Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 augusti 2008 - 21:12

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Är det någon mer som har problem att spela in 2st program som ex börjar kl. 20 o det andra kl. 21 på samma kanal? Det första blir inspelat men inte den andra som börjar efter ex. kl. 21.. Då stannar boxen o går till stand by :/ Jobbigt är det, men en uppdatering på detta problem vore bra!

Jepp, ännu en trevlig bugg i boxen.
Jag har missat inspelningar pga av den.
Den första inspelningen verkar sluta precis efter den andra har börjat. Eftersom de är på samma kanal stängs båda av. Lösningen är att göra det som en lång inspelning.

Så hur det säkert är i boxen (kanske lite OT):
Programmeraren (utvecklaren av boxen) har väl valt inspelning på eller av för en kanal. En räknare som räknar upp och ner för antel inspelningar och stänger av när den kommer till noll för en kanal vore bättre ;)
Allmänt känns boxens mjukvara utvecklad av hobbyprogrammerare. Jag börjar bli småirriterad på alla simpla buggar som finns.

Postad 11 augusti 2008 - 21:18

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jag har samma problem som flera har skrivit om här på forumet, nämligen att fjärrkontrollen fungerar uselt och det oftast krävs ett antal tryckningar för att få boxen att reagera.

................................

Ni som har problem... har ni plasma eller lcd?

Du är säkert på rätt spår, kommer ihåg någon som byggt upp rör av toarullar framför boxens öga, för att få boxen att tolka signalerna från fjärren lättare. Bäst är så klart att stänga av TV'n vilket dock ger andra problem med att kunna utnyttja boxen till fullo. Tror faktiskt inte det är så stor skillnad mellan LCD vs Plasma, det finns problem från båda kan dock variera mellan fabrikat. Själv har jag samsung LCD och det är att rikta rätt mot boxen och oftast flera tryckningar som gäller

Postad 12 augusti 2008 - 20:50

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

EPG:n är...inte bra för att utrycka sig snällt.

...

Det tillsammans med att boxen bryter inspelningar som man tittar på tycker jag är det viktigaste som en
ny uppdatering bör rätta till.

Håller fullständigt med om detta. Oturen gör också att alltid när jag tittar på en inspelning har jag råkar programera in en annan också som då avbryter det jag tittar på. Och att säga att boxen har timeshift är ju inte mycket värt eftersom den avbryts om boxen gör en schemalagd inspelning.

Ja, epgn är rena skiten. Många inspelningar stoppar för tidigt och ofta på filmakanlerna (talar om halva filmer). TV 4 Nyheter, som bla är inbakade i serien "Tyst vittne" kommer ibland inte med i epg:n. Och, fast stoptiden visar senare stoppas inspelningen när nyheterna börjar.

Boxen kan också hänga sig i en inspelning av oförklaringa själ så man missar slutet.

Har inte skrivit om detta problem innan men nu tycker jag att boxen funnits så länge att de borde åtgärdat detta. För min del är inte boxen längre köpvärd och inget jag rekommenderar till andra. Verkar ju komma andra alternativa HD boxar men paringspöket kan dock slå till när man minst anar det och då finns inga alternativ till Sveriges bästa HDTV utbud i en box med kass mjukvara..

Från början av sommaren så måste jag nu byta ljudspår manuellt från engelska till Audio1 eller tillbaka till engelska på Canal+HD för att få ut 5.1 ljudet. Alla andra kanaler sker bytet från DD 2.0 till 5.1 som det ska.
Någon som haft samma "problem" som mig ang 5.1 ljudet på Canal +HD? Lite trött att behöva ändra manuellt varje gång jag byter till Canal+HD.

Problemet med ljudet på Film HD verkar löst nu. Även problemet med hopplös fjärr är ett minne blott och den lösningen heter Harmony 525.

Hörde att någon hade haft 195 i signalstyrka...undrar hur man får det smile.gif

Jag hade proffsinstallatör och får 195-199 i signalstyrka på bägge huvudena men vid kraftigt regn eller snö faller bilden bort. Då får man gå över till marksänt en stund.

Redigerat av ruva, 12 augusti 2008 - 21:13.

