![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 12 december 2010 - 18:32
Postad 12 december 2010 - 18:44
Du förstår helt klart inte det jag försöker förklara för dej, men men....
Lol, nu förstår jag. Men det är svårt att komma ner på exakt 0 kr så saker och ting i Tuning shopen inte kostar jämnt. Men men, tack för tipset.
Postad 12 december 2010 - 19:08
Postad 12 december 2010 - 19:54
Hur gör man lättast för att få över bilder man tagit i spelet till datorn?
USB Sticka kör jag iallafall.
Postad 12 december 2010 - 20:04
USB Sticka kör jag iallafall.
Okej, och då måste man skicka över bilderna så man kommer åt dom i XMB menyn eller?
Postad 12 december 2010 - 20:11
Okej, och då måste man skicka över bilderna så man kommer åt dom i XMB menyn eller?
Ja precis!

Postad 12 december 2010 - 23:15
Postad 13 december 2010 - 00:24
Annars kan man ju logga in på http://www.gran-turismo.com/ och titta på sina bilder. Borde väl gå att spara dom därifrån också
Det har du fan rätt i, såg inte det där förrän nu faktiskt, och ja , det går utmärkt att ta bilderna därifrån!
Postad 13 december 2010 - 03:49
Den man behöver till näst sista loppet.
Postad 13 december 2010 - 06:02
Vad är en Formula Gran Turismo bil för något?
Den man behöver till näst sista loppet.
det är en formula bil som dyker upp på begagnatmarknaden för 4,8 mille och/eller så får man den som prisbil efter Nurburgring 24H
Postad 13 december 2010 - 13:06
However, we have seen two viable, working tech demos from none other than Polyphony Digital which suggest that Kutaragi's distributed computing dream could manifest in some form in PS3 games. Back in October 2008, prototypes of Gran Turismo 5 surfaced showing the game running at 3840x2160 on a massive, so-called "4K" display. Another demo showed GT5 running at the conventional 1080p resolution, but this time operating at a staggering 240 frames per second. The secret behind this achievement? Distributed computing: in this case, GT5 was running across four PS3s, synchronised and talking to each other using the gigabit LAN port.
Hela artikeln, som egentligen handlar om Sonys patent om en extra extern CPU.
Postad 13 december 2010 - 13:57
Tror det var nån som undrade lååångt tillbaka i tråden hur det gick till när man för en tid sen körde GT5 på en 4K-display. Digital Foundry har svaret ( inte helt oväntat svar ):
Hela artikeln, som egentligen handlar om Sonys patent om en extra extern CPU.
Det där är faktiskt jäkligt intressant. Det öppnar upp en hel del möjligheter. Tveksamt dock om man vågar lansera en SLI lösning ala ps3. Men det skulle vara lite coolt faktiskt.
Postad 13 december 2010 - 14:21
Jag beställde en 500GB 2.5" Sata disk för 545:- för jag behöver mer utrymme till min PS3'a, skulle gått på 12.000:- för en 500GB Solidstate disk.. tror jag tar den lite längre laddnings tiden för mellan skillanden på 11.500:-

Postad 13 december 2010 - 14:32
Jag tycker det är obekvämt att navigera i menyerna med Dpaden på växelspaken som gör att jag måste sitta som ringaren i notredam, finns det inget enkelt sätt att kunna ha hankontrollern igång hela tiden? Jag har försökt med att ha den inkopplad med sladd, och startat PS3:an med den, till en början fungerar det men sen slocknar den när man racear.
Den andra funderingen lyder:
Går det att mappa "de knapparna på ratten som känns väldigt billiga" (6st) i så fall hur? Med vilken ratt i options och vad heter då de knapparna?
För övrigt så har jag kommit till lvl 10 och kör bara med TC på 2 och ABS på 1, så jag börjar bli bättre nu. Kör riktigt mycket med BMW M3 Cromline bilen med mjuka sportdäck som är riktigt skön.
Postad 13 december 2010 - 15:26
Postad 13 december 2010 - 15:31
Jag beställde en 500GB 2.5" Sata disk för 545:- för jag behöver mer utrymme till min PS3'a, skulle gått på 12.000:- för en 500GB Solidstate disk.. tror jag tar den lite längre laddnings tiden för mellan skillanden på 11.500:-
Jo, därav min smiley.

