tydligen är man inte längre viktig som kund när man väl köpt varan.

Mina mail fick jag inte längre snabba svar på (en ursäkt, iofs, om att försäljaren hade varit ledig några dagar - har de bara en i personalen som kan svara på mail? :rolleyes:)

Jag fick till slut svar om att de hade en brux i butiken.

Jag mailade (gillar inte telefonköer) och frågade om de skulle kunna skicka bruxen till mig (tid och utgifter för resa vill jag inte stå för - det är ju trots allt butiken som gjort fel) - jag fick efter ett par dagar en förfrågan om min adress, vilket jag tyckte var märkligt eftersom jag i somras i samband med ett köp i butiken gick med i deras Klubb och lämnade alla mina personliga uppgifter.

Detta gjorde naturligtvis att flera dagar passerade.

Jag mailade tillbaka omgående, med min adress, men har ännu inte hört något.

Detta var i tisdags. Jag vet att Posten inte är snabb, men butiken hade åtminstone kunnat maila mig en bekräftelse.

Lite tråkigt.

Redigerat av FEA, 07 January 2006 - 19:10.

Postad 09 January 2006 - 02:33

lutti
  • lutti
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Var inne på Hi-Fi-klubben i Göteborg i våras.

Säljaren (skallig/väldigt fåhårig) var entusiastisk när han fick visa det paketet han föreslog (för ca 30.000 sek, som väl inte är så mycket, men bra över budget iallafall). När vi däremot ville testlyssna en annan förstärkare (som stod bredvid) efter att ha varit i ett annat rum i tio minuter (och lyssnat på en klass "uppåt"), suckade han lätt. Nu var det inte lika roligt. Sen var klockan tydligen fem över sex och vi blev utkastade. Hade han väntat 15 minuter till hade vi gått därifrån med bilen fulla av grejer.

Gick till Televisionen dagen efter och löste allt smidigt.

Redigerat av lutti, 09 January 2006 - 02:39.

Postad 09 January 2006 - 10:19

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Mathias.B.....Du har ett PM som är obesvarat sedan en månad tillbaka.

Postad 31 March 2006 - 11:58

Unregistered7657e1f7
  • Unregistered7657e1f7
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Har ni läst den här tråden: :huh:
Component Forum

Postad 31 March 2006 - 12:18

unik
  • unik
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Hifi klubben Jönköping.

Värsta säljare jag någonsin träffat.

Var med en vän där, och innan vi skulle dit så "varnade" han mig för att allt som inte säljaren på hifi klubben säljer är skit.

Var först hemma hos vännen som har de högtalarna jag tänkte köpa, b&W 603 S3.
Tog med min H/K avr-235 och dvd-22 och testade. Och högtalarna drevs bra med elektroniken, bättre än vännens pioneer 2011 som inte orkade riktigt. Ja det var ju trevligt att den kombon funkade.

Åkte till klubben. Och visst var det så. Han pratade bara skit om allting som inte fanns i hans butik, inklusive mina saker, VERKLIGEN!

Skulle köpa mig ett par B&W 603 S3, men tyckte f-n inte han förtjänade att få något sålt!
Svårt att fröklara, men han hade sån instinkt att bara sälja sitt o prata skit om allt annat.

Postad 31 March 2006 - 13:51

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2349 inlägg
  • 0
skulle köpa ersättningsdvd till min Cambridge audio som havererat ville ha CA azur 540D de har tagit bort den ur sortimentet och skall ersättas med en azur 540D v2.

Ringde och ville höra om den fanns inne blev nej till den gamla och ingen visste när den nya kom in..
ville ha information om den nya spelaren de hade ingen...

konstigt att tömma hyllorna utan att ha en ersättare eller information kring denna?

ringde runt vissa sa att någon butik hade den inne mendan andra ej visste när den skulle komma, de som sa att den fanns inne visste dock inte vilken butik som hade den inne bara att de "hört att den skulle finnas"

skitdåligt...

köpte en annan dvd inte från dem...