Postad 12 augusti 2008 - 22:06

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0
Jag har 177 på SAT 1 och 188 på SAT 2 och det har endast hänt en gång att bilden försvunnit en liten stund vid ett kraftigt regnväder.

Postad 13 augusti 2008 - 08:43

mrmani
  • mrmani
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag måste ha haft en väldig tur. Jag har inte upplevt några av problemen som beskrivs här i forumet. Fick min Box i maj och den har inte hängt sig en ända gång ännu.

En fråga har jag dock.
Min signal styrka ligger på 188 på SAT1 och 191 på SAT2. Härmomdagen när det åskade så gick signalen ner till 185 och då försvann bilden. Men vad jag har sett här i forumet så är det vissa personer som har en signalstyrka på 175 och ändå bild. Vad beror det på?

Postad 13 augusti 2008 - 09:51

tv-kort
  • tv-kort
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Jag måste ha haft en väldig tur. Jag har inte upplevt några av problemen som beskrivs här i forumet. Fick min Box i maj och den har inte hängt sig en ända gång ännu.

En fråga har jag dock.
Min signal styrka ligger på 188 på SAT1 och 191 på SAT2. Härmomdagen när det åskade så gick signalen ner till 185 och då försvann bilden. Men vad jag har sett här i forumet så är det vissa personer som har en signalstyrka på 175 och ändå bild. Vad beror det på?

Åska är satellit-TV:s fiende nummer 1. Störningar på grund av åska kan man inte göra nåt åt hur bra utrustning man än har (iaf så vitt jag vet).

Postad 13 augusti 2008 - 09:55

tv-kort
  • tv-kort
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
På tal om åska, är det nån som vet hur stor risk det är att den slår ner i parabolen? Är det nån som hört talas om att åskan slagit ner i nån parabol nånstans?

Postad 13 augusti 2008 - 10:01

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

På tal om åska, är det nån som vet hur stor risk det är att den slår ner i parabolen? Är det nån som hört talas om att åskan slagit ner i nån parabol nånstans?

Problemet generellt med åska är inte direkt träff i parabolen, utan att åskan slår ner i närheten och då uppstår det så stora strömspikar på elnätet att detta slår ut elektroniken.
Om nu åskan skulle slå ner i parabolen skulle antagligen huset brinna ner...

(Har konstruerat åsk-skydd till televäxlar........)

Postad 13 augusti 2008 - 18:41

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Jag har samma problem som flera har skrivit om här på forumet, nämligen att fjärrkontrollen fungerar uselt och det oftast krävs ett antal tryckningar för att få boxen att reagera.

Först några fakta och sen en idiotisk iaktagelse.... ;o)

Vi har boxen stående i ett skåp ovanpå en NAD L73 förstärkare. Ovanpå skåpet står vår plasma, en Panasonic TH-42PX80E. Jag har fått en ersättnngsbox från CD och när den betedde sig i stort sätt likadant både med den medföljande fjärren som med vår multifjärr till NAD:en (LTR L73) började jag fundera så här.

1. NAD-fjärren fungerar med alla andra apparater inklusive plasman, NAD-förstärkaren men inte med CD-boxen gör att det troligen inte är CD-fjärren det är fel på, snarare då mottagningen av signalerna i boxen.

2. Jag har läst här på forumet att plasmor ev eventuellt kan störa kommunikationen mellan fjärr och TV så jag testade att stänga av TV:en. Hocus Pocus... alla kommandon verkar tas emot.... nåt ligger det i det.

3. Det verkar alltså som ljuset från själva plasma-TV:en stör mottagaren i CD-boxen och inte fjärren eftersom det gäller båda fjärrkontrollerna och NAD-fjärren fortfarande fungerar med andra apparater.

4. Jag provar då att dra ut lådorna i skåpet. De är alltså mellan CD-boxen och TV:n..... vips allt fungerar genast mycket bättre om inte perfekt.

Nu har jag helt enkelt puttat in boxen längre in i skåpet och min spontana uppfattn ing är nog att det fungerar bättre men inte perfekt. Jag vet inte hur fjärrkontroller fungerar men jag gissar att CD skulle kunna lösa det genom att byta frekvens eller liknande eftersom alla andra apparater fungerar perfekt.

Min slutsats är att ljuset från plasman på något sätt stör kommunikationen mellan fjärren och TV:n och det skulle vara intressant att få veta vilken typ av skärm de har som rapporterar att andra multifjärrkontroller fungerar perfekt.

Ni som har problem... har ni plasma eller lcd?

Enligt en del tidigare inlägg så lär fjärren funka bättre om man stänger av plasmans automatiska ljusavkänning i inställningsmenyn för TVn. Den kan tydligen störa. Har dock ingen erfarenhet själv av detta.

Postad 13 augusti 2008 - 20:22

flensburg2
  • flensburg2
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ibland när jag spelar in ett satellit sänt program, så kan jag inte titta på något annat satellitsänt program, enbart de marksända kanalerna är tillgängliga. Detta borde ju inte intäffa, eftersom det skall gå bra att spela in ett program och titta på ett annat, båda satellitsända.

Jag startar om boxen, så är allting OK igen, kan både spela in en kanal och titta på andra, men lite senare är det likadant igen, och även då så funkar det med en omstart. Det är ju inte direkt optimalt, då man måste bryta det program man spelar in...

Någon annan med samma erfarenhet?

Postad 13 augusti 2008 - 20:28

flensburg2
  • flensburg2
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

En fråga har jag dock.

Jag har signarstyrka på 145 på sat1 och på 160 på sat2, borde jag ha bild överhuvudtaget låter det nästan som när jag läser alla andras signalstyrkor här....?! Jag har faktiskt bild, och märker inga problem vid regn eller så heller. Parabol upsatt och tunad av sk "yrkesmän" ...

Postad 13 augusti 2008 - 20:55

tv-kort
  • tv-kort
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Problemet generellt med åska är inte direkt träff i parabolen, utan att åskan slår ner i närheten och då uppstår det så stora strömspikar på elnätet att detta slår ut elektroniken.
Om nu åskan skulle slå ner i parabolen skulle antagligen huset brinna ner...

(Har konstruerat åsk-skydd till televäxlar........)

Det betyder väl att man inte behöver dra ur kablarna som går från parabolen till mottagaren när det åskar, det räcker att dra ur strömsladden från mottagaren?

Jag har nog med sladdar att koppla ur från olika apparater och datorer när det åskar. Det vore skönt att slippa några :unsure:

Postad 13 augusti 2008 - 21:07

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Ibland när jag spelar in ett satellit sänt program, så kan jag inte titta på något annat satellitsänt program, enbart de marksända kanalerna är tillgängliga. Detta borde ju inte intäffa, eftersom det skall gå bra att spela in ett program och titta på ett annat, båda satellitsända.

Jag startar om boxen, så är allting OK igen, kan både spela in en kanal och titta på andra, men lite senare är det likadant igen, och även då så funkar det med en omstart. Det är ju inte direkt optimalt, då man måste bryta det program man spelar in...

Någon annan med samma erfarenhet?

Tycker det påminner om bugg 35 - Direkt efter att 1.4.1 versionen installerades så gick det endast att spela in och titta på samma kanal. När inspelningen startade var man låst till denna kanal. Efter en power off/on så fixades detta för flertalet så att den därefter har fungerat som den ska (dvs att det är först vid två parallella inspelningar som man hänvisas att växla mellan dessa som tittare). Dock är det fortfarande några användare som ibland får detta problem med att man endast kan utnyttja en kanal, efter en power off/on så kan det stundtals fungera igen för att sedan bli fel igen. Några användare har också rapporterat att de endast kan programmera en inspelning via EPG, de kan inte programmera två parallella inspelningar via satellit (som man ska kunna göra), felen kan vara sammanlänkade??
Detta verkar bara ha drabbat vissa boxar

Postad 14 augusti 2008 - 06:48

flensburg2
  • flensburg2
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Tycker det påminner om bugg 35 - Direkt efter att 1.4.1 versionen installerades så gick det endast att spela in och titta på samma kanal. När inspelningen startade var man låst till denna kanal. Efter en power off/on så fixades detta för flertalet så att den därefter har fungerat som den ska (dvs att det är först vid två parallella inspelningar som man hänvisas att växla mellan dessa som tittare). Dock är det fortfarande några användare som ibland får detta problem med att man endast kan utnyttja en kanal, efter en power off/on så kan det stundtals fungera igen för att sedan bli fel igen. Några användare har också rapporterat att de endast kan programmera en inspelning via EPG, de kan inte programmera två parallella inspelningar via satellit (som man ska kunna göra), felen kan vara sammanlänkade??
Detta verkar bara ha drabbat vissa boxar

Jo, det verkar du ha rätt i , bugg 35 är precis så. Kunde kanske letat lite mer innnan jag ställde frågan :-) En ny box från CD skulle alltså möjligtvis kunna fixa detta, eftersom det bara verkar drabba en del boxar med V1.4.1.

