Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 June 2013 - 08:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Du kommer fortfarande att kunna fynda spel fysiskt på skiva, det kommer vara sales på Live nu och då så det kommer inte bli någon stor skillnad . Förutom då begagnat från ex gamestop.

Postad 19 June 2013 - 08:38

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 2

MS kan när som helst stänga ner tjänster.

Det kan inte sony menar du?
Och om du tror att MS skulle stänga ner eventuella autentiseringstjänster som renderar boxen värdelös om 1-5 år think again.
Spelpriserna på xbox live återstår att se, men jag kan ju fortfarande köpa dom på skiva i butik (OCH installera och spela utan skiva) så vad är problemet?
2nd hand är för mig ointressant och därför rör det mig inte i ryggen om inte kreti och pleti kan sällja/köpa spel på andrahandsmarknaden. Finns knappt ngn anledning för andrahandsmarknad nu när man kan dela 10 spel heller :-)
Har du 10 polare (som köper 10 spel) täcker du in de mesta inom spelväg de närmsta åren.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 June 2013 - 08:39.

Postad 19 June 2013 - 08:43

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
Sony skulle aldrig stänga ner dom gör ju en maskin för gamers! :P ( sarcasm )

Jag håller med dig wmadoss, fördelarna väger upp nackdelarna i min värld, kommer nog iofs, precis som denna generation, köpa båda för att kunna spela alla exklusiva jag vill :)

Postad 19 June 2013 - 08:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 2
Ser inte heller varför DRM skulle trissa upp priset om man t.ex ser på Steam som verkar populärt. Det är väl åt det hållet MS siktar som jag förstått.

Som sagt spela utan skiva samt låna/låna ut spel digitalt mellan 10 pers är bättre än att kunna sälja och låna spel irl i mina ögon iaf.

Jobbigt för alla som säljer sina spel jämt och ständigt men jag är inte en utav dom.

Postad 19 June 2013 - 08:49

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 1

Agreed. Spekulationerna är hela nöjet. Det är ju därför vi som inte ens kommer köpa en ny xbox innan endel saker ändrats ändå hänger här. När kinect och drm försvinner så kommer boxen hem till mig. Den ska tom få stå på en liten pidestal för att den är så vansinnigt snygg.

Tror inte att du hänger med riktigt. De har byggt hela konsollen utifrån drm och kinect. Det kommer bli en grymt smidig och smart konsoll och jag köper helt Xbox Ones koncept.
I vissa av dina inlägg låter det som att du är intresserad av Xbox One. Men samtidigt är du ju emot hela konceptet. Exakt vad är du intresserad av? Är det "bara" de exklusiva spelen och den snygga designen av lådan? Jag tror att antingen får du acceptera hela maskinen, eller så får du var utan spelen.

Problemet med DRM är att priserna kommer trissas upp, kolla bara på Xbox Live nu idag, så ser man att spelen kostar typ dubbelt så mycket att köpa via Xbox Live, än i affären. NHL13, Fifa 13 och COD2 kostar typ 699kr på Live, på internet kan man ju typ köp alla 3 för priset av ett.
Sen kan du inte sälja spelet om du skulle ogilla det eller när du är klar med det, och du vet aldrig hur länge du kan spela spelet, om stödet för det försvinner på Microsofts servrar.
Vet flera polare som byter in eller säljer sina spel, själv gör jag det inte men att inte ens ha möjligheten gör ju att man blir sur. Du kommer aldrig riktigt äga din Xbox One, det kommer kännas som en maskin man hyr för en dyr summa. MS kan när som helst stänga ner tjänster.

Jag kommer verkligen inte känna att jag hyr konsollen. Tycker det här larvigt faktiskt. Du ser bara den långsökt negativa delen av den här typen av onlinesystem.
Har du vägt fördelar mot nackdelar? Det är ju solklart att alla inte vill ha den här typen av system men när jag läser dessa spekulativa obalanserad inlägg så undrar jag ibland om man greppat hela Xbox Ones koncept?

Redigerat av SejLax, 19 June 2013 - 09:07.

Postad 19 June 2013 - 09:09

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Problemet med DRM är att priserna kommer trissas upp, kolla bara på Xbox Live nu idag, så ser man att spelen kostar typ dubbelt så mycket att köpa via Xbox Live, än i affären. NHL13, Fifa 13 och COD2 kostar typ 699kr på Live, på internet kan man ju typ köp alla 3 för priset av ett.
Sen kan du inte sälja spelet om du skulle ogilla det eller när du är klar med det, och du vet aldrig hur länge du kan spela spelet, om stödet för det försvinner på Microsofts servrar.
Vet flera polare som byter in eller säljer sina spel, själv gör jag det inte men att inte ens ha möjligheten gör ju att man blir sur. Du kommer aldrig riktigt äga din Xbox One, det kommer kännas som en maskin man hyr för en dyr summa. MS kan när som helst stänga ner tjänster.

Nja, jag tror faktiskt på att det snarare blir tvärt om, se på STEAM.

Om DRM fungerade och var lika hårt implementerat som det varit på PC-Sidan i 6-8 år nu så kostar spelen egentligen fullpris endast vid relese och i 2-3 veckor (beroende på popularitet), och det finns även en faktor om dynamisk prissättning som skulle kunna funka, Där man får se vissa titlar som klassas som AA kanske ligger under standardsumman 60$ vid release.

Om man visste säkert att man skulle ha samma framtid till mötes som på PC så är jag helt klart FÖR den här modellen som MS försöker implementera, men blir motarbetad av varenda community för.

Sen tycker jag att senaste PSN scanningen gav mig vatten på kvarn att vi redan är på väg dit. Last of us 499:- på DL, Rejäla pricedopps på populära/förhållandevis nya spel, och väldigt bra erbjudanden över lag för tjänst-prenumenanter.

Redigerat av Unregistered40880, 19 June 2013 - 09:14.

Postad 19 June 2013 - 10:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Sejlax: jag är opartisk. Jag kan se vansinnigt mycket lovande saker med konsolen, men samtidigt så ser jag allt skit med den. Jag förstpr inte att fler inte kan göra det, istället för att se ett märke och sen lura sig att tycka att det märket gör rätt så att säga.

Jag är grymt intresserad av xbone pga att det är den snyggaste konsolen någonsin samtidigt som den har titlar som titt-anfall, forza, halo och fable. Det är extremt intressanta spel och jag skulle mer än gärna spela dom.

