Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
35062 svar till detta ämne
#30001
Postad 18 November 2014 - 21:28
magnusson_85
-
magnusson_85
-
Beroende
-
-
1219 inlägg
Förhandsbokade nya slutsteg idag. Holographic Audio amp34, som Lars Karlsson offentliggjorde i onsdags på LTS-mötet. Folk sitter och diskuterar impedansanpassningen på den nya amp22... men vad ska man med 180W till när det är minst det tiodubbla man (jag) behöver. Nya amp34 blir ett dedikerat monosteg med 2* (9+9) Sanken 2SA1295-trissor. Samma som i t.ex Rotel 1090 (som har 4+4 per kanal) och O&G RS2000 (som har 6+6 per kanal). Så jag beställde två. Mina O&G RS2000 lyckas jag förhoppningsvis sälja av när de nya dyker upp. Behöver iaf de pengarna för att betala de nya som går på ca 60000kr/st enligt offentliggörandet. Känns ändå rätt att byta till Holographic Audio-steg när jag ändå hjälper Lars på mässor. Stegen är annars i princip likvärdiga i drift tillsammans med de högtalare jag har.
http://www.semicon.s...detail/2SA1295/
Härligt Komorok! När kommer dom att släppas? Själv är jag hyfsat intresserad av amp 27
#30002
Postad 18 November 2014 - 21:29
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Bara att ratta in Rix FM på tunern och njuta av lite modern popmusik då!
#30003
Postad 18 November 2014 - 21:30
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Häftigt, grattis!
Förmodligen ett par steg du kan ha livet ut 
Det var målet med RS2000, men kanske blir det amp34 istället. Härligt Komorok! När kommer dom att släppas? Själv är jag hyfsat intresserad av amp 27 
Ingen aning. Bara att ratta in Rix FM på tunern och njuta av lite modern popmusik då!
Nääää... jag kör p3.
#30004
Postad 18 November 2014 - 21:54
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Does it come in black? 
Kul som fan iaf Micke, grattis!!
BTW, grattis tråden till 30000 inlägg!
#30005
Postad 18 November 2014 - 22:15
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Förhandsbokade nya slutsteg idag. Holographic Audio amp34, som Lars Karlsson offentliggjorde i onsdags på LTS-mötet. Folk sitter och diskuterar impedansanpassningen på den nya amp22... men vad ska man med 180W till när det är minst det tiodubbla man (jag) behöver. Nya amp34 blir ett dedikerat monosteg med 2* (9+9) Sanken 2SA1295-trissor. Samma som i t.ex Rotel 1090 (som har 4+4 per kanal) och O&G RS2000 (som har 6+6 per kanal). Så jag beställde två. Mina O&G RS2000 lyckas jag förhoppningsvis sälja av när de nya dyker upp. Behöver iaf de pengarna för att betala de nya som går på ca 60000kr/st enligt offentliggörandet. Känns ändå rätt att byta till Holographic Audio-steg när jag ändå hjälper Lars på mässor. Stegen är annars i princip likvärdiga i drift tillsammans med de högtalare jag har.
http://www.semicon.s...detail/2SA1295/
Det ska bli kul och se när den kommer. Helt sjukt att just Sverige kan producera så många kraftiga slutsteg i uberklass! AMP27, AMP34 och RS2000!
Redigerat av MKarlsson74, 18 November 2014 - 22:27.
#30006
Postad 19 November 2014 - 06:02
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Det ska bli kul och se när den kommer. Helt sjukt att just Sverige kan producera så många kraftiga slutsteg i uberklass! AMP27, AMP34 och RS2000!
Du glömde AMP22 vilket jag tror kan bli en hit i det lägre segmentet har Lars fått till samma fina siffror på det steget som Amp27 då borde den bli en hit för den är mera plånboks vänlig.
#30007
Postad 19 November 2014 - 07:04
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Does it come in black?  Kul som fan iaf Micke, grattis!! 
BTW, grattis tråden till 30000 inlägg!
