aha så alla program där är just till för iphonen??
så alla ipsa filer är för iphone =) okej tack ska testa
Japp det är det.Kostar inget.
Redigerat av Ramboline, 17 November 2009 - 21:24.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
10 relaterade trådar
Postad 17 November 2009 - 21:23
Japp det är det.Kostar inget. Redigerat av Ramboline, 17 November 2009 - 21:24. Postad 17 November 2009 - 21:31
någon som vet hur man kopplar upp iphone till en server i detta fallet en d-link dns 323
Postad 17 November 2009 - 21:37
finns d nåt program som man kan streama filmer/video/musik genom datorn som t.ex kan göra genom PS3? Postad 17 November 2009 - 21:46
men får inga program/ spel att fungera väljer att öppna dom med Itunes men dom står att dom inte är installerade även testat att spara dom på skrivbordet och installera dom där genom sen. varför fungerar det inte=( Postad 17 November 2009 - 21:55
Testa själv nå.Funka inte för meg heller.Hade iphone 3g förrut funka på den.Det kan vara Appel som har lagt inn några spärrar.Ska testa i morgon igjen. Postad 17 November 2009 - 22:12
gör så. hörs av imorrn tack allafall. ska sova nu elle allafall krypa ner i sängen o glo tv. godnatt Postad 17 November 2009 - 22:27
Snabb fråga. Köpte en begagnad iphonedocka (apple original) att ha till min iphone 3gs idag. Ska ha den så jag alltid lätt kan koppla in till datorn och även ha den snyggt stående på bordet. Väl hemma upptäcker jag att den inte passar? Verkar som om själva delen som sticker upp ur dockan sned så baksidan utav telefonen tar emot själva plasten på dockan.
Jag trodde det var samma på iphone som iphone 3g/3gs? Själva kontakerna osv är ju samma, eller har jag blivit blåst på en trasig docka? Det är en vit docka. Apple original. På apples hemsida hittar jag nämligen bara 3gs dockor.. Postad 17 November 2009 - 22:29
Ok men det är inget som går sönder pga magneten iaf? Tyckte just den var smutt men ja man är ju lite velig nu när den är ny o allt =) Behöver lite extra skydd i jobbbyxorna, har redan ett skal och skyddsfilm men vill akta skärmen lite extra då som sagt. Impulsköpte en väska nu bara för att klara första dagen utan missöden men det är ju ett straff att plocka i o ur den varje gång så ett "flipp" fodral känns smidigt. Postad 17 November 2009 - 22:54
Den är nog trasig.Använder samma docka som jag hade till 3g till 3GS nå. Postad 17 November 2009 - 23:41 Om du kör Mac så är det bara att göra grupper i Address Book så synkas de över till telefonen. På Windows kan man göra grupper i Outlook, men jag har för mig att det inte går att synka över grupperna från Outlook tyvärr.
NI kan inte installera ipa-apps ni tankar från 2shared.com eftersom de är CRACKADE. Sluta diskutera detta då det inte är tillåtet att diskutera piratkopierade spel/program på forumet. Köp appsen istället så att utvecklarna kan utveckla fler coola apps.
Du har nog köpt en docka som är till den FÖRSTA iphone (som inte alls har samma passform som 3G och 3GS). Postad 18 November 2009 - 08:51
För er som vill migrera från en dator till en annan utan att radera hela telefonen: http://oliverjd.com/...e-new-computer/
Följde denna guiden när jag nu gick från xp till win7. Fungerade perfekt. Det enda jag kan klaga på är att min ordning jag hade på mina apps i telefonen inte fanns kvar. Apparna hamnade huller om buller Redigerat av discomega, 18 November 2009 - 08:54. Postad 18 November 2009 - 11:04
Någon som vet om man kan gå direkt till flygläge när man slår på iPhone? Dvs så att man slipper krångla med att först starta upp den i fullt radioläge och sedan gå in i inställningarna och slå på flygläget.
Postad 18 November 2009 - 11:51
Jag har själv inte testat det men om man sätter den i flygläge och sedan stänger av telefonen, hamnar den inte i flygläge när man sedan sätter på den igen? Postad 18 November 2009 - 11:54
Ja, den står kvar i flygläge. Konstigt vore annat. EDIT: Jag läste din fråga lite för fort, om du ställer den i flygläge och sedan stänger av den så står den kvar i det läget när du slår på den. Att gå direkt tilll flygläge från att varit "online" när du stängde av den vet jag inte om man kan göra. Redigerat av danielb, 18 November 2009 - 11:56. Postad 18 November 2009 - 12:26
Jailbreak och sen installera SBSettings. http://www.funkyspac...gs-iphone-os-30
Postad 18 November 2009 - 15:45
Varför ska man göra det bara för att ordna en sådan grej? Helt onödigt. Postad 18 November 2009 - 19:10
Va? Postad 18 November 2009 - 20:11
Jag fick min iPhone idag men får inte mitt nummer porterat förrän fredag, och ska försöka att undvika att använda den fram tills dess. Tror ni det går?
Har även passat på att beställa ett http://www.chipper.s...case-black.html Och sätta på ett invinsiable shield på skärmen, Dock blev det en massa bubblor och jag får se hurvida jag har kvar det Är det någon som har erfarenheter av dessa produkter? Är de bra, är de skit? Hur är det med bubblorna på skärmen, retar de ut sig någorlunda? Nu har jag fått skriva av och fråga av mig lite, skönt. MVH Teddan Postad 18 November 2009 - 21:26
Grabbar, Nokia N900 tråden är ~2 mån yngre och har snart hunnit ikapp iphone 3gs tråden. Där har vi en populär telefon! Undrar hur många av er som känner till hur otroligt bra den är.
Dessutom har den inte kommit ut ännu! https://www.minhembi...howtopic=240785 Raptor Redigerat av raptor18, 18 November 2009 - 21:27. Postad 18 November 2009 - 21:49
Du säger emot dig själv!
Hur kan nån veta hur bra en telefon är innan den kommit ut? Postad 18 November 2009 - 22:29 Invisible Shield är jättebra (tar kanske ett tag innan man vänjer sig vid att den är lite "trög" att dra fingret över), men fick du luftbubblor som du inte får bort så tog du för lite Shield-spray... Sprayar man ordentligt med det så är det hur lätt som helst att få en helt bubbelfri och "Invisible" Shield på plats... Blev det inte bra så dra bort den, låt den ligga ett tag (någon timme eller flera) så den återfår sin rätta form och sen försök igen, spraya ordentligt och torka noga bort överflödet vid kanterna när du sätter dit det så du inte får ner vätska i telefonen! Redigerat av slotrat, 18 November 2009 - 22:30. Postad 18 November 2009 - 23:13
Okej, var nog det. Stod att man skulle spreja "lätt" på shielden sprejen. Men hur ska man lyckas vräka på med sprej och ändå inte låta det hamna i högtalaren eller ner vid knappen? Har du något bra tips? Postad 18 November 2009 - 23:25
Jag pillade bara loss den och gjorde om med mycket sprej! Vilket resultat!
Dock råkade den under förra försöker fastna på kartongen och få med sig lite svart färg, så nu har jag ett litet svart streck på displayen De är inte farligt för telefonen va? Postad 18 November 2009 - 23:37
Hämtade min telefon (olåst/obunden viktigt att tillägga Åkte o köpte ett fodral idag som jag tyckte var smutt iaf, märket är iZound vilket inte står på hemsidan: ![]() http://www.teknikmag...mp;artnr=265700 Det är dock inte gråaktigt som det ser ut på bilden utan vanligt svart ganska matt läder, på bilden ser även knappen på Ipphooonen matt ut så man kan nästan tro att det är läder där tryckt som en knapp men så är inte fallet. Det jag var mest skeptisk mot är magneterna men kolla runt lite och det är ju många tillverkare av fodral till Ipphooone som använder magneter så det verkar safe. Använt den hela dagen och den har inte exploderat eller andra konstigheter, kompassen verkar funka även den. Skönt med ett "flipp"-fodral så man slipper plocka ur och i den stupietthalvtvå. När jag var där såg jag även ett skal som föll mig i smaken = kolfiberlook och även det från iZound:
MPH1.jpg 29.25K
0 Antal nerladdningar
MPH2.jpg 48.26K
0 Antal nerladdningar
MPH3.jpg 37.86K
0 Antal nerladdningar
MPH4.jpg 44.46K
0 Antal nerladdningarInte superbra finish men själva kolfibermönstret gillar jag och bra passform, var inte så dyrt. Täcker inte runt hela kanterna på telefonen utan man ser kråååmlisten runt, kanske snyggt enligt vissa men inte optimalt ur skyddssynpunkt. Innerkanten på skalet känns lite skarp, inte sett några märken men någon beklädnad hade varit till det bättre. Tyvärr gick inte telefonen i läderfodralet med skalet på, med milt våld kanske det går men då blir det förmodligen småmekigt att få ur den istället. Väntar en stund med det tills fodralet kanske töjt sig lite. Ang plastfilmen är det pillrigt, haft ihjäl 2-3 st hitills innan det blev helt bra utan någon spray. Tycker det e sjukt vilka pengar de kostar så jag satsar hellre på billiga flerpack än dyra plastbitar med lovord om teknik från amerikanska militären o allt vad det står... Postad 18 November 2009 - 23:48
Det där var också fint, men var ute efter ett "skydd" som ändå bibehöll skönheten så att säga. Nu menar jag inte att ditt är fult utan att iPhone är så vacker.
Ang, invinsinbleshield är det mycket pengar och vet egentligen inte ifall man behöver det? Skärmen är ju anti-fettbehandlad samt reptålig. PÅ min hero var de mesta bara att torka, pilla loss. Men dessa två tillsammans ger en falsk trygghetskänsla och bibehåller de sköna formerna på iPhonen! Så vi får se hur länge dem blir kvar på.. Har ännu inte provat iphonen, hur sugen är jag? 10 av 10... MVH Teddan
Postad 18 November 2009 - 23:54
Tips är att inte "quotea" när du svarar på inlägget ovan =) Tar upp mycket plats till ingen nytta.
Hur som helst så är ju smaken olika, förstår precis vad du menar men tänk även på nackdelen med blankt skal = flott-SM och då ser det inte så kul ut och mer eller mindre ofrånkommligt. Detta märker du av naturliga skäl på Ipphooonen som den är original. Postad 19 November 2009 - 00:18
Varför inte? Postad 19 November 2009 - 09:11
Hej. varsågod glad att jag kunde hjälpa till. Dina inköp får du tillbaka det är bara att logga in med ditt konto och ladda ner dina inköp. Postad 19 November 2009 - 09:49
Jag vet vad det är, har själv använt det länge när jag hade min jailbreakade 3G-telefon Dock hade jag inte väldigt mycket nytta av det, man kan ju göra det mesta av det i de vanliga inställningarna i telefonen. Postad 19 November 2009 - 11:18
Jag har haft min 3GS i ett par månader nu och det är inte många saker som irriterar mig, men Bluetooth-implementationen är inkonsekvent på några områden.
När jag har ett Bluetooth-headset anslutet är jag bara intresserad av att ta samtal den vägen. Varför envisas iPhone med att skicka ut alla notifieringsljud via Bluetooth? Jag går inte omkring med headsetet i örat hela dagarna, det hänger oftast runt halsen i ett senilsnöre, så om det kommer in mail, SMS osv hör jag inte de ljuden eftersom de går till headsetet. Alla andra telefoner jag haft har varit smarta nog att fatta att "headset"-profilen inte är avsedd för musiklyssning utan enbart för samtal, och att det finns en separat bluetoothprofil för stereo. Kan inte iPhone skilja på dessa? Otroligt irriterande. Postad 19 November 2009 - 17:11
Är det fler än jag som har problem med youtube?
Det går inte att kolla genom den medföljande appen, står bara och tuggar för att sedan säga att den inte kan ansluta? Finns det någon lösning på detta? Postad 19 November 2009 - 19:53
Har extrema problem med min helt nya iPhone3gs.
Allt fungerar perfekt förutom youtube applikationen, som bara står och tänker för att sedan ge mig beskedet att den inte kan ansluta till youtube. Vad är detta? Någon som har en lösning på detta högst irriterande problem. MVH Teddan Postad 19 November 2009 - 22:31
Min Youtube apa funkar flott, har Tele2. Hur är uppkopplingen för övrigt då, alla andra sidor fungerar och så? Tänkte bara så att det inte är uppkopplingen som knasar för dig, exempelvis om du går in på Youtube via Safari funkar det då?
Postad 19 November 2009 - 22:55
Någon som har testat Tele2´s tv i Ipphooonen? Kanske inte världens nödvändigaste funktion men kan vara kul att prova iaf, var ju inte så fasligt dyrt =)
Ett paket med 13 kanaler kostar 59:-/månad eller så kan man välja kanaler fritt för 9:- st, totalt 21 att välja mellan, trafiken ingår i priset. Postad 19 November 2009 - 23:16
Jag har heller inga problem med min YouTube app, sitter med Telia som operatör. Vilken leverantör har du? Postad 19 November 2009 - 23:17
Jag har 3 och safari och allt annat fungerar klockrent, kan även gå in på yt genom webben. Verkar dock som att det fungerar mycket bättre genom 3g nätet, då tar de 10 sek sen är alla videos uppe under "senaste" och "mest kollade" osv. Något som tar ca 20 sek eller inte alls genom wifi? Underligt? Postad 19 November 2009 - 23:33
Ja då skulle jag ta o kontakta Tre, dom har väl kanske crapat sönder någon inställning i fw eller vad de kan tänkas hitta på. Köpte min utan någon operatörsbindning så den är all Apple
Redigerat av Unregistered6d4a218c, 19 November 2009 - 23:36. Postad 19 November 2009 - 23:44
Får göra det, verkar så himla underligt. Fungerar över 3g nätet men inte med routern. Har iofs haft problem med routerna och ipod touch och iphone tidigare, att de inte ville ansluta trots rätt password. Ska prova på lite andra routrar först för att se. Men de är himla underligt. Hur lång tid tar de för dig över 3g nätet för från att de att du trycker på "sök" tills dina resultat kommer fram? Postad 19 November 2009 - 23:58
Med 3G 6 sekunder innan den läst klart hela sidan med flera träffar, sökte på min sida.
Med 3G 8 sekunder att starta ett klipp. Med Wifi 3 sekunder innan den läst klart hela sidan med flera träffar, sökte på min sida. Med Wifi 4 sekunder innan den starta ett klipp, valde ett annat klipp än med 3G så att ingen tidigare inläsning skulle ge fördel. Har Tele2 som operatör. Postad 20 November 2009 - 00:18
3g siffrorna verkar stämma relativt bra överrens med mina. Men som sagt wifi är bara att glömma, den timar ut 9/10 fall ut och kan inte koppla upp. Tror att routern är lite dum faktiskt, dock så gick det bra för en polare med en vanlig iphone 3g att koppla upp mot den om jag inte minns fel..
Sådant här gör mig galen. Postad 20 November 2009 - 00:42
Ja routrar kan vara ett j-vla straff men DIR 655 har fungerat klockrent för mig, tror jag kört med den i något år eller två nu, aldrig några bekymmer. Stod mellan den och Apple´s pheting som jag inte kommer på namnet på men vet en som har den och det har varit lite strul med den, kör pc för övrigt btw. Kanske har någon granne som tjuvar på ditt nät och tankar hela dagarna
Nu ska jag handla Trism till Ipphooonen, grümt beroendeframkallande spel. Postad 20 November 2009 - 00:45
Ja, jag förstår inte. För först gick det inte att ansluta till den, så då resetta jag den och då gick det helt plötsligt. Kanske skulle prova det igen?
Återkommer när jag provat reset och andra routrar för att utesluta att de är telefonen de är fel på. Postad 20 November 2009 - 01:55
Ett tips är då att använda dig av TPtest för att enkelt kunna se om det blir några förbättringar eller ej.
Surfa in med Safari på: korta.nu/2b6a Det funkar nämligen inte att köra testet online på Ipphooonen men detta program kostar gratis och jag har precis testat det utan problem. Mina resultat blev följande: Wifi Skicka: 10.788Mbit/s Ta emot: 19,419Mbit/s 3G Skicka 0.359Mbit/s Ta emot 3.284Mbit/s 3G är ju naturligtvis väldigt "beroende på" men lite kul funktion iaf, programmet sparar även historik så man kan gå tillbaka o kolla vilka resultat man fått. För Wifi är det ju högst användbart om du ska meka routrar, bara mäta från samma punkt och se vad som funkar bäst. Vissa program rekommenderar att man startar om telefonen (även om det inte behövs för att fungera) efter installation, detta program gav ingen sådan rekommendation men det kan ju kanske vara bra ändå som en liten notis. Postad 20 November 2009 - 13:47
Om jag ändå är Telenorkund och inte ser någon direkt anledning att byta till någon annan, finns det då något skäl att betala mer för en olåst telefon än en utan abonnemang från Telenor men som är låst till dom? Är poweruser så jag kommer antagligen att jailbreaka den förr eller senare osv, men det kanske inte påverkas av om den är låst eller inte? Något annat skäl att betala mer för en olåst?
Postad 20 November 2009 - 15:14
spelar ingen roll nej. kolla dock ifall du kan få tag på en som legat i butiken en månad eller så Redigerat av somoene2, 20 November 2009 - 15:17. Postad 20 November 2009 - 15:42
Mina resultat blev följande. 3G Skicka = 0,286 mb Ta emot =6,613 mb Wifi Skicka = 10,726 mb Ta emot = 13,557 mb Jag provade dock att ta bort mitt WEP lösenord på routern, och vips hoppade youtube igång? Postad 20 November 2009 - 16:25
WPA2 funkar bra iaf + att det är säkrare än WEP och därmed troligtvis stabilare.
Här kan du läsa lite om skillnaderna: http://www.omwlan.se...P-WPA-WPA2.aspx Postad 20 November 2009 - 19:21
nån som kan tipsa om en bra sida med en massa iphone tillbehör t.ex en sån docka elle vad d heter man ställer mobilen i? laddstation eller vad det är
hittade en sida precis men tack ändå =) Redigerat av mega-x, 20 November 2009 - 19:38. Postad 21 November 2009 - 01:07
Vilken sida var det du hittade? jag letar också efter lite olika tillbehör. Postad 21 November 2009 - 02:24
mailshop.se har schysta priser. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |