Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 August 2011 - 19:48

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Hej och tack för snabbt svar!

Jag har alltid ställt in via settings innan jag satt igång en videofil. Det är precis som du skriver att jag ställer in via custom och sedan kollar jag på en eller flera filmer som jag vet fyller ut hela skärmen (1920x1080) men nästa gång jag startar boxen efter att ha stängt av den (power off - ej standby) så är inställningarna ändrade. Och ja, det är ett antal pixlar breda "band" som ligger i kanten så det är inte att den bara flyttar nån enstaka pixel. Kan inte heller se att den ändras på samma sätt varje gång utan det verkar helt slumpmässigt. Jäkla irriterande!

Hm, och själva värdet för overscan tex(12,5) ändras det också?
Om så inte är fallet bör du kolla ifall din tv har någon autoinställning som automatiskt zoomar bilden.
Om du trycker på Z under uppspelning, eller går in i video, står den på 1:1 i ratio i menyn då så den inte hamnat i zoomläge.
I annat fall pröva aktivera EDID i bildinställningarna, eller som sista factory reset två ggr på raken.
Svårt att veta om det är ett måndagsex eller vad som är på gång.
Jag vet att min också kan ändra overscan värdena men själva ration är fortfarande exakt likadan utan att den cropar något.

Postad 28 August 2011 - 20:08

maclaren
  • maclaren
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hm, och själva värdet för overscan tex(12,5) ändras det också?
Om så inte är fallet bör du kolla ifall din tv har någon autoinställning som automatiskt zoomar bilden.
Om du trycker på Z under uppspelning, eller går in i video, står den på 1:1 i ratio i menyn då så den inte hamnat i zoomläge.
I annat fall pröva aktivera EDID i bildinställningarna, eller som sista factory reset två ggr på raken.
Svårt att veta om det är ett måndagsex eller vad som är på gång.
Jag vet att min också kan ändra overscan värdena men själva ration är fortfarande exakt likadan utan att den cropar något.

Tack igen för dessa tips! Ska sätta mig och testa hur det fungerar. Återkommer med svar!

Postad 28 August 2011 - 20:28

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Att du kör med Gigabitnätverk spelar ingen roll för BB stöder inte Gigabit

Aahh... tack för infon! Lämnade tillbaks Boxeen och skaffade en "AC Ryan Playon! HD Mini2" för en tusenlapp istället. Den klarade samma film utan problem!

Tack igen... /AudioSmurf

Postad 28 August 2011 - 20:33

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Aahh... tack för infon! Lämnade tillbaks Boxeen och skaffade en "AC Ryan Playon! HD Mini2" för en tusenlapp istället. Den klarade samma film utan problem!

Tack igen... /AudioSmurf

Som en arbetskamrat har stora problem med och funderar att byta ut mot Boxee Box :unsure:

Postad 28 August 2011 - 21:04

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Som en arbetskamrat har stora problem med och funderar att byta ut mot Boxee Box :unsure:

Tja... vi kanske har den till olika saker. För mig är filmtittande det viktigaste. Webbtjänsterna har jag inte ens testat på vare sig Boxeen eller HD2Minin. Saker jag genast märkte på den nya som jag uppskattade var +Fläktlös och därmed helt tyst, +Volymen gick att ändra i filmer där den inte gick på Boxeen, +Dedikerade Undertext/Audio-knappar, +Går att styra med min Logitech Harmony multifjärr (IR), +Nästan halva priset.

Jaja... får väl undvika att gå off-topic för mycket. Boxeen är säkert jättebra på jättemycket. Det enda den i mitt tycke inte var så bra på var att vara knäpptyst samt att spela BD-ISOs med hög bitrate.

Mvh... /AudioSmurf

Postad 28 August 2011 - 21:23

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Tja... vi kanske har den till olika saker. För mig är filmtittande det viktigaste. Webbtjänsterna har jag inte ens testat på vare sig Boxeen eller HD2Minin. Saker jag genast märkte på den nya som jag uppskattade var +Fläktlös och därmed helt tyst, +Volymen gick att ändra i filmer där den inte gick på Boxeen, +Dedikerade Undertext/Audio-knappar, +Går att styra med min Logitech Harmony multifjärr (IR), +Nästan halva priset.

