Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 June 2013 - 18:10

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

det är så många tycker. majoriteten tycker. och om majoriteten tycker nog mycket så kommer detta att ändras, det handlar ju i grund och botten om pengar. köper ingen konsolen så kommer man inte att fortsätta med regler som konsumenterna inte tycker om.

Saken är att vad "internet" säger och vad majoriteten säger ska man tolka som helt skilda saker. Precis som i det verkliga livet är det enklare att ge ris än ros och det är väldigt enkelt att ge ris bakom ett tangentbord idag.
Alla som klagar hit och dit just nu är bara en liten liten liten liten ( du förstår vad jag menar) del av alla åsikter som finns.
EA har lärt sig den hårda vägen att lyssna på "internet" med Mass Effect 3. :)

Tror att Microsoft kommer att köra sin linje. Dock så kommer man att finslipa den så den blir så bra den kan bli.
Jag förstår och stödjer MS satsning fullt ut med Xbox One, passar mig perfekt. Synd att man inte har tid att spela så mycket bara...:(

Postad 19 June 2013 - 18:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Saken är att vad "internet" säger och vad majoriteten säger ska man tolka som helt skilda saker. Precis som i det verkliga livet är det enklare att ge ris än ros och det är väldigt enkelt att ge ris bakom ett tangentbord idag.
Alla som klagar hit och dit just nu är bara en liten liten liten liten ( du förstår vad jag menar) del av alla åsikter som finns.

Men Internet måste ha påverkat något med tanke på att 13 förhandsbokningar är tredje mest i Europa!?

Skämt åsido, i statistik behöver man inget särskilt stort urval för att se mönster. I detta fallet tvivlar jag inte på att majoriteten är emot Xbox 360:s policys både på Internet och i verkligheten, även om de inte betyder samma sak.

Postad 19 June 2013 - 19:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Du kan på allvar inte mena att du tror att en majoritet av gamers stödjer allt skräp som ms tvingar på oss? Varför tycker du det är bra med en konsol som måste vara uppkopplad? Är det inte mycket lättare att man väljer om konsolen ska vara uppkopplad?

Postad 19 June 2013 - 21:10

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Det är väl ingen som tvingar på dig denna konsol, fritt val om man vill köra på det.

Kan väl inte vara så svårt att förstå att folk kan gilla denna modell där allt är digitalt, ingen skillnad om du köper online eller på skiva förutom skillnad i installationstid. Finns dem som aldrig köper begagnat eller säljer sina spel (samlare). Vill man låna går det ändå och man behöver inte ens träffas, ett mess och utdelat till en kompis digitalt. Smidigt.

Vidare är inte alla paranoida över en kamera som jämt är inkopplad, är man det kanske man ska fundera på om man verkligen vill koppla sitt VISA-kort till kontot. Större personlig risk med det.

Är inte detta en Steambox förresten? Hade Valve visat upp denna maskin och kallat den för SteamBox hade inget klagat på modellen.

Postad 19 June 2013 - 21:14

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Du kan på allvar inte mena att du tror att en majoritet av gamers stödjer allt skräp som ms tvingar på oss? Varför tycker du det är bra med en konsol som måste vara uppkopplad? Är det inte mycket lättare att man väljer om konsolen ska vara uppkopplad?

Det har väl med val att göra.... ps4 kör sin drm check på skivan (eller?) med fördel att man slipper ha internet. xone kör sin över internet så man slipper skivan. Flyttar man inte runt på sin konsol tror jag att det finns en hel del som tycker att det är skönt att slippa byta skiva. 24 h ceck bör ju inte vara ett problem om man bor i Sverige tycker man, men visst finns det undantag.

Men ett exempel, låt oss säga att man är skild och barnet bor varannan vecka hos de båda. Skulle båda föräldrarna ha xone skulle barnet inte behöva flytta med sig skivorna han spelar mellan föräldrarna. Bara öppna sin profil och köra igång. Smidigt kan tyckas. Eller sig så här att du är ute på krogen och dönar, får en bortamatch och när allt är klart och hon har somnat så märker du att hon har en xone, bara köra in din profil och börja lira cod! Grymt ju med alla spel på profilen, inte bara de man köpt online.

Begagnad marknad mot att få låna ut spel digitalt. Finns ju fördelar där med åt båda håll. Bara att välja vad man föredrar. Svårare än så är det inte tycker jag.

Postad 19 June 2013 - 21:26

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Glada rykten/nyheter gällande att DRM'en sloppas helt av MS och detta ska då publiceras officiellt under dagen (natten för oss svenskar ).

Redigerat av Unregistered32bcdf95, 19 June 2013 - 21:27.

Postad 19 June 2013 - 21:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det är väl ingen som tvingar på dig denna konsol, fritt val om man vill köra på det.

Kan väl inte vara så svårt att förstå att folk kan gilla denna modell där allt är digitalt, ingen skillnad om du köper online eller på skiva förutom skillnad i installationstid. Finns dem som aldrig köper begagnat eller säljer sina spel (samlare). Vill man låna går det ändå och man behöver inte ens träffas, ett mess och utdelat till en kompis digitalt. Smidigt.

Vidare är inte alla paranoida över en kamera som jämt är inkopplad, är man det kanske man ska fundera på om man verkligen vill koppla sitt VISA-kort till kontot. Större personlig risk med det.

Är inte detta en Steambox förresten? Hade Valve visat upp denna maskin och kallat den för SteamBox hade inget klagat på modellen.

Tack för ett väldigt bra inlägg.

Det fina är när det finns val. Är liksom inte som att klaga på "systembolaget" där man får bara ta och själva för att sen spy kritik.

Har man problem så finns där en ypperlig konsol som dessutom är billigare där 99% av spelutbudet kommer vara det samma över en längre tid.

Glada rykten/nyheter gällande att DRM'en sloppas helt av MS och detta ska då publiceras under dagen (natten för oss svenskar ).

Källa?

Postad 19 June 2013 - 21:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Glada rykten/nyheter gällande att DRM'en sloppas helt av MS och detta ska då publiceras officiellt under dagen (natten för oss svenskar ).

Hej xbone. Hur bokar jag dig tillsammans med titt-anfall? :D

Postad 19 June 2013 - 21:31

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Tänkte ge källa men nu blev det tydligen helt officielt :)

http://news.xbox.com/2013/05/qa

Så.... vad ska gnällas på nu? :(

Redigerat av Unregistered32bcdf95, 19 June 2013 - 21:36.

Postad 19 June 2013 - 21:36

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Funkar inte för mig. Kanske är överbelastad. Om det sker på bekostnad av att spela skivlöst eller familjgrejen blir jag lite ledsen annars är det grymt!

Postad 19 June 2013 - 21:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Tänkte ge källa men nu blev det tydligen helt officielt :)

http://news.xbox.com/2013/05/qa

Så.... vad ska gnällas på nu? :(

Ser en helt tom sida, så vart är det officiella?

Postad 19 June 2013 - 21:38

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 1
Ooooh, de har lyssnat på vad ANVÄNDARNA vill och inte bara på sig själva.
Nu fattas bara att de plockar bort Kinect skiten så kanske man kan tänka sig en Xbone.

http://kotaku.com/mi...e-drm-514390310

Redigerat av sinnes, 19 June 2013 - 21:39.

Postad 19 June 2013 - 21:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Sidan nere. Alla ni som sagt att drm är bra, är detta (om det stämmer) imte det ultimata beviset för att ms säger att dom gjort världens största tabbe, någonsin ever. Eller iaf största sen win 98 kraschade på releasen. :D

Nu ska vi bara ändra spionkameran och onlinechecksen ska tunnas ut till en gång i veckan, sen är saken biff!

Postad 19 June 2013 - 21:41

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0

Ser en helt tom sida, så vart är det officiella?

sidan är helt överbelastad nu men sidor som IGN verkar ha lyckats snappa upp lite av informationen innan :)

Postad 19 June 2013 - 21:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Läs kokatu. Biggest backlas ever! Men det jag läser låter otroligt bra. Det står att dom även droppr internettjafset, vilket är lysande. Då kan inte kameran filma och kasta upp info om oss.

Ser ni, vi vann!

Postad 19 June 2013 - 21:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Sidan nere. Alla ni som sagt att drm är bra, är detta (om det stämmer) imte det ultimata beviset för att ms säger att dom gjort världens största tabbe, någonsin ever. Eller iaf största sen win 98 kraschade på releasen. :D

Nu ska vi bara ändra spionkameran och onlinechecksen ska tunnas ut till en gång i veckan, sen är saken biff!

Nej det bevisar inget. Det bevisar bara att en stor skara tyckte det var dåligt, men inte alla.

Som sagt, uppoffringen blir troligen möjligheten att dela spel som är köpt på skiva samt att köra spel helt utan skiva.

Alla har inte samma problem.

Problemet är liksom nu att det är en dyrare men sämre maskin, inga andra skillnader.

Redigerat av PalmiNio, 19 June 2013 - 21:45.

Postad 19 June 2013 - 21:44

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Jag tänkte på det här med Kinect, om du inte är uppkopplad till internet, då borde väl ändå inte någon information kunna skickas vidare till MS? Visserligen kan väl informationen sparas på Xboxen, men det kan ju bli rätt mycket information att spara.. Det skulle i alla fall få mig att känna mig lite lugnare =)

Postad 19 June 2013 - 21:45

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 1

Ser ni, vi vann!

Innebär det skiva i och ingen familj förlorade vi tycker jag :(

Postad 19 June 2013 - 21:46

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

Precis.

Aja sålänge den kostar mer än PS4 ser jag fortfarande ingen direkt anledning att köpa direkt. Den har bara en dyrare kamera.

Postad 19 June 2013 - 21:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Nej det bevisar inget. Det bevisar bara att en stor skara tyckte det var dåligt.

Som sagt, uppoffringen blir troligen möjligheten att dela spel som är köpt på skiva samt att köra spel helt utan skiva.

Alla har inte samma problem.

Problemet är liksom nu att det är en dyrare men sämre maskin, inga fördelar alls.

DEt bevisar att ms märkte av att dom förlorar så många kunder eftersom förslaget varit totalt förkastligt. det behöver inte vara ett problem att enheten är svagare. 360 var svagare på sina sätt men är mycket bättre. Vi får vänta och se vilken konsol som presterar bäst. Sonys ps3 skulle ha presterat bättre än ms 360. Icket.

Postad 19 June 2013 - 21:48

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Precis.

Aja sålänge den kostar mer än PS4 ser jag fortfarande ingen direkt anledning att köpa direkt. Den har bara en dyrare kamera.

Ja, men den har världens bästa handkontroll.. Vilket är halva grejen för mig i alla fall..

Postad 19 June 2013 - 21:48

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Nu han jag inte läsa alla ändringar men detta var tydligen några av de huvudpunkter som antingen bekräftas nästkommande timme eller får slängas i soptunnan.
  • Xbox One does NOT need to always be online
  • Xbox One does NOT need to check-in online every 24 hours
  • Digitally downloaded games can be played online or offline
  • Disc based games work as normal, same as on the Xbox 360
  • No restrictions on used game sales/purchases. They will work the same as the 360
  • Xbox One is now region free

Redigerat av Unregistered32bcdf95, 19 June 2013 - 21:48.

Postad 19 June 2013 - 21:50

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ja, men den har världens bästa handkontroll.. Vilket är halva grejen för mig i alla fall..

Många hyllar den nya PS4 kontrollen jämfört med vilket plastskit DS3 var.

Så även där har Sony lyckats plocka ner Microsoft tydligen.

Nu han jag inte läsa alla ändringar men detta var tydligen några av de huvudpunkter som antingen bekräftas nästkommande timme eller får slängas i soptunnan.

• Xbox One does NOT need to always be online
  • Xbox One does NOT need to check-in online every 24 hours
  • Digitally downloaded games can be played online or offline
  • Disc based games work as normal, same as on the Xbox 360
  • No restrictions on used game sales/purchases. They will work the same as the 360
  • Xbox One is now region free

Ja detta skulle vara något exceptionellt.

Men fortfarande ser jag problem som att den nu är lite mer lik PS4 i funktioner men sämre i prestanda och betydligt dyrare.

Postad 19 June 2013 - 21:51

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

[*]Disc based games work as normal, same as on the Xbox 360

Betyder skiva i

[*]No restrictions on used game sales/purchases. They will work the same as the 360

Betyder familj borta är jag rädd, blir nog ps4 för mig då. Tråkigt

Postad 19 June 2013 - 21:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Last week at E3, the excitement, creativity and future of our industry was on display for a global audience.

For us, the future comes in the form of Xbox One, a system designed to be the best place to play games this year and for many years to come. As is our heritage with Xbox, we designed a system that could take full advantage of advances in technology in order to deliver a breakthrough in game play and entertainment. We imagined a new set of benefits such as easier roaming, family sharing, and new ways to try and buy games. We believe in the benefits of a connected, digital future.

Since unveiling our plans for Xbox One, my team and I have heard directly from many of you, read your comments and listened to your feedback. I would like to take the opportunity today to thank you for your assistance in helping us to reshape the future of Xbox One.

You told us how much you loved the flexibility you have today with games delivered on disc. The ability to lend, share, and resell these games at your discretion is of incredible importance to you. Also important to you is the freedom to play offline, for any length of time, anywhere in the world.

So, today I am announcing the following changes to Xbox One and how you can play, share, lend, and resell your games exactly as you do today on Xbox 360. Here is what that means:

An internet connection will not be required to play offline Xbox One games – After a one-time system set-up with a new Xbox One, you can play any disc based game without ever connecting online again. There is no 24 hour connection requirement and you can take your Xbox One anywhere you want and play your games, just like on Xbox 360.

Trade-in, lend, resell, gift, and rent disc based games just like you do today – There will be no limitations to using and sharing games, it will work just as it does today on Xbox 360.

In addition to buying a disc from a retailer, you can also download games from Xbox Live on day of release. If you choose to download your games, you will be able to play them offline just like you do today. Xbox One games will be playable on any Xbox One console — there will be no regional restrictions.

These changes will impact some of the scenarios we previously announced for Xbox One. The sharing of games will work as it does today, you will simply share the disc. Downloaded titles cannot be shared or resold. Also, similar to today, playing disc based games will require that the disc be in the tray.

We appreciate your passion, support and willingness to challenge the assumptions of digital licensing and connectivity. While we believe that the majority of people will play games online and access the cloud for both games and entertainment, we will give consumers the choice of both physical and digital content. We have listened and we have heard loud and clear from your feedback that you want the best of both worlds.

Thank you again for your candid feedback. Our team remains committed to listening, taking feedback and delivering a great product for you later this year.

Postad 19 June 2013 - 21:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Läste samma på kotaku, och det är lysande. En spelkonsol, woohoo! Nu kan den tom följa med till sommratugan som jag varot störd på att den inte kunnat tidigare. Dags att börja se över utrymmen framför projektirn tror jag. Två konsoler ska ju upp i år (eller nästa år).

Postad 19 June 2013 - 21:53

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Så installerade spel försvinner och delning med vänner försvinner.

suck.....

De hade gärna fått ta bort DRM för andrahandsmarknaden och regionslåset

men att vara uppkopplad hela tiden för att slippa skiva oh fritt kunan dela med 10 pers är ju helt jävla lysande!

FAN

Redigerat av PalmiNio, 19 June 2013 - 21:54.

Postad 19 June 2013 - 21:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

[*]Disc based games work as normal, same as on the Xbox 360

Betyder skiva i

[*]No restrictions on used game sales/purchases. They will work the same as the 360

Betyder familj borta är jag rädd, blir nog ps4 för mig då. Tråkigt

Du menar alltså allvar? Jag får i såna fall köpa "din" konsol. Forza! :)

Postad 19 June 2013 - 21:55

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Gällande spelen så vore ju en kompromiss att så länge du är kopplad till nätet så kan du köra utan skiva, medans utan nät så får man köra som man gör idag.

Får hoppas dom utvecklar detta lite mer innan folk vrider och vänder detta mot MS igen :)

Postad 19 June 2013 - 21:56

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Aktivering och avaktivering fungerar ju på windows så det borde väl gå här med hoppas jag. Nu fattas bara att dom fixar en SKU utan Kinect så priset blir $349 så jag får rätt i tävlingen :)

Postad 19 June 2013 - 21:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Ooooh, de har lyssnat på vad ANVÄNDARNA vill och inte bara på sig själva.
Nu fattas bara att de plockar bort Kinect skiten så kanske man kan tänka sig en Xbone.

http://kotaku.com/mi...e-drm-514390310

Håller med. Släpp en modell utan kinect tack.

Postad 19 June 2013 - 21:57

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Du menar alltså allvar? Jag får i såna fall köpa "din" konsol. Forza! :)

Ja, hur kan du inte se att alla inte har samma behov som dig? Jag flyttar aldrig runt på min konsol och tyckte detta låt som bra grejer. Jag hade varit riktigt glad dock om de hade sagt att kameran inte hade behövts. Hade varit toppen däremot

Postad 19 June 2013 - 21:58

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 1
Eh..

HAHAHAHAHAAHA

Snacka om kovändning!

Detta är i min bok epic fail. Värsta hittils.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 June 2013 - 22:01.

Postad 19 June 2013 - 22:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Gällande spelen så vore ju en kompromiss att så länge du är kopplad till nätet så kan du köra utan skiva, medans utan nät så får man köra som man gör idag.

Får hoppas dom utvecklar detta lite mer innan folk vrider och vänder detta mot MS igen :)

Ja det hade varit nice. Men som sagt de kunde hoppat DRM för andrahandsspel och skippat regionslås.

Resten fanns det mer logik bakom.

Postad 19 June 2013 - 22:00

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Är benägen att hålla med. De gnälliga, som inte förstår hur framtiden kommer att vara, vann.

Jag hade kunnat ta nackdelen av drm med de fördelarna. Nu måste vi fortsätta att ha skivan i när vi spelar (alternativt köpa spelet digitalt, men inte ens då kommer det att gå att dela spelen med andra) och delandet försvinner.

http://news.xbox.com/2013/06/update

These changes will impact some of the scenarios we previously announced for Xbox One. The sharing of games will work as it does today, you will simply share the disc. Downloaded titles cannot be shared or resold. Also, similar to today, playing disc based games will require that the disc be in the tray.

Postad 19 June 2013 - 22:03

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Problemet är liksom nu att det är en dyrare men sämre maskin, inga andra skillnader.

This. *sigh*

Synd, hade hoppats på att MS skulle haft lite stake och visat lite av framtiden.

Postad 19 June 2013 - 22:05

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

This. *sigh*

Synd, hade hoppats på att MS skulle haft lite stake och visat lite av framtiden.

Tyvärr vann bakåtsträvarna.

Kameran ser jag gärna att de skippar kravet på, däremot.

Postad 19 June 2013 - 22:06

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Jo precis, nu är det ju bara tv kvar som säljargument... och titanfall då men köper inte konsol för ett lir

Postad 19 June 2013 - 22:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Så installerade spel försvinner och delning med vänner försvinner.

suck.....

De hade gärna fått ta bort DRM för andrahandsmarknaden och regionslåset

men att vara uppkopplad hela tiden för att slippa skiva oh fritt kunan dela med 10 pers är ju helt jävla lysande!

FAN

Jepp det nya systemet med sharing av spel är bättre men jag förstår också att många vill kunna sälja och byta sina spel.

Postad 19 June 2013 - 22:07

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 1
Aja nu blev ju valet av en PS4 väldigt lätt faktiskt. Bra jobbat alla retards som gnällt på ickeproblem :rolleyes:

Postad 19 June 2013 - 22:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Ja, hur kan du inte se att alla inte har samma behov som dig? Jag flyttar aldrig runt på min konsol och tyckte detta låt som bra grejer. Jag hade varit riktigt glad dock om de hade sagt att kameran inte hade behövts. Hade varit toppen däremot

Inte behovsbiten. Alla krav som har lagts in helt onödigt. Jag ser inte till mina behov i det hela. Nu får ju tom killen med på landet med strömavbrott spela :D

Skämt åsido, jag är rätt säker på att ms har fått kalla fötter efter all trashing från media överallt. Forum har kokat och måbga har varit oroliga över onlinechecksen. Själv hade jag gärna sett onlinechecks en gång i månden för att motverka piratkopieringen, men detta är nog det bästa ms kan ha valt att göra.

Kinecten är kvar. Jag vete tusan om den kommer spionera mer. Är den inte uppkoplad så är det ju omöjligt att spionera. Den lär ju inte spara något på hårddisken inte. Nu kommer xbonen tt fungera precis som alla andra konsoler genom tiderna, med fördelen atr du själv kan välja om du vill köpa spelet digitalt med drm eller på skiva och sälja. Hybridsystemet som jag förespråkat om tidigare idag.

Jag tänker på angry joe nu. Han sa att det är lätt att stryka och fick den löjliga frågan om han var med i utvecklingsteamet. Jag håller koll åå hans kanal nu, och även på den stora killen som sa att vi skulle vänta med att köpa xbone tills drm försvann. Nu är det fritt fram, mycket tidigare än jag trodde (tänkte första halvåret -14)

Eh..

HAHAHAHAHAAHA

Snacka om kovändning!

Detta är i min bok epic fail. Värsta hittils.

Word. Men vi vann :)

Jo precis, nu är det ju bara tv kvar som säljargument... och titanfall då men köper inte konsol för ett lir

Speak for yourself ;) kom ihåg halo, forza och fable också :)

Editar in: det här var en bra födelsedagspresent till mig (fyller år idag :))

Redigerat av Zartok, 19 June 2013 - 22:12.

Postad 19 June 2013 - 22:13

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Inte behovsbiten. Alla krav som har lagts in helt onödigt.

De var ju inte i onödan utan kameran då som verkar vara kvar. De behövdes ju för att kunna spela utan skiva och kunna dela digitalt

Redigerat av Johan_i_burken, 19 June 2013 - 22:13.

Postad 19 June 2013 - 22:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Fattas bara att de tar bort kinectkravet också. Då kan de helt plötsligt sälja den billigare än PS4 till jul. Priset är helt avgörande för många.

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Kinecten är kvar. Jag vete tusan om den kommer spionera mer. Är den inte uppkoplad så är det ju omöjligt att spionera. Den lär ju inte spara något på hårddisken inte.

Men du trodde, på fullaste allvar, att den skulle spionera på dig så som det såg ut innan?

Märks att du verkligen inte kan något om teknik, men du borde väl ta åt dig åtminstone en liten del av vad som skrivs (det skulle upptäckas fantastiskt snabbt om Kinect i One skulle skicka en massa data, i högupplöst film)?

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Tja, utan onlinekrav så lär även molnet försvinna. Eftersom ingen speltillverkare vågar satsa på att den finns där så kommer den bli som Kinect och hårddisken till 360:n. Kommer väl fortfarande att vara där för servrar till multiplayerspel samt sparningar. Men allt det häftiga? Som bortblåst.

Eftersom Sony har fixat kontrollen enligt alla rapporter så ser jag ingen anledning att köpa en Xbox 180 längre.

Postad 19 June 2013 - 22:16

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 1
Alltid tråkigt när bakåtsträvarna vinner...

Postad 19 June 2013 - 22:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Tja, utan onlinekrav så lär även molnet försvinna. Eftersom ingen speltillverkare vågar satsa på att den finns där så kommer den bli som Kinect och hårddisken till 360:n. Kommer väl fortfarande att vara där för servrar till multiplayerspel samt sparningar. Men allt det häftiga? Som bortblåst.

Eftersom Sony har fixat kontrollen enligt alla rapporter så ser jag ingen anledning att köpa en Xbox 180 längre.

Molnet isig kan fortfarande vara kvar.

Inget som hindrar utvecklare i sig att kräva uppkoppling heller lägga till "Spelet blir bättre om du har uppkoppling".

Aja nästan generation kan ju ändå ingen av de som gnällt köpa konsol ändå för då kommer det alltid vara uppkoppling och fysiska skivor borta.

Postad 19 June 2013 - 22:18

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Aja nästan generation kan ju ändå ingen av de som gnällt köpa konsol ändå för då kommer det alltid vara uppkoppling och fysiska skivor borta.

Nä, men vi var SÅÅÅ nära att få uppleva framtiden redan om sex månader.

Postad 19 June 2013 - 22:20

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Tyvärr var de extremt högljudda i det här fallet. Tror inte de egentligen var så många.

Kan ju hoppas att inte det som moln-delen skulle göra påverkas av det här.

Postad 19 June 2013 - 22:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Men du trodde, på fullaste allvar, att den skulle spionera på dig så som det såg ut innan?

Märks att du verkligen inte kan något om teknik, men du borde väl ta åt dig åtminstone en liten del av vad som skrivs (det skulle upptäckas fantastiskt snabbt om Kinect i One skulle skicka en massa data, i högupplöst film)?

Med tanke på vilka som har tillgång till servrarna, ja. Jag vet hur mycket en sån video tar att ladda upp kontant, det har aldrig varit min oro att kinect hela tiden ska filma och ladda upp. Problemet är att den kan användas till det om konsolen måste vara uppkopplad. Att streama ljud mycket lättare. T bilder likaså. Nu när den konstant är offline (om man vill) lär det göra detta betydligt mindre användbart :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.