En googlad dns adress
QUE ??
Va ??
WHAT ??
Postad 02 mars 2015 - 18:57
Ok, men då ska det alltså funka med Googles egna DNSer då, är det nån som alls testat att lägga in 8.8.8.8 i sin Router?
Det där måste ju Netflix lätt kunna se och stoppa, och dessutom gå på från vilket land man betalade sitt Netflixkonto, OM de alls vill stoppa någon.
https://developers.g...eed/public-dns/ Redigerat av Kung Nu, 02 mars 2015 - 19:18. Postad 02 mars 2015 - 19:02 Det är just googles dns som stoppar chromecast från android då den är hårdkodad till 8.8.8.8 Google vet var du är...och vad du gör Postad 02 mars 2015 - 20:45 Jag har kört unlocator ett tag nu och det fungerar riktigt bra. Tack för tipset! Postad 03 mars 2015 - 07:41
Detta har vi diskuterat förr. Netflix bryr sig inte om DNS-tjänster. De som skulle kunna ha synpunkter är film/tv-bolagen och så länge inte de gör en stor affär så kommer Netflix att fortsätta att ligga lågt. Anledningen: typ 20 miljoner betalande kineser som kör mot amerikanska Netflix, samt en del andra regioner där Netflix inte finns! Redigerat av agpath, 03 mars 2015 - 07:41. Postad 03 mars 2015 - 12:07 Ett inlägg angående Netflix koll på DNS-tjänster. Under mitt konto "Nyligen sedda" kan man klicka på åtkomst: Den senaste aktiviteten på ditt konto visas nedan.
185.37.36.X är IP-adresser som Unlocator delar ut så nog har de full koll på vad man sysslar med. Har de hört av sig? Nej!
Postad 06 mars 2015 - 22:09 Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 06 mars 2015 - 22:10. Postad 09 mars 2015 - 08:34
Jo, jag upptäckte det på Apple TV häromkvällen och lade till en del titlar där. Vet dock ej hur det funkar i praktiken, för även de titlar jag har i den svenska listan visades så det blir en rörig blandning. Postad 09 mars 2015 - 09:21
Jag tror att den överför de titlar som finns i båda regionerna. Det finns nog inga titlar i listan som inte går att se på. Postad 09 mars 2015 - 09:53
Så är det nog. I min svenska lista syns inte de amerikanska titlarna i varje fall. Postad 10 mars 2015 - 13:50 Ursäkta mig, jag orkar inte söka rätt på ett svar på min fråga.. Så jag frågar här direkt.
När jag har chromecasten i förstärkaren och barnen vill se t ex "på andra sidan häcken" så får jag inte ljudet på Svenska och jag kan inte välja det på paddan. Ljudalternativen slutar på finska och jag kan inte scrolla ner mer. Men när CCn är i tv kan jag välja svenska för då finns inte 5.1 alternativen så jag behöver inte scrolla utan svenska syns direkt.
Någon som har en lösning på det här lilla problemet? Postad 10 mars 2015 - 13:59
Det där får du nog fråga i chromecast-tråden och inte i Netflix-tråden. Svenskt tal finns, men hur det presenteras på olika enheter är en annan fråga. Postad 21 mars 2015 - 11:45 Har lite problem med netflix. Det fungerar bra i min ps4'a. Det fungerar i chrome på datorn, dock bara stereoljud då? Men om jag provar internet explorer eller windows appen, så får jag ljud men endast en svart skärm. Någon som kan lista ut varför det blir så?
Och om ni undrar varför jag inte bara använder ps4'an eftersom det fungerar. Så vill jag att det ska fungera på datorn för att det är smidigare för mig. Postad 21 mars 2015 - 12:18
Stämmer bra att det bara är stereoljud via Chrome (och alla andra webbläsare). Det är Silverlight som inte har stöd för surround. Windows 8-appen ska ju dock ha surround (när det finns tillgängligt) men där är ju problemet att du inte får någon bild, vilket låter skumt. Det kan vara något tillfälligt. Har du prövat att starta om allt (både datorn och din router, om det är det du använder)? Själv använder jag Mac och kan inte kolla om det är något generellt problem med Windows 8. Postad 21 mars 2015 - 12:37 Har provat att installera om silverlight, har det inte ens installerat atm. Fungerar fortfarande i chrome dock. Men ingen skillnad i appen eller ie. och självklart startat om diverse saker.
Edit: problemet är löst. det blev en ominstallation utav os. Redigerat av walkiii, 21 mars 2015 - 16:03. Postad 21 mars 2015 - 20:18
Jo jag antog att du gjort det, men man vet aldrig. Bra att det löste sig! Postad 23 mars 2015 - 12:26 Tänkte skriva lite om hur man på enklaste sättet kan fixa att komma åt olika regioner om man använder Chromecast:
1. Ett konto på https://unlocator.com väljer du bor i USA behöver du inte betala moms heller. 2. Chromecast 3. En router som går att installera mjukvaran DD-WRT. (OBS Det går att ändra direkt i asus och netgear routrar utan DD-WRT) T.ex. https://www.prisjakt...kt.php?p=215488 Naturligtvis går att välja/använda andra routrar också kolla i DD-WRT siten. Se punkt 4 för kontroll om din egen router går att uppgradera med DD-WRT mjukvaran. 4. Lada hem mjukvaran från: http://dd-wrt.com/si...router-database och installera den. 5. Gå genom alla dessa 11 steg: https://support.unlo...with-chromecast
Nu kan du börja ”casta” minst Netflix till din Chromcast från olika regioner. Redigerat av Enator, 23 mars 2015 - 15:39. Postad 30 mars 2015 - 06:59 Har fått en beg Samsungmobil som barnen ska ha och bland annat se Netflix på. Den har inget SIM-kort utan jag kör endast wifi. Döm om min förvåning när Play-butiken meddelar att Netflix app "ej är tillgänglig i din region"! Trodde först det hade med unlocator att göra så nu har jag testat på jobbets wifi men det blir samma sak. Någon med erfarenhet av och lösning på detta? Postad 30 mars 2015 - 07:53 Prova stoppa in ditt/ett simkort tillfälligt i telefonen, se vad som händer, om den hittar rätt region då.
Surfplattor utan sim-kort fungerar ju, då borde en telefon även fungera utan sim. Postad 30 mars 2015 - 08:30
Kanske är samma problem som med detta:
https://www.minhembi...howtopic=323368
Dvs mobilen är rootad ?!
Lägg isf tillbaks Samsung egen version av Android istället. Redigerat av Kung Nu, 30 mars 2015 - 08:31. Postad 30 mars 2015 - 11:57
Nej, den är inte rootad, kollade precis med ett terminalprogram. Hade varit mycket förvånad om den varit det eftersom det var min farsa som hade den innan. Det är 4.0.4 på den.Kan det ha med Google-kontot att göra ? Jag skapade ett nytt på denna mobil och loggade in med. Postad 30 mars 2015 - 12:01 Jag ser två olika Netflix-appar på Play:
https://play.google....lix.mediaclient
https://play.google....m.netflix.ninja
Det kanske ska vara den av de två du inte testade ?! Redigerat av Kung Nu, 30 mars 2015 - 12:02. Postad 30 mars 2015 - 13:29
ninja är för Android 5.0 och mycket riktigt löste detta problemet! Jag fick dock ta det direkt via länken då en sökning i Play-appen endast visar den senaste versionen! Postad 31 mars 2015 - 10:50 Intressant: https://www.prisjakt...n_bli_regionfri Postad 31 mars 2015 - 11:14
Hoppas det är mer än bara prat. Bollen ligger hos filmleverantörerna och de borde kunna får några extra slantar av netflix för regionfri distribution istället för att de pengarna ska hamna hos tex unlocator m fl. Postad 31 mars 2015 - 11:32 Om detta händer kan Netflix välja att höja priset för sin tjänst med motsvarande ca 30-40 kr för de som vill ha regionfri. Säkert detta kommer leda till mindre trafik i nätet oxå eftersom alla ca 7500 filmer kan ladas över till Sverige (om man inte gör det idag för oss som använder VPN Postad 31 mars 2015 - 11:58
Jag tror inte på det då alla filmer inte har rättigheter från samma bolag över hela världen. Så hur gör man med Hateful Eight som Weinstein distribuerar i USA och Scanbox har köpt rättigheterna för i norden? Blir stökigt. Postad 31 mars 2015 - 12:30 Något kommer att hända, det är så enkelt att ladda hem eller fulstream men så "svårt" att få bra tillgång till hela sortimentet(netflix) globalt. Bara att lösa. Jag ger ju hellre pengarna till netflix och slipper krånglet med att ändra region och att kolla upp vilket land en viss titel ligger på Redigerat av budwhite, 31 mars 2015 - 12:30. Postad 28 maj 2015 - 10:48 Eftersom det är en hel del Netflixanvändare här på forumet som använder vpn-tjänsten Hola för att kolla på andra regioners utbud, så kan det vara bra att veta att ens dator kan utnyttjas till annat än vad man tänkt sig (bot-nätverk): http://www.idg.se/2....r-ddos-attacker Postad 28 maj 2015 - 12:47 tack för länk distortion2 kör främst med Mediahint men har där för vana att bara slå på tjänsten, dvs aktivera tillägget i webbläsaren, när behovet finns. Visserligen tycks inte annan trafik än den till Netflix påverkas men man vet aldrig. Aldrig någonsin att jag skulle köra med ett av dessa tillägg igång när jag besöker en bank exempelvis. Fast det kanske bara är jag som är paranoid? Postad 29 maj 2015 - 08:37 Ingenting är gratis, betalar man inte monetärt för en tjänst så betalar man på ett annat sätt oavsett om det är medvetet eller inte.
har IDG blivit DDOSade pga denna artikel? Redigerat av Christopher_A, 29 maj 2015 - 08:38. Postad 29 maj 2015 - 09:24
https://www.minhembi...23259&p=4217532 Redigerat av Kung Nu, 30 maj 2015 - 07:46. Postad 29 maj 2015 - 09:31
I Hola:s fall verkade det inte räcka att slå av tillägget. En artikel på ExtremeTech skickades trafik via ens dator trots att Hola var avslaget.
Du kan inte vara nog paranoid. Postad 29 maj 2015 - 11:25
Inaktiverar dem i Firefox, torde vara samma som avinstallera det. Postad 29 maj 2015 - 15:02 rekommenderar Unblock-US. Fungerar jättebra och det går att använda på enskilda plattformar om man vill.
Jag kör det på min PS3, PS4 och Apple TV.
Postad 03 juni 2015 - 10:40 En liten varning till er Netflixanvändare, det cirkulerar falska mail som ser ut enligt nedan:
Postad 03 juni 2015 - 12:36
Och mailadressen @streamafilm.nu får inte en varningsklocka att ringa? Postad 03 juni 2015 - 13:22 Blev riktigt nojig där... va tvungen att uppdatera kontot innan idag när jag va på jobbet åt sambon för det hade blivit fel med betalning, men hon märkte det när hon skulle streama och det inte funkade, och hade fått mail... men från netflix.com... blev lite kallsvettig när jag läste det här ovan! Postad 03 juni 2015 - 13:30
Jo, givetvis. Men i t ex min telefon syntes inte avsändaradressen. Och klickar man på länken ser allt ok ut (Trustpilot etc). Postad 03 juni 2015 - 13:46 Vanliga tipset, klicka aldrig på länk i mail du inte efterfrågat. Om en bank, en tjänst på nätet skriver till dig att något inte stämmer, logga in som vanligt och se vad som är fel. Följ INTE länken. Postad 03 juni 2015 - 16:04 Har man ett mail-prg i sin dator och håller musen ovanpå en länk, så ser man ju nere i statusraden vart länken leder, och slipper därmed klicka fel. Redigerat av Kung Nu, 03 juni 2015 - 16:04. Postad 24 september 2015 - 16:14 http://www.theverge....pisode-analysis A TV pilot may get you interested in a show, but Netflix says it's rarely the episode that gets you hooked. It's probably no surprise that Netflix has been analyzing our TV-watching habits to figure out exactly how we all get obsessed with certain series. It hasn't come to any conclusions about precisely what gets us addicted, but it's found that there tends to be an early episode in each series that, once viewers watch it, leads to a strong chance of people coming back to finish the season. That can be as early as episode two in the case of Breaking Bad or as late as episode eight in the case of How I Met Your Mother. The point that Netflix looked for is the episode that, after viewing, kept 70 percent of people on board for the rest of the season, if not more. It's presenting findings today on 25 shows: Arrow — Episode 8 Bates Motel — Episode 2 Better Call Saul — Episode 4 Bloodline — Episode 4 BoJack Horseman — Episode 5 Breaking Bad — Episode 2 Dexter — Episode 3 Gossip Girl — Episode 3 Grace & Frankie — Episode 4 House of Cards — Episode 3 How I Met Your Mother — Episode 8 Mad Men — Episode 6 Marco Polo — Episode 3 Marvel’s Daredevil — Episode 5 Once Upon a Time — Episode 6 Orange is the New Black — Episode 3 Pretty Little Liars — Episode 4 Scandal — Episode 2 Sense8 — Episode 3 Sons of Anarchy — Episode 2 Suits — Episode 2 The Blacklist — Episode 6 The Killing — Episode 2 The Walking Dead — Episode 2 Unbreakable Kimmy Schmidt — Episode 4 Redigerat av budwhite, 24 september 2015 - 16:14. Postad 11 november 2015 - 18:35 Tydligen stödjer inte Netflix smart tv app ljud ut från tvn med optisk kabel. Gäller på Panasonic, möjligen fler. Jag tycker det är galet, alla andra appar jag testat stöder det. Redigerat av Herr Herre, 11 november 2015 - 18:36. Postad 12 november 2015 - 11:21
Vilken signal som går ut från TVn bestäms av TVn inte av någon enskild app. Det är förmodligen en konfigurationsfråga. Netflix har Dolby Digital. Många andra appar bara stereo. Är din utgång ställd för att hantera den signalen? Tex till "auto". Redigerat av agpath, 12 november 2015 - 11:21. Postad 12 november 2015 - 17:09 Har testat alla olika ljudinställningsr på tvn. Svaret jag fick av Panasonic kundtjänst var: "Tyvärr stöder inte Netflix ljud genom den optiska utgången, du kan ha mer framgång om du kan koppla via HDMI." Kan tillägga att jag kör Panasonic CX700 + Audio Pro T20. Redigerat av Herr Herre, 12 november 2015 - 17:10. Postad 12 november 2015 - 17:14
Men jag körde ju ljud via optisk på samsung TV med optisk och netflix innan... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |