* Officiell tråd - Logitech Harmony *
4552 svar till detta ämne
Postad 28 december 2009 - 15:38
Zack
-
Zack
-
Användare
-
-
132 inlägg
Nä, men de flesta andra fjärrar har inte heller displayer som ligger och drar batteri. Nu verkar det dock som om den stänger av sig själv efter ett tag, även om det verkar ta väldigt lång tid.
Tiden det tar för fjärren att gå till standby-läge går att ställa in via menyerna i fjärren. Fjärren stänger inte av sig helt utan kommer att dra ström iallafall men då displayen är den stora boven så kommer fjärren att klara sig ett tag iallafall (1-2 veckor är min erfarenhet). För att helt stänga av den helt så är det enda som går att göra att ta ur batteriet.
Postad 28 december 2009 - 15:44
Zack
-
Zack
-
Användare
-
-
132 inlägg
Vet inte om jag är ute på hal is här, borde det inte gå att ta originalfjärren till duken, köra den mot en rf-ir omvandlare från Kjell och lära Harmony 900 som ir. Sen skickar H900 ut detta mot duken som RF som duken förstår, istället för att översätta till IR som IR förlängarna gör. ? Nån som testat?
Hal is var namnet  RF-delen i 900:an kan ENDAST kommunicera mellan fjärr och blaster (RF/IR-omvandlare). För att styra din RF-duk måste du ha en IR-RF omvandlare som klarar detta (dvs tar emot IR från fjärren och sedan omvandlar till RF så att duken förstår). Inget som Logitech har idag utan om det finns så är det 3:e-parts-marknaden man hittar det på ... har dock ingen erfarenhet av dylik manick ... finns kanske andra här som löst det?
Postad 28 december 2009 - 21:54
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Liten snabb fråga nu julreans dagar. Såg Logitech harmony one för 1300:-. Tänkte bara höra om den klarar att styra xbox modell äldre om man givetvis har ett ir-öga på boxen. På logitechs sida fanns bara 360 med och dom är ju inte så lätta att kontakta..
Tack för de snabba svaren, får se vad frugan godkänner för budget till eventuellt dosköp  Priset är för övrigt på www.siba.se .. Ser att det är lite löpsedlar om deras bluff med tvapparater som är på rea!
Redigerat av rosenlorden, 30 december 2009 - 01:48.
Postad 28 december 2009 - 22:16
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Liten snabb fråga nu julreans dagar. Såg Logitech harmony one för 1300:-. Tänkte bara höra om den klarar att styra xbox modell äldre om man givetvis har ett ir-öga på boxen. På logitechs sida fanns bara 360 med och dom är ju inte så lätta att kontakta.. 
Om det är IR och du har orginalfjärren bör det inte vara några problem. I värsta fall kan du lära den från orginalfjärren. Låter som ett bra pris i dagsläget.
Postad 28 december 2009 - 22:20
Insanewithmybody
-
Insanewithmybody
-
Användare
-
-
111 inlägg
Att byta ingång är inget problem. Att sänka volymen är lite vad du är ute efter. Om du vill stänga av ljudet så lägger du in ett mute-kommando i uppstartsekvensen för dvd aktiviteten. Om det är ett antal automatiska sänk-volym-kommandon du är ute efter så kan du lägga in dessa i start-sekvensen istället.
Okej tack
Postad 29 december 2009 - 22:55
Loo755
-
Loo755
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
Svar ja - du kan styra xbox modell äldre med den.
Postad 30 december 2009 - 21:06
jokim
-
jokim
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
någon som också har en harmony 555 som liksom jag stör sig på knäpp-ljudet av Ch knapparna när man har tv´n på låg volym och zappar rundor... är det någon som "sliter till sig" eller alla harmony fjärrar låter så?
Postad 31 december 2009 - 11:54
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2 665 inlägg
Hur lång tid tar det att ladda upp denna fjärr?
har haft min igång på laddning sedan 19:00 igår och den lyser inte grönt än.
Postad 01 januari 2010 - 18:12
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Om man köper 900:an går det då att ha stereon i ett annat rum och styra den med fjärren trots att väggen är en rätt tjock betongvägg?
Postad 01 januari 2010 - 20:02
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Hur lång tid tar det att ladda upp denna fjärr?
har haft min igång på laddning sedan 19:00 igår och den lyser inte grönt än.
Min 885 brukar jag ladda över natten.
Postad 01 januari 2010 - 20:40
Unregistered97f17518
-
Unregistered97f17518
-
Användare
-
-
223 inlägg
Har en 885, skulle uppdatera den då jag fixat nya prylar men den stannar hela tiden på 3%. Någon mer som har problem med att uppdatera sin fjärr ? Kanske Logitech har julgröt i servern ?
Postad 01 januari 2010 - 21:19
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Ja, jag har försökt hela kvällen och uppenbarligen har de julgröt i servern, varför man nu måste gå via deras server för att uppdatera lite nya fix i fjärren i hopp om att man inte ska behöva utnyttja 30-dagars returrätten som de har nu, fortffarande inte helt nöjd med den, fortfarande är det Popcornen som spökar.
/ J
Postad 01 januari 2010 - 23:03
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
någon som också har en harmony 555 som liksom jag stör sig på knäpp-ljudet av Ch knapparna när man har tv´n på låg volym och zappar rundor... är det någon som "sliter till sig" eller alla harmony fjärrar låter så?
Det är ett klickande ljud på alla "hårda" knappar på min 555:a. Inget jag lagt märke till eller stör mig på egentligen...
Postad 02 januari 2010 - 13:02
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Om man köper 900:an går det då att ha stereon i ett annat rum och styra den med fjärren trots att väggen är en rätt tjock betongvägg?
Skulle vara väldigt tacksam för svar..... Tillägg: Går det att isåfall ha en utr på andra sidan väggen och den andra i v-rummet och styra den ena med RF och den andra med IR? Kan man köpa till fler mottagare?
Postad 02 januari 2010 - 16:28
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Jag har en Harmony One & den har haft knarrtendenser på vissa knappar & då mest CH-knappen men det har faktiskt lugnat sig med tiden, har väl slitit in den. Var lite besviken i början då kvalitetskänslan förtas en del av knarrande knappar...
Postad 02 januari 2010 - 19:27
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
lite frågor om harmony one...
jag har en panasonic px70....
en harman kardon avr 4000
å en Humax HDPVR-1000C 320GB
är det lätt att programera in det?
programerar man in knapp för knapp eller kan man bara slå in en kod för varje sak,å så funkar det?
Postad 03 januari 2010 - 10:40
Insanewithmybody
-
Insanewithmybody
-
Användare
-
-
111 inlägg
Jag köpte en Logitech Harmony 525 igår och måste säga att jag är riktigt nöjd med köpet och den var lätt att programera in med dem sakerna jag använder
Tack för hjälpen i valet av fjärrkontroll från detta forum
Postad 03 januari 2010 - 13:09
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Har läst och sökt ang problem med Harmony 885 och Panasonics tv apparater men utan några större framgångar. Min Harmony startar inte upp tv:n. Har en TX-P50G10E.
Hur har ni löst detta?
Skulle även vilja veta hur ni har ställt in fördröjningarna på tv:n.
Tack!
Postad 03 januari 2010 - 13:23
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Har läst och sökt ang problem med Harmony 885 och Panasonics tv apparater men utan några större framgångar. Min Harmony startar inte upp tv:n. Har en TX-P50G10E.
Hur har ni löst detta?
Skulle även vilja veta hur ni har ställt in fördröjningarna på tv:n.
Tack!
Jag har för mig att jag med min Panasonic TV gjorde en manuell inmatning av på-kommandot, dvs en lång intryckning. Annars ställde jag in längden på tryckningen någonstans. Kommer inte ihåg exakt. Ca tre år sedan jag konfigurerade det.
Postad 03 januari 2010 - 13:48
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
lite frågor om harmony one...
jag har en panasonic px70....
en harman kardon avr 4000
å en Humax HDPVR-1000C 320GB
är det lätt att programera in det?
programerar man in knapp för knapp eller kan man bara slå in en kod för varje sak,å så funkar det?
Du installerar en programvara för din Harmony One fjärr på datorn som innehåller en stor databas över olika enheter. Sen söker du bara upp dina enheter och programvaran sparar dom inställningarna och slutligen kopplar du in din fjärr till datorn och låter den synca inställningarna. Klart
Postad 03 januari 2010 - 15:08
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
det blev en harmony 555 i stället..fick den för 490 kr..
nu skall det pulas lite..
