mailshop.se har schysta priser.
Såg riktigt bra ut, tack
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
10 relaterade trådar
Postad 21 November 2009 - 11:34
Har lite problem med att få knappen till röstbrevlådan att faktiskt ringa min röstbrevlåda. Hade telia förut men Halebop nu så antar den stannade kvar på Telias. Har dock ändrat nummret den ringer med koder jag hittat och även kört koden som visar att det är rätt nr den ringer, 147. Men fortfarande säger den att det är felaktigt nummer när jag trycker på knappen. Ringer jag däremot 147 som vanligt med knappsatsen funkar det nps
Följande koder använts *#5005*86# Displays the Voice Mail dial-in number. **5005*86*XXX# Change XXX to your voice mail number. . Postad 21 November 2009 - 20:44
Jag rekommenderar även dessa sidor: Macoteket iPhoneButiken Postad 22 November 2009 - 17:35
eeh, macoteket skall ha 111 kr i frakt för att skicka ett iphonefodral. nej tack.
EDIT Blev en Sena ultra slim pouch från usa. Beställde den 23/11. Levererad idag till kneget tack vare fedex. Det var rackarns fort. 233 kr kostade det mig. applestore i sve skall ha 375 kr inkl frakt. Från tidigare i tråden: http://www.senacases...LTRA-SLIM-POUCH Sena kostar c:a 30 dollar + 10 dollar FedEx frakt. Men det finns en kupongkod som cirklat runt på nätet som ger 20 % rabatt och den fungerade fortfarande. Man anger PCWIPNK11 i fältet "Coupon Code" som kommer fram efter att man angett sitt kreditkortsnummer. INTE i "Gift certificate". Redigerat av discomega, 25 November 2009 - 13:43. Postad 25 November 2009 - 14:32
Dom är fina, själv sugen på antingen Wallet Book eller Dockable:
http://www.senacases...es/wallet-book/ http://www.senacases...cases/dockable/ http://www.youtube.c...h?v=n4fHY_QIFA4 http://www.youtube.c...h?v=heI2245LgwM Även sett några i svart/mörkgrå aluminium vilket är lite koolt =) Postad 26 November 2009 - 11:33
Inställningar > Ditt E-postkonto > Avancerat > Brevlådefunktioner. Där väljer du t.ex raderat på mobilen och sen raderat på servern...så den vet vilken som är vilken. Det gjorde iaf så att jag kunde radera mail på mobilen. (Om det nu var det du syftade på) Passar på att slänga in en fråga också. I iTunes, var kollar jag vilka mappar som är kopplade till biblioteken? Vill se vilka mappar som är kopplade till mitt musikbibliotek men hittar inte det någonstans. Postad 26 November 2009 - 11:50
Det sas (och sägs fortfarande enligt specifikationerna) att 3GS skulle klara filma VGA i 30FPS men vad jag har testat så går det fortfarande bara i 15.
Är det ngn som lyckats filma i närheten av 30FPS? Har testat lite mer och ibland får jag 15 och ibland 30, antar att det är omgivningen (dvs ljusförållanden) som styr. Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 26 November 2009 - 13:00. Postad 27 November 2009 - 10:00 Det är definitivt ljusförhållandet som styr. Står jag och filmer ut genom mitt fönster (jäkla grådaskiga dag) så får jag mycket bra flyt, antagligen 30 fps. Så fort jag vänder mig in i rummet så sjunker frameraten till säkert <10 fps, för det hackar nåt enormt. Så den filmar inte särskilt bra inomhus, tyvärr. Postad 27 November 2009 - 16:28
Har råkat på ett annat problem sen igår.
Ringer ngn till mig så svarar jag men det är helt tyst i luren och det går således inte att prata. Man får då lägga på och vänta tills vederbörande ringer upp igen och då fungerar det. Är detta ngt som hänt ngn av er? Telefonen har varit jailbreakad sen över 1 månad men detta har börjat inträffa först igår som sagt. Postad 27 November 2009 - 18:49
Hej!
Jag vänder mig såklart hit eftersom minhembio känns som hemmaplan. Jag har inte läst att någon har skaffat ett tomtom car kit men vänder mig som sagt hit ändå. Fick mitt car kit för ca två veckor sen, och det har fungerat utmärkt tills för ett par dagar sen. Nu fungerar det inte att ladda telefonen, får upp ett meddelande när jag ansluter iPhone som lyder: Detta tillbehör är inte avsett för användning med iPhone. Batteriladdning med det här tillbehöret stöds inte. Det har fungerat bra, jag har inte gjort något speciellt med luren på senaste men nu får jag ingen ström till den. Testade idag att sätta i en annan 3GS och får samma meddelande, testade även att sätta i en 3G och det fungerade?! Det som ska tilläggas är att båda 3GS enheterna är jailbreaked och 3G´n är inte jailbreaked. Har svårt att tro att det beror på jailbreak, det fungerade ju förrut? Vad kan det bero på? Det fungerar att ladda med vanliga kabeln från vägg/dator Är enheterna exakt samma 3G/3GS rent hårdvarumässigt förutom kamera minne etc.? Hoppas att någon har nån förklaring! Postad 29 November 2009 - 18:34
Hej, har i princip i veckan just blivit iphone 3gs ägare... När jag nu skall lägga in ringsignaler i formatet m4r så har jag bara fått in en ringsignal, alla ringsignaler ligger i min iphone enl vad man kan se i itunes programmet, men hittar dem inte i min iphone då jag skall välja ringsignal!.. alla ringsignaler är av formatet m4r, och är på ca 20 sek vardera,.. vad är det för fel? Går det bara att ha en m4r ringsignal i telefonen? tacksam för svar!...
Redigerat av Tident, 29 November 2009 - 18:42. Postad 30 November 2009 - 09:13
Du behöver bara gå ett par sidor bak i denna tråden för att se min post om mitt TomTom Car kit. Jag har också fått samma meddelande som du men jag har inte haft problemet med att den skulle sluta ladda. Anledningen till att meddelandet kommer är att en felaktig spänning från kontakten känns av iPhone, jag fick nämligen samma felmeddelande när jag skulle använda en tidigare billaddare till min 3GS som jag hade använt för min tidigare iPhone 3G. De matas med olika spänningar, helt enkelt. Varför detta uppkommer på TTCK vet jag inte men jag antar att den får lite frispel ibland vid isättandet av telefonen. Om du inte blir av med problemet kan jag bara se att du får kontakta TomTom, gärna med en bild på meddelandet. Postad 30 November 2009 - 15:16
Är på G att beställa en Iphone 3Gs (16 GB) med iSurf-abonnemanget från Telia.
Vore också kul att få veta vilka tillbehör som är ett måste (hörlurarna kommer jag byta ut på en gång). Det blir min första Iphone och jag hoppas jag blir nöjd. Postad 30 November 2009 - 17:13
Jag har samma problem med min telefon, liksom två kolegor. Pratade med Telia Kundtjänst och dom visste om problemet. Fick rådet att stänga av 3g funktionen då skulle det fungera. /Danne Postad 30 November 2009 - 18:46
Telia är nog ett bra val med tanke på täckningen går ju köra både 2g och 3g:). Men 3 har snabbast mobilsurf. dock har 3 dålig täckning inomhus tycker jag och endast 3g. Grymt bra lurar är ett måste https://www.prisjakt...kt.php?p=468696 Postad 30 November 2009 - 19:23
Stort tack zinned78, du har hjlälpt mig många gånger. Ang. ditt inlägg om TTCK måste jag ha sprungit förbi för de hade jag missat helt. Idag hade jag chansen att prova en 3GS utan Jailbreak och fick upp samma meddelande, och de var en bekräftelse jag vart glad över. Var i kontakt med Tom Tom i fredags och dom hade aldrig hört talas om felet, om det inte skulle fungera efter denna guide skulle jag behöva skicka in de på service. http://uk.support.to...amp;p_topview=1 . Jag berättade att det hade fungerat så när jag fick denna länk kände jag mig hyffsat dumförklarad, tack för den supporten! Bif. screenshots på mina felmeddelanden, Zinned78 är det samma som du fick upp? Bifogad fil(er)Postad 30 November 2009 - 20:34
Jag har själv Telia som operatör för min iphone och använder abbonemanget "prata på + mobilsurf alltid" med en gräns på 500mb/månad för surfen. Tycker detta funkar bra och i nuläget räcker dessa 0.5Gb lätt till att läsa mailen varje dag, surfa, kolla RSS-flöden & även streama lite radio/musik då & då. Kostar mig 29 + 69:- totalt= 98:-/mån. Med iSurf får du ju ytterligare 500mb men så kostar den 149:-/mån istället och lite högre minutavgift för telias & övriga nät. Det är en grymt nice telefon, tror du kommer bli väldigt nöjd med denna om du köper den Postad 01 December 2009 - 10:14
Var du i kontakt med TT per telefon eller per mail? Jag tycker mig inte kunna hitta varken ett vettigt nummer eller mailadress till dem. Vad det gäller dina screenshots så får jag upp den till vänster, att den som säger att tillbehöret inte stöds till denna iPhone, men den högra bilden får jag inte utan min laddar ändå. Postad 01 December 2009 - 11:29 Tack för infon! Jo, har också kollat in det abonnemanget och fördelen är ju som sagt att man ringer billigare och sms:en är väl något billigare också om jag inte minns helt galet, men jag är inte så sugen på att binda upp mig på två år. Betalar hellre en större summa av telefonen på en gång och får ett års bindningstid istället, men det verkar inte vara möjligt. EDIT: Halebop verkar ha ett väldigt bra erbjudande på Iphonen. Skaffar man Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris så kostar det 118 kronor i 18 månader (utan någon förhöjd månadsavgift) och då får man surfa för 0.5GB i månaden + att SMS är gratis till alla nät. Dock kostar det lite att ringa (59 öre min + 79 öre i uppkopplingsavgift), men eftersom jag inte ringer speciellt mycket så tycker jag att det abonnemanget passar mig perfekt! Telefonen får jag ju nästan betala hela på en gång, men det är inga problem för mig. Har dock aldrig haft med Halebop att göra. Är det en bra operatör? Har hört att de använder samma nät som Telia, stämmer det? Redigerat av Unregisteredcc23e210, 01 December 2009 - 12:22. Postad 01 December 2009 - 13:12
Hallå. Halebop ingår i Telia Sonera koncernen så dom kör i Telias nät. Jag har haft Halebop förut och det funkade mycket bra. Postad 01 December 2009 - 17:04
Menar du att du inte vill binda upp dig på att "avbetala" telefonen eller är det själva abbonemanget som du inte vill binda upp dig på? Jag betalade själv av hela kostnaden som en engångssumma för telefonen (4995:-) så det enda jag betalar nu är abbonemangskostnaden. Jag tror endast man kan beställa telefonen på detta viset om du ringer in till Telia vilket jag gjorde, funkar alltså inte via deras hemsida. Postad 02 December 2009 - 03:04 Både och. Jag har hursomhelst beställt telefonen via Halebop (det fick bli det abonnemanget jag nämnde ovan), så nu får jag snällt sitta här och vänta. Postad 02 December 2009 - 10:09
En kanske lite dum fråga men hur får jag bort knappljudet när jag slår in ett nummer manuellt? Har tagit bort "tangentbordsljudet" med hjälper inte.
Postad 02 December 2009 - 11:18
Finns det nån dockningsstation som både laddar och går att koppla till stereon?
Postad 02 December 2009 - 11:39
Bara slå av ljudet med ljudlösreglaget på vänstra sidan på din telefon.
Det gör den vanliga dockningsstationen till iPhone - Apple Universal Dock Postad 02 December 2009 - 11:46
Måste den beställas från Apple? Postad 02 December 2009 - 11:58
...eller köpas i butik, vilket du vill. Redigerat av zinned78, 02 December 2009 - 11:58. Postad 02 December 2009 - 12:32
OK var nånstans? I göteborg helst Tack för hjälpen Postad 02 December 2009 - 13:14 Inte för att vara sån men du har ändå vart med i forumet i många år och har skrivit ganska många inlägg. Då borde du ha lärt dig att minhembio.com och prisjakt.nu sitter ihop. Om du kikar längst upp i högra hörnet så finns det en sökruta där, skriver du in ordet "dock" där så får du många träffar på produkter du söker! Nu har ju du tur och bor i en storstad så om du hellre vill gå till en fysisk butik så kan jag tipsa dig om en bra affär som heter Mediamarkt. Dom har nog dom flesta orginaltillbehör som finns till Iphone. Annars så tror jag att både Siba, Onoff , Elgiganten , Teknikmagasinet , Kjell & Co , Claes Ohlson , Expert m.f har Iphonedockor. Om du skriver din adress så kan vi kika in på en sida som heter eniro.se .Där kan man få vägbeskrivningar till tex Mediamarkt. Jag skriver hela adressen så slipper du fråga: www.eniro.se Nu har jag inte så mycket tid men nästa gång så kan jag berätta om en sida som heter Google.com Tills dess... Puss Puss Postad 02 December 2009 - 14:16
Lite sugen på en sån här telefon.
Men förklara för mig, har jag mindre glädje/nytta av den om jag inte är ägare av en Mac eller det spelar ingen roll i sammanhanget ? Postad 02 December 2009 - 14:25
Medger att jag va lat bara. tack för tipsen på alla bra affärer i Göteborg. Dom kände jag inte till.......... Postad 02 December 2009 - 14:27
...och det är inte vad ett forum är till för. Söka först, fråga sedan. Bra att du inte gör om det Postad 02 December 2009 - 14:32
Jag skulle säga att det spelar ingen som helst roll, äger själv ingen Mac men har ändå stor glädje/nytta av min iphone. Postad 02 December 2009 - 15:01
Lovar Postad 02 December 2009 - 15:54
Japp såg det på macworld sen. Nu ska det dock vara åtgärdat. Postad 02 December 2009 - 16:17
Tänkte köpa en dockningsstation till iphonen är det nån fara om den sitter i hela tiden när jag e hemma. Eller är det inte bra för batteriet?
Postad 02 December 2009 - 22:05
Hur funkar det med mms för folket? Jag har en förmåga att skicka en del mms vilket har varit en ovana ganska länge, jämförelsevis med min gamla SE C902 verkar det fungera siosådär... Alltså under flera år har det så gott som aldrig varit några problem med att skicka mms med SE lurar så jag tror inte min operatör är boven. Med 3GS´en är det snarare lite lotto:
Säg att jag skickar ett prydligt mms med 5 bilder med tillhörande text för varje bild till 5 personer så får i bästa fall en mottagare hela mms´et i sin helhet som det ska se ut, resterande får kanske en bild. Testat även till en annan 3GS och det funka inte som det skulle till den heller, dessutom när jag skickat meddelandet och sedan går in o tittar på det i min egen telefon så är är text och bilder "huller om buller" då. Olåst/obunden, = inget JB crap. Tele2 som operatör. Någon som vet ifall det finns någon lösning på eländet? 1-2 bilder verkar funka hyffsat stabilt. Postad 02 December 2009 - 22:40
Många som köper en iphone köper också en Mac vid sitt nästa datorköp. Det finns flera fördelar med att ha Mac + iPhone gentemot Windows + iPhone, och den största fördelen enligt mig är att synkningen fungerar perfekt; kalendern synkas mot iCal, kontakterna synkas mot Address Book, bilderna mot iPhoto. Sjukt smidigt. En annan GIGANTISK anledning är att iTunes fungerar otroligt mycket bättre på Mac än på Windows. Av någon anledning är Windowsversionen av iTunes mycket segare... Postad 03 December 2009 - 00:09
Spelar ingen roll alls. Men som många sagt blir man som windowsägare GRYMT sugen på att köpa en Mac! Postad 03 December 2009 - 14:16
Tack för er input. Inte omöjligt att det blir Mac en dag, men man får börja någonstans
Kan man föra över sms/kontakter etc. från sin nuvarande telefon (Nokia) ? Eller det blir att lägga in för hand ? Kan man lägga in egna ringsignaler på ett smidigt sätt (från ex. mp3) även om man har PC ? Postad 03 December 2009 - 14:28
Japp, kontaktade TT via telefon, här är numret om du vill ha de: 0776620010. Tyvärr måste jag skicka mitt TTCK till Holland för service, TT står iaf för frakten. Är alltid strul med mina prylar, åhhh blir så j....a trött! Postad 03 December 2009 - 16:22
Lite väl off-topic men kan man installera mac os på en asrock ion dator Postad 03 December 2009 - 18:36
Någon som har köpt Tomtoms Car Kit?
Jag fick mitt i dag och upptäckte omedelbart 2 problem:
Någon som har testat dessa funktioner? Jag undrar om det helt enkelt är så att mitt car kit är trasigt? Postad 03 December 2009 - 21:48
Hej
har lite strul med att få till helskärm på filmerna som jag konverterar Använder mig av format factory, och de förinställda inställningarna. Kvaliteten blir bra men den fyller inte hela skärmen. Någon som har nått tips på hur man får helskärm? Postad 03 December 2009 - 22:37
Konvertera filmerna till upplösningen 480x320 så får du fyller du varenda pixel. Postad 04 December 2009 - 01:32
det är det jag gör, har även testat lite olika upplösningar med samma resultat. Får testa nått annat progam och se Postad 04 December 2009 - 16:25
Goddagens alla iPhonevänner!
Jag är på jakt efter en dockningsstaion till min iphone. Följande egenskaper är jag ute efter:
Så nu får ni gärna dela med er av egna erfarenheter och tips! Bara till att mata på. Postad 04 December 2009 - 17:16
Beställt en men verkar inte få den förän på måndag eller tisdag men sen kan jag testa =) Vet inte hur inkopplingsmöjligheterna ser ut på bilstereon dock, har någon inbyggd historia i min pendlarhäck. EDIT 1: Nu fick jag sms avi, den har anlänt till postombudet. Gick fort, beställde den igår eftermiddag från Elgiganten via telefon =) Nu ska här provas! EDIT 2: Hämtad o testad, rolig åktur: * Närmaste närmaste p-platsen (ej handikapp) till ingången blev ledig precis när jag rulla in. * Ingen kö vid utlämningsstället som det brukar vara. * När jag kom ut till bilen igen så hade jag inte fått böter trots glömd p-skiva. * Väl hemma i garaget stod en granne och bokstavligen hoppa på fälgkorset när han skulle dra åt hjulbultarna på bilen.... lycka till sen när du får punka Nåväl testade några samtal under körning. Ljudet är något burkigt för den andra ändan men verkar funka hyffsat iaf. Däremot klipper den rätt duktigt med blåtanden för en själv i bilen, funkade helt ok ibland och helt katastrof ibland = inte bra. För själva handsfreefunktionen har dom en del att rätta till, förhoppningsvis kan dom lösa det med annan programvara. Skönt tryckfel i instruktionshäftet också....
hb1.JPG 24.17K
0 Antal nerladdningar
hb2.JPG 22.67K
0 Antal nerladdningarSom tur var kunde jag läsa 5555 även på franska Redigerat av Unregistered6d4a218c, 04 December 2009 - 19:17. Postad 04 December 2009 - 19:34
Haha
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |