* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 14 september 2008 - 14:35
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Någon som vet hur man kan stoppa musiken med ett knapptryck? Eller byta musiken med ett lnapptryck? Jag måste alltid stänga av musiken genom att gå in på musik och pausa eller trycka på nästa låt, finns det enklare alternativ?
Samma sak gäller för kameran, finns det någon genvägsfunktion?
För att stoppa musiken så bör ett snabbt tryck på powerknappen funka, ett snabt tryck till bör starta den. Kameran kan du binda till valfri knapp i inställningar om det inte finns en kameraknapp på dimonden.
Postad 14 september 2008 - 16:58
claxx
-
claxx
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag tycker det är väldigt irriterande att telefonen låser sig så snabbt när man pratar i den. Det är framförallt irriterande om man tex ringer support eller liknande där man måste knappa sig fram i menyer. Då låser sig diamanten och sedan måste man in i Telefon och Keypad
Finns det något sätt att göra så att den antingen inte låser sig eller att den stannar kvar i telefon-mode när man låser upp den?
Postad 14 september 2008 - 16:59
Villen
-
Villen
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har skaffat mig en sånn här nu och är väldigt nöjd!
Men undrar en sak, är det någon som möjligtvis skulle kunna slänga upp bilder på den med det större batteriet?
Postad 14 september 2008 - 17:29
Mungoose
-
Mungoose
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag tycker det är väldigt irriterande att telefonen låser sig så snabbt när man pratar i den. Det är framförallt irriterande om man tex ringer support eller liknande där man måste knappa sig fram i menyer. Då låser sig diamanten och sedan måste man in i Telefon och Keypad
Finns det något sätt att göra så att den antingen inte låser sig eller att den stannar kvar i telefon-mode när man låser upp den?
Det där har jag hört andra klaga på, men jag förstår inte riktigt, för så beter den sig inte för mig. Telefonen låser sig aldrig vid samtal, däremot slocknar skärmen när jag sätter luren mot örat. Och har den slocknat och jag vill knappa så trycker jag bara till på powerknappen så tänds skärmen och jag är kvar i telefonläget. Sen trycker man till längst ner i mitten på skärmen så får man upp knappsatsen och sen är det bara att köra på som vanligt. På självservicetjänster och liknande tycker jag högtalartelefon funkar smidigast...
Postad 14 september 2008 - 18:16
Nybbe67
-
Nybbe67
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Det här att den släcks under samtal, hör inte det ihop med följande reg-hack:
"8. Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0 (Note: does not work on all ROMs)
AND (tested and works on EU ROMs thanks to Rod65)
HKCU\ControlPanel\Phone\Sleep switch value from 1 to 0"
från:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=398265
Postad 14 september 2008 - 18:50
whj
-
whj
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Det här att den släcks under samtal, hör inte det ihop med följande reg-hack: "8. Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0 (Note: does not work on all ROMs) AND (tested and works on EU ROMs thanks to Rod65) HKCU\ControlPanel\Phone\Sleep switch value from 1 to 0"
från: http://forum.xda-dev...ad.php?t=398265
Hur ändrar man allt de där? HKCU vad är det för nått?
Postad 14 september 2008 - 21:30
Nybbe67
-
Nybbe67
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Man behöver en registereditor, motsvarande Regedit.exe i Windows, för att ändra i registret. HKCU är förkortningen till sökvägen HKey_Current_User (dvs inställningar för nuvarande användare) i registret och HKLM är förkortningen till sökvägen HKEY_Local_Machine (dvs inställningar på enhetsnivån) Det finns flera gratis verktyg, registereditorer, kommer inte ihåg vad den heter som jag har. Det finns flera listade under http://wiki.xda-deve...iamond_Registry PS. Den första länken fungerade visst inte så här kommer den riktiga http://forum.xda-dev...ad.php?t=398265 Ds
Redigerat av Nybbe67, 14 september 2008 - 21:34.
Postad 15 september 2008 - 01:28
DigitalLove
-
DigitalLove
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej, angående det nya batteriet så har jag mätt och vägt. Tjockleken ökar med ca 2,5 mm och vikten med ca 15g (enl min hushållsvåg). Inget som stör speciellt mycket enligt min åsikt. Locket som är med har även detta ett svagt diamantmönster men är i matt svart i stället för blankt.
Har tidigare varit missnöjd med ljudet när man lyssnar på musik men efter att ha skickat efter adaptern från Webhallen och kopplat in mina Koss the Plug lurar så tycker jag ljudet är helt i klass med min gamla SE K800i efter lite inställningar i ljudförstärkaren. Blir dock mycket sladd över när man använder dessa "vanliga" hörlurar. Är det någon som vet några bra hörlurar med 3,5 mm kontakt med kort sladd anpassad för handsfree och som kan köpas separat? Vore perfekt om Koss kunde tillverka så'na.
Har själv shure lurar och delar ditt problem, den här "kortar" ner sladden betydligt http://caliroots.com...rt.asp?id=12570
Redigerat av DigitalLove, 15 september 2008 - 01:36.
Postad 15 september 2008 - 01:34
DigitalLove
-
DigitalLove
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har äntligen tagit tummarna ur r**** och beställt mig en Diamant! Som jag längtar till mån-tis när den antagligen kommer!! Kan ju knappt hålla pulsen nere Öl och derby hjälper ju knappast till heller! =) Får tacka alla här i forumet som bidragit med länkar och råd också, har ju samlat ihop ett jädra word-dok och har inte ens luren än! Tänkte dock fråga om det är någon som stött på några trevliga apps för oss fotbollstokiga?! Liveresultat och sånt i något trevligt format? =)
Tack så länge alla!
Jag tycker att SR har en smidig målservice, http://mobil.sr.se/resultat.aspx
Redigerat av DigitalLove, 15 september 2008 - 01:35.
Postad 15 september 2008 - 08:53
RedGuard
-
RedGuard
-
Användare
-
-
113 inlägg
Det vart en beställning i blindo på ett Bluetoothheadset till min Diamond. Vi får se hur bra de är. När jag endå var i farten så vart det en väska och reservskydd med. Så nu får vi se om jag kan göra fler sugna på att posta lite headsets och se om man var dum som inte köpte ett Jabra BT3030 isstället. http://www.dustinhom...5010124814.aspxHTC BLUETOOTH HEADSET STEREO OAP S100 BLACK http://www.dustinhom...5010106837.aspxHTC SKÄRMSKYDD 2ST P170 TILL TOUCH DIAMOND http://www.dustinhom...5010153656.aspxHTC VÄSKA PO S390 TILL TOUCH DIAMOND http://www.dustinhom...5010168346.aspx
Postad 15 september 2008 - 08:58
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Jag tycker att SR har en smidig målservice, http://mobil.sr.se/resultat.aspx
Är detta en RSS feed? Om inte finns det isåfall en smidig RSS feed? /W
Postad 15 september 2008 - 10:44
hiflyer
-
hiflyer
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag testade att söka men eftersom 3 har en siffra som namn får man konstiga träffar
Jag undrar om diamanter köpta på 3 går lika bra att flasha om som "vanliga" diamanter?
Postad 15 september 2008 - 10:59
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Telefoner låsta till 3 går att flasha om till andra Rom, t.ex Duttys Diamond Rom. Telefonen förblir dock låst till 3, men Rombyten går bra.
OBS! Kom ihåg att installera ny HardSPL först!
Kör själv med Duttys v.1.8 och ska inom kort flasha om till v2.
Jag laddade även ner ett program efter tips från Gucci och låste upp min telefon själv och helt gratis.
Redigerat av crest, 15 september 2008 - 11:01.
Postad 15 september 2008 - 11:47
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
För att stoppa musiken så bör ett snabbt tryck på powerknappen funka, ett snabt tryck till bör starta den.
Kameran kan du binda till valfri knapp i inställningar om det inte finns en kameraknapp på dimonden.
hur gör jag för att binda en valfri kanpp? Hur lång tid tar det för er att ladda standardbatteriet då den är helt urladdad? Jag håller på att ladda min och det har gått 9h snart och det är fortfarande inte klart! Det är bara de senaste gångerna det har tagit sån tid!
Postad 15 september 2008 - 13:27
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
hur gör jag för att binda en valfri kanpp?
Hur lång tid tar det för er att ladda standardbatteriet då den är helt urladdad? Jag håller på att ladda min och det har gått 9h snart och det är fortfarande inte klart! Det är bara de senaste gångerna det har tagit sån tid!
Inställningar/personal/knappar välj en knapp och leta efter camera i listan markera den och klicka på ok.
Postad 15 september 2008 - 13:35
longshanks
-
longshanks
-
Rookie
-
6 inlägg
Någon som vet hur man gör för att luren inte ska sortera så att tex. Kalle Mob inte blir Mob;kalle/1 osv. utan att andvända outlook?
Postad 15 september 2008 - 13:39
claxx
-
claxx
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Inställningar/personal/knappar välj en knapp och leta efter camera i listan markera den och klicka på ok.
När jag gör detta får jag endast upp Knapp1(Hold) i listan, jag kan inte lägga till någon annan knapp
Postad 15 september 2008 - 13:45
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
När jag gör detta får jag endast upp Knapp1(Hold) i listan, jag kan inte lägga till någon annan knapp
Ok, finns det bara en fysik knapp på telefonen då. Har en touch cruise så jag har 4 valbara knappar + 4 hold, men du kan ju alltid lägga den på knapp 1 hold, så blir det ju lite bättre.
Postad 15 september 2008 - 13:55
claxx
-
claxx
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Det där har jag hört andra klaga på, men jag förstår inte riktigt, för så beter den sig inte för mig.
Telefonen låser sig aldrig vid samtal, däremot slocknar skärmen när jag sätter luren mot örat. Och har den slocknat och jag vill knappa så trycker jag bara till på powerknappen så tänds skärmen och jag är kvar i telefonläget. Sen trycker man till längst ner i mitten på skärmen så får man upp knappsatsen och sen är det bara att köra på som vanligt.
På självservicetjänster och liknande tycker jag högtalartelefon funkar smidigast...
Där ser man, och du har inte gjort något speciellt?
Postad 15 september 2008 - 16:44
OckeJ
-
OckeJ
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Okej... Jag har läst det negativa, jag har läst det positiva...men kan ändå inte bestämma mig.
Jag behöver en telefon - inte en handdator.
Jag kommer att använda min telefon för att ringa på, ställa larm, lägga in uppgifter etc... Det ska klämmas in en hel del kontakter, båda privata och jobb.
Jag kommer säkert inte att surfa på den, möjligtvis kommer jag köra en del e-post (imap) via den.
Musik och bilder? Ja, varför inte...
Vad tycker ni?
Är det värt att lägga pengarna på den här eller ska man titta på nåt annat, dvs inte en smartphone?
Tackar!
Postad 15 september 2008 - 18:46
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Ok, finns det bara en fysik knapp på telefonen då. Har en touch cruise så jag har 4 valbara knappar + 4 hold, men du kan ju alltid lägga den på knapp 1 hold, så blir det ju lite bättre.
det finns ju fler än en fysisk kanpp på telefonen? Det måste ju gå!? Ingen som vet hur lång tid det ska ta att lafdda ett urladdat batteri till ett fullt?
Postad 15 september 2008 - 19:04
danill
-
danill
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Den här tråden skulle helt klart behöva en sammanställning av allt på förstasidan, otroligt rörigt att hitta matnyttig information.
Har nu beställt telefonen och den ska komma på onsdag eller torsdag, så jag har lite frågor.
1. Flasha telefonen, är det krångligt? För- respektive nackdelar med att flasha?
2. ROM, vad är det egentligen? Någon sorts firmware eller?
3. Jag har hört folk snacka om "radio", vad är det egentligen? Verkar också vara någon sorts firmware.
4. Hur får jag över kontakterna från min Sony Ericsson?
5. Något annat jag ska göra när jag får telefonen? Några måstegrejer som jag kanske måste ha? Program och så? Hur fixar man i så fall det?
Tack på förhand
Postad 15 september 2008 - 19:37
Unregistered4f471b27
-
Unregistered4f471b27
-
Användare
-
-
104 inlägg
Hur mycket ström "drar" egentligen bluetooth? Om man då jämför med att lyssna på musik via en vanlig sladd.. Vart jävligt sugen på detta bluetoothhalsband som RedGuard tipsade om.. Tackar! // Anders
Postad 15 september 2008 - 21:31
charmot
-
charmot
-
Rookie
-
7 inlägg
varför kan jag inte skicka mms? Har conviq som operatör. Har försökt ställa in men vet ej om jag gjort rätt? Nån som kan berätta vilka inställningar jag ska ha.
