Så står det inte på sidan du länkar till. Där är det 63.8% för BD och 36.2% för HDDVD för förra veckan.Otroligt bra nyheter för HD DVD som sålde mer filmer än Blu-ray filmer förra veckan
HD DVD 58,14% - Blu-ray 41,86%
http://www.dvdempire...=99366070349587
Postad 19 December 2007 - 21:53
Postad 19 December 2007 - 22:06
'In the Valley of Elah' Coming to HD DVD, Blu-ray Disc
4155.jpg 94.91K 0 Antal nerladdningar
http://dvd.themanroo...er.php?did=4155
Warner Home Video has announced In the Valley of Elah starring Tommy Lee Jones, Charlize Theron, and Susan Sarandon will be released February 19 simultaneously on Combo Format HD DVD and Blu-ray Disc with an SRP of $35.99. This release is day-and-date with the standard DVD debut.
In the Valley of Elah will be presented in widescreen 2.4:1 1080p video with Dolby TrueHD 5.1 lossless audio on both high-def formats. The HD DVD Combo Format version will include an additional Dolby Digital Plus 5.1 audio option, while Blu-ray Disc will include Dolby Digital 5.1.
Special features on both versions are fairly slim, consisting of a pair of featurettes, After Iraq and Coming Home, along with a single alternate scene.
Click through the disc details below for a look at In the Valley of Elah high resolution HD DVD and Blu-ray cover art.
Postad 19 December 2007 - 22:16
Koden gäller tills imorgon på allt (50kr rabatt)
Redigerat av Unregistered577c6879, 19 December 2007 - 22:18.
Postad 20 December 2007 - 13:38
Den finns på HDMS med för de som missade mitt inlägg på förra sidan!!
Postad 20 December 2007 - 13:45
Nice D, hur e kvallen då ?
Har ej kollat på den än
Postad 20 December 2007 - 14:48
Transformers $22.95
http://www.hdmovieso...roducts_id=1115
Bourne Ultimatum $22.95
http://www.hdmovieso...roducts_id=1142
Postad 20 December 2007 - 16:16
Har inte köpt HD DVD filmer på ett tag pågrund av att många US filmer har ingen Eng sub bara Eng sub för SDH vilket är grymt störande när texten beskriver vad för ljud som uppstår i filmen. Visst kan man köra utan Eng Sub men ibland uppfattar man inte vad dom säger
Postad 20 December 2007 - 16:52
Kände att jag behövde lägga in ett inlägg för att bekräfta att jag finns kvar
![]()
Har inte köpt HD DVD filmer på ett tag pågrund av att många US filmer har ingen Eng sub bara Eng sub för SDH vilket är grymt störande när texten beskriver vad för ljud som uppstår i filmen. Visst kan man köra utan Eng Sub men ibland uppfattar man inte vad dom säger
Samma för mig
Redigerat av snuffe82, 20 December 2007 - 16:53.
Postad 20 December 2007 - 19:57
Postad 20 December 2007 - 22:50
Dolby True HD annars hade jag köpt svenska utgåvan..
Postad 21 December 2007 - 03:27
Pan's Labyrinth HD DVD Review
displaymedia.jpg 25.78K 0 Antal nerladdningar
PQ 9/10
AQ 10/10
Postad 21 December 2007 - 12:59
Uni keep the HD DVD:s coming
![]()
![]()
Picture_002.jpg 41.14K 0 Antal nerladdningar
The Kingdom e riktigt bra!
Ska åka å hämta mitt ex på dvdirect efter jobbet =)... 330kr, lite dyrt men orkar ju inte vänta =)
Postad 21 December 2007 - 13:37
för att skicka ut igår men men får se den efter julhelgen, handlar alltid från Swedisc
om det rör sig om nya filmer eller combos oftast ingen större prisskillnad mot andra butiker
samt garanterad A post och innan release ofta!!
Postad 21 December 2007 - 18:38
Har Swedisc en butik ?!
Isf är det ju mer värt =)
Nej, Swedisc har ingen butik utan endast online-försäljning.
Postad 22 December 2007 - 01:55
Fick lite mogen frukt idag

Samma här och fy ********, jag har aldrig ätit en godare frukt (Kollat "Final Cut" en gång, lite extra material av nio timmar kollat också...)
2007 blev mitt filmår till slut ändå
Postad 22 December 2007 - 06:42
protectedimage.jpg 86.39K
0 Antal nerladdningar
Postad 22 December 2007 - 23:14
Postad 22 December 2007 - 23:20
Hur är det, kan man beställa vilken hd-dvd film som helst från t.ex. USA och spela på HD-E1 utan problem?
HD DVD formatet har inga regioner
Postad 23 December 2007 - 01:38
Postad 23 December 2007 - 01:42
HD-DVD har visst regioner. Det är bara så att för tillfället så är alla spelare regionsfria
Skriver det en gång till...HD DVD formatet har inga regioner...HD DVD spelarna + filmer är regionsfria
Postad 23 December 2007 - 07:56
HD-DVD har visst regioner. Det är bara så att för tillfället så är alla spelare regionsfria
Nej, specificationen för HD DVD så står det klart och tydligt att man ej får regionsspärra skivor/spelarna
Postad 23 December 2007 - 12:21
har inte Paramount släppt om den?, det var ju flera månader sen den kom först.
Själv hade jag turen att få en av de återkallade boxarna och bryr mig
inte om nåt xtra material osv, känns bara gött att ha filmerna har sett alla
utom kalkonen sum of all fears och vart mkt nöjd med bild och ljud..
I övrigt måste jag säga att ja tycker Paramount är totalt värdelösa
när det kommer till att släppa katalogtitlar, dem ligger ju mil efter Universal
och WB, skärpning på den fronten för bövelen
Såg iaf en av deras nyfilms releaser igår Stardust och
Joshua Zyber på highdef eller vad han heter som rescensera den kan
ta och skaffa linser eller sluta att rescensera där
för om den filmen har 3:a på bild så ska jag skänka hela min
HD samling till välgörande ändamål . Bra bild och bra ljud enligt mig!!
Tyckte filmen var bra med bra skådisar, Michelle Pfeiffer är
faen het ännu
Nåja kände bara för att skriva av mig lite , GOD JUL
på Er alla HD rävar och ta det lugnt med glöggen och sätt inga nötter
i halsen
Postad 23 December 2007 - 13:05
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 24 December 2007 - 16:49.
Postad 23 December 2007 - 13:24
Nej, specificationen för HD DVD så står det klart och tydligt att man ej får regionsspärra skivor/spelarna
Yes det stämmer, fast bara för en tidsperiod frammåt. Tror de skrev på kontraktet att regionspärrningen skulle vara avstängd i 2 år frammåt. Går lätt att ändra med en FW-uppdatering. Vad jag menar är att diskarna har information om vilken region de tillhör. Hur detta sedan används är en annan femma.
Redigerat av maximm, 23 December 2007 - 13:27.
Postad 23 December 2007 - 13:33
Så här är det:HD-DVD har visst regioner. Det är bara så att för tillfället så är alla spelare regionsfria
Yes det stämmer, fast bara för en tidsperiod frammåt. Tror de skrev på kontraktet att regionspärrningen skulle vara avstängd i 2 år frammåt. Går lätt att ändra med en FW-uppdatering.
HD-DVD spelarna som säljs idag är regionsfria och kommer att alltid vara det. Det kommer aldrig att komma ett firmware som låser spelaren till en region.
Du har missuppfattat vad som gäller!
Postad 23 December 2007 - 17:21
Postad 23 December 2007 - 17:52
Så må vara i dagsläget, fast faktumet kvarstår att det finns regioner även för HD-DVD, fast de används för närvarande inte till något. Det är fullt möjligt att det i framtiden kommer att tas i bruk.
Nope...fel igen,HD DVDn idag har inga regioner...filmerna är inte regionslåsta o samma gäller spelarna...mycket möjligt att du tänker på RPC...RPC har funnits på pappret innan formatet intoducerades.(Sen om vad som händer i framtiden vet jag ej...har ingen "Magic 8 Ball" framför mig
Postad 23 December 2007 - 19:40
'SAW' Arrives On HD DVD In Germany, this Feb 8. Plus full disc details...
In Germany, the horror film SAW (2004) will be available to own in high-definition on HD DVD, come February 8, 2008. The announced German HD DVD release is also the most feature-packed* high-definition release for this film. Full details follow...
* As at December 23, 2007.
SAW (2004)
103 minutes / HD-30 / dynamicHD enhanced
Main feature presented in:
1080/24p High-Definition 1.85:1
dts-HD 7.1 (English & German)
dts-ES 6.1 (English & German)
German subtitle option
Bonus contents on the HD DVD disc includes but may not be limited to:
Audio commentary with director James Wan, writer/actor Leigh Whannell, Cary Elwes, Mark Burg, Gregg Hoffmann and Oren Koules.
Billie - The Jigsaw Puppet
"KINGZ" - Short film presented in high-definition (Access via dynamicHD / HD DVD only)
"SAW" - The original short film presented in high-definition.
SAW – Behind the Scenes
Fear Factory's "Bite the Hand That Bleeds" music video
Making of "Bite the Hand That Bleeds"
Director's Art Gallery
Featurettes
Alternate Scene
Bookmarking feature
Trailer & TV spots
Easter Eggs
Additional bonus content can be downloaded over the Internet via the dynamicHD feature found exclusively on the HD DVD version. (HD DVD only)
Every HD DVD player released to date is fully equipped to take advantage of these web-enabled features, so all that is needed is an Internet connection to the player. It is also important that the firmware currently installed on your HD DVD player is updated to the latest version.
Postad 23 December 2007 - 19:44
'Disco Pigs' (2002) Scheduled For HD DVD Release...
Vanguard Cinema has indicated that the film Disco Pigs (2002), starring Elaine Cassidy and Cillian Murphy, will be available to own in high-definition exclusively on HD DVD, come March 25, for $29.95 SRP a copy. Seems that Amazon.com currently has this HD DVD title up for pre-order.
Postad 23 December 2007 - 19:50
HD-DVD har RPC för DVD, men ej för HD-DVD innehåll i dagsläget. Punkt slut.Så må vara i dagsläget, fast faktumet kvarstår att det finns regioner även för HD-DVD, fast de används för närvarande inte till något. Det är fullt möjligt att det i framtiden kommer att tas i bruk.
Nope...fel igen,HD DVDn idag har inga regioner...filmerna är inte regionslåsta o samma gäller spelarna...mycket möjligt att du tänker på RPC...RPC har funnits på pappret innan formatet intoducerades.(Sen om vad som händer i framtiden vet jag ej...har ingen "Magic 8 Ball" framför mig)
http://www.emedialiv...articleid=11915
Postad 23 December 2007 - 19:59
kan bero på att den recensionen är av den gamla bastarden WMV-HD-DVD, inte den nya utgåvan som ska komma(sic!) inom kort? i vilket fall är filmen outsägligt tråkig (men så har jag aldrig förstått vitsen med mjukporr heller - endera kan väl folk pucka på varann ordentligt eller behålla kläderna på? allt annat är bara velande)En review på Pirates XXX som Diabolo & co missat ???
Det finns till och med ett Pirates XXX gallery.![]()
Pirates
Postad 23 December 2007 - 20:01
HD-DVD har RPC för DVD, men ej för HD-DVD innehåll i dagsläget. Punkt slut.
http://www.emedialiv...articleid=11915
Artikeln säger samma sak som jag skrev innan...
Sista inlägg om ämnet...lets move on now
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
16 bilder

625 filmer

HDa.jpg)

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?