Men jag körde ju ljud via optisk på samsung TV med optisk och netflix innan...
Skumt. Kan vara specifikt på Panasonic. Ska experimentera med inställningarna ikväll igen.
Postad 12 november 2015 - 17:55
Skumt. Kan vara specifikt på Panasonic. Ska experimentera med inställningarna ikväll igen. Postad 13 november 2015 - 08:26
Obegripligt. Det ljud som kommer i TVns högtalare ska ju också gå ut i den optiska utgången. Annars har Panasonic medvetet blockat detta just för Netflix-appen och det verkar minst sagt korkat. Postad 13 november 2015 - 08:53
Det vore korkat, ja. Är det någon annan här med en Panasonic tv som får ljud i netflix från den optiska utgången? Postad 13 november 2015 - 09:04 Testade snabbt nyss för säkerhets skull på samsungen, kör via htpc och netflixappen annars, och det blev ljud via optisk från tvn på netflix. Postad 13 november 2015 - 10:14
Testa att sätta till pcm ut istället för auto.
"1. Open Netflix and the desired show on Netflix Redigerat av agpath, 13 november 2015 - 10:15. Postad 19 november 2015 - 10:41 Jag har bläddrat/läst bakåt i den här tråden (ca 3/4 "sidor") utan att hitta det jag funderar över - hoppas inte detta diskuterats till leda då ;-)
Men vi har sett Mad Men via Netflix hemmavid bara för att nu helt plötsligt upptäcka att dom plockat bort ett antal säsonger(!) Jag är nästan 100% säker på att vi hade typ sex eller sju säsonger att plöja genom men nu finns helt plötstligt bara två av dessa tillgängliga(!)
Tydligen (efter chattkontakt med Netflix kundtjänst) så tecknar dom tidsbegränsade avtal och det är "helt naturligt" att innehåll kommer och går.... Vilket jag/personligen tycker är helt åt fanders. Om inte annat borde dom ange (tycker jag/personligen) när avsnitten försvinner så man kan bedöma om man hinner se klart det innan avsnitten tas bort...
Och så vitt jag förstår kör HBO med samma stuk där, vi var på gång att teckna ett avtal med dom för att se Vikings men då hade dom helt plötsligt plockat bort alla säsongerna av den serien(!) Nu står det att säsong fyra kommer att finns tillgänglig i början av 2016, men 1 till och med 3 då...
Det här måste väl ändå betraktas som en skitservice av alla, tänk om man har tragglat sig genom ett antal säsonger och så försvinner dom bara när man har ett par avsnitt kvar(!). Var väl bara ren tur att man "hann" se klart Breaking Bad kanske...?
Jag är relativt ny kund hos Netflix och har bara sett ett par korta serier typ Firefly och så Breaking Bad och vi höll på och betade av Mad Men nu - men håller dom på så här så struntar vi kanske i allt vad Netflix och HBO heter och köper serierna på DVD/Blueray istället.
Vad tycker andra här? /Rikard Postad 19 november 2015 - 10:51 Jag kör själv Netflix ( Cmore,Viaplay ) hemma på de olika tv appareterna och jag vet att man kan se sista datumet på serier och filmer i menyn. Postad 19 november 2015 - 10:55
Det brukar stå när det är några veckor kvar. Postad 19 november 2015 - 11:01
Netflix betalar liksom andra streamingtjänster och TV-kanaler för att ha en titel/serie under en viss tidsperiod. Summan Netflix betalar för detta är fast. Netflix för statistik över hur många visningar en titel har och de som inte bär sin kostnad åker ut. Så enkelt är det. Det är en affärsdrivande verksamhet. Jämför med musiktjänster, där betalas per lyssning och inte en fast summa. Därför kan Spotify ha en så stor katalog. De betalar inte för lagringen utan för spelningen. Postad 19 november 2015 - 12:11 Ptja, vi har då på något sätt missat att de säsong 4 och framåt av Mad Men skulle försvinna... Jag har också ett starkt minne av att det skrevs i den reklam vi fick att dom hade "alla" gamla avsnitt liggandes.
Och några veckors förvarning räcker ju inte för en serie om flera säsonger, i alla fall inte för oss - vi kanske ser något avsnitt i veckan på sin höjd.
Det är nog helt enkelt inte tjänster som passar oss och vårt "TV-tittande", man får handla sig titlarna på DVD/Blueray istället :-)
/Rikard Postad 19 november 2015 - 12:18 Det är väl det generella svaret, vill man garantera att titlar/säsonger skall finnas tillgängliga får man köpa dem. Man kan aldrig utgå ifrån att en streamingleverantör kommer ha kvar samma serier eller filmer imorgon. Det är som sagt var ett vinstdrivande företag och de kommer konstant att se över vilka titlar de har. Postad 19 november 2015 - 13:29
Ett avsnitt i veckan är inte riktigt vad Netflix eller de flesta användare tänker sig. Nyckelordet här är "binge-watching" och det är därför som Netflix släpper sina egna serier säsongsvis med alla avsnitt på en gång.
Edit: Problemet med just Mad Men är att både HBO och Viaplay har samtliga 7 säsonger. Då fanns det ingen ekonomi i att Netflix också skulle ha alla säsonger. Redigerat av agpath, 19 november 2015 - 14:32. Postad 10 januari 2016 - 01:18 Postad 10 januari 2016 - 01:35
Nej det går inte. https://help.netflix.com/sv/node/10421 Postad 11 januari 2016 - 11:29
Om det handlar om en oro för att barn ska logga in på fel profil och råka se barnförbjudna filmer så kan man sätta pink-kod baserat på de aktuella åldersgränserna. Då gäller detta samtliga profiler. Postad 11 januari 2016 - 18:42
Nä det gäller inte det. Men tack ändå. Postad 12 januari 2016 - 16:18 Nu vet jag inte va samtalet handlar om då jag inte läst de tidigare inläggen. Om jag ska gå in i det med profiler.
Avskyr tex på android plattan så väljs alltid de senaste använda kontot då man startar appen vilket gör att dottern börjar kolla sina filmer på mitt konto. Resulterar i att man bara får en lista med barn filmer med tiden och förslag på barn filmer,
en kod eller liknade på varje profil hade vart uppskattat Redigerat av Duckface21, 12 januari 2016 - 16:20. Postad 12 januari 2016 - 16:38
Så funkar det med de mobila apparna, även på iOS. Den loggar ej ur själv. Men mina barn har lärt sig att byta profil. De ser ju direkt att det inte är barninterfacet framme. Postad 14 januari 2016 - 13:45 jo men fruktansvärt dåligt gjort mina barn byter inte konto då de är vana att de loggas ut själv då de tittar på ofta på Sina pc datorer och på min windows platta Redigerat av Duckface21, 14 januari 2016 - 13:45. Postad 14 januari 2016 - 13:58
Det är skillnad på webläsare då datorer ofta delas i familjen och därför loggas man ur profilen när man stänger fliken. En iphone/ipad ses som personlig och därför stannar man i profilen, såvida du inte avslutar appen. Jag vill själv inte ha det på annat sätt Postad 14 januari 2016 - 18:51 Netflix ser över hur folk använder proxy: https://media.netfli...-global-service Postad 14 januari 2016 - 19:03
Hm, undrar hur de ska göra det. De skriver: "That means in coming weeks, those using proxies and unblockers will only be able to access the service in the country where they currently are. We are confident this change won’t impact members not using proxies." Det är alltså något som ska ske tämligen omgående. Postad 14 januari 2016 - 20:24 blir troligen lokala konton och typ oavsett var du är ser du ändå ditt svenska utbud Postad 14 januari 2016 - 20:29 Faen om detta sker! ![]() Postad 14 januari 2016 - 20:32
Men det är inte det de säger. De säger att det bara ska vara möjligt för dig att se utbudet som finns i landet där du för närvarande är, alltså inte bara det som finns i ditt hemland trots att du är utomlands. Det ska alltså fungera som vanligt, men unblock-tjänster ska plötsligt göras verkningslösa. Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 14 januari 2016 - 20:33. Postad 14 januari 2016 - 21:04 va de säger ja men tror ändå det är så de kommer göra.. om de ändrar nått som spärrar unblock tjänster så lär de kunna kringgås fort Postad 14 januari 2016 - 23:54 https://www.facebook...53477413486633/
IGN har fått nys! Redigerat av Duckface21, 14 januari 2016 - 23:55. Postad 15 januari 2016 - 09:19
Svar från unblock us:
Postad 15 januari 2016 - 11:27
Bra! Jag tänkte precis maila dem själv. Får hoppas att det löser sig. Postad 15 januari 2016 - 11:34 Netflix poäng och mål är att de jobbar för att kunna ha samma utbud i alla regioner. Det är det som de säger och inte att de är ute efter att sabotera på något sätt. Om det är så att alla i fortsättningen kommer att kunna se sin egen region oavsett var man är så är detta en förbättring. Betänk att detta får se ur ett US-perspektiv, dvs amerikanske kunder vill alltid kunna se sitt eget utbud oavsett var de är och det är förmodligen väldigt många amerikaner ute i världen som vill se sitt US-utbud. Då är frågan snarare hur de ska hindra andra från att också kunna se US-utbudet? Postad 15 januari 2016 - 11:59
Fast det kommer de inte att kunna göra, om det Netflix själva säger stämmer. Då kommer du bara att kunna se det utbud som finns i landet där du befinner dig. Så reser en amerikan till Brasilien är det Brasiliens utbud som gäller. Det är alltså vad de skriver, hur det sedan blir är en annan sak. Postad 15 januari 2016 - 12:06
Jag läste fel. Fast det vore önskvärt att man kunde se sitt eget lands utbud oavsett var man är. Det är ett önskemål som borde vara acceptabelt även om man kan förstå synpunkterna på att kunna se någon annan regions utbud. Redigerat av agpath, 15 januari 2016 - 12:06. Postad 15 januari 2016 - 15:44 Om du kunde se ditt eget lands utbud oavsett var du befann dig skulle det öppna för en svartmarknad av konton från olika länder. Ingen bra lösning. Postad 15 januari 2016 - 16:12 Mitt konto är från USA och det är inga problem för dig heller att öppna ett. Postad 15 januari 2016 - 23:31
Den verkliga anledningen till att Netflix vill stoppa VPN-tjänster. De håller på att expandera och för att fortsätta öka sin omsättning så expanderar de i odemokratiska länder som vill ha större kontroll över vad Netflix kunder kan och inte kan se.
http://www.wsj.com/a...ries-1452106429
Ryssland har redan uttryckt sitt gillande.
Postad 16 januari 2016 - 00:03 Nu Har jag inte läst igenom allt som står i länkarna du la in, men är
det så illa som du får det att låta?
Netflix har olika licenser för olika länder och så har det varit sen
Netflix blev poppis i Sverige. Att det blir svårare att se det
Amerikanska utbudet beror väll mer på att Netflix har blivit bättre
på att spåra "falska" USA adresser som inte finns i America.
Jag har själv några titlar som enbart finns på den amerikanska sidan
men som har blivit svårare att se med tiden. Dock tycker jag att
de titlarna borde finnas som tillägg för en mindre summa snarare än
att netflix skulle lägga licenspengar på serier bara jag vill se i
det Svenska utbudet.
Att påstå att det är svårare att se amerikanska Netflix pågrundav
Ryssland och Kina är bara befängt.
Postad 16 januari 2016 - 09:50
Jag tror snarare att det beror på att Netflix tidigare tjänat mycket pengar på att inte ta tag i den här frågan. De har helt enkelt haft miljontals betalande kunder i länder som de annars inte funnits tillgängliga i. Nu finns de sedan en tid i stort sett överallt, i 190 länder om jag har förstått saken rätt. De vet också att det nu för tiden först och främst är deras egna produktioner som drar till sig nya kunder och får dem att stanna kvar. Så nu har de råd att gå distributörerna som de har avtal med i varje enskilt land till mötes. De har säkert velat detta länge. Postad 21 januari 2016 - 10:54
Från unlocator.com Netflix is Still Supported - Don't Worry Despite the recent news stories about Netflix blocking VPN, DNS and Proxy providers we still support Netflix. A very small handful of users have received a proxy message so far. We have been able to unblock all affected users again. If you are having any such issues please contact support so we can get you back on track. Rest assured that the Unlocator team is indeed working behind the scenes on this. Postad 21 januari 2016 - 11:12
Det låter ju bra. Jag tror att det här mycket handlar om att Netflix vill visa för de lokala bolag som de har avtal med att de gör något åt saken. Men för dem själva är det givetvis viktigare att ha kvar så många betalande kunder som möjligt. Ett spel för gallerierna alltså, förhoppningsvis. Postad 22 januari 2016 - 10:26
Jag tror på din teori. Nu när Netflix gör så mycket eget och faktiskt är riktiga konkurrenter till de bolag som de köper in TV-serier av så måste de göra sig till lite extra för att de bolagen inte ska börja hålla inne på sitt material. Postad 24 januari 2016 - 20:50 Postad 24 januari 2016 - 23:51 Men det har börjat hända saker och somliga har fått problem. Unblock jobbar med det att reda ut det hela. https://support.unbl...-via-unblock-us Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 24 januari 2016 - 23:56. Postad 27 januari 2016 - 22:59 Postad 27 januari 2016 - 23:57 USA funkar fortfarande för mig. Undrar hut länge till Postad 28 januari 2016 - 08:05
Och när vi hade 2 avsnitt kvar märkte jag att säsongen(4) låg på danska netflix med sv text! Postad 29 januari 2016 - 15:49 Redigerat av Benkke, 29 januari 2016 - 15:50. Postad 29 januari 2016 - 17:25
Vilken region? Jag hittar inte säsong 3 på Sverige iaf. Postad 01 februari 2016 - 19:08 Nån mer som har problem med 5.1 ljud från Samsung Smart-TV appen? Funkade fint förut men nu har jag plötsligt bara stereo. Får 5.1 ljudet att funka när jag kör Netflix-appen från min PS3 dock. 5.1 funkar även när jag kör SVT HD från CA-modulen i TVn. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |