Den här tråden äger!
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 30 September 2010 - 12:15
WOW ! Det var många plugins och möjligheter.. Har du testat alla ?
![]()
Hehe, jag har inte en själv men det är på G!
Alltså man kan göra så mycket med den, helt sjukt!
edit: stavning
Redigerat av ekolnskungen, 30 September 2010 - 12:16.
Postad 30 September 2010 - 13:25
Micra mat, dammsuga, tvätta bilen. Och fungerar även fint som slipkloss.
Postad 30 September 2010 - 16:12
Gåra att LT:a med den än..?
Bojsänke ?
Liten båt, svar ja
Postad 30 September 2010 - 16:58
Postad 30 September 2010 - 17:26
By the way så köpte jag ett 218 för 2500:- + frakt för gissningsvis 6-7 år sedan...
Postad 30 September 2010 - 18:38
Vem köper nad steget på blocket nu då, hade lätt köpt det och haft två monoblock till frontarna om pengarna hade funnits, aldrig sett en så billig 218 någon gång!
För långt bort tyvärr...
Sen gnäller stockholmarna över att begagnatmarknaden är kass där !?
Postad 01 October 2010 - 00:16
Gåra att LT:a med den än..?
Tror att du vet svaret på frågan själv... Men equa upp (ner med högre frkevenser) går nog.
Postad 01 October 2010 - 08:32
Finns det folk med så dålig insikt?För långt bort tyvärr...
Sen gnäller stockholmarna över att begagnatmarknaden är kass där !?
Postad 01 October 2010 - 16:29
Jag har läst igenom alla inlägg och har skrattat gott. om ca 8 månader så hoppas jag att jag också kan lägga ner lite tid och pengar för att kunna fixa till någon typ av bas till en bättre anläggning en vad jag har idag. Sitter idag med ett 7.2 system som består av 7 st B&W M1 högtalare och 2 st 10 tums aktiva energy basar.
Jag var tvungen att byta bort mitt tidgare energy system till något mindre med löftet att när vi skaffar hus får jag köpa det jag vill.
Jag kommer inte ens i närheten av era basar. Men en lapp har iallafall slängts ner i min brevlåda om att sänka basen för den vibrerade sig till 2 portar bort och de hade lyckats lokalisera den hit i ett 8 vånings hus. Huset är från 1969 tror jag så den har alla förutsettningar för att kunna vibrera. Hatar att bo i lägenhet med sura grannar. Men snart hoppas jag att kunna fixa ett hus och köpa bättre grejor för att få till det som jag vill.
Jag vill även tacka bakerman22 för att ha skapat den bästa tråden någonsin i internets historia.
Postad 01 October 2010 - 16:48
Kolla in Antimode tråden
Överpris och inte så bra.
http://www.hifizine....he-minidsp-2x4/
Billigare, bättre och roligare.
Blir en sån nästa månad...
Postad 01 October 2010 - 17:08
Överpris och inte så bra.
http://www.hifizine....he-minidsp-2x4/
Billigare, bättre och roligare.
Blir en sån nästa månad...
Har vi lite före och efter mätningar på den?
Inte ifrån tillverkaren nu bara
Postad 01 October 2010 - 17:12
Har vi lite före och efter mätningar på den?
Inte ifrån tillverkaren nu bara
Eh ja... det kommer längre ner i artikeln :S
edit: artikeln är inte från killarna på dsp
Redigerat av ekolnskungen, 01 October 2010 - 17:12.
Postad 01 October 2010 - 17:38
Postad 01 October 2010 - 17:42
Tror mer på en Behringer EQ då..
Redigerat av hampe90, 01 October 2010 - 17:43.
Postad 01 October 2010 - 18:23
Postad 01 October 2010 - 19:44
Jag vill även tacka bakerman22 för att ha skapat den bästa tråden någonsin i internets historia.
Välkommen in i basgänget !
Postad 01 October 2010 - 20:24
Trevlig kväll gubbar!
Postad 01 October 2010 - 20:28
Fin drickan i ena näven, och stereodosan i andra näven. Och ett bad på det. Så följer man spåren, som TS
Trevlig kväll gubbar!
Har lite beslutsångest faktiskt...
Bad, eller koppla in 8033...
Hmm...
Postad 01 October 2010 - 20:44
Hmm...
Gör inte båda sakerna samtidigt bara. Ta ett bad med några öl. Sen när badet är klart så kan du koppla in din 8033 tillsamman med en öl.
Postad 01 October 2010 - 20:44
Hmm...
Har du någon där, eller som skall komma dit?
Om inte, så gå ner i biorummet och lukta lite svett och koppla in 8033c nu
Postad 01 October 2010 - 23:24
Har du någon där, eller som skall komma dit?
Om inte, så gå ner i biorummet och lukta lite svett och koppla in 8033c nu
KLART !!
Inte 8033an dock...
Postad 02 October 2010 - 07:53
Skaffar du något nytt tekniskt så skall det ju helst ligga till sig i ett par veckor, det är ju inga årgångsviner du köper som blir bättre med åren, det vet du väl ändå?
Postad 03 October 2010 - 01:06

Tolka den som ni vill...
Redigerat av Timpolanen, 03 October 2010 - 01:19.
Postad 03 October 2010 - 16:19
Postad 03 October 2010 - 18:49
Det går före..
Ska lägga upp ett par bilder sen så får du se...
Nu ska jag slå på en film.
Postad 03 October 2010 - 22:32
Result Smooth 2,3 och 6 ppo ( Står på 6 ppo )
Mode smooth 2,3 och 6 ppo ( Står på 2 ppo )
Meas smooth 2,3 och 6 ppo ( Står på 6 ppo )
Blir det lite för "snälla" kurvor med dom inställningarna?
Skall jag sätta Mode smooth på 6 , eller är det åt andra hållet för att få mera precisa mätningar?
Postad 04 October 2010 - 19:22
Ni som mäter med xtz, vad har ni för inställningar på smooth?
Result Smooth 2,3 och 6 ppo ( Står på 6 ppo )
Mode smooth 2,3 och 6 ppo ( Står på 2 ppo )
Meas smooth 2,3 och 6 ppo ( Står på 6 ppo )
Blir det lite för "snälla" kurvor med dom inställningarna?
Skall jag sätta Mode smooth på 6 , eller är det åt andra hållet för att få mera precisa mätningar?
Vad kom du fram till ?
Postad 04 October 2010 - 19:33
Postad 05 October 2010 - 01:13
Problemet är att dom dör med tiden, sen kör jag sinus toner på 10khz-15khz så lixom släpper dom och ger välljud ett tag till. Sen återigen så tappar dom kraft med tiden...
Jag antar att det är skit element, men kan man göra något åt de. Spray eller dyligt? Måste vara upphängningen på banden som är stel, då dom tappat kraft.
En tidigare diskant kötta jag sönder. Dom är uppbyggd med en tygliknande kant runt om hela diskantbandet. och under den är det en remsa mellan två magneter.... Inge roligt då en ny diskant kostar över 500kr.
alternativ nr 2. testa köpa nya diskanter.
Det knepiga är att det är samma diskant i surroundhögtalarna, men upplever inte samma problem med dom. KAN det sitta i filtret?????
Postad 05 October 2010 - 13:28
Prisjakt/Minhembio Giveaway!, Är det inte dags snart
https://www.minhembi...=0#entry3036941
Postad 06 October 2010 - 00:07
Nån som har erfarenhet av banddiskanter här?
Problemet är att dom dör med tiden, sen kör jag sinus toner på 10khz-15khz så lixom släpper dom och ger välljud ett tag till. Sen återigen så tappar dom kraft med tiden...
Jag antar att det är skit element, men kan man göra något åt de. Spray eller dyligt? Måste vara upphängningen på banden som är stel, då dom tappat kraft.
En tidigare diskant kötta jag sönder. Dom är uppbyggd med en tygliknande kant runt om hela diskantbandet. och under den är det en remsa mellan två magneter.... Inge roligt då en ny diskant kostar över 500kr.
alternativ nr 2. testa köpa nya diskanter.
Det knepiga är att det är samma diskant i surroundhögtalarna, men upplever inte samma problem med dom. KAN det sitta i filtret?????
Min kompis har samma problem. Han är inne på 3e paret diskanter nu. Han måste spela nästan fullt ut för att få dom att vakna igen, ibland kan dom vara döda i flera dagar.
Detta var sista gången som fynda skickade gratis diskanter till honom för att nu påstår fynda att han måste spela för högt. Mena dom ska tåla 250w och min kompis Yamaha rx797 som kanske ger 150w som mest.
Nåväl när jag öppnade upp en av dom som hade dött helt så såg man att alubladet hade nuddat baksidan med resultatet att hela konstruktionen hade brunnit här och var.
Postad 06 October 2010 - 01:27
Varför är det så många som sagt upp sitt användarkonto på den här sidan? Var o varannan tråd har någon avregistreradXXX med några tusen inlägg bakom sig, why? Är den konstigt modererad?
Postad 06 October 2010 - 04:58
Så är det bara man tröttnar eller något annat som man inte tål .En fråga helt off-topic och ni verkar vara veteraner!
Varför är det så många som sagt upp sitt användarkonto på den här sidan? Var o varannan tråd har någon avregistreradXXX med några tusen inlägg bakom sig, why? Är den konstigt modererad?
Postad 06 October 2010 - 06:18
Så är det bara man tröttnar eller något annat som man inte tål .
But Sometimestheycomeback
Postad 06 October 2010 - 10:50
Så är det bara man tröttnar eller något annat som man inte tål .
Säger killen som är inne på sitt tredje konto nu
Eller är det än mer kanske?
Postad 06 October 2010 - 12:10
Han finns på faktiskt.se
Faktiskt.se är det för mycket sura gubbar, ser riktigt tråkig forumanda på det stället. Trist för många av dom verkar kunna mycket.
Postad 06 October 2010 - 12:29
Min kompis har samma problem. Han är inne på 3e paret diskanter nu. Han måste spela nästan fullt ut för att få dom att vakna igen, ibland kan dom vara döda i flera dagar.
Detta var sista gången som fynda skickade gratis diskanter till honom för att nu påstår fynda att han måste spela för högt. Mena dom ska tåla 250w och min kompis Yamaha rx797 som kanske ger 150w som mest.
Nåväl när jag öppnade upp en av dom som hade dött helt så såg man att alubladet hade nuddat baksidan med resultatet att hela konstruktionen hade brunnit här och var.
VAH!
Postad 06 October 2010 - 13:45
Jag kommer flytta till sommarn och har funderat på vad jag ska ha för saker i vardagsrummet. Jag har en Denon 3310 receiver som jag kommer att ha kvar. Jag har ett surround system bestående av 7 st B&W M1 som jag är extremt nöjd med. Jag har även ett annat surround system redan ståendes dit jag ska flytta som jag använde innan förra flytten, det är ett energy system med ett par mindre golvare ( e:xl 26) och lite annat från energy som låter inte fullt så bra.
Jag har varit och lyssnat på golvhögtalare från 5-20 000 kr klassen och igår upptäckte jag att jag är riktigt nöjd med mina B&W M1 så som dom låter visst behöver jag baslådor men annars vet jag inte om jag vill byta ut dom. Men jag kommer att möjligtvis köpa nya baslådor från SVS har jag bestämt. Just nu har jag 2 st energy 10 tumsbasar som låter helt ok. Men frågan är om jag ska köpa 2 st SVS pc 12 nsd eller en SVS pc 13 ultra och sedan efter ett år när man spart ihop pengar och köpa en till så man har 2 st då.
Ett annat alternativ är väl att bygga ett par själv. Jag har inte tummen mitt i handen men jag har inte riktigt förstått hur man räknar ut låd volym, dämpning och hur långt basreflexrör man ska använda sig av. Jag är riktigt imponerad av bakerman22's bygge men vill inte riktigt ha dom så stora kanske. 12 tums basar skulle räcka för mig men vill gärna ha liknande cylinder form. Några tips på material och program man kan använda sig av?.
MVH
Han som också vill ha bas.
Postad 06 October 2010 - 14:34
VAH!
Vad knepigt!!! Den jag öppnade såg jätte fin ut... Inget fel vad jag kunna hitta... Men känns som dom "kleggar igen" Kan man byta till nån annan diskant?? Skit samma om det inte blir hifi, räcker det om man kollar efter samma ohm på en diskant? Trött på att diskanten försvinner ibland.
ohm-talet är inte det viktiga om du kikar efter en ny diskant, eller jo det är viktigt om du ska bibehålla delningen och då måste du ha koll på impedanskurvan. jag hade köpt en lämplig med hög effekttålighet och hög känslighet.... och sedan dämpat efter behov. jag ska hjälpa min kompis med detta men vi kommer att göra om delningen mellan disk/mellan...
Postad 06 October 2010 - 16:28
fel 2 och nu har man guld sits om någon mod skulle börja att bråka så man slipper att av regga sig.Säger killen som är inne på sitt tredje konto nu
Eller är det än mer kanske?
Det är ett rent kompis forum när till och med vissa medlemar har tillgång till admin/mods sub forum då har det gått långt .Faktiskt.se är det för mycket sura gubbar, ser riktigt tråkig forumanda på det stället. Trist för många av dom verkar kunna mycket.
Postad 06 October 2010 - 18:28
fel 2 och nu har man guld sits om någon mod skulle börja att bråka så man slipper att av regga sig.
Om du tar om det där på svenska så har jag kanske en chans att förstå
Var det bara ditt andra konto du är inne på menar du, hade fått för mig att det var mer än så.
Men minnet är iofs bra men kort
Postad 06 October 2010 - 18:55
Hej alla bas narkomaner.
Jag kommer flytta till sommarn och har funderat på vad jag ska ha för saker i vardagsrummet. Jag har en Denon 3310 receiver som jag kommer att ha kvar. Jag har ett surround system bestående av 7 st B&W M1 som jag är extremt nöjd med. Jag har även ett annat surround system redan ståendes dit jag ska flytta som jag använde innan förra flytten, det är ett energy system med ett par mindre golvare ( e:xl 26) och lite annat från energy som låter inte fullt så bra.
Jag har varit och lyssnat på golvhögtalare från 5-20 000 kr klassen och igår upptäckte jag att jag är riktigt nöjd med mina B&W M1 så som dom låter visst behöver jag baslådor men annars vet jag inte om jag vill byta ut dom. Men jag kommer att möjligtvis köpa nya baslådor från SVS har jag bestämt. Just nu har jag 2 st energy 10 tumsbasar som låter helt ok. Men frågan är om jag ska köpa 2 st SVS pc 12 nsd eller en SVS pc 13 ultra och sedan efter ett år när man spart ihop pengar och köpa en till så man har 2 st då.
Ett annat alternativ är väl att bygga ett par själv. Jag har inte tummen mitt i handen men jag har inte riktigt förstått hur man räknar ut låd volym, dämpning och hur långt basreflexrör man ska använda sig av. Jag är riktigt imponerad av bakerman22's bygge men vill inte riktigt ha dom så stora kanske. 12 tums basar skulle räcka för mig men vill gärna ha liknande cylinder form. Några tips på material och program man kan använda sig av?.
MVH
Han som också vill ha bas.
Är det en själva basåtergivningen man främst är ute efter, då tycker jag att man ska köpa färdigt.
Tycker man att själva bygget är minst lika kul som den färdiga produkten, ja då ska man bygga.
Vad har du för krav och budget ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?