Emotiva XPA-3
(Slutsteg)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-5
(Slutsteg)
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-7
(Slutsteg)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-2
(Slutsteg)
|
2
|
(17)
|
Inga priser | |
Emotiva USP-1
(Försteg)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Emotiva ERC-1
(CD-spelare)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-5
(Slutsteg)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-1
(Slutsteg)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Emotiva UMC-1
(Försteg)
|
3
|
(5)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-1 Gen1
(Slutsteg)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Emotiva ERD-1
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XDA-1
(DAC & hörlursförstärkare)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-2
(Slutsteg)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-1L
(Slutsteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XPR-1
(Slutsteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XPR-2
(Slutsteg)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Emotiva XPR-5
(Slutsteg)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Emotiva Stealth 6
(PA-system & högtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva Stealth 8
(PA-system & högtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva UMC-200
(Försteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XMC-1
(Försteg)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX A-300
(Slutsteg)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX A-150
(Slutsteg)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX A-100
(Förstärkare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX MC-700
(Försteg)
|
4
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX TA-100
(Förstärkare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 11 October 2013 - 15:50
Postad 14 October 2013 - 08:44
Postad 17 October 2013 - 10:45
Nästan så begagnade vill ha mer än vad ett nytt kostar med frakt.
Har svarat på några annonser men lutar åt att beställa ett steg från USA istället.
Postad 17 October 2013 - 11:12
Postad 17 October 2013 - 11:24
Verkar vara ett väldigt högt andrahandsvärde på stegen?
Nästan så begagnade vill ha mer än vad ett nytt kostar med frakt.
Har svarat på några annonser men lutar åt att beställa ett steg från USA istället.
tänk på att moms och tullavgift tillkommer.
räkna på att om en sak kostar 599 dollars på emotivas hemsida så kommer det kosta allt som allt ca 6000kr.
Postad 17 October 2013 - 11:26
tänk på att moms och tullavgift tillkommer.
räkna på att om en sak kostar 599 dollars på emotivas hemsida så kommer det kosta allt som allt ca 6000kr.
På ett sådant steg har jag sett att de som säljer vill ha 6000 också, kanske 500 mindre, det lustiga är att vissa lyckas att sälja dom till det priset också
Postad 17 October 2013 - 11:39
Et påminner om begpriserna på ino audios produkter
Postad 17 October 2013 - 11:54
På ett sådant steg har jag sett att de som säljer vill ha 6000 också, kanske 500 mindre, det lustiga är att vissa lyckas att sälja dom till det priset också
kanske för att folk inte orkar eller vågar beställa sånt här från USA. någon annan förklaring kan jag inte komma på
Postad 17 October 2013 - 12:08
Postad 17 October 2013 - 12:39
Woohoo! Vilket kap!http://www.blocket.se/osby/Emotiva_XPA_2___Snell_E_III_50042966.htm?ca=14&w=3
799usd på deras hemsida
Skämt åsido, ca 6k bör han väl kanske kunna få. Det där är ju nypris ffs.
Postad 17 October 2013 - 12:56
http://www.blocket.s...6.htm?ca=14&w=3
799usd på deras hemsida
Bra andrahandsvärde på dessa
Postad 28 October 2013 - 16:26
Ena stunden skriver de att de inte kan supportera XPR-steget och vägrar att ens skicka reservdelar (i händelse av problem så ska jag skicka steget till USA), i nästa stund rekommenderar de mig att köpa ett XPA-steg istället då de kan skicka delar till dem.
Jag kan lösa det här med hjälp av bekanta i USA om jag verkligen skulle vilja men jag tycker de har en tråkig attityd.
Några tips eller kommentarer?
Postad 28 October 2013 - 17:13
Postad 28 October 2013 - 20:40
Postad 28 October 2013 - 21:10
Postad 28 October 2013 - 21:14
Betalar man när man får varorna ??? eller är det förskott som gäller ??det är dom jag använder. man får en egen adress i virginia (suitenummer) och sen är det bara invänta transporten. när jag beställt mina basar från parts express så har jag sparat in många tusenlappar via dom.
Postad 28 October 2013 - 21:27
Testa om det går att handla genom http://www.shopusa.com/shopusa/sweden
Jag använde mig av JetCarrier. Jag hade t.o.m. fått godkänt av Emotiva i förväg, när jag väl la beställningen så dröjde det ett dygn innan jag fick ett mail om att min order cancellerats då de kunde se att jag beställt och betalat från Sverige. Till råga på allt tog Nordea nästan 200 spänn betalt i valutapåslag per riktning (!!), totalt 400 spänn. -.-
Betalar man när man får varorna ??? eller är det förskott som gäller ??
Med JetCarrier betalar man i förväg, du beställer helt enkelt grejerna till dem och så fort du får fraktnummer så beställer du frakten från JetCarrier hem till Sverige.
Postad 28 October 2013 - 21:41
Postad 28 October 2013 - 22:06
först betalar man företaget man köper varan från, sen betalar man shop usa det dom vill ha. efter det fraktas sakerna hela vägen hem till ditt närmsta postombud. kan säga att jag sparade 5000 per fyra basar mot att köpa i sverige, 4000 mot privatimport =)Betalar man när man får varorna ??? eller är det förskott som gäller ??
Postad 29 October 2013 - 05:54
Om du har krav på högre återgivning så titta efter något annat eller så letar du efter oberoende mätnigar på steget .Intressant kalle12dussin!
Får man fråga vad de kom fram till?
Det dom inte gillade var att den återger inte det högre frekvensbandet korrekt men det kan vara mycket små avikelser som dom dekterear .
Postad 29 October 2013 - 08:58
Jag faller troligtvis tillbaka och köper det slutsteg jag valt ut innan jag började efterforska Emotiva, isåfall blir det ett Vincent SP-994. Jag ska på Newtech-mässan i Göteborg nästa helg och förutsatt att jag inte hittar någon utmanare där slår jag till.
Postad 29 October 2013 - 09:08
Det enda slutsteg jag känner till i samma effektklass som inte är belagt med färgning och som går att köpa nytt idag är Bryston 14B SST2 och det kostar ganska mycket mer.
Mvh/ Mikael Sjölund, som var med på denna F/E-lyssning.
Postad 29 October 2013 - 09:29
Postad 29 October 2013 - 09:45
Har Emotiva haft problem med att steg har varit trasiga vid leverans med just detta steg? Har de varit tvungna att ändra sina rutiner? Varför är de ovilliga att skicka steget? Det är ju enda sättet de kan sälja på. Låter väldigt konstigt. De har ju inte tvekat förr. Jag har själv handlat direkt från dem. Inte för att jag ifrågasätter att du fått de svar du fått, men det är konstigt att de beter sig så här.
Lycka till oavsett hur det blir.
Postad 29 October 2013 - 11:32
Emotiva skriver att de haft problem att leverera XPR-steg internationellt då de haft problem att leverera dem hela. Beslutet att inte skicka dem internationellt är taget av ledningen.
Det som stör mig mest just nu är att de förklarar att de inte ens är villiga att skicka reservdelar om det skulle behövas och samtidigt rekommenderar mig att beställa ett XPA-2 istället. Vad är skillnaden här? Kan de skicka reservdelar till XPA-2 men inte till XPR-2?
Jag blir trött på deras överförmyndarskap, att de inte låter mig bestämma om jag vill ta risken.
Angående valutapåslaget från Nordea, jag tog upp det på Nordeas facebooksida igår och fick mängder av förklaringar, bl.a. gissade de att paypal inte satt tillbaka all pengarna (vilket de hade gjort) eller att valutakursen tokrasat (vilket den inte gjort). Blev idag uppringd av en person på Nordea som meddelade att jag självklart skulle få tillbaka pengarna och att de dessutom sätter över 600 till som plåster på såren.
Jag har som jag skrev fortfarande möjligheten att ta hem ett steg om jag vill men jag backar lite när de förklarar att de kommer vägra mig hjälp, risken finns ju att jag blir sittandes med 46 kg skrot en dag.
Postad 29 October 2013 - 11:49
Nåväl... om du inte har högtalare som är en väldigt svår last så kan du ju köpa två XPA-2 och bryggkoppla dem. Det ger ju ännu mer effekt.
Men bättre vore ju att de fick ordning på sin produktion och fick XPR-2 att hålla bättre. Djävla skumt att de går sönder under frakt. Den ser väldigt stabil och välbyggd ut... ju.
Postad 30 October 2013 - 11:34
I dagsläget väntar jag på svar från JetCarrier för att höra deras syn på denna leverans. Om de svarar att det inte är några problem så kommer jag beställa ett XPR-2 trots att de inte vill sälja det till mig. Tråkigt bara att de väljer att göra det så krångligt för mig.
