Svarar från min iPhone, så någon annan får lägga upp.
Postad 23 August 2008 - 15:33
Deuteros
Rätt. Snyggt.
Tar en till jag då när jag redan har en till på lager.
bild.png 106.95K
0 Antal nerladdningar
bild3.png 121.01K
0 Antal nerladdningar
bild2.png 469.27K
0 Antal nerladdningarSpelet släpptes 97/98 och det fick en uppföljare häromåret. Det är ett pusselspel där man kontrollerar två fiskar i lite av en arkiv-x anda under vatten. Dialogen mellan fiskarna är asskön och musiken gör sitt för att bidra till stämningen. Det är faktiskt ett riktigt bra pusselspel och finns idag som freeware.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 24 August 2008 - 17:48.
Postad 24 August 2008 - 21:58
Fish fillets: Next generation antar jag att det heter. Kul att det finns tillgängligt gratis. Tog även en titt på tvåan som verkade rätt kul för de som gillat pusselspel.
Postad 25 August 2008 - 18:08
Var tvungen att googla.
Fish fillets: Next generation antar jag att det heter. Kul att det finns tillgängligt gratis. Tog även en titt på tvåan som verkade rätt kul för de som gillat pusselspel.
Stämmer bra det. Din tur.
Här är en länk till spelet för övrigt. Rekommenderas varmt om man gillar pusselspel.
Postad 25 August 2008 - 20:23
_2.png 21.17K
0 Antal nerladdningarEn lätt för att få upp tempot lite. Detta var ett av de mest greppande spelen man lirade som liten.
Postad 25 August 2008 - 20:24
Postad 25 August 2008 - 23:06
Ett av de bäst från de givna kungarna, spelet är givetvis Fate of Atlantis
.
Visst är det så! Det är bara att posta en ny bild!
Postad 26 August 2008 - 00:25

Grym låt som man inte får bort från skallen i första taget
Postad 26 August 2008 - 09:03
<Om det är rätt, så varsågoda att fortsätta...>
Postad 26 August 2008 - 18:34
bild.jpg 179.3K
0 Antal nerladdningar
bild2.jpg 40.53K
0 Antal nerladdningar
bild3.jpg 30.6K
0 Antal nerladdningarJag har läst matematik på D-nivå. Jag har spelat igenom Myst-spelen utan att använda en walkthrough. Jag sitter på fritiden och löser Eulerproblem. Jag trodde att jag var smart. I alla fall tills jag provade det här spelet. Aj! Där dog mitt självförtroende. Har fortfarande inte lyckats klara det. Vem riktar sig utvecklarna till egentligen, medlemmar i MENSA?
Redigerat av Unregisterede32cf070, 27 August 2008 - 16:12.
Postad 26 August 2008 - 18:37
Brave Fencer Musashi(den) (PlayStation, 1998)
Fritt fram att lägga in ny bild!
Rätt, ett annorlunda spel från Squaresoft. Tyvärr kom det aldrig i en PAL-version.
Postad 26 August 2008 - 18:49
Haha, någonting är du iallfallJag sitter på fritiden och löser Eulerproblem. Jag trodde att jag var smart.
Postad 27 August 2008 - 13:59
Deuteros
Hmm... Det är ruskigt likt en gammal personlig favorit, millenium.
Edit: Millennium 2.2 hette det visst, och verkar vara någon form av föregångare till detta.
Någon som vet hur det ligger till? Är Deuteros en uppföljare så missade jag nåt stort i min barndom.
Redigerat av jaQoB, 27 August 2008 - 14:00.
Postad 27 August 2008 - 14:21
En annan höll på att avlida i matte B redan..
matte b är väl gymnasie och på d-nivå är väl högskola/universitetsnivå? eller vava?! :>
Postad 27 August 2008 - 15:24
matte b är väl gymnasie och på d-nivå är väl högskola/universitetsnivå? eller vava?! :>
Alla läser matte B på gymnasiet, en del program läser fler kurser.
Jag läste natur och kunde välja att läsa matte E, men jag tyckte det räckte med D.
Postad 27 August 2008 - 16:08
Det är uppföljaren till Millenium ja.Hmm... Det är ruskigt likt en gammal personlig favorit, millenium.
Edit: Millennium 2.2 hette det visst, och verkar vara någon form av föregångare till detta.
Någon som vet hur det ligger till? Är Deuteros en uppföljare så missade jag nåt stort i min barndom.
D-nivå finns på Gymnasiet också, men brukar i folkmun kallas "Matte D". Jag menade D-nivå på Universitetet.matte b är väl gymnasie och på d-nivå är väl högskola/universitetsnivå? eller vava?! :>
Jag med. Matte blev inte intressant förrän på Universitetet.En annan höll på att avlida i matte B redan..
On topic:
I spelet tar man kontrollen över två karaktärer som skickas till en nyupptäckt utomjordisk värld för att ta reda på vad som hänt med det forskningsteam som Jorden tappat kontakten med. För att lösa pusslen måste man lära sig utomjordisk matematik, språk & logik. Det är i och för sig inget nytt, detsamma fick man göra i t.ex. Voyage, men skillnaden är att det nu är betydligt svårare. Det är faktiskt så svårt att även efter att ha läst en Walkthrough var jag inte säker på vad jag skulle göra.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 27 August 2008 - 16:14.
Postad 27 August 2008 - 16:35
Vilken skola kan man lära sig de på..."För att lösa pusslen måste man lära sig utomjordisk matematik, språk & logik."...
Postad 27 August 2008 - 17:22
Vilken skola kan man lära sig de på
Ingen aning, jag har gett upp på spelet.
Synd för i övrigt är det riktigt bra, bara på tok för svårt för mig.
Postad 27 August 2008 - 20:33
Jo, han är nog mer från en annan planet än Phelps, tyckte hans insats i OS va bättre än simmarensFråga Usain Bolt.
Postad 27 August 2008 - 22:15
"Do you live for math? Do you dream in Base 16? Do you prefer mathematical sequences to sex? You don't? Well, then the makers of RAMA would be very surprised at you, because they have built an adventure game almost totally out of math. "
Ett citat från en sida som recenserar spelet och det låter ju onekligen som det som du skrev ovan
Om det inte är Rama så är det enda spel jag kan tänka mig Riven men du skrev ju att du spelat alla Myst spel så det är nog inte det heller...
Edit: Schizm måste det vara=).
Helt klart har jag sett detta tidigare för jag känner igen bilderna från det, blev lite sugen på att spela Myst nu=).
Kanske Rama kan vara ett spel för dig för även det spelet ska tydligen vara svårt, såvida du inte spelat det med
"But they don't flinch from presenting you with a real challenge. This is a tough game, one you can feel very satisfied with beating. If you're a puzzle fan and your tolerance for interface tedium is high--if you enjoyed playing Riven, for instance--Schizm will make an entertaining, if not especially innovative, experience. "
Kan man röra sig fritt som i Myst 3d eller rör man sig i intervaller?
Redigerat av Jack of all trades, 27 August 2008 - 23:03.
Postad 28 August 2008 - 05:48
Alla läser matte B på gymnasiet, en del program läser fler kurser.
Jag läste natur och kunde välja att läsa matte E, men jag tyckte det räckte med D.
ah jo jag vet, läste matte F t.om på gymnasiet och även upp till c nivå på högskolan. Men trodde jag blivit gammal och senil :>
Postad 28 August 2008 - 06:26
Känner igen det där spelet och efter dina ledtrådar så kom jag fram till att det kanske är Rama från Sierra Online (det är iaf väldigt likt Sierras sådana spel som i sin tur är "kloner" på Myst =).
"Do you live for math? Do you dream in Base 16? Do you prefer mathematical sequences to sex? You don't? Well, then the makers of RAMA would be very surprised at you, because they have built an adventure game almost totally out of math. "
Ett citat från en sida som recenserar spelet och det låter ju onekligen som det som du skrev ovan.
Om det inte är Rama så är det enda spel jag kan tänka mig Riven men du skrev ju att du spelat alla Myst spel så det är nog inte det heller...
Edit: Schizm måste det vara=).
Helt klart har jag sett detta tidigare för jag känner igen bilderna från det, blev lite sugen på att spela Myst nu=).
Kanske Rama kan vara ett spel för dig för även det spelet ska tydligen vara svårt, såvida du inte spelat det med.
"But they don't flinch from presenting you with a real challenge. This is a tough game, one you can feel very satisfied with beating. If you're a puzzle fan and your tolerance for interface tedium is high--if you enjoyed playing Riven, for instance--Schizm will make an entertaining, if not especially innovative, experience. "
Kan man röra sig fritt som i Myst 3d eller rör man sig i intervaller?
Schizm är rätt!
Det är ordentligt mycket svårare än Riven eller Revelation som ska vara de "svåra" Myst-spelen. Spelet är väldigt likt Myst 3 & 4 i sin stil. D.v.s. man rör sig från nod till nod, men är fri att se sig omkring 360 grader. Sedan så är det en animerad sekvens mellan varje nod så det känns lite mer fritt än i Myst-spelen. Problemet i Schizm tror jag är att många ledtrådar får man bara en gång. Det finns ingen logg som sparas där man kan gå igenom dialoger eller uttalanden man hört. Spelet har inga subtitles, vilket gör det ännu svårare att snappa upp subtila hintar som faktiskt finns bara man är uppmärksam.
Jag har inte spelat Rama, men efter Myst, Aura och Voyage är jag lite mätt på sådana spel. De får ta och vara lite nyskapande innan jag provar ett nytt.
Din tur.
Postad 28 August 2008 - 12:02
Kan det vare företrädaren till spelet toki på megadriven ?
Mkt edit här nu.. Eller kanske the classic alex kidd?
om rätt får valfri lägga upp, fabriken kallar!
Redigerat av rosenlorden, 28 August 2008 - 13:47.
Postad 28 August 2008 - 14:33
Här har ni!
Redigerat av ConraDargo, 28 August 2008 - 14:35.
Postad 28 August 2008 - 17:03
bild.jpg 45.56K
0 Antal nerladdningar
bild2.jpg 36.48K
0 Antal nerladdningar
bild3.jpg 57.23K
0 Antal nerladdningar
bild4.jpg 64K
0 Antal nerladdningarLedtråd: Det är inte Another World, påminner dock om det.
Det är även ett spel som gör att jag än en gång drar en djup suck över att jag inte har en Windowsdator.
*edit*
Det är inte heller en uppföljare till Another World och så vitt jag vet har det ingenting med det spelet att göra annat än tagit sin inspiration från det. Anledningen till att det inte är så känt tror jag beror främst på att det aldrig marknadsförts i någon större utsträckning.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 August 2008 - 18:32.
Postad 28 August 2008 - 17:27
Inte så lite heller
Postad 28 August 2008 - 21:46
Postad 28 August 2008 - 22:36
Älskade Flashback och Another World så det där är ju givet=). Där ser man jag trodde jag hade koll på spelen till Amiga men det spelet har jag helt missat ju...onEscapee, som släpptes till Amigan runt 1997. Sista Amigaspelet jag köpte. Släpptes senare gratis till Windows också, så det är bara att ta hem det
Postad 29 August 2008 - 07:03
Vet inte om detta varit med förr kanske men Here it goes:
01.gif 5.25K 2 Antal nerladdningar
Strider, dock verkar bilden vara från nån halv-ful version av spelet? Känns inte som Megadrive eller Arkad-versionen. Inte heller Amiga om jag minns rätt?!
Postad 29 August 2008 - 09:09
Så hette det, kände igen det som bara sjutton men kom inte på namnet. Ser ut som det kan vara Nes versionen (om en sådan gjordes) eller C64 kanske...Strider, dock verkar bilden vara från nån halv-ful version av spelet? Känns inte som Megadrive eller Arkad-versionen. Inte heller Amiga om jag minns rätt?!
Edit: C64 versionen verkar det vara http://www.youtube.c...feature=related
Redigerat av Jack of all trades, 29 August 2008 - 09:10.
Postad 29 August 2008 - 12:34
Så hette det, kände igen det som bara sjutton men kom inte på namnet. Ser ut som det kan vara Nes versionen (om en sådan gjordes) eller C64 kanske...
Edit: C64 versionen verkar det vara http://www.youtube.c...feature=related
Rätt!
Upp med en ny...
Postad 29 August 2008 - 14:28
Postad 30 August 2008 - 09:51
bild.jpg 68.62K
0 Antal nerladdningarStyggt med en Sam and Max staty. Monkey Island 2 hade väl också en sån?
Postad 30 August 2008 - 16:13
Det gjordes visst av fans och är således inte en "äkta" uppföljare..?
Postad 30 August 2008 - 17:32
The New Adventures Of Zak Mckracken
Det gjordes visst av fans och är således inte en "äkta" uppföljare..?
Helt rätt. Det är dock inte ett SCUMM-spel utan är gjort med AGS.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 30 August 2008 - 17:32.
Postad 30 August 2008 - 18:17
Riktigt hårdrocksnamn på detta lir !
satan_03.png 9.18K
0 Antal nerladdningar
satan_05.png 8.67K
0 Antal nerladdningarLedtråd: Amiga spel
Redigerat av rosenlorden, 31 August 2008 - 09:17.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
16 bilder
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?