Postad 13 december 2010 - 16:18
http://www.youtube.c...kavE6EyU_4&hd=1
Inte mycket nytt, det är det samma gamla vanliga gnäll på skador, ljud osv..
det som är mest intressant är att de testat en massa olika rattar och säger vad de tycker om dom.
Postad 13 december 2010 - 19:19
Testa att trycka och hålla in knappen med PS-loggan på handkontrollen. Då får du upp en meny där du bl.a. kan välja att byta så att handkontrollen blir kontroll nr. 1.Har lite funderingar kring ratt och kontroll...
Jag tycker det är obekvämt att navigera i menyerna med Dpaden på växelspaken som gör att jag måste sitta som ringaren i notredam, finns det inget enkelt sätt att kunna ha hankontrollern igång hela tiden? Jag har försökt med att ha den inkopplad med sladd, och startat PS3:an med den, till en början fungerar det men sen slocknar den när man racear.
Postad 13 december 2010 - 19:31
Nu är ju frågan om jag ska starta en ny profil och köra från början. Skulle ju kunna köra om de första tävlingarna och känna på det men sen vill man ju köra Special eventen med ratt också... Det kan jag ju givetvis också göra igen men då blir det ju inte på riktigt. Så det lutar nog åt att börja om från början. Får se det som lite upplärning, för det kommer nog ta ett tag innan man vänjer sig vid ratten, men sen är jag övertygad om att man kommer köra snabbare.
Postad 13 december 2010 - 20:04
Mitt tips är INTE göra så. Kör bara om dom.Nu är ju frågan om jag ska starta en ny profil och köra från början. Skulle ju kunna köra om de första tävlingarna och känna på det men sen vill man ju köra Special eventen med ratt också...
Du får pengar och exp trots att du redan kört dom. Fixa bara guld med ratt så tjänar du mer det. Skaffa inte ny profil alltså.
Postad 13 december 2010 - 20:30
Postad 13 december 2010 - 20:33
Den andra funderingen lyder:
Går det att mappa "de knapparna på ratten som känns väldigt billiga" (6st) i så fall hur? Med vilken ratt i options och vad heter då de knapparna?
https://www.minhembi...s...t&p=3117905

Edit: efter lite efterforskningar så verkar det tvetydigt ; vissa påstår att man kan mappa om men att alla tre knappar på höger/vänster sida blir till en knapp (eller två beroende på hur man tänker

Redigerat av D-J, 13 december 2010 - 20:47.
Postad 13 december 2010 - 21:19
https://www.minhembi...s...t&p=3117905
funkar på G25´an så det borde gå på G27´an också.
Edit: efter lite efterforskningar så verkar det tvetydigt ; vissa påstår att man kan mappa om men att alla tre knappar på höger/vänster sida blir till en knapp (eller två beroende på hur man tänker) och andra säger att det inte går alls... återkom gärna med svar
Det funkar inte på G27
Postad 14 december 2010 - 01:33
Jag har blivit med ratt! En G27a dök upp lite snabbt och oväntat så det var bara att slå till! Har inget passande bord så jag har bara testat några varv med ratten i knät och det var ju förstås inte så smidigt. Men kul att känna känslan lite iaf. Blir att beställa ett Wheelstand Pro nu så kan man börja köra på riktigt. Känns som en bra och smidig lösning.
Nu är ju frågan om jag ska starta en ny profil och köra från början. Skulle ju kunna köra om de första tävlingarna och känna på det men sen vill man ju köra Special eventen med ratt också... Det kan jag ju givetvis också göra igen men då blir det ju inte på riktigt. Så det lutar nog åt att börja om från början. Får se det som lite upplärning, för det kommer nog ta ett tag innan man vänjer sig vid ratten, men sen är jag övertygad om att man kommer köra snabbare.
Ett litet tips, beställde wheel stand pro i torsdags och frågade efteråt när den skickas, fick snabbt svar att de ligger efter pga GT5 och kan skicka först den 31a december..

Om någon vill sälja sin så hör av er via PM

Postad 14 december 2010 - 02:15
Ett litet tips, beställde wheel stand pro i torsdags och frågade efteråt när den skickas, fick snabbt svar att de ligger efter pga GT5 och kan skicka först den 31a december..
jag valde faktiskt att avboka, lär ha lirat klart GT5 till dess.
GT5 är ju inte det sista bilspelet direkt

Sen lär ju GT5 få en del uppdateringer och diverse dlc, hoppas jag iallafall.
Postad 14 december 2010 - 02:29
GT5 är ju inte det sista bilspelet direkt
Fan, TDU2 kommer ju i början av nästa år!
Sen lär ju GT5 få en del uppdateringer och diverse dlc, hoppas jag iallafall.
Haha, jag köpte ps2+ratt 2001 när gt3 kom, lirade ett tag och sålde prylarna sedan.. enda spelet? Ja. Självinsikt? Ja. ;-)
Postad 14 december 2010 - 02:29
det är en formula bil som dyker upp på begagnatmarknaden för 4,8 mille och/eller så får man den som prisbil efter Nurburgring 24H
Vilken bana är det man kör Nurburgring 24H ?
Postad 14 december 2010 - 05:28
Haha, jag köpte ps2+ratt 2001 när gt3 kom, lirade ett tag och sålde prylarna sedan.. enda spelet? Ja. Självinsikt? Ja. ;-)
Är man prylbög så är man, köper också mycket grejer i onödan

Postad 14 december 2010 - 06:01
Vilken bana är det man kör Nurburgring 24H ?
man kör hela nurburgring alltså både gp banan och nordslingan ihop den låses inte upp fören level 40 så jag hade satsat på att köpa bilen
Postad 14 december 2010 - 07:27
Har lite funderingar kring ratt och kontroll...
Kolla i inställningarna för konsollen så att inte strömsparläget är aktiverat.
Postad 14 december 2010 - 08:07
jag valde faktiskt att avboka, lär ha lirat klart GT5 till dess.
Jo jag såg det på deras sida att de ligger lite efter... Men jag kommer ändå inte hinna spela så mycket nu runt jul och allt. Och som sagt så kommer det ju fler bilspel

Postad 14 december 2010 - 11:58
Nu har äntligen "facit" kommit. Ska bli kul att se vad dom grabbarna tycker om det. Men det är väl bara jag som fortfarande inte har köpt det. Men det beror på att jag inte har någon PS3 men kanske detta liret kan få mig att bli ny ägare.
/Niklas
Postad 14 december 2010 - 17:31
Postad 14 december 2010 - 19:01
Review
Nu har äntligen "facit" kommit. Ska bli kul att se vad dom grabbarna tycker om det. Men det är väl bara jag som fortfarande inte har köpt det. Men det beror på att jag inte har någon PS3 men kanske detta liret kan få mig att bli ny ägare.
/Niklas
Du är verkligen inte ensam jag sitter och suktar efter Gt5 men måste verkligen ha ratt och ett whp samtidigt så jag väntar snällt till januari för att få tag i lite mer pengar.
Postad 14 december 2010 - 19:05
man kör hela nurburgring alltså både gp banan och nordslingan ihop den låses inte upp fören level 40 så jag hade satsat på att köpa bilen
Hur fan ska man lyckas nå Level 40?? Jag ligger på Level 23 nu, har 3st cuper kvar sen är spelet slut?!
Har tagit mycket guld men givetvis finns det en del andra mindre ädla valörer man kan "uppgradera" till guld för mer XP.
Eller har jag missat nåt, kan man få mer XP på lopp där man redan har guld?
Postad 14 december 2010 - 22:16
Review
/Niklas
Jag har en PS3
En G25 ligger i skåpet..
Ett Wheelstandpro är på väg till mig.
MEN...
Jag råkar veta att jag ska få GT5 i julklapp.
Jaevla tomtejaevel...

Den här tråden är hundra sidor lång och jag kan inte låta bli att titta i den varje dag.
Jag är som en alkis utanför bolagets skyltfönster på en söndag....

Postad 15 december 2010 - 01:19
Jo man kör 855varv på indianapolise rundeln. Har tagit ca 9,5-10 timmar men nu jeflar, redbull x1 challenge here i come!
Postad 15 december 2010 - 08:31
Hur går man från färsk level 28 till exakt level 30.
Jo man kör 855varv på indianapolise rundeln. Har tagit ca 9,5-10 timmar men nu jeflar, redbull x1 challenge here i come!
Imponerande!
Själv har jag tappat suget att spela med handkontroll nu när G27an ligger hemma. Väntar bara på mitt wheelstand pro! Får hoppas att veckorna går fort nu och det brukar de ju göra runt jul och allt.
Postad 15 december 2010 - 09:03
Hur går man från färsk level 28 till exakt level 30.
885 varv :-O Verkar lite segt. Hur gör man pausar man eller stänger man av och återkommer.
//Pryzze
Postad 15 december 2010 - 09:18
Postad 15 december 2010 - 09:31
Måste man vara barnvakt till B-spec föraren när han kör eller kan man gå därifrån & göra något annat undertiden ??Själv levlar man just nu B-spec förarna. Herr A. Eklund ligger nu på level 26 och kör endurance races. Hur skönt som helst. Kommer att ta ett bra tag innan han är lvl 35 :/
Postad 15 december 2010 - 09:37
Postad 15 december 2010 - 09:51
Det beror lite på omständigheterna. Igår körde jag ett b-spec-race där jag hade fullt upp hela tiden. En level 5-förare skulle ratta min Jagga XJ13 med Sports Hard-däck i London. Det som höll mig upptagen var att sitta och trycka på "Decrease pace" hela tiden för att han inte skulle snurra runt i de tvärare kurvorna.Måste man vara barnvakt till B-spec föraren när han kör eller kan man gå därifrån & göra något annat undertiden ??
Postad 15 december 2010 - 10:59
Eller har jag missat något?
//Pryzze
Postad 15 december 2010 - 11:29
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar