Postad 25 December 2007 - 18:32
Nu när det är mellandagsrea är det någon som vet om det finns nån affär som har sjyssta priser på HD filmer så att man har något att slösa bort sina julklappspengar på?
Postad 25 December 2007 - 18:45
Hej hej och God Jul!
Nu när det är mellandagsrea är det någon som vet om det finns nån affär som har sjyssta priser på HD filmer så att man har något att slösa bort sina julklappspengar på?
https://www.minhembi...howtopic=180063
https://www.minhembi...howtopic=180518
Redigerat av diabolo, 25 December 2007 - 18:57.
Postad 26 December 2007 - 22:18
PQ

SQ

'Pan's Labyrinth' arrives on HD DVD with a 1080p/VC-1 transfer (identical to the Blu-ray) that dazzles the eye as effortlessly as the film haunts the imagination. Colors are rich, the palette is painterly, and bold reds leap off the screen.
Though there’s likely to be an ongoing debate over New Line’s use of DNR on this title, the film's Spanish DTS HD Master Audio 7.1 surround track is inarguably exceptional.
Simply put, this mix is all about dynamics and immersion. The rear speakers rarely rest, populating the quietest scenes with the ambient hum of insects in the wind-swept forest. As tension mounts, the LFE channel pulses with powerful bass tones while the rear soundscape introduces the eerie melodies of the score.

http://hddvd.highdef...slabyrinth.html
Redigerat av henke007, 26 December 2007 - 22:24.
Postad 27 December 2007 - 09:49
Tyvärr inte många filmer i det erbjudandet som fick mig att storhandla, men beställde ändå "Harry Potter: the goblin of fire" och "Jarhead". Inte läst ngn harry potter-bok och har väl som mest zappat förbi ngn potter-film när de sänts på tv. Har alltid haft tanken att det är "sagan om ringen" för barn... men men nu hoppas jag att jag har fel.
Postad 27 December 2007 - 14:25
Som nybliven HD DVD-ägare tänkte jag slå till på Matrix-boxen. Nån som sett hur bildkvaliten är
på dessa filmer? Vore kul med några filmer med referenskvalite!! Några förslag?
MVH Lundis
Postad 27 December 2007 - 14:29
Idag låg bägge filmerna i brevlådan!
Bra jobbat HDMS!
Blev så glad att jag genast beställde Hot Fuzz från dom.
Är inte van med så här snabba leveranstider och kan verkligen rekommendera andra att köpa från HDMS!
Det blir nog lite Bourne ikväll!
Postad 27 December 2007 - 15:27
Jag har dem och tycker att det är riktigt bra kvalite. Speciellt på Matrix Reloaded när Neo fightas på slottetHej!
Som nybliven HD DVD-ägare tänkte jag slå till på Matrix-boxen. Nån som sett hur bildkvaliten är
MVH Lundis
Postad 27 December 2007 - 15:29
Riktigt bra bild på filmerna i Matrix-boxen enl. mig. Var de första filmerna jag köpte med:DHej!
MVH Lundis
Postad 27 December 2007 - 15:53
Bifogad fil(er)
Postad 27 December 2007 - 16:02
Hoppas du blir nöjd med film, bild och ljud!
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 27 December 2007 - 16:03.
Postad 27 December 2007 - 16:02
Postad 27 December 2007 - 16:04
KingCat: Serien är guld, men det måste väl ändå vara världens sämsta förpackning någonsin...
hehe nää fin förpackning, lite jobbig dock att packa ihop bara
Postad 27 December 2007 - 16:13
'Deadliest Catch - Season 3' Arrives On HD DVD
Discovery Communications, parent company of Discovery Channel, has announced that the third season of documentary series Deadliest Catch will be available to own in high-definition on HD DVD, this January, for $59.95 SRP. You may pre-order/order the HD DVD set via the Discovery Channel Store. Date of retail store availability is still pending confirmation.
http://dsc.discovery...liestcatch.html
Postad 27 December 2007 - 16:57
När filmen startade så satt jag som ett frågetecken: Bilden var en fyrkant mitt i rutan och urusel kvalitet, men sen drog filmen i gång på "allvar" och blev widescreen med en mycket bra bildkvalitet. Klara och rena färger!
Ljudet: i tal partierna är det lite lågt men så fort musiken/konsertscenerna visas brilljerar ljudet och är helt underbart att lyssna på.
PQ: 4/5
SQ: 5/5
Info: ABBA - The Movie (1977)
Speltid 142 minuter (Huvudfilmen är 95 minuter och en intervjuv från 2005 med Björn, Benny och Lasse Hallström är runt 40 minuter)
Huvudfilmen: 1080i kodat med VC-1. Huvudmenyn är däremot i MPEG4/AVC.
DTS HD Master Audio 5.1 samt Dolby Digital Stereo
Jag köpte mitt ex från Play, men den finns även på Discshop
Redigerat av crest, 27 December 2007 - 18:00.
Postad 27 December 2007 - 18:41
Jag har dem och tycker att det är riktigt bra kvalite. Speciellt på Matrix Reloaded när Neo fightas på slottetHej!
MVH Lundis
Vilken tur då... Har redan tryckt på beställknappen...boxen kommer imorrn
Tack för svaret ändå...
Postad 27 December 2007 - 20:05
Postad 27 December 2007 - 23:47
'Michael Clayton' Coming to HD DVD, Blu-ray Disc
Warner Home Video has announced Michael Clayton, starring George Clooney as a special "clean up" artist for a large law firm, will be released February 19 on Combo Format HD DVD and Blu-ray Disc. The release is timed day-and-date with the standard DVD debut.
Michael Clayton will be presented in widescreen 2.4:1 1080p video on both high definition formats. Neither format will offer lossless audio, as the HD DVD will include Dolby Digital Plus 5.1 audio, while the Blu-ray Disc includes Dolby Digital 5.1.
Special features will be fairly light for this release with no inclusion of high-def exclusives. The full suite of extras will include alternate scenes and a feature-length commentary with writer/director Tony Gilroy and editor John Gilroy.
Michael Clayton will carry an SRP of $35.99 on both Combo Format HD DVD and Blu-ray Disc. The Blu-ray front and back covers and HD DVD back covers are now available for viewing on their respective disc detail pages.4160.jpg 118.83K 0 Antal nerladdningar
http://www.apple.com...michaelclayton/
Postad 28 December 2007 - 01:05
'Michael Clayton' Coming to HD DVD, Blu-ray Disc
Warner Home Video has announced Michael Clayton, starring George Clooney as a special "clean up" artist for a large law firm, will be released February 19 on Combo Format HD DVD and Blu-ray Disc. The release is timed day-and-date with the standard DVD debut.
Michael Clayton will be presented in widescreen 2.4:1 1080p video on both high definition formats. Neither format will offer lossless audio, as the HD DVD will include Dolby Digital Plus 5.1 audio, while the Blu-ray Disc includes Dolby Digital 5.1.
Special features will be fairly light for this release with no inclusion of high-def exclusives. The full suite of extras will include alternate scenes and a feature-length commentary with writer/director Tony Gilroy and editor John Gilroy.
Michael Clayton will carry an SRP of $35.99 on both Combo Format HD DVD and Blu-ray Disc. The Blu-ray front and back covers and HD DVD back covers are now available for viewing on their respective disc detail pages.4160.jpg 118.83K 0 Antal nerladdningar
http://www.apple.com...michaelclayton/
Såg den på bio. Var bättre än jag förväntat mig, så det blir ett givet köp, även om George Cloney is a little fikusfrukt
Postad 28 December 2007 - 13:32
beowulf.jpg 142.08K
0 Antal nerladdningar
Postad 28 December 2007 - 14:24
20071228035.jpg 539.59K
0 Antal nerladdningar
Postad 28 December 2007 - 15:25
Här kommer det två länkar till sajter som man kan besöka och kolla upp ifall filmen man är intresserad av har schysst kvalitet:
Highdefdigest HD DVD Reviews
HDdb.net
Redigerat av crest, 28 December 2007 - 15:39.
Postad 28 December 2007 - 16:43
Total Recall
The Pianist
Bourne Supremacy
Bourne Ultimatum
Det intressanta är priset 856 kr.
Samma filmer på HDmoviesource kostar 771 kr inkl frakt (Beställer alltid härifrån annars)
Känns inte jätteblodigt med 85 kr mer då man får klämma samt får svenska utgåvor med svensk text
Postad 28 December 2007 - 16:46
Crank
SAW III
Heartbreak Kid
Eastern Promises
The Kingdom
The Bone Collector
Fear and Loathing in Las Vegas
Jet Li's Fearless
The Good Shepherd
Serenity
Dune
Meet the Fockers
The Big Lebowski
o en pre order
o på väg är Aeon Flux, Pan's Labyrinth och Hurricane
Hello, my name is D. and I'm an HD DVD addict
Postad 28 December 2007 - 16:59
Postad 28 December 2007 - 17:06
Fearless ska ju tydligen vara en riktig referensrulle om jag förstått saken rätt...??
http://hddvd.highdef...m/fearless.html
http://www.avrev.com.../fearless.shtml
http://www.dvdtown.c...fearless/4654/2
schyssta actionscener
Redigerat av diabolo, 28 December 2007 - 17:07.
Postad 28 December 2007 - 17:24
movieline i Gbg och vill varna folk att köpa
denna svenska utgåva som löjligt nog är den sönderklippta
versionen på 119 min. Har själv köpt U.S versionen på
144 min.
Kan inte fatta att de fortfarande släpper samma
längd på HD som på reg2 dvd.n..
Postad 28 December 2007 - 17:39
Hade tänkt beställa lite filmer men kommer fasen inte in på Axelmusics hemsida ens... bara hos mig det strular...?
Postad 28 December 2007 - 17:49
Fungerar bra för mig, men för någon månad sedan så var det helt omöjligt att bläddra på sidan.Får ursäkta mig lite för ett kommande OT inlägg men jag ställde frågan i den officiella Axelmusic-tråden och där är det dött...!
Hade tänkt beställa lite filmer men kommer fasen inte in på Axelmusics hemsida ens... bara hos mig det strular...?
Postad 28 December 2007 - 17:51
Postad 28 December 2007 - 17:51
Var på Mediamarkt i Sundsvall och köpte 4 filmer
Total Recall
The Pianist
Bourne Supremacy
Bourne Ultimatum
Det intressanta är priset 856 kr.
Samma filmer på HDmoviesource kostar 771 kr inkl frakt (Beställer alltid härifrån annars)
Känns inte jätteblodigt med 85 kr mer då man får klämma samt får svenska utgåvor med svensk text
214/st är ju ganska ok. Om du är intresserad av svenska utgåvor kan jag tipsa om discshop hd-deal 5 för 4. Tycker det svider när man köper hddvd, köpte fem härom dagen : 1100:-
Ska börja bearbeta min lokala videobutik så att man kan hyra en och annan film mellan köpen.
kollade in baksidan av the shining idag ute på
movieline i Gbg och vill varna folk att köpa
denna svenska utgåva som löjligt nog är den sönderklippta
versionen på 119 min. Har själv köpt U.S versionen på
144 min.
Kan inte fatta att de fortfarande släpper samma
längd på HD som på reg2 dvd.n..
Var där för första gången i förrgår, tyckte att hddvd-skivorna var dåligt exponerade samt att de överlag var lite dyra. Trevligt dock med en renodlad filmaffär. Deras hemsida är riktigt komisk...
Edit: Gjorde ett besök hos min Uthyrare, Videomix, de hade nyligen haft ett möte angående HD. De skulle med största sannolikhet bara satsa på ett format och det lutade enligt honom åt BD.
Läge att fler frågar efter hddvd så kanske de vågar satsa även på det.
Redigerat av JMKbiker, 28 December 2007 - 19:00.
Postad 28 December 2007 - 18:56
på Movieline i Gbg med tanke på vilken stoor affär det är med bara film.
Men de börjar få ett stort utbud ,mera än Media Markt iaf, dock tycker jag
de hade dåligt med Transformers inne den borde ju ha ett stort ställl själv
BD har inte överdrivet stor yta men HD DVD har ännu mindre filmerna står och trängs
med ryggarna utåt och HD DVD från WB ligger på te x 279 kr rätt saftigt, håller med dig
där JMKbiker. Jag importerar all HD DVD film ändå men nån regionskodad BD
kan alltid slinka med om man har kundrabatt, har köpt DVD där
i många år sorry för OT..
Postad 28 December 2007 - 19:04
PQ
SQ
Eastern Promises arrives on HD DVD with a magnificent 1080p/VC-1 transfer.
the source is pristine -- I didn’t spot any artifacting, digital noise, or edge enhancement.
For such a dark film, skintones are impeccably natural, contrast is strong, and black levels are pure and unaffected by crush. Likewise, fine detail is flawless and maintains a remarkable degree of clarity in even the heaviest shadows. I could count individual bricks on distant buildings, see the tiniest specks of blood spatter, and note the skin texture beneath Mortensen's tattoos. In fact, I didn't catch one hint of softness throughout the entire picture.

http://hddvd.highdef...rnpromises.html
Postad 29 December 2007 - 02:02
Image.jpg 61.95K
0 Antal nerladdningar
Postad 29 December 2007 - 03:46
Postad 29 December 2007 - 11:58
"HD DVD wont die any time soon, those who think that, also thinks that monkeys pop out of magicians asses"
Postad 29 December 2007 - 13:29
Matrix Triologin
Transformers
gillar att det fanns ett Audio format på Matrix: Dolby TrueHD 5.1 Surround (48kHz/16-bit).
Matrix i 1080p är fantastiskt. Speciellt när man kör på 106" Projektor.
Jag var lika imponerad av bilden som med ljudet.
Många filmer står såklart på inköpslistan just nu
Postad 29 December 2007 - 18:24
Postad 30 December 2007 - 01:23
alla filmerna i Jack Ryan boxen
mkt bra bild och ljud på alla Sum off all fears var nog bäst,
tillsammans med Clear and present danger..
gillar verkligen dessa filmer men mest de med Harrisson Ford
Postad 30 December 2007 - 01:34
Köpte blood diamond
ingen större hd upplevelse, knappt märkbart bättre än dvd
Har dock bara en hitachi tw200 (720p)
Tackar i förhand :-)
Postad 30 December 2007 - 01:43
film recensioner mm.Någon som kan lägga in länk eller ett par filmer som håller 5 av 5 i bild
Köpte blood diamond
ingen större hd upplevelse, knappt märkbart bättre än dvd
Har dock bara en hitachi tw200 (720p)
Tackar i förhand :-)
http://www.hddvd.org/hddvd/
http://hddvd.highdef...om/reviews.html
+ HD DVD User's PQ & AQ Reference Thread Part 2
Postad 30 December 2007 - 08:46
Beställde precis Matrix Trilogy från Discshop. 399:- som guldkund. Bra pris.
Lyckos... Själv betalade jag knappt 500. Attans va HD-sugen jag är nu!! Får nog Matrixboxen
på onsdag!!! Hur ska man klara av att vänta?
Lundis
Postad 31 December 2007 - 00:58
'Bee Movie' -- pre-release "buzz"
bee_wall_1280x960_4.jpg 36.88K
0 Antal nerladdningar
Bzzzzzzz... 'Bee Movie' is coming to HD DVD on March 11, 2008:
http://hddvd.highdef...m/beemovie.html
No specs or supplement details yet, but given the film's success, it should be a good package.
Retail is $39.98.
Stay tuned...
Postad 31 December 2007 - 01:03
'Disco Pigs' -- pre-release buzz
poster.jpg 16.51K
0 Antal nerladdningar
It's not everyday a film with a title like 'Disco Pigs' comes to high-def, now is it?
http://hddvd.highdef.../discopigs.html
This early Cillian Murphy vehicle hits HD DVD exclusively on March 25, 2008.
No specs yet, but retail is $29.98. Stay tuned...
Postad 31 December 2007 - 02:15
Men tyvär verkar inte bildkvallen vara detsamma. PQ:1,5/5
La dem bara över dvd versionen på HD skivor eller vafan håller dem på med ?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
47 filmer
4 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?