Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

KILLZONE 2

4458 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Ditt betyg på... (172 medlem(mar) har röstat)

Single Player

1. 5 (73 röster [42.44%])

Procent av omröstning: 42.44%

2. 4 (66 röster [38.37%])

Procent av omröstning: 38.37%

3. 3 (22 röster [12.79%])

Procent av omröstning: 12.79%

4. 2 (7 röster [4.07%])

Procent av omröstning: 4.07%

5. 1 (4 röster [2.33%])

Procent av omröstning: 2.33%

Multiplayer

1. 5 (87 röster [50.58%])

Procent av omröstning: 50.58%

2. 4 (40 röster [23.26%])

Procent av omröstning: 23.26%

3. 3 (30 röster [17.44%])

Procent av omröstning: 17.44%

4. 2 (9 röster [5.23%])

Procent av omröstning: 5.23%

5. 1 (6 röster [3.49%])

Procent av omröstning: 3.49%

Rösta Gäster kan inte rösta
Killzone 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8.897434 (38) 99:-
1 relaterade trådar

Postad 04 March 2009 - 00:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Har tröttnat rejält på KZ2 nu, inte lika roligt längre, kommer nog börja lira COD4 igen snart, iväntan på Modern warfare 2 :)

har DU tröttnat? du som är en av dom som har skrivit mest i den här tråden nu på slutet :(
men håller med lite, efter att ha spelar varje dag sen spelet släptes så känns det inte alls på samma sätt som cod4,, allt är bara så jobbigt i de här spelet,, vet inte vad det är som är jobbigt men ibland känns det typ, nej ja orkar inte soela de här , nånting är jobbigt, jämfört med cod där det alltid(nästan) är roligt och framförallt väldigt smidigt och som jag har sagt förut så funkar allting i cod lite bättre än i killzone

men jag kommer inte ge upp killzone för förhoppningsvis släpper den där "jobbiga" känslan

en av anleningarna tror jag är att det är sjukt svårt att få mer än typ 2 kill utanatt dö själv,, oavsett hur stor banan än är så händer allting på samma ställe hela tiden,, så är det inte i cod,, där kan man springa omkring och få kills lite här och var

Postad 04 March 2009 - 01:31

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0
Fungerade haglet på det här sättet även under betaperioden? Man kan ju undra hur de tänkte när de när de bestämde sig för hur det skulle funka. Man behöver ju inte ens släppa L1 för att locka på nästa gubbe :) De som kör engineer kan ju sätta en tejpbit där så kan de spara pekfingret till hukningar (varför man nu skulle behöva huka sig när man har lockat) :(

Postad 04 March 2009 - 01:32

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0

Kört ett tag me en polare nu å fi fasen va bra headset hörs :-)

Men bara dom kan fixa så man kan snacka me sin squad enbart....Vore ju hur bra som helst

Är det inte redan så då?? :) Man får väl ju en egen chatkanal för sin squad.

Postad 04 March 2009 - 02:09

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Nä haglet hade ingen auto lock on på betan, något de fipplat dit sen. På betan krävdes det lite skills iaf för att döda med en shotgun. Som det är nu är det bara löjligt. Verkar dock som det inte är meningen att den ska funka så i MP då "we are looking into the problem with auto aim on shotgun".

Iaf så är det roligare att spela detta spel med färre spelare, 32 spelare på en karta blir "utmattande". 16 är lagomt. :)

sjukt svårt att få mer än typ 2 kill utanatt dö själv,, oavsett hur stor banan än är så händer allting på samma ställe hela tiden,,

Någon COD-streak är svårt att få till, jag har 16 i streak nu och nå mycket mer är sannerligen inte lätt. (för mig)

så är det inte i cod,, där kan man springa omkring och få kills lite här och var

Färre spelare så blir det så. 32 är sanslöst mycket slakt.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 March 2009 - 03:15.

