Inte långt kvar på köksrenoveringen!
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 11 January 2015 - 10:35
Postad 11 January 2015 - 14:45
Och du åkte på en räkmacka när du byggde dina hade jag inte gjort jobbet så hade du väl ännu funderat.Hade dom inte dykt upp färdigbyggda hade jag aldrig köpt två till, men nu kunde jag inte låta bli.
Dom är för små ja. Lika stora som Boom byggde.
Men min tanke är att dom två bak inte ska behöva gå fullt.
Ska prova mej lite fram.
Postad 11 January 2015 - 15:21
Postad 11 January 2015 - 15:23
skönt, när man har ett kök blir livet lite enklareSåååååå gött, nu är kakelsättningen strax igång, det blandas fix i källaren i detta nu.
Bagarn jag som får kämpa med att få in en , eller byta ut en liten Audio Pro mot en något större bas. Tänk om man hade ett rum till som man kunde lägga beslag på och göra till ett musik/filmrum. Jaja man är aldrig nöjd hur man gör
Postad 11 January 2015 - 15:29
Om du har ett normalstort rum så får du också in några hundra liter låda.
Postad 11 January 2015 - 15:36
Postad 11 January 2015 - 17:02
Vad vet du om det har du varit hemma vid mig så slut att tro som en gammal kärring.Varför uppfinna hjulet igen? Hellre räkmacka än att stå där med ett undermåligt bassystem som ändå har kostat 30 papp
Postad 11 January 2015 - 17:03
vad menar du?Vad vet du om det har du varit hemma vid mig så slut att tro som en gammal kärring.
Postad 11 January 2015 - 17:31
Vad vet du om det har du varit hemma vid mig så slut att tro som en gammal kärring.
Ditt aggressiva sätt att argumentera i kombination med dålig grammatik gör dina inlägg underhållande istället för att bara vara skitjobbiga
Postad 11 January 2015 - 17:39
Om man omformulerar ?vad menar du?
Har du varit vid mig och sett hur det ser ut .Eftersom du verkar veta hur stora lådor jag har.och vad vet du om undermåligt bassystem .
Om en dyslektiger skulle skriva till dig .Så som han/hon pratar skulle du komentera det då?Ditt aggressiva sätt att argumentera i kombination med dålig grammatik gör dina inlägg underhållande istället för att bara vara skitjobbiga
Postad 11 January 2015 - 17:42
Jag tolkade det som att han pratade om att ta lärdom av andra jämfört med att bygga efter eget huvud.
Varför skulle det vara något negativt att kopiera ett beprövat recept? Förutom då att man inte kan skryta om det efteråt....
Postad 11 January 2015 - 17:48
Jo troligen så gör han det han tycks gilla det .Varför överhuvod taget posta en sån komentar direkt efterråt.Pratar Zartok om ditt system kalle12dussin?
Jag tolkade det som att han pratade om att ta lärdom av andra jämfört med att bygga efter eget huvud.
Varför skulle det vara något negativt att kopiera ett beprövat recept? Förutom då att man inte kan skryta om det efteråt....
Postad 11 January 2015 - 18:22
Jag vet inte vad du har spenderat på dina basar och du har aldrig sagt det så jag kan omöjligen känna till det. Däremot vet jag att du talat om en förrädare som gav ut information om undermåliga basar. Det handlade just om det aktuella elementet 5400 och att dom behövde runt 200 lite i sluten låda.
Ja, om jag minns rätt alltså. Det var iaf något sånt som gjorde att baker byggde sina i 200 liter. Hans nya är ju inte lika stora och dom är också sämre pga just det problemet. Det säger han ju själv också, han ska inte ens låta dom spela fullt.
Postad 11 January 2015 - 18:34
Postad 11 January 2015 - 18:40
Om man ser på det här sättet i stället som jag tycker är bättre.Det kan ju ha varit egendom vi pratar mycket bas här också
Jag vet inte vad du har spenderat på dina basar och du har aldrig sagt det så jag kan omöjligen känna till det. Däremot vet jag att du talat om en förrädare som gav ut information om undermåliga basar. Det handlade just om det aktuella elementet 5400 och att dom behövde runt 200 lite i sluten låda.
Ja, om jag minns rätt alltså. Det var iaf något sånt som gjorde att baker byggde sina i 200 liter. Hans nya är ju inte lika stora och dom är också sämre/pga just det problemet. Det säger han ju själv också, han ska inte ens låta dom spela fullt.
så vet han inte ens hur mycket låddist han har vid 200 liter eller som dom som han har köpt på 150 liter vad dom ger i dist.
allt baseras på lite uträkningar i ett simulerings program där inte ens mängden dämpmatrial stämmer så tror man på ett program så är man helt fel ute.
Men han borde kunna peta in runt 93volt inna det uppkommer någon större dist sen är det beroende på dämpmatrialet i dom .
Det finns mera att skriva men lite får man nog tänka tillsjälv .
Postad 11 January 2015 - 18:45
... ty lite får man nog tänka till själv
Redigerat av Zartok, 11 January 2015 - 18:46.
Postad 11 January 2015 - 18:59
Dvs kanske 20-40 liter för lite.
Jag tror inte att det betyder speciellt mycket i verkligheten.
Om man bara har två för små lådor kanske man får köra dom lite för hårt, och då blir det kanske inte bra.
Nu har jag ju sex, och dom 32 literna dom i fram pumpar är viktigare än dom 16 literna dom där bak kan pumpa.
Det blir bara som lite extra.
Postad 11 January 2015 - 19:00
Självklart så räckte inte plattorna, så det på den gamla pipan får sättas imorgon.skönt, när man har ett kök blir livet lite enklare
.
Bagarn jag som får kämpa med att få in en , eller byta ut en liten Audio Pro mot en något större bas. Tänk om man hade ett rum till som man kunde lägga beslag på och göra till ett musik/filmrum. Jaja man är aldrig nöjd hur man gör
Det ser ju lätt ut som röva med hela vardagsrummet fullt i lådor med..
Det handlar bara om att våga
Så sant som det är sagt!Det handlar kanske om vill och får också. Men det är absolut inte detsamma som att det inte går.
Redigerat av Evil Homer, 11 January 2015 - 19:03.
Postad 11 January 2015 - 19:05
Postad 11 January 2015 - 19:43
okej är det dom som ligger på180 liter då vet jag vilka det är kolla lacken på spolarna på dom har för mig att han körde dom ganska hårt så det luktade bränd spole om dom.Bara för att det inte ska bli några missförstånd nu, så ligger dom nya på någonstans runt 170-180 liter.
Dvs kanske 20-40 liter för lite.
Jag tror inte att det betyder speciellt mycket i verkligheten.
Om man bara har två för små lådor kanske man får köra dom lite för hårt, och då blir det kanske inte bra.
Nu har jag ju sex, och dom 32 literna dom i fram pumpar är viktigare än dom 16 literna dom där bak kan pumpa.
Det blir bara som lite extra.
Postad 11 January 2015 - 20:05
Har man bara ett rum till det så skulle jag gärna gå all in. Vi flyttade till vårat boende tillfälligt för 19år sen med tanke på att vi ville ha större och då få andra möjligheter till bla. musikrum som tanken var då. Men vi har inte hittat rätt hus på rätt ställe samt att vi trivs väldigt bra där vi bor. Sen blir man mer bekväm med åren.Man måste våga att gå all out och göra en lösning som inte ser ut som en drös med lådor, tex förskjuta en hel vägg, det ger mycket volym om man går ända upp till taket.
Jag vill inte ha et vardagsrum som Niklas säger fullt med lådor. Dock kunde jag tänka mig lite andra lösningar för att stärka riggen men i det stora hela är jag väldigt tacksam att min kära hustru tycker denna hobby är Okej och inte gnäller om att det kostar pengar eller är onödigt.
Postad 11 January 2015 - 20:24
Om en dyslektiger skulle skriva till dig .Så som han/hon pratar skulle du komentera det då?
Finns flertalet dyslektiker som skriver på div. forum som inte är i närheten lika underhållande som dig. Se det som en komplimang!
Postad 11 January 2015 - 21:53
okej är det dom som ligger på180 liter då vet jag vilka det är kolla lacken på spolarna på dom har för mig att han körde dom ganska hårt så det luktade bränd spole om dom.
Han har kört dom hårt. Det vet jag. Han körde ett sånt steg jag har per element.
Dvs 8000 watt per element. Inte så smart..
Men jag har ju lyssnat på dom i två rum (dock inte mitt eget än
No danger on the roof.
Postad 11 January 2015 - 22:13
Och du re mätte dom på plats förstår jag eller var multimetern trasig.Han har kört dom hårt. Det vet jag. Han körde ett sånt steg jag har per element.
Dvs 8000 watt per element. Inte så smart..
Men jag har ju lyssnat på dom i två rum (dock inte mitt eget än) och dom låter som dom ska.
No danger on the roof.
Postad 11 January 2015 - 22:20
Dom mäter och låter precis som dom ska.
Jo. Hade du inte haft så långt hade du knipit dom DIREKT.
Postad 12 January 2015 - 03:33
Skulle jag gissa så skulle jag tro att du ingen hade anmärkt på något om du vore lite trevligare och inte hoppade på alla som skrev något. Finns många dyslektiker här, jag är en av dom. Jag blir inte alls mobbad för att jag skriver som en kråka. Jag tror dock det har att göra med att jag inte är så aggressiv.Om en dyslektiger skulle skriva till dig .Så som han/hon pratar skulle du komentera det då?
Postad 12 January 2015 - 05:52
Jag tror inte att jag hade köpt dom när jag köper så vill jag att det skall vara nytt . Iallafall när det gäller elektronik.Han som köpte dom innan mej har rätt bra koll. Det är en Faktisktian som du vet vem det är.
Dom mäter och låter precis som dom ska.
Jo. Hade du inte haft så långt hade du knipit dom DIREKT.
Men man får gratulera nu när du är uppe i dom riktiga pumpvolymerna.
Postad 12 January 2015 - 12:35
Skulle jag gissa så skulle jag tro att du ingen hade anmärkt på något om du vore lite trevligare och inte hoppade på alla som skrev något. Finns många dyslektiker här, jag är en av dom. Jag blir inte alls mobbad för att jag skriver som en kråka. Jag tror dock det har att göra med att jag inte är så aggressiv.
+1
Postad 12 January 2015 - 19:48
Postad 12 January 2015 - 20:03
Redigerat av MattiasBGD, 12 January 2015 - 20:05.
Postad 13 January 2015 - 13:52
Postad 13 January 2015 - 17:05
Sant försökte snåla lite men jag har redan ändrat mig till ett par noctua, med lite tur behöver man inget extra motstånd på heller tack vare low noise adaptern, kört steget i ca 4timmar på medel volym och luften som kommer ur det med original fläktarna är fortfarande svalSkulle den. Men varför köpa en sån när det finns Noctua?
Postad 13 January 2015 - 18:21
Smidigt iaf.
Redigerat av Unregistered31eb059f, 13 January 2015 - 18:22.
Postad 13 January 2015 - 18:25
https://www.prisjakt...kt.php?p=234630
Postad 13 January 2015 - 18:33
Sant försökte snåla lite...
Ja.. Då kunde du ju ha sparat 30 kronor och chansat på nåt obeprövat.............
Postad 13 January 2015 - 18:34
Bäckar små! ;-)Ja.. Då kunde du ju ha sparat 30 kronor och chansat på nåt obeprövat.............
Nä men det var blandade omdömmen på prisjakt DB mässigt och ngn rekomenderade de andra istället
Redigerat av Degpojken, 13 January 2015 - 18:36.
Postad 13 January 2015 - 19:21
Jag tror inte att jag hade köpt dom när jag köper så vill jag att det skall vara nytt . Iallafall när det gäller elektronik.
Men man får gratulera nu när du är uppe i dom riktiga pumpvolymerna.
Så du köpte dina toppar nya?
Postad 13 January 2015 - 20:45
Total renoverade med nya element och filter var det något mera.Så du köpte dina toppar nya?
Postad 13 January 2015 - 20:55
En del säger tryck in dom i hörnen,andra säger att det är helt fel,finns det någon allmän opinion om detta.
Postad 13 January 2015 - 21:22
Innan jag börjar flytta runt,finns det någon grundregel var man skall ha basarna.
En del säger tryck in dom i hörnen,andra säger att det är helt fel,finns det någon allmän opinion om detta.
http://www.sonicdesi...e/subplace.html
http://www.harman.co...rs/multsubs.pdf
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?