Nintendo kommer nog alltid att överleva vilken hårdvara dom än har tack vare dessa mysiga figurer.
Spel och konsolförsäljning världen runt
Postad 16 May 2013 - 14:40
Nintendo kommer nog alltid att överleva vilken hårdvara dom än har tack vare dessa mysiga figurer.
Postad 16 May 2013 - 16:47
Finns inte en chans att jag köpt deras konsol utan Nintendos spel, haha. Särskilt inte Wii U =PHade det inte varit för dessa exklusiva spel så vete fan om jag hade köpt Nintendo mer.
Postad 16 May 2013 - 22:46
Det är de exklusiva titlarna som säljer konsoller. Annars kan man lika gärna spela på PC.
Postad 16 May 2013 - 23:35
Det är de exklusiva titlarna som säljer konsoller.
Tror nog att xbox talar emot dig, de har sålt några stycken. Men förstår din poäng och håller med dig personligen
Postad 16 May 2013 - 23:39
Tror nog att xbox talar emot dig, de har sålt några stycken. Men förstår din poäng och håller med dig personligen
Jo det finns ju massa fjortisar som köper cod och battlefield i drivor också. Antagligen har de inte råd med en vettig PC
Postad 18 May 2013 - 00:10

Mer.
Otroligt nog betyder detta att 6 av 7 miljarder inte spelar spel =/.
Postad 18 May 2013 - 01:15
Postad 18 May 2013 - 10:07
Tråkig statistik det där. Det går ju från mest tungsmält underhållning till det absolut lättaste.
Går från saker tryckta på papper till digitala saker. Varken tråkigt eller speciellt oväntat.
Finns ingen poäng att hålla på med gamla saker.
Postad 18 May 2013 - 10:17
Går från saker tryckta på papper till digitala saker. Varken tråkigt eller speciellt oväntat.
Finns ingen poäng att hålla på med gamla saker.
Böcker är tidlösa skulle jag vilja påstå och bra mycket mer givande än något spel jag kört igenom.
Oväntat nej. Tråkigt ja.
Postad 18 May 2013 - 11:07
De kommer inte sluta göra böcker för det så du förlorar inget på det.Böcker är tidlösa skulle jag vilja påstå och bra mycket mer givande än något spel jag kört igenom.
Oväntat nej. Tråkigt ja.
Edit: En annan sak här är ju att man inte kan titta på ett mätvärde (från ett år) och sedan dra slutsatser från det, så fungerar inte statistik. Bokläsandet har varierat över tiderna.

Plus då att det bör vara fler som läser böcker än som spelar spel. Men denna tråden handlar ju om spel och om vi fokuserar på det så kan vi se att konsolmarknaden bara blir större och större. MS förväntar sig ytterligare en ökning på runt 25 % under nästa generation. Av konsumenternas stålar står konsolerna för 42 % av kakan, och då är handhållna enheter ej medräknade. Jag tror det mobila spelandet har en bra effekt på både konsol och PC, många kanske börjar sitt spelande där och får upp sitt intresse och sedan går över till dessa.
Redigerat av Zoiler, 18 May 2013 - 11:31.
Postad 18 May 2013 - 11:07
Postad 21 May 2013 - 11:13
About 76 million Xbox 360s had been shipped by the end of March, according to research firm IDC. By contrast Nintendo's Wii had shipped 99.4 million units and the PS3 78 million.
360 för tredjeplats denna gen!
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 May 2013 - 11:13.
Postad 21 May 2013 - 12:20
http://www.bbc.co.uk...nology-22556805
360 för tredjeplats denna gen!
ajajajaj, vad har vi sagt om att inte jämföra skeppade mot sålda
Blir tight för mig att hålla det jag sagt innan, PS3 går inte om innan nästa generation tar vid. VGchartz har skillnaden vid 100k till fördel 360.......får hoppas de nya konsolerna kommer tidigt i år
Vem trodde det bara skulle ta 7 år innan PS3 var om 360....
Postad 21 May 2013 - 12:23
Att PS3 skulle gå förbi var väl kanske inte oväntat, tror båda når runt 85 miljoner vilket är sjukt mycket när konkurrensen är så tuff.
Postad 21 May 2013 - 12:33
Så du kollar på VGChartz istället och tror att de har rätt ned till 100kajajajaj, vad har vi sagt om att inte jämföra skeppade mot sålda
Det är obetydligt i det här skedet ändå. PS3, uppföljaren till PS2, som sålde runt 155 miljoner mot Xbox 25 miljoner, säljer nu jämt skägg med uppföljaren till Xbox och förlorar överlägset mest pengar av de tre aktörerna under generationen. Det är inget tvivel om vem som fick tredjeplatsen den här generationen.
Den har aldrig sålt mer iaf, det fick vi siffror på nyss. Tror den hade ökat med 50 % jmft med förra. Blir svårt att toppa det den kommande generationen med tanke på... Wii U vs Wii.man kan ju se det som att spelbranschen aldrig har mått bättre än under denna generationen.
Postad 21 May 2013 - 14:54
Undrar om alla RROD enheter är inräknade i MS sålda siffror?
Klart, sålt är sålt.
Postad 21 May 2013 - 14:59
Postad 21 May 2013 - 15:10
Då leder alltså Sony rimligtvis redan. Vore intressant se deras reklamationssiffror
Höga som fan. Själv är jag inne på min 3:e. De som tillverkades första 2 åren var byggda fel så i princip alla de sålde de åren gick sönder. Gissa varför jag är skeptisk till att köpa fler konsoller från MS. Även om deras support varit väldigt bra så är det drygt att behöva byta ut enheter. Har kompisar som fått sin utbytt 5-6 gånger.
Redigerat av Unregistereddc471864, 21 May 2013 - 15:12.
Postad 21 May 2013 - 15:15
Postad 21 May 2013 - 15:32
Edit: Radiozo, du behöver väl inte oroa dig, du skulle ju inte köpa förrän om max ett år ändå, då borde det mesta av barnsjukdomarna vara upptäckt.
Redigerat av Zoiler, 21 May 2013 - 15:32.
Postad 21 May 2013 - 15:35
Det vore ju nästan komiskt om de gjorde om samma misstag igen om det inte vore för att man själv blir lidande.
Edit: Radiozo, du behöver väl inte oroa dig, du skulle ju inte köpa förrän om max ett år ändå, då borde det mesta av barnsjukdomarna vara upptäckt.
Det får man hoppas. Tror inte det blir ngn alls. De behöver ta fram lite nya IP först isf.
Postad 21 May 2013 - 15:49
Redan nere för räkning och då ska 2 andra tungviktare släppa sina monster till julen.
Tycker det är grymt att alla konsoler sålt så mycket, man kan ju se det som att spelbranschen aldrig har mått bättre än under denna generationen.
Att PS3 skulle gå förbi var väl kanske inte oväntat, tror båda når runt 85 miljoner vilket är sjukt mycket när konkurrensen är så tuff.
Större omsättning är inte alltid ett tecken på att en bransch mår bra.
Hemelektronikbranschen i Sverige har fram tills förra året ökat varje år i omsättning och då kan jag garantera dig att det finns inget som skulle påstå att branschen aldrig mått bättre
Postad 21 May 2013 - 16:02
Folk kommer köpa den när spelen kommer. 3DS all over again. Finns "ingen" som spelat och gillat Zelda eller Mario (Galaxy/64 etc) förut som kommer skippa en ny del i serien, eller Metroid/Smash Bros för den delen. Att den inte säljer nu är inte alls konstigt, det finns INGA spel i stort sett. Hade varit samma sak om PS4 eller 720 släpptes utan något som helst tredjepartsstöd utöver portar och flera månader mellan halvintressanta firstparty-titlar. När systemsäljarna kommer så kommer fansen köpa. De är rätt många så det skulle kunna sätta igång även tredjepartsstödet så de får en anledning att komma med titlar när folk har maskinen.Frågan är hur död WiiU nu är. Visst finns där en del stora titlar från Nintendos egna katalog som ska släppas men det behövs mirakel för maskinen nu.
Redan nere för räkning och då ska 2 andra tungviktare släppa sina monster till julen.
Fler sålda konsoler nu än förut hursomhelst, marknaden har växt. Bättre än att det går åt andra hållet. Två av tre aktörer gick bra under generationen.Större omsättning är inte alltid ett tecken på att en bransch mår bra.
Postad 21 May 2013 - 21:45
http://www.economist...b/wl/dc/gameone
Postad 21 May 2013 - 21:58
Postad 22 May 2013 - 09:15
Oh yeah, Wii U har redan slagit storheter som Coleco Telstar och MagnaVox Odyssey 2!
Bara på drygt ett halvår dessutom. IT PRINTS MONEY!
Postad 22 May 2013 - 10:25
Frågan är hur död WiiU nu är. Visst finns där en del stora titlar från Nintendos egna katalog som ska släppas men det behövs mirakel för maskinen nu.
Större omsättning är inte alltid ett tecken på att en bransch mår bra.
Hemelektronikbranschen i Sverige har fram tills förra året ökat varje år i omsättning och då kan jag garantera dig att det finns inget som skulle påstå att branschen aldrig mått bättre
Frågan är om suget ökade för ett Wii U efter gårdagens MS presentation?
Själv äger jag redan ett Wii U, tänkte mer generellt
Postad 22 May 2013 - 11:33
Postad 22 May 2013 - 12:16
Nja det påverkar knappast ngt men det kommer snart en massa stora titlar. Försäljningen lär komma igång under sensommaren.
Postad 24 May 2013 - 07:52
Försäljningen av Wii U ökade kraftigt efter MS presentation.
http://playeressence...box-one-reveal/
Postad 24 May 2013 - 08:46
närsomhelst nu. Kommer bli en bristvara så bäst ni skyndar er så innan de är slut överallt.Jo den kommer sälja som bananas nu snart.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 May 2013 - 08:48.
Postad 24 May 2013 - 12:00
Något jag dock inte gillar är hur Nintendo nu verkar vilja tjäna pengar på alla Let´s Plays, det är ett korkat drag imho.
Redigerat av Jack of all trades, 24 May 2013 - 12:04.
Postad 24 May 2013 - 12:05
Redigerat av altair4, 24 May 2013 - 12:05.
Postad 24 May 2013 - 12:42
Jag har redan en som tur ärnärsomhelst nu. Kommer bli en bristvara så bäst ni skyndar er så innan de är slut överallt.
Edit: 875 t o m
Redigerat av Zoiler, 24 May 2013 - 12:43.
Postad 24 May 2013 - 14:54
Postad 24 May 2013 - 16:27
Postad 26 May 2013 - 20:05
http://mynintendonew..._medium=twitter
Kan det ha att göra med att man ska kunna chippa den tro eller bara att e3 närmar sig eller är besvikelsen på ms så stor...
Redigerat av Johan_i_burken, 26 May 2013 - 20:06.
Postad 26 May 2013 - 20:08
Wii U är liksom inget alternativ till vad nu den besvikne spelaren ville ha från en Xone.
Postad 26 May 2013 - 22:32
Tror personligen det är en kombo av prissänkning + MS-konferensen.Kan det ha att göra med att man ska kunna chippa den tro eller bara att e3 närmar sig eller är besvikelsen på ms så stor...
Men det spelar mindre roll, Wii U lär bli riktigt attraktivt efter E3.
Postad 27 May 2013 - 10:52
Postad 27 May 2013 - 19:08
Samma dag som Amazon hade rea/prissänkning på Wii U ökar den med 875%. Konstigt det därNu börjar det!
http://mynintendonew..._medium=twitter
Kan det ha att göra med att man ska kunna chippa den tro eller bara att e3 närmar sig eller är besvikelsen på ms så stor...
Postad 27 May 2013 - 19:13
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?