Postad 04 March 2009 - 02:17

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Var kul på public, eller vad säger du morlock? :)

Postad 04 March 2009 - 06:13

KeeKe
  • KeeKe
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Fungerade haglet på det här sättet även under betaperioden? Man kan ju undra hur de tänkte när de när de bestämde sig för hur det skulle funka. Man behöver ju inte ens släppa L1 för att locka på nästa gubbe ;) De som kör engineer kan ju sätta en tejpbit där så kan de spara pekfingret till hukningar (varför man nu skulle behöva huka sig när man har lockat) :)

vilket kontroll alternativ/standar?
Nästan alla sprang runt med den kom man i närstrid viste man typ att man skulle förlora om man inte fick headshoot ^^

Postad 04 March 2009 - 07:18

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Fungerade haglet på det här sättet även under betaperioden? Man kan ju undra hur de tänkte när de när de bestämde sig för hur det skulle funka. Man behöver ju inte ens släppa L1 för att locka på nästa gubbe ;) De som kör engineer kan ju sätta en tejpbit där så kan de spara pekfingret till hukningar (varför man nu skulle behöva huka sig när man har lockat) :P

Bara att ändra i options (Aim hold, eller vad det heter) så behöver man bara tappa knappen så sitter det i tills men tappar den igen, så man slipper tom greja med tape!

Tycker det där med hagelsprakan är riktigt skummt, läst ngt att om det är en bugg. Men hur kan det bugga på det viset!? :)

Redigerat av Mortensen, 04 March 2009 - 07:19.

Postad 04 March 2009 - 07:50

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Fast Aim hold vill man ju inte ha hela tiden om man kör de andra vapnen. Blir ett himla fipplande isåfall....

Postad 04 March 2009 - 09:14

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Var tvungen att prova imorse innan jobbet och då kunde jag lira, mycket konstigt men bara att hoppas på att det funkar ikväll då.

Postad 04 March 2009 - 09:32

Unregistered65a21b93
  • Unregistered65a21b93
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Mina två cent efter nån veckas spel (och det blir lite gnäll om spelkontrollen även om det känns tjatigt).

Grafiskt sett är KZ2 best in class, med en härlig dynamik i miljöerna och bra effekter. Inget att klaga på här.

Har bara kommit halvvägs ini kampanjen och det är först i samband med ökenbanan som det tar fart och blir intressant på riktigt. I mina ögon är KZ2 ett bra FPS men skalar man bort det grafiska så är det inget märkvärdigt spel i SP-läget. Har man spelat de senaste årens stora FPS så kan man drillen så att säga.

Multiplayer känns genomarbetat, men jag anser att inlärningskurvan med den "okonventionella kontrollen" som kräver en hel del tid för att bemästra gör att jag i egenskap av småbarnsfar och därmed sparsamt med speltid får det jobbigt på slagfältet. Jag tar upp COD4 som jag vet att många jämför KZ2 med och oavsett om man tycker att jämförelsen är irrelevant och att KZ2 har bra spelkontroll så kan man inte bortse ifrån att när COD4 kom på konsol så hyllades spelkontrollen av alla. Aldrig hade ett FPS fungerat lika bra på konsol innan.

Har man inte tid att lägga flera timmar per dag på KZ2 utan nån timme här och där blir det svårt att uppskatta KZ2 för det spel det är. KZ2 känns mer riktat mot "hardcore gamers" än "causal gamers" - men frågan är om det är det GG hade i tanken när det utvecklade spelet.

En annan tanke om MP är den om antalet spelare på servrarna. Är det bara jag som har svårt att hitta medelstora servrar. Jag tycker att 9/10 servrar kör med 32 spelare. Jag själv föredrar andingspauser och lite mer taktiskt smyg när jag spelar online. 32 spelare är oftast sanslöst hysteriskt.

Postad 04 March 2009 - 09:36

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Fast Aim hold vill man ju inte ha hela tiden om man kör de andra vapnen. Blir ett himla fipplande isåfall....

Nej verkligen inte. kör sj med "hålla knappen nere för att sikta"

Hoppas att de fixar problemet snart! :) Som det är nu så vet man att man är rökt om någon kommer i närheten av en med den där sprakan.
När det skrevs om det här på forumet så var alla plötsligt engeneers. ;)

Sj gillar jag ISA-bössan bäst, och ska nog fördjupa mej i tactician verkar var något som behövs på många matcher. Men jag vill ha C4 som sekundär egenskap

Postad 04 March 2009 - 09:37

Acidur
  • Acidur
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Föredrar också 16 player servers, då blir det mer taktik än bara springa omkring och skjuta på allt som rör sig ;)
8v8, 2 squads i varje, bra blandning av klasser och SD mode. Det är kul.

Postad 04 March 2009 - 10:03

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
200 pinnar kvar till sniper.....det ordnas ikväll......sen är det dags att börja spela med er igen grabbar..... ;)

Postad 04 March 2009 - 10:23

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Är det därför du hållt dig borta?

"väntar" oxå på snipern.

Postad 04 March 2009 - 10:40

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Det är ju stört omöjligt att levla upp om man spelar på mhb-servern för man måste ju döda för att få pinnar.....hade man fått poäng för att dö hade jag hängt på mhb från början..... ;)

Kände liksom att jag ville ha samma förutsättningar som övriga om jag ska spela där och de flesta hade ju rankat upp ganska rejält när man själv droppade in....

Postad 04 March 2009 - 10:45

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
we! äntligen fick jag starta PS3an igår ;)

detta spelet är sjukt nice att spela på 100'' duk :)

nu ska jag bara bli bättre på aim... tar mig typ 10sek att få in siktet på HS......

patetiskt......

:P

Postad 04 March 2009 - 10:55

KeeKe
  • KeeKe
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

we! äntligen fick jag starta PS3an igår ;)

detta spelet är sjukt nice att spela på 100'' duk :)

nu ska jag bara bli bättre på aim... tar mig typ 10sek att få in siktet på HS......

patetiskt......

tips ändra till "alternativ 2" på kontrollen så är de mer likt COD4 ^^
lite lättare men störigt att min gubbe börja slå mitt i närstrid :S fattar inte varför

Postad 04 March 2009 - 10:57

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Det är ju stört omöjligt att levla upp om man spelar på mhb-servern för man måste ju döda för att få pinnar.....hade man fått poäng för att dö hade jag hängt på mhb från början..... :P

Kände liksom att jag ville ha samma förutsättningar som övriga om jag ska spela där och de flesta hade ju rankat upp ganska rejält när man själv droppade in....

Bortsett från mina allra första poäng, 100 första eller så. Så har jag spelat fram allt med MHB-Gänget!
Lika bra att sätta ribban högt redan från start! :)

Cel, nu blev jag riktigt avundsjuk, själv så har man bara en 40"are!
Gah! vill ha hus så jag kan bygga mitt "hobby rum" ;)

Postad 04 March 2009 - 11:00

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0

lite lättare men störigt att min gubbe börja slå mitt i närstrid :S fattar inte varför

Om du trycker ner R3 slår du med bössan. Du får kanske ta det lite lugnare i stridens hetta ;)

Postad 04 March 2009 - 11:11

KeeKe
  • KeeKe
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Om du trycker ner R3 slår du med bössan. Du får kanske ta det lite lugnare i stridens hetta ;)

Jo vet kolla det sen, men igår kändes de som om jag kom förnära fienden så börja han slå själv :)
Förlora många kills på det säger vi :P

Postad 04 March 2009 - 11:18

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Körde COD4 på PC så det gör mig ingen skillnad :) dock valde ja A2 som kontroll ändå då alla säger att den fungerar helt ok när man har pressat ett tag och fått in tekniken på denna kontrollen.

Cel, nu blev jag riktigt avundsjuk, själv så har man bara en 40"are!
Gah! vill ha hus så jag kan bygga mitt "hobby rum" ;)

Jag sitter på en 1.5a med 42 kvadarat :P

Redigerat av Unregistered70c626f4, 04 March 2009 - 11:18.

Postad 04 March 2009 - 11:33

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Cel:
HAHA så pass! ;)
Fan du har ju det större än vad jag har, bara 38 här! :)

Postad 04 March 2009 - 11:44

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Cel:
HAHA så pass! ;)
Fan du har ju det större än vad jag har, bara 38 här! :)

:P fick precis allt klart igår, bara nga kabelkanaler till rj45 kablarna som går till routern för nät access till ps3an och tvixen.

-------------------------------
Audio Pro Blue Diamond V2
Audio Pro Vector V2
Audio Pro Pearl V2
Marantz SR6003
PS3
Sony VPL-HW10
Grandview 16:9 100''
Supra Ply 3.4 till center och golvarna
classic 2x2.5 till bakre surround

Supra HDMI HW10an och PS3an samt Tvixen.

Bara TViX HD M-7000/6500 som fattas i TV bänken.

Postad 04 March 2009 - 12:24

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som knappt kan trycka på PS-knappen för att skriva meddelanden i mellan matcheran. PS3an blir helt sjukt seg när jag kör KZ2. Igår låste den sig helt när jag skulle skriva ett mess. Omstart....

Postad 04 March 2009 - 13:01

eRensson
  • eRensson
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Tänkte bara kolla det här med autoaim på shotgunen.. fortfarande inte förstått vad man ska trycka =)

Kör alternativ2

L1 - slår med bössan
R3 - "Zoom" för vanliga vapen, tänder flashlighten

Inte sett någon av er springa runt med flashlight..

Postad 04 March 2009 - 13:04

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0

Tänkte bara kolla det här med autoaim på shotgunen.. fortfarande inte förstått vad man ska trycka =)

Kör alternativ2

L1 - slår med bössan

Det där är inte alternativ 2, möjligen är det standard 2. Med din setup så är det R3 som det ska tryckas på iaf.

Postad 04 March 2009 - 13:05

KeeKe
  • KeeKe
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Kör alternativ2

L1 - slår med bössan

jag fick igång flashlight igår i någon närstid gick inte att gömma sig efter det för jag fatta inte hur jag tände den ;)

Postad 04 March 2009 - 13:09

eRensson
  • eRensson
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Det där är inte alternativ 2, möjligen är det standard 2. Med din setup så är det R3 som det ska tryckas på iaf.

Då ska det provas idag.. Tackar

Hoppas samtidigt att det försvinner så snabbt som möjligt!

Postad 04 March 2009 - 13:21

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Var ju skönt att se att iaf några hade märkt ungefär samma problem som jag med spelet. :) (I form av lagg, etc etc). Sedan vet jag inte rent tekniskt hur man skulle kunna få det att fungera bättre, men det minsta jag kräver är iallafall att spelet flyter på bra, och alltid är spelbart, utan "downtime" gällande onlinedelen varje dag som det verkar varit de senaste dagarna.

Har man inte tid att lägga flera timmar per dag på KZ2 utan nån timme här och där blir det svårt att uppskatta KZ2 för det spel det är. KZ2 känns mer riktat mot "hardcore gamers" än "causal gamers" - men frågan är om det är det GG hade i tanken när det utvecklade spelet.

Detta är också något som jag själv tycker är lite trist. Om man bortser från kontrollen, så iofs finns det värre spel i fråga om poänguppgraderingar, men det skapar ändå olikheter snabbt. Jag är säkert en bakåtsträvare, men jag minns "på den gamla goda tiden", när man hade allting från början, och alla spelade under precis samma förutsättningar. Vann man då vad det på skills, och/eller tur såklart. Nu "räcker det" att levla upp sig, utan att behöva vara särskilt bra för det, bara ha tiden, och få tillgång till abilities och vapen som är överlägsna de andra på många sätt. Känslan av att "bli bra" på spelet försvinner, (självklart inte helt, missförstå mig rätt nu), och istället blir det en evig jakt på poäng och upplåsningar. Detta är tyvärr ingenting unikt för KZ2, och systemet som sådant är garanterat här för att stanna, vilket jag tycker är synd. Jag är inte bitter... ;)

Postad 04 March 2009 - 13:22

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

;) fick precis allt klart igår, bara nga kabelkanaler till rj45 kablarna som går till routern för nät access till ps3an och tvixen.

Audio Pro Blue Diamond V2
Audio Pro Vector V2
Audio Pro Pearl V2
Marantz SR6003
PS3
Sony VPL-HW10
Grandview 16:9 100''
Supra Ply 3.4 till center och golvarna
classic 2x2.5 till bakre surround

Supra HDMI HW10an och PS3an samt Tvixen.

Bara TViX HD M-7000/6500 som fattas i TV bänken.

:)

Kraftigt offtopic, men kunde inte låta bli då din utrustning påminner om min : :P

Audio Pro Blue Diamond
Audio Pro Vector
Audio Pro Pearl
Onkyo 876 / Pioneer AX-10(en polares stärkare som jag använder till och från för att jämföra med min Onkyo)
PS3
PS2
X-Box
--------------------------------
BenQ W9000
Adeo Plano Vision White 108" (ramspänd)
Supra Ply 3.4/S till alla högtalarna.
Supra HDMI mellan PS3 och stärkare, samt från stärkare till projektor
Supra SUB-Link till de aktiva basarna i Frontarna

Postad 04 March 2009 - 13:30

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Mitt gamla CoD4-problem med att trycka för hårt på R3 när jag blir stressad är tillbaka i detta spelet oxå.

I Cod4 så stod jag och viftade med kniven i tid och otid när jag skulle sikta, nu står jag och "kolvar" istället, störigt som fan..
I Cod4 så löste jag det med att ändra knapplayouten så att jag la/satt mig ner istället, vilket var mycket bättre och försvårande för vissa motståndare, jag menar, så fort jag springer in i nån och en närstrid tar vid så ligger jag ner på bråkdelen av en sekund och skjuter mot fötterna... :)

I detta spel vet jag inte HUR jag ska göra..Varför ska det vara så jäkla svårt att fixa så att man kan anpassa varje knapp precis som man vill? ;)

Postad 04 March 2009 - 13:36

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Mitt gamla CoD4-problem med att trycka för hårt på R3 när jag blir stressad är tillbaka i detta spelet oxå.

I Cod4 så stod jag och viftade med kniven i tid och otid när jag skulle sikta, nu står jag och "kolvar" istället, störigt som fan..
I Cod4 så löste jag det med att ändra knapplayouten så att jag la/satt mig ner istället, vilket var mycket bättre och försvårande för vissa motståndare, jag menar, så fort jag springer in i nån och en närstrid tar vid så ligger jag ner på bråkdelen av en sekund och skjuter mot fötterna... :)

I detta spel vet jag inte HUR jag ska göra..Varför ska det vara så jäkla svårt att fixa så att man kan anpassa varje knapp precis som man vill? ;)

Hahaha, bästa impulsen nånsin. Att instinktivt ducka!
Jag skulle också vilja byta ut R3 till att ducka.. dock av andra skäl än att man råkar trycka in knappen ibland. Vänster hand hamnar ju ur led när man försöker sikta och ducka samtidigt!!!!

Postad 04 March 2009 - 13:36

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0

Var ju skönt att se att iaf några hade märkt ungefär samma problem som jag med spelet. :) (I form av lagg, etc etc). Sedan vet jag inte rent tekniskt hur man skulle kunna få det att fungera bättre, men det minsta jag kräver är iallafall att spelet flyter på bra, och alltid är spelbart, utan "downtime" gällande onlinedelen varje dag som det verkar varit de senaste dagarna.

Detta är också något som jag själv tycker är lite trist. Om man bortser från kontrollen, så iofs finns det värre spel i fråga om poänguppgraderingar, men det skapar ändå olikheter snabbt. Jag är säkert en bakåtsträvare, men jag minns "på den gamla goda tiden", när man hade allting från början, och alla spelade under precis samma förutsättningar. Vann man då vad det på skills, och/eller tur såklart. Nu "räcker det" att levla upp sig, utan att behöva vara särskilt bra för det, bara ha tiden, och få tillgång till abilities och vapen som är överlägsna de andra på många sätt. Känslan av att "bli bra" på spelet försvinner, (självklart inte helt, missförstå mig rätt nu), och istället blir det en evig jakt på poäng och upplåsningar. Detta är tyvärr ingenting unikt för KZ2, och systemet som sådant är garanterat här för att stanna, vilket jag tycker är synd. Jag är inte bitter... ;)

Det enda riktigt viktiga man låser upp (som jag ser det) är den utökade spawn-ammon och den låser du upp inom några timmars spelande. Assault-bössorna som finns tillgängliga från början är mkt användbara och också de enda man kan använda när man kör klasserna Medic eller Tactician.

Postad 04 March 2009 - 13:47

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Nån annan som har problem med www.killzone.com.
All min stat är borta och det ser ut som om jag inte har spelat 1 min.

Postad 04 March 2009 - 13:53

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Nån annan som har problem med www.killzone.com.
All min stat är borta och det ser ut som om jag inte har spelat 1 min.

De har tagit bort statsen på hemsidan pga överbelastning, kommer tebax inom kort säger de ansvariga

Postad 04 March 2009 - 14:24

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Att du var så obalanserad i ljud och bild visste jag inte döden....som gammal rik rocker trodde jag du var ordentligt audiofil.......

Postad 04 March 2009 - 14:31

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Kraftigt offtopic, men kunde inte låta bli då din utrustning påminner om min : :D

Audio Pro Blue Diamond
Audio Pro Vector
Audio Pro Pearl
Onkyo 876 / Pioneer AX-10(en polares stärkare som jag använder till och från för att jämföra med min Onkyo)
PS3
PS2
X-Box
BenQ W9000
Adeo Plano Vision White 108" (ramspänd)
Supra Ply 3.4/S till alla högtalarna.
Supra HDMI mellan PS3 och stärkare, samt från stärkare till projektor
Supra SUB-Link till de aktiva basarna i Frontarna

Supra SUB-Link till de aktiva basarna i Frontarna glömde jag skriva med på min med.

Jo super offtopic men vafan, jag är fortfarande i lyckorus ;)

då vet du precis hur jag känner mig :)

jävligt nöjd, imponerad ut av hur pass klar diskanten och mellan reg. är från systemet. inte fått pli på justeringen ut av basen än dock.

Ska påbörja SP på KZ2 idag och inte fan kommer jag välja elite precis... :P

ber om ursäkt för offtopic till alla :P

//Cel

Redigerat av Unregistered70c626f4, 04 March 2009 - 14:32.

Postad 04 March 2009 - 15:12

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0
Det var ni som börja ;)

Jag växlar mellan dessa setups:

biorummet:

Sony VPL-HW10
Egenhändigt uppspänd Adeo duk med fem centimeters sammetsram (ca 78")
-----------------------
Carlsson OA-12 med uppgraderade element
Sony STR-875

vardagsrummet:

Lg 42Ly95
---------------------
sentec diana dac
hk670
Ino Audio PiP alt. Sennheiser hd25 hörlurar

PS3
Mac mini (Core 2 duo 1.83Ghz)
hdmi-splitters och switchar så det går att köra vilka kombinationer man vill av filmtittning och spelande

I båda fallen sitter jag lika långt från bilden som bilden är bred. Har suttit ännu närmare förut :)

Postad 04 March 2009 - 15:24

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Det var ni som börja :)

biorummet:

Sony VPL-HW10
-----------------------
Sony STR-875

vardagsrummet:

Lg 42Ly95
---------------------
sentec diana dac
hk670

PS3
hdmi-splitters och switchar så det går att köra vilka kombinationer man vill av filmtittning och spelande

I båda fallen sitter jag lika långt från bilden som bilden är bred. Har suttit ännu närmare förut :P

Jag har 2st HD595 till "klockan är mycket och nu måste det vara tyst gaming" :P

fan vill hem nu och spela KZ2, jobb är alltid i vägen för glädje ;)

//Cel

Postad 04 March 2009 - 15:37

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Urgh! Fy vad Elite är svår. Jag sitter fast på tåget i Tharsys. Hur kattsingen ska man kunna klara av alla fiendeattacker vid stridsvagnen?

En fråga till er som klarat Elite. Måte man klara av spelet i en följd för att få troféen? Kan man börja på Recruit t.ex. och spela litet för att sedan fortsätta från det kapitlet man spelade på innan?
Tänker mest på om kompisar ska spela och vill testa från början, så man inte behöver göra om allt sedan. Har ju kommit en bit på Elite.

Redigerat av klarinettmeister, 04 March 2009 - 15:58.

Postad 04 March 2009 - 15:42

doope
  • doope
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som knappt kan trycka på PS-knappen för att skriva meddelanden i mellan matcheran. PS3an blir helt sjukt seg när jag kör KZ2. Igår låste den sig helt när jag skulle skriva ett mess. Omstart....

Hänt mig flertalet gånger också. Får väl ge upp tanken att skriva meddelanden mellan matcherna.

Postad 04 March 2009 - 15:59

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Det var ni som börja ;)

biorummet:

Sony VPL-HW10
-----------------------
Sony STR-875

vardagsrummet:

Lg 42Ly95
---------------------
sentec diana dac
hk670

PS3

I båda fallen sitter jag lika långt från bilden som bilden är bred. Har suttit ännu närmare förut :)

Pip och Carlsson.....nu blir jag impad Benny......här har vi en audiofil.

Postad 04 March 2009 - 16:03

Evildoer
  • Evildoer
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Det tog ett tag att vänja sig vid kontrollen men nu sitter den som den ska. Killzone 2 är det bästa jag någonsin spelat i FPS-väg.

Postad 04 March 2009 - 16:31

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0
När jag blir lite extra stressad så lyckas jag trycka ner L3 vilket resulterar att jag springer runt runt som en dåre :) , R3 är ju ändå ganska "användbar" i tajta situationer, jag själv kör ALT2 kontroll och har valt att hålla in L1/L2 för att sikta/ducka det känns som att om det blir hett om öronen så är det bara o släppa knapparna o kuta ;) har inte brutit nåt finger än iaf, har långfingret på L2 och pekfingret på L1 för jämnan.
SWE-666

Postad 04 March 2009 - 16:42

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

När jag blir lite extra stressad så lyckas jag trycka ner L3 vilket resulterar att jag springer runt runt som en dåre :) , R3 är ju ändå ganska "användbar" i tajta situationer, jag själv kör ALT2 kontroll och har valt att hålla in L1/L2 för att sikta/ducka det känns som att om det blir hett om öronen så är det bara o släppa knapparna o kuta ;) har inte brutit nåt finger än iaf, har långfingret på L2 och pekfingret på L1 för jämnan.
SWE-666

samma problem för mig men det är mest för att jag springer för mycket så den är sliten mycket bättre på min andra kontroll

Postad 04 March 2009 - 16:51

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

samma problem för mig men det är mest för att jag springer för mycket så den är sliten mycket bättre på min andra kontroll

Ja, där sa du nåt ska kanske prova med nån av dom andra kontrollerna men å andra sidan så är dom bara vanliga sixaxis, men får prova o funkar det bättre på dom så blir det väl till o köpa en ny dualshock 3

Postad 04 March 2009 - 17:01

Mortensen
  • Mortensen
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Har provat att köra lite med en DS3:a och det är skillnad! Vet inte om det är mina sixaxisar som är slitna eller vad de beror på.

Postad 04 March 2009 - 17:02

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Ja, där sa du nåt ska kanske prova med nån av dom andra kontrollerna men å andra sidan så är dom bara vanliga sixaxis, men får prova o funkar det bättre på dom så blir det väl till o köpa en ny dualshock 3

jag använder bara mina sixaxis till att slänga i golvet när det går dåligt ;) 1 av 3 kvar

Postad 04 March 2009 - 17:18

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Är det någon som vet på vilken knapp man skickar ut flying sentry bots med tactican?

Postad 04 March 2009 - 17:21

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Är det någon som vet på vilken knapp man skickar ut flying sentry bots med tactican?

höger på dpaden

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.