* Officiell tråd - Logitech Harmony *
4552 svar till detta ämne
Postad 09 januari 2010 - 21:15
Rotelköpes
-
Rotelköpes
-
Användare
-
-
239 inlägg
Om man köper 900:an går det då att ha stereon i ett annat rum och styra den med fjärren trots att väggen är en rätt tjock betongvägg?
Det bör absolut gå om det andra rummet är just på andra sidan betongväggen. Jag upplerver räkvidden som ganska mycket sämre än t.ex. Logitech Dinovo(bluetoothvarianten) mus & tangentbordkombon (men så ligger mottagaren till H900 nästan under min receiver också). Jag kan tipsa om ett program för att ta emot fjärrkontrollsignaler till datorn: LM Remote KeyMap. Väldigt simpelt att få den att fungera med en vanlig MCE-IRmottagare (betydligt enklare än t.ex. girder tycker jag). edit: Skulle vara väldigt tacksam för svar..... Tillägg: Går det att isåfall ha en utr på andra sidan väggen och den andra i v-rummet och styra den ena med RF och den andra med IR? Kan man köpa till fler mottagare?
Du väljer i fjärrkontrollen vilka enheter du vill styra med RF så det går att lösa utmärkt. Under inställningarna i fjärren finns även ett alternativ för att lägga till fler mottagare.
Redigerat av Rotelköpes, 09 januari 2010 - 21:25.
Postad 10 januari 2010 - 12:39
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Nu har en annan tagit steget in i "universalfjärr-livet" med en harmony one och måste få säga att jag är grymt nöjd med den hittills. Jävligt skönt att slippa alla olika kontroller till varje grej.
Redigerat av Crabban, 10 januari 2010 - 14:13.
Postad 10 januari 2010 - 15:16
Rotelköpes
-
Rotelköpes
-
Användare
-
-
239 inlägg
Jag ändrade sökvägen från "/LogitechHarmonyRemote7. 6.0-WIN-x86.exe" till 7 och fick ner en ny version av installationsprogget. Har inte testat det mer än att konstatera att den nyare versionen liksom föregående inte fixar setupen under min windowsversion (kör fortfarande 7.6 i xpmode). Här är länken: http://images.harmon...7.0-WIN-x86.exe
Postad 10 januari 2010 - 15:20
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Själv väntar jag fortfarande på "det fina med Harmony" som utlovades i inlägg 2986
Postad 10 januari 2010 - 15:28
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Jag ändrade sökvägen från "/LogitechHarmonyRemote7.6.0-WIN-x86.exe" till 7 och fick ner en ny version av installationsprogget. Har inte testat det mer än att konstatera att den nyare versionen liksom föregående inte fixar setupen under min windowsversion (kör fortfarande 7.6 i xpmode).
Här är länken: http://images.harmon...7.0-WIN-x86.exe
Ja, det är märkligt att det inte fungerar i en nyare mode än XP, nu har det ändå gått 3 år sedan Vista släpptes och deras programvara är fortfarande inte kompatibel ens med Vista, än mindre med nuvarande Windos 7, det är rätt dåligt tycker jag.
Postad 10 januari 2010 - 16:54
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Är den inte kompatibel med Vista? Jag har kört den på Vista i två olika maskiner i nästen 3 år nu utan problem....
Postad 10 januari 2010 - 16:55
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Är den inte kompatibel med Vista? Jag har kört den på Vista i två olika maskiner i nästen 3 år nu utan problem....
Kanske "bara" är 64-bit som det inte klarar rakt av då
Postad 10 januari 2010 - 17:03
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Så är det nog då ja, jag kör 32 på båda maskinerna.
Postad 10 januari 2010 - 20:33
fittefan
-
fittefan
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Hej alla kunniga människor. HJÄLP HJÄLP HJÄLP
Jag har just köpt en Harmony 555 och jag blir helt galen.
Jag har lagt in 4 olika aktiviteter
1: titta på tv
2: titta på dvd
3: titta på blu-ray
4: titta på hd-dvd
Men det är bara nr 1 som funkar titta på tv alltså.
När jag väljer tex titta på dvd så startar den dvd spelaren men den byter inte ingång på tv:n. Samma gäller blu-ray och hd-dvd aktiviteterna.
För att titta på någon av aparaterna så måste jag välja tv:n under devices och välja inputlistan och byta input manuelt. Då blir ju resultatet att jag måste gå in och välja tv:n varje gång jag vill höja eller sänka ljudet och så måste jag välja dvd varje gång jag ska göra nått på spelaren under filmen.
När filmen är slut sen så kan jag inte bara buta tillbaka input för då går det inte att byta kanaler längre.Utan att jag måste stänga av allt och gå in under aktiviteter och välja titta på tv och vips så funkar det igen. snälla hjälp mig nån ellel kom hem till mig och hjälp mig (jag bjuder på kaffe)
Postad 11 januari 2010 - 09:21
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Kanske "bara" är 64-bit som det inte klarar rakt av då
Jag kör Windows 7 64-bitars och har inga problem alls med Harmony-programmet, utan något compatibility mode eller några andra inställningar. Körde bara installationsprogrammet rakt av, och startar programmet helt som vanligt.
Postad 11 januari 2010 - 09:25
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Hej alla kunniga människor. HJÄLP HJÄLP HJÄLP Jag har just köpt en Harmony 555 och jag blir helt galen. Jag har lagt in 4 olika aktiviteter
1: titta på tv 2: titta på dvd 3: titta på blu-ray 4: titta på hd-dvd
Men det är bara nr 1 som funkar titta på tv alltså. När jag väljer tex titta på dvd så startar den dvd spelaren men den byter inte ingång på tv:n. Samma gäller blu-ray och hd-dvd aktiviteterna. För att titta på någon av aparaterna så måste jag välja tv:n under devices och välja inputlistan och byta input manuelt. Då blir ju resultatet att jag måste gå in och välja tv:n varje gång jag vill höja eller sänka ljudet och så måste jag välja dvd varje gång jag ska göra nått på spelaren under filmen. När filmen är slut sen så kan jag inte bara buta tillbaka input för då går det inte att byta kanaler längre.Utan att jag måste stänga av allt och gå in under aktiviteter och välja titta på tv och vips så funkar det igen. snälla hjälp mig nån ellel kom hem till mig och hjälp mig (jag bjuder på kaffe)
Allt det du beskriver går att ordna med inställningar i harmony programmet. Det låter som att det är felinställt som det är nu. För varje aktivitet kan du ange vilken ingång de olika enheterna ska stå på, då byts de automatiskt när du startar aktiviteten, och du kan också ange "i den här aktiviteten använder jag TVn för att justera volymen", då kommer volymknapparna automagiskt att skicka en signal till TVn när du trycker volym+ eller volym-, även om du med andra delar av fjärrkontrollen styr de andra enheterna. Om du vill kan du manuellt mappa knappar till olika kommando, på olika apparater, för varje aktivitet. Om inte ovanstående ger dig knapparna exakt där du vill ha dem kan du flytta runt dem här.
Postad 12 januari 2010 - 11:41
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
Har problem att styra min duk som behöver RF signaler. Min Harmony 900 har både RF och IR men jag kan inte styra duken direkt. Pratade med Logitech och fick detta svar "Att styra din projektor duk med Harmony 900 så måste du kontakta tillverkaren för projektor duken och fråga dem om det finns en IR to RF converter att styra den. Om det finns en IR to RF converter så kan du köpa den och ha tillverkaren skicka dig hex eller pronto koder för den och vi kan lägga in koderna i din konto då."
Nån som känner till en IR to RF converter som kan fungera. Har en duk från Roxcore (Kjell CO) nån som vet hur jag fixar Hex koder till duken, har iofs original remoten.
Hur har det gått med detta? Jag har lagt en beställning på en 900 för att bland annat just styra min RF-styrda Euroscreenduk. Ska man inte kunna välja enheter etc på samma sätt som IR fast för RF? Eller hur funkar det med RF-prylar? Euroscreen har tex ingen IR till RF converter så det kommer skita sig.
Postad 12 januari 2010 - 14:16
Crabban
-
Crabban
-
Forumräv
-
-
690 inlägg
Är det någon som lyckats få över Source Direct/Pure Direct kommandot från en Marantz receiver till Harmony One kontrollen? Försökte göra det manuellt men fick det inte att fungera.
Redigerat av Crabban, 12 januari 2010 - 16:08.
Postad 13 januari 2010 - 10:31
Zack
-
Zack
-
Användare
-
-
132 inlägg
Hur har det gått med detta?
Jag har lagt en beställning på en 900 för att bland annat just styra min RF-styrda Euroscreenduk. Ska man inte kunna välja enheter etc på samma sätt som IR fast för RF? Eller hur funkar det med RF-prylar?
Euroscreen har tex ingen IR till RF converter så det kommer skita sig.
Nej. Det går inte att styra en RF-enhet direkt från en 900. RF-delen i 900:an kan endast kommunicera med den medföljande RF-IR-omvandlaren och detta endast i syfte att kunna styra IR-enheter utan att ha fri sikt mellan fjärr och IR-mottagare. Enda möjligheten att styra en RF-enhet från en 900 är med en IR-RF-omvandlare och finns det inte ngn som stöder din Euroscreenduk så är det inte möjligt att styra den från din 900.
Postad 14 januari 2010 - 17:27
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Någon som vet om och i så fall var man kan hitta en bruksanvisning / manual till Harmony One ?
Postad 15 januari 2010 - 08:05
Bork Rigel
-
Bork Rigel
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Du hittar bruksanvisningen här:
I Logitech Harmony Remote Software
Till höger finns en ruta: Tips och råd
Klicka där de står Support
En ny ruta öppnas och klicka där på fliken Handledning. Där finns manualen i pdf
Postad 15 januari 2010 - 11:56
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Du hittar bruksanvisningen här: I Logitech Harmony Remote Software Till höger finns en ruta: Tips och råd Klicka där de står Support En ny ruta öppnas och klicka där på fliken Handledning. Där finns manualen i pdf
Tackar, hoppas den kan hjälpa mig upptäcka det fina med Harmony som egentligen skulle kunna ske på distans genom att jag PM:ade mitt login med det har inte hänt ännu, så förhoppningsvis finns svaret på alla problem där. / J
Postad 15 januari 2010 - 13:20
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 693 inlägg
Funderar på att skaffa en Harmony, men vilken modell ska man köpa i dagsläget ?
Harmony One för 1400kr, Harmony 900 för 3200 ?
Jag vill ha en greppvänlig multifjärr och då duger inte 1100.
Är den enda skillnaden RF på Harmony 900 eller är det mer som skiljer dessa 2 ?
Rent funktionsmässigt verkar dom rätt så likvärdiga.
Vad är det som motiverar en prisskillnad på 1800kr mellan 900 och One ?
Postad 15 januari 2010 - 14:56
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Funderar på att skaffa en Harmony, men vilken modell ska man köpa i dagsläget ? Harmony One för 1400kr, Harmony 900 för 3200 ? Jag vill ha en greppvänlig multifjärr och då duger inte 1100. Är den enda skillnaden RF på Harmony 900 eller är det mer som skiljer dessa 2 ? Rent funktionsmässigt verkar dom rätt så likvärdiga. Vad är det som motiverar en prisskillnad på 1800kr mellan 900 och One ?
900 har de 4 färgknapparna också vilket i One återfinns i touchen istället.
Postad 15 januari 2010 - 14:59
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Funderar på att skaffa en Harmony, men vilken modell ska man köpa i dagsläget ? Harmony One för 1400kr, Harmony 900 för 3200 ? Jag vill ha en greppvänlig multifjärr och då duger inte 1100. Är den enda skillnaden RF på Harmony 900 eller är det mer som skiljer dessa 2 ? Rent funktionsmässigt verkar dom rätt så likvärdiga. Vad är det som motiverar en prisskillnad på 1800kr mellan 900 och One ?
Det är bara RF som skiljer. Köp en One!
Postad 15 januari 2010 - 22:47
Spata
-
Spata
-
Användare
-
-
130 inlägg
Hur har det gått med detta?
Jag har lagt en beställning på en 900 för att bland annat just styra min RF-styrda Euroscreenduk. Ska man inte kunna välja enheter etc på samma sätt som IR fast för RF? Eller hur funkar det med RF-prylar?
Euroscreen har tex ingen IR till RF converter så det kommer skita sig.
Är du säker på att dom inte har någon converter? Deras blacklineduk kör nämligen med ir. Commander control system använder sig dock av RF men ligger på samma frekvens som tex nexabrytarna. Det borde ju betyda att om skaffar en ir till rf pyramid från Classe och drar iväg ett mail till [email protected] och ber lite snällt om hex-koderna så kanske det kan funka? Värt ett försök kanske?
Postad 15 januari 2010 - 23:02
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
RF är den stora skillnaden dessa emellan, jag skullle köpt en ONE om jag vore du, speciellt nu när den kommit ner till ett riktigt bra pris också.
Postad 17 januari 2010 - 12:02
sensei
-
sensei
-
Användare
-
-
115 inlägg
Nyinköpt Harmony 900.
Två problem
1. Mjukvaran saboterar internetuppkoppkingen på hela datorn!! Förstår inte hur dom har lyckats med detta. Får efter en minut felmeddelande connection interrupted el. liknande. Konfigureringen tar därför timmar att utföra. Flera måste ha detta problem! Har testat på både laptopen och min htpc, samma sak.
2. Hur ska jag styra min XTZ förstärkare? Den har digitalingångar som man stegar sig fram (4 st.) Men när jag hittar enheten i databasen finns bara EN digitalingång. Det borde vara 4. Hur gör jag?
Postad 17 januari 2010 - 15:45
sensei
-
sensei
-
Användare
-
-
115 inlägg
Hmm, nu har jag fixat inputknapparna så att det är rätt för min XTZ men ändå så envisas den med de gamla knapparna när jag använder XTZ i någon aktivitet.
Tillsammans med "COnnection Interrupted" i konfigurationsprogrammet så vill jag nog utnämna Harmony 900 till årets kalkonköp, vilken total flopp. Dyra lärdomspengar
Postad 17 januari 2010 - 16:31
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Hmm, nu har jag fixat inputknapparna så att det är rätt för min XTZ men ändå så envisas den med de gamla knapparna när jag använder XTZ i någon aktivitet.
Tillsammans med "COnnection Interrupted" i konfigurationsprogrammet så vill jag nog utnämna Harmony 900 till årets kalkonköp, vilken total flopp. Dyra lärdomspengar 
Jag vill bara hålla med dig !
Postad 17 januari 2010 - 17:05
Unregistereddf2e29de
-
Unregistereddf2e29de
-
Rookie
-
6 inlägg
Hejsan.
Funderar på att köpa mig en "Harmony one" eller "Harmony 900". Jag vet att den stora skillnaden är att Harmony 900 har RF. Alla enheter som jag vill styra är i mitt vardagsrum så som förstärkare, bluray, PS3, projektor och projektorduk.
Nu till mina frågor som jag hoppas att någon har kunskap om och kan besvara:
1. Eftersom alla enheter är i samma rum, är det då lönt att köpa en "Harmony 900"? Enheterna sitter under TV:n som står på en TV-bänk, förutom projektorn som sitter i taket precis bakom mig och projektorduken som sitter i taket ovanför TV:n. De enheterna som sitter under TV:n är synliga och kan drivas med IR.
2. Om jag använder en "Harmony one" och tex programmerar den så att den ska starta förstärkaren, blurayen, projektorn och rulla ner duken måste jag då typ "vifta omkring" eller ta sikte med fjärrkontrollen för att alla enheter ska starta?
3. Om jag programmerar en "Harmony one" som jag skrev i punkt 2 och att de startar enheterna i den ordningen och att IR signalen inte går fram till tex blurayen, måste jag då göra om proceduren eller känner fjärrkontrollen av att en speciell enhet inte har startats och att det då räcker att sikta på den enheten med fjärrkontrollen?
Tacksam för svar.
/Garet
Postad 17 januari 2010 - 17:10
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
3. Om jag programmerar en "Harmony one" som jag skrev i punkt 2 och att de startar enheterna i den ordningen och att IR signalen inte går fram till tex blurayen, måste jag då göra om proceduren eller känner fjärrkontrollen av att en speciell enhet inte har startats och att det då räcker att sikta på den enheten med fjärrkontrollen?
Det blir ett evigt tryckande på Help-knappen kan jag lova, du kommer nog att lessna snabbt på det, för det är mycket irriterande.
Postad 17 januari 2010 - 17:10
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Hejsan.
Funderar på att köpa mig en "Harmony one" eller "Harmony 900". Jag vet att den stora skillnaden är att Harmony 900 har RF. Alla enheter som jag vill styra är i mitt vardagsrum så som förstärkare, bluray, PS3, projektor och projektorduk.
Nu till mina frågor som jag hoppas att någon har kunskap om och kan besvara:
1. Eftersom alla enheter är i samma rum, är det då lönt att köpa en "Harmony 900"? Enheterna sitter under TV:n som står på en TV-bänk, förutom projektorn som sitter i taket precis bakom mig och projektorduken som sitter i taket ovanför TV:n. De enheterna som sitter under TV:n är synliga och kan drivas med IR.
2. Om jag använder en "Harmony one" och tex programmerar den så att den ska starta förstärkaren, blurayen, projektorn och rulla ner duken måste jag då typ "vifta omkring" eller ta sikte med fjärrkontrollen för att alla enheter ska starta?
Tacksam för svar. /Garet
Tänk på att du inte kan styra din PS3 med någon av dem, såvida du inte skaffar dig en svindyr "adapter", eftersom PS3an kör med bluetooth for sin fjärrkontroll. 1) Av den anledningen behöver du ingen 900. Om någon av dina enheter bara tar RF kan det vara smidigare med en 900, annars blir det precis lika bra med en One. 2) Det beror på enheterna. Prova med orginalfjärrarna och se hur riktningskänsliga de är. Vad jag har upplevt är Harmony One mindre riktningskänslig än orginalfjärrarna på mina enheter. 3) Det finns en hjälp-funktion som kan starta enheter som inte har startats genom att du svarar på frågor av typen "är den här enheten igång? [Ja/Nej]". Fjärrkontrollen kan inte känna av något sådant automagiskt dessvärre.
Postad 17 januari 2010 - 22:20
clarken
-
clarken
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
funderar på att leta efter nån begangnad Harmony 1000. När kom den och vad skall man ungefär tänkas betala för en sån?
Har en Tvix 4100, En sony str-db840QS, PS3 och en Philips Plasma jag vill köra med fjärren.
Funkar det tro. rätt gamla saker. speciellt stärkaren. finns den med i programvaran?
Postad 17 januari 2010 - 22:29
Gubbas83
-
Gubbas83
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
funderar på att leta efter nån begangnad Harmony 1000. När kom den och vad skall man ungefär tänkas betala för en sån?
Har en Tvix 4100, En sony str-db840QS, PS3 och en Philips Plasma jag vill köra med fjärren.
Funkar det tro. rätt gamla saker. speciellt stärkaren. finns den med i programvaran?
1000-1500kr skulle jag tro. Lycka till Oj missade frågan, Sonyn funkar med största säkerhet, likaså Plasman & tvix, men inte PS3an utan adapter, som är extra tillbehör tyvärr.
Redigerat av Gubbas83, 17 januari 2010 - 22:32.
Postad 18 januari 2010 - 00:04
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Har du varit i kontakt med supporten ang detta?
Postad 18 januari 2010 - 09:42
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Det blir ett evigt tryckande på Help-knappen kan jag lova, du kommer nog att lessna snabbt på det, för det är mycket irriterande.
Men fixa till det i konfig då! Man ska inte behöva använda Help annat än i undantagsfall, tex om signalen inte har gått fram. Dock är den så strak i signalen, vilket också är justerbart, att just det sällan är något problem. Jag brukar kunna rikta fjärren åt motsatt håll och signalen går ändå fram. Men det beror mycket på den mottagande enheten också.
Postad 20 januari 2010 - 14:49
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
LogitechHarmonyRemote7.7.0-WIN-x86.exe finns nu officiellt att ladda ner från Logitechs hemsida sen igår.
Nyfiken som man är ville jag ju veta vad som är nytt sen 7.6.0 men där går jag bet, lyckas inte hitta någon changelog nånstans tyvärr.
Postad 24 januari 2010 - 12:02
Dr Tinnitus
-
Dr Tinnitus
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Jag har en H900 och tycker den är kanonbra på många sätt, så det är definitivt inget kalkonköp som andra i tråden påstår.
Men, jag har ett par funderingar, eller önskemål kanske.
1. Jag har en förförstärkare Denon DAP-2500A där jag saknar en funktion i de koder som finns i databasen. Jag kan nämligen inte välja att slå på eller av "Digital Direct". Så det hade ju varit bra om man kunde lägga till i databasen så man kan ha det med i en Aktivitet.
2. Det drygt nog att sitta och pilla t ex med att lägga in ikoner för kanalerna i displayen, och knappa in vilka kanalnummer de ska ligga på. Så när man som jag har samma dekoder kopplad till två olika TV i var sitt rum, så de har varsin Aktivitet, ja då blir det extra drygt när man måste göra om detta kanalnummer och ikonpillande två gånger. Det hade alltså varit himla smart med en funktion där man kunde kopiera dessa och kanske andra inställningar för t ex knappar m.m. från en aktivitet till en annan. Då behöver man ju bara konfigurera detta en gång och sen använda denna konfig i flera olika aktiviteter bara genom att kopiera dem och sen kanske göra ev. ändringar. Istället för som nu tvingas göra om allt flera gånger.
Kanske herr Harmonologi läser detta och tar det in som ett förslag till ny funktion i en kommande update?
Dr Tinnitus
Postad 24 januari 2010 - 18:58
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Jag har en H900 och tycker den är kanonbra på många sätt, så det är definitivt inget kalkonköp som andra i tråden påstår.
Kalkonköp är nog att ta i, men det som har diskuterats är om den ger tillräckligt mycket mervärde över One för att vara värd prisskillnaden. Jag tror inte att det är någon som har sagt att H900 skulle vara dålig på något sätt, precis som alla de andra Harmony-fjärrarna är det säkerligen en kanonprodukt. Men, jag har ett par funderingar, eller önskemål kanske.
1. Jag har en förförstärkare Denon DAP-2500A där jag saknar en funktion i de koder som finns i databasen. Jag kan nämligen inte välja att slå på eller av "Digital Direct". Så det hade ju varit bra om man kunde lägga till i databasen så man kan ha det med i en Aktivitet.
Finns den knappen på orginalfjärren? Isf är det enkelt att lära in den själv så att den går att använda. Om inte, är du säker på att det finns ett sådant kommando som man kan skicka från en fjärrkontroll?
Postad 24 januari 2010 - 22:09
Dr Tinnitus
-
Dr Tinnitus
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Kalkonköp är nog att ta i, men det som har diskuterats är om den ger tillräckligt mycket mervärde över One för att vara värd prisskillnaden. Jag tror inte att det är någon som har sagt att H900 skulle vara dålig på något sätt, precis som alla de andra Harmony-fjärrarna är det säkerligen en kanonprodukt.
Finns den knappen på orginalfjärren? Isf är det enkelt att lära in den själv så att den går att använda. Om inte, är du säker på att det finns ett sådant kommando som man kan skicka från en fjärrkontroll?
För de som inte har behov för just RF-funktionen så går det ju i princip lika bra med en ONE och man sparar en bra slant. För mig som är i behov av just RF så är H900 en karamell, även om den är klart dyrare. Men jag röker ju inte så jag har ju råd..... Ja, det finns en sådan knapp för "Digital Direct" på originalfjärren, och jag vet att jag kan lära in den i H900 själv. Men det hade ju ändå varit bra om Harmony programmerat in den direkt i sina koder för denna apparat. Dr Tinnitus
Postad 26 januari 2010 - 10:15
putte69
-
putte69
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Oj, över 3000 inlägg... hur skall man hitta det man söker här. Jag har försökt med sökfunktionen men inte lyckats.
Min fråga: Hur är det att hantera 2 olika Logitech Harmony (895 & 555) med samma dator beträffande programmeringen?
/P.
Postad 26 januari 2010 - 18:08
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Jag hanterar en 885 och en One genom att ha två unika konton helt enkelt.
Postad 26 januari 2010 - 21:10
sensei
-
sensei
-
Användare
-
-
115 inlägg
Har du varit i kontakt med supporten ang detta?
Tack för ditt svar, nej jag har inte vart det. Jag orkar inte och resonerar att andra med mer ork rimligen borde ha samma problem. Nu har jag dessutom fått in det viktigaste i fjärren. Måste säga att det inte riktigt passar mig med "tänket" kring aktiviteter. Det borde jag kanske ha luskat ut innan köp, men jag trodde att "sequences" kunde lösa det mesta. Men det är borttaget i 900. Problemen åsido så skulle jag råda de som är i färd att lägga 3200 kr på en fjärr att fundera på om man gillar aktivetits-systemet och har energi för den ganska omständliga konfigurationsprocessen.
Postad 28 januari 2010 - 23:01
cezar
-
cezar
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Tips på billiga ir receivers till min asrock så jag kan använda min 555 till den?
Postad 29 januari 2010 - 10:07
mirazelda
-
mirazelda
-
Användare
-
-
150 inlägg
Hej,
Är nybliven H One-ägare och måste säga att den är klockren på alla sätt och vis. En fråga dock: Kan man ändra namnen på aktiviteterna i fjärren? Skulle vilja att aktiviteterna heter "Blu-ray" bara istället för "Titta på DVD" till exempel.
Mvh/Mz
Edit: Sorry..löst.
Redigerat av mirazelda, 29 januari 2010 - 10:19.
Postad 31 januari 2010 - 02:13
stevenD
-
stevenD
-
Lärjunge
-
-
271 inlägg
har en Harmony 555 som jag inte tycker fungerar riktigt bra. Frågan är om det är värt att gå upp till en One eller någon annan modell, eller om det r samma skit med dem.
Jag har:
Pioneer TV
Marantz AV Receiver
Tvix Mediaspelare
Humax HDPVR
Plex MediaCenter (MacMini)
Det som inte fungerar så bra är t.ex. när man bläddrar i listor i Tvixen, HDPVRen och Plex. Responsen är seg och ibland ingen respons allt. Man får se till att trycka på knapparna rikitgt ordentligt och inte med för kort mellanrum.
Jag har försökt tveaka inställningarna i samråd med supporten men lyckas inte få det bättre.
Kan en uppgradering till en "lyxigare" Harmony lösa problemet?
Postad 31 januari 2010 - 02:40
Unregisteredcc23e210
-
Unregisteredcc23e210
-
Veteran
-
-
1 766 inlägg
Det som inte fungerar så bra är t.ex. när man bläddrar i listor i Tvixen, HDPVRen och Plex. Responsen är seg och ibland ingen respons allt. Man får se till att trycka på knapparna rikitgt ordentligt och inte med för kort mellanrum.
Jag har försökt tveaka inställningarna i samråd med supporten men lyckas inte få det bättre.
Kan en uppgradering till en "lyxigare" Harmony lösa problemet?
Jag har en Harmony One och jag upplever också den där segheten när jag bläddrar runt i min Tvix (6600N). Med orginalfjärren går det snabbt, men med Harmonyn blir det segt som sirap. Har inte hittat någon lösning än.
Postad 31 januari 2010 - 12:25
laze
-
laze
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag fundera på att köpa en harmony 900, dock har jag ett par frågor.
Hur är räckvidden? klarar rf-signalen att gå igenom en betongvägg?
Behövs rf-ir omvandlaren för att kunna styra en enhet eller sänder fjärren ut ir signaler också? tänkte om jag vill styra en tv i ett annat rum där inte rf-ir omvandlaren finns.
Postad 31 januari 2010 - 17:05
Dr Tinnitus
-
Dr Tinnitus
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Jag fundera på att köpa en harmony 900, dock har jag ett par frågor.
Hur är räckvidden? klarar rf-signalen att gå igenom en betongvägg?
Behövs rf-ir omvandlaren för att kunna styra en enhet eller sänder fjärren ut ir signaler också? tänkte om jag vill styra en tv i ett annat rum där inte rf-ir omvandlaren finns.
Jag har en H900 RF går genom betongvägg japp. Själva fjärren sänder ut både RF och IR, och man kan i configureringen bestämma vilka apparater som ska styras av IR eller RF. Det är dessutom väldigt bra ork i fjärrens egen IR, då man kan rikta den nästan åt vilket håll som helst i ett rum och det funkar ändå, även om originalfjärren måste siktas mer noga. Jag har en Samsungplasma och Comhem HD-dekoder samt ljudanläggningen i vardagsrummet, och en Panasonicplasma i sovrummet. Allt i vardagsrummet styr jag med RF där alltså RF>IR-omvandlaren står, och TV:n i sovrummet med IR. Det betyder att i aktiviteten "Vardagsrum" så sänder fjärren bara ut RF. Men i aktiviteten "Sovrum" så sänder den ut både RF och IR, så jag från sovrummet kan styra dekodern i vardagsrummet och TV:n i sovrummet. Funkar mycket bra helt enkelt. Dr Tinnitus
Redigerat av Dr Tinnitus, 31 januari 2010 - 17:08.
Postad 31 januari 2010 - 18:21
laze
-
laze
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag har en H900
RF går genom betongvägg japp.
Själva fjärren sänder ut både RF och IR, och man kan i configureringen bestämma vilka apparater som ska styras av IR eller RF.
Det är dessutom väldigt bra ork i fjärrens egen IR, då man kan rikta den nästan åt vilket håll som helst i ett rum och det funkar ändå, även om originalfjärren måste siktas mer noga.
Jag har en Samsungplasma och Comhem HD-dekoder samt ljudanläggningen i vardagsrummet, och en Panasonicplasma i sovrummet.
Allt i vardagsrummet styr jag med RF där alltså RF>IR-omvandlaren står, och TV:n i sovrummet med IR.
Det betyder att i aktiviteten "Vardagsrum" så sänder fjärren bara ut RF. Men i aktiviteten "Sovrum" så sänder den ut både RF och IR, så jag från sovrummet kan styra dekodern i vardagsrummet och TV:n i sovrummet.
Funkar mycket bra helt enkelt.
Dr Tinnitus
Tack för svaret, det är precis så som jag också vill göra. Blir ett köp i veckan.
Postad 01 februari 2010 - 10:28
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Beställde en Harmony 900 efter att ha läst runt på forumet, valet stod mellan Harmony 1100 och Harmony 900 men efter smakråd med frugan blev det en 900 då den fungerar enhands vilket det ofta blir hemma hos oss.
Något man ska tänka på med denna enhet? Är ju inte som de flesta här en poweruser utan jag vill eliminera 4 fjärrisar till TV, PS3, Kabelbox och Aircondition samt eventuellt till en stand by killer. Jag har alltså ganska få enheter nu som ska köras via denna kontroll.
/Henke
Postad 01 februari 2010 - 10:46
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Beställde en Harmony 900 efter att ha läst runt på forumet, valet stod mellan Harmony 1100 och Harmony 900 men efter smakråd med frugan blev det en 900 då den fungerar enhands vilket det ofta blir hemma hos oss.
Något man ska tänka på med denna enhet? Är ju inte som de flesta här en poweruser utan jag vill eliminera 4 fjärrisar till TV, PS3, Kabelbox och Aircondition samt eventuellt till en stand by killer. Jag har alltså ganska få enheter nu som ska köras via denna kontroll.
/Henke
Tänk på att om du ska kunna styra en PS3 behöver du en extra adapter, eftersom PS3 kör med Bluetooth för fjärren. En sådan adapter finns från logitech, men den är dyr. Ta med det i beräkningarna. Vad är det som gör att du väljer 900 över One? Är inbyggd RF ett måste?
Postad 01 februari 2010 - 11:08
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Tänk på att om du ska kunna styra en PS3 behöver du en extra adapter, eftersom PS3 kör med Bluetooth för fjärren. En sådan adapter finns från logitech, men den är dyr. Ta med det i beräkningarna.
Vad är det som gör att du väljer 900 över One? Är inbyggd RF ett måste?
Hej! Jo den adaptern är ju beställd den också såklart men tack för påminnelsen  Valet föll på 900 eftersom den har RF och några enheter bor i ett skåp och syns alltså inte, frugan gillar att ha det clean bland kablar och enheter. Inte som mitt datarum där det inte är snygt utan mer funktionellt  Hade jag kunnat lösa det likadant med One så hade det självklart blivit en sådan istället, men One klarar inte Nexas uttag väl? Och jag kommer ju ha en Stand-by Killer som ska slås av och på med fjärren, 0.2w kan jag ta men inte 6st enheter som står och brummar på stand-by... /Henke
Postad 01 februari 2010 - 11:17
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Hej!
Jo den adaptern är ju beställd den också såklart men tack för påminnelsen 
Valet föll på 900 eftersom den har RF och några enheter bor i ett skåp och syns alltså inte, frugan gillar att ha det clean bland kablar och enheter. Inte som mitt datarum där det inte är snygt utan mer funktionellt  Hade jag kunnat lösa det likadant med One så hade det självklart blivit en sådan istället, men One klarar inte Nexas uttag väl? Och jag kommer ju ha en Stand-by Killer som ska slås av och på med fjärren, 0.2w kan jag ta men inte 6st enheter som står och brummar på stand-by...
/Henke
Nej, det stämmer, One klarar inte Nexas brytare OotB, utan man får köra med en separat IR-RF lösning för det. Du hade inte listat Nexa-brytarna när du berättade vilka enheter du skulle styra  Jag kände inte till vad en Stand-by Killer var för något, så det visste jag inte till att det var en sådan. Det finns lösningar till One också. Till andra fjärrar som har vanliga batterier finns det RF-batterier som skickar ut en sådan signal, men de funkar inte med One, eftersom den har ett proprietärt batteri. Tänk på att om dina enheter står i ett skåp räcker det inte med att fjärren skickar RF, utan du måste ha en RF-IR omvandlare i skåpet som når alla enheterna.. de förstår inte RF ifall de är gjorda för IR. Men det kanske redan är löst det också?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Fjärrkontroller
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|