Postad 05 June 2006 - 20:08

Valdr Galga
  • Valdr Galga
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Vad anser folk om Hifi-klubbens officiella attityd mot tekniken bakom Hifi? Själv upplever jag andra butiker som t.ex. Lefflers i Linköping som mer ödmjuka och mindre religiösa i vad de själva tror på och inte. Allt från vikten av dyra digitalkablar, bitupplösning till spdif's vara eller icke vara i stereostärkare.

Känns lite tråkigt att behöva dra sig för att ställa tekniska frågor på klubben i lkpg/växjö men det kanske bara är jag som fått den känslan?

Postad 08 July 2006 - 11:01

missdaisy
  • missdaisy
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Skulle in och titta på en dali högtalare & det enda säljarna ville sälja var B&W... Hatar när dom inte är opartiska! Det slutade med att jag blev sur & gick (i det tysta, man är ju svensk...). Jag handlar aldrig på ett ställe där säljaren försöker att "pracka" på mig någonting. Sorry "hfk", det blir inget köp hos er... :angry:

Postad 08 July 2006 - 11:14

unik
  • unik
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Säljaren i Jönköping var likadan. Mitt mål var att lyssna på B&W som jag skrev för nåt inlägg sen. Men bara för att jämföra med hur det lät jämfört med Dali IKon, så frågade jag då ifall jag kunde få lyssna på dem. Men då sa han något i stil med "det tror jag inte du är ute efter, utan dessa passar nog dig bättre"

Okej!? :angry:

Postad 09 July 2006 - 00:47

Unregistered87336643
  • Unregistered87336643
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jag var faktiskt och köpte ett par högtalare i Jkpng flite tidigare i veckan, jag hade förut provlyssnat dem och då märkte jag inte av att de försökte pracka på mig varken B&W eller Dali, det var snarare att "sätt dig ner och lyssna så får du se vad du tycker". Och det var ju bara positivt.

Vad jag däremot reagerade på var när jag skulle köpa högtalarkablar, då var de väldigt inne på vilka jag skulle ha, och billigare än det så skulle det bara bli dåligt, jag citerar "Ja, vill du ha en flaskhals så är det väl upp till dig".
Nu kanske det stämmer att andra kablar inte skulle passa högtalarna, men just den attityden att "ja, vill du inte lyssna på oss behöver du inte, men du kommer få ett kasst system" gillade jag inte riktigt. Men ja, småsaker.

I övrigt var jag positivty överraskad av deras (vad det verkade som iaf :) ) kompetens. Något som verkar vara rätt ovanligt vad gäller säljare numera.

Postad 09 July 2006 - 22:16

Kimbow
  • Kimbow
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag blev lite stött i gbg när jag köpte cerwin vegas nya 12:or som fram högtalare och resten i VE-serien runt om.
En säljare ville då sälja högtalrkabel som kostade 500:- metern till mig när jag bad om något som var lite bättre än sånt man får med "i kartongen"

Jag sa rätt upp o ner, "skojar du med mig eller, jag är inte efterbliven.." eller något sånt..
Dessutom så har jag en kompis som köpte just dessa kablar för 49:- metern hos grossisten eller motsvarande.. Bara några veckor senare.. Ännu mer irriterad blev jag då..

Lite dålig stil..

Postad 10 September 2006 - 16:16

Assman
  • Assman
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Krävs det 100.000 kronor spendarat på kavaj och en bil för 2 miljoner för att man ska få ett drägligt bemötande hos er?

Det är inte ofta jag ser säljare sitter och sover framför sin dator på arbetstid. Jag var intresserad av att köpa B&W 604, men när ni inte har bra lyssningsrum eller engeagerade säljare tappar man intresset och vandrar vidare till t ex Reference Audio där man blir trevligt bemött direkt man entrar scenen och det finns en positiv energi i butiken.

Är 2st stora tv-kartonger okey att ha mitt framför en högtalare man vill provlyssna för att man inte orkar bära bort dem? Vänta 30 min på att killen vid datorn ska vakna och kunna hjälpa oss med en demo?

Detta gäller såklart inte alla säljare på hifiklubben, men grunkurs 1A i bemötande kanske inte är något krav i vissa klubben-butiker.

Besviken...