Å andra sidan så betalar jag inte för att ha en övervakningskamera hemma, som när som heöst kan samla in information till usas regering, spela in mina samtal samt att jag inte köper något, jag hyr spel från utgivare och andrahandsmarknaden är död. Det med andrahandsmarknaden är en principsak, och det gagnar konsumenter. Dessutom köper jag endel frpn tradera då och då.

Sammanfattningsvis så står en xbone hemma hos mig när dom tagit bort drm-tjafset samt spionkamerakravet. Inte innan. Jag ska fö köpa en ny 360, har haft en ljudlig innan, men ska köpa en tyst nu :)

Postad 19 June 2013 - 10:10

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 1

Å andra sidan så betalar jag inte för att ha en övervakningskamera hemma,

Jag betalar dock gärna för att ha en "underhållningskamera" hemma (har flera stycken redan som kan göra allt möjligt utan att jag vet om det), men om man är paranoid (och inte ens tror att kameran är avstängd när man stängt av den) så blir det nog aldrig ngt annat än övervakningskamera. Denna kommer ju självklart skicka all info om ditt jätteintressanta liv till CIA som har anställt 500miljoner indier som går igenom all data som kommer från 40miljoner gamers.

Postad 19 June 2013 - 10:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1

Jag betalar dock gärna för att ha en "underhållningskamera" hemma (har flera stycken redan som kan göra allt möjligt utan att jag vet om det), men om man är paranoid (och inte ens tror att kameran är avstängd när man stängt av den) så blir det nog aldrig ngt annat än övervakningskamera. Denna kommer ju självklart skicka all info om ditt jätteintressanta liv till CIA som har anställt 500miljoner indier som går igenom all data som kommer från 40miljoner gamers.

Sluta bete dig som en tolvåring.
Lm kameran är avstängd, varför måste den vara inkopplad för att enheten ska kunna användas?
Läste du om hur usas regering har tillgång till 9 stora företags servrar, helt fritt, och där microsoft är en av dessa företag? Dåså, därmed är det bevisat att det ms samllar in kan användas av usas regering i övervakningssyfte. Underhållningskamera har ps4 också.

Postad 19 June 2013 - 10:20

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlägg
  • 0

Sejlax: jag är opartisk. Jag kan se vansinnigt mycket lovande saker med konsolen, men samtidigt så ser jag allt skit med den. Jag förstpr inte att fler inte kan göra det, istället för att se ett märke och sen lura sig att tycka att det märket gör rätt så att säga.

Jag är grymt intresserad av xbone pga att det är den snyggaste konsolen någonsin samtidigt som den har titlar som titt-anfall, forza, halo och fable. Det är extremt intressanta spel och jag skulle mer än gärna spela dom.

Å andra sidan så betalar jag inte för att ha en övervakningskamera hemma, som när som heöst kan samla in information till usas regering, spela in mina samtal samt att jag inte köper något, jag hyr spel från utgivare och andrahandsmarknaden är död. Det med andrahandsmarknaden är en principsak, och det gagnar konsumenter. Dessutom köper jag endel frpn tradera då och då.

Sammanfattningsvis så står en xbone hemma hos mig när dom tagit bort drm-tjafset samt spionkamerakravet. Inte innan. Jag ska fö köpa en ny 360, har haft en ljudlig innan, men ska köpa en tyst nu :)

Jag förstår,precis. Kameran skiter jag i då det går att göra samma sak med både android och appleprodukter men det som stör mig är uppkopplingskravet.
Inte en chans att jag ska bli tvingad att ha den uppkopplad varje dag bara för att Microsoft fått för sig att kräva dygnsverifiering.
Jag förstår inte ens den praktiska fördelen med det.

Postad 19 June 2013 - 10:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
själv så har jag inga problem med uppkopplingen, xbonen skulle bara få vara hemma iaf, och min ps4 hade fått följa med på sommarsemestern. det är det här som är så illa. det finns tre stora saker som är negativt, och nästan varje spelare (som inte är en fläktpojke, och detta skriver jag utan att anklaga någon för att vara det) ser någon nackdel i systemet för dess personliga användningsområde.

som sagt, uppkopplingen är nemas problemas för mig då den står hemma i ett trådlöst nätverk. för nobody är det ett problem med konstant verifiering, oavsett bakomliggande orsak. för mig är det ett problem med kameran. för nobody är det inget problem. men alla har något som dom inte tycker om eller vill stödja med produkten, och om vi alla bara skulle vänta med att köpa xbonen så kan jag garantera att dessa totalt löjliga krav hade kunnat tas bort, varpå xbonen hade blivit en riktigt konkurrent till ps4, även om konsolen är mindre kraftfull och kostar mer.

Postad 19 June 2013 - 10:40

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Sluta bete dig som en tolvåring

När du tar av dig -----hatten så.
Men tejpa över linsen om det är så hemskt då.
Jag skrev som sagt tidigare att jag ser gärna att ngt hemskt jag gör filmas och skickas till whatever myndighet så jag kan få några mille i skadestånd.
En classaciton lawsuit som detta skulle kunna innebära (om dina fantasier inbefinner sig) skulle innebära katastrof för MS.
Tror du på chemtrails och fluor i vattnet är till för att förgifta oss också?

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 June 2013 - 10:43.

Postad 19 June 2013 - 10:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
vi vet inte om det är tillåtet att begrava kinect i en klädhög eller liknande ännu :P
nej, du kan inte få en miljon i skadestånd via en classaction lawsuit. det är den amerikanska drömmen, men det fungerar inte riktigt så. som du känner till så sker massövervakningen redan. detta försvaras genom att regeringen säger att det är för rikets säkerhet och går därmed under the patriot act, signerad av jojje. därmed så är det fullt lagligt att använda alla data som samlas in precis hur man känner för. ms har inte gjort något fel eftersom regeringen bara hänvisar till patriot act. om ms inte gjort något fel så kommer du inte att kunna stämma ms tillsammans med en massa andra personer. ingen stämning, inga miljoner. men likförbaskat en övervakningskamera i ditt hem.

nej, jag tror att den minimala mängd fluor som tillsätts i vatten (bara sett svenskt vatten) är till för vår tandhälsa. those bastards!

Postad 19 June 2013 - 10:57

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Jag har sagt detta redan från första början; även om Kinecten är på och även om Kinecten aktivt spelar in dig så skickas ALDRIG den videoströmmen till Microsoft eller någon annan server.
Möjligen kan de skicka extraherad data, typ hur många som satt och spelade tillsammans eller vid vilken CGI sekvens i Final Fantasy du masturberade, men inte själva videon.

Så fort Xonen är släppt kommer det finnas folk som miniöst undersöker TCP-strömmen. Du kommer inte kunna dölja en 1080p videoström i den normala kommunikationen.

Hur exkluderar man recensenter? :)

De lär få nerladdningsbara spel med non-transferable licenser.

Postad 19 June 2013 - 11:02

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

nej, du kan inte få en miljon i skadestånd via en classaction lawsuit. det är den amerikanska drömmen, men det fungerar inte riktigt så.

Pratade inte om att jag skulle få ngn mille av en classaction lawsuit det får amerikanarna ta hand om, men amerikansk lagstiftning gäller inte i sverige så patriot act kan dom trycka upp i röven när det kommer till Svedala (även om vi är USAs nickedockor emellanåt).
Jag menar väl snarare om att ett eventuellt pinsamt klipp eller sexklipp skulle dyka upp på youtube, då har jag grund för stämning så det står härliga till och badwillen hos MS skulle oavsett om det är lagligt eller ej vara förkrossande.
Om ngn nisse i ngn källare ser vad jag gör (högst osannolikt) eller inte men att den infon stannar där är för mig helt likgiltigt då det man inte vet sällan skadar en (speciellt inte i detta fallet)

nej, jag tror att den minimala mängd fluor som tillsätts i vatten (bara sett svenskt vatten) är till för vår tandhälsa. those bastards!

:-) you never know they might be controlling you.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 June 2013 - 11:03.

Postad 19 June 2013 - 11:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Någon här inne sa att om det går att hacka så kommer det att hackas. Användandet går att teoretisera kring, men jag vill kasta in en garanti att ms servrar kommer att hackas och data kommer att hamna hos tredjepart, legalt eller illegalt. Visst, du har ett case om du sångas på bild medans du petar på dig, men tror du du vinner? Logiskt, ja. Realistiskt, nej. Ms kan svära sig fria genom att en illegal handling skett mot dom, och ingen domstol litar på din advokat framför ms 30. Kortfattat så har du inte tryggheten i att dataninte kommer att föras vidare till obehöriga personer utanför ms.

Dock så hoppas jag att ni som ska skaffa xbonen på releasen kan kolla om xbonen laddar upp mycket information. Det skulle vara intressant att se om den ligger på noll upp eller om fen smyger med en 50-100 kb av bara farten :)

Postad 19 June 2013 - 11:13

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Dock så hoppas jag att ni som ska skaffa xbonen på releasen kan kolla om xbonen laddar upp mycket information. Det skulle vara intressant att se om den ligger på noll upp eller om fen smyger med en 50-100 kb av bara farten :)

Jag är ofta på hackersidor där man brukar göra just såna saker så det kommer definitivt testas första veckan efter den släppts.
Kan meddela resultat längre fram.
Ska bli intressant och se hur säkra konsollerna är denna generation framför förra i vilket fall,

Någon här inne sa att om det går att hacka så kommer det att hackas.

Så är det och det har tex redan visats på vissa av samsungs smart tvs där man kunnat koppla på kameran bla (scary shit ehh)

Postad 19 June 2013 - 11:21

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Jag är ofta på hackersidor där man brukar göra just såna saker så det kommer definitivt testas första veckan efter den släppts.
Kan meddela resultat längre fram.
Ska bli intressant och se hur säkra konsollerna är denna generation framför förra i vilket fall,

Så är det och det har tex redan visats på vissa av samsungs smart tvs där man kunnat koppla på kameran bla (scary shit ehh)

borde inte både PS4 och Xbox One vara lättare att hacka än tidigare konsoler med tanke på deras mer PC-lika arkitektur?

Postad 19 June 2013 - 11:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det blir mäkta intressant ja.

Alltså... tv med kamera. Varför!? Vem hitrade på de4? Vad använder man det till? Jag fattar det inte. Har alla tv-apparater kamera inbyggt idag så skulle jag hålla mig till en gammal tv om jag skulle köpa någon. Begmarknaden mao :D

Postad 19 June 2013 - 11:27

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Det blir mäkta intressant ja.

Alltså... tv med kamera. Varför!? Vem hitrade på de4? Vad använder man det till? Jag fattar det inte. Har alla tv-apparater kamera inbyggt idag så skulle jag hålla mig till en gammal tv om jag skulle köpa någon. Begmarknaden mao :D

Tja rätt smidigt om man inte har fjärrkontrollen tillhands så tar jag bara upp handen och kan byta kanal, höja volymen mm, har även spelat lite angry birds på den.
Kan även köra videosamtal via skype som kan vara av intresse för en del.
Kameran är dock inte den bästa tyvärr.
Nödvändigt nej,
kul tja lite
användbart ja ibland.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 June 2013 - 11:29.

Postad 19 June 2013 - 12:00

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

men det som stör mig är uppkopplingskravet.
Inte en chans att jag ska bli tvingad att ha den uppkopplad varje dag bara för att Microsoft fått för sig att kräva dygnsverifiering.
Jag förstår inte ens den praktiska fördelen med det.

Slippa använda skivan när du spelar samt kunna låna/låna ut spel via molnet till 10 personer du har i din "familj" som kan vara vem som helst.
Trodde ingen hade missat det vid det här laget.

Postad 19 June 2013 - 12:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Tja rätt smidigt om man inte har fjärrkontrollen tillhands så tar jag bara upp handen och kan byta kanal, höja volymen mm, har även spelat lite angry birds på den.
Kan även köra videosamtal via skype som kan vara av intresse för en del.
Kameran är dock inte den bästa tyvärr.
Nödvändigt nej,
kul tja lite
användbart ja ibland.

Dafuq!?
Ojoj, jag börjar visst bli gammal. Spaceteknologi för mig :D

Postad 19 June 2013 - 12:29

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

... och om vi alla bara skulle vänta med att köpa xbonen så kan jag garantera att dessa totalt löjliga krav hade kunnat tas bort, varpå xbonen hade blivit en riktigt konkurrent till ps4, även om konsolen är mindre kraftfull och kostar mer.

Du fattar fortfarande inte. Xbox One är en always connected konsoll med alla möjligheter som medföljer. PS4 är mer av samma gamla vanliga, med dom fördelar som en offline (mer eller mindre) konsoll har.
Det är bara välja. Jag tror inte MS kan eller vill tvärvända i detta.

Du argumenterar starkt för många saker, och är med i livliga diskussioner där du ibland kan verka väldigt påläst, men jag tror egentligen inte att du är det.

Postad 19 June 2013 - 12:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Du fattar fortfarande inte. Xbox One är en always connected konsoll med alla möjligheter som medföljer. PS4 är mer av samma gamla vanliga, med dom fördelar som en offline (mer eller mindre) konsoll har.
Det är bara välja. Jag tror inte MS kan eller vill tvärvända i detta.

Du argumenterar starkt för många saker, och är med i livliga diskussioner där du ibland kan verka väldigt påläst, men jag tror egentligen inte att du är det.

Dagens konsoler är hybrider och fungerar bra online och offline. Varför gå ifrån det? Min ps3 fungerar utmärk sp offline och mp online. Perfekt. 360, samma sak. Ingen har gått och sagt: "nejni, fan vad bra om konsolen kommer kräva att vara online", mer eller mindre. En hybrid som vi har idag har alla fördelar av att alltid vara connected, om man vill det. Att fungera offline innebär inte att konsolen inte fungerar lika bra online.

Ooo, den satt som ett yxhugg i en rutten trästolpe. Jag skriver i vartannat inlägg att jag är tekniskt efterbliven, så jag är inte ett dugg påläst på dom bitarna. Korrekt. Jag har ingen aning om hur en pc-arkitektur med x86 skiljer sig från en ps3a. Ps3 har cell-chip som processor eller något. Eh. Ja. Men jag har ingen aning om vad det betyder. Processorn utgör beräkningar, thats it. Så, det stämmer, jag är inte ett dugg påläst. Men åter igen, jag har aldrig skrivit att jag varit det. Precis tvärt om.

Postad 19 June 2013 - 12:49

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Ooo, den satt som ett yxhugg i en rutten trästolpe.

Hehe det var kul :-)

Postad 19 June 2013 - 12:52

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Men zartok, kan du se någon fördel med ms vägval? Det kan nog jag och mer med mig egentligen tror jag....

Postad 19 June 2013 - 13:04

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Dagens konsoler är hybrider och fungerar bra online och offline. Varför gå ifrån det? Min ps3 fungerar utmärk sp offline och mp online. Perfekt. 360, samma sak. Ingen har gått och sagt: "nejni, fan vad bra om konsolen kommer kräva att vara online", mer eller mindre. En hybrid som vi har idag har alla fördelar av att alltid vara connected, om man vill det. Att fungera offline innebär inte att konsolen inte fungerar lika bra online.

Ooo, den satt som ett yxhugg i en rutten trästolpe. Jag skriver i vartannat inlägg att jag är tekniskt efterbliven, så jag är inte ett dugg påläst på dom bitarna. Korrekt. Jag har ingen aning om hur en pc-arkitektur med x86 skiljer sig från en ps3a. Ps3 har cell-chip som processor eller något. Eh. Ja. Men jag har ingen aning om vad det betyder. Processorn utgör beräkningar, thats it. Så, det stämmer, jag är inte ett dugg påläst. Men åter igen, jag har aldrig skrivit att jag varit det. Precis tvärt om.

Du vänder på frågorna igen. Det spelar ingen roll vad du tycker. Nu är läget så här. PS4 och Xbox One är ganska olika.

När du diskuterar om saker som du inte är påläst inom så kan det bli onödiga förvirringar. Speciellt för folk som själva kanske inte är pålästa eller inte lusläst forumet sen tidigare. Det verkar som att du gillar att debattera. Du vrider och vänder på dina åsikter och ställer motfrågor istället för svar osv. Du hade läst psykologi eller vad sa du? :)

Du skriver ju nästan varannat inlägg i dessa trådar och tillsammans med ganska starka åsikter och ibland lite arrogant ton så är det ju ännu viktigare att du vet vad du talar om kan jag tycka.

Redigerat av SejLax, 19 June 2013 - 13:04.

Postad 19 June 2013 - 13:51

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Njae jag tror faktiskt inte det är så. I sådana fall hade vi sett en del spel där man kan ändra annat än gamma och ex om man kör hörlurar, surround eller liknande :)

Har du någonsin hittat ett lir som låter dig justera aa eller andra inställningar?

Själva vitsen med konsol är att man INTE ska behöva ändra så mycket. Att såna val är nödvändiga på PC beror ju på att det finns en myriad med olika kombinationer av hård- och mjukvara.

Men just det här att grafiken går ner något om du kör offline lär ju hänga på speltillverkaren, inte på spelaren.

Postad 19 June 2013 - 14:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Men zartok, kan du se någon fördel med ms vägval? Det kan nog jag och mer med mig egentligen tror jag....

med kameran kan jag inte se någon konsumentfördel annat än att ms kan använda informationen för att se hur vi konsumerar produkter och därmed rikta marknadsföring till oss på ett annat sätt. det är det jag tror att ms vill åt när man har sin kamera på hela tiden. skulle den ha gått att stänga av så borde den också gå att koppla ur. men är riktad marknadsföring bra för oss konsumenter (får oss att spendera) så är det en fördel.

att den alltid måste connectas var 24:e timme. nej. absolut inte. eller, det förhindrar piratkopiering, det är iofs rätt bra för oss konsumenter. om företag får in mer pengar så kan dom göra större vinster och kanske våga ta ut svängarna mer på nästkommande projekt.

drm... visst, familyshare. jag vill höra om man kan välja och ta bort family hur som helst eller om man binder sig till ett konto för evigt. fårävär! det är till viss del en fördel då man kan låna ut spel digitalt till vänner. att andrahandsmarknaden försvinner är en stor nackdel för konsumenter men åter en fördel för företag enligt ovan.

så visst, jag kan vrida alla dessa till för och nackdelar, men när majoriteten säger att dom inte vill ha drm för att det är bajs så gissar jag att det är ok att tycka att det är bajs. när jag köper ett spel vill jag äga det, precis som förr. jag borde få båda möjligheterna, precis som jag har idag med 360 och ps3. äga spelet digitalt förevigt eller fysiskt.

problemet jag har är som sagt att jag inte vill ha en spionkamera hemma när en stormaktsregering har full tillgång till datan som samlas in hos mig. ja, samt att jag inte kommer att kunna köpa spel och sälja dom vidare. jag ser ingen fördel med att ha 200 lir hemma nämligen. det är väl typ det jag skulle haft om inte andrahandsmarknaden hade funnits =D

Postad 19 June 2013 - 15:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Du vänder på frågorna igen. Det spelar ingen roll vad du tycker. Nu är läget så här. PS4 och Xbox One är ganska olika.

När du diskuterar om saker som du inte är påläst inom så kan det bli onödiga förvirringar. Speciellt för folk som själva kanske inte är pålästa eller inte lusläst forumet sen tidigare. Det verkar som att du gillar att debattera. Du vrider och vänder på dina åsikter och ställer motfrågor istället för svar osv. Du hade läst psykologi eller vad sa du? :)

Du skriver ju nästan varannat inlägg i dessa trådar och tillsammans med ganska starka åsikter och ibland lite arrogant ton så är det ju ännu viktigare att du vet vad du talar om kan jag tycka.

det är så många tycker. majoriteten tycker. och om majoriteten tycker nog mycket så kommer detta att ändras, det handlar ju i grund och botten om pengar. köper ingen konsolen så kommer man inte att fortsätta med regler som konsumenterna inte tycker om.

jag har läst två år psykologi på universitetet, ett halvår socialpsykologi och ska läsa lite annat innan jag hoppar på ledarskap, så du minns helt rätt. vidare så har jag även läst mentalvårdare, men där ska man inte använda huvudet lika mycket *asg*

nåja, nu är ju saken den att när jag inte vet vad jag talar om (exempelvis arkitektur eller liknande) så framgår det rätt tydligt också. som du ser här ovan så står det att jag känner mig gammal eftersom jag inte hade en aning om att många tv's har kameror numera. än värre att man kan veva i luften för att styra tv'n. trodde det kom med den senaste samsungreklamen.

däremot så har jag väl rätt bra koll på hur olika kontrollsystem i samhället fungerar genom att se bakåt i historien. jag vet hur man pysslar med marknadsföring (socialpsykologi) och känner till hur man får människor att göra saker som dom inte skulle ha hittat på själv. om jag får ställa en semimotfråga bara såhär: hur många tror du hade köpt första boxen om ms sagt att beggade spel inte kan säljas vidare, att en kamera konstant måste vara inkopplad och att man mer eller mindre måste ha en fast internetanslutning på 1.5 mb/sek för att kunna använda konsolen?

Postad 19 June 2013 - 15:11

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

äga spelet digitalt förevigt

Är omöjligt på alla konsoller, byter du tex hårddisk i din ps4/xbone om 20 år så kan jag nog lova att det är kört för dig att ladda hem en digital kopia igen (såvida man inte släppt spelen som abandonware på ngt sätt).

men när majoriteten säger att dom inte vill ha drm för att det är bajs så gissar jag att det är ok att tycka att det är bajs.

Helt ok att tycka men jag tror nog det är så att när folk hör drrm, always online (som är ett ickeproblem för 95%) så drar dom öronen åt sig utan att först ta reda på vilka eventuella fördelar det faktiskt kan föra med sig (som i detta fallet 2 stora fördelar).

kameran kan jag inte se någon konsumentfördel

Jag förutsätter att du tycker samma sak ang PSEye.

en stormaktsregering har full tillgång till datan som samlas in hos mig.

Polisen kan även avlyssna/spåra din telefon etc om det finns ordentliga skäl för det.

Med den senaste tidens avslöjanden om vilka företag som samarbetar med NSA är det många som dragit öronen åt sig. De företag och tjänster som pekats ut hittills är Microsoft, Google, Facebook, Yahoo, AOL, Paltalk, Skype, Youtube och Apple.

I stort sett samtliga av de anklagade företagen har förnekat att man ger ut användarnas uppgifter, om inte lagen kräver så det vill säga.

Man skulle kunna säga att alla Sveriges ISP och telefonioperatörer samarbetar med polisen också då dessa kan få ut uppgifter om lagen kräver.

Tror inte det är mycket göra ngt åt bara köpa läget.

Postad 19 June 2013 - 15:13

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 2

med kameran kan jag inte se någon konsumentfördel annat än att ms kan använda informationen för att se hur vi konsumerar produkter och därmed rikta marknadsföring till oss på ett annat sätt. det är det jag tror att ms vill åt när man har sin kamera på hela tiden. skulle den ha gått att stänga av så borde den också gå att koppla ur. men är riktad marknadsföring bra för oss konsumenter (får oss att spendera) så är det en fördel.

Reklam om saker som intresserar mig eller reklam om saker som inte intresserar mig? Det första, tack.
Och eftersom PS4an kommer att avbryta spel för att visa reklam så vill man nog ha relevant reklam även där.

att den alltid måste connectas var 24:e timme. nej. absolut inte. eller, det förhindrar piratkopiering, det är iofs rätt bra för oss konsumenter. om företag får in mer pengar så kan dom göra större vinster och kanske våga ta ut svängarna mer på nästkommande projekt.

Är en del av deras DRM skydd. Inget problem för de flesta av kunderna.

drm... visst, familyshare. jag vill höra om man kan välja och ta bort family hur som helst eller om man binder sig till ett konto för evigt. fårävär! det är till viss del en fördel då man kan låna ut spel digitalt till vänner. att andrahandsmarknaden försvinner är en stor nackdel för konsumenter men åter en fördel för företag enligt ovan.

Varför? Tio familjemedlemmar kan dela spel. Du byter inte familjemedlemmar SÅ ofta skulle jag tro?
Sen om du vill att din BFF ska räknas med i din familj får du nog stå ut med att han är med på din familjelista fårävär.

så visst, jag kan vrida alla dessa till för och nackdelar

Jag antar att du är sarkastisk, eller anser du dig verkligen vara opartisk efter dina svar? Du ser ju bara nackdelarna och när du låtsas se fördelarna så vänder du även dem till nackdelar.
Öppna ögonen lite. Antingen köper du konceptet eller inte. Du verkar inte göra det, så varför fortsätta prata om Xone?
Det hade varit som om jag hade hängt på Nintendo forumet och klagat över hur uselt tredjepartsmarknaden är och hur kass skärmen på kontrollern är eller varför alla spel ser ut som skit till den eller varför Mario fortfarande är något som de tror ska locka nya spelare till den. Vet du varför jag inte gör det? För att jag har insett att konceptet Wii U inte är för mig.
Det hindrar mig inte från att ge lite gliringar åt Nintendo lite då och då, men jag skriver inte 100-tals poster i deras forum där jag draftar samma sörja om och om igen.