Postad 15 september 2008 - 22:04
Spuute
-
Spuute
-
Mästare
-
-
2 937 inlägg
Hur är denna telefon? Jag funderar på att teckna ett 3 abbonemang å ta denna mobil på köpet. Men vet inte hur praktiskt den är då jag arbetar som målare, så det är mycket damm osv. Den tuchscreenen på Sony Ericsson p1i gillade jag inte alls, känns som jag hade för stora fingrar för att peta i dom små menyerna? Vad tycker ni om att peta med stora fingrar i menyn?
Kanske ska tänka om med tanke på mitt yrke? Vad tror ni?
Tack på förhand!
Postad 15 september 2008 - 22:21
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Jag lurar på en grej folket! Nu när jag får min Diamant så blir det ju även dags att byta abonnemang så att datatrafik ingår. 15kr/mb, som jag har nu, ruinerar ju en ganska snabbt =)
Är dock osäker på hur mkt man behöver. Säg 1GB, hur långt klarar man sig på det? Hur mkt använder ni på en månad? Det jag främst tänkt göra är väl fixa eposten, kolla sportresultat när man e på flykt, kanske nyheter ibland och så. I början lär det väl bli en del youtube och annat kul också men sånt brukar ju avta. =)
Så vad säger ni? Hur mkt data bränner ni?
Tack på förhand!
Postad 16 september 2008 - 01:31
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
Okej... Jag har läst det negativa, jag har läst det positiva...men kan ändå inte bestämma mig.
Jag behöver en telefon - inte en handdator. Jag kommer att använda min telefon för att ringa på, ställa larm, lägga in uppgifter etc... Det ska klämmas in en hel del kontakter, båda privata och jobb. Jag kommer säkert inte att surfa på den, möjligtvis kommer jag köra en del e-post (imap) via den. Musik och bilder? Ja, varför inte...
Vad tycker ni? Är det värt att lägga pengarna på den här eller ska man titta på nåt annat, dvs inte en smartphone?
Tackar!
Du säger det själv i första raden. Den här tråden skulle helt klart behöva en sammanställning av allt på förstasidan, otroligt rörigt att hitta matnyttig information.
Har nu beställt telefonen och den ska komma på onsdag eller torsdag, så jag har lite frågor.
1. Flasha telefonen, är det krångligt? För- respektive nackdelar med att flasha? Inte speciellt krångligt om du är tekniskt insatt och allt funkar som det skall. Har du tur funkar allt första gången annars är det ett jäkla meck att få det rätt. Finns inga enhetliga fördelar då varje ROM har sitt syfte. Är det som natt och dag mellan flashad och oflashad? Absolut inte.
Nackdelar: Garantin försvinner. Riskerar förstöra telefonen för gott. Tar tid att sätta sig in i det. De flesta ROM är icke-svenska så det blir engelsk telefon. Mer buggar i hemkokade ROM(egen åsikt)
2. ROM, vad är det egentligen? Någon sorts firmware eller? Hela mjukvarupaketet med OS, program + mer
3. Jag har hört folk snacka om "radio", vad är det egentligen? Verkar också vara någon sorts firmware. Hanterar alla in-/utgående signaler som tele, BT, WLAN, GPS. Finns ingen som är "bäst" utan det är subjektiva åsikter.
4. Hur får jag över kontakterna från min Sony Ericsson? Läser instruktionsboken. Med tanke på att du inte ens vet hur du gör detta kan du glömma flashning.
5. Något annat jag ska göra när jag får telefonen? Några måstegrejer som jag kanske måste ha? Program och så? Hur fixar man i så fall det? Telefonen levereras fullt potent så nej. Det är en jäkla hysteri kring all saker man måste ha. Kolla XDA developers för lista med "bra saker"
Tack på förhand 
varför kan jag inte skicka mms? Har conviq som operatör. Har försökt ställa in men vet ej om jag gjort rätt? Nån som kan berätta vilka inställningar jag ska ha.
Ring comviq så hjälper dom dig med detta. Hur är denna telefon? Jag funderar på att teckna ett 3 abbonemang å ta denna mobil på köpet. Men vet inte hur praktiskt den är då jag arbetar som målare, så det är mycket damm osv. Den tuchscreenen på Sony Ericsson p1i gillade jag inte alls, känns som jag hade för stora fingrar för att peta i dom små menyerna? Vad tycker ni om att peta med stora fingrar i menyn?
Kanske ska tänka om med tanke på mitt yrke? Vad tror ni?
Tack på förhand!
Denna känns lite skör för tuffa miljöer. Hade en P1 innan och den är lite mer solid om man säger så. Jag har stora fingrar och så länge du håller dig utanför win mobile så är det inga problem. Win mobile är inte fullt anpassad för touchscreen, därav en medföljande stylus. När du är i win mobile är det ofta ett jäkla duttande med fingrarna. Tippar på att du kommer ha ungefär samma problem med denna som P1 när du är i win mobile. fingernagel som gäller. Gå in på Tre och testa den.
Postad 16 september 2008 - 06:07
McLintoc
-
McLintoc
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Nackdelen med alla oavsett bt eller med sladd är att mina favvolurar har 1.5meter sladd som ska ta vägen någonstans. Så om nån vet nåra bra lurar av pluggmodell med kort sladd så kan ni ge tips 
Hejsan! Sony MDR-EX71SL är riktigt bra. Eller så kan du välja ett SE Walkmanheadset vilket är nästan likadant. Har provat båda och är mkt nöjd med ljud, passform samt kvalitet! Vad gäller skörheten i denna telefon så är den riktigt solid. Tappade den rakt på klinkersgolv från 1,5 m. Inte en repa. /McLintoc
Redigerat av McLintoc, 16 september 2008 - 06:15.
Postad 16 september 2008 - 06:22
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Hejsan!
Sony MDR-EX71SL är riktigt bra. Eller så kan du välja ett SE Walkmanheadset vilket är nästan likadant. Har provat båda och är mkt nöjd med ljud, passform samt kvalitet!
Vad gäller skörheten i denna telefon så är den riktigt solid. Tappade den rakt på klinkersgolv från 1,5 m. Inte en repa.
/McLintoc
Får åka och kolla på mdr-ex71sl, har redan SEs pluggar, men de har så styv sladd vilket inte passar när jag jobbar och vrider på huvudet mycket, hoppas de andra har lite mjukare sladd istället då. Visste väl att det fanns nån som hade koll
Postad 16 september 2008 - 06:24
Unregistered2916f86d
-
Unregistered2916f86d
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hur mycket ström "drar" egentligen bluetooth? Om man då jämför med att lyssna på musik via en vanlig sladd..
Vart jävligt sugen på detta bluetoothhalsband som RedGuard tipsade om..
Tackar! // Anders
Jag märker ingen som helst skillnad i batteritid om bluetooth är av eller på, så den verkar inte dra speciellt mycket.
Postad 16 september 2008 - 07:19
amuzic
-
amuzic
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Får åka och kolla på mdr-ex71sl, har redan SEs pluggar, men de har så styv sladd vilket inte passar när jag jobbar och vrider på huvudet mycket, hoppas de andra har lite mjukare sladd istället då. Visste väl att det fanns nån som hade koll 
Jag har haft både mdr-ex71sl och SE pluggar, men rekommenderar inga av dessa! De har mycket bas - dock utan riktig "punch", och har dessutom rejäl brist på diskant. Jag rekommenderar hellre DENON AH-C551, som har kort sladd (och medföljande förlängning). Riktigt tryck i basen, och bra återgivning i hela frekvensspektret. Helt plötsligt upptäckte jag ljud/instrument i låtarna som inte hörts med mdr-ex71sl eller SE... ...och med ett pris på strax under 900:- är de helt klart ett alternativ till de dyrare Shure (eller Denon AH-C751).
Postad 16 september 2008 - 07:37
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Jag har haft både mdr-ex71sl och SE pluggar, men rekommenderar inga av dessa!
De har mycket bas - dock utan riktig "punch", och har dessutom rejäl brist på diskant. Jag rekommenderar hellre DENON AH-C551, som har kort sladd (och medföljande förlängning). Riktigt tryck i basen, och bra återgivning i hela frekvensspektret. Helt plötsligt upptäckte jag ljud/instrument i låtarna som inte hörts med mdr-ex71sl eller SE...
...och med ett pris på strax under 900:- är de helt klart ett alternativ till de dyrare Shure (eller Denon AH-C751).
900kr är inte att tänka på då jag brukar räkna livslängden på mina hörlurar till ca 2 mån, smärtgränsen är väl någonstans 3-400kr, de jag har nu är rekordlurar de har jag haft i 4 mån, men det är klart, det var ju 6 veckor semester under tiden  Jag använder bara pluggar på jobbet eftersom att de dämpar ljudet utifrån bra och där jag jobbar är det bullrigt.
Postad 16 september 2008 - 10:00
Unregisterede406f496
-
Unregisterede406f496
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Någon som vet hur man gör för att luren inte ska sortera så att tex. Kalle Mob inte blir Mob;kalle/1 osv. utan att andvända outlook?
1. Installera http://forum.xda-dev...mp;d=1140631742(jag hade tydligen inte behörighet att bifoga filen i detta paranoida ****forum) 2. markera en kontakt med långt tryck så du får upp flervalsmenyn 3. Välj "File as: First Last" Klart!
Postad 16 september 2008 - 10:18
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Ingen som vet hur lång tid det ska ta att lafdda ett urladdat batteri till ett fullt?
Någon måste ju veta!!
Postad 16 september 2008 - 12:18
Unregistered764a9dd3
-
Unregistered764a9dd3
-
Användare
-
-
112 inlägg
Postad 16 september 2008 - 12:20
amuzic
-
amuzic
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Någon måste ju veta!!
Upp till tre timmar har jag för mig, om du använder den medföljande strömadaptern. Om det tar längre tid från en dators USB-port vet jag inte, men jag gissar på att strömadaptern kan leverera större laddströmmar än USB-porten - vilket då skulle ge längre laddtid via USB-porten. Men jag har inte lärt mig specarna för varken USB-portar eller strömadaptern, så det är bara en gissning.
Postad 16 september 2008 - 12:55
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Upp till tre timmar har jag för mig, om du använder den medföljande strömadaptern.
Om det tar längre tid från en dators USB-port vet jag inte, men jag gissar på att strömadaptern kan leverera större laddströmmar än USB-porten - vilket då skulle ge längre laddtid via USB-porten. Men jag har inte lärt mig specarna för varken USB-portar eller strömadaptern, så det är bara en gissning.
ok, jag laddar den via ett strömuttag å det tog mycket mycket mer än 3h. Ska ta å prova det igen, tror ni det ingår i garantin?
Postad 16 september 2008 - 13:14
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
nu kommer den i vitt också http://pryl.feber.se...d_kommer_i_vit/
Mankan ju definitivt inte beskylla den för att vara snygg iaf...
Postad 16 september 2008 - 13:56
dream_theater_
-
dream_theater_
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Tjena allihopa! nu har jag inte vart här inne på ett bra tag, och antaligen missat en hel del uppdateringar. Har det kommit någon ny bra rom som ni rekommenderar? ha det!
Postad 16 september 2008 - 14:16
oskilator
-
oskilator
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej igen, var ett tag sen man följde tråden slaviskt så jag kan ha missat något trots mina sök försök.
Har lekt med telefonen sen releasedagen och är fortfarande nöjd, ju mer jag vänjer mig vid gränssnitt och touchandet desto bättre blir det 
Har dock stött på ett problem.
När jag synkar så får jag ett fel, en födelsedag som inte går att synka (av någon anledning är det just 2005 den hänger upp sig på).
Radikal som man är plockar man självklart bort födelsedagen, går ju att lägga in igen liksom. Men ändå får jag fel.
Har verkligen plockat allt nu, outlook, calender, kontakten som har födelsedagen inskriven, ja rubbet.
Ändå talar eländet glatt om för mig att det inte går att synka en appointment, inte så märkligt den finns ju inte.
Mycket mycket frustrerande även om det inte direkt påverkar mitt användande av tfn. (och efter att petat såhär mycket med bokningen lär jag aldrig glömma syrrans födelsedag igen:) )
Några idéer?
Postad 16 september 2008 - 19:25
mcorani
-
mcorani
-
Rookie
-
6 inlägg
Skönt nu har man beställt orginalla väskan till HTC diamond
Postad 16 september 2008 - 20:31
Unregistered11930a74
-
Unregistered11930a74
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hej!
HJÄLP!! 
Har precis fått hem min Diamond och försöker synka men den vägrar. Det står "Ett problem har uppstått med anslutningen. Koppla från den mobila enheten, återanslut den och försök igen". Men det funkar inte. Har testat att Starta om båda.
Postad 16 september 2008 - 22:22
Unregistered11930a74
-
Unregistered11930a74
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Ingen som råkat ut för samma sak? Jag kan komma åt enheten (filer och så) det står att den är ansluten men vägrar att configurera enheten och synka!
Postad 16 september 2008 - 23:16
schnek
-
schnek
-
Amatör
-
-
57 inlägg
något jag stör mig enormt mycket på, är när jag använder bluetooth headset från SE aktiveras röstuppringning när knappen på headsetet trycks in, vilket innebär att knapplåset går av och jag fickringer till folk hela tiden. Någon som vet hur man avaktiverar detta?
Postad 17 september 2008 - 06:15
amuzic
-
amuzic
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
ok, jag laddar den via ett strömuttag å det tog mycket mycket mer än 3h. Ska ta å prova det igen, tror ni det ingår i garantin?
Hej!
HJÄLP!!  Har precis fått hem min Diamond och försöker synka men den vägrar. Det står "Ett problem har uppstått med anslutningen. Koppla från den mobila enheten, återanslut den och försök igen". Men det funkar inte. Har testat att Starta om båda.
Har ni kontrollerat att kontakten var intryckt ordentligt i telefonen? Med min telefon blir det ett litet "stopp" strax innan kontakten är helt intryckt. Glömmer man detta lilla sista klick, så blir det glapp i kontakten som medför att laddning/synkning sker lite spontant då och då...
Postad 17 september 2008 - 07:37
sentow
-
sentow
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Någon av er som har tagit bort touchflow och kör som "vanligt"? Vad är positivt och negativt?
Postad 17 september 2008 - 07:46
RedGuard
-
RedGuard
-
Användare
-
-
113 inlägg
Fick hem mitt bluetooth headset igår och det funkar alldelles ypperligt. Bra och klart ljud och jag kan gå runt i halva lägenheten utan att tappa kontakten. Skall testa och se hur långt man kan gå utan väggar och skit emellan sen. Sjukt snabb leverans på Dustin btw. Tog mindre än 2 dagar från beställning till ha i handen.
2 Issuses förutom att man skulle hålla inne powerknappen 15-20 sekunder och inte 1-5 sekunder enligt manual. Det första är att det är mickligt och fästa dongen ihop med halsbandet. Får bli och dra öglan igenom med sytråd eller något. Det andra. Vafan kan man inte lyssna på radio med ett trådlöst bluetoothheadset? Den whinar om antenn såklart men, men :/ Är det verkligen så dåligt?
Nu letar jag förvaringslåda till mitt headset och ha i väskan. Några tips? Eller skall det få åka i mobilstrumpa ?
Fodralet kan jag inte annat än tokrekommendera också. Suveränt bra.
Postad 17 september 2008 - 08:26
Mungoose
-
Mungoose
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Vafan kan man inte lyssna på radio med ett trådlöst bluetoothheadset? Den whinar om antenn såklart men, men :/ Är det verkligen så dåligt?
FM-radio förutsätter antenn...utan sladd i luren har du ju ingen antenn...alltså ingen FM-mottagning. Det är väl ganska självklart?
Postad 17 september 2008 - 08:55
RedGuard
-
RedGuard
-
Användare
-
-
113 inlägg
FM-radio förutsätter antenn...utan sladd i luren har du ju ingen antenn...alltså ingen FM-mottagning. Det är väl ganska självklart?
För mig är det inte självklart när jag får många träffar på Bluetooth headset och radio. Ta denna som exempel. http://www.teknikked...-p-1146080.html Antingen så har väldigt många bluetooth headsets antingen sladd, eller medföljande sladd, eller så finns det helt enkelt en mottagare i dongen. Det var det jag hade hoppats skulle finnas med detta. Men det är skitsvårt och hitta en vettig recension etc på headsetet. Tänkte någon annan visste. Tråkigt isåfall nu såhär i Elitserietider att behöva släpa med sig två par headsets i väskan :/
Postad 17 september 2008 - 13:13
OckeJ
-
OckeJ
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Nån som vet om apparaten har stöd för tonval (dtmf)?
Har läst både att den har det och inte har det
EDIT:
Dvs, om man ringer till kundtjänst och ska göra ett val "Tryck 1", "Tryck 2" osv osv... Fungerar inte det?
Redigerat av OckeJ, 17 september 2008 - 16:39.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|