Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Humax HDPVR-1000c

5077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 May 2009 - 21:50

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Då har du sökt dåligt!

Forum tråd

nä inte sökt dåligt bara inte hittat det :D

vete tusan dock om det är värt nått den dag se startar här vill ju inte byta till motorola boxen heller har ju denna

Postad 26 May 2009 - 11:03

Goran99
  • Goran99
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hoppsan! Nu är boxen helt plötsligt bäst i test:

http://www.prylporta...212705-299.html

Postad 26 May 2009 - 11:50

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Ingen som vill ta över ett abonnemang på Medium-paketet (199kr/mån, 18 mån kvar) och få boxen för 2200kr?

Ytterligare 300kr rabatt på boxen om man tar mitt HD-paket också (99kr/mån, 6 mån kvar) 1900kr för boxen alltså.

Annars får jag slänga ut en annons på Blocket, för nu skall jag flytta om 2 veckor och måste göra mig av med boxen innan dess.

Postad 26 May 2009 - 15:47

Unregisteredba1e861f
  • Unregisteredba1e861f
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Ingen som vill ta över ett abonnemang på Medium-paketet (199kr/mån, 18 mån kvar) och få boxen för 2200kr?

Ytterligare 300kr rabatt på boxen om man tar mitt HD-paket också (99kr/mån, 6 mån kvar) 1900kr för boxen alltså.

Annars får jag slänga ut en annons på Blocket, för nu skall jag flytta om 2 veckor och måste göra mig av med boxen innan dess.

Har inte comhem nån förståelse om man måste flytta ,med nå rabbater eller avsluta abbonemang i förtid?
Om inte,kan man betala in en klumpsumma på resterande abbonemang? Nån som vet?
Adjö!
Jonas

Postad 26 May 2009 - 15:54

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Har inte comhem nån förståelse om man måste flytta ,med nå rabbater eller avsluta abbonemang i förtid?
Om inte,kan man betala in en klumpsumma på resterande abbonemang? Nån som vet?
Adjö!
Jonas

Om man uppvisar ett bevis att man bor på annan adress, så kan man betala halva restarande bindningstid i klumpsumma.

Postad 27 May 2009 - 09:57

Unregisteredba1e861f
  • Unregisteredba1e861f
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Om man uppvisar ett bevis att man bor på annan adress, så kan man betala halva restarande bindningstid i klumpsumma.

aha! tackar för infon!

Postad 27 May 2009 - 17:08

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Hoppsan! Nu är boxen helt plötsligt bäst i test:

Varför så förvånad? På det stora hela fungerar boxen grymt!

Postad 27 May 2009 - 17:27

Goran99
  • Goran99
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Varför så förvånad? På det stora hela fungerar boxen grymt!

Förvånad för att i en tidigare test vann Canal Digitals Sagembox som ju är "superbuggig" och långt ifrån den kvalité som vår Humaxbox har, nu blev ju ordningen återställd när Sagemboxen blev sist i detta testet.
Jag själv är också väldigt nöjd med Humaxboxen och har väl bara problem med läppsynkningen men det har ju nästan alla. Har inte gjort den senaste uppgraderingen av programvaran då jag inte har 29-minutersbuggen, hur har ni andra gjort som inte har denna bugg?

Postad 27 May 2009 - 17:45

dabman
  • dabman
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Förvånad för att i en tidigare test vann Canal Digitals Sagembox som ju är "superbuggig" och långt ifrån den kvalité som vår Humaxbox har, nu blev ju ordningen återställd när Sagemboxen blev sist i detta testet.
Jag själv är också väldigt nöjd med Humaxboxen och har väl bara problem med läppsynkningen men det har ju nästan alla. Har inte gjort den senaste uppgraderingen av programvaran då jag inte har 29-minutersbuggen, hur har ni andra gjort som inte har denna bugg?

Alla har inte läppsynkbuggen, tex jag.

Postad 27 May 2009 - 17:54

Unregistered7a297b68
  • Unregistered7a297b68
  • Beroende

• 1006 inlägg
  • 0

Alla har inte läppsynkbuggen, tex jag.

Inga problem med TV titt alls
Har märkt att det kan bli osynkat på inspelningar om man pausar flera ggr i rad Då är det bara att trycka på stopp och starta om igen så funkar det ..

Postad 27 May 2009 - 18:26

FMBio
  • FMBio
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Gjorde en ny uppgradering som jag blev erbjuden igår. Vet ni om 29-minbuggen vad med där och är åtgärdad?

, FMBio

Postad 28 May 2009 - 07:40

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Gjorde en ny uppgradering som jag blev erbjuden igår. Vet ni om 29-minbuggen vad med där och är åtgärdad?

Ja, den är åtgärdad, säger CH.

Postad 28 May 2009 - 14:51

magda136
  • magda136
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
vad kan man spela upp från ett USB-minne? Funkar det med nedladdade filmer från nätet, typ TS_video-filer etc?

Postad 28 May 2009 - 21:32

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

vad kan man spela upp från ett USB-minne? Funkar det med nedladdade filmer från nätet, typ TS_video-filer etc?

ingen som vet det testa med en ts fil. mp3 funkar i allaf :)

Postad 29 May 2009 - 06:56

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Ja, den är åtgärdad, säger CH.

Min 29-minuters-bugg är åtgärdad i alla fall. Inga andra buggar har dykt upp heller. Fungerar helt underbart bra nu. Dessutom upplever jag enormt snabba kanalbyten titt som tätt, vi pratat typ gammal klassisk analog-tv-fart...!

Postad 29 May 2009 - 10:21

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Min 29-minuters-bugg är åtgärdad i alla fall. Inga andra buggar har dykt upp heller. Fungerar helt underbart bra nu. Dessutom upplever jag enormt snabba kanalbyten titt som tätt, vi pratat typ gammal klassisk analog-tv-fart...!

Den enda bugg jag upplever är när man spolar i ett pågående program ("timeshift"/"chaseplay"). Då hoppar man runt i filen helt fel när man ska hoppa över reklamen med pilknapparna (inte spolningsknapparna). Men det löser sig om man stoppar och startar igen så det är ingen stor bugg.

Håller med om att boxen är helt underbar.

Postad 31 May 2009 - 22:56

Unregistered977e6882
  • Unregistered977e6882
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Har frågat lite om antennsladd förut men prövar igen för att se om jag får mer feedback denna gång.

Jag har TV-uttaget väldigt lång från TV:n, ca 10 m kabel som är inbyggd i väggar m.m. går mellan rummen. Kör nu analogt och har ganska dålig bild. Vågar man prova att köra digital-tv med så lång antennsladd? Finns risken att signalen helt enkelt blir för dålig pga den långa antennsladden?

Är det någon här som testat att köra med riktigt lång antennsladd och denna box?

Postad 01 June 2009 - 08:36

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Har frågat lite om antennsladd förut men prövar igen för att se om jag får mer feedback denna gång.

Jag har TV-uttaget väldigt lång från TV:n, ca 10 m kabel som är inbyggd i väggar m.m. går mellan rummen. Kör nu analogt och har ganska dålig bild. Vågar man prova att köra digital-tv med så lång antennsladd? Finns risken att signalen helt enkelt blir för dålig pga den långa antennsladden?

Är det någon här som testat att köra med riktigt lång antennsladd och denna box?

Jag har exakt samma situation som dig - ungefär 10m sladd in i väggen. Dessutom bor jag på 4tr. Ibland får jag blockningar, men väldigt sällan.

Postad 01 June 2009 - 20:35

Unregistered977e6882
  • Unregistered977e6882
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Ok, så det fungerar överlag bra alltså?

Hur ofta får du blockningar ungefär och hur länge varar de?

Postad 01 June 2009 - 20:57

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
Ja, det fungerar jättebra för det mesta. Konstigt nog så varierar det jättemycket. I början hade jag blockningar rätt ofta, så jag provade med antennförsärkare och några andra ikke-lösningar som jag visste rätt från början skulle inte fungera, och sen till slut satt det på to-do listan att ringa till CH. Men sedan har det fungerat rätt bra - har i princip inte haft några problem. Jag vet att några grannar har haft problem under tiden, och varit i CH, så jag undrar om CH har gjort något i huset för att förbättra signalen?

Postad 02 June 2009 - 08:13

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Ok, så det fungerar överlag bra alltså?

Hur ofta får du blockningar ungefär och hur länge varar de?

de ska inte ställa till med några problem med lång sladd så länge alla kontakter är ordentligt gjort. skulle nu de bli en försämring av en lång sladd så kör du med en antennförstärkare så ska du se att du får bra...

Postad 02 June 2009 - 08:28

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

de ska inte ställa till med några problem med lång sladd så länge alla kontakter är ordentligt gjort. skulle nu de bli en försämring av en lång sladd så kör du med en antennförstärkare så ska du se att du får bra...

För analog tv, ja, men inte för digital tv. En antennförsärkare bara gör hela signalen större. För en digitalsignal betyder det att signal blir större, men problemen i signalen blir också större. Resultatet är samma dålig signal, eller möjligtvis ännu sämre på grund av att förstärkaren kan introducera egna artifakter in i signalen, och dessutom kan den påverka balansen i huset, och stör andra lägenheter, beroende på hur kablarna är dragna. Detta är teorin, och det verka stämma bra med verkligheten i min erferenhet. När jag provade med en antennförstärkare så fick jag mycket högre signalstyrka i HD boxen, men jag fick blockningar oftare. Därför tog jag bort den.

Postad 02 June 2009 - 08:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

För analog tv, ja, men inte för digital tv. En antennförsärkare bara gör hela signalen större. För en digitalsignal betyder det att signal blir större, men problemen i signalen blir också större. Resultatet är samma dålig signal, eller möjligtvis ännu sämre på grund av att förstärkaren kan introducera egna artifakter in i signalen, och dessutom kan den påverka balansen i huset, och stör andra lägenheter, beroende på hur kablarna är dragna. Detta är teorin, och det verka stämma bra med verkligheten i min erferenhet. När jag provade med en antennförstärkare så fick jag mycket högre signalstyrka i HD boxen, men jag fick blockningar oftare. Därför tog jag bort den.

mycket möjligt men då kan man gå på linjeförstärkare med. för extreema kabel längder

Postad 03 June 2009 - 11:00

dalrok
  • dalrok
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag har råkat ut för något som ev. skulle kunna vara en bugg. Men jag tänkte jag luftar mina tankar på detta forum först för att se om någon annan har varit med om något liknande....

Problemet som har uppstått är detta att jag har satt programmet "How I met your mother" (mån-fre kl. 18.30 på TV3) på att spelas in måndag-fredag med hjälp av automatisk upprepning av inspelning på veckodagar via programguiden i boxen. Nu har det hänt 2 ggr under 2 veckors tid att programmet inte spelats in. Första gången var 21/5 (Kristihimmelsfärdsdagen), då reagerade jag inte så mkt över det för att jag tänkte att boxen kanske hade någon "smart" kalender som gjorde så att inspelning inte sker på röda dagar. Andra gången det hände var igår 2/6, till synes helt utan anledning.

Eftersom jag oftast inte är hemma vid tidpunkten för inspelning så kan jag inte kontrollera om boxen är påslagen under den tänkta inspelningsperioden. Min box är satt på att spela in 1 min före och 5 min efter tablåtiden. Inga andra inspelningar har så att säga "överlappat" under dessa dagar.

Någon som råkat ut för något liknande?

Postad 03 June 2009 - 11:11

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Jag har råkat ut för något som ev. skulle kunna vara en bugg. Men jag tänkte jag luftar mina tankar på detta forum först för att se om någon annan har varit med om något liknande....

Problemet som har uppstått är detta att jag har satt programmet "How I met your mother" (mån-fre kl. 18.30 på TV3) på att spelas in måndag-fredag med hjälp av automatisk upprepning av inspelning på veckodagar via programguiden i boxen. Nu har det hänt 2 ggr under 2 veckors tid att programmet inte spelats in. Första gången var 21/5 (Kristihimmelsfärdsdagen), då reagerade jag inte så mkt över det för att jag tänkte att boxen kanske hade någon "smart" kalender som gjorde så att inspelning inte sker på röda dagar. Andra gången det hände var igår 2/6, till synes helt utan anledning.

Eftersom jag oftast inte är hemma vid tidpunkten för inspelning så kan jag inte kontrollera om boxen är påslagen under den tänkta inspelningsperioden. Min box är satt på att spela in 1 min före och 5 min efter tablåtiden. Inga andra inspelningar har så att säga "överlappat" under dessa dagar.

Någon som råkat ut för något liknande?

Jag har också börjat råka ut för att schemalagda inspelningar inte spelas in. Mycket irriterande! Det verkar vara en ny bugg.
Om jag kollar under fliken för schemalagda inspelningar så finns programmen med där, trots att de inte spelats in.

Postad 03 June 2009 - 19:51

stomper
  • stomper
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Något som dykt upp hos mig sedan senaste uppdateringen: om boxen spelar in något men i övrigt står i standby, så försvinner ljudet när boxen går igång. Kommer ibland tillbaka om jag sätter i standby och sedan på igen, men vid ett tillfälle försvann även bilden och kom inte tillbaka förrän inspelningen var avslutad. Grrrr!

Postad 04 June 2009 - 08:37

Mr_grey
  • Mr_grey
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Hej,
hur ser jag signalstyrkan med denna boxen, har inte lyckats hitta det? På min gamla standard CH-box (samsung?) så tryckte man bara på "i"-knappen ett par gånger, men så är det uppenbarligen inte på denna.

Postad 04 June 2009 - 11:11

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Hittat en ny liten lustig.. ja bugg kanske det inte är.

Spelade in två program med boxen på standby. De spelades in ok, men stod som krypterade (tror det stod CX som icon för filen). När jag skulle spela upp dem kom det upp ett alternativ att dekryptera dem. vilket bara gick att göra i realtid, och det gick inte att spola framåt eller bakåt i programmet. Skumt. Efter att de var dekrypterade fungerade de som vanliga inspelade program.

Postad 04 June 2009 - 20:03

xms67
  • xms67
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Jag ber om ursäkt om denna fråga har ställts tidigare i denna tråd. Men den innehåller 100(!) sidor så jag tror ni förstår att det inte går att läsa igenom alla dem.. :(

Den enkla frågan är: Är boxen bra? eller bara ok? eller kanske ganska dålig?

Postad 04 June 2009 - 21:15

Unregistered7cd61031
  • Unregistered7cd61031
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jag ber om ursäkt om denna fråga har ställts tidigare i denna tråd. Men den innehåller 100(!) sidor så jag tror ni förstår att det inte går att läsa igenom alla dem.. :(

Den enkla frågan är: Är boxen bra? eller bara ok? eller kanske ganska dålig?

Det enklaste svaret finns här: https://www.prisjakt...kt.php?o=364515

Postad 05 June 2009 - 13:57

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Det enklaste svaret finns här: https://www.prisjakt...kt.php?o=364515

Det ännu enklare svaret (från 28 inägg bakåt i denna formtråd):

Postad 06 June 2009 - 13:19

dabman
  • dabman
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Eller ännu enklare.

Den är bra, till och med riktigt bra.

Postad 06 June 2009 - 14:36

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Eller ännu enklare.

Den är bra, till och med riktigt bra.

Den klarar ju inte ens 576i ut på HDMI så då kan den knappast vara nån bra box heller...

Postad 06 June 2009 - 21:28

Unregisteredcd833335
  • Unregisteredcd833335
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Den klarar ju inte ens 576i ut på HDMI så då kan den knappast vara nån bra box heller...

Visst klarar den 576i ut på HDMI. Kan det möjligen vara så att det du har i andra änden av HDMI-kabeln ej klarar av att förmedla 576i som ett valbart alternativ av stödda format..?

Postad 07 June 2009 - 08:54

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

den klarar 576i på hdmi varför skulle den inte göra det?

Postad 07 June 2009 - 09:02

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Den klarar 576i ut på HDMI hur bra som helst!
Jag önskar folk slutar skylla allt på boxen då det i 99,99% av alla klagomål på HDMI alltid är tv:n, förstäkraren eller annat som det är "fel" på. Fast det smärtar väl att erkänna att man köpt en "dålig" (billig) tv.
Ordspråket att inget är starkare än den svagaste länken är hur sant som helst, speciellt i elektronikvärlden.

Postad 07 June 2009 - 12:16

Goran99
  • Goran99
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Hej,
hur ser jag signalstyrkan med denna boxen, har inte lyckats hitta det? På min gamla standard CH-box (samsung?) så tryckte man bara på "i"-knappen ett par gånger, men så är det uppenbarligen inte på denna.

Välj meny (knapp "MENU" under siffra 9), av de fyra alternativ som fås väljs "System", här fås 3 alternativ, välj signal och signalstyrka och kvalitet på de två tunerna visas. Har 61% i styrka på tuner1 och 60% på tuner2, kvaliteten är alltid 100%.
På frågan om boxen är bra, så är mitt svar: den är mycket bra!

Postad 07 June 2009 - 18:06

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Något som dykt upp hos mig sedan senaste uppdateringen: om boxen spelar in något men i övrigt står i standby, så försvinner ljudet när boxen går igång. Kommer ibland tillbaka om jag sätter i standby och sedan på igen, men vid ett tillfälle försvann även bilden och kom inte tillbaka förrän inspelningen var avslutad. Grrrr!

Jag har en annan "tystnadsbugg" att rapportera in:

När jag spolar framåt i inspelningen genom play-knapp plus stega med högerknapp, t ex för att skippa reklam, är ljudet borta när jag trycker på play igen för att fortsätta titta. Det enda sättet att få tillbaka ljudet som jag kommit på är att trycka stopp, komma ut i media-browsern välja "visa från senaste position" igen. Jag har upptäckt buggen i helgen, inte förr?!

Någon mer här som har problemet?! Antagligen inte, för det borde skrivits en massor om det isåfall. Jag tänkte höra med forumet innan jag felanmäler hos CH. Det är väldigt bökigt nu att spola med detta tillvägagångssätt, så det borde varit mer väsen på forumet om det är en allmängiltig bugg. Jag hoppas på snabbt svar från forumet, om någon som spolar ofta i inspelade program kan ge sig tillkänna kanske?

Edit: Det sker även vid vanlig spolning ( knappen fast forward ) och man kan få igång ljudet igen genom att trycka mute 2 gånger ( mute på, mute av ) och på så sätt slippa gå ur inspelningen.

Redigerat av ruhe, 07 June 2009 - 18:11.

Postad 07 June 2009 - 20:42

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

När jag spolar framåt i inspelningen genom play-knapp plus stega med högerknapp, t ex för att skippa reklam, är ljudet borta när jag trycker på play igen för att fortsätta titta. Det enda sättet att få tillbaka ljudet som jag kommit på är att trycka stopp, komma ut i media-browsern välja "visa från senaste position" igen. Jag har upptäckt buggen i helgen, inte förr?!

Så där spolar jag förbi reklam varje dag, och jag har inte haft samma problem som du. Så nu vet du det.

Postad 07 June 2009 - 21:55

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Så där spolar jag förbi reklam varje dag, och jag har inte haft samma problem som du. Så nu vet du det.

Hmmm, det kanske blir en felanmälan vad det lider. Jag har prövat med kall omstart och problemet kvarstår.

Postad 08 June 2009 - 06:51

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Jag har en annan "tystnadsbugg" att rapportera in:

Någon mer här som har problemet?! Antagligen inte, för det borde skrivits en massor om det isåfall. Jag tänkte höra med forumet innan jag felanmäler hos CH. Det är väldigt bökigt nu att spola med detta tillvägagångssätt, så det borde varit mer väsen på forumet om det är en allmängiltig bugg. Jag hoppas på snabbt svar från forumet, om någon som spolar ofta i inspelade program kan ge sig tillkänna kanske?

Edit: Det sker även vid vanlig spolning ( knappen fast forward ) och man kan få igång ljudet igen genom att trycka mute 2 gånger ( mute på, mute av ) och på så sätt slippa gå ur inspelningen.

Hade exakt samma problem på alla inspelningar med "valnligt" ljud (= ej digitalt 5.1 ljud).
Det visade sig att det berode på att ljudvolymen från boxen (som ställs in via volymknapparna på boxens fjärrkontroll) hade blivt sänkt av någon andledning. När jag skruvade upp den till max så fungerade ljudet från inspelningarna utan problem.

Postad 08 June 2009 - 18:51

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Hade exakt samma problem på alla inspelningar med "valnligt" ljud (= ej digitalt 5.1 ljud).
Det visade sig att det berode på att ljudvolymen från boxen (som ställs in via volymknapparna på boxens fjärrkontroll) hade blivt sänkt av någon andledning. När jag skruvade upp den till max så fungerade ljudet från inspelningarna utan problem.

Tackar, det funkade!

Postad 09 June 2009 - 12:34

Unregistered28265
  • Unregistered28265
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Någon som kae rekomendera en vettig antennkabel (som inte kostar röv) till Humaxen? Skräpet som CH skickar med lämnar en del att önska....Jag kan iofs se de flesta kanlerna utan störning, men Discovery HD och Viasat(?) History HD blockar rätt illa.

Postad 09 June 2009 - 14:02

Unregisteredba1e861f
  • Unregisteredba1e861f
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hej! Undrar om nån använder en multifjärr till denna box, isf funkar allt som orginalen med tex favoritkanaler mm?
Är sugen på en Logitech Harmony One men den är ju rätt dyr så då ska den ju vara mycket bra!
Tack på förhand!
Jonas!

Postad 09 June 2009 - 14:18

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Någon som kae rekomendera en vettig antennkabel (som inte kostar röv) till Humaxen? Skräpet som CH skickar med lämnar en del att önska....Jag kan iofs se de flesta kanlerna utan störning, men Discovery HD och Viasat(?) History HD blockar rätt illa.

Jag tycker att kjell & co's ClickTronic-kabel fungerar bra till ett vettigt pris.

EDIT: en länk förgyller vardagen.

Redigerat av distortion2, 09 June 2009 - 14:19.

Postad 09 June 2009 - 17:10

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Hej! Undrar om nån använder en multifjärr till denna box, isf funkar allt som orginalen med tex favoritkanaler mm?
Är sugen på en Logitech Harmony One men den är ju rätt dyr så då ska den ju vara mycket bra!
Tack på förhand!
Jonas!

Bara man orkar ställa in allt i logitechs program så är denna fjärr helt underbar. Tog dock ett antal timmar att få macron (för att få allt att starta samtidigt på rätt utgångar osv) att fungera. Du kkommer inte bli missnöjd om du orkar lägga ett par timmar och allt kommer fungra utan orginalfjärren.

Postad 09 June 2009 - 18:54

Unregisteredba1e861f
  • Unregisteredba1e861f
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Bara man orkar ställa in allt i logitechs program så är denna fjärr helt underbar. Tog dock ett antal timmar att få macron (för att få allt att starta samtidigt på rätt utgångar osv) att fungera. Du kkommer inte bli missnöjd om du orkar lägga ett par timmar och allt kommer fungra utan orginalfjärren.

Låter bra det! Tackar för infon!

Postad 09 June 2009 - 20:28

stomper
  • stomper
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Samma hos mig sedan uppdateringen, fast det är alltid så att varken bild eller ljud kommer ut om boxen spelar in och jag startar från standby. I cirka 50% av fallen är det tyst och svart när jag startar från standby även om inget spelas in. Trist när en uppdatering ställer till med mer allvarliga problem än den löser... :) Antar att det inte går att backa version av firmware till boxen?

Postad 09 June 2009 - 21:33

xms67
  • xms67
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Väntar nu på min box (och min Kuro 5090 :) ). Försäljaren tyckte inte det var värt att köpa någon annan antennsladd då den som följer med boxen. Försäljaren verkade i övrigt ha stenkoll på saker.

Jag har alltid trott att kablar var viktigt. Inte för att jag menar att man ska köpa väldigt dyra saker men lite bättre än standardkablar brukar jag kosta på mig. Detta gäller dock ljud. Men hur är det med antennsladden? Hur har ni gjort? Kör ni med standardsladden som kom med boxen?

Postad 09 June 2009 - 23:07

Unregistered28265
  • Unregistered28265
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Jag tycker att kjell & co's ClickTronic-kabel fungerar bra till ett vettigt pris.

EDIT: en länk förgyller vardagen.

Tackar! Klart rimligt pris, skall provas.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.