Postad 19 June 2013 - 15:16

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

klagat över hur uselt tredjepartsmarknaden är och hur kass skärmen på kontrollern är eller varför alla spel ser ut som skit till den eller varför Mario fortfarande är något som de tror ska locka nya spelare till den.

ge lite gliringar åt Nintendo lite då och då

:) :) hehe

:)

Postad 19 June 2013 - 15:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Reklam om saker som intresserar mig eller reklam om saker som inte intresserar mig? Det första, tack.
Och eftersom PS4an kommer att avbryta spel för att visa reklam så vill man nog ha relevant reklam även där.

Är en del av deras DRM skydd. Inget problem för de flesta av kunderna.

Varför? Tio familjemedlemmar kan dela spel. Du byter inte familjemedlemmar SÅ ofta skulle jag tro?
Sen om du vill att din BFF ska räknas med i din familj får du nog stå ut med att han är med på din familjelista fårävär.

Jag antar att du är sarkastisk, eller anser du dig verkligen vara opartisk efter dina svar? Du ser ju bara nackdelarna och när du låtsas se fördelarna så vänder du även dem till nackdelar.
Öppna ögonen lite. Antingen köper du konceptet eller inte. Du verkar inte göra det, så varför fortsätta prata om Xone?
Det hade varit som om jag hade hängt på Nintendo forumet och klagat över hur uselt tredjepartsmarknaden är och hur kass skärmen på kontrollern är eller varför alla spel ser ut som skit till den eller varför Mario fortfarande är något som de tror ska locka nya spelare till den. Vet du varför jag inte gör det? För att jag har insett att konceptet Wii U inte är för mig.
Det hindrar mig inte från att ge lite gliringar åt Nintendo lite då och då, men jag skriver inte 100-tals poster i deras forum där jag draftar samma sörja om och om igen.

har du bevis på det sista du sa? kommer ps4 att AVBRYTA SPEL för reklam!? kommer den att göra det även om den är offline, eller laddar den hem reklam som den sen ska visa mig?

dom flesta kunder i världen använder sig av andrahandsmarknaden. hur kan du då säga att det inte är ett problem för dom flesta kunder?

absolut inte. som du ser så har jag skrivit fördelarna med ms system. men hybriderna vi har idag är mycket bättre än ms låsta system. nu lugnar vi ner oss. jag har ägt två xbox. jag har själv sagt att jag ansett att xbox vann det konsolkriget. jag har ägt båda currentgen-konsoler, men köpte xboxen ett par år innan jag köpte ps3. jag valde att sälja xbox 360 eftersom den lät så förbannat högt.

xbone är definitivt otroligt intressant för mig. jag är en gamer, inte en fanboy. jag skiter i märken åt höger och vänster. jag spelar spel, inte konsoler. gå in i titt-anfallstråden. mitt första inlägg säger jag att det är mp-spelet för året. när någon sa att det kommer nästa år ändrade jag mig till mp-spelet för nästa år istället. jag har gått ut och sagt att 360 vann den här generationen som den bättre spelkonsolen. är det något jag är så är det ms-fanboy. jag har fortfarande ett dussin 360-spel kvar eftersom jag har vetat i ett par år att jag ska ha en till 360 när hårdvaran är grejjad. hade jag sålt mig ps3 så hade alla spel och flygit kan jag garantera.

vidare så har jag även gått ut och sagt att xbox 360 har en mycket bättre kontroll än ps3, då den senare inte utvecklats på typ 15 år.
som du ser, xbone är extremt intressant för mig :P

Postad 19 June 2013 - 15:24

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 1

har du bevis på det sista du sa? kommer ps4 att AVBRYTA SPEL för reklam!?

hehe nej det var ang ett patent som sony hade som respons på att MS hade ett patent där ngn läste inte lite för mycket fantasier.
Däremot är jag FÖR reklam I spelen tex på billboards osv, det tycker jag ger spelen en mycket mer realistisk känsla.
Patentetn finns men är knappast aktuella ännu (men teoretiskt möjliga).

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 June 2013 - 15:25.

Postad 19 June 2013 - 15:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Är omöjligt på alla konsoller, byter du tex hårddisk i din ps4/xbone om 20 år så kan jag nog lova att det är kört för dig att ladda hem en digital kopia igen (såvida man inte släppt spelen som abandonware på ngt sätt).

Helt ok att tycka men jag tror nog det är så att när folk hör drrm, always online (som är ett ickeproblem för 95%) så drar dom öronen åt sig utan att först ta reda på vilka eventuella fördelar det faktiskt kan föra med sig (som i detta fallet 2 stora fördelar).

Jag förutsätter att du tycker samma sak ang PSEye.

Polisen kan även avlyssna/spåra din telefon etc om det finns ordentliga skäl för det.

Man skulle kunna säga att alla Sveriges ISP och telefonioperatörer samarbetar med polisen också då dessa kan få ut uppgifter om lagen kräver.

Tror inte det är mycket göra ngt åt bara köpa läget.

det vet vi om 20 år ;) tänk på att det går att köpa gamla psone-spel digitalt idag. det är absolut inte orealistiskt att tro att det kommer att finnas servrar som fortfarande har dom stora spelen online ett bra tag i framtiden, om någon känner för att spela ett sunkigt spel. psone. xbone... ironi :D

always online... ja, vad har du som konsument för STOR fördel med att din konsol tvingas vara online? drm... stor fördel att få dela med sig spel. tänk på att du genom alla tider alltid fått dela med dig dina spel till dina kompisar, så det är inget nytt. det ms säger att att vi tillåter dig att dela med dig ditt spel till 9 andra personer. med ps så kan jag dela med mig av mitt spel till... 6.5 miljarder människor, give or take.

pseye? oja! den där saken ska fan inte komma in hit inte, detta även fast japans regering inte har tillgång till sonys servrar. men absolut ingen pseye om den inte går att koppla ur när jag känner för det. vänta, stryk det. ingen pseye även fast jag kan koppla ur den.

jepp, det kan dom göra. dock så fungerar avlyssningen annorlunda i sverige. här måste man ha extremt bra skäl till det. du ska inte bara vara misstänkt, du ska kunna gå att döma innan du blir avlyssnad. avlyssningen fungerar som stärkande bevis samt att fälla fler personer i sverige idag. i usa så har man ett stort center där man har nog mycket lagringskapacitet för att spara ALL internetdata för 100 år framåt.

detta innebär (enligt matematikern som gjorde det) att om man ser en person göra något skumt, så kan man dra en röd tråd genom alla dennes bruk av internet från det att personen identifierades på nätet. facebook. bankkonton. chatthistorik. smack, så har du en röd tråd genom hela individens liv. det är det jag inte tycker om. även om datan aldrig kommer att användas så finns den där, och genom alla mina "domäner" går att skapa ett samband. så avlyssning sker på olika sätt i sverige och usa.

jag betalar för anonine. även när jag sitter här och skriver, och alla vet att jag är jag så har jag anonine igång. detta eftersom jag är så pass emot kontrollen. jag laddar ingenting, jag lyssnar inte ens på spotify (betalar premium för at jag stödjer iden) men jag har ändå anonine igång. det är en bra tjänst som gör att min ip blir så gott som omöjlig att spåra, och totalt omöjligt att sammanlänka flera olika händelser på nätet. lysande!

det som är riktigt illa är att det här har hant tidigare i ddr. men massövervakningen upphörde. nu kommer en ny våg massövervakning, men vi kan tillsammans stoppa det också.

Postad 19 June 2013 - 15:35

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
När gäller reklam i spel patchade Sony in det i Wipeout HD. Kom upp en reklamruta under laddning, men eftersom denna reklam förlängde laddningen fick de massor av skit för det och patchade senare bort det. hoppas de inte försöker sig på detta igen.

Sony kommer att försöka rikta innehåll beroende på information om köp, sökningar etc. På PS4.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 June 2013 - 15:35.

Postad 19 June 2013 - 15:39

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

med ps så kan jag dela med mig av mitt spel till.

Det är ju inte klart om jag kan byta familjemedlemmar heller eller hur ofta (men det är väl troligt att jag kan) så då kan jag också dela med mig till världens befolkning och jag kan dessutom göra det utan att röra mig ur soffan :-)

Ok ser på ditt inlägg att du verkligen är rädd för övervakning så vi kan sluta älta dom sakerna vidare åtminstone :-)

detta även fast japans regering inte har tillgång till sonys servrar

Vad får dig att tro det?

det vet vi om 20 år ;) tänk på att det går att köpa gamla psone-spel digitalt idag. det är absolut inte orealistiskt att tro att det kommer att finnas servrar som fortfarande har dom stora spelen online ett bra tag i framtiden, om någon känner för att spela ett sunkigt spel. psone. xbone... ironi :D

Absolut men det är iaf inget jag skulle räkna med, att ps1 spel finns fortfarande är ju givetvis för att sony fortfarande gör konsoller.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 June 2013 - 15:42.

Postad 19 June 2013 - 15:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

detta även fast japans regering inte har tillgång till sonys servrar

Varför bara Japans regering? ALLA har tillgång till Sonys servrar...

77 miljoner konton + lösenord + kreditkort blev stulna. (Nu hade ju inte alla 77 miljoner konton kreditkort, så det var bara 12 miljoner kreditkort).

Postad 19 June 2013 - 15:48

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

om jag får ställa en semimotfråga bara såhär: hur många tror du hade köpt första boxen om ms sagt att beggade spel inte kan säljas vidare, att en kamera konstant måste vara inkopplad och att man mer eller mindre måste ha en fast internetanslutning på 1.5 mb/sek för att kunna använda konsolen?

Första boxen? Som i den allra första Xboxen?
Det hade varit mycket märkligt med tanke på hur den uppkopplade världen såg ut då. Detta hade inte på något sätt gått att genomföra då. Men faktiskt så hade den första Xboxen en ethernet-port som ingen till en början visste vad den var bra för. "Varför skulle man vilja koppla sin konsoll till ett nätverk???" Man kan lugnt säga att tiderna har förändrats.

Postad 19 June 2013 - 15:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
inte direkt rädd. däremot är jag starkt emot iden =)
det ska bli intressant iaf att se om det kommer att gå lätt att byta familjemedlemmar bara sådär. nu är det väl egentligen rätt få personer man vill dela med sig sina spel till, så 10 kan nog räcka ganska långt det också om jag ska vara ärlig.

japan har ingen patriot act eller är obsessed av terrorister.

psone-spel är rätt märkligt tycker jag, men det har väl kommit en uppsving då exempelvis psvita kan köra dom spelen nu. tror jag iaf.

sejlax: du besvarade ändå bara en av dom tre nackdelarna. dom andra två till xboxen. xbox original får vi döpa om den till =)

Redigerat av Zartok, 19 June 2013 - 15:49.

Postad 19 June 2013 - 15:50

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Första boxen? Som i den allra första Xboxen?
Det hade varit mycket märkligt med tanke på hur den uppkopplade världen såg ut då. Detta hade inte på något sätt gått att genomföra då. Men faktiskt så hade den första Xboxen en ethernet-port som ingen till en början visste vad den var bra för. "Varför skulle man vilja koppla sin konsoll till ett nätverk???" Man kan lugnt säga att tiderna har förändrats.

Du hade ju xbox live på första boxen också så ethernetport var väl inget konstigt.

Varför bara Japans regering? ALLA har tillgång till Sonys servrar...

77 miljoner konton + lösenord + kreditkort blev stulna. (Nu hade ju inte alla 77 miljoner konton kreditkort, så det var bara 12 miljoner kreditkort).

Touche.

Postad 19 June 2013 - 15:58

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

det ska bli intressant iaf att se om det kommer att gå lätt att byta familjemedlemmar bara sådär. nu är det väl egentligen rätt få personer man vill dela med sig sina spel till, så 10 kan nog räcka ganska långt det också om jag ska vara ärlig.

Men Zartok, är du verkligen intresserad av att se hur detta kommer att bli? Om speldelning online ska fungera så krävs det DRM och det är du ju starkt emot.
För det är ju detta vi har försökt säga dig ganska länge nu. Att det finns fördelar som gör den här DRM lösningen intressant.

sejlax: du besvarade ändå bara en av dom tre nackdelarna. dom andra två till xboxen. xbox original får vi döpa om den till =)

Tekniken och hårdvaran för kameraföljning fanns inte då.
Begränsningen av begagnatmarknaden är till för att mer pengar ska gå till spelutvecklarna istället för till Gamestop och i slutändan ge bättre produkter, och förhoppningsvis bättre priser till kunden. Om det hade införts redan 2001 så kanske vi haft lägre priser och bättre spel idag.

Postad 19 June 2013 - 16:02

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Du hade ju xbox live på första boxen också så ethernetport var väl inget konstigt.

Nej givetvis, men idén att koppla upp sin konsoll var ny. Eller hade åtminstone aldrig slagit igenom tidigare.

Redigerat av SejLax, 19 June 2013 - 16:09.

Postad 19 June 2013 - 16:08

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Nej givetvis, men idén att koppla upp sin konsoll var ny.

Tja ps2 hade iofs också möjligheten (med adaptern) men visst det var nytt då.

Postad 19 June 2013 - 16:20

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Det fanns väl fler konsoller som hade möjlighet till nån form av uppkoppling sen tidigare?
Men första Xboxen låg rätt i tiden när det började komma riktiga bredbandsuppkopplingar. Och dom var väl dom första som stoppade en ethernet port direkt i konsollen?

Det är väl denna typen av "framtids-tänk" som MS vill bygga vidare på med Xbox One.

Redigerat av SejLax, 19 June 2013 - 16:22.

Postad 19 June 2013 - 16:27

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Och dom var väl dom första som stoppade en ethernet port direkt i konsollen?

'
Det stämmer nog.
Och utan denna xbox så hade vi inte haft xbmc, boxee, openelec osv i den form vi ser det idag.
Så vi får tacka MS att den var så lätthackad och devsen som utvecklade xbmc till den (där man själv var med på irc och bidrog till funktioner, felsökte, testade etc)

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 June 2013 - 16:28.

Postad 19 June 2013 - 16:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Men Zartok, är du verkligen intresserad av att se hur detta kommer att bli? Om speldelning online ska fungera så krävs det DRM och det är du ju starkt emot.
För det är ju detta vi har försökt säga dig ganska länge nu. Att det finns fördelar som gör den här DRM lösningen intressant.

Tekniken och hårdvaran för kameraföljning fanns inte då.
Begränsningen av begagnatmarknaden är till för att mer pengar ska gå till spelutvecklarna istället för till Gamestop och i slutändan ge bättre produkter, och förhoppningsvis bättre priser till kunden. Om det hade införts redan 2001 så kanske vi haft lägre priser och bättre spel idag.

nu blandar du ihop två saker. jag säger att det är positivt med familjedelning men negativt med drm. saken är den att man har tagit bort en hel andrahands och utlåningsmarknad för att "ERBJUDA" dig att få låna ut spel till 9 andra personer. jag tycker att det är förkastligt att man inte får sälja det man köpt, som att du skulle köpa en cykel som du sen är bunden till för resten av cykelns livstid. men det hindrar mig inte från att säga att visst, det är bra med digital familjedelning. problemet är dock att det är ett större minus än plus, men för den delen behöver jag inte bara se negativt på det, eller hur?

OM kameran hade funnits, vad tror du då hade hänt? OM andrahandsmarknaden hade strypts, vad tror du då hade hänt? självklart så hade det gått åt skogen. idag har man ju ett så starkt varunamn i xbox så att man kan göra lite hur som helst, folk köper ändå.

om jag bara drar dom mest basala grunderna. xbonen är hälften så kraftfull som ps4. om ens det.
den kostar MER än sin dubbelt så starka motståndare.
men ändå kommer den att sälja bra. trots att den har en massa saker som folk är emot.
det bevisar bara hur starkt varumärket är.

det är lite som att nintendo tillverkar en konsol som är hur svag som helst, men att den ändå skulle sälja. hoppsan, wii u. still, den säljer, trots att få tredjepartstillverkare tillverkar spel till den. varumärket nintendo är så sjukt starkt kolla på nintendos gamecube. det var en kraftfull konsol dåtid. kolla sen wii. sjukt svag, inte ens hd-grafik. där sålde man massa, men på kuppen så försvagades varumärket rejält. idag när wii u släppts så har varumärket fått sig otroligt hårda törnar, men det finns ändå ett par miljoner som köpt konsolen.

nintendos största problem är att deras konsoler riktar sig till en ung publik. man är inte ung speciellt länge och därmed så har nintendo idag svårt att bygga upp ett starkt varumärke igen.

Postad 19 June 2013 - 17:10

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1306 inlägg
  • 0
Verkar som att Steam kontrar Microsoft!

http://www.ign.com/a...spotted-in-code

Postad 19 June 2013 - 17:51

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

nu blandar du ihop två saker. jag säger att det är positivt med familjedelning men negativt med drm. saken är den att man har tagit bort en hel andrahands och utlåningsmarknad för att "ERBJUDA" dig att få låna ut spel till 9 andra personer. jag tycker att det är förkastligt att man inte får sälja det man köpt, som att du skulle köpa en cykel som du sen är bunden till för resten av cykelns livstid. men det hindrar mig inte från att säga att visst, det är bra med digital familjedelning. problemet är dock att det är ett större minus än plus, men för den delen behöver jag inte bara se negativt på det, eller hur?

Xbox One kommer vara en online DRM konsoll. Familjedelning på Xbox One är möjligt tack vare DRM. Även om du ser lite positivt på vissa delar så ser du negativt på det stora hela.
Så jag vet inte riktigt vart du vill komma med hela diskussionen. Verkar som du bara gillar att hitta vinklar och skriva mycket text. Din huvudsakliga åsikt har tydligt kommit fram och det är att du avskyr Kinect och DRM. Två delar som är djupt förankrade i Xbox One.

Jag ser ingen mening med att gång på gång i långa inlägg förklara samma snäva negativa syn om en pryl som du ändå aldrig kommer att skaffa. Du klarar dig inte genom att hänvisa till dina olika inlägg där du nämner att du älskar Xbox 360, att du gillar familjedelning osv. Du har länge fört stora negativa diskussioner som aldrig leder någon vart.

Du tycker kanske jag är en idiot som sväljer Microsofts övervakning och jag tycker du verkar vara en foliehatt. Vet du vad, jag tror inte någon av oss kommer att ändra oss så kan vi inte bara förklara våra åsikter och sen låta det bero.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.