The Pacific - SteelBook (DVD)
(Filmer)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
The Pacific (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
The Pacific (UK) (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(47)
|
219:- | |
The Pacific - Box (Papp) (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(3)
|
348:- |
Band of Brothers och The Pacific på Bluray, vilken box? (3 inlägg)
|
9 år sedan |
The Pacific (68 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 23 April 2010 - 01:59
Postad 23 April 2010 - 06:56
Det var väl snarare Easy Company's dryga 50 man som var storyn på BoB bara att 10 överlevde kriget så att säga.
Även om serien handlade om kompaniet i sig så avgränsade filmskaparna till 10 pers. Även om det var 50 män i början så får du ju inte reda på mycket om dom, eller hur?
Postad 23 April 2010 - 07:06
Förresten är de 13 personer......eller hur?
Tyckte Muck och Toye var med en hel del.
Postad 23 April 2010 - 13:43
Förresten är de 13 personer...
![]()
Tyckte Muck och Toye var med en hel del.
Det var många fler som man såg en hel del av.
Men man kan säga att det var dessa det handlade om:
Avsnitt 1: Winters
Avsnitt 2: Winters
Avsnitt 3: Blythe
Avsnitt 4: Randleman
Avsnitt 5: Winters
Avsnitt 6: Eugene
Avsnitt 7: Lipton
Avsnitt 8: Webster
Avsnitt 9: Nixon
Avsnitt 10: Alla?
Postad 26 April 2010 - 10:17
Redigerat av Audio Code 3, 26 April 2010 - 10:22.
Postad 01 May 2010 - 09:44
Tjejen gillar tv serien och det är bra med sällskap i soffan istället för att sitta ensam som under normala omständigheter så fort det handlar om krig
![]()
avsnittet som bilden visar är imo det bäst hittills och då har jag sett 7.
jag tycker faktiskt inte den är i närheten av bob overall
Redigerat av xarl, 01 May 2010 - 09:45.
Postad 02 May 2010 - 19:58

Postad 02 May 2010 - 20:07
Postad 02 May 2010 - 20:13
De är mycket återhållsamma med repriser. Medan de sänder V hundra gånger i veckan
och allt annat skit
Postad 02 May 2010 - 20:18
Och jag trodde det var boxen, grymma krigsscener i dagTexten funkade inte på HD kanalen idag
Fick se den i SD
Postad 02 May 2010 - 20:27
Och jag trodde det var boxen, grymma krigsscener i dag
Annars hade det varit lätt att kolla. Bara att slå över till en anna kanal med dvb text
tex History HD
SD kanalen kör vanlig Txt text
Postad 02 May 2010 - 20:34
Aldrig, jag spelar in varenda avsnitt, kan inte hålla på att byta kanal mitt under sändningAnnars hade det varit lätt att kolla. Bara att slå över till en anna kanal med dvb text
tex History HD
SD kanalen kör vanlig Txt text
Postad 03 May 2010 - 09:01
Sett 7 avsnitt å jag är faktiskt besviken,inte nära BoB tycker jag:(
Omöjligt att göra samma upplägg för två helt skilda krig i två helt olika miljöer
Man har försökt skildra hur det gick till i stilla havet och jag tycker att man gör det
på ett mycket bra sätt.
Men jag håller med om att BoB var i en klass för sig själv men inte att Pacific är dålig för det
Postad 03 May 2010 - 11:59
Omöjligt att göra samma upplägg för två helt skilda krig i två helt olika miljöer
Man har försökt skildra hur det gick till i stilla havet och jag tycker att man gör det
på ett mycket bra sätt.
Men jag håller med om att BoB var i en klass för sig själv men inte att Pacific är dålig för det
det låter som du var där...
nej jag håller med inte samma känsla som i bob
Postad 03 May 2010 - 12:53
Man kan väl sin historiadet låter som du var där...
Vad fastställdes för 8 veckor sedan ?Ni pratar om saker som fastställdes för 8 veckor sedan.
Postad 03 May 2010 - 15:52
!Har läst den första recensionen.
Som med Flags Of Our Fathers som jämfördes med den bättre Letters From Iwo Jima går det samma väg med Pacific, jämförs direkt med BoB och Rädda Menige Ryan, det som sägs är bl.a att Pacific inte är lika lysande, den håller lägre klass och är betydligt våldsammare, så för dem som förväntar sig urbra tv krigar serie kan nog dra ned förväntningarna något. Det kan man helt enkelt beskylla Spielberg och Hanks som höjde standarden på krigar filmerna till en helt annan nivå än vad man tidigare sett och gjorts.