Jaja... får väl undvika att gå off-topic för mycket. Boxeen är säkert jättebra på jättemycket. Det enda den i mitt tycke inte var så bra på var att vara knäpptyst samt att spela BD-ISOs med hög bitrate.

Mvh... /AudioSmurf

Tycker du inte Boxee Box är tyst?? Fan min är knäpptyst.
Och ljudet går visst att reglera under filmtittande.
Måste aktivera det under settings bara

Postad 28 August 2011 - 21:37

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Tycker du inte Boxee Box är tyst?? Fan min är knäpptyst.
Och ljudet går visst att reglera under filmtittande.
Måste aktivera det under settings bara

Nej, jag tyckte inte den var tyst. Fläkten hördes tydligt om man hade ljudet nedskruvat eller bara tittade på bilder eller nåt. Under filmtittande hördes dock inte fläkten förutom vid väldigt tysta filmpartier.
Ljudjusteringsmöjligheten hade jag aktiverat i inställningarna och det gick att justera volymen på vissa filmer, men inte alla.

Postad 28 August 2011 - 21:42

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Nej, jag tyckte inte den var tyst. Fläkten hördes tydligt om man hade ljudet nedskruvat eller bara tittade på bilder eller nåt. Under filmtittande hördes dock inte fläkten förutom vid väldigt tysta filmpartier.
Ljudjusteringsmöjligheten hade jag aktiverat i inställningarna och det gick att justera volymen på vissa filmer, men inte alla.

Ok..ja alla har vi olika toleransnivåer för vad som är acceptabel ljudnivå :unsure:

Postad 29 August 2011 - 06:22

marcus_isacsson
  • marcus_isacsson
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Tjenare Boxee-folkers!

Köpte Boxee igår och är hittills jättenöjd!
Dock har jag några frågor efter min första dag.

1. Jag har kopplat LaCie HDD till min Boxee, tänkt som en NAS. Hittar den via nätverket men när jag försöker komma åt den krävs lösenord. Jag har testat de lösenord jag ställt in i inställningar men kommer inte in ändå :S, vad ska man skriva/göra?

2. Hur laddar jag ned torrents via Boxee? Läste något om att lägga dem i någon mapp, men hur kommer jag åt root på Boxee?

3. Någon som har övriga tips på vad man bör göra som ny ägare? Finns det några riktiga guld-korns-apps eller app-reporistories att rekommendera?

Postad 29 August 2011 - 08:07

maclaren
  • maclaren
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Tack igen för dessa tips! Ska sätta mig och testa hur det fungerar. Återkommer med svar!

Hej igen! Har nog ringat in orsaken till mitt lilla men irriterande problem och det verkar som det var min TV som var orsaken :/

Hade den inställd på overscan (av någon anledning kommer inte tv-hel****t ihåg inställningar på olika ingångar) eftersom bilden genom digitalboxen inte går ända ut i kanterna annars. När jag stängde av denna och stängde av overscan även på BB så verkar det löst sig fint!

Lärde mig en del bra av att pilla runt en del så helt förgäves var det inte. Tack för hjälpen!

Postad 29 August 2011 - 08:30

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Tjenare Boxee-folkers!

Köpte Boxee igår och är hittills jättenöjd!
Dock har jag några frågor efter min första dag.

1. Jag har kopplat LaCie HDD till min Boxee, tänkt som en NAS. Hittar den via nätverket men när jag försöker komma åt den krävs lösenord. Jag har testat de lösenord jag ställt in i inställningar men kommer inte in ändå :S, vad ska man skriva/göra?

2. Hur laddar jag ned torrents via Boxee? Läste något om att lägga dem i någon mapp, men hur kommer jag åt root på Boxee?

3. Någon som har övriga tips på vad man bör göra som ny ägare? Finns det några riktiga guld-korns-apps eller app-reporistories att rekommendera?

1: Det ska vara det lösenord du satt själv.Har du verkligen skrivit rätt? Små och stora bokstäver?

2: Hittade denna tråd men jag vet inte om det fungerar längre. Och med tanke på Boxee Box klena hårdvara skulle jag inte ens vilja testa. Har man flera nedladdningar igång samtidigt som den scannar efter filmer och identifierar och man tittar på en film måste det bli segt.

3: Kan tipsa om SvtPlay och Tv4Play. Svtplay och Tv4play

Postad 29 August 2011 - 08:55

marcus_isacsson
  • marcus_isacsson
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

1: Det ska vara det lösenord du satt själv.Har du verkligen skrivit rätt? Små och stora bokstäver?

2: Hittade denna tråd men jag vet inte om det fungerar längre. Och med tanke på Boxee Box klena hårdvara skulle jag inte ens vilja testa. Har man flera nedladdningar igång samtidigt som den scannar efter filmer och identifierar och man tittar på en film måste det bli segt.

3: Kan tipsa om SvtPlay och Tv4Play. Svtplay och Tv4play

1. Jag satte lösenordet till 1337, går inte stava fel :unsure:..
Vet inte vad som kan vara fel, men HDDn kommer jag då inte åt = inte kunna ladda ned till den.

2. Jag vill testa det minsann, så man kan ladda ned under natten och sådant..om inte annat.

3. Dem har jag redan men tack ändå :unsure:. Någon som vet någon app för musikvideos?

Postad 29 August 2011 - 11:18

etton
  • etton
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har problem med ljudet i webbläsaren.
Om jag lägger boxen i viloläge och startat upp den så försvinner ljudet på t.ex SVT play när jag går in där.
Även via SVT play och TV4 play appen är ljudet borta.
Kollar jag på info om ljudet så visar den att jag inte har någon ljudström.

Startar jag om boxen kommer ljudet tillbaka.

Är det en bugg i programvaran eller någon inställning som spökar?

Postad 29 August 2011 - 11:22

Byson1
  • Byson1
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Om jag lägger boxen i viloläge och startat upp den så försvinner ljudet på t.ex SVT play när jag går in där.

Jag vet inte vad det kan bero på. Men viloläget är vad jag vet egentligen en liten fejk. Du kan lika gärna slå av helt eller låta den stå på. Den drar mer ström i viloläge än när den står i vanligt läge???

Postad 29 August 2011 - 11:42

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Vet inte vad som kan vara fel, men HDDn kommer jag då inte åt = inte kunna ladda ned till den.

Du vet att man måste trycka alt+siffra? Pröva boxee/boxee istället.

Lärde mig en del bra av att pilla runt en del så helt förgäves var det inte. Tack för hjälpen!

Bra, det är inte alltid lätt att veta alla gånger =)

Postad 29 August 2011 - 11:45

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Ingen aning.
Skit i viloläget då det ändå inte existerar på Intels moderkort.
Det enda den gör är att stänga av hdmi och det är väl därför du tappar synk.

Postad 29 August 2011 - 14:25

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

2. Jag vill testa det minsann, så man kan ladda ned under natten och sådant..om inte annat.

3. Dem har jag redan men tack ändå :unsure:. Någon som vet någon app för musikvideos?

Har forskat lite mer och tydligen har programmet Boxee haft en Torrent klient men aldrig Boxee Box.
Skulle råda till att köpa en NAS med inbygd eller med möjligheten att installera Transmission på istället.

Postad 29 August 2011 - 15:43

theelk
  • theelk
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Jag har samma problem om jag tittat på en film i DD eller DTS och sedan går till SVT play då hittar den inte heller någon ljudström och det är bara att starta om för att få det att funka igen åt andra hållet inga som helst problem.

Postad 29 August 2011 - 15:46

marcus_isacsson
  • marcus_isacsson
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Har forskat lite mer och tydligen har programmet Boxee haft en Torrent klient men aldrig Boxee Box.
Skulle råda till att köpa en NAS med inbygd eller med möjligheten att installera Transmission på istället.

Transmission? Jag ska allt få torrents att fungera :unsure:..
Annars får man väl ladda ner från datorn och välja att nedladdningarna sparas på HDDn kopplad till Boxee Box. Känns onödigt att köpa en NAS när Boxeen i princip redan är det...+ en del extra.

Postad 29 August 2011 - 15:57

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Transmission? Jag ska allt få torrents att fungera :unsure:..
Annars får man väl ladda ner från datorn och välja att nedladdningarna sparas på HDDn kopplad till Boxee Box. Känns onödigt att köpa en NAS när Boxeen i princip redan är det...+ en del extra.

Boxee Box är INTE en NAS utan en mediaspelare och som det är nu går det INTE att installera Transmission eller någon annan Torrent klient.

Redigerat av lappen71, 29 August 2011 - 15:57.

Postad 29 August 2011 - 16:16

marcus_isacsson
  • marcus_isacsson
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Den har ju en HDD kopplad till sig som går nå över nätverket...= NAS?
Hur som helst så måste jag lösa så att det går flytta filer till den över nätverket, om den själv inte kan ladda ner spelar ingen större roll, även om det vore skönt att starta torrent-nedladdningar via RSS-feeds.

Postad 29 August 2011 - 16:43

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Den har ju en HDD kopplad till sig som går nå över nätverket...= NAS?
Hur som helst så måste jag lösa så att det går flytta filer till den över nätverket, om den själv inte kan ladda ner spelar ingen större roll, även om det vore skönt att starta torrent-nedladdningar via RSS-feeds.

Läs definitionen för NAS så förstår du bättre... NAS

Och du kan inte flytta filer till den hdd som du har kopplad med USB genom BoxeeBox utan du måste sätta hdd i din dator och föra över dom.

Edit: Bara för att du kopplar en hdd till Boxee Box blir inte den en NAS om du nu trodde det.

Redigerat av lappen71, 29 August 2011 - 16:49.

Postad 29 August 2011 - 17:38

marcus_isacsson
  • marcus_isacsson
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Hårddisken som är kopplad till min Boxee DYKER JU UPP i nätverket. Det är bara det att jag inte lyckas komma åt filerna för lösenord krävs.

"Network Attached Storage eller NAS är en enhet som fungerar som lagringsenhet när den kopplas till ett nätverk. En typisk NAS kan vara en enkel dator med ett antal hårddiskar ofta i RAID och ett eller flera nätverkskort."

Enkel dator: Är inte Boxeen en enkel dator med linux/XBMC?
Ett antal hårddiskar: Ja, en hårddisk.
Nätverkskort: Yes, det har den också.

Edit: Kom precis åt min LaCie HDD, ser alla filer och kan flytta filer kors och tvärs SAMT ladda ned från uTorrent till min HDD kopplad till Boxeen.

Sluta kaxa och läs på innan du skall verka internet-tuff.

Postad 29 August 2011 - 17:43

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Hårddisken som är kopplad till min Boxee DYKER JU UPP i nätverket. Det är bara det att jag inte lyckas komma åt filerna för lösenord krävs.

"Network Attached Storage eller NAS är en enhet som fungerar som lagringsenhet när den kopplas till ett nätverk. En typisk NAS kan vara en enkel dator med ett antal hårddiskar ofta i RAID och ett eller flera nätverkskort."

Edit: Kom precis åt min LaCie HDD, ser alla filer och kan flytta filer kors och tvärs SAMT ladda ned från uTorrent till min HDD kopplad till Boxeen.

Hur kom du åt HDD?

Postad 29 August 2011 - 17:47

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Kaxa? Är du korkad på något sätt din j*vla snorvalp?
Du ställer en fråga om Torrent och jag gör mig besväret att svara och forska mer i frågan för att hjälpa och för det ska man få skit?
Du kan dra åt **** din j*vla parvel.

Postad 29 August 2011 - 17:51

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Än en gång Boxee Box är INTE en Nas utan en mediaspelare...punkt slut.
Sen vad du vill kalla den får stå för dig

Postad 29 August 2011 - 17:54

marcus_isacsson
  • marcus_isacsson
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
I mina ögon lät du jävligt kaxig när du skulle trampa in och visa att du kunde bättre utan att ge någon vidare hjälp. (jag tror även man KAN ladda ned torrents via Boxee Box)

"Edit: Bara för att du kopplar en hdd till Boxee Box blir inte den en NAS om du nu trodde det."

