Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 september 2008 - 15:59

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

crest,
Var köpte du ditt batteri och kan man beställa det på nätet?

Jag köpte Batteriet med bakstycket från DustinHome.
Kostade 424kr inklusive frakt.

Postad 12 september 2008 - 16:04

Skouboe
  • Skouboe
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag köpte Batteriet med bakstycket från DustinHome.
Kostade 424kr inklusive frakt.

Tack för svaret. Ska nog också införskaffa mig batteriet.

Postad 12 september 2008 - 16:22

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Men exakt hur mycket växte den? Har du möjlighet att mäta?

Jag sitter på jobbet och surfar med nallen och jag har inget måttband här.
Spontant kändes skillnaden mycket, i början, men den är trots allt liten
och nätt ändå. Skönt att ha ett starkare batteri i luren nu.
Tror att den växte med 3-4 milimeter.

Redigerat av crest, 12 september 2008 - 16:44.

Postad 12 september 2008 - 16:40

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hej!

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig med en snabb sak?

Gå till huvudmenyn, tryck sedan åt höger eller vänster med "piltangenterna", funkar det?
Jag har för mig att man skall kunna bläddra mellan meddelande, mail, musik m.m. på det viset dock trycks svara respektive lägg på knapparna ner istället.

Märker nu med att upp och ner funkar, men trycker jag på hem (om jag är i t ex musikfliken) så trycks "svara" knappen ner.

Har nya original uppdateringen (19.00.00 eller nått sånt)!

Tack på förhand (uppskattar snabbt svar)
/McLintoc

Redigerat av McLintoc, 12 september 2008 - 16:43.

Postad 12 september 2008 - 16:56

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hej!

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig med en snabb sak?

Gå till huvudmenyn, tryck sedan åt höger eller vänster med "piltangenterna", funkar det?
Jag har för mig att man skall kunna bläddra mellan meddelande, mail, musik m.m. på det viset dock trycks svara respektive lägg på knapparna ner istället.

Märker nu med att upp och ner funkar, men trycker jag på hem (om jag är i t ex musikfliken) så trycks "svara" knappen ner.

Har nya original uppdateringen (19.00.00 eller nått sånt)!

Tack på förhand (uppskattar snabbt svar)
/McLintoc

Om du menar när man står i TouchFLO 3D, så funkar det att trycka höger/vänster om ringen: menyerna bläddrar åt sidorna till Internet, epost, osv.

Postad 12 september 2008 - 18:29

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0
Ingen som vill ta bilder på bakstycket :)

Postad 12 september 2008 - 19:25

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Ingen som vill ta bilder på bakstycket :)

Jag skulle vilja men min kamera dog igår, så himmla typiskt, skulle ta en massa bilder på mitt nya Antec Twelve Hundred... Shit vilken pryl... *kramar den*

Men jag måste säga att Diamonden blev PERFEKT med det nya skalet... tycker den passar in i handen bättre nu. Nu känns det inte som att man pratar in i en tunn metall plånbok, nu känns den perfekt verkligen. Inte lika hal som den blanka baksidan.

Postad 12 september 2008 - 19:51

mcorani
  • mcorani
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
tjenis alla diamond ägare,

Fråga 1: i e-post fliken ska man kunna lägga in flera email adresser,
har testat i 2 dagar nu men jag får det inte in de och funka, har bara en email inlagd.

Fråga 2: när jag är inne i tex aftonbladet, så syns inga videklipp, varför de?
är det nåt jag bör göra, och vad kan det var.

Postad 12 september 2008 - 20:08

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

tjenis alla diamond ägare,

Fråga 1: i e-post fliken ska man kunna lägga in flera email adresser,
har testat i 2 dagar nu men jag får det inte in de och funka, har bara en email inlagd.

Fråga 2: när jag är inne i tex aftonbladet, så syns inga videklipp, varför de?
är det nåt jag bör göra, och vad kan det var.

1: Du ska kunna lägga in flera pop3/imap4 konton. Jag har själv skapat 4 olika epost konton i min telefon.
Gå till Epost/konton/nytt konto Sedan är det bara att skapa ett konto i taget.

2: Direktlänk som du kan lägga in i telefonen till Aftonbladet MobilTV är:
http://mobil.aftonbladet.se/mm/tv

Postad 12 september 2008 - 20:56

mcorani
  • mcorani
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

1: Du ska kunna lägga in flera pop3/imap4 konton. Jag har själv skapat 4 olika epost konton i min telefon.
Gå till Epost/konton/nytt konto Sedan är det bara att skapa ett konto i taget.

2: Direktlänk som du kan lägga in i telefonen till Aftonbladet MobilTV är:
http://mobil.aftonbladet.se/mm/tv

man tackar för hjälpen, aftonbladet tv funkar utmärkt all tv länkar i ett.

e-posten som du nämnde.
har gjort de, när jag har slagit in mail adressen så trycker jag nästa och kommer till nätet till inkorgen.

Postad 12 september 2008 - 20:59

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

man tackar för hjälpen, aftonbladet tv funkar utmärkt all tv länkar i ett.

e-posten som du nämnde.
har gjort de, när jag har slagit in mail adressen så trycker jag nästa och kommer till nätet till inkorgen.

Bockat ur hämta e-postinställningar automatiskt?

Postad 12 september 2008 - 21:01

mcorani
  • mcorani
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Bockat ur hämta e-postinställningar automatiskt?

japp den hämtar instälningar automatiskt, och allt är lyckad.
trycker på nästa så kommer jag till nätet.

Postad 12 september 2008 - 21:03

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Det är väl klart att du kommer till nätet då iom att den letar efter inställningar, slå in dem manuellt istället, dvs välj att den inte ska hämta automatiskt, många leverantörer tillåter inte automatisk hämtning av inställningar.

Och jag antar att det är pop3/imap mail du ska lägga till

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 12 september 2008 - 21:06.

Postad 12 september 2008 - 21:13

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Se svaret från Goldstar.

Se till att telefonen INTE hämtar inställningarna automatiskt.... var hamnar du då i din telefon?
Du kan då gå vidare och fylla i resten av uppgifterna?

Redigerat av crest, 12 september 2008 - 21:19.

Postad 12 september 2008 - 21:28

mcorani
  • mcorani
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Se svaret från Goldstar.

Se till att telefonen INTE hämtar inställningarna automatiskt.... var hamnar du då i din telefon?
Du kan då gå vidare och fylla i resten av uppgifterna?

Goldstar: det är mitt första smartphone, så take it easy bro =)

Det e hotmail som jag ska lägga till.
jag gör så här:
e-post fliken
meny
konton
nytt konto
skriver in adressen
trycker på nästa
sen står de: inställningar hittades för hotmail.com

och det ända jag kan göra är att trycka på nästa och då kommer jag till nätet

nämner inget om att jag vill hämta inställningar automatiskt.

verkar nåt inte nämns i min mobil

Postad 12 september 2008 - 21:37

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Goldstar: det är mitt första smartphone, så take it easy bro =)

Det e hotmail som jag ska lägga till.
jag gör så här:
e-post fliken
meny
konton
nytt konto
skriver in adressen
trycker på nästa
sen står de: inställningar hittades för hotmail.com

och det ända jag kan göra är att trycka på nästa och då kommer jag till nätet

nämner inget om att jag vill hämta inställningar automatiskt.

verkar nåt inte nämns i min mobil

Hotmail funkar inte där iom att det är en webmail. Använd windows live istället så kan du lägga in hotmailaddresser.

Var inte meningen att låta otrevlig sorry.

Postad 12 september 2008 - 21:39

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Edit: Hehehe... Där hann Goldstar före mig :)

Redigerat av crest, 12 september 2008 - 21:42.

Postad 12 september 2008 - 21:49

mcorani
  • mcorani
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hotmail funkar inte där iom att det är en webmail. Använd windows live istället så kan du lägga in hotmailaddresser.