Uppdatering:
JetCarrier meddelar att det är ytterst få saker de inte kan frakta pga att de är ömtåliga men ville i det här fallet bygga en trälåda för att frakta slutsteget i.
Priset för steget, frakt i USA, byggande av trälåda, båtfrakt, tull, moms, försäkring och slutligen frakt från Norge hem till mig gör att slutpriset för Emotiva XPR-2 blir
Redigerat av Sangve, 01 November 2013 - 23:56.
Postad 31 October 2013 - 09:40
Skulle behöva lite synpunkter innan jag slår till på ett köp av Emotiva XPA-200.
Har idag en Yamaha RX-V2067 som jag är rätt nöjd med vid filmtittande. Dock tycker jag att det saknas en hel del vid två kanals lyssning, lite tråkigt och ansträngt när man vrider på. Yamaha RX-V2067 är specad till 130W och Emotiva XPA-200 till 150W vid 8 ohm. Tror ni att det blir någon markant skillnad i ljudkvalitet med XPA-200 om jag hänger på det på min Yamaha RX-V2067.
Idag har jag ett par Heco Victa 701 II som frontar och ibland när andan faller på åker Mission M32I fram, kanske högtalarna jag ska byta.
Verkar som att man kan få hem XPA-200 för runt 4000 kr just nu.
Ser fram emot era åsikter
Postad 31 October 2013 - 10:04
Om det är så att du spelar så att effekten tar slut så titta även på storleken på nätaggregatet. Det går inte att leverera 7x130W kontinuerligt om man bara drar säg 300W från eluttaget, utan då handlar det om att den effekten finns tillgänglig för väldigt korta perioder genom kondensatorbanken, alternativt att det bara är en eller två kanaler som spelar på ordentligt (vilket inte är ovanligt iofs). Förstärkare mäts ofta en kanal i taget och om varje kanal ensam kan ge 130W så blir det 7x130W i deras spec.
Emotiva mäter inte så, de mäter kontinuerlig effekt med alla kanaler drivna. Det gäller även en del andra, som NAD. Toppeffekten vid en kort urladdning för Emotivas produkter vet jag inte vad den ligger på och jag undrar om de ens redovisar den.
I min erfarenhet så är det som påverkar hur det låter i ordning, med den som påverkar mest först:
* Högtalarna
* Försteget
* Slutsteget / effektförstärkaren
Visst kan det vara så att det är effekten som begränsar dig och att du skulle få ett stort lyft med Emotivan, det säger jag inget om, den är kraftfullare än din nuvarande, men det är inte säkert att lyftet infinner sig. Personligen tycker jag att man lika gärna kan klämma till lite extra när man väl köper, så jag hade rekommenderat dig att gå på antingen XPA-2, XPA-3 eller XPA-5, så är du säkrad under lång tid framöver. Om du tror att det är där flaskhalsen ligger.
Redigerat av Sigma78, 31 October 2013 - 10:04.
Postad 31 October 2013 - 10:31
XPR-serien är extremt strömkrävande och då elnätet är tveksamt i många delar av världen har det lett till att många kunder fått problem (trots att det inte är något fel på förstärkaren). Nu har ju vi i Sverige ett betydligt bättre elnät än vad de har i USA men de har gjort det lätt för sig genom att sluta sälja dem internationellt.
De har dessutom haft ganska stora problem med fraktskador, i de fall det faktiskt har varit problem med förstärkarna har det innebärit en stor risk att frakta dem.
De jobbar idag med att upprätta en europeisk verkstad för att hantera reparationer och prognosen är att denna ska vara igång inom några månader.
Det är inte så enkelt som att bara titta på effekten, tyvärr. Det hade varit väldigt smidigt. :-) Om det är så att du spelar så att effekten tar slut så titta även på storleken på nätaggregatet. Det går inte att leverera 7x130W kontinuerligt om man bara drar säg 300W från eluttaget, utan då handlar det om att den effekten finns tillgänglig för väldigt korta perioder genom kondensatorbanken, alternativt att det bara är en eller två kanaler som spelar på ordentligt (vilket inte är ovanligt iofs). Förstärkare mäts ofta en kanal i taget och om varje kanal ensam kan ge 130W så blir det 7x130W i deras spec.
Detta är väldigt tydligt om man tittar på min Pioneer VSX-AX2AV, den sägs leverera 7x140W, drar 100W utan last och under full belastning drar den max runt 400W. You do the math.
Redigerat av Sangve, 31 October 2013 - 10:32.
Postad 31 October 2013 - 15:48
Postad 01 November 2013 - 07:16
Men visst, om det verkligen är på gång nu så är det ju jättetrevligt.
Postad 09 November 2013 - 09:28
Postad 10 November 2013 - 13:10
edit. Inget ont om dina högtalare. Det är klart att jag vill veta hur XPR-2 låter hemma hos dig
Såg att du hade samma Xindak slutsteg som jag. De färgar visserligen ljudet till skillnad från Emotiva (och deras försteg lägger på lite bas i talområdet); men de kommer undan med ett mjukt, nyanserat ljud som låter bra på låga volymer!
Min erfarenhet är att ett obehandlat rum lätt kan ge ett hårt ljud ifrån neutral utrustning. Nu vet jag inte alls vilka satsningar du gjort på akustiken, men det är stor skillnad efteråt på hur man upfattar sitt befintliga system.
Bara så du är beredd ifall slutsteget inte riktigt låter som du hoppats.
Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 13 November 2013 - 20:25.
Postad 11 November 2013 - 10:37
Postad 11 November 2013 - 21:20
Postad 12 November 2013 - 17:13
Det händer saker på min front. Här står mitt paket i ett garage i New Jersey och väntar på sista transporten inom USA. Snart ligger det på en båt på väg till Norge.
Häftigt!
Hoppas frakten går vägen nu bara
Postad 13 November 2013 - 12:24
Har bara kunnat lyssnat på väldigt låg ljudnivå då barnen sover på samma våning som mitt lilla biorum. Kan konstatera att det är helt brusfritt och låter väldigt rent och klart på de ljudnivåer jag kunnat prova.
Använder nu min Yamaha RX-V2067 som försteg men har blivit väldigt sugen på att införskaffa ett UMC-200 försteg. Någon här som har erfarenhet av detta försteg?
Postad 13 November 2013 - 12:53
Blev ett XPA-200 för min del och jag fick det levererat i går. Slutkostnad totalt med tull och moms blev ca 5100 kr och tog totalt 11 dagar att få det levererat. Frakten är ju en stor del av kostnaden och låg på 188 dollar.
Har bara kunnat lyssnat på väldigt låg ljudnivå då barnen sover på samma våning som mitt lilla biorum. Kan konstatera att det är helt brusfritt och låter väldigt rent och klart på de ljudnivåer jag kunnat prova.
Använder nu min Yamaha RX-V2067 som försteg men har blivit väldigt sugen på att införskaffa ett UMC-200 försteg. Någon här som har erfarenhet av detta försteg?
jag och min kompis har UMC-200. vi är ruskigt nöjda. det man vinner med detta som försteg är en väldigt bra och flexibel 11-bands EQ samt 3-bands EQ för subwoofer. Folk säger att det ska vara väldigt bra ljud också och jag tycker mig höra mer klarhet, öppenhet och transparens jämfört mot min gamla Marantz reciever som jag hade som försteg till mitt Sherbourn slutsteg... men detta kan lika gärna vara en placebo effekt
Postad 13 November 2013 - 13:00
Redigerat av Fritjof, 13 November 2013 - 13:03.
Postad 13 November 2013 - 13:02
Kul att höra att ni är nöjda. Är riktigt riktigt sugen på att beställa. Vad kan man få för en två år gammal Yamaha RX-V2067 tror ni?
halva priset mot vad du gav om den är välskött kanske
Postad 13 November 2013 - 15:59
Inte en chans. Köpte min 3067 modellerna fasades ut för advantage-serien. Köpte ny för 11.000 (nypris innan dump 23.000). Sett en 3067 säljas för 6 papp, en annan för 4500. 3067 kostade en bra slant mer än 2067 också.halva priset mot vad du gav om den är välskött kanske
Redigerat av Zartok, 13 November 2013 - 15:59.
Postad 13 November 2013 - 16:47
Postad 13 November 2013 - 22:53
Postad 17 November 2013 - 10:52
Postad 18 November 2013 - 19:38
Det är det ingen som vet eftersom XMC-1 inte är släppt än. Den har varit "på gång" i typ tre år, men det finns inget beräknat datum när den kommer.
Officiellt datum enligt uttalande på Emofest:
Valentines Day, 14 februari 2014.
ERC-3 ute!
Redigerat av Unregistered2ef9a1b1, 19 November 2013 - 18:30.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
CD spelare modell mellan eller bättre
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?