Hur som helst så är det VÄLDIGT kul att du dumförklarar mig när jag hade rätt. Jag använder nu min Boxee som NAS, lägger för tillfället över flera filer och det fungerar felfritt.

EDIT: Bara för att man kopplar en HDD till Boxee Box så BLIR det en NAS..om du nu inte visste det.

Än en gång Boxee Box är INTE en Nas utan en mediaspelare...punkt slut.
Sen vad du vill kalla den får stå för dig

Jag förstår vad du menar. Du tänker dig en HDD som går nå via nätverket och thats it.
NAS = Network Attached Storage.

En HDD som går nå via nätverket av alla i nätverket. Det KAN jag och andra datorer i nätverket, alltså är det en NAS.
Den är ÄVEN mediaspelare... Spela roll egentligen.

Postad 29 August 2011 - 17:54

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Hur kom du åt HDD?

Han gjorde så här.

Note that if you want to write / copy files to these drives from other computers on your network, there are known limitations:

NTFS and FAT partitions can be accessed/written to via SMB (Windows computers)
HFS+ partitions can be written to if journaling is disabled using the OSX's Disk Utility and if the drive has read/write permissions set to "everyone". **
EXT2/3/4 partitions can be written to if the uid is 65534 or the partitions have world write (o+w).
To access the external drive(s) over your local network, go to Settings>>Network>>Servers and "Enable Windows file sharing". (See the Server section of Settings>>Network page).

Källa

Postad 29 August 2011 - 17:56

marcus_isacsson
  • marcus_isacsson
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Hur kom du åt HDD?

Jag satte på alla delar-inställningar i Boxee-Box och tog bort lösenordet, då fungerade det galant. Pillade även runt en del med Hemgrupps-inställningar i Windows 7.

Han gjorde så här.

Källa

Det är lite roligt att du skriver att jag INTE kan komma åt min HDD och någon minut senare postar du det här...
Tack för hjälpen.

Postad 29 August 2011 - 17:59

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Hur som helst så är det VÄLDIGT kul att du dumförklarar mig när jag hade rätt. Jag använder nu min Boxee som NAS, lägger för tillfället över flera filer och det fungerar felfritt.

Citera mig där jag kallar dig för dum?

Och nej du använder inte Boxee som NAS utan enbart som accesspunkt för att komma år din HDD.
En riktig Nas kan göra så mycket mer än vad en Boxee kan göra.

Men fortsätt med dina försök att fixa Torrent på din Boxee för jag skiter verkligen det din otacksamma ****

Jag satte på alla delar-inställningar i Boxee-Box och tog bort lösenordet, då fungerade det galant. Pillade även runt en del med Hemgrupps-inställningar i Windows 7.

Det är lite roligt att du skriver att jag INTE kan komma åt min HDD och någon minut senare postar du det här...
Tack för hjälpen.

Jag läste ditt inlägg fel och sen han jag inte ändra innan du kom med ditt svar...så enkelt var det.

Postad 29 August 2011 - 18:02

marcus_isacsson
  • marcus_isacsson
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Citera mig där jag kallar dig för dum?

Och nej du använder inte Boxee som NAS utan enbart som accesspunkt för att komma år din HDD.
En riktig Nas kan göra så mycket mer än vad en Boxee kan göra.

Men fortsätt med dina försök att fixa Torrent på din Boxee för jag skiter verkligen det din otacksamma ****

Jag läste ditt inlägg fel och sen han jag inte ändra innan du kom med ditt svar...så enkelt var det.

Struntsamma. Jag gillar bara inte att få hjälp av folk som inte kan. Hade jag inte varit så envis som jag är så hade jag säkert gett upp och därmed fått ut mindre av min Boxee. Man ska alltid veta innan man svarar...tycker jag iaf. Jag blev ganska nedstämd av att tro att det inte gick, hade varit segt att koppla in och ur hårddisken hela tiden. Dessutom hade det varit väldigt konstigt.

Torrent är på g, hittade en app för det nu. Kan dela med mig om det är intressant för någon.
Ledsen om jag verkade otacksam, tyckte det lät kaxigt när du menade på att jag är trög som tror att jag kan få HDDn att fungera. (även om du inte skrev trög ordagrannt, faran med internet, man kan inte läsa av kroppsspråk, tonläge etc).

Postad 29 August 2011 - 18:07

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Struntsamma. Jag gillar bara inte att få hjälp av folk som inte kan. Hade jag inte varit så envis som jag är så hade jag säkert gett upp och därmed fått ut mindre av min Boxee. Man ska alltid veta innan man svarar...tycker jag iaf. Jag blev ganska nedstämd av att tro att det inte gick, hade varit segt att koppla in och ur hårddisken hela tiden. Dessutom hade det varit väldigt konstigt.

Torrent är på g, hittade en app för det nu. Kan dela med mig om det är intressant för någon.
Ledsen om jag verkade otacksam, tyckte det lät kaxigt när du menade på att jag är trög som tror att jag kan få HDDn att fungera. (även om du inte skrev trög ordagrannt, faran med internet, man kan inte läsa av kroppsspråk, tonläge etc).

Vi gräver ner stridsyxan...ok?

Torrent har funnits till Boxee programmet som man installerar på datorn men dom tog bort det.
Av vilken anledning kom aldrig riktigt fram på det forum jag läste.
Personligen har jag svårt att se att Boxee Box har nog kraftfull processor att klara av att köra en Torrent klient och göra alla andra saker samtidigt.
Läser man på Boxee forumet så är det folk som klagar nu på lagg och diverse problem som härhör från klen hårdvara.
Men lycka till

Postad 29 August 2011 - 18:11

marcus_isacsson
  • marcus_isacsson
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Vi gräver ner stridsyxan...ok?

Torrent har funnits till Boxee programmet som man installerar på datorn men dom tog bort det.
Av vilken anledning kom aldrig riktigt fram på det forum jag läste.
Personligen har jag svårt att se att Boxee Box har nog kraftfull processor att klara av att köra en Torrent klient och göra alla andra saker samtidigt.
Läser man på Boxee forumet så är det folk som klagar nu på lagg och diverse problem som härhör från klen hårdvara.
Men lycka till

indeed.

Jag läste det med, förmodligen lade Torrents ned när Boxee Box vävde samman med streaming-tjänster. Inte populärt bland sådana partners att man gör nedladdning lätt.

Nej, jag gör nog så att jag lägger över filer från datorn till min "NAS" (...;P) istället för att starta torrents där trots allt.

Men jag tror det går (http://forums.boxee....ead.php?t=14559) borde gå att få in på något vis. (fast jag kommer inte åt root på min Boxee).

Postad 29 August 2011 - 18:18

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

indeed.

Jag läste det med, förmodligen lade Torrents ned när Boxee Box vävde samman med streaming-tjänster. Inte populärt bland sådana partners att man gör nedladdning lätt.

Nej, jag gör nog så att jag lägger över filer från datorn till min "NAS" (...;P) istället för att starta torrents där trots allt.

Men jag tror det går (http://forums.boxee....ead.php?t=14559) borde gå att få in på något vis. (fast jag kommer inte åt root på min Boxee).

Är inte det där för programmet Boxee för PC och inte för Boxee Box?

Det är skillnad på gränssnittet för den där menyn kan du inte få fram på Boxee Box.
Postad bild

Man kan se på dessa rader också att det är inte för Boxee Box utan för Mac eller Linux.

Here's how to install his app (Linux/Mac only):
Go here:
http://github.com/jo...boxee-torrentui

Click the "Download Source" link at the top right of the page.

Extract the archive and copy its contents to:
~/BOXEE/userdata/apps/torrentui

Postad 29 August 2011 - 18:22

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Det finns ingen som kommer åt kerneln på Boxee Box. Ingen har lyckats hacka plattformen ännu vad jag vet.
En USB-disk ansluten till boxen är en nätverksdisk.
Kan vi nöja oss med det tillsvidare? =)

Postad 29 August 2011 - 21:06

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
1.599:- @ dustin - http://www.dustinhom...ductImage_boxee

Postad 30 August 2011 - 11:37

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Update Till mina nätverksproblem jag haft med boxeen: Verkar funka bättre när jag kör trådlöst... kan det bli konflikt för att det går genom 2 GB switchar kanske? Men HTPCn och Boxeen har samma switch... :)
FullHD filmer verkar flyta bra trådlöst... trodde det va omöjligt(MKV med DTS)... FÖRUTOM fågelscenen i Planet Earth, där får det buffra 2-3 ggr... :)

Postad 30 August 2011 - 12:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

1.599:- @ dustin - http://www.dustinhom...ductImage_boxee

Vad är detta för deal?

Ligger för 1890 på prisjakt och söker man från deras sidan så är det 1890?

Postad 30 August 2011 - 12:19

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Vad är detta för deal?

Det är erbjudanden man får om man prenumererar på Dustins nyhetsbrev. Jag fick det där själv igår. Dom brukar man inte alltid kunna se när man söker på deras hemsida. Det brukar dock dyka upp på prisjakt efter nån dag.

/MrStarhouse

Postad 31 August 2011 - 07:23

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Jahopp, då verkar det som min Boxee dött (igen). :)

Skulle kolla film i helgen men kunde inte få nån bild alls att visas på tvn.

Höll först på med alla sköns konster på receivern med att kolla kablar, gå igenom input setup etc i timmar fram och tillbakak. Starta om apparater fram och tillbaka om och om igen.

Den gröna loggan lyser fint på själva boxen men inget annat händer.

Tills slut ville jag ta bort de flesta felkällor så jag kopplade sonika in boxeen direkt i en av tvns sidoingångar frö HDMI rakt in bara. Men nada.

Har ännu inte provat en annan hdmi iofs men tycker det känns mindre sannolikt.

Postad 31 August 2011 - 21:25

marcusthebabe
  • marcusthebabe
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Vad är detta för deal?

Nyhetsbrevet. Jag köpte en. Hopaps jag blir lika nöjd med boxee som jag var på priset...

Postad 01 September 2011 - 07:22

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Jahopp, då verkar det som min Boxee dött (igen). :)

Tjena,

Testa den utan USB disk inkopplad, om du har det.

Min har också vägrat starta nån gång. Ser den gråa uppstartsbilden, men sen blir det svart. Då brukar det dock gå igång om jag kopplar ue en av mina USB diskar.

Jag har två st 2,5" USB diskar utan nätdel inkopplade. Det står att det egentligen inte ska fungera. Men det funkar. Det kanske dock kan vara det som gör att den inte startar ibland. Strömförsörjningen kanske inte alltid orkar med.

Är det inte det så vet jag inte.

/MrStarhouse

Postad 01 September 2011 - 07:31

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Tack för tipset, men jag har inget alls kopplat till den fysiskt.

Kör helt trådlöst kopplat mot en NAS.

Har nu även provat med en annan HDMI kabel men den ger ingen signal ifrån sig alls enligt min tv.

Dock lyser frontloggan fint och den verkar få ström som den ska.

Har ju hört här att adaptern brukar gå sönder rätt ofta.

Redigerat av masse70, 01 September 2011 - 07:32.

Postad 01 September 2011 - 08:31

marcusthebabe
  • marcusthebabe
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Har precis köpt men inte fått min Boxee från Dustin. Skulle behöva lite info innan den dimper ner i lådan så at man kan starta med filmtittandet direkt. Hur delar jag ut min externa HDD som jag har kopplad i iMacen. I fildelningen i macen vad väljer jag? FTP, AFP eller SMB när jag ska dela ut innehåll?!

Tänkte köra otrådat...

Tack och hej på er alla Boxee-människor!

Postad 01 September 2011 - 12:59

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Har precis köpt men inte fått min Boxee från Dustin. Skulle behöva lite info innan den dimper ner i lådan så at man kan starta med filmtittandet direkt. Hur delar jag ut min externa HDD som jag har kopplad i iMacen. I fildelningen i macen vad väljer jag? FTP, AFP eller SMB när jag ska dela ut innehåll?!

Tänkte köra otrådat...

Tack och hej på er alla Boxee-människor!

Av dina förslag så borde SMB vara bäst. Annars är NFS att föredra, det är ett lite snabbare protokoll. Men det brukar bara finnas i NASar, eller om man har nån NFS server mjukvara.

/MrStarhouse

Postad 01 September 2011 - 17:46

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Av dina förslag så borde SMB vara bäst. Annars är NFS att föredra, det är ett lite snabbare protokoll. Men det brukar bara finnas i NASar, eller om man har nån NFS server mjukvara.

/MrStarhouse

Fungerar det att läsa Rar arkiv med NFS?
Med AFP så fungerar det inte utan jag använder SMB för att vara säker.

Postad 01 September 2011 - 20:37

nintendo
  • nintendo
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Hej alla kloka!

Har lite funderingar som kanske nån kan hjälpa mig med? Köpte en boxee för nån dag sen, är nog rätt nöjd hittills! Men känns som att man behöver en nas för att kunna utnyttja den till fullo? Internettjänsterna är inget för mig, jag vill ha den för att kolla film utan att behöva ha nån dator igång. Så nu funderar jag på en nas och eventuellt en till boxee till sovrummet? Frågan är om jag vinner nåt på det? Har redan nu en belkin play max router som ska fixa torrenter, en ac ryan playon hd med hdd och även ett gäng externa hdd´s som bara ligger och skräpar...

Går det att bygga nåt av det jag har eller är det kanske bättre och köpa en nas och en till boxee? Det jag vill är ju kunna köra torrenter och kolla på film på ett ENKELT sätt...

Eller är det nåt annat jag behöver?

Postad 01 September 2011 - 20:46

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Äh jag blev less o beställde en ny för erbjudandet hos Dustin!

Sen få jag väl göra en Rma på den första under tiden och sen ställa in den i sovrummet Sen var tanken.

Redigerat av masse70, 01 September 2011 - 20:54.

Postad 01 September 2011 - 21:07

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Hej alla kloka!

Har lite funderingar som kanske nån kan hjälpa mig med? Köpte en boxee för nån dag sen, är nog rätt nöjd hittills! Men känns som att man behöver en nas för att kunna utnyttja den till fullo? Internettjänsterna är inget för mig, jag vill ha den för att kolla film utan att behöva ha nån dator igång. Så nu funderar jag på en nas och eventuellt en till boxee till sovrummet? Frågan är om jag vinner nåt på det? Har redan nu en belkin play max router som ska fixa torrenter, en ac ryan playon hd med hdd och även ett gäng externa hdd´s som bara ligger och skräpar...

Går det att bygga nåt av det jag har eller är det kanske bättre och köpa en nas och en till boxee? Det jag vill är ju kunna köra torrenter och kolla på film på ett ENKELT sätt...

Eller är det nåt annat jag behöver?

Om jag vore du skulle jag köpa en NAS med plats för fyra HDD.
Och möjligheten att installera en Torrent klient som du kan fjärrstyra från din dator/laptop.
Men köp en NAS som är kraftfullare än en ReadyNAS NV+ för sån har jag och den är lite klen.
Jag fjärrstyr Transmission med transmission-remote
Det fungerar helt ok men om man har många torrentar igång kan det blir lite segt

Postad 01 September 2011 - 21:35

nintendo
  • nintendo
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Om jag vore du skulle jag köpa en NAS med plats för fyra HDD.
Och möjligheten att installera en Torrent klient som du kan fjärrstyra från din dator/laptop.
Men köp en NAS som är kraftfullare än en ReadyNAS NV+ för sån har jag och den är lite klen.
Jag fjärrstyr Transmission med transmission-remote
Det fungerar helt ok men om man har många torrentar igång kan det blir lite segt

Okej! Du får gärna ge några förslag på en sådan... Jag hade ju tänkt nåt billigt, men ditt förslag låter inte billigt? :rolleyes:
Ligger en sån LaCie i varukorgen och väntar på ett klick, men den kanske inte duger...?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.