Tackarhöger på dpaden
Killzone 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(38)
|
99:- |
!*!Killzone 2-klantråd!*! (2491 inlägg)
|
8 år sedan |
Postad 04 March 2009 - 18:23
Jag menar.. vadå, visst det är skitigt, visst det är actionspäckat..
men jag menar, vadå?? Varför ska man köpa det?
Risken är som fan så stor att man blir beroende, suck.. nu kommer mitt liv bli lidande i övrigt!
Men nån kanske har tips om hur man får den optimala inställningen på styrningen, den e småseg?!
//najkks
Postad 04 March 2009 - 19:16
Varför skulle man köpa spelet???
Jag menar.. vadå, visst det är skitigt, visst det är actionspäckat..
men jag menar, vadå?? Varför ska man köpa det?
Risken är som fan så stor att man blir beroende, suck.. nu kommer mitt liv bli lidande i övrigt!
Men nån kanske har tips om hur man får den optimala inställningen på styrningen, den e småseg?!
//najkks
Kör +2 på x och y, funkar för mig iaf.
Alternate 2 på kontrollen, och sen så man trycker en gång för att huka så man slipper hålla in den och tvärt emot med att sikta nerför vapnet, håll för att sikta alltså.
Postad 04 March 2009 - 19:35
//najkks
Det står på killzone.com / forum!
Något med en inställning i ps3 eller tvn, som man ska stänga av så den inte arbetar med de.
Något med RANGE Dynamik, vet inte riktigt vad de hette.
Mvh,
Tobias
Postad 04 March 2009 - 21:09
PSN: jstahl
Redigerat av Unregistered64ab0350, 04 March 2009 - 21:09.
Postad 04 March 2009 - 21:18
Något som lyckats med air-support ribbonen? 5 dödade x 8 matcher. Helt omöjligt, har fått 4 flera ggr men aldrig 5 en endaste gång!
Har inte lyckats med alla men med ett par
Redigerat av stabbe, 04 March 2009 - 21:19.
Postad 04 March 2009 - 22:25
Måste kolla upp var man tystade andra spelare hehe
Postad 04 March 2009 - 22:37
Måste kolla upp var man tystade andra spelare hehe
När man har den personen "markerad" så att säga, så är det fyrkant som gäller. Tror jag.
Orka inte spela idag, blivit mindre med det nu. Ca. 1 timme på 2 dagar, men imorgon ska jag nog spela lite.
Postad 04 March 2009 - 22:52
la ett på denna sista men orka itne spela hela rundan, natti natt
Postad 05 March 2009 - 00:11
Postad 05 March 2009 - 00:23
Klarade av tåget precis. Jag tror det tog mig 4 timmar att klara den delen. Elite är inte roligt.
Ska försöka klara litet mer på Elite innan jag fortsätter Online.
Postad 05 March 2009 - 00:44
Ja, drygt att det hängde sig. Blev nog snuvad på 150 poäng då vi hade vunnit.trevligt att alla lefta från ISA sista rundan nu
konstigt utan några fiender...
Postad 05 March 2009 - 00:57
Ja, drygt att det hängde sig. Blev nog snuvad på 150 poäng då vi hade vunnit.
Hängde det sig?? gjorde det inte för mig iaf.. tråkigt!!
det sämsta är ju att ma inte frå poäng när mna helar någon med sina healthpacks... skulle säkert ha fått drygt 25poäng på dom.. slängde ut grymt många som folk gick o plocka hela tiden!
Man borde få se lite närmare statistik efter varje match, när mna ändå blir tilldelad ribbons o grejer..
Typ antal återupplivningar, reparationer, huvudskott, kills med turrets, pistol, air drones, sniper, c4, etc. etc. etc.
Alltid trevligt att få veta hur mycket man har gjort för laget!
Förresten är det grymt roligt att spela som medic och tactician, man känner sig lite mer behövd. Dock verkar det ibland som om jag är den enda som spelar de klasserna. För när jag inte är tactician är det inte ofta det finns en spawnplats ute. Fast ibland känns det som om alla är dem.. Väldigt obalanserat vilken klass man väljer, från bana till bana...
Postad 05 March 2009 - 01:02
Känns inte lika viktigt att "avsluta" en fiende nu, då chansen att han återuppstår är ganska lite. (Förutom att det är kul att slå på de som ligger då....)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 March 2009 - 01:05.
Postad 05 March 2009 - 01:17
Tyckte det var mycket tömma vapnen utan effekt ikväll. Det är så sjukt störande när man enligt animationen skjuter vettigt men utan utdelning. Fajter som slutar i en sorts rysk rolett fast med pistol.
Postad 05 March 2009 - 02:21
Postad 05 March 2009 - 02:44
Oftast blir jag revivad mitt i skottlinjen utan ammo eller understöd från den som reviva. Det är ingen höjdare precis haha. Man får fundera lite när det är läge, har man en tactician som har lagt ut bra spawns så är det oftast bättre tycker jag.
Jag brukar reviva folk som jag vet bitit i gräset på ett utsatt ställe med taktiken "reviva - sedan full fart framåt". Detta resulterar faktiskt oftast i, om jag får tro det själv, att jag assisterar personen som blev revivad så denne kan klara sig undan efteråt, i om att jag dels täcker själva skottlinjen, och dessutom gör ett, (kanske inte alltid så lyckat), fullt utfall framåt för att verkligen dra elden till mig, samtidigt som jag faktiskt har viss chans att lyckas.
Tyvärr är det inte bara ridderlighet som får mig att göra detta, utan även ett extra garanterat poäng, samt en viss utmärkelse också kanske.
När det ändå pratas revive, så kan jag tycka det är lite dåligt på den fronten rent generellt. De flesta har ju möjligheten att göra det, men tycker det är sällan någon gör sig mödan värd, trots att man oftast är flera på ett ställe. Om man lekar med tanken att eftersom de flesta eldstrider avgörs hyffsat fort, (inom ramen av ett magg), borde det iallafall inte vara tidsbrist som hindrar i de flesta fall.
Postad 05 March 2009 - 04:39
Jepp, medic är inte så dumt faktiskt. Synd bara att det tar en evighet att ladda upp revivarn. I betan fanns det ingen cooldown, då kunde man reviva ett helt rum med människor i ett go.
Känns inte lika viktigt att "avsluta" en fiende nu, då chansen att han återuppstår är ganska lite. (Förutom att det är kul att slå på de som ligger då....)
Man ska avsluta, de kanske har ammo.
Oftast blir jag revivad mitt i skottlinjen utan ammo eller understöd från den som reviva. Det är ingen höjdare precis haha. Man får fundera lite när det är läge, har man en tactician som har lagt ut bra spawns så är det oftast bättre tycker jag.
Tyckte det var mycket tömma vapnen utan effekt ikväll. Det är så sjukt störande när man enligt animationen skjuter vettigt men utan utdelning. Fajter som slutar i en sorts rysk rolett fast med pistol.
Hände flera ggr ikväll att det slutade med pistol, jag och han jag duellerade mot fick nog ladda om pistolen 2ggr iaf.
Sen kan man tro fan att nån annan kommer och skjuter en i ryggen när man har fullt upp med att pistolkriga, då blir man ju hyfsat sned.
Hagelbössan är ett j*vla skitvapen! Den borde bannas tills autoaimen är borta. ( och ja, jag har blivit ägd av den fler ggr än vad många kan räkna till)
Ska jag banna den då?
Blir ju problem för engineers då dock.
Redigerat av Unregistered0b87209e, 05 March 2009 - 04:44.
Postad 05 March 2009 - 09:19
Man får ju titta upp för att se någon i ansiktet och bössan är i knävecken på alla andra, men Sev är kanske inte längre.....
Postad 05 March 2009 - 09:30
Är det bara jag eller är det fler som uppfattar det som att man är en halv meter kortare än alla andra i spelet?
Man får ju titta upp för att se någon i ansiktet och bössan är i knävecken på alla andra, men Sev är kanske inte längre.....
Nä det har jag också tänkt på.
Är ju samma i MP.
Postad 05 March 2009 - 09:39
Om man dödar någon fast inte helt då får man väll en poäng, annars skulle man ju aldrig låta någon ligga kvar halvdöd.
Men om någon revivar ett person, då kan man ju döda den igen, och få ett till poäng? Så kan ju vara taktiskt att inte döda dom helt om man vet att det finns massor av medics omkring. För det är ju ruskigt lätt att döda någon som revivas, då dom måste stå och snurra en hel dag, innan man kan styra dom. Plus att man inte får fullt liv va?
Postad 05 March 2009 - 09:51
Ja det är jävligt tråkigt att det hänger sig. Det händer ofta nu tycker jag, kanske en gång om dagen, väldigt irriterande. Någon nämnde att hela ISA försvann igår, betyder det att det hängde sig bara för ena laget?Ja, drygt att det hängde sig. Blev nog snuvad på 150 poäng då vi hade vunnit.
Sen finns det nån chans att man får de poäng man hade när det hängde sig eller är dom helt borta?
Postad 05 March 2009 - 09:57
Hur fungerar det, när man dör får man en "death" på en gång eller när man är hel död, dvs, att ingen kan reviva en.
Om man dödar någon fast inte helt då får man väll en poäng, annars skulle man ju aldrig låta någon ligga kvar halvdöd.
Men om någon revivar ett person, då kan man ju döda den igen, och få ett till poäng? Så kan ju vara taktiskt att inte döda dom helt om man vet att det finns massor av medics omkring. För det är ju ruskigt lätt att döda någon som revivas, då dom måste stå och snurra en hel dag, innan man kan styra dom. Plus att man inte får fullt liv va?
Körde assasination, de sköt ner han man skulle skjuta (så sa de att vi vann) så låg han bara där och led, så "döda" jag han helt så fick jag poäng och ett band
Lite lustigt men bra för mig
Postad 05 March 2009 - 10:06
Inte så oväntat
Ska bli intressant att få se lite siffror...
Det där är nog bara en sonylögn...de har köpt DN och de enda som har köpt Killzone är vi här i clanen.....
Postad 05 March 2009 - 10:06
Postad 05 March 2009 - 10:12
Nu förstår jag helt plötsligt varför man fick pisk så in i h-e förut....
Däremot är jag nu mäkta stolt över min "10% ribbon" som jag fick utan att fatta auto-aim på hagelbrakaren.
Postad 05 March 2009 - 10:12
Fy f*an vad tråkig den matchen på sandbanan var dock......ett helt lag med topprankade spelare där typ fem pers ligger längst bak på andra sidan kartan och sniprar....sen hamnade jag ju tyvärr med ett gäng idioter så det gick ju sådär...kerren lyckades knäppa mig i ryggen ett antal gånger men som tur var så hittade jag någon snubbe som hette typ wolf eller något i ert lag som jag lyckades knäppa en fem-sex gånger på raken....
Postad 05 March 2009 - 10:14
PS3 hatare!Det där är nog bara en sonylögn...de har köpt DN och de enda som har köpt Killzone är vi här i clanen.....
....det är bättre att förekomma än att förekommas.....
Postad 05 March 2009 - 10:15
Jag var nog sist med att fatta hur bra hagelbrakaren var... Nu körde jag bara med den igår för att testa, fy tusan vilken "fragfest" det blev! Dödade folk åt höger och vänster mest hela tiden! Helt sanslöst!
Nu förstår jag helt plötsligt varför man fick pisk så in i h-e förut....
Däremot är jag nu mäkta stolt över min "10% ribbon" som jag fick utan att fatta auto-aim på hagelbrakaren.
Vilken kontroll inställning och hur göra man auto aim?
Har inte fattat de riktigt, jag får inte de att funka men märkte att jag fick siktet att följa fienden med assultrifel
Fattar fortfarande inte hur.. bah säkert bara jag.
Postad 05 March 2009 - 10:31
Är det nån som tänkt på att man alltid tycks spawna åt fel håll? Känns som att man hela tiden får börja med en 180-sväng och sen börja springa mot striden. Lite jobbigt när man blir upplivad av en medic och vaknar med ryggen mot fienden.
Jo det är ganska störigt.
Postad 05 March 2009 - 10:37
Ja den borde bannas tills den är fixad. Kör aldrig med shotugun nu, bara om man plockar upp en pågrund av att man har slut på ammo.Jag var nog sist med att fatta hur bra hagelbrakaren var... Nu körde jag bara med den igår för att testa, fy tusan vilken "fragfest" det blev! Dödade folk åt höger och vänster mest hela tiden! Helt sanslöst!
Postad 05 March 2009 - 10:40
Kan vara kul det också, blir mycket sniper vs sniper.Fy f*an vad tråkig den matchen på sandbanan var dock......ett helt lag med topprankade spelare där typ fem pers ligger längst bak på andra sidan kartan och sniprar....
Postad 05 March 2009 - 10:45
jag siktar mycket bättre med de första geväret, assault rifel tror jag de är
Postad 05 March 2009 - 10:50
tycker spelet är riktigt enformigt då det nästan är omöjligt att få flera kills i rad,, man spawnar,, springer hela vägen tillbaka, letar upp platsen där ALLA befinner sig,, skjuter och dödar en person,, men dör själv direkt efter eller precis samtidigt
börja m från början,, halva tiden går ju åt att springa från spawnplatsen som alltid är flera km från platsen där alla befinner sig,, om inte någon har placerat ut en annan spawnplats då.
sen vet jag inte om jag tycker om systemet med roterande spelformer, det är inte alltid man har lust att spela allt som finns och det kan vara riktigt svårt ofta att hitta en server som bara spelar en typ av spel.
mycket gnäll nu märker jag från min sida
men fixar dom bara kontrollen så är alla andra "problem" förlåtande
tänk om det varcod4 kontroll och allt annat var som det var, då hade detta varit världens bästa spel
Postad 05 March 2009 - 11:04
Nu har man äntligen låst upp sniper....
....de som säger att man inte har någon fördel genom att ranka upp är antingen lögnare eller idioter......
....hela vägen upp har jag legat på typ 15 kills 11 deaths i matcher....igår när jag kunde spela med saboteur gjorde jag typ 25-7 eller liknande i stort sett varenda match.....enda undantaget var när jag fick frasse, kerren och grabbarna i motståndarlaget.
Fy f*an vad tråkig den matchen på sandbanan var dock......ett helt lag med topprankade spelare där typ fem pers ligger längst bak på andra sidan kartan och sniprar....sen hamnade jag ju tyvärr med ett gäng idioter så det gick ju sådär...kerren lyckades knäppa mig i ryggen ett antal gånger men som tur var så hittade jag någon snubbe som hette typ wolf eller något i ert lag som jag lyckades knäppa en fem-sex gånger på raken....
Det låter som en extrem förändring. Om några veckor ligger du med k/d mellan tre o fyra då om du fortsätter köra saboteur
Redigerat av BennySlyden, 05 March 2009 - 11:04.
Postad 05 March 2009 - 11:05
Grattis primare!
Kan vara kul det också, blir mycket sniper vs sniper.Spot&mark och 5x zoom underlättar...
Man tackar.....jo jag surar lite för att jag bara har 2x zoom än så länge......
Redigerat av Unregistered32f0b602, 05 March 2009 - 11:05.
Postad 05 March 2009 - 11:09
Det låter som en extrem förändring. Om några veckor ligger du med k/d mellan tre o fyra då om du fortsätter köra saboteur
Överlägset bästa klassen enligt mig.....innan tycker jag att man oftast hamnade i en 1-1 situation...med sab har man en stor fördel där tycker jag.....dessutom är jag så sneaky att jag inte börjar skjuta direkt utan softar lite först....så offret börjar lita på en.....
Off topic förresten....var det gävle du bodde i....man är ju lite sugen att få provlyssna dina pip och carlsson.....
Postad 05 March 2009 - 11:13
Överlägset bästa klassen enligt mig.....innan tycker jag att man oftast hamnade i en 1-1 situation...med sab har man en stor fördel där tycker jag.....dessutom är jag så sneaky att jag inte börjar skjuta direkt utan softar lite först....så offret börjar lita på en.....
![]()
Off topic förresten....var det gävle du bodde i....man är ju lite sugen att få provlyssna dina pip och carlsson.....
Jag håller till i Lund så det blir en bit att åka gissar jag. Du är välkommen om du har vägarna förbi iaf
Postad 05 March 2009 - 12:02
Postad 05 March 2009 - 12:07
Är det någon som har fått en boostribbon? Jag fattar inte vad som krävs...
det är en bugg som gör att man inte kan få den om man inte är den som har skapat spelet... ska fixas i nästa patch.
Postad 05 March 2009 - 12:37
Man ska avsluta, de kanske har ammo.
Hände flera ggr ikväll att det slutade med pistol, jag och han jag duellerade mot fick nog ladda om pistolen 2ggr iaf.
Sen kan man tro fan att nån annan kommer och skjuter en i ryggen när man har fullt upp med att pistolkriga, då blir man ju hyfsat sned.
Ska jag banna den då?
Blir ju problem för engineers då dock.
Ja det tänkte jag inte på. Man får väl stå ut tills det är fixat och hoppas engineers har karaktär nog att bara använda pistolen
Redigerat av Unregistered64ab0350, 05 March 2009 - 12:43.
Postad 05 March 2009 - 12:56
sen om man möter någon och båda börjar skjuta så dör oftast båda samtidigt vilket är ganska tråkigt
Ja, detta är något märkligt, och något jag också märkt av. Händer var och varannan runda, medans det i andra spel snarare än en mindre sensation ifall det händer överhuvudtaget. Vet inte riktigt vad man ska säga om det egentligen mer än att konstatera att det är så. Å ena sidan är det surt att bli skjuten, men å andra sidan har man ju ofta ett "tröstpoäng" som kompensation.
Sedan håller jag som jag varit inne på förut med om det mesta du skriver i övrigt, tycker det finns väldigt mycket saker att göra bättre i framförallt MP-delen av spelet, men det är ändå kul att köra, simple as that. Och vad det gäller SP så har jag aldrig spelat ett bättre FPS faktiskt.
Hurvida jag själv kommer spela spelet något större efter att jag låst upp allt, (vilket nog inte tar sådär jättemånga dagar till), beror helt på hur mycket som rättas till i kommande patcher, annars blir det nog en "Warhawk", a la spela någon gång i månaden när man känner för det.
Postad 05 March 2009 - 13:03
Nu har man äntligen låst upp sniper....
....de som säger att man inte har någon fördel genom att ranka upp är antingen lögnare eller idioter......
....hela vägen upp har jag legat på typ 15 kills 11 deaths i matcher....igår när jag kunde spela med saboteur gjorde jag typ 25-7 eller liknande i stort sett varenda match.....enda undantaget var när jag fick frasse, kerren och grabbarna i motståndarlaget.
Ja, sniper är ju löjligt överlägsen, tycker personligen att de förstör spelet mer än vad de gör i CoD4, känns som att de flesta kan dra nytta av sniperklassen ganska direkt, medans man måste spela en HEL DEL med sniper innan man blir ett hot i CoD4...
Inte nog med att de kan sitta på andra sidan banan, de kan vara osynliga oxå, sen ska den enligt vissa vara nästan lika effektiv i närstrid som hagelbrakarn(utan autoaim).
Postad 05 March 2009 - 13:07
Ja, sniper är ju löjligt överlägsen, tycker personligen att de förstör spelet mer än vad de gör i CoD4, känns som att de flesta kan dra nytta av sniperklassen ganska direkt, medans man måste spela en HEL DEL med sniper innan man blir ett hot i CoD4...
Inte nog med att de kan sitta på andra sidan banan, de kan vara osynliga oxå, sen ska den enligt vissa vara nästan lika effektiv i närstrid som hagelbrakarn(utan autoaim).
det konstiga med sniper är att mna inte blir synlig när man skuter och missar.. visst kan man se att det flyger i väg ett skott från en osynlig person.. men man borde bli helt synlig i en sekund bara för att mna skjuter.
Redigerat av Unregistered7da62804, 05 March 2009 - 13:12.
Postad 05 March 2009 - 13:07
jag tycker fortfarande att det är väldigt mycket lotto i de här spelet,, ibland kan man skjuta ett helt magasin rätt i bröstet på en spelare utan¨att något händer, och ibland räcker det med några få skott,, sen om man möter någon och båda börjar skjuta så dör oftast båda samtidigt vilket är ganska tråkigt
tycker spelet är riktigt enformigt då det nästan är omöjligt att få flera kills i rad,, man spawnar,, springer hela vägen tillbaka, letar upp platsen där ALLA befinner sig,, skjuter och dödar en person,, men dör själv direkt efter eller precis samtidigt
börja m från början,, halva tiden går ju åt att springa från spawnplatsen som alltid är flera km från platsen där alla befinner sig,, om inte någon har placerat ut en annan spawnplats då.
sen vet jag inte om jag tycker om systemet med roterande spelformer, det är inte alltid man har lust att spela allt som finns och det kan vara riktigt svårt ofta att hitta en server som bara spelar en typ av spel.
mycket gnäll nu märker jag från min sida
men fixar dom bara kontrollen så är alla andra "problem" förlåtande
tänk om det varcod4 kontroll och allt annat var som det var, då hade detta varit världens bästa spel
Tycker att det är bra att du skriver/gnäller, så slipper jag, håller med dig till 100% och vi verkar tycka ganska lika om saker och ting ang. KZ2!
Postad 05 March 2009 - 14:21
I cod behövde man inte direkt bry sig om detta eftersom man snabbt kunde snurra och klippa snubben som börjar skjuta på dig......här funkar inte det. Allt är jäkligt mycket svårare och tro mig.....jag har svurit som fan åt det fast nu börjar jag gilla att man måste tänka lite.....
Postad 05 March 2009 - 14:25
Måste spela upp sniper så jag iaf kan få 2 kills i rad.... Har väl 4-500 poäng kvar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
!*!Killzone 2-klantråd!*!
100 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?