Postad 03 januari 2010 - 15:10
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Ska du pula på svenska eller norska
Postad 03 januari 2010 - 16:42
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
jag får inget ting å funka...på min 555:a...
har lagt till pv70-....humax hdpvr 1000c.....å hk avr 4000...
men jag ser inget ting i den lilla displayen..ska man inte kunna växla mellan dessa 3?
Postad 03 januari 2010 - 16:50
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Trycker du på enheter (Devices) borde du kunna välja dom
Föt att använda den fullt ut och se nåt i rutan direkt måste du konfa Aktiviteter
Postad 03 januari 2010 - 17:10
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Trycker du på enheter (Devices) borde du kunna välja dom Föt att använda den fullt ut och se nåt i rutan direkt måste du konfa Aktiviteter
finns inget i displeyen när jag trycker på devisces...hartestat att ta bort allt å bara lägga till tv..pv70..gjort det man ska uppdaterat..men nån tv finns inte med i displeyen..den är hellt tom....vad gör jag för fel???? i programet som följer med..där finns min pv70 med...å jag har kopplat min fjärrkontroll till usb porten å uppdaterat.. det stog i programet att medans man uppdaterar fjärren när den är inkopplat i usb porten så ska man se det på fjärren,men min fjärr är helt svart under uppdateringen.. en fråga när datorn kumunicerar med fjärren,ska displeyen lysa då? på min gör det inte det..jag märker inget.. har nu suttit ytterligare några timmar utan resultat... när jag går in bilder på de andra som har en sådan här fjärr,så ser man att det står saker i displeyen..typ tiitta på tv..lyssna på cd..m.m....min displey är hellt tom....jag har nju lagt till enheter,å aktiviter som heter" se på tv" i programet...å uppdaterat till fjärren..men ändå så sysns inget..vad är felet?
Redigerat av Unregistered8244c3d5, 03 januari 2010 - 18:40.
Postad 03 januari 2010 - 19:16
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
finns inget i displeyen när jag trycker på devisces...hartestat att ta bort allt å bara lägga till tv..pv70..gjort det man ska uppdaterat..men nån tv finns inte med i displeyen..den är hellt tom....vad gör jag för fel????
i programet som följer med..där finns min pv70 med...å jag har kopplat min fjärrkontroll till usb porten å uppdaterat..
det stog i programet att medans man uppdaterar fjärren när den är inkopplat i usb porten så ska man se det på fjärren,men min fjärr är helt svart under uppdateringen..
en fråga när datorn kumunicerar med fjärren,ska displeyen lysa då? på min gör det inte det..jag märker inget..
har nu suttit ytterligare några timmar utan resultat... när jag går in bilder på de andra som har en sådan här fjärr,så ser man att det står saker i displeyen..typ tiitta på tv..lyssna på cd..m.m....min displey är hellt tom....jag har nju lagt till enheter,å aktiviter som heter" se på tv" i programet...å uppdaterat till fjärren..men ändå så sysns inget..vad är felet?
Om inget alls visas i din display låter det som att du har fått en enhet med trasig display helt enkelt. Isf är det bara att lämna tillbaka och få en ny.
Postad 03 januari 2010 - 19:37
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
jag får den å funka hyffsat bra på tv:n å hdbox...men jag vet inte vilken sak jag ska styra(eftersom jag inget ser i displeyen).jag får mest sitta å trycka på måfå,å till slut så funkar tv:n eller hdboxen..
åkte i dag å bytte ut fjärren..vilken skillnad.
blev så mycket enklare när displeyen funkar..=)
skönt att bara ha 1 fjärr nu...var verkligen lätt att programera..nu kan man sätta igång dvd,förstärkare,plasma med 1 knapptryckning...=)
Redigerat av Unregistered8244c3d5, 04 januari 2010 - 15:05.
Postad 04 januari 2010 - 20:22
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Allvarligt, vad är detta för ............
Jag får banne mig inte till det bra med popcorn, provade en aktivitet som heter spela upp video, ingen av enheterna kan spela upp video, nä för jag har ingen gammal vhs-häck längre, men eftersom det inte funkar med någon annan s.k. aktivitet heller, visst jag vill att hela 2 saker ska ske, tv:n ska slås på och jag vill kunna bläddra fram en film att titta på, ja, de ligger i en katalog som heter video, men jag har ingen inbyggd vhs-spelare i min popcorn, då kanske jag hade kunna lägga till den som en aktivitet för att kunna se video.
Följande händer, tv:n slås på, ibland blir det rätt kanal, dock inte varje gång, och om det blir rätt så är det inte säkert att den har fattat att popcorn inte ska stängas av när jag ska se en film, och framförallt så vill jag ju kunna bläddra bland filmerna och det går ju inte utan popcorns originalkontroll, sedan står det i setupen att ingången på popcorn är satt till tuner, men hallå, det finns ingen tuner på den, det är ju ingen vhs-spelare, har den ju konstaterat tidigare, och eftersom den inte har en tuner så borde den rimligen inte heller kunna fastna på ett sådant alternativ, för fastnat verkar det ha gjort för det går inte att ta bort, inte ens att ta bort enheten och lägga in alla knappar för hand, inte heller blir det rätt om jag väljer en nyare modell av popcorn, samma märkliga beteende.
Summa summarum, jag har 2 enheter inlagda, och den klarar tydligen inte av det, var enhet för sig klarar den ju men vitsen är väl ändå dessa aktiviteter, om jag har valt en aktivitet så ska man väl inte behöva zappa mmellan enheterna sedan för att kunna utföra något så enkelt som bläddra upp och ner i popcorn, och jo, jag har anpassat knapparna då det tydligen kunde föreligga ett fel där, och hittade någonstans på google att någon hade ett liknande problem i usa för 1 år sedan, det löste sig när Logitech skickade ut en ny sync, vilket de skulle behöva göra varje gång efter att han uppdaterat fjärren, låter väldigt konstigt om ett sådant problem inte har lösts från Logitechs sida sedan dess.
Är det verkligen bara jag som inte får till det, jag som hade tänkt lägga in flera enheter, men ville börja med de "enklaste" trodde jag att det var, men uppenbarligen blev det för svårt för Harmony One, för fungerar som det ska, det gör det inte.
/ J
Postad 04 januari 2010 - 21:45
Insanewithmybody
-
Insanewithmybody
-
Användare
-
-
111 inlägg
Kan man på något sätt ställa in en Logitech 525 att inte den ska lysa överhuvudtaget eller iallafall knappen Activities?
Redigerat av Insanewithmybody, 04 januari 2010 - 21:46.
Postad 04 januari 2010 - 22:13
Unregisteredbe8428c2
-
Unregisteredbe8428c2
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Järker...
Jag har tolv enhete anslutna till min Harmnoy of det fungerar alldelses utmärkt så om du tar det lite lugnt skall du se att det löser sig.
Min media center (En Rapsody N36, liknande POpcorn) har jag lagt under Compter->Media Center PC och sen letat upp min apparat, popcorn finns där oxå. Aktiviteten kallar jag Film-Mediacenter tidigare hette den watch a dvd men där jag ändrade DVD till min mediacenter. När jag kickar på aktiviteten på skärmen startar tvn på rätt kanal, media center går på och jag kan bläddra hur jag vill.
Eftersom din popcorn inte har någon input eller tuner så kan du sätta detta till vad du vill, skall inte påverka, det viktiga är att vi sätter rätt ingång och rätt signal på tvn och rätt sorts signal ut från din popcorn.
Postad 05 januari 2010 - 12:05
Letalis
-
Letalis
-
Rookie
-
9 inlägg
Har en 885, skulle uppdatera den då jag fixat nya prylar men den stannar hela tiden på 3%. Någon mer som har problem med att uppdatera sin fjärr ? Kanske Logitech har julgröt i servern ?
När min gjorde så så fick jag en ny ifrån Logitech.. Något fel som var trasigt :-P ---------------------- gällande tidigare fråga i denna tråden om batteritiden så kan jag berätta att jag laddar min 885 kanske varannan månad högst. Då främst över natten. EDIT: Läste precis i Logitech Harmony remote Software att 3% strulet är åtgärdat! Update Remote Problems Support On Friday, January 1, 2010 we experienced an issue which caused some Harmony remote updates to stop at 3%. The issue is resolved and you should now be able to update your Harmony remote. We sincerely apologize for any inconvenience this may have caused.
Redigerat av Letalis, 05 januari 2010 - 12:31.
Postad 05 januari 2010 - 13:05
gibsa
-
gibsa
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Jag går i funderingar kring och köpa multifjärr och har lite frågor kring Harmony 555, den verkar ligga ganska lagom i pris för min del.
Hur verkar det med olika inputs? Om jag t.ex. vill spela CD kan jag då ställa in så att det automatiskt på 2-kanalsljud och när jag vill se på film att det blir 5.1? Jag har ganska vanliga märken på mina prylar (Panasonic TV, Denon förstärkare och Pioneer DVD-spelare).
Postad 05 januari 2010 - 14:27
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Jag går i funderingar kring och köpa multifjärr och har lite frågor kring Harmony 555, den verkar ligga ganska lagom i pris för min del.
Hur verkar det med olika inputs? Om jag t.ex. vill spela CD kan jag då ställa in så att det automatiskt på 2-kanalsljud och när jag vill se på film att det blir 5.1? Jag har ganska vanliga märken på mina prylar (Panasonic TV, Denon förstärkare och Pioneer DVD-spelare).
min gamla harman kardon avr4000 förstärkare ställer in det själv.den känner av om det är cdljud eller 5.1 ljud från en dvd..så jag tror nog det funkar för dig med...
Postad 05 januari 2010 - 18:02
Unregisteredd7ed33fa
-
Unregisteredd7ed33fa
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hej. Har logitech 1100.
Undrar bara, om man formaterar om datorn, måste man göra nån slags backup för att inte tappa syncen mellan kontrollen och datorn?
Tacksam för snabbt svar
Postad 06 januari 2010 - 12:09
Insanewithmybody
-
Insanewithmybody
-
Användare
-
-
111 inlägg
Hej. Har logitech 1100. Undrar bara, om man formaterar om datorn, måste man göra nån slags backup för att inte tappa syncen mellan kontrollen och datorn?
Tacksam för snabbt svar
Det borde du inte behöva göra då dina inställningar är ju på ditt konto som du använder när loggar in på logitech programmet. Kan man på sin 525 ändra vilken ordning mina enheter kommer i när jag ser dem i "rutan" på min dosa? Jag menar just nu är tv högst upp till vänster men jag vill ha den på den högra sidan....
Postad 06 januari 2010 - 16:20
harmonylogi
-
harmonylogi
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Allvarligt, vad är detta för ............
Jag får banne mig inte till det bra med popcorn, provade en aktivitet som heter spela upp video, ingen av enheterna kan spela upp video, nä för jag har ingen gammal vhs-häck längre, men eftersom det inte funkar med någon annan s.k. aktivitet heller, visst jag vill att hela 2 saker ska ske, tv:n ska slås på och jag vill kunna bläddra fram en film att titta på, ja, de ligger i en katalog som heter video, men jag har ingen inbyggd vhs-spelare i min popcorn, då kanske jag hade kunna lägga till den som en aktivitet för att kunna se video.
Följande händer, tv:n slås på, ibland blir det rätt kanal, dock inte varje gång, och om det blir rätt så är det inte säkert att den har fattat att popcorn inte ska stängas av när jag ska se en film, och framförallt så vill jag ju kunna bläddra bland filmerna och det går ju inte utan popcorns originalkontroll, sedan står det i setupen att ingången på popcorn är satt till tuner, men hallå, det finns ingen tuner på den, det är ju ingen vhs-spelare, har den ju konstaterat tidigare, och eftersom den inte har en tuner så borde den rimligen inte heller kunna fastna på ett sådant alternativ, för fastnat verkar det ha gjort för det går inte att ta bort, inte ens att ta bort enheten och lägga in alla knappar för hand, inte heller blir det rätt om jag väljer en nyare modell av popcorn, samma märkliga beteende.
Summa summarum, jag har 2 enheter inlagda, och den klarar tydligen inte av det, var enhet för sig klarar den ju men vitsen är väl ändå dessa aktiviteter, om jag har valt en aktivitet så ska man väl inte behöva zappa mmellan enheterna sedan för att kunna utföra något så enkelt som bläddra upp och ner i popcorn, och jo, jag har anpassat knapparna då det tydligen kunde föreligga ett fel där, och hittade någonstans på google att någon hade ett liknande problem i usa för 1 år sedan, det löste sig när Logitech skickade ut en ny sync, vilket de skulle behöva göra varje gång efter att han uppdaterat fjärren, låter väldigt konstigt om ett sådant problem inte har lösts från Logitechs sida sedan dess.
Är det verkligen bara jag som inte får till det, jag som hade tänkt lägga in flera enheter, men ville börja med de "enklaste" trodde jag att det var, men uppenbarligen blev det för svårt för Harmony One, för fungerar som det ska, det gör det inte.
/ J
Det låter som att du lagt till dem som fel enheter, helt enkelt. Ge mig ditt loginid så ska jag ta mig en titt på det, jag vill visa dig den fina delen av harmony =)
Postad 06 januari 2010 - 18:07
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Kan man på sin 525 ändra vilken ordning mina enheter kommer i när jag ser dem i "rutan" på min dosa? Jag menar just nu är tv högst upp till vänster men jag vill ha den på den högra sidan....
Det är plättlätt Tryck på Ordna om aktiviteterDu får då en lista med aktiviteterna numrerade 1-8 tex Flytta sen bara upp eller ned i den ordning du vill och dom kommer sen upp enl följande matris: Sidan 11 2 3 4 Sidan 25 6 7 8
Postad 06 januari 2010 - 18:27
Insanewithmybody
-
Insanewithmybody
-
Användare
-
-
111 inlägg
Det är plättlätt Tryck på Ordna om aktiviteter Du får då en lista med aktiviteterna numrerade 1-8 tex Flytta sen bara upp eller ned i den ordning du vill och dom kommer sen upp enl följande matris: Sidan 1 1 2 3 4
Sidan 2 5 6 7 8
Jag kanske förklarade fel men jag menar alltså att ändra om enheterna och inte aktiviteterna...men det kanske är lika enkelt...
Postad 06 januari 2010 - 18:37
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Har haft en 525 i 3-4 år och som fyllt mina behov utmärkt, men efter flitigt användande så har allt fler knappar börjat sluta fungera eller ivf fungera väldigt sporadiskt. Behöver alltså köpa nått nytt. Då uppkommer frågan är hur kvaliteten är, fick jag ett dåligt ex eller är det typiskt för en 525a, har andra modeller bättre kvalitet? Funderar på en ny 525 II som fyller mina behov, men kan mycket väl tänka mig nått annat men har ingen lust att spendera vad som helst om inte livslängden är längre än den nuvarande. Så om någon som haft en Harmony ett flertal år har lust att kommentera så är det välkommet Jag kanske förklarade fel men jag menar alltså att ändra om enheterna och inte aktiviteterna...men det kanske är lika enkelt...
Ingen aning, har aldrig använt enheterna, styr allt i aktiviteterna
Postad 06 januari 2010 - 19:31
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Det låter som att du lagt till dem som fel enheter, helt enkelt. Ge mig ditt loginid så ska jag ta mig en titt på det, jag vill visa dig den fina delen av harmony =)
Japp, du har PM
Postad 06 januari 2010 - 22:33
Insanewithmybody
-
Insanewithmybody
-
Användare
-
-
111 inlägg
Ingen aning, har aldrig använt enheterna, styr allt i aktiviteterna
Okej tack ändå
Postad 06 januari 2010 - 22:45
Unregisteredbe8428c2
-
Unregisteredbe8428c2
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Har problem att styra min duk som behöver RF signaler. Min Harmony 900 har både RF och IR men jag kan inte styra duken direkt.
Pratade med Logitech och fick detta svar
"Att styra din projektor duk med Harmony 900 så måste du kontakta tillverkaren för projektor duken och fråga dem om det finns en IR to RF converter att styra den. Om det finns en IR to RF converter så kan du köpa den och ha tillverkaren skicka dig hex eller pronto koder för den och vi kan lägga in koderna i din konto då."
Nån som känner till en IR to RF converter som kan fungera. Har en duk från Roxcore (Kjell CO) nån som vet hur jag fixar Hex koder till duken, har iofs original remoten.
Postad 07 januari 2010 - 09:09
Thomas_1974
-
Thomas_1974
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
ja, det går alldeles utmärkt att lägga in 40 st vol+ i en följd i en aktivitet
Ok. Hur gör man detta rent praktiskt? I en sekvens? Vad jag kan se kan man lägga in max 5 st Vol+ i en sekvens, och man kan inte göra "en sekvens av sekvenser".
Postad 07 januari 2010 - 12:30
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Ok. Hur gör man detta rent praktiskt? I en sekvens? Vad jag kan se kan man lägga in max 5 st Vol+ i en sekvens, och man kan inte göra "en sekvens av sekvenser".
Nej, du använder inte sekvenser, utan du lägger till det som separata kommandon som körs vid start eller avslut på en aktivitet. Jag har gjort så, men istället för att skicka 40 separata volume down har jag lärt Harmonyn från orginalfjärren och hållt ner volume down knappen lite längre än vanligt och kallat det "long volume down". Det räcker med tre sådana för att motsvara cirka 35 vanliga volume down.
Postad 08 januari 2010 - 12:10
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2 665 inlägg
Tja!
Jag har nyligt köpt en harmony one och har fått den att funka ganska bra men idag märkte jag en sak som jag inte reflekterat över tidigare och det är när man vickar fjärren för att t.ex få fram displayen osv så hör man att det verkar vara något som är löst, verkar komma från insidan av batteri luckan.
Någon som uppleft samma?
Verkar som de kanske är den här fjädern som sitter där batteriet sitter som låter lite?
Redigerat av Unregisteredc27b1e79, 08 januari 2010 - 12:14.
Postad 08 januari 2010 - 12:11
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Tja!
Jag har nyligt köpt en harmony one och har fått den att funka ganska bra men idag märkte jag en sak som jag inte reflekterat över tidigare och det är när man vickar fjärren för att t.ex få fram displayen osv så hör man att det verkar vara något som är löst, verkar komma från insidan av batteri luckan.
Någon som uppleft samma?
Kanske man ska ta den till siba där ja köpt den och få den utbytt?
Det är sensorn som gör att belysningen tänds när du lyfter fjärren
Redigerat av -Palle-, 08 januari 2010 - 12:11.
Postad 08 januari 2010 - 22:55
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Idag kom min nya Harmony 555 med UPS fram till dörren. Fick som sagt en ny på garanti av Logitech, och det verkar fungera att uppdatera den. Har iofs bara testat 2 ggr men det fungerade 100% av de 2 ggrna iaf.
Tycker det varit fin service och jäkligt skönt att slippa lämna in sin fjärr och sedan vänta på ny. Det uppskattas som fan att slippa det och istället få en hemkörd till dörren.
Bra jobbat Logitech!
Och förresten, tack för att ni fixade koderna till min tv också så jag slapp använda mig av ingångslistan vid val av ingång, nu väljer den direkt och det går på en 1/10 av tiden att starta en aktivitet
Redigerat av Tobyponken, 08 januari 2010 - 23:08.
Postad 09 januari 2010 - 09:48
EvilHomer76
-
EvilHomer76
-
Rookie
-
3 inlägg
Samma signal till olika enheter
Köpte en Harmony One igår (efter att ha reklamerat en 525 och en 555 efter glapp i knapparna). Den verkar bra, köpte samtidigt en ny Dilog DT-655 HD. Dessvärre visar det sig att Dilog och min receiver Logitech Z-680 reagerar på samma signaler, exempelvis när jag höjer volymen på receivern så byter Dilog kanal. (samma sak händer om man använder respektive enhets originalfjärr).
Finns det något sätt att lösa sådana här konflikter?
Postad 09 januari 2010 - 16:53
Kroem
-
Kroem
-
Forumräv
-
-
626 inlägg
hur ändrar man hur länge ett kommando hålls inne? På min Panna PZ85 måste man hålla inne power-knappet ett tag för att få igång tv'n (på orginalfjärren) men när jag trycker med Harmonyn så är kommandot lixom för kort.
Det här är bara när jag vill sätta på tv'n genom "Devices", om jag har tv'n med i en "Activity" så håller den in knappen automatisk länge...
Postad 09 januari 2010 - 20:34
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
hmm... nåt märkligt hände idag efter jag uppdaterade min 895.
Om jag klickar på devices efter en aktivitet har startat (för att fixa nån extra inställning tex) så kan jag inte komma tillbaka till den pågående aktiviteten.
Tidigare klickade jag bara ett par ggr till på device så den bläddrar mellan devices och pågående aktivitet.
Provade att uppdatera en gång till, men ingen skillnad tyvärr.
Fler som råkat ut för detta?
EDIT:
Efter ett dygn så fungerar fjärren normalt igen, bara sådär...
Den behövde väl bara ligga och fundera en stund?
Redigerat av PsychoCheF, 11 januari 2010 - 20:23.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Fjärrkontroller
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|