PiPs är jag lite sugen på, men finns väldigt få till salu. Vill helst ha högblank vita, men kan även bra med andra färger. Är det någon som har ett par till salu, så skicka gärna ett PM.
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 29 November 2014 - 18:44
PiPs är jag lite sugen på, men finns väldigt få till salu. Vill helst ha högblank vita, men kan även bra med andra färger. Är det någon som har ett par till salu, så skicka gärna ett PM.
Postad 29 November 2014 - 19:19
Postad 29 November 2014 - 19:25
Tack för tipset med sprickorna. Är det vanligt?
Postad 29 November 2014 - 19:25
Postad 29 November 2014 - 19:28
Finns ett par svarta som kom ut i annons i början av november. Kan ju bli vita, kanske med lite vilja
Har mailat till honom redan
Postad 29 November 2014 - 19:29
Har haft Dynaudio Xeo 3 hemma ett tag, men gillade dom inte riktigt. Dom kändes för dämpade i toppen och "svulstiga" i nedre mellanregister/övre basen
Postad 29 November 2014 - 19:33
http://www.allaannonser.se
Mvh
Postad 29 November 2014 - 19:36
Kollar nästan dagligen
Tack för tipset med sprickorna. Är det vanligt?
Jag vet inte faktiskt. Men helt klart låter de ju bra tills de bottnar och då är det kanske för sent. Jag tror inte så många har koll på hur deras högtalare mår.
Jag brukar kolla på allaannonser.se. Där får man upp dom flesta annonser från dom flesta sidor
http://www.allaannonser.se
Mvh
Inte så tokigt pris ändå.
Postad 29 November 2014 - 19:39
https://hifitorget.se/visa_annons.php/ino_pip_begagnad_34585.htm
Tack för tipset
Postad 29 November 2014 - 19:40
Tack för tipset
Tyvärr är det inte s modellen. Men jag ska ha dom i åtanke.
Postad 29 November 2014 - 19:41
Jag vet inte faktiskt. Men helt klart låter de ju bra tills de bottnar och då är det kanske för sent. Jag tror inte så många har koll på hur deras högtalare mår.
Haha. Om dom låter bra tills dom bottnar kan det ju klart vara lite svårt att veta när man ska lugna sig.
Postad 29 November 2014 - 19:50
Se där jaVad kostar ett par nya förresten?
Har mailat till honom redanVäntar på svar.
Låter som när något helt annat, bottnar, veta när man ska lugna sig, fila på ena kanten, fyra sekunder underbart är....Haha. Om dom låter bra tills dom bottnar kan det ju klart vara lite svårt att veta när man ska lugna sig.
Kanske inte ska ha mer nu
Postad 29 November 2014 - 19:54
Se där ja
Låter som när något helt annat, bottnar, veta när man ska lugna sig, fila på ena kanten, fyra sekunder underbart är....
Kanske inte ska ha mer nu
Haha. Ingen risk. Den är inte lång, men den är smal......
Postad 29 November 2014 - 20:02
SA kanske kan var ett alternativ, själv har jag haft endel Audiovector i 2 kanal.
Postad 29 November 2014 - 22:44
Bra ljud i filmen, såg den med -20, högre volym klarade jag inte av dessvärre...Mycket skrikande och ringande toner som gjorde det sjukt obekvämt att lyssna på.
Postad 29 November 2014 - 22:50
Tack för tipset
Tyvärr är det inte s modellen. Men jag ska ha dom i åtanke.
Har du hört båda så att du vet vad det är för skillnad?
Postad 30 November 2014 - 08:59
Hade jag velat ha en stativare hade jag köpt pr25. Det är alltså en i6 i basreflexlåda, gjord att stå på stativ. En pi25 i alternativ låda alltså.
Postad 30 November 2014 - 11:15
Jag vet inte, jag har bar hört eller jag har en kompis
SA kanske kan var ett alternativ, själv har jag haft endel Audiovector i 2 kanal.
+1
SA aura 1, 3990kr och kan nästa lova att du sitter och ser ut som en fågelholk efter du lyssnat på dom.
Postad 30 November 2014 - 11:24
Har du hört båda så att du vet vad det är för skillnad?
Näe, men vad jag förstått så ska piPs kunna spela lite högre. Det är ju lätt hänt att man gärna vill höja lite ibland
Postad 30 November 2014 - 11:36
+1
SA aura 1, 3990kr och kan nästa lova att du sitter och ser ut som en fågelholk efter du lyssnat på dom.
Dom låter ju svinbra, men är också fel om man vet att man kommer att vilja dra på lite ibland.
Postad 30 November 2014 - 12:36
Det ska låta bra, inte vara för stora och spela hyfsat för storleken och ett matpris på drygt 10 000. Är du med?
Postad 30 November 2014 - 13:06
Vilken stativare som helst är fel om man vill kunna dra på.
Jag är inte helt bakom flötet
Som jag skrev innan. Förhållandevis till storlek och pris.
Det ska vara antingen mindre golvare (typ SA i storlek eller något större) eller stativare.
Postad 30 November 2014 - 19:05
SA eller Sonus Faber ger otroligt mycket mer musik.
Postad 30 November 2014 - 19:09
Postad 30 November 2014 - 19:17
Har ni något vettigt tips om litet slutsteg eller förstärkare?
Kollade lite på den här leksaken
http://www.ljudia.se...csw-55-p912681/
men är lite kluven då specat frekvensomfång är 30Hz - 250Hz
Betyder det att den inte klarar leverera något under 30Hz?
Om den klarar, varför specar man en förstärkares frekvensomfång?
Postad 30 November 2014 - 19:35
Jo, jag missade skriva med -3dB.Det kanske är 30-250Hz -3dB? Dvs den faller av nedåt och uppåt.
Ursäkta en dum fråga. Men vad innebär dessa -3dB och att den faller av? Är det bara att den inte klarar driva lika högt under 30Hz eller massupp[I AM A SPAMMER]r jag det totalt?
Postad 30 November 2014 - 19:44
Sedan kanske den har hyss för sig en bit ned som gör att det krånglar på annat sätt. Den kanske railpumpar och det är inte bra. Köp ett iNuke?
Postad 30 November 2014 - 19:52
Kan mycket väl tänka mig köpa ett inuke, vill dock inte ha fläktar som surrar (ett ljud jag hör TYDLIGT) och stör.
Vilka är smidigast att köpa ett Behringer-steg via och med snabb leverans?
Det jag inte förstod hyssen och railpump.
Postad 30 November 2014 - 19:58
Postad 30 November 2014 - 20:01
http://www.irf.com/t...tes/an-1071.pdf
Ja, om jag själv har förstått det hela rätt då. Det är lite över min kunskap också. Har för mig att det bara berör klassD och jag vet inte vad för steg du funderar över.
Postad 30 November 2014 - 20:06
Tänka är inte min starka sida, handling är jag desto bättre på
Mer seriöst så vill jag ha något vettigt i smidigt format, som inte för oväsen från sig (vilket PA-steg med fläktar tenderar). Att modda är dock inga problem.
Postad 30 November 2014 - 21:35
Kanske inte rätt storlek, men hifiguru.se har ett par Kef q900 för 7600kr. Finns endast via hans FB än så länge dockJag är inte helt bakom flötet
![]()
Som jag skrev innan. Förhållandevis till storlek och pris.
Det ska vara antingen mindre golvare (typ SA i storlek eller något större) eller stativare.
Postad 30 November 2014 - 22:13
Kanske inte rätt storlek, men hifiguru.se har ett par Kef q900 för 7600kr. Finns endast via hans FB än så länge dock
Tack. Det kan gå med medelstora golvare också, om det känns bra. Men jag har inte FB, så kan tyvärr inte kolla
Någon som hört R300 förresten?
Redigerat av magnusson_85, 30 November 2014 - 22:13.
Postad 30 November 2014 - 23:41
Postad 01 December 2014 - 18:45
Va nästan gött att gå loss med kofoten och se resultatet
Imorgon blir det att gå loss på golvet och väggar!
Postad 01 December 2014 - 20:29
http://www.hifiguru.se/audiovector-ki3-super/2202-0
Snygga och rätt lagom storlek kanske?
Skulle fungera i storlek. Men har tyvärr inte hört dom
Postad 01 December 2014 - 20:47
Postad 02 December 2014 - 07:51
Näe, men vad jag förstått så ska piPs kunna spela lite högre. Det är ju lätt hänt att man gärna vill höja lite ibland
Det beror på var dina referensramar befinner sig. Flera personer i tråden här skulle jag vilja påstå spelar exceptionellt högt. piP fixar att spela högt nog för att normalpersoner inte skall vilja lyssna, speciellt om materialet inte är extra baskrävande.
Postad 02 December 2014 - 09:10
Det beror på var dina referensramar befinner sig. Flera personer i tråden här skulle jag vilja påstå spelar exceptionellt högt. piP fixar att spela högt nog för att normalpersoner inte skall vilja lyssna, speciellt om materialet inte är extra baskrävande.
Läser lite då och då samma sak. Var ganska länge sedan jag lyssnade på ett par piP och körde lite blandad musik, inget extremt. Men de slog igenom ett par gånger utan att jag då, tyckte vi spelade högt (vilket oxå kan förklaras med låg dist) men när vi gick på hans större i28 och körde mer krävande musik kändes i28 närmast obegränsade.
Postad 02 December 2014 - 13:20
Postad 02 December 2014 - 20:07
Det extremaste i basväg jag har hört hemma är nog 30s in i Edge Of Tomorrow, var försiktiga bara, när jag testade sist så gick förstärkaren in i protective mode och brände en säkring i högtalaren.
Hur jäkla högt körde du då? Jag har sakta vågat mig upp till REF-9, men jag förutom att det egentligen inte låte så bra med tanke på alla resonanser som slås an, så börjar jag bli orolig över slaglängden. Men min stärkare har i alla fall inte sagt ifrån, sitter den kollen i för eller slutsteg kanske man skall undra över...
Läser lite då och då samma sak. Var ganska länge sedan jag lyssnade på ett par piP och körde lite blandad musik, inget extremt. Men de slog igenom ett par gånger utan att jag då, tyckte vi spelade högt (vilket oxå kan förklaras med låg dist) men när vi gick på hans större i28 och körde mer krävande musik kändes i28 närmast obegränsade.
Mycket av det blir ju rumsberoende också. Ett behandlat rum kräver mycket mer av högtalaren än ett obehandlat.
Okej. Har själv aldrig lyckats med det, men jag chansar kanske inte lika mycket med volymkontrollen.
Men Jonas har ju poäng också - jag har inte kört mina i värst behandlade rum.
Postad 03 December 2014 - 14:22
Är riktigt sugen på att bygga en "bio" högtalare som man kan hänga på väggen. Vet ni om det finns någon färdig modell man bara kan kopiera rätt av? Med delningsfilter och allt?
Postad 03 December 2014 - 14:26
Postad 04 December 2014 - 09:49
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
85 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?