Det ser ut som att jag får möjligheten att få dem svarta iaf. Annars så ordnar jag svart pulverknotterlack själv. Vill inte ha silver igen. Mycket kul är det, men egentligen behöver jag ännu större slutsteg. Hmmmm. .. hur stora slutsteg har ni och brukar ni få dem att klippa?
#30008
Postad 19 November 2014 - 07:15
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Tror jag säger grattis, men är inte riktigt med på varför bytet sker, låter rejält kostsamt?
#30009
Postad 19 November 2014 - 07:39
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Står ju ovan.
"Känns ändå rätt att byta till Holographic Audio-steg när jag ändå hjälper Lars på mässor."
#30010
Postad 19 November 2014 - 07:46
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Står ju ovan.
"Känns ändå rätt att byta till Holographic Audio-steg när jag ändå hjälper Lars på mässor."
Världens bästa kompis..?
#30011
Postad 19 November 2014 - 12:28
cobra-427
-
cobra-427
-
Beroende
-
-
1158 inlägg
Låter som ett Brutalt steg AMP34 man klurar om vad 34 står för .........3400w....8ohm eller ?Undrar hur stort steget blir eftersom som AMP27 har rätt små mått för den effekt den kan leverera.Två black AMP34
black.jpg 6.68K
4 Antal nerladdningar skulle inte var dumt...
#30012
Postad 19 November 2014 - 12:29
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Står ju ovan.
"Känns ändå rätt att byta till Holographic Audio-steg när jag ändå hjälper Lars på mässor."
Aha det är niceprice only for you my friend, eller?
#30013
Postad 19 November 2014 - 12:32
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Du glömde AMP22 vilket jag tror kan bli en hit i det lägre segmentet har Lars fått till samma fina siffror på det steget som Amp27 då borde den bli en hit för den är mera plånboks vänlig.
Är rätt besviken på amp22. 180w är ingen hit. Audiolab 8200mb monoblock levererar 250w, kostar lika mycket (för 2st) och fixar f/e-lyssning klanderfritt.
#30014
Postad 19 November 2014 - 12:48
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Aha det är niceprice only for you my friend, eller?

Lite rabatt får jag såklart, men som du förstår så är summan inget jag vill gå in på. --- Amp34 står för hur många dB utöver en Watt förstärkaren kan spela. Så lägger man till siffran på sin högtalares känslighet så vet man hur starkt man kan spela. I mitt fall blir det 92+34=126dB per topp. Edit. Hur fan kan autocorrect tycka att 34 ska bli 33?
Redigerat av Unregistered757ca215, 19 November 2014 - 13:12.
#30015
Postad 19 November 2014 - 13:13
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Självklart förstår jag det, " pengar inte ett öre mer " brukar jag svara nyfikna som inte har med det att göra
Fasiken, nu börjar huset närma sig, fjärilar i magen
#30016
Postad 19 November 2014 - 13:31
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Äntligen
#30017
Postad 19 November 2014 - 13:34
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Äntligen!
Känner mig som en fjortis som bestämt dejt och antagligen kommer bli av med oskulden
Dagarna går inte tillräckligt fort
#30018
Postad 19 November 2014 - 14:52
MikaelJ
-
MikaelJ
-
Forumräv
-
-
758 inlägg
Äntligen! Känner mig som en fjortis som bestämt dejt och antagligen kommer bli av med oskulden 
Dagarna går inte tillräckligt fort 
Det är ju så det ska vara, det är en ganska stor grej att köpa hus  , så njut. Kul med nya slutstegen, får gratulera er till nöjet, riktigt kul. När frågan vad det kostar så brukar jag svara, "förhoppningsvis många timmars njutning och några timmars arbete" Fattar inte att just pengar sticker i folksögon och inte att det är kul när någon har möjlighet prioritera. Hoppas ni får hem dem snart så vi kan få lite spännande nyheter om vad ni tycker om slutstegen. Lite rabatt får jag såklart, men som du förstår så är summan inget jag vill gå in på.
---
Amp34 står för hur många dB utöver en Watt förstärkaren kan spela. Så lägger man till siffran på sin högtalares känslighet så vet man hur starkt man kan spela. I mitt fall blir det 92+34=126dB per topp.
Edit. Hur fan kan autocorrect tycka att 34 ska bli 33?
Kul sätt att döpa sina produkter. Vore snyggt med 2svarta hemma hos er.
#30019
Postad 19 November 2014 - 15:02
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Två svarta blir det  .
#30020
Postad 19 November 2014 - 15:21
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Två svarta blir det .
Jo skall man vara PK i dagens samhälle så har du valt helt rätt
#30021
Postad 19 November 2014 - 15:54
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Borde man inte välja en av varje då? En vit och en svart? Kanske är silver korrektast då? Det är ju grått. Dessutom får man ha dem i samma färg då.
#30022
Postad 19 November 2014 - 16:24
MikaelJ
-
MikaelJ
-
Forumräv
-
-
758 inlägg
Grattis Komorok
Jag gillar svart, ser mer robust ut på något sätt.
#30023
Postad 19 November 2014 - 16:31
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Syns mindre i mörkret också. Det är huvudskälet till valet  .
#30024
Postad 19 November 2014 - 16:36
MikaelJ
-
MikaelJ
-
Forumräv
-
-
758 inlägg
Blir spännande att höra vad du tycker dem. Är det lång leveranstid?
#30025
Postad 19 November 2014 - 16:38
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Steget är väl under projektering i dagsläget så vitt jag vet, så ett år kanske? Svårt att säga säkert.
#30026
Postad 19 November 2014 - 16:45
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Steget är väl under projektering i dagsläget så vitt jag vet, så ett år kanske? Svårt att säga säkert.
Vet du hur långt han har kommit i projekteringen av basstegen.
#30027
Postad 19 November 2014 - 16:51
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Vet du hur långt han har kommit i projekteringen av basstegen.
Visste inte om att HA jobbade på sådana ens.
#30028
Postad 19 November 2014 - 18:27
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Du glömde AMP22 vilket jag tror kan bli en hit i det lägre segmentet har Lars fått till samma fina siffror på det steget som Amp27 då borde den bli en hit för den är mera plånboks vänlig.
Jo, men det steget ger inte alls de effekterna som dessa tre. Det ser ut som att jag får möjligheten att få dem svarta iaf. Annars så ordnar jag svart pulverknotterlack själv. Vill inte ha silver igen. Mycket kul är det, men egentligen behöver jag ännu större slutsteg. Hmmmm. .. hur stora slutsteg har ni och brukar ni få dem att klippa?
Får kolla upp detta då det inte gick att beställa RS2000 i svart. Så vore intressant och se vad man själv kan göra åt det. Vet du hur långt han har kommit i projekteringen av basstegen.
Är det inte Ingvar som tidigare snackat om ett bassteg?
#30029
Postad 19 November 2014 - 18:51
Unregistered521360b2
-
Unregistered521360b2
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jo, men det steget ger inte alls de effekterna som dessa tre.
Får kolla upp detta då det inte gick att beställa RS2000 i svart. Så vore intressant och se vad man själv kan göra åt det.
Är det inte Ingvar som tidigare snackat om ett bassteg?
Jag tror att anodisering är det enda rätta, behåller man "skärpan" i texten. För det är väl tillverkat av aluminium?
#30030
Postad 19 November 2014 - 19:00
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Jag tror att anodisering är det enda rätta, behåller man "skärpan" i texten. För det är väl tillverkat av aluminium?
Har ingen koll men det kanske stämmer. Ska undersöka det nogrannt innan jag bestämmer mig. Det måste se snyggt ut.
#30031
Postad 19 November 2014 - 19:21
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Ja, anodisering/elektrolyt är nog vägen att gå om man vill bibehålla skärpan. Själv vill jag ha mina egna svart strukturpulverlackade.
#30032
Postad 19 November 2014 - 20:07
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Slänger på Nitro Circus och låter den gå i bakgrunden, igen. http://youtube.com/watch?v=6QzSAa6QHRQ
#30033
Postad 19 November 2014 - 20:59
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Det ser ut som att jag får möjligheten att få dem svarta iaf. Annars så ordnar jag svart pulverknotterlack själv. Vill inte ha silver igen.
Mycket kul är det, men egentligen behöver jag ännu större slutsteg.
Hmmmm. .. hur stora slutsteg har ni och brukar ni få dem att klippa?
Gött mos, annars har jag ju eventuellt möjlighet genom en kontakt att eloxera dom om du är intresserad.  Jag har inte klippt nått av mina 1090 än, varken till topparna eller till basarna. Har nog fel musiksmak för det samt att jag löste säkringen i grendosan innan. Men det vore ändå coolt med ett par bryggade 1090 till 64:orna...
#30034
Postad 19 November 2014 - 21:26
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Ja, inte sant
#30035
Postad 19 November 2014 - 23:33
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Gött mos, annars har jag ju eventuellt möjlighet genom en kontakt att eloxera dom om du är intresserad. 
Jag har inte klippt nått av mina 1090 än, varken till topparna eller till basarna. Har nog fel musiksmak för det samt att jag löste säkringen i grendosan innan.
Men det vore ändå coolt med ett par bryggade 1090 till 64:orna... 
Det låter intressant. Locket bör vara enkelt att ta loss på RS2000 men fronten? Hur fixar man det? Tja, här finns två 1090 och även två bryggkort till salu.
Redigerat av MKarlsson74, 19 November 2014 - 23:34.
#30036
Postad 19 November 2014 - 23:36
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
#30037
Postad 19 November 2014 - 23:59
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Nej, man kanske skulle på allvar börja leta efter ett nytt phonosteg. Frågan är om det finns något alternativ till O&G PP 1 när vi snackar uberklass?
#30038
Postad 20 November 2014 - 09:55
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Locket är lätt. Fronten jobbigare, men inte omöjlig.
HA har ju ett schysst riaa. Det kan du prova gratis. Be Lars posta upp ett. Är du nöjd så betalar du. Är du det inte så postar du tillbaka det.
#30039
Postad 20 November 2014 - 12:22
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Vad jag vet så har inte HA subsonic filter, vilket jag vill ha. Annars så hade det varit ett schysst alternativ.
#30040
Postad 20 November 2014 - 12:26
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Ditt cr80s har ju redan subsonicfilter. Du behöver väl inte dubbla?
#30041
Postad 20 November 2014 - 14:39
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Ditt cr80s har ju redan subsonicfilter. Du behöver väl inte dubbla?
haha, det är ju sant!
#30042
Postad 20 November 2014 - 15:16
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Hade jag varit du så hade jag ringt Lars nu på en gång.
#30043
Postad 20 November 2014 - 19:08
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Vi får se, ska helt klart funderar på det och utvärdera vad jag behöver.
#30044
Postad 22 November 2014 - 19:32
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Skål, idag har jag varit och hämtat 1st 1090 och 2st bryggkort. Nu finns det så man kan gasa på lite om man skulle vilja det.
Sitter och smuttar på en sån här jäkel framför eldstaden, inte helt fel...
#30045
Postad 22 November 2014 - 21:04
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Skål, idag har jag varit och hämtat 1st 1090 och 2st bryggkort. Nu finns det så man kan gasa på lite om man skulle vilja det. 
Sitter och smuttar på en sån här jäkel framför eldstaden, inte helt fel... 
Inte dumt..
#30046
Postad 22 November 2014 - 21:26
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
En kvar...
#30047
Postad 22 November 2014 - 23:14
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Skål, idag har jag varit och hämtat 1st 1090 och 2st bryggkort. Nu finns det så man kan gasa på lite om man skulle vilja det. 
Sitter och smuttar på en sån här jäkel framför eldstaden, inte helt fel... 
Tänkte tidigare idag att: "vafan ska han göra i Karlstad... Ahhhhhhhh!" Du är för lättläst min vän.
#30048
Postad 22 November 2014 - 23:27
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Det var en mycket snabb affär.
#30049
Postad 23 November 2014 - 00:19
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Det var en mycket snabb affär. 
Då gäller "snabbare vid snabb affär" hoppas jag.
#30050
Postad 23 November 2014 - 09:59
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Tänkte tidigare idag att: "vafan ska han göra i Karlstad... Ahhhhhhhh!"
Du är för lättläst min vän. 
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|