Det ordnar sig nog
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 28 September 2010 - 22:18
Hur hittar flugor till skiten??
Det ordnar sig nog
Erkänn att det här är din absoluta favvotråd !!
Postad 28 September 2010 - 22:28
Vita handskar rekommenderas, hmm tror du jag väcker familjen om jag pluggar in den nu och gör ett provsvep?
Den där stora gula lappen som varnar om att man skall skruva ner gör att jag kommer börja VÄLDIGT lågt.
Vita handskar...? Hade inte du tjej och familj...?
Postad 28 September 2010 - 22:38
Postad 28 September 2010 - 22:43
Alla trådar under " Off Topic " håller ju sin Topic...?! Denna gör ju inte det... HUr ska ni göra moddar..? Ni får nog rensa ut denna kategori å lämna den till denna tråd
Den grova inriktningen ska fortfarande vara BAS.
Dessvärre har jag tänkt att gå tillbaks och leta info i den här tråden några gånger, men det är inte så kul när man ska bläddra bland hundra sidor...
Postad 29 September 2010 - 06:22
Vita handskar rekommenderas, hmm tror du jag väcker familjen om jag pluggar in den nu och gör ett provsvep?
Den där stora gula lappen som varnar om att man skall skruva ner gör att jag kommer börja VÄLDIGT lågt.
Tror inte han kanske hört
Johnny & Lillemor - ##### mej med vita handskar på
http://www.youtube.c...h?v=ci-DfTFHlI4
Postad 29 September 2010 - 08:22
Den där gula lappen skall du INTE ignorera jag satte förstärkaren på 5 klick ifrån det lägsta.
Tänkte att jag börjar lågt som tusan och sen går uppåt.
DAMN jag höll på att göra i byxorna, en jäkla tur jag inte fick för mig att pilla på detta igår kväll!!
ALLA NI SOM HAR SKAFFAT ER EN ANTIMODE 8033C
SÄNK INNAN NI FÅR FÖR ER ATT KALIBERA, OCH DÅ MENAR JAG SÄNKA REJÄLT!!!
Redigerat av Evil Homer, 29 September 2010 - 08:28.
Postad 29 September 2010 - 08:24
Den va ju faktiskt lite rolig
Den där gula lappen skall du INTE ignorera jag satte förstärkaren på 5 klick ifrån det lägsta.
Tänkte att jag börjar lågt som tusan och sen går uppåt.
DAMN jag höll på att göra i byxorna, en jäkla tur jag inte fick för mig att pilla på detta igår kväll!!
ALLA NI SOM HAR SKAFFAT ER EN ANTIMODE 8022C
SÄNK INNAN NI FÅR FÖR ER ATT KALIBERA, OCH DÅ MENAR JAG SÄNKA REJÄLT!!!
Fick du någon B-modell ?? Min heter 8033 ?
Postad 29 September 2010 - 08:29
Fick du någon B-modell ?? Min heter 8033 ?
Nu fårstår jag verkligen inte vad du menar
Helt seriöst, jag började alltså på -85 på förstärkaren! Dom med lite mindre subbar kan nog lätt spela sönder dom när testet görs.
Postad 29 September 2010 - 10:42
Det är ju denna tråd som gör att alla DIYáre hittar kompetens!
Postad 29 September 2010 - 10:56
VAH
Tråden flyttad!!! Gilla inte!
Hold on...
Postad 29 September 2010 - 11:27
Dom hade ju kunna spar ditt basprojekt i diy iaf!
Postad 29 September 2010 - 12:27
Undrar varför den skickar ut så brutalstark signal.
Kan vi inte försöka posta lite i antimode tråden? Blir så jäkla mycket lättare att hålla koll då
Postad 29 September 2010 - 13:37
Dessutom blev det drygt att hitta den. Ännu ett bokmärke att hålla koll på. Men men... mhb bästa tråd "enligt mig" går nog i graven nu.
Dom hade ju kunna spar ditt basprojekt i diy iaf!
Varför skulle den gå i graven...? För att den ligger under OT...?
Det är väl upp till användarna om det skrivs i den eller inte...?
Vet inte om det går att stycka upp en tråd...?
Risken är ju att det skulle fortsätta med OT i den då...
Redigerat av Bakerman, 29 September 2010 - 13:39.
Postad 29 September 2010 - 14:13
Redigerat av Evil Homer, 29 September 2010 - 14:14.
Postad 29 September 2010 - 16:11
Fråga arslet som tog bort den i stället . sen blev det 100 sidorVAFAN !!?
Togs min omröstningstråd bort !!?
VARFÖR !!?
Redigerat av Unregistered1728, 29 September 2010 - 16:12.
Postad 29 September 2010 - 16:40
Har du haft en sådan?! Ang vadå?VAFAN !!?
VARFÖR !!?
Postad 29 September 2010 - 18:00
Vem, vet inte...VAFAN !!?
VARFÖR !!?
Varför... den som gjorde det hann före mig
En omröstningstråd som hette:Har du haft en sådan?! Ang vadå?
"Var det rätt att flytta Bagarens tråd till OT ?"
Postad 29 September 2010 - 18:12
Vem, vet inte...
En omröstningstråd som hette:
Vilket JÄVVLA assface... Nu blev jag tjurig på riktigt.. Det fanns väl för fan ingen anledning att ta bort den !!?
Vilket förbannat arsle...
Redigerat av Bakerman, 29 September 2010 - 18:12.
Postad 29 September 2010 - 18:23
Och som admin vet du vem som tog bort den.Vem, vet inte...
Postad 29 September 2010 - 18:35
Det lät som en trevlig tråd.
...OBS "lät"...
Sen upptäckte jag att tråden består av över 2300 inlägg!
-Sådärja! Då kan man glömma att man ska läsa ikapp diskussionerna i denna tråden.
Så jag börjar läsa inläggen från slutet istället...
...RIDÅ!!!
De senaste 10-20 inläggen handlar inte om "bas och annat trevligt". De sista inläggen är inte ens trevliga utan tvärtom...
Måste erkänna att intresset för tråden svalnade på rekordtid...
Bra jobbat grabbar. Fortsätt så skrämmer ni kanske bort folk från hela forumet också
PS.
Helt ärligt grabbar,
...Skäms ni inte? Åtminstone lite?
DS.
Postad 29 September 2010 - 18:36
Krasse skall hålla tyst"Den stora tråden om bas och annat härligt"
...OBS "lät"...
-Sådärja! Då kan man glömma att man ska läsa ikapp diskussionerna i denna tråden.
...RIDÅ!!!
De senaste 10-20 inläggen handlar inte om "bas och annat trevligt". De sista inläggen är inte ens trevliga utan tvärtom...
Bra jobbat grabbar. Fortsätt så skrämmer ni kanske bort folk från hela forumet också![]()
.
PS.
Helt ärligt grabbar,
DS.
Postad 29 September 2010 - 18:45
PS.
Helt ärligt grabbar,
DS.
Här inne ventilerar vi allt, så länge det har lite botten i just botteregistret. Dom som vill vara med i dom populära trådarna " Vilken tv skall jag köpa" Eller dylika saker, eller inte tål en lite syrlig ton där vi kallar varandra för div öknamn skall nog inte vara här
Bassnörd skall man nog vara föresten, eller har funderingar på vad en/ett par subbar kan göra för din upplevelse när det kommer till film/musik.
Postad 29 September 2010 - 19:00
Postad 29 September 2010 - 19:06
"Den stora tråden om bas och annat härligt"
...OBS "lät"...
...RIDÅ!!!
Bra jobbat grabbar. Fortsätt så skrämmer ni kanske bort folk från hela forumet också![]()
.
PS.
Helt ärligt grabbar,
DS.
Men shit.. Det här är den tråden med flest inlägg per dag på hela MHB..
Tror inte vi skrämmer bort folk. Tvärtom. Här kan folk skriva lite vad dom vill, och ibland kallar vi varandra lite olika grejer, men hade du varit med från början så skulle du t.ex vetat att inte sdx sitter hemma och tjuter för att jag kallar honom mer kvinna än man (vilket i och för sej stämmer) utan han ger igen med samma mynt och kallar mej för en talibansk kalsongsniffare eller liknande..
Däremot seglar alltid topicen förr eller senare tillbaks till någon form av bas, och det är tanken.
Börja du med att läsa dom första tio, femton sidorna. Det kan nog vara ganska rolig läsning.
Extremare basbygge hittar du inte på det här forumet i alla fall...
Vem vet, en vacker dag sitter du kanske här med resten av gänget och blir kallad en arbetslös snåljåp också, men då har du säkert svar på tal.
WOHOO !! HUNDRA SIDOR !!!
Lite efter dej du utländska.....det...
Postad 29 September 2010 - 19:10
Så mitt intryck hade blivit annorlunda om jag hade börjat i rätt ända?Börja du med att läsa dom första tio, femton sidorna. Det kan nog vara ganska rolig läsning.
Åkaj. Undrar om alla andra också börjar från början när antalet inlägg har passerat 2000...
Nåväl jag ska följa rådet.
...Nästa semester!
För just nu har jag inte tid att plöja igenom några tusen inlägg...
Ha det så trevligt, vi ses när jag läst ikapp (läs: OM).
Redigerat av GuessWho, 29 September 2010 - 19:11.
Postad 29 September 2010 - 19:14
"Den stora tråden om bas och annat härligt"
...OBS "lät"...
...RIDÅ!!!
.
PS.
Helt ärligt grabbar,
DS.
Varför ett sådant inlägg?
Postad 29 September 2010 - 19:17
Så mitt intryck hade blivit annorlunda om jag hade börjat i rätt ända?
Åkaj. Undrar om alla andra också börjar från början när antalet inlägg har passerat 2000...
Nåväl jag ska följa rådet.
...Nästa semester!
För just nu har jag inte tid att plöja igenom några tusen inlägg...
Ha det så trevligt, vi ses när jag läst ikapp (läs: OM).
Du behöver inte klämma tusen inlägg.. Börjar du läsa så kan jag GARANTERA att du kommer fortsätta läsa..
Om du är något sånär intresserad av ljud d.v.s...
Undrar det också. Han är kanske lessen för att han inte är en i "gänget" än.. Men han kanske blir !
Postad 29 September 2010 - 19:53
Varför ett sådant inlägg?Undrar det också. Han är kanske lessen för att han inte är en i "gänget" än.. Men han kanske blir !
Jag ska svara på frågan innan jag lämnar er ifred.
Jag blir TRÖTT omedelbart när jag inser att en tråd innehåller flera tusen inlägg...
Hur gärna jag än skulle vilja sätta mej in i tråden så kräver det orealistiskt mycket tid när en tråd tillåts nå sådana här gigantiska proportioner. Redan innan jag "tittar in" i tråden så är jag inte överdrivet optimisk vid tanken på vad jag kan få ut av en 2300 inlägg lång tråd. Förhoppningen står då till att inläggen i tråden är intressanta...
P.g.a. tråden storlek gör jag då misstaget att börja läsa bakifrån och bland det första jag får se då är nedanstående inlägg...
VAH
Tråden flyttad!!! Gilla inte!
VAFAN !!?
VARFÖR !!?
Fråga arslet som tog bort den i stället . sen blev det 100 sidor
Vem, vet inte...
Vilket JÄVVLA assface... Nu blev jag tjurig på riktigt.. Det fanns väl för fan ingen anledning att ta bort den !!?
![]()
Vilket förbannat arsle...
Spelar väl ändå ingen roll vart denna tråden ligger. 100 sidor OT
OM ni som nu följt tråden en längre tid, tar ett steg tillbaka och läser ovanstående exempel på inlägg med lite mer objektiva ögon...
...Är det konstigt om någon får lite negativa känslor och kanske t.o.m. förlorar intresset för tråden, precis som jag gjorde...
...Det medges självklart att jag kanske fick fel intryck av tråden, jag har ju knappt läst mer än några promille av trådens inlägg.
Med detta inlägg så tror jag att har svarat på frågan varför jag reagerade som jag gjorde...
Som sagt...
...Vi hörs.
OM och när jag har läst "några hundra inlägg"...
Postad 29 September 2010 - 20:31
Jag ska svara på frågan innan jag lämnar er ifred.
Jag blir TRÖTT omedelbart när jag inser att en tråd innehåller flera tusen inlägg...
Hur gärna jag än skulle vilja sätta mej in i tråden så kräver det orealistiskt mycket tid när en tråd tillåts nå sådana här gigantiska proportioner. Redan innan jag "tittar in" i tråden så är jag inte överdrivet optimisk vid tanken på vad jag kan få ut av en 2300 inlägg lång tråd. Förhoppningen står då till att inläggen i tråden är intressanta...
P.g.a. tråden storlek gör jag då misstaget att börja läsa bakifrån och bland det första jag får se då är nedanstående inlägg...
OM ni som nu följt tråden en längre tid, tar ett steg tillbaka och läser ovanstående exempel på inlägg med lite mer objektiva ögon...
...Är det konstigt om någon får lite negativa känslor och kanske t.o.m. förlorar intresset för tråden, precis som jag gjorde...
...Det medges självklart att jag kanske fick fel intryck av tråden, jag har ju knappt läst mer än några promille av trådens inlägg.
Med detta inlägg så tror jag att har svarat på frågan varför jag reagerade som jag gjorde...
Som sagt...
...Vi hörs.
OM och när jag har läst "några hundra inlägg"...
Surgubbe...
Vem fan läser en tråd bakifrån och fram ??
Redigerat av Bakerman, 29 September 2010 - 20:32.
Postad 29 September 2010 - 21:02
Surgubbe...
Jag tänkte läsa den med datorn upp och ner. Den kanske blir mer givande då.
Obs: Det jag menar är diskussionen (eller vad man ska kalla det) - inte trådens ursprungliga ämne). Det är första gången jag ser en tråd som handlar om att den har för många inlägg.
Redigerat av Ageve, 29 September 2010 - 21:12.
Postad 29 September 2010 - 21:09
Jag tänkte läsa den med datorn upp och ner. Den kanske blir mer givande då.
Nu ska du inte vara sån där...
Postad 29 September 2010 - 22:17
Detta är en fantastisk tråd som hittils inte lidit av den dåliga stämmning och påhoppande som finns i så många andra trådar, här kan det visserligen bli lite hett ibland, MEN det är alltid med glimten i ögat (hur många trådar med ~3000 inlägg klarar det?).
Ljudvolymerna är höga, frekvenserna låga och skämten ännu lägre
Länge leve denna tråd!
Postad 29 September 2010 - 22:21
VEM?Surgubbe...
Skulle tro att alla som inte orkar läsa 2990 inlägg först, börjar bakifrån.
Men det är ju bara min gissning...
Avbokar prenumerationen
Postad 29 September 2010 - 23:01
VEM?
Avbokar prenumerationen
Vem FAN prenumererar på en tråd som man tyckte sög hårdare än hårdast !!?
Hade du orkat besvära dej med att läsa ens den första sidan hade du upptäckt att det kanske hade varit lite kul läsning.. Håll dej till tv-spelstrådarna istället så vi slipper din trista attityd här.
Postad 29 September 2010 - 23:12
VEM?
Avbokar prenumerationen
Skulle du inte sluta läsa??? Tycker du bara kläcker ur dig massa gojja, och förstör stämningen!
Postad 29 September 2010 - 23:18
För den som är intresserad;
-Så lutar nästa bas projekt åt något "slutet" För min del. Satsar på låg group delay. Och fixar resten med en EQ, ingen som har nån EQ att sälja?? Har ni nån EQ pmá mig!
Nu har jag kommit hem från lillördag, och ska ösa på lite här hemma! Mår dåligt av det dåliga ljudet på nattklubben! låter nåt i stilen, aaawooomaa aaaawooommaaa awwwoooommaa "alla låtar"
Skål, alla basnarkomaner!
Postad 29 September 2010 - 23:22
BagarN, har du lekt nå mer med din nya EQ?
För den som är intresserad;
-Så lutar nästa bas projekt åt något "slutet" För min del. Satsar på låg group delay. Och fixar resten med en EQ, ingen som har nån EQ att sälja?? Har ni nån EQ pmá mig!
Nu har jag kommit hem från lillördag, och ska ösa på lite här hemma! Mår dåligt av det dåliga ljudet på nattklubben! låter nåt i stilen, aaawooomaa aaaawooommaaa awwwoooommaa "alla låtar"
Skål, alla basnarkomaner!
Kolla in Mini DSP.
1,5 lax inkl frakt och tull.
Postad 29 September 2010 - 23:28
Kolla in Mini DSP.
1,5 lax inkl frakt och tull.
Oohh spännande!
aja ska iaf kolla upp mini DSP
Postad 30 September 2010 - 01:17
Oohh spännande!
Ska kolla upp det, fast med tex behringer känns det som jag kan fippla mer själv. Display osv. och kan sätta in hur många filter som jag själv vill, dock inte automatisk
Men en behringer kostar ca 1500kr så det är samma pengar...
aja ska iaf kolla upp mini DSP
Display?!?!?! En mini DSP så har du ju hela datorn som display! 100000000000000 plugins och möjligheter.
Postad 30 September 2010 - 08:29
Display?!?!?! En mini DSP så har du ju hela datorn som display! 100000000000000 plugins och möjligheter.
WOW ! Det var många plugins och möjligheter.. Har du testat alla ?
Postad 30 September 2010 - 10:46
Jaha XD haha kanske måste kolla på en sån då
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?