Var inte meningen att låta otrevlig sorry.

Du är förlåten =)

testa som du sa, det funkade, fast då kan jag ha en i taget inte samtidigt.

tack grabbar

ta väl hand om er diamond famöver..thihi

Postad 12 september 2008 - 22:37

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Kan man höja volymen på ringsignalen? Trots att jag har ringsignalen på 100% hör jag inte att den ringer när den ligger i väskan!

Postad 12 september 2008 - 22:43

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Är lite intresserad av ett diamantköp via tre. Undrar av folk med erfarenhet hur mobilen funkar i sitt orginalskick så att säga, jag är inte den som flashar om och mixrar med saker på det viset. En annan sak som gör mig väldigt osäker är att alla verkar har problem med täckningen vilket känns som en ganska viktigt grej för en telefon. Hur bra är htc ur telefonsynvinkel, av det man läser på forumet så låter det som den suger t.ex säger mng att den e seg från att man svarat så att man måste "hallå, hallå nån där...aa men tja min telefon krångla lite"

Tolkar jag det rätt om jag tycker det verkar som att:

1 telefonen krånglar mkt
2 dålig täckning
3 dålig samtalsbehandling
4 itne är så genomtänkt vilket märks då den har många brister t.ex inget frågetecken när man sms med full qwerty.

Jag ska skänka dig vishet B)
Kan tillägga att jag var skogstokig när jag skrev mitt senaste inlägg så jag ska inte bre på så mycket denna gång.

Köpte min via Tre. Första luren hade gula sträck så den har jag bytt idag. Bra service från Tre där måste jag medge. Hade dessutom tappat den redan och fått ett hack i den så det blev jag av med likaså :)

Nu har jag en felfri skärm och den ger jag betyget 4/5. Enligt de uppgifter jag har kommit över gjorde man ett leverantörsbyte vilket innebär att de tidigaste modellerna hade en något vassare skärm med högre kontrast bl.a. Vad som kunde varit bättre är betraktningsvinkeln samt just högre kontrast. Vitt blir lite smått guldassigt men hey, det är ju trots allt ingen TV.

Flasha behöver du inte göra tycker jag men fixa och tweaka kommer du inte undan. Svenskt tangentbord, fixa så skärmen inte stänger av sig vid samtal samt en ny kontakt-hanterare(använder iContacts burt ed.) är vad jag kommer på, på rak arm.

Att börja med hemkokade ROM's är verkligen inget du ska behöva finna dig i. Att man inte gillar att spendera timmar på olika lösa forum är en självklarhet.

Den är inte supersnabb rakt ur lådan men att kalla den seg är att ta i.

*Täckningen
Detta är inte denna telefons starkaste gren. Har inte sett någon undersökning på området men googla så finner du snart att det är väldigt många som noterat detta fenomen. Har använt telefonen på ganska stor del av landet samt i grannlandet och det är samma femma där. Jag bryr mig inte om pluppar hit och dit utan det är ringa/ej ringa som gäller. Har iaf aldrig sett att indikatorn markerar full täckning.
Kan kanske notera en något bättre täckning nu efter bytet men det är hårfint. Jag tycker det är framför allt när man tar i telefonen det är irriterande. Telen ligger och man har täckning, man tar upp den och efter någon sek så är det kört. Får helt enkelt plugga in headsetet och låta den ligga. Samma sak när den ligger i fickan.

Jag ger telefonen 3/5 i betyg när det kommer till täckning. Inte totalt bottennapp men här finns mer att önska s.a.s. Jag tror inte detta är något som kommer lösas med en update utan det har nog med att man prioriterade design före funktion här.

*Samtalsdelen
Har inte använt min nya lur så länge men jag har inte noterat klippningen än. På min förra var det framför allt vid telsvars-tjänster det krångla. Man missa inledningen av samtalen med någon sek dvs.

Ska man klaga på nåt mer så är det touch-hjulet runt mittenknappen. Dels så är det inte användbart i så många lägen det kunde samt i jämförelse med en ipod är det... hmmm uselt? :)

Överlag tycker jag det är en trevlig lur. Brister i täckningen kan dock göra mig fly förbannad ibland.

Postad 12 september 2008 - 23:21

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Kan man höja volymen på ringsignalen? Trots att jag har ringsignalen på 100% hör jag inte att den ringer när den ligger i väskan!

Först ska du försäkra dig om att du verkligen har volymen på 100%. Finns tre olika indikatorer. En för system volume, en för ringtone volume och sist en för inkommande samtal.

Annars finns det tweaks men då handlar det om marginella effekter. Hör du den inte öht behöver du sannolikt dubbla ljudnivån. Sök på XDA forumet.

Här finns en kreativ lösning:
http://forum.xda-dev...light=bad sound

Postad 12 september 2008 - 23:55

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
är det här mer av en arbetestelefon än en vanlig medelsvensson nalle? :) kanske skulle va bättre för mig att skaffa en iphone, men jag vet inte :/ hjälp en vilseledd 16-årig norrläning på villovägar nu ;D

Postad 13 september 2008 - 08:47

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja men min kamera dog igår, så himmla typiskt, skulle ta en massa bilder på mitt nya Antec Twelve Hundred... Shit vilken pryl... *kramar den*

Men jag måste säga att Diamonden blev PERFEKT med det nya skalet... tycker den passar in i handen bättre nu. Nu känns det inte som att man pratar in i en tunn metall plånbok, nu känns den perfekt verkligen. Inte lika hal som den blanka baksidan.

Kul att du vill iaf :)

Jag som tycker den är lite tjock redan nu, är van med min SE W880 så det är ju inte så konstigt :lol:

är det här mer av en arbetestelefon än en vanlig medelsvensson nalle? :) kanske skulle va bättre för mig att skaffa en iphone, men jag vet inte :/ hjälp en vilseledd 16-årig norrläning på villovägar nu ;D

Jag är en vanlig svennson :P har väl ingen egentlig nytta av en så här avancerad telefon men giller designen och alltid kul att kunna göra lite extra med prylarna man har B)

Redigerat av jimel, 13 september 2008 - 08:49.

Postad 13 september 2008 - 10:26

slimelectric
  • slimelectric
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Man börjar hitta små detaljer som gör att man tycker om telefonen mer och mer.

Som när man tagit en bild och tittar på bilden, dra en ring med fingret runt en detalj och den zoomar in på det du har ringat in.

Och att om man dubbelklickar i opera så zoomar den in till en detaljerad nivå direkt, istället för att behöva använda "hjulet" - och på sama sätt zooma ut.

ps jo jag vet att jag antagligen är sist i universum att upptäcka detta.. :)

/S

Postad 13 september 2008 - 11:10

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Är inne på min andra tel nu och den har lika dåligt ljud som den förra så man får väll leva med det ..

Postad 13 september 2008 - 11:51

whj
  • whj
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Går det göra så att displayen tänds genom att trycka på någon annan knapp än on/off knappen?

går det att ändra ? och hur i så fall?

skulle helst vilja kunna trycka på vilken knapp som helst.

Kom på hur man gjorde:D
var ju bara att ändra så att knapparna inte låste sig när man hade på knapplåset.

Redigerat av whj, 13 september 2008 - 14:18.

Postad 13 september 2008 - 12:03

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Som när man tagit en bild och tittar på bilden, dra en ring med fingret runt en detalj och den zoomar in på det du har ringat in.

Och att om man dubbelklickar i opera så zoomar den in till en detaljerad nivå direkt, istället för att behöva använda "hjulet" - och på sama sätt zooma ut.

/S

lol jag var bland dom första o skaffa denna mobil och jag visste inte det HAHA :)

Nice going, tack :)

Postad 13 september 2008 - 12:15

lalin1974
  • lalin1974
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej,

Nu får ni mer än gärna idiotförklara mig men jag kan inte hitta några bra sajter för mobilspel till diamanten. Jag har även sökt lite i detta forum men ingen tur. Vore tacksam för all hjälp jag kan få.

MVH

Christos

Postad 13 september 2008 - 12:37

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

/S

Du vet väl att du kan trycka ditt finger på fotografiet och hålla det kvar så att det kommer upp en rektangel på bilden. När reklangeln syns så kan du dra fotot runt i skärmen...
T.ex så zoomar du in något på bilden genom att göra en cirkel, sedan trycker du fingret på skärmen och kan panorera.

Redigerat av crest, 13 september 2008 - 12:38.

Postad 13 september 2008 - 12:46

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hej,

Nu får ni mer än gärna idiotförklara mig men jag kan inte hitta några bra sajter för mobilspel till diamanten. Jag har även sökt lite i detta forum men ingen tur. Vore tacksam för all hjälp jag kan få.

MVH

Christos

Spel och program hittar du bl.a på:
Handango

PocketPcFreeware

FreewarePocketPC

Postad 13 september 2008 - 13:05

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Har äntligen tagit tummarna ur r**** och beställt mig en Diamant! Som jag längtar till mån-tis när den antagligen kommer!! Kan ju knappt hålla pulsen nere :) Öl och derby hjälper ju knappast till heller! =)
Får tacka alla här i forumet som bidragit med länkar och råd också, har ju samlat ihop ett jädra word-dok och har inte ens luren än!
Tänkte dock fråga om det är någon som stött på några trevliga apps för oss fotbollstokiga?! Liveresultat och sånt i något trevligt format? =)

Tack så länge alla!

Postad 13 september 2008 - 13:15

lalin1974
  • lalin1974
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Spel och program hittar du bl.a på:
Handango

PocketPcFreeware

FreewarePocketPC

Tack så mycket för snabba svaret.

Fungerar klockrent

Postad 13 september 2008 - 13:45

Unregistereda6c30862
  • Unregistereda6c30862
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hej, angående det nya batteriet så har jag mätt och vägt. Tjockleken ökar med ca 2,5 mm och vikten med ca 15g (enl min hushållsvåg). Inget som stör speciellt mycket enligt min åsikt. Locket som är med har även detta ett svagt diamantmönster men är i matt svart i stället för blankt.

Har tidigare varit missnöjd med ljudet när man lyssnar på musik men efter att ha skickat efter adaptern från Webhallen och kopplat in mina Koss the Plug lurar så tycker jag ljudet är helt i klass med min gamla SE K800i efter lite inställningar i ljudförstärkaren. Blir dock mycket sladd över när man använder dessa "vanliga" hörlurar. Är det någon som vet några bra hörlurar med 3,5 mm kontakt med kort sladd anpassad för handsfree och som kan köpas separat? Vore perfekt om Koss kunde tillverka så'na.

Postad 13 september 2008 - 14:27

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Har äntligen tagit tummarna ur r**** och beställt mig en Diamant! Som jag längtar till mån-tis när den antagligen kommer!! Kan ju knappt hålla pulsen nere :) Öl och derby hjälper ju knappast till heller! =)
Får tacka alla här i forumet som bidragit med länkar och råd också, har ju samlat ihop ett jädra word-dok och har inte ens luren än!
Tänkte dock fråga om det är någon som stött på några trevliga apps för oss fotbollstokiga?! Liveresultat och sånt i något trevligt format? =)

Tack så länge alla!

Kul att du skaffar dig en Diamant.
Jag har provat att ladda ner Livescore från Fotbollskanalen men fick inte programmet att funka.
Hoppas att någon annan kan hjälpa dig och ge tips.

Har tidigare varit missnöjd med ljudet när man lyssnar på musik men efter att ha skickat efter adaptern från Webhallen och kopplat in mina Koss the Plug lurar så tycker jag ljudet är helt i klass med min gamla SE K800i efter lite inställningar i ljudförstärkaren. Blir dock mycket sladd över när man använder dessa "vanliga" hörlurar. Är det någon som vet några bra hörlurar med 3,5 mm kontakt med kort sladd anpassad för handsfree och som kan köpas separat? Vore perfekt om Koss kunde tillverka så'na.

