Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#30001

Postad 18 November 2014 - 21:28

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1219 inlägg
  • 0

Förhandsbokade nya slutsteg idag. Holographic Audio amp34, som Lars Karlsson offentliggjorde i onsdags på LTS-mötet. Folk sitter och diskuterar impedansanpassningen på den nya amp22... men vad ska man med 180W till när det är minst det tiodubbla man (jag) behöver. Nya amp34 blir ett dedikerat monosteg med 2* (9+9) Sanken 2SA1295-trissor. Samma som i t.ex Rotel 1090 (som har 4+4 per kanal) och O&G RS2000 (som har 6+6 per kanal). Så jag beställde två. Mina O&G RS2000 lyckas jag förhoppningsvis sälja av när de nya dyker upp. Behöver iaf de pengarna för att betala de nya som går på ca 60000kr/st :ph34r: enligt offentliggörandet. Känns ändå rätt att byta till Holographic Audio-steg när jag ändå hjälper Lars på mässor. Stegen är annars i princip likvärdiga i drift tillsammans med de högtalare jag har.

http://www.semicon.s...detail/2SA1295/


Härligt Komorok! När kommer dom att släppas? Själv är jag hyfsat intresserad av amp 27 :)

#30002

Postad 18 November 2014 - 21:29

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Bara att ratta in Rix FM på tunern och njuta av lite modern popmusik då!

#30003

Postad 18 November 2014 - 21:30

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Häftigt, grattis!

Förmodligen ett par steg du kan ha livet ut :)


Det var målet med RS2000, men kanske blir det amp34 istället.

Härligt Komorok! När kommer dom att släppas? Själv är jag hyfsat intresserad av amp 27 :)


Ingen aning.

Bara att ratta in Rix FM på tunern och njuta av lite modern popmusik då!


Nääää... jag kör p3.

#30004

Postad 18 November 2014 - 21:54

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0
Does it come in black? B)
Kul som fan iaf Micke, grattis!! :)

BTW, grattis tråden till 30000 inlägg!

#30005

Postad 18 November 2014 - 22:15

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0

Förhandsbokade nya slutsteg idag. Holographic Audio amp34, som Lars Karlsson offentliggjorde i onsdags på LTS-mötet. Folk sitter och diskuterar impedansanpassningen på den nya amp22... men vad ska man med 180W till när det är minst det tiodubbla man (jag) behöver. Nya amp34 blir ett dedikerat monosteg med 2* (9+9) Sanken 2SA1295-trissor. Samma som i t.ex Rotel 1090 (som har 4+4 per kanal) och O&G RS2000 (som har 6+6 per kanal). Så jag beställde två. Mina O&G RS2000 lyckas jag förhoppningsvis sälja av när de nya dyker upp. Behöver iaf de pengarna för att betala de nya som går på ca 60000kr/st :ph34r: enligt offentliggörandet. Känns ändå rätt att byta till Holographic Audio-steg när jag ändå hjälper Lars på mässor. Stegen är annars i princip likvärdiga i drift tillsammans med de högtalare jag har.

http://www.semicon.s...detail/2SA1295/

Det ska bli kul och se när den kommer. Helt sjukt att just Sverige kan producera så många kraftiga slutsteg i uberklass! AMP27, AMP34 och RS2000!

Redigerat av MKarlsson74, 18 November 2014 - 22:27.


#30006

Postad 19 November 2014 - 06:02

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1456 inlägg
  • 0

Det ska bli kul och se när den kommer. Helt sjukt att just Sverige kan producera så många kraftiga slutsteg i uberklass! AMP27, AMP34 och RS2000!

Du glömde AMP22 vilket jag tror kan bli en hit i det lägre segmentet har Lars fått till samma fina siffror på det steget som Amp27 då borde den bli en hit för den är mera plånboks vänlig.

#30007

Postad 19 November 2014 - 07:04

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Does it come in black? B)
Kul som fan iaf Micke, grattis!! :)

BTW, grattis tråden till 30000 inlägg!


Det ser ut som att jag får möjligheten att få dem svarta iaf. Annars så ordnar jag svart pulverknotterlack själv. Vill inte ha silver igen.

Mycket kul är det, men egentligen behöver jag ännu större slutsteg.

Hmmmm. .. hur stora slutsteg har ni och brukar ni få dem att klippa?

#30008

Postad 19 November 2014 - 07:15

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Tror jag säger grattis, men är inte riktigt med på varför bytet sker, låter rejält kostsamt?

#30009

Postad 19 November 2014 - 07:39

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Står ju ovan.

"Känns ändå rätt att byta till Holographic Audio-steg när jag ändå hjälper Lars på mässor."

#30010

Postad 19 November 2014 - 07:46

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3067 inlägg
  • 1

Står ju ovan.

"Känns ändå rätt att byta till Holographic Audio-steg när jag ändå hjälper Lars på mässor."


Världens bästa kompis..? ^_^

#30011

Postad 19 November 2014 - 12:28

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1158 inlägg
  • 0
Låter som ett Brutalt steg AMP34 man klurar om vad 34 står för :lol:.........3400w....8ohm eller ?

Undrar hur stort steget blir eftersom som AMP27 har rätt små mått för den effekt den kan leverera.

Två black AMP34 Bifogad fil  black.jpg   6.68K   4 Antal nerladdningar skulle inte var dumt...

#30012

Postad 19 November 2014 - 12:29

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0

Står ju ovan.

"Känns ändå rätt att byta till Holographic Audio-steg när jag ändå hjälper Lars på mässor."

Aha det är niceprice only for you my friend, eller?
;)

#30013

Postad 19 November 2014 - 12:32

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Du glömde AMP22 vilket jag tror kan bli en hit i det lägre segmentet har Lars fått till samma fina siffror på det steget som Amp27 då borde den bli en hit för den är mera plånboks vänlig.


Är rätt besviken på amp22. 180w är ingen hit. Audiolab 8200mb monoblock levererar 250w, kostar lika mycket (för 2st) och fixar f/e-lyssning klanderfritt.

#30014

Postad 19 November 2014 - 12:48

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Aha det är niceprice only for you my friend, eller?
;)


Lite rabatt får jag såklart, men som du förstår så är summan inget jag vill gå in på.

---

Amp34 står för hur många dB utöver en Watt förstärkaren kan spela. Så lägger man till siffran på sin högtalares känslighet så vet man hur starkt man kan spela. I mitt fall blir det 92+34=126dB per topp.


Edit. Hur fan kan autocorrect tycka att 34 ska bli 33?

Redigerat av Unregistered757ca215, 19 November 2014 - 13:12.


#30015

Postad 19 November 2014 - 13:13

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Självklart förstår jag det, " pengar inte ett öre mer " brukar jag svara nyfikna som inte har med det att göra ;)


Fasiken, nu börjar huset närma sig, fjärilar i magen

#30016

Postad 19 November 2014 - 13:31

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Äntligen :)

#30017

Postad 19 November 2014 - 13:34

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Äntligen!
Känner mig som en fjortis som bestämt dejt och antagligen kommer bli av med oskulden :D

Dagarna går inte tillräckligt fort :)

#30018

Postad 19 November 2014 - 14:52

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Äntligen!
Känner mig som en fjortis som bestämt dejt och antagligen kommer bli av med oskulden :D

Dagarna går inte tillräckligt fort :)

Det är ju så det ska vara, det är en ganska stor grej att köpa hus :D, så njut.

Kul med nya slutstegen, får gratulera er till nöjet, riktigt kul. När frågan vad det kostar så brukar jag svara, "förhoppningsvis många timmars njutning och några timmars arbete"
Fattar inte att just pengar sticker i folksögon och inte att det är kul när någon har möjlighet prioritera.

Hoppas ni får hem dem snart så vi kan få lite spännande nyheter om vad ni tycker om slutstegen.

Lite rabatt får jag såklart, men som du förstår så är summan inget jag vill gå in på.

---

Amp34 står för hur många dB utöver en Watt förstärkaren kan spela. Så lägger man till siffran på sin högtalares känslighet så vet man hur starkt man kan spela. I mitt fall blir det 92+34=126dB per topp.


Edit. Hur fan kan autocorrect tycka att 34 ska bli 33?

Kul sätt att döpa sina produkter. Vore snyggt med 2svarta hemma hos er.

#30019

Postad 19 November 2014 - 15:02

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Två svarta blir det :) .

#30020

Postad 19 November 2014 - 15:21

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0

Två svarta blir det :) .


Jo skall man vara PK i dagens samhälle så har du valt helt rätt ;)

#30021

Postad 19 November 2014 - 15:54

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Borde man inte välja en av varje då? En vit och en svart? Kanske är silver korrektast då? Det är ju grått. Dessutom får man ha dem i samma färg då.

#30022

Postad 19 November 2014 - 16:24

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Grattis Komorok
Jag gillar svart, ser mer robust ut på något sätt.

#30023

Postad 19 November 2014 - 16:31

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Syns mindre i mörkret också. Det är huvudskälet till valet :) .

#30024

Postad 19 November 2014 - 16:36

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Blir spännande att höra vad du tycker dem. Är det lång leveranstid?

#30025

Postad 19 November 2014 - 16:38

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Steget är väl under projektering i dagsläget så vitt jag vet, så ett år kanske? Svårt att säga säkert.

#30026

Postad 19 November 2014 - 16:45

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1456 inlägg
  • 0

Steget är väl under projektering i dagsläget så vitt jag vet, så ett år kanske? Svårt att säga säkert.

Vet du hur långt han har kommit i projekteringen av basstegen.

#30027

Postad 19 November 2014 - 16:51

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Vet du hur långt han har kommit i projekteringen av basstegen.


Visste inte om att HA jobbade på sådana ens.

#30028

Postad 19 November 2014 - 18:27

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0

Du glömde AMP22 vilket jag tror kan bli en hit i det lägre segmentet har Lars fått till samma fina siffror på det steget som Amp27 då borde den bli en hit för den är mera plånboks vänlig.

Jo, men det steget ger inte alls de effekterna som dessa tre.

Det ser ut som att jag får möjligheten att få dem svarta iaf. Annars så ordnar jag svart pulverknotterlack själv. Vill inte ha silver igen. Mycket kul är det, men egentligen behöver jag ännu större slutsteg. Hmmmm. .. hur stora slutsteg har ni och brukar ni få dem att klippa?

Får kolla upp detta då det inte gick att beställa RS2000 i svart. Så vore intressant och se vad man själv kan göra åt det.

Vet du hur långt han har kommit i projekteringen av basstegen.

Är det inte Ingvar som tidigare snackat om ett bassteg?

#30029

Postad 19 November 2014 - 18:51

Unregistered521360b2
  • Unregistered521360b2
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Jo, men det steget ger inte alls de effekterna som dessa tre.

Får kolla upp detta då det inte gick att beställa RS2000 i svart. Så vore intressant och se vad man själv kan göra åt det.

Är det inte Ingvar som tidigare snackat om ett bassteg?


Jag tror att anodisering är det enda rätta, behåller man "skärpan" i texten. För det är väl tillverkat av aluminium?

#30030

Postad 19 November 2014 - 19:00

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0

Jag tror att anodisering är det enda rätta, behåller man "skärpan" i texten. För det är väl tillverkat av aluminium?

Har ingen koll men det kanske stämmer. Ska undersöka det nogrannt innan jag bestämmer mig. Det måste se snyggt ut.

#30031

Postad 19 November 2014 - 19:21

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Ja, anodisering/elektrolyt är nog vägen att gå om man vill bibehålla skärpan. Själv vill jag ha mina egna svart strukturpulverlackade.

#30032

Postad 19 November 2014 - 20:07

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Slänger på Nitro Circus och låter den gå i bakgrunden, igen.

http://youtube.com/watch?v=6QzSAa6QHRQ



Postad bild

#30033

Postad 19 November 2014 - 20:59

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0

Det ser ut som att jag får möjligheten att få dem svarta iaf. Annars så ordnar jag svart pulverknotterlack själv. Vill inte ha silver igen.

Mycket kul är det, men egentligen behöver jag ännu större slutsteg.

Hmmmm. .. hur stora slutsteg har ni och brukar ni få dem att klippa?


Gött mos, annars har jag ju eventuellt möjlighet genom en kontakt att eloxera dom om du är intresserad. :)

Jag har inte klippt nått av mina 1090 än, varken till topparna eller till basarna. Har nog fel musiksmak för det samt att jag löste säkringen i grendosan innan.

Men det vore ändå coolt med ett par bryggade 1090 till 64:orna... B)

#30034

Postad 19 November 2014 - 21:26

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Ja, inte sant :)

#30035

Postad 19 November 2014 - 23:33

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0

Gött mos, annars har jag ju eventuellt möjlighet genom en kontakt att eloxera dom om du är intresserad. :)

Jag har inte klippt nått av mina 1090 än, varken till topparna eller till basarna. Har nog fel musiksmak för det samt att jag löste säkringen i grendosan innan.

Men det vore ändå coolt med ett par bryggade 1090 till 64:orna... B)

Det låter intressant. Locket bör vara enkelt att ta loss på RS2000 men fronten? Hur fixar man det?

Tja, här finns två 1090 och även två bryggkort till salu. ;)

Redigerat av MKarlsson74, 19 November 2014 - 23:34.


#30036

Postad 19 November 2014 - 23:36

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
GAAAAAAAAAAAAAH!

#30037

Postad 19 November 2014 - 23:59

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0
Nej, man kanske skulle på allvar börja leta efter ett nytt phonosteg. Frågan är om det finns något alternativ till O&G PP 1 när vi snackar uberklass?

#30038

Postad 20 November 2014 - 09:55

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Locket är lätt. Fronten jobbigare, men inte omöjlig.

HA har ju ett schysst riaa. Det kan du prova gratis. Be Lars posta upp ett. Är du nöjd så betalar du. Är du det inte så postar du tillbaka det.

#30039

Postad 20 November 2014 - 12:22

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0
Vad jag vet så har inte HA subsonic filter, vilket jag vill ha. Annars så hade det varit ett schysst alternativ.

#30040

Postad 20 November 2014 - 12:26

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Ditt cr80s har ju redan subsonicfilter. Du behöver väl inte dubbla?

#30041

Postad 20 November 2014 - 14:39

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0

Ditt cr80s har ju redan subsonicfilter. Du behöver väl inte dubbla?

haha, det är ju sant! :blush:

#30042

Postad 20 November 2014 - 15:16

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Hade jag varit du så hade jag ringt Lars nu på en gång.

#30043

Postad 20 November 2014 - 19:08

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0
Vi får se, ska helt klart funderar på det och utvärdera vad jag behöver.

#30044

Postad 22 November 2014 - 19:32

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 2
Skål, idag har jag varit och hämtat 1st 1090 och 2st bryggkort. Nu finns det så man kan gasa på lite om man skulle vilja det. :D

Sitter och smuttar på en sån här jäkel framför eldstaden, inte helt fel... ;)

Bifogad fil(er)



#30045

Postad 22 November 2014 - 21:04

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2190 inlägg
  • 0

Skål, idag har jag varit och hämtat 1st 1090 och 2st bryggkort. Nu finns det så man kan gasa på lite om man skulle vilja det. :D

Sitter och smuttar på en sån här jäkel framför eldstaden, inte helt fel... ;)


Inte dumt..

#30046

Postad 22 November 2014 - 21:26

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0
En kvar... :lol:

#30047

Postad 22 November 2014 - 23:14

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1319 inlägg
  • 0

Skål, idag har jag varit och hämtat 1st 1090 och 2st bryggkort. Nu finns det så man kan gasa på lite om man skulle vilja det. :D

Sitter och smuttar på en sån här jäkel framför eldstaden, inte helt fel... ;)

Tänkte tidigare idag att: "vafan ska han göra i Karlstad... Ahhhhhhhh!"

Du är för lättläst min vän. ;)

#30048

Postad 22 November 2014 - 23:27

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0
Det var en mycket snabb affär. B)

#30049

Postad 23 November 2014 - 00:19

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1319 inlägg
  • 0

Det var en mycket snabb affär. B)

Då gäller "snabbare vid snabb affär" hoppas jag. ;)

#30050

Postad 23 November 2014 - 09:59

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0

Tänkte tidigare idag att: "vafan ska han göra i Karlstad... Ahhhhhhhh!"

Du är för lättläst min vän. ;)


:D



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.