Acer AT3201W
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
Dags att välja LCD 32" (84 inlägg)
|
19 år sedan |
32" LCD *max 10500kr* (19 inlägg)
|
20 år sedan |
Vilken 32" LCD ska jag köpa? (8 inlägg)
|
20 år sedan |
Postad 27 October 2005 - 09:14
Postad 27 October 2005 - 18:00
Är detta repor eller är listen sammanfogad så?
Har ni dessa repor?
Postad 29 October 2005 - 11:13
Har dock inga problem med märken på den svarta listen eller med något fläktljud, den är helt ljudlös.
Postad 29 October 2005 - 11:22
Jag fick vänta nästan en månad efter reklamation av en ny Acer då bilden var helt röd. Som tur var så tog jag en mängd kort på den innan jag skickade den till service.
Efter många samtal med alla led i deras service-kedja fick jag äntligen tillbaks TV:n efter en månad. Dessvärre var den full av fingeravtryck, repor och en hel pixel-kolumn var död (vertikal pixar-rad). Detta efter att de enligt uppgift bytt ut panelen och gjort funktionskontroll.
Fortsättning följer antar jag...
Redigerat av Shaggy, 29 October 2005 - 11:23.
Postad 15 November 2005 - 17:12
/Peter
Postad 16 November 2005 - 13:31
Så mitt råd är att köpa något annat märke om ni vill ha bra support!
Postad 29 November 2005 - 11:29
"Så mitt råd är att köpa något annat märke om ni vill ha bra support!"
Har ännu inte fått tillbaks någon TV (7 veckor), dom väntar på någon programvara från Acer.
Köpte den på Dustinhome men dom hänvisar till ACER om man vill ha hjälp
/Peter
Postad 30 November 2005 - 17:55
Enligt alla parter så ska man ta fel direkt med Acer, men det avråder jag ifrån.
Detta är ett känt fel hos 3201:an, men jaghar ändå fått en retursedel från Dustin för att kunna skicka tillbaka den trasiga fjärrisen.
Summering: Acer suger fortfarande getpung, kundservice = 0 då jag hatar när människor ljuger och utlovar leveranstider inom en vecka gång på gång, var ärliga istället och berätta att det kan ta lite tid, hur svårt kan det vara!
Tack Christer för tipsen och bollplanket för förbannelser över Acer :-)
(HD mtrl på Acern via DVI från datorn blir BRA!)
Postad 11 February 2006 - 11:50
Min Acer AT3201W har gått sönder helt.
Efter att ha ägt den i några månader så har den börjat tappa kanalerna hela tiden.
Får nog göra en ny sökning minst 2 ggr per dag.
Har dragit mig för att skicka in den pga den dåliga kundservicen, men när jag ringde till dom häromdagen och pratade om det här sa dom att det skulle ta ca 10-12 arbetsdagar innan jag skulle få tillbaks den efter att jag har skickat in den.
Ska skicka in den nu i veckan, och utifall att reperations tiden överskrider dom där 10-12 dagarna ska jag säga att jag vill häva köpet.
Postad 06 March 2006 - 23:20
1) Vissa rödaktiga och grönaktiga färger återges med ett bildbrus (se http://www.jah.se/images/IMG_1231.JPG)
2) Till vänster i bild löper två mörka sträck lodrätt över bilden, oavsett vilken bildkälla som används.
3) Nu senaste veckan har teven börjat tappa kanalinställningarna. Inom loppet av fyra dagar har det hänt 4 gånger varav den senaste var alldeles nyss.
Vad kan ni som har haft fel på era apparater säga om deras service och hur jag enklast får problemen avhjälpta? Jag menar, att emballera en dylik tv och skicka enligt deras (och Postens) instruktioner är ju ett jäkla projekt bara det. Det är inte direkt så jag är på humör att leta kartonger, bubbelplast och lastpall. Kan jag kräva att de ombesörjer hämtning etc?
Det må vara en billig TV i sammanhanget men degar man 11K för en TV vill man ju att den ska hålla lite längre än 6 månader. Min gamla Philips 32PW8504 höll i 6 år innan den blev elskrot.
Redigerat av Weeble, 06 March 2006 - 23:22.
Postad 17 May 2006 - 18:11
Inköpsdatum: 26/8-05
Felanmäld: 1/3-06
Åter: 16/5-06 (!!!!)
Reparerad: Endast delvis. Alla bildfel återstår.
Dustin vill att jag ska kontakta Acer och skicka in den på service igen. Klåpare. Nu blir det till att häva köpet. Aldrig mer tar jag i något som Acer har haft sina korvfingrar på.
edit: Efter en veckas mailkonversation tog äntligen en kille med servicekänsla över ärendet hos Dustin och löste det så jag får lägga mellan och få en Samsung istället. Bra jobbat.
Redigerat av Weeble, 23 May 2006 - 17:23.
Postad 15 September 2006 - 16:59
Postad 09 November 2006 - 22:37
"Produkten bör aldrig placeras nära eller ovanför element eller värmeregulator, eller i inbyggd installation såvida inte tillfredsställande ventilering finnes."
Allright, men hur mycket värme tål en sådan här LCD egentligen? Om man inte idiotvärmer med elementet, är det någon fara då? Vad kan hända? Och vad kan "tillfredsställande ventilering" tänkas vara? Vanlig bordsfläkt?
Postad 13 January 2007 - 16:50
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Dags att välja LCD 32"
181 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?