Det finns adapters med mindre sladdar.
Här kommer två stycken som finns på Expansys, men de har så dyr frakt. Kolla om Kjell & Company har något liknande.

Adapter 1

Adapter 2

Postad 13 september 2008 - 14:39

Unregistereda6c30862
  • Unregistereda6c30862
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Det finns adapters med mindre sladdar.
Här kommer två stycken som finns på Expansys, men de har så dyr frakt. Kolla om Kjell & Company har något liknande.

Adapter 1

Adapter 2

Ok, tack för tipset men problemet blir ju då att man får mikrofon och svarsknapp i fickan vid telefonen, eller ingen mic och knapp alls.... vore bättre med bra hörlurar med korta sladdar... Stora krav man har :)

Redigerat av Unregistereda6c30862, 13 september 2008 - 14:42.

Postad 13 september 2008 - 15:30

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Ok, tack för tipset men problemet blir ju då att man får mikrofon och svarsknapp i fickan vid telefonen, eller ingen mic och knapp alls.... vore bättre med bra hörlurar med korta sladdar... Stora krav man har :)

Finns ju såna som löder om sina kablar kan ju inte vara så svårt eller ?

Postad 13 september 2008 - 17:56

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Jag vill varna lite för m'jays... för den är vinklad, och eftersom utaget på denna mobilen är på botten av telefonen (oh inte på sidan som den har varit på föregående HTC mobiler) så har den en tendens att glappa eftersom den får "böja" sig ur fickan... jag kommer begära en ny från webhallen, garantin täcker ju glappande kontakter...

Postad 13 september 2008 - 18:32

danill
  • danill
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Funderar starkt på att köpa den här. Men har hört och sett i vissa recensioner att den nästan är löjligt långsam när det gäller gränssnitt och så vidare. Är det sant? I så fall, finns det någon uppdatering eller något som fixar detta?

Postad 13 september 2008 - 18:36

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Fråga.. Har den här telefonen AV-utgång så man kan spela upp film på en skärm/tv?

Postad 13 september 2008 - 19:34

yuion
  • yuion
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Fråga.. Har den här telefonen AV-utgång så man kan spela upp film på en skärm/tv?

Saknas på Diamonden, tyvärr. Men återfinnes på Touch Pro modellen.

Postad 13 september 2008 - 19:49

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

det är bara mjukvaru grej så förvåna dig inte ifall det kommer till Diamond'en när ROM'sen för Pro modellerna börjar dyka upp... Har varit snack om det på XDA-Dev forumet...

Funderar starkt på att köpa den här. Men har hört och sett i vissa recensioner att den nästan är löjligt långsam när det gäller gränssnitt och så vidare. Är det sant? I så fall, finns det någon uppdatering eller något som fixar detta?

Uppdatera ROM och allt det där är ett minne blott...

Postad 13 september 2008 - 22:52

fahlin
  • fahlin
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Någon har säkert ställt denna frågan tidigare men jag orkar inte läsa igenom alla 100 sidor :)

Jag undrar helt enkelt om man kan använda vanliga hörlurar till denna telefon, de som följer med verkar sådär. Följer det med någon adapter för att ha vanliga lurar med mini-din kontakt?

Postad 13 september 2008 - 23:07

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Någon har säkert ställt denna frågan tidigare men jag orkar inte läsa igenom alla 100 sidor :)

Jag undrar helt enkelt om man kan använda vanliga hörlurar till denna telefon, de som följer med verkar sådär. Följer det med någon adapter för att ha vanliga lurar med mini-din kontakt?

Crest har ett inlägg med 2 länkar lite högre upp på denna sida med adapters, kostar ca 100kr eller så.

Postad 13 september 2008 - 23:11

qrojtz
  • qrojtz
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Är det någon mer som har problem med surfningen i opera? Vissa sidor så som DN och Facebook får bara tangentbordet att fladdra fram och tillbaka och ofta så stängs sidan ner. Grymt frustrerande.

Postad 14 september 2008 - 10:04

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Lugna dig med ett köp dom släpper en ny Diamond om ett par månader med minneskortplats bättre skärm m.m
se länk: http://www.mobil.se/..._MOB210.dbp.asp

Redigerat av ZyRox, 14 september 2008 - 10:08.

Postad 14 september 2008 - 10:27

danill
  • danill
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

det är bara mjukvaru grej så förvåna dig inte ifall det kommer till Diamond'en när ROM'sen för Pro modellerna börjar dyka upp... Har varit snack om det på XDA-Dev forumet...

Uppdatera ROM och allt det där är ett minne blott...

Man behöver inte "flasha" som jag har läst att man måste göra om ROMen inte är officiell? Jag kommer köpa från Tre så den lär ju vara låst.

Postad 14 september 2008 - 11:12

RedGuard
  • RedGuard
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Nu är jag ledsen om frågan tagits upp tidigare men jag håller på att bli vansinnig.

Är det bara jag som tycker att det skiljer sig att skriva SMS med de olika typerna av inmatningssätt?

Telefonknappsats, Kompakt QWERTY, Fullständig QWERTY och Tangentbord.
Telefonknappsats tycker jag beter sig korrekt med T9 och lägga till nya ord. Lätt och skriva med tummen etc precis som man är van med. Men jag vill gärna använda fullständig QWERTY och där är det väldigt frustrerande. Jag trycker på + för att lägga till ord men jag får inte skriva in och spara ordet alls. Sen hittar den ej ord som "Gå" etc som den hittar i Telefonknappsats utan problem. Varför är det så? Fler som upplever det så?

Med Kompakt QWERTY så får jag iaf trycka på spara ord men de spars inte. Helt buggigt blir vansinnig.

Bumpar min gamla fråga.

Har även en ny: https://www.prisjakt...kt.php?p=157813

Någon som testat en sådan? Aldrig haft ett bluetooth headset förut och funderar på om det är drygt med ännu ett batteri och vakta? Skulle vara skönt och slippa kabeln.

Postad 14 september 2008 - 11:15

Fäldt
  • Fäldt
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Först ska du försäkra dig om att du verkligen har volymen på 100%. Finns tre olika indikatorer. En för system volume, en för ringtone volume och sist en för inkommande samtal.

System och Ringtone är enkla, knapparna på sidan.
Men var hittar man den för inkommande samtal ? Kan inte minnas att jag sett en sådan, men har säkert fel :huh:

provat DiamonTweaks med goda resultat på allt utom just ljudvolymen, mycket trevliga saker på den annars.

Postad 14 september 2008 - 11:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Bumpar min gamla fråga.

Har även en ny: https://www.prisjakt...kt.php?p=157813

Någon som testat en sådan? Aldrig haft ett bluetooth headset förut och funderar på om det är drygt med ännu ett batteri och vakta? Skulle vara skönt och slippa kabeln.

Har inte testat just den du länkar, men har en se steobluetooth och det funkar bra, men visst är det lätt att glömma att kolla laddning ibland, är mer sugen på att köpa en adapter med sladd och musikstyrning mest för att bt tar in så mycket störningar när jag är på jobbet. Nackdelen med alla oavsett bt eller med sladd är att mina favvolurar har 1.5meter sladd som ska ta vägen någonstans. Så om nån vet nåra bra lurar av pluggmodell med kort sladd så kan ni ge tips :huh:

Postad 14 september 2008 - 14:23

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kan stoppa musiken med ett knapptryck? Eller byta musiken med ett lnapptryck? Jag måste alltid stänga av musiken genom att gå in på musik och pausa eller trycka på nästa låt, finns det enklare alternativ?

Samma sak gäller för kameran, finns det någon genvägsfunktion?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.