Postad 14 augusti 2008 - 07:12

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Flera har skrivit om den där Harmony fjärren och jag börjar fundera om det kanske är ett alternativ för mig. Nu kommer jag inte åt deras databas för att kolla om vår förstärkare/DVD finns med på deras listor. så jag undrar:

Skulle någon vänlig människa som har tillgång till databasen kunna kolla om NAD L73 finns med bland de apparater som stöds?

Postad 14 augusti 2008 - 07:28

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jo, det verkar du ha rätt i , bugg 35 är precis så. Kunde kanske letat lite mer innnan jag ställde frågan :-) En ny box från CD skulle alltså möjligtvis kunna fixa detta, eftersom det bara verkar drabba en del boxar med V1.4.1.

Kom på några saker till att kolla, se till först att du inte bryter mot nedan:

1. Möjliga inspelningar
Vad det gäller inspelning så klarar boxen att spela in två strömmar samtidigt. Vilket innebär två kanaler samtidigt oberoende om det är två satellit eller en satellit och en marknät. Att bara titta på en tredje går bra om någon av kanalerna är en markkanal men att försöka göra en timeshift eller paus på en tredje går inte. T.ex spelar du in två satellitkanaler så kan du titta på valfri fri markkanal eller om du spelar in en satellitkanal och en markkanal så kan du titta på valfri satellitkanal.

2. Kolla också att du inte har lagt till någon extra tid före eller efter en inspelning (i menyn över användarinställningar att du inte lagt till några minuter där utan att dessa är 0) detta kan ställa till det om du sätter inspelningar i detta överlapp

Kanske finns det några som har har/haft detta problem som vet hur de gjorde för att bli av med det, själv har jag inte råkat ut för det?

Postad 14 augusti 2008 - 08:02

mindwipe
  • mindwipe
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Flera har skrivit om den där Harmony fjärren och jag börjar fundera om det kanske är ett alternativ för mig. Nu kommer jag inte åt deras databas för att kolla om vår förstärkare/DVD finns med på deras listor. så jag undrar:

Skulle någon vänlig människa som har tillgång till databasen kunna kolla om NAD L73 finns med bland de apparater som stöds?

Databasen har alla tillgång till, den finns här:
http://myremotesetup.....th=ProcSpice/

Redigerat av mindwipe, 14 augusti 2008 - 08:03.

Postad 14 augusti 2008 - 08:21

flensburg2
  • flensburg2
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Kom på några saker till att kolla, se till först att du inte bryter mot nedan:

1. Möjliga inspelningar
Vad det gäller inspelning så klarar boxen att spela in två strömmar samtidigt. Vilket innebär två kanaler samtidigt oberoende om det är två satellit eller en satellit och en marknät. Att bara titta på en tredje går bra om någon av kanalerna är en markkanal men att försöka göra en timeshift eller paus på en tredje går inte. T.ex spelar du in två satellitkanaler så kan du titta på valfri fri markkanal eller om du spelar in en satellitkanal och en markkanal så kan du titta på valfri satellitkanal.

2. Kolla också att du inte har lagt till någon extra tid före eller efter en inspelning (i menyn över användarinställningar att du inte lagt till några minuter där utan att dessa är 0) detta kan ställa till det om du sätter inspelningar i detta överlapp

Kanske finns det några som har har/haft detta problem som vet hur de gjorde för att bli av med det, själv har jag inte råkat ut för det?

Jag har haft en minut tidigare start på inspelning, men nu ändrat detta till 0 minuter, både innan och efter programmet. CD´s råd till mej var att ha två minuter mellan varje program jag skall spela in. Detta är ju inte riktigt en bra