Redigerat av Phindus, 21 september 2008 - 21:05.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 21 september 2008 - 21:04
Postad 21 september 2008 - 22:39
Finns det någon fm-radio på Iphone 3G ? Denna fråga har särket ställts tidigare men jag orkar inte leta i denna långa tråd.
Nej, det går tyvärr inte att lyssna på FM-radio på iPhone då den inte har någon FM-mottagare. Däremot går det att lyssna på internet-/web-radio, och eftersom de flesta fm-radiostationer sänder även via internet så kan du lyssna på många av dem i iPhone.
finns betalapps i butiken och troligtvis andra apps om jb..tycker själv att det är bissarrt att få ta betalt för en radio app..flycast är dock "gratis" i appstore..
men du kanske menar svensk radio och då har jag inget bra svar
en variant på svensk radio är ju att leta upp podcast rss/url:en
Han/hon frågade om FM-radio, inte internetradio

Redigerat av shapic, 21 september 2008 - 23:27.
Postad 21 september 2008 - 23:28
Eftersom att SR har ett program för Vistas sidpanel så borde det väl inte vara helt främmande för dem att utveckla ett program till iPhone.
Dessa två skulle förgylla min dag:)
Postad 22 september 2008 - 00:22
Funderar på 2 apps som jag verkligen saknar i telen. Det första är ett program för SVT Play, det andra ett program för SR webradio.
Eftersom att SR har ett program för Vistas sidpanel så borde det väl inte vara helt främmande för dem att utveckla ett program till iPhone.
Dessa två skulle förgylla min dag:)
Då får nog SVT och SR se till att börja använda quicktime istället för windows media. Sen ska det inte vara några problem.
Du kan inte göra ngt åt codecen som stödjs i telefonen. Du måste använda de format som stödjs i SDKt.
Postad 22 september 2008 - 07:04
Nej, det går tyvärr inte att lyssna på FM-radio på iPhone då den inte har någon FM-mottagare. Däremot går det att lyssna på internet-/web-radio, och eftersom de flesta fm-radiostationer sänder även via internet så kan du lyssna på många av dem i iPhone.
nästan alla internetratio stationer använder windows media player eller flash, vilket inte klaras av iphone.
Kan du berätta vart du hittar de vanliga radiokanalerna till iphone?
Då får nog SVT och SR se till att börja använda quicktime istället för windows media. Sen ska det inte vara några problem.
Du kan inte göra ngt åt codecen som stödjs i telefonen. Du måste använda de format som stödjs i SDKt.
räcker det inte med att de använder flash? om youtube, å gör ett program som liknar det?
hur gör aftonbladet tv då? ere quicktime där?
Postad 22 september 2008 - 07:10
Youtube leverar också mycket av materialet i h.264.räcker det inte med att de använder flash? om youtube, å gör ett program som liknar det?
hur gör aftonbladet tv då? ere quicktime där?
Postad 22 september 2008 - 11:53
nästan alla internetratio stationer använder windows media player eller flash, vilket inte klaras av iphone.
Kan du berätta vart du hittar de vanliga radiokanalerna till iphone?
Ja gud va rätt du har och gud va fel jag har! Trodde i min naivitet att internetradio-appsen fixade det problemet men det gör de tydligen inte.. Sorry!
Postad 22 september 2008 - 13:23
Postad 22 september 2008 - 13:27
Beror ju helt på hur du använder telen.hur mycket surfar man för, räcker det med Imini surfa 100Mb eller måste man även lägga till 199kr för att få surfa för hur mycket man vill??? Vad säger ni som har använt era ett tag, hur mycket blir det? (jag har w-lan hemma)
Ska läsa dina mail då och då, kolla tidningen ibland, då räcker 100MB.
Men tänker du använda den till mer så blir de tight.
Postad 22 september 2008 - 13:57
Alltså möjliggör att lyssna på SR Webradio!
App'en heter FStream och finns gratis att hämta i AppStore, det fungerar utmärkt men kräver givetvis lite bandbredd för att kunna streama vettigt. För att kunna lägga till korrekta URL'er till SR's olika radiostationer, besök följande länk och hämta dem.
Edit : Stavfel
Redigerat av zinned78, 22 september 2008 - 13:58.
Postad 22 september 2008 - 13:59
Beror ju helt på hur du använder telen.
Ska läsa dina mail då och då, kolla tidningen ibland, då räcker 100MB.
Men tänker du använda den till mer så blir de tight.
Okej bara vanligt surfande då och då så klarar man sig, men inte om man lyssnar på webradio och sånna saker altså? Eller vad ere annars ??
Postad 22 september 2008 - 14:46
Okej bara vanligt surfande då och då så klarar man sig, men inte om man lyssnar på webradio och sånna saker altså? Eller vad ere annars ??
johnny, vad är vanligt surfande ?
100 mb är väldigt lite
dryga 3 mb per dag....räcker till vad markus sa inget mer
mini är mini och gissningsvis så räknar telia att dom som tar det abonnemanget kommer att använda sig av "max 9 kr varianten" per dag...vilket i slutändan blir dyrt för kunden som vanligt..
imini, imidi o maxi känns totalt ointressanta
om du funderar på vilket abb du skall ta, checka denna räkna iphonepriser
obs, det är ej jag som gjort filen, hittar dock inte orginallänken och priserna har väl ändrats lite
Postad 22 september 2008 - 14:48
Detta ska genast provas. Tackar ödmjukast!Nu tänkte jag glädja alla med en nyhet, för mig iaf. Det ären App som jag hittade som stödjer streaming av Windows Media!
App'en heter FStream och finns gratis att hämta i AppStore, det fungerar utmärkt men kräver givetvis lite bandbredd för att kunna streama vettigt. För att kunna lägga till korrekta URL'er till SR's olika radiostationer, besök följande länk och hämta dem.