Postad 11 September 2006 - 08:20

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

• 1825 inlägg
  • 0
Jag tycker det är synd att döma ut en hel butikskedja för att 1 anställd inte möter upp dina höga förväntningar :)

Jag håller med om att lata butiksbiträden är sorgligt, visst har dom rejält dyra saker men borde visa engagemang även om du bara är intresserad av en kabelstump.

Jag har alltid blivit väl bemött av hi-fiklubben oavsett vara eller summa jag tänkt spendera.
Vill jag ha bästa möjliga högtalarkabel för 200:- så får jag fina rekommendationer, vill jag ha ett helt surroundset med högtalare så har jag även där fått fina demonstrationer både inom och utanför angedd budget som jämförelse.

Personligen går jag hellre till HiFi-klubben med kunnig personal än SIBA/OnOff/Expert med enbart försäljare som kan läsa tekspec.

Postad 11 September 2006 - 08:23

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
Var det i uppsala? Tacka vetja Paus ljud och bild i sthlm där är dom RIKTIGT tillmötesgående..

Postad 11 September 2006 - 09:04

Assman
  • Assman
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Jag tycker det är synd att döma ut en hel butikskedja för att 1 anställd inte möter upp dina höga förväntningar  :)

Jag håller med om att lata butiksbiträden är sorgligt, visst har dom rejält dyra saker men borde visa engagemang även om du bara är intresserad av en kabelstump.

Jag har alltid blivit väl bemött av hi-fiklubben oavsett vara eller summa jag tänkt spendera.
Vill jag ha bästa möjliga högtalarkabel för 200:- så får jag fina rekommendationer, vill jag ha ett helt surroundset med högtalare så har jag även där fått fina demonstrationer både inom och utanför angedd budget som jämförelse.

Personligen går jag hellre till HiFi-klubben med kunnig personal än SIBA/OnOff/Expert med enbart försäljare som kan läsa tekspec.

<{POST_SNAPBACK}>

Det gäller inte en anställd utan kanske 2-3st på 2 butiker. Den "ration" tycker jag verkar farligt hög, kanske bara ett undantag för stockholm.

Postad 11 September 2006 - 11:44

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0
Jag har både ris och ros. Tycker de har varit bra fram tills nu. Tycker alltid man har fått hjälp när man behövt, ibaldn har de väl haft lite fullt upp med kunder före men annars har de varit bra. Däremot så är deras online shop inget att hänga i granen. Ringde dit och blev inte speciellt trevligt bemött... kändes som om han helst ville därifrån. Visst de kan jag förstå kanske men de var inte jag som satte honom där. Sen så har jag beställt ett par Dali Helicon 200W för snart en månad sen tror jag. de skulle komma i slutet av aug. Sen blev de 5 sep å då såg jag att de fått in dem på lager i centrallagret men sen när jag 2 veckor senare och ringer å frågar om de kommit in så har de fortfarande inte gjort de. Beställde genom en butik som ska ta in dem å mig. Nu börjar man tröttna å kolla runt lite bla på Hifiklubbens hemsida i danmark.

Kollade priset vad högtalarna kostar där å räkna ut de i svenska kronor men jag måste ha räknat fel eller nått för där koster de 7999 dkr= 9970,75 SEK. Kan detta vara möjligt? För här kostar samma högtalare 19990 kr. Eller är de för en högtalare som de säljer i Danmark?

Postad 11 September 2006 - 11:48

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2349 inlägg
  • 0
det finns personer i hifiklubben malmö också som uppfyller de kraven att vara helt lost...tyvärr (när det gäller service vill säga)

Postad 11 September 2006 - 11:52

Hi-Fi klubben
  • Hi-Fi klubben
  • Företag

• 18 inlägg
  • 0
Hej.

Jag är chef för Hi-Fi Klubben Sverige och skulle väldigt gärna vilja ha en detaljerad berättelse om bemötandet som tråden startar med. Antingen på telefon 070-1888650 eller mail [email protected].

Vi har höga krav på oss själva och skall vara betydligt bättre än så! Jag är tacksam för mer inspel så att vi kan förbättra oss.

Som svar på skillnaden på högtalarpriserna i sverige och danmark, så är det så att i DK anger man pris i styck, och i sverige i par.

Hälsningar

Patrik Fernqvist
Sverigechef Hi-Fi Klubben

Postad 11 September 2006 - 11:53

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Kollade priset vad högtalarna kostar där å räkna ut de i svenska kronor men jag måste ha räknat fel eller nått för där koster de 7999 dkr= 9970,75 SEK. Kan detta vara möjligt? För här kostar samma högtalare 19990 kr. Eller är de för en högtalare som de säljer i Danmark?

<{POST_SNAPBACK}>

Styckpris!

Hej.

Jag är chef för Hi-Fi Klubben Sverige och skulle väldigt gärna vilja ha en detaljerad berättelse om bemötandet som tråden startar med. Antingen på telefon 070-1888650 eller mail [email protected].

Vi har höga krav på oss själva och skall vara betydligt bättre än så! Jag är tacksam för mer inspel så att vi kan förbättra oss.

Som svar på skillnaden på högtalarpriserna i sverige och danmark, så är det så att i DK anger man pris i styck, och i sverige i par.

Hälsningar

Patrik Fernqvist

<{POST_SNAPBACK}>

Trevligt att ni går ut och bemöter kritiken Patrik, sånt tycker vi om här på minhembio :)
Mina egna erfarenheter är också blandade, verkar vara en del (alltför många) som inte alls är intresserade av elektronik som jobbar på klubben, medans andra är väldigt kunniga och hjälpsamma.

Mvh // Martin

Redigerat av Martin.M, 11 September 2006 - 11:56.

Postad 11 September 2006 - 12:18

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har för övrigt inget att säga om Hifiklubbens service, har blivit bemött både bra och dåligt på klubben precis som på andra affärer. Dock så var dom lite snikna i uppsala när jag vill låna hem lite förstärkare och jämföra på hemmaplan - de ville då ha 8000:- i deposition samt ha tebaks grejerna helst innan de öppnade dagen efter (det är då man är glad att ha ett företagskort som man kan låna pengar ifrån...).
En halvtimme tidigare hade jag fått låna en Rotelstärkare på Allradio i Uppsala utan deposition och med orden: Kom tebaks med den när du känner dig klar med den. :)

Behöver jag tillägga att jag hade lättare att gilla Allradios bemötande... Där har jag faktiskt aldrig blivit dåligt bemött utan alltid fått bra service!

Men som sagt - alla kan ha en dålig dag och killarna i Uppsalabutiken har jag inget problem med!

Redigerat av Matsen, 11 September 2006 - 12:22.

Postad 11 September 2006 - 12:20

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Vad gäller mina erfarenheter av HiFi Klubben, så är även de blandade ..

Det största problemet, är att de inte har den tiden för varje kund som man bör ha vid
köp av Hifi .. Även den som skall köpa sin minianläggning eller lcd skörm vill ha
sin tid för alla sina frågor, att den "riktiga" HiFi kunden inte kan räkna med att bli
exlusivt behandlad.

Kunskapen är mycket spridd och även den som kan mest är inte helt införstådd med
de produkterna han säljer. Man måste kunna sina produkter till 100%
Man måste lusläsa instruktionsböckerna.. man måste prova utrustningen så att man
vet vad den kan och inte kan .. Det har inte alla gjort som jobbar på HiFi klubben.

Problemet är när man skall greppa över mycket .. blir det aldrig 100%

Jag känner inte idag .. att man kan gå o tala "musiklyssning" med Hifi Klubben.
Där talar man Hembio och inget annat ...

Kundvänligheten hos Hifi Klubben är på topp enligt mig ..

MaVeRiC :)

Postad 11 September 2006 - 12:35

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Jag har handlat en gång i Malmö och då var de riktig sjyssta (totala köpet: ca 20000kr). Men en gång räknas kanske inte...heh

Postad 11 September 2006 - 12:44

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt endast goda erfarenheter av HiFi Klubben. Handlade min surroundanläggning i en av Malmö-butikerna och fick mycket bra service med grundliga demonstrationer och goda rekomendationer. Det var till och med så att de rekommenderade billigare förstärkare till de tänkta högtalarna än den jag hade tittat ut själv.

Däremot se minns jag väl en butik i Växjö där jag var och tittade och nästan blev utslängd för att jag inte "såg" ut som en potential köpare. Detta var dock inte HiFi-Klubben.

Numera gör jag alla mina relaterade köp på Hifi-klubben, just på grund av den goda servicen jag har fått.

Postad 11 September 2006 - 14:34

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Jag vill lägga till så att det inte missuppfattades av mitt inlägg ovan ..

I jämförelse med alla anda Ljud kedjor är naturligtivs HiFi Klubben
outstanding .. men de når inte riktigt upp till "speciallisterna"

Men då HiFi klubben läser dessa inlägg vill de inte bara veta att vi tycker om dem..
De vill också veta vad de kan göra bättre, så att vi tycker om dem ännu mer :)

MaVeRiC :P

Postad 11 September 2006 - 14:53

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
När de ändå är här inne och läser så jag jag också bara säga att jag alltid blir väl behandlad på hifiklubben/flemminggatan i stockholm. 2 tummar upp :)

Postad 11 September 2006 - 14:55

qwerty76
  • qwerty76
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Jag är som många andra tudelad vad det gäller HIfiklubben, har vid vissa tillfällen blivit bemött på nedsättande sätt av framför allt en säljare (en äldre) och samtidigt blivit mycket väl omhändertagan av de andra i butiken (detta är i Jönköping).

När jag skulle köpa högtalare till hemmabio, gick jag först till HIFI klubben. Hade inte tänkt att spendera enorma pengar men runt 10'. Förklarade vad jag hade för krav (frugan hade b.la ett krav att de skulle vara svarta eller silver) fick då svaret att jag endast bryr mig om hur de ser ut och inte hur de låter. Märkligt att fälla en sådan kommentar innan man visar vad man har i sortimentet eller innan jag har fått provlyssna. Jag köpte högtalare på annat ställe.

Nu häromdagen var det dags för Reciverköp, samma butik annan säljare- Underbart bemött.
Fast jag eventuellt ska byta förstärkare
se tråd:https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=132613
Ska bli intressant att se bemötande då!

Har även mailat butiken om råd om förstärkaren. Ska bli intressant att se om och när de svara eftersom det är en viktig del av servicen för mig. Så summa summarum. Allt hänger på personalens engagemang (iofs tror jag den äldre är butikschef)

Postad 11 September 2006 - 15:38

Hi-Fi klubben
  • Hi-Fi klubben
  • Företag

• 18 inlägg
  • 0
Angående bemötande i Jönköping.

Vi valde att avbryta anställningen för vår tidigare butikschef mycket pga för många kundklagomål. Jag tror att du vid det positiva tillfället stött på vår nye butikschef Adam , alternativt Tobias, som står för den kundservice som Hi-Fi Klubben vill erbjuda. Ge grabbarna ett försök med receivern så är jag säker på att du blir nöjd!

Hälsningar

Patrik Fernqvist
Hi-Fi Klubben Sverige

Redigerat av Hi-Fi klubben, 11 September 2006 - 15:49.

Postad 11 September 2006 - 16:08

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Har även jag bara bra saker att säga om Hifiklubben i stockholm, både sveavägen och flemminggatan. Fixade bioljud till bonusfarsan på sveavägen och fick hjälp med det mesta och professionellt bemötande. Har kollat lite grejer till mig själv på fleminggatan och även där fått bra service... visst, jag kom in och sa att jag var ute efter en prisvärd inte särskilt dyr dvdspelare och han visade nån denon för 20.000:-... jag sa att han kanske inte levde i samma värld som jag och att när jag sa prisvärd/inte för mycket pengar så menas en med helt ok bild till ett inte hutlöst pris... men det tog några demo innan vi hamnade runt 3k...

Postad 11 September 2006 - 16:19

micktjar
  • micktjar
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Var det i uppsala? Tacka vetja Paus ljud och bild i sthlm där är dom RIKTIGT tillmötesgående..

<{POST_SNAPBACK}>

dom blåser dig på priset istället.

Postad 11 September 2006 - 16:33

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Det är inte ofta jag ser säljare sitter och sover framför sin dator på arbetstid. Jag var intresserad av att köpa B&W 604, men när ni inte har bra lyssningsrum eller engeagerade säljare tappar man intresset och vandrar vidare till t ex Reference Audio där man blir trevligt bemött direkt man entrar scenen och det finns en positiv energi i butiken.

<{POST_SNAPBACK}>

Kul att de skärp sig på RA där jag ytterst sällan fått ett bra bemötande.

Rörande bemötande på Hifiklubben har jag bara blivit bra bemött. Visserligen har inte alltid personalen haft full kompetens vad gäller det ljudmässiga, men tack vare att de varit tillmötesgående och serviceminded har jag ändå lyckats få ut en hel del av mina besök.

Postad 11 September 2006 - 18:40

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0
Som sagt så verkar de flesta vara på samma nivå. De flesta ggr har de varit riktigt bra. När man är i butiken på sveavägen i Sthlm så tycker jag de är hjälpsamma och ja kunnigheten är väl lite olika men jag begär inte mer än att de kan kolla upp sakerna eller hjälpa en hitta rätt iaf. Men de var när jag ringde till online-shoppen som jag blev otrevligt bemött. Det kändes nästan som om man skulle strunta i sina frågor och bara skita i allt. Kan säkert vara värre men de känns att när man ska lägga ner 20000kr att man ska få ett trevligt bemötande också.

Jag tror att hade de itne vart att Hifiklubben har sine egna fina märken så hade ni nog förlorat fler kunder. Men de är just bara den gången för mig.

Annars så undrar jag... jag har beställt ett par bakhögtalare (Dali helicon 200W) för snart en månad sedan och ni har haft dem i lager i kanske 2 veckor nu... är de meningen att man ska behöva vänta så länge? Ringde till butiken idag och de har inget svar varför de inte har kommit in men de var väldigt hjälpsamma men de gör ju inte att jag fått vänta en månad och antagligen blir de väl längre på mina högtalare :)

Tillägg: en sak som jag kom på är att de också kanske bara svarar på 50-70% av mailen. Ibland ser man inte skymten av ett svar. :P

Redigerat av Lothar, 11 September 2006 - 19:11.

Postad 11 September 2006 - 19:19

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2349 inlägg
  • 0
mailar patrik nu

EDIT: mailat nyss

Redigerat av Unregistered973, 11 September 2006 - 19:33.

Postad 11 September 2006 - 19:38

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Själv har jag bara fått hemska bemötande på HifiKlubben i Lund. De flesta man pratar med är med mig frågan om att butikschefen i Lund inte kan något om Hi-Fi. Jag frågade tex om lite information kring 540D och hur ljuddelen var i den. Han sa att det var en dvd-spelare. Så sa jag att jag hade en 540C och undrade om det var samma ljudkretsar i den, men det visste han inte. Så fick jag förklara att det var samma spelare med bildkretsar.

En annan gång skulle jag se på projektor och fick ingen information alls, jag fick själv gå och sätta mig och sätta på filmen.

En annan gång var jag och lyssnade på högtalre, denna gång var lite bättre då en ung energisk kille hjälpte mig, men tyvvär kunde han ingenting och kunde inte förklara ljudkaraktärn på någon av produkterna.

Jag och mina vänner undviker HiFiklubben till varje pris. När vi väl går in dit för att lyssna på B&W och Denon har vi redan luskat fram all information inann vi går dit, för vi VET att deinte kan något alls i butiken.

The Rock däremot! Jag gick bara in i affären och sa att jag var intresserad av en projektor. Direkt ledde han mig in i rummet, drog för gardinerna och började förklara hur hela världen av projektorer såg ut. Efter en hel underbar TIMME kändes det som jag kunde allt. Han kunde tom förklara hur projektorer de inte hade var i jämförelse! Jag älskar er The Rock!

Postad 11 September 2006 - 21:28

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2349 inlägg
  • 0
the rock håller jag helt med om gick in och man får fjärrkontrollen direkt "gör vad du vill"

gillar sånt och kompetensen är grym.

Postad 11 September 2006 - 21:36

Assman
  • Assman
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Hej.

Hälsningar

Patrik Fernqvist

<{POST_SNAPBACK}>

Utförligare mail kommer inom kort.

Postad 12 September 2006 - 09:58

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1202 inlägg
  • 0
Jag har handlat ett antal gånger på HiFi-klubben i Kristianstad (har varit där några gånger och provlyssnat utan att handla också), och har bara gott att säga om butiken och personalen. Ola (som jag tror är föreståndaren) är mycket trevlig och kan alltid förklara och ge bra svar på alla frågor man kan tänkas ha. Den andra killen som brukar vara där är också helt ok, kanske inte lika vass dock.

Någon gång har det varit en yngre kille som verkar vara ny eller temporärt anställd, mycket sämre koll än de andra fast trevlig och letar reda på det man vill veta.

Har aldrig blivit dåligt bemött, varken första gången jag var där eller någon annan gång. Och jag ser knappast ut som en storspenderare, då jag hellre lägger pengarna på nya högtalare än på att köpa hela kläder :unsure:

Postad 12 September 2006 - 15:09

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0
Jag har nästan bara haft positiva erfarenheter av hifiklubben i Stockholm, speciellt hifiklubben på fleminggatan. Otroligt bra bemötande, kunnig och trevlig personal.

Hifiklubben på sveavägen är också väldigt trevliga och kunniga. Jag fick lyssna på B&W 804S under rusningstid utan att känna någon vidare stress.

Butiken på St. Paulsgatan däremot är inte riktigt lika bra. Jag ville köpa en ny förstärkare och han rekommenderade nästan vad som helst och påstod att de lät bättre än min dåvarande Denon PMA-2000, bland annat NAD C-352....
Men jag tänker inte säga att den butiken är dålig bara för att EN säljare inte verkade ha så stor kompetens.

En sak som jag rent allmänt har märkt hos hifiklubben är att de sällan (i princip aldrig) rekommenderar bra produkter som de INTE säljer, exempelvis Rotel, Primare, Vincent mfl mfl.

Postad 12 September 2006 - 15:25

qwerty76
  • qwerty76
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Fick snabbt svar ifrån Hifiklubben i Jönköping igår. (såg att du hade svarat att de bytt butikschef.) Allt gick jättebra, de erbjöd mig att komma ner och jämföra eftersom jag hade lite "shoppingbaksmälla" och var lite osäker på mitt val. Mycket proffsigt bemötande ifrån deras sida, ingav stort förtroende för framtiden. Dock så hade jag bestämt mig för att behålla det jag köpt och blir mer nöjd för varje dag!

Känns skönt att kunna gå in i den butiken igen, gillar ju deras sortiment.

Kort sagt: Mycket nöjd med bemötande och engagemang, kan rekommendera alla ett besök i den trevliga Jönköpingsbutiken.

Redigerat av qwerty76ty76, 12 September 2006 - 15:33.

Postad 12 September 2006 - 15:27

virtuase
  • virtuase
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Har varit inne på Hifi-klubben i Göteborg vid ett antal tillfällen och jag har inget ont att säga. Jag får alltid den hjälp jag vill ha.

Kanske dock skall tilläggas att jag inte personligen är speciellt kunnig vilket gör att det kanske inte blir så svårt för dem att verka proffsiga.

Postad 12 September 2006 - 20:21

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Har varit inne på Hifi-klubben i Göteborg vid ett antal tillfällen och jag har inget ont att säga. Jag får alltid den hjälp jag vill ha.

Kanske dock skall tilläggas att jag inte personligen är speciellt kunnig vilket gör att det kanske inte blir så svårt för dem att verka proffsiga.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara att läsa en 10.000 inlägg här på forumet, så är du snart kunnig ;)

Jag är väl snart uppe i hälften och frågar fortfarande :(

MaVeRiC :lol:

Postad 13 September 2006 - 13:48

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Blev kanske en liten miss förut! Nu är i alla fall de två trådarna om hifi-klubben ihopslagna.
Så nu är det denna tråden som gäller

// M

Postad 13 September 2006 - 14:57

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2349 inlägg
  • 0
jag har ej frått svar angående mitt mail till Patrik Fernqvist----ännu (störigt)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.