Postad 03 May 2010 - 16:37
jaja jag är väl ingen lysande film kritiker men jag hoppas att det blir bättre de kommande avsnitten...
//Peter
Postad 03 May 2010 - 18:03
Att The Pacific inte är bättre än BoB, enligt AC3.
Han har aldrig berättat att han är ordningsman i klassen
Postad 03 May 2010 - 20:27
Jo det fattar jag å,inte sagt att det är dåligt men som sagt inte ens nära bob.Omöjligt att göra samma upplägg för två helt skilda krig i två helt olika miljöer
på ett mycket bra sätt.
Postad 03 May 2010 - 20:38
men som sagt inte ens nära bob.
Vad är det du vill skall vara "nära" ?
Är det slakten du saknar ?
Redigerat av cedergren, 03 May 2010 - 20:38.
Postad 03 May 2010 - 22:00
The Pacific är, än så länge, en fantastisk serie. Serien har tagit sig vid varje avsnitt och det senaste (8:an) var riktigt bra. Skådespelarna är snuskigt bra
Om jag skulle sätta ett betyg på serien så skulle det vara 10/10. (BoB: 10/10).
Postad 03 May 2010 - 22:55
jag får väl inse att jag är lite besviken på Pacific, men jag har insett nu att serien har ett annat budskap än BB. Jag tycker att serien är mycket väl gjord och historiskt korrekt dock så upplever jag det svårare att få någon hum om personerna som serien handlar om.
jaja jag är väl ingen lysande film kritiker men jag hoppas att det blir bättre de kommande avsnitten...
//Peter
håller med här.
bra serie men inte lika bra som Band of brothers. Detta beror största delen på att man inte får lära känna karaktärerna.
Redigerat av Unregistered38bbb728, 03 May 2010 - 22:58.
Postad 04 May 2010 - 06:08
jag får väl inse att jag är lite besviken på Pacific, men jag har insett nu att serien har ett annat budskap än BB. Jag tycker att serien är mycket väl gjord och historiskt korrekt dock så upplever jag det svårare att få någon hum om personerna som serien handlar om.
+1
Postad 04 May 2010 - 17:54
Det finns inte en enda minnesvärd karaktär i The Pacific och varendaste en känns som en karikatyr istället för en genuin person. Jag stör mig på Private Leckie, jag stör mig på Sgt. Basilone, jag stör mig på "psykopat-retard"-snubben som gillar guldtänder...
Jag har tyckt att ett avsnitt varit "bra" hittills och det var förra veckans ep 7 annars så har det mest känts meh...
Gårdagens avsnitt var en enda stor cheese-och-klichéfest med 15 minuters bra action på slutet där vi se John Ramb...ursäkta John Basilone vs Världen.
Nej det här blir nog ingen serie jag ser om.
Edit: Jag kom just på vad The Pacific påminner om... Pearl Harbor med Ben Assfleck! har jag rätt eller har jag rätt?
Redigerat av Unregistered099926d3, 05 May 2010 - 15:00.
Postad 04 May 2010 - 17:58
Du vet verkligen inte vad du pratar omEdit: Jag kom just på vad The Pacific påminner om... Pearl Harbor med Ben Assfleck! har jag rätt eller har jag rätt?
Postad 04 May 2010 - 22:00
Jag är inte alls imponerad av serien, hade väntat mig så mycket mer innan den började eftersom BoB var en riktigt riktigt bra miniserie.
Det finns inte en enda minnesvärd karaktär i The Pacific och varendaste en känns som en karikatyr istället för en genuin person. Jag stör mig på Private Leckie, jag stör mig på Sgt. Basilone, jag stör mig på "psykopat-retard"-snubben som gillar guldtänder...
Jag har tyckt att ett avsnitt varit "bra" hittills och det var förra veckans ep 7 annars så har det mest känts meh...
Gårdagens avsnitt var en enda stor cheese-och-klichéfest med 15 minuters bra action på slutet där vi se John Ramb...ursäkta John Basilone vs Världen.Spoiler
Edit: Jag kom just på vad The Pacific påminner om... Pearl Harbor med Ben Assfleck! har jag rätt eller har jag rätt?
så dålig är den inte ;P men jag håller med, inte i närheten av bob, alltså jag saknar känslan när man såg bob första gångerNA, och man typ fick en ont i magen känsla för det var så bra på allt sätt och vis efter varje avsnitt, har inte hänt mig med pacific.
fast det är fortfarande en bra serie!
Postad 05 May 2010 - 18:32
Jag är inte alls imponerad av serien, hade väntat mig så mycket mer innan den började eftersom BoB var en riktigt riktigt bra miniserie.
Gårdagens avsnitt var en enda stor cheese-och-klichéfest med 15 minuters bra action på slutet där vi se John Ramb...ursäkta John Basilone vs Världen.Spoiler
Tycker att du summerat min upplevelse av The Pacific ganska bra. Efter avsnitt 10 av Pacific så åker BOB Blu-ray'en i så man blir tillfredstölld
Postad 05 May 2010 - 18:55
Båda tv serierna är baserade på verkliga personer och händelser, här jämförs helt irrelevant disney's pearl harbor som i för sig hände på riktigt men huvudrolls karaktärerna hade inget med kriget att göra med då de var påhittade!
Dessutom, affleck karaktär flög i england, hamnar man där förblir man även där tills kriget är mer eller mindre slut.
Sedan flera fasliga fel som bara inte hände, men det dök upp på duken, doolittle's bombräd var special utbildade piloter som tränades i månader för den uppgiften men att de här killarna ska göra räden, OMG!
Att ens komma på tanken att jämföra The Pacific med disney's film är ett hån mot de som verkligen stred i kriget.
Ska ni jämföra, gör det då med titlar som t.ex Guadalcanal Diary
Postad 05 May 2010 - 21:02
Postad 05 May 2010 - 21:17
Jag kanske borde uttryckt mig mer specifikt, menade inte att jämföra Pearl Harbor och The Pacific i historisk korrekthet. Tänkte mer på det otroligt klyschiga och ostiga "America fuck yeah!"-sättet man valt att visa huvudpersonerna medans japanerna (hittills iaf) varit anonym kanonmat.Hm ni får mig att fundera.
Båda tv serierna är baserade på verkliga personer och händelser, här jämförs helt irrelevant disney's pearl harbor som i för sig hände på riktigt men huvudrolls karaktärerna hade inget med kriget att göra med då de var påhittade!
Dessutom, affleck karaktär flög i england, hamnar man där förblir man även där tills kriget är mer eller mindre slut.
Sedan flera fasliga fel som bara inte hände, men det dök upp på duken, doolittle's bombräd var special utbildade piloter som tränades i månader för den uppgiften men att de här killarna ska göra räden, OMG!
Att ens komma på tanken att jämföra The Pacific med disney's film är ett hån mot de som verkligen stred i kriget.
Ska ni jämföra, gör det då med titlar som t.ex Guadalcanal Diary
Sen så betyder det inte att nånting automatiskt blir bra för att det är "baserat på verkliga händelser" eller personer. Jag kan inte tro att nån av skådisarna i The Pacific gör "orginalen" någon rättvisa...
Jag skulle rättare sagt säga att vinkeln man valt när man gjorde The Pacific är ett hån mot de som verkligen stred i kriget.
Redigerat av Unregistered099926d3, 05 May 2010 - 21:19.
Postad 05 May 2010 - 21:22
Jag kanske borde uttryckt mig mer specifikt, menade inte att jämföra Pearl Harbor och The Pacific i historisk korrekthet. Tänkte mer på det otroligt klyschiga och ostiga "America fuck yeah!"-sättet man valt att visa huvudpersonerna medans japanerna (hittills iaf) varit anonym kanonmat.
Sen så betyder inte att nånting automatiskt blir bra för att det är "baserat på verkliga händelser" eller personer. Jag kan inte tro att nån av skådisarna i The Pacific gör "orginalen" någon rättvisa...
Jag skulle rättare sagt säga att vinkeln man valt när man gjorde The Pacific är ett hån mot de som verkligen stred i kriget.
"Anonym kanonmat"? Snälla. Filmer blir inte bra om man skildras två olika sidor i en och samma film. Parallellhandling suger verkligen när det gäller krigsfilmer. Sen tycker jag att de visar UTMÄRKT hur skickliga och vårdslösa de japanska soldaterna var genom att de beskriver det i början av nästan varje avsnitt och att
Jag tycker japanerna visas sig vara mycket "farligare" än vad tyskarna visades i BoB som jag antar att du gillar i och med att du ser The Pacific. Sen att du tycker motsatsen är bortom min förståelse...
Redigerat av Kalekulan, 05 May 2010 - 21:24.
Postad 05 May 2010 - 21:33
Precis så är det! När man sett ett avsnitt så känner man bara jaha ja den va ju ok.så dålig är den inte ;P men jag håller med, inte i närheten av bob, alltså jag saknar känslan när man såg bob första gångerNA, och man typ fick en ont i magen känsla för det var så bra på allt sätt och vis efter varje avsnitt, har inte hänt mig med pacific.
fast det är fortfarande en bra serie!
Postad 05 May 2010 - 21:39
"Anonym kanonmat"? Snälla. Filmer blir inte bra om man skildras två olika sidor i en och samma film. Parallellhandling suger verkligen när det gäller krigsfilmer. Sen tycker jag att de visar UTMÄRKT hur skickliga och vårdslösa de japanska soldaterna var genom att de beskriver det i början av nästan varje avsnitt och att
Spoiler. Jag håller med dig om att sista avsnittet var klyschigt när BasiloneSpoilermen jag tycker du överdriver grovt.
Jag tycker japanerna visas sig vara mycket "farligare" än vad tyskarna visades i BoB som jag antar att du gillar i och med att du ser The Pacific. Sen att du tycker motsatsen är bortom min förståelse...
Jag menar inte att japanerna skall ha lika mycket screen-time men hittills så är enda gången man sett dom när dom blir nermejade,uppbrända eller kör kamikazeanfall. Jag saknar bara några korta 2-3 sekunders klipp där man faktiskt ser japaner planera ett bakhåll, bilder på ansiktsuttryck...ja vadsomhelst. Men visst tanken är säkert att visa hur effektiv och "omänsklig" den japanske krigaren var.
Såg ju ut som man får se lite mer av det i kommande avsnitt iaf, vad jag nu kunde se i previewn för nästa vecka.
Redigerat av Unregistered099926d3, 05 May 2010 - 21:42.
Postad 05 May 2010 - 21:44
Vi tittare ska inte bli tipsade om vad som väntar bakom krönet i förväg, för det fick inte soldaterna heller...
Postad 05 May 2010 - 21:53
Jag menar inte att japanerna skall ha lika mycket screen-time men hittills så är enda gången man sett dom när dom blir nermejade,uppbrända eller kör kamikazeanfall. Jag saknar bara några korta 2-3 sekunders klipp där man faktiskt ser japaner planera ett bakhåll, bilder på ansiktsuttryck...ja vadsomhelst. Men visst tanken är säkert att visa hur effektiv och "omänsklig" den japanske krigaren var.
Såg ju ut som man får se lite mer av det i kommande avsnitt iaf, vad jag nu kunde se i previewn för nästa vecka.
Jo, men samtidigt som japaner har blivit nermejade så har även amerikanska soldater blivit nermejeda. Krig är krig. Och det finns inte många nya krigsfilmer som visar sånt som du vill se - så genren kanske inte riktigt är för dig? (Inte för att vara otrevlig).
Postad 05 May 2010 - 21:59
Jag kan inte minnas att jag reagerat likadant i någon annan seriös krigsfilm eller serie, det skulle väl vara nån 80-90-tals actionrulle som Rambo 2 och 3 eller valfri Chuck Norris och Ahnuld rulle från den tidsperioden isf, i dom är fienden alltid "onda ryssar/araber/vietnameser" som i princip reducerats till statister.
Postad 05 May 2010 - 22:02
Jag vill säga att jag sett det i nästan alla amerikanska krigsfilmer.
Postad 05 May 2010 - 22:07
Nå, i vilket fall som helst så är just den grejen inte så farligt störande för helheten i The Pacific. Värre är det med skådisarna och dramat som enligt mig inte alls fungerar till skillnad från dom flesta andra krigsfilmer/serier som innehåller drama.
Kolla t.ex. Generation Kill som även om den också var något av en besvikelse för mig ändå håller betydligt högre klass på just den fronten (dialog/karaktärer) än The Pacific
Redigerat av Unregistered099926d3, 05 May 2010 - 22:17.
Postad 06 May 2010 - 16:47
Pacific är en grym besvikelse om man jämnför dessa 2 serier...........
Vad har vi krigsfilms - serie fans att se fram mot nu???
Någon som sett något som kan pigga upp oss?????
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Band of Brothers och The Pacific på Bluray, vilken box?
59 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?