Webradio, youtube och linkande kommer att dra iväg trafiken mycket. Även surfande på "vanliga hemsidor", t.ex. aftonbladets vanliga websida drar en hel del trafik.Okej bara vanligt surfande då och då så klarar man sig, men inte om man lyssnar på webradio och sånna saker altså? Eller vad ere annars ??
Försökte boka en biljett på sj.se utan fastpris data. Det kostade mig i runda slänga 50Kr dvs ca 2.5MB..
Postad 22 september 2008 - 14:52
Nu tänkte jag glädja alla med en nyhet, för mig iaf. Det ären App som jag hittade som stödjer streaming av Windows Media!
Trevligt program det här. Har lite problem med det bara, nämligen det att så fort man stänger av diplayen eller den slocknar av sig själv så slutar programmet att spela

Postad 22 september 2008 - 15:10
Ännu mer tråkigt är att telefonen går ner i "vila" automatiskt när man har programmet igång:/fånigt att den stoppar i sparläge
Postad 22 september 2008 - 16:12

Själv klarar jag mig finfint på 100mb räcker även till lite youtube tittande och så

Redigerat av Big-Mamba, 22 september 2008 - 16:13.
Postad 22 september 2008 - 16:33
Om du håller dig till mobilanpassade sidor, så kommer du väldigt långt med 100MB.Okej bara vanligt surfande då och då så klarar man sig, men inte om man lyssnar på webradio och sånna saker altså? Eller vad ere annars ??
Om du däremot går in på sidor som www.aftonbladet.se (istället för mobil.aftonbladet.se), så dra det iväg med mer än 1MB, bara för att ladda framsidan. Räkna själv!
Postad 22 september 2008 - 16:54
Postad 22 september 2008 - 21:52
Kan meddela att Sveriges Radio håller på att göra ett eget program som möjliggör streaming från deras site till din iphone.
Kanon! Men en källhänvisning hade ju suttit fint.
Jag pratade själv med supporten på Telia tre ggr i totalt en timme innan vi kom på lösningen: lämna användarnamn och lösenord oifyllda i utgående smtp-inst då funkar det. Här för övr mailout.telia.com SSL avstängt och port 25. Dock får du förstås ange anv id och lösen i ingående serverinst. Lite märkligt, men väldigt enkelt. Hoppas det funkar för dig med?
Det funkade fint! Hade provat de flesta kombinationer, men den hade jag nog missat .
Tack igen, du är dagens hjälte!
Postad 22 september 2008 - 23:07
Kan meddela att Sveriges Radio håller på att göra ett eget program som möjliggör streaming från deras site till din iphone.
Det gör nog de flesta kanaler men hittills har det inte funnits något sätt att streama från svenska kanaler, vilket det nu gör med FStream

Jag är riktigt nöjd med det och det är säkert fler än jag

Postad 22 september 2008 - 23:16
Det gör nog de flesta kanaler men hittills har det inte funnits något sätt att streama från svenska kanaler, vilket det nu gör med FStream
Jag är riktigt nöjd med det och det är säkert fler än jag
den var grym zinned, går ju att ta in de flesta streamerna...kollade tex några andra på appstore och de kunde typ bara ta in mp3 varianter..hoppas dom kan fixa att den inte stänger av sig bara
skulle vilja säga månadens fynd

Postad 22 september 2008 - 23:19
...om det nu inte stängt av ljudet när skärmen slocknar:(den var grym zinned, går ju att ta in de flesta streamerna...kollade tex några andra på appstore och de kunde typ bara ta in mp3 varianter..hoppas dom kan fixa att den inte stänger av sig bara
skulle vilja säga månadens fynd
Postad 22 september 2008 - 23:44
...om det nu inte stängt av ljudet när skärmen slocknar:(
Är det inte mer så att det är wifi-uppkopplingen som stängs av när iPhone går ner i viloläge? Och att det därför helt eneklt slutar streamas...
Postad 22 september 2008 - 23:51
Aldrig tänkt på det, men det är mycket möjligt. Borde finnas något bukt på de problemet hursomhelst. Utan att man ska behöva stänga av automatisk vila:)Är det inte mer så att det är wifi-uppkopplingen som stängs av när iPhone går ner i viloläge? Och att det därför helt eneklt slutar streamas...
Postad 23 september 2008 - 06:04
Fast Simplify Media fungerar bra även när man släcker skärmen. Så det måste ju gå.Är det inte mer så att det är wifi-uppkopplingen som stängs av när iPhone går ner i viloläge? Och att det därför helt eneklt slutar streamas...
Postad 23 september 2008 - 07:24
Eftersom jag strulade en del är jag sugen på att göra om det och då till min fråga. Någonstans under gårdagens strulande så körde jag en synkronisering för att testa att lägga över lite bilder och annat, kommer denna då att sparas som en återställningspunkt? Alltså, om man nu klickar på "Återställ" och den lägger in en ren 2.1:a, kommer jag när det är klart att mötas av "Denna iPhone har använts på denna datorn innan - Vill du återställa till XXX?" och få möjligheten att lägga tillbaka det som jag hade vid en tidpunkt innan jag började med uppdatering till 2.1/jailbreak...? Detta då jag är lite irriterad över att det kan vara så att där ligger apps kvar sedan tidigare jailbreak som nu bara tar upp utrymme då jag inte gjorde allt rätt från början.
Edit : Mer info.
Redigerat av zinned78, 23 september 2008 - 07:25.
Postad 23 september 2008 - 07:38
Nu tänkte jag glädja alla med en nyhet, för mig iaf. Det ären App som jag hittade som stödjer streaming av Windows Media!
Äntligen! Den kommer gå varm tills SR fått till sin egen lösning. Självklart skulle jag helst se en riktig radio kopplad till hörlursuttaget eller åtminstone att http://store.apple.c...roduct/MA070G/D skulle fungera.
Jag pratade själv med supporten på Telia tre ggr i totalt en timme innan vi kom på lösningen: lämna användarnamn och lösenord oifyllda i utgående smtp-inst då funkar det. Här för övr mailout.telia.com SSL avstängt och port 25. Dock får du förstås ange anv id och lösen i ingående serverinst. Lite märkligt, men väldigt enkelt. Hoppas det funkar för dig med?
Sweet! Äntligen fungerar alla mailkonton som de ska! Saknar dock riktig push för icke-ME dock.
...Snart uppe i sju sidor med apps och genvägar.
Postad 23 september 2008 - 07:42
Hmm... Hur mycket av det är användbart? Vilka "killer apps" har du i telefonen, som jag inte kan leva utan?...Snart uppe i sju sidor med apps och genvägar.

Postad 23 september 2008 - 08:34

men bra jobbat med att hitta den där fina appen:)
Edit: har på lägsta ljusstyrkan och stängt av autolås:) borde funka bra!

Redigerat av Wiberg_D, 23 september 2008 - 08:47.
Postad 23 september 2008 - 08:55
Är det inte mer så att det är wifi-uppkopplingen som stängs av när iPhone går ner i viloläge? Och att det därför helt eneklt slutar streamas...
funkar ju för andra radioapps..och den stängs ju ned i edge och 3g läge med...så nånting är ju fel
Postad 23 september 2008 - 09:06
Yes, this will be corrected on the next release.
Cheers.
On 22 sept. 08, at 16:55, fastball wrote:
hi, i just tried the fstream for the iphone...and it's very nice :-)
but it stops when entering "save battery mode" can that be changed ?
thanks
regards

Redigerat av fastball, 23 september 2008 - 09:06.
Postad 23 september 2008 - 09:10
Hi !
Yes, this will be corrected on the next release.
Cheers.
On 22 sept. 08, at 16:55, fastball wrote:
hi, i just tried the fstream for the iphone...and it's very nice :-)
but it stops when entering "save battery mode" can that be changed ?
thanks
regards
ser ut att bli en bra app det här:) väldigt lätt att använda också, synd att det inte finns kopiera/klistra in bara
Postad 23 september 2008 - 09:40
Hmm... Hur mycket av det är användbart? Vilka "killer apps" har du i telefonen, som jag inte kan leva utan? ;)
Har en del som inte längre är installerat, men just nu i luren...
PocketGuitar, TV.nu, QuickVoice, Locly, Crash Kart, Bomberman, Pinball RC, Pianist, Tap Tap, Band, CannonGame, Cro-Mag, Monkey Ball, HoldEm, Tris, RSoccer09, Spore, DataCase, Koi Pond, Dizzy Bee, Mocha VNC, Facebook, Othello, Sketches, EmailContact, MobileChat, Enigmo, Hanoi, VoiceRecord(jag vet, har köpt flera diktafonvarianter), Shazam, Karajan, Remote, AirSharing, Dice, midomi, More Cowbell, FileMagnet, Twinkle, NetNewsWire, Sudoku Classic, Simplify, YouNote, Brain Tuner, Break Classic, Cubes, PegJump, Graphcalc, Solitaire Free, Labyrinth, LockBox, World9, WritingPad, FireDrop, JirboBreak, Seismometer, Sudoku, Spinner, Shardsette, Toy Bot Free, reMoveem Free, Fuzzle, Tasks, Wikipanion, Morocco, iPint, PapiJump, iNetworktest, UniCon, GPS Tracker, PhoneSaber, iTick, LineRider, Drinks, Aurora Feint, Aftonbladet-TV, iFish och FStream
Länkar till BeejiveIM, Meteo24.se, Bejeweled, music radio, Amazon.com, eBay, Britannica, Prylfeber, ICA-Banken, TV4-Vädret, TV4-Nyheterna plus ett par av mina egna matnyttiga sajter.
Allt är ju långt ifrån killer apps, men vafan... lite meningslöst skoj måste ju också finnas! :OD
EDIT: Köpte precis Clinometer och Asphalt 4: Elite Racing också.
Redigerat av peppe eng, 23 september 2008 - 10:10.
Postad 23 september 2008 - 13:27
Postad 23 september 2008 - 13:35
Du behöver microsoft exchange, yahoo eller MobileMe.hur får jag den riktiga "push" funktionen att fungera? vad för mejl behöver jag ha? har gmail, telia mail, hotmail och en till, funkar någon av dessa?
Postad 23 september 2008 - 14:09
Stort tack för tipset om programmet, Zinned! Jag har dock ett problem med det; de inbyggda, "förinlagda" stationena fungerar klockrent men när jag lagt till en SR-kanal så spelas den inte. Man klickar på den men inget händer (har naturligtvis provat att trycka på Play-knappen, startat om telefonen och installerat om programmet). Har kikat så att adressen till streamingen är rätt, och det är den.
Det verkar ju fungera för er andra, så det är väl säkert jag som gör nåt skumt fel.

Tack på förhand!
Henrik
Postad 23 september 2008 - 14:16
Stort tack för tipset om programmet, Zinned! Jag har dock ett problem med det; de inbyggda, "förinlagda" stationena fungerar klockrent men när jag lagt till en SR-kanal så spelas den inte. Man klickar på den men inget händer (har naturligtvis provat att trycka på Play-knappen, startat om telefonen och installerat om programmet). Har kikat så att adressen till streamingen är rätt, och det är den.
Det verkar ju fungera för er andra, så det är väl säkert jag som gör nåt skumt fel.
Tack på förhand!
Henrik
Kul att så många verkar uppskatta det lika mycket som jag, kul att kunna hjälpa till

Jag har upplevt att programmet ibland kan vara lite buggigt, då främst om man befinner sig på en plats med bristfälligtäckning vilket i sig ger lite bandbredd. Om det inte skulle fungera att få igång buffringen av en kanal så testa att bara precis gå ur appen och sedan starta den igen, det har hjälpt mig nio ggr av tio.
Har du fullt i all info om kanalen, så som format (WMA) och bitrate (väljer oftast 128) ...?
Postad 23 september 2008 - 14:17
Du lär använda MMS-protokollet och dem länkarna som finns en bit ner på http://www.sr.se/cgi...;Artikel=787720.Det verkar ju fungera för er andra, så det är väl säkert jag som gör nåt skumt fel.
Tack på förhand!
Henrik
Dem som ser ut såhär:
P1 bredband:
mms://wm-live.sr.se/SR-P1-High
Postad 23 september 2008 - 15:00
hur får jag den riktiga "push" funktionen att fungera? vad för mejl behöver jag ha? har gmail, telia mail, hotmail och en till, funkar någon av dessa?
för mig funkar push sisådär...ibland blixtsnabbt ibland kan det ta 45 minuter..
Postad 23 september 2008 - 16:31
Inget jag märkt av innan iaf...
Kan man inte stänga av sånt. Om man har fri surf så har man. Då vill man kunna använda det maximalt.
Man vill ju kunna tanka nya apps på bussen också!

Postad 23 september 2008 - 16:46
I så fall:Är denna begränsningen ny för version 2.1? Eller har den funnits innan?
Fuck va trött jag blir på Apple!
De gör världens bästa telefon... sen så gör de ALLT för att förhindra kunderna nyttja den

Ytterligare ett exempel: Apple fortsätter mota program från App Store
SUCK!
Postad 23 september 2008 - 17:14
Den begränsningen har varit där hela tiden och Apple gick ut med det när de presenterade AppStore.Är denna begränsningen ny för version 2.1? Eller har den funnits innan?
Inget jag märkt av innan iaf...
Kan man inte stänga av sånt. Om man har fri surf så har man. Då vill man kunna använda det maximalt.
Man vill ju kunna tanka nya apps på bussen också!photo.jpg 50,58K 2 Antal nerladdningar
Postad 23 september 2008 - 17:20
men, men, trist med sådana begränsningar. precis som iTunes. Vad vinner Apple på det?
Jag skulle gärna vilja se att man kan ställa in bildkvalité på youtube också, så att man kan se filmer med full kvalité även på resande fot. (Även om det skulle ta lite längre tid att ladda)
Postad 23 september 2008 - 17:22
Tror det är AT&T som har ställt sådana krav.okey, då är det jag som inte hämtat så stora apps över 3g/edge innan...
men, men, trist med sådana begränsningar. precis som iTunes. Vad vinner Apple på det?
Jag skulle gärna vilja se att man kan ställa in bildkvalité på youtube också, så att man kan se filmer med full kvalité även på resande fot. (Även om det skulle ta lite längre tid att ladda)
Postad 23 september 2008 - 17:31
I så fall:
Fuck va trött jag blir på Apple!
De gör världens bästa telefon... sen så gör de ALLT för att förhindra kunderna nyttja den![]()
Ytterligare ett exempel: Apple fortsätter mota program från App Store
SUCK!
dom har dessutom ändrat databasens nycklar så att schyssta 3:e partare inte kan synka musik o liknande efter 2.0
det suger riktigt ordentligt...om inte ordet evil är rätt så är man ialla fall nära..
okey, då är det jag som inte hämtat så stora apps över 3g/edge innan...
om du jb:ar din iphone så finns det ett program som kan ladda ner filerna lokalt på din iphone..alternativet "wiffi upplösning" finns också...känns ju helt sjukt att man inte kan välja det om man vill...går ju knappt att se youtube utan wiffi
Postad 23 september 2008 - 19:11
Kör nu med Telenor kort, men vad ska man ha för adress för utgående mail, får det inte att funka med smtp-telia grejen, ska man inte ha nått med Telenor eller?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar