Har köpt en konsol från CDON.se som jag ska hämta ut imorgon. Hur är det med Fifa & NHL 21, är dessa titlar klara för PS5?
Fifa kommer 4 december tror jag. NHL är nog bara bakåtkompatibelt (bättre laddningstider, snabbare simuleringar).
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)
Startad av
Zartok
, Mar 08 2017 12:44
3887 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 18 November 2020 - 23:54
Fifa kommer 4 december tror jag. NHL är nog bara bakåtkompatibelt (bättre laddningstider, snabbare simuleringar). Postad 19 November 2020 - 00:27
Väldigt väl optimerat för AMD plattformar Postad 19 November 2020 - 10:52
NHL 21 kommer ej att ha någon specifik funktion för just PS5, kommer att gå att spela pga att den är bakåtkompatibel. FIFA 21 har däremot att vara vettigare att spela på just PS5 vs PS4. https://nextlevel.ea.com/en-us/ Postad 19 November 2020 - 11:52
? Konsolerna har AMD APU... Att prestandan ökar rejält med SAM på PC är intressant dock. Förmodligen kommer det runt någon bugg/dålig optimering i spelmotorn. Postad 19 November 2020 - 12:15 Förutom de plattformar som har Series i namnet. Men som sagt, jag tror det handlar om att Series än så länge är en dåligt optimerad AMD plattform, snarare.
Tror han syftar på:
(faller tydligt i 4K dock, skulle inte förvåna om det är cache+256 bit buss strategin som visar sitt fula ansikte här...) Postad 19 November 2020 - 12:59
Faller inte mer än allmänt i 4k det är ju fortfarande en helsickes boost. mMn ja för bra för att vara sant
Bandbredden borde börja spela in samt snabbare minnen. Men sen när 10 gb budgeten översvämmas så blir det ju knepigt. Postad 19 November 2020 - 13:39 Undrar varför PS5 versionen av 120fps läget i CoD Cold War presterar bättre på PS5 än XSX? någon teknisk kunnig här som kanske har en tanke om varför? Riktigt kul för mig som var helt inställd på att det skulle vara tvärt om
ja jag har postat detta i andra trådar men vet ju inte om tekniknördarna ser https://www.resetera...parison.326939/ Postad 19 November 2020 - 16:52 Någon som känt, klämt och utforskat menyerna på någon PS5 ännu och sett om det går att stänga av det blå lysandet? Postad 19 November 2020 - 17:23 Hur orkar han sitta och hitta på en historia? Varför inte bara säga: "Tja, lyckades knipa en PS5. Är du tillräckligt dum i huvudet, hör av dig"? Postad 19 November 2020 - 17:23
Snabb fråga som jag kanske inte ska ställa här men..... är det värt med en PS5 om man sitter på en 4K-tv utan hdmi 2.1 funktionerna som tex VRR mm? (Har en standard PS4 just nu)
Kanske frågan ställts redan men då skyller jag på min ålder 🤔 Postad 19 November 2020 - 17:26 Ehh, ja. Vilken sorts hdmi tvn har är en helt obetydlig detalj i sammanhanget. Postad 19 November 2020 - 18:21
Lika illa det med om det inte går att fimpa. Postad 19 November 2020 - 18:26
Det var inte bara lite många PS5 scalpers i Sverige damn! (Liknande prylar under annonsen bara) Postad 19 November 2020 - 18:30
TACK! Det är ett sånt svar som värmer i hjärtat. Var osäker om man tappar för mkt med en XF9005 som inte "hanterar" vrr, 120hz, allm med mera. Postad 19 November 2020 - 20:16
Jag är chockad hur bra den är. PES 21: skulle gissat att det var gjort för PS5, fantastiskt flyt och en helt annan skärpa. Apex: ett ojämförbart flyt i spelet och väsentligen skarpare bild. Helt j*vla fantastiskt, längtar inte ens efter ett nextgenspel.
En grej bara, tycker ljudet i hörlurarna (mina som jag haft till PS4) i Apex låter lite ”muffled” och burkigt. Vet inte om det är någon inställningsgrej eller om spelet inte är uppdaterat på något sätt. Kanske spökar med 3D-ljudet? Postad 19 November 2020 - 21:15 Bara skruva upp och löda bort dioden... 😉 Postad 19 November 2020 - 21:21
Det är vitt när jag spelar. Störa inte av det i ett mörkt rum. Grym konsol knäpp tyst är den!!! Fattar inte folk som köper från 10k och över, hade jag inte fått nu så hade jag väntat!! Postad 19 November 2020 - 22:58
Jag är nöjd med min PS5 iaf! Utforskat den lite ”lätt” med sonen idag och spelat Miles Morales, Cod Cold war, lite PS4-spel mm. Den stod på ca 9-10 timmar idag 😁 Knäpptyst är den såklart inte, men jösses vad tyst den är! Både fläkten och bluray-driven är väldigt tysta i jämförelse mot PS4 pro(senaste revisionen). Lika tyst som min Xbox 1X var, men med tystare bluray-drive!
Imponerande maskin i många avseenden än sålänge!! Redigerat av SonySamppa79, 19 November 2020 - 22:59. Postad 20 November 2020 - 04:02
Sony PS5 HDMI 2.1 Bandwidth is Capped at 32Gbps (vs Xbox Series X 40Gbps)
https://www.youtube....h?v=rpA4HfikU4w
We analysed the HDMI 2.1 output from the Sony PS5 (Playstation 5) console, and found that the maximum bandwidth it can deliver either at 4K@60Hz or 4K@120Hz is currently 32Gbps, which is lower than the 40Gbps HDMI 2.1 bandwidth on the Xbox Series X.
Calculations: 4K@60Hz at 12-bit RGB = 32Gbps (8Gbps at 4 Lanes) 4K@120Hz at 12-bit 4:2:2 = 32Gbps (8Gbps at 4 Lanes) Postad 20 November 2020 - 10:01 Nån som har coil whine på sin PS5:a?
https://www.pushsqua...in_europe#reply
Kommentarerna är bra skrattretande. Att dom gnäller på folk som pekar ut detta problem. Å nej, Sony är perfektion och kan aldrig ha gjort nåt fel...
Coil whine kan va brutalt irriterande. Mitt GTX 2080 skriker rejält emellanåt, och det är inte kul att höra när man spelar på lägre volym.
Klarar verkligen inte av det där Push Square forumet längre. Minsta lilla kritik, och folk vräker på med ursäkter. Redigerat av Svante Skoog, 20 November 2020 - 10:04. Postad 20 November 2020 - 10:41
Coil whine finns nog på alla, mer eller mindre. Hade det minimalt på min X1X med. Jag hade turen att få en med mindre. Enda gången jag övh märker av maskinen är när jag stänger av spel och all ljud osv. Fläkten hörs knappt heller, men verkar göra sitt jobb då den skjuter ut ljummet luft baktill och är sval och fin annars. Även efter 9-10 timmars användning!
Redigerat av SonySamppa79, 20 November 2020 - 10:43. Postad 20 November 2020 - 10:52 Därför 3d-audio bara funkar med headset just nu Postad 20 November 2020 - 11:12
Okej, får hoppas att det inte är ett skräckexempel man får iaf Postad 20 November 2020 - 12:20
Jag har två ps5 hemma. Ett som en kompis ska ha och ett till mig själv, båda tjuter litegrann. Men det värsta är skivläsaren, j*vlar vad den väsnas. Valde på båda konsolerna att installera spel samtidigt som man startar upp enheten. Den ena lät som att man körde vinkelslip och den andra nästan lika mycket. Det varade kanske bara i 10 sekunder men känns lite läskigt. Bor i hus och kunde höra den från mitt spelrum och ner i köket på våningen under. Har filmat den ena när den låter, ska se om jag lyckas ladda upp filmen.
Filmen Här är filmen Bifogad fil(er)Postad 20 November 2020 - 12:36 Men fy fan... Tyckte PS4:an förde väsen, när man installerade från skivan. Tur att det blir tyst när det är klart
Det känns verkligen som att skivläsaren var en eftertanke på PS5:an, speciellt när man ser hur den är monterad innanför skalet, som en add-on. Men dom insåg väl att det var för tidigt för att bara släppa en helt digital konsoll. Synd att dom inte ljuddämpat läsaren. Väsnas den lika mycket när man kör en film? Blu-Ray skivor behöver inte snurras lika snabbt, som när man installerar spel. Postad 20 November 2020 - 12:44
Har inte testat film på den då jag har dedikerad spelare. Men när jag kör ett spel som kräver att man har skivan i så viner den ganska bra, ganska likt mitt ps4 i ljudnivå då ☹️ Hade förväntat mig något mycket tystare
Postad 20 November 2020 - 12:53 Struntar nog i headset. Surroundljudet i hembiosystemet är mycket skönare. Postad 20 November 2020 - 12:55
Fast det är väl bara i början den spinner igång, för att känna av vilket spel det är? När det är helt installerat, så ska skivan bara funka som en nyckel, för att starta spelet. Eller väsnas det ändå alltså?
Hmm...kanske kör helt digitalt denna generationen.
Ja, jag föredrar att kräma på, så det skakar i soffan Postad 20 November 2020 - 13:19 Min läsare lät också lite vid installation, men inte sådär mycket alls. Mer att man bara hörde lite snurr av skivan.
BTW. Man fick inte med någon hörsnäcka eller något sådant. Så nu blir det inga coop-lir alls då. Tänker ju inte sitta och prata och lyssna i kontrollen och tänker inte bränna pengar på något headset. Trist. Redigerat av ShaManIX, 20 November 2020 - 13:20. Postad 20 November 2020 - 13:22 Ang coil whine:
Skulle min maskin föra ett jäkla väsen, så kommer jag nog ändå att hålla ut, tills det lugnat sig med release kaoset. Nu vet jag inte hur snabba Sony är med att byta ut konsoller, men finns ju en risk för att maskinen inte kommer tillbaks på flera veckor.
Älskade PSVR spelet, så detta är ett av de spel jag ser mest fram emot Postad 20 November 2020 - 13:33
Ja, vissa har nämnt just detta. Inkl i denna recensionen, ca 21 min in.
Känns som i Switch recensionerna, där dom fick följa Nintendo's manus, och överdriva om hur otroligt HD rumble var osv
Men antar att Dual Sense är lite mer avancerat än Switch varianten? Ska bli intressant att testa iaf Postad 20 November 2020 - 13:53 Är det någon bra längd på laddsladden eller behöver man köpa en längre? Som sagt batteritiden på Playstations kontroller har ju aldrig varit nått att skryta med. Eller kommer det några andra bra kontroller med sladd? Jag använder Razer på Xboxen som jag är nöjd med. Postad 20 November 2020 - 14:08
Medföljande är 1,5 meter Postad 20 November 2020 - 14:18
Skivspelaren låter ja, men bara när man installerar och under någon sekund när man startar spelet. Sen är min maskin tyst. Satt i 3 timmar igår hör den knappt. Jätteskönt.
Postad 20 November 2020 - 15:38
Hade inga förväntningar då det lät likadant med HD Rumble som sagt. Svårt att simulera andra material med en plastbit och lite skakande. Postad 21 November 2020 - 07:38
Någon mer som har problem med touchpaden i Astros Playroom? När man är en boll tex och ska dra uppåt för att rulla så styr den åt alla andra håll men inte framåt
Postad 21 November 2020 - 07:59 Vit Ps5 i en mörk hemmabio?! Detta var något som jag tänkte skulle störa mig redan när jag såg första design bilderna. Så nu är Plasti dip beställt och snart är Ps5 mattsvart som den borde varit från början Funderat länge på just Plasti dip, och efter sett andra som nu börjat göra det så.. Join the dark side Redigerat av Firre77, 21 November 2020 - 07:59. Postad 21 November 2020 - 10:14 Det är väl kombinationen av ljud och haptic feedback som gör att vissa upplever att de kan känna snö falla etc när de använder DualSense. Uppenbarligen lever den upp till hypen då i stort sett alla påpekat hur bra kontrollern är, även experterna hos Digital Foundry. Sen kan det så klart skilja från person till person hur detta upplevs. Postad 21 November 2020 - 10:44 Suck... detta var ju inte ett problem med coil whine. Push Square har ju noll koll
Detta var ett problem med fläkten, som skapade oväsen. https://www.pushsqua...se_sticky_label Postad 21 November 2020 - 14:07
Haha det där låter exakt som min! 😂 Säkert samma fel på den då.
Postad 21 November 2020 - 16:40
De skulle haft något liknande novint falcon. Helt brutal ffb där kan man känna både form, textur och motstånd Postad 21 November 2020 - 19:39
Ja nu när jag har testat så håller jag med. Det vita ljuset lyser upp alltför mycket om man har svart i resten av rummet. Det beror lite på hur den står, och min står långt ned och det tror jag är bättre än om den är i ögonhöjd, men då min är "innuti" en vit hylla så reflekteras det och lyser ganska duktigt. Både blå och vit lyser för mycket, orange störs jag inte av.
Hittar ingen justering för detta i menyerna. Kontrollern går att dämpa, men det dämpas inte hellar tillräckligt. Det är nästan ingen skillnad på de 3 lägena som finns. Vi får hoppas på en patch, annars är det väl eltejp/svart tush. Redigerat av Demon Slayer, 21 November 2020 - 19:39. Postad 22 November 2020 - 10:32 Jag är oroligt om min PS5:a håller på att pajja! Jag pausade nyss Spider-Man: Miles Morales och efter en stund som kom det ett fruktansvärt oljud från maskinen, nästan som om någon borrade i väggen. Spelet hade låst sig och jag kunde inte stänga av PS5:an med handkontrollen. Jag tryckte på power knappen på själva maskinen och efter en stund så stängdes den av. Jag kunde dock inte starta maskinen igen varken via spelkontroll eller själva konsolen, tills jag hade dragit ur strömkabeln. Då startade maskinen men den var tvungen att reparera hårddisken innan jag kom in som vanligt. Just det sista är väl något som defekta PS5:or brukar visa innan den klappar ihop fullständigt. Postad 22 November 2020 - 10:43
Det tråkiga med ny och hårt eftertraktad hårdvara är ju att man inte bara kan knalla tillbaka till butik och få den utbytt.
Min Series X är ju nere på reparation/utbyte i Tyskland, orkade inte gå via Webhallen. Sen vill man ju inte ha en ny konsol och få samma problem en vecka senare. Drygt oavsett. Postad 22 November 2020 - 11:35
Jag kommer att avvakta med Spider-Man, då det verkar ställa till med rejäla problem med PS5:an, speciellt om man ställer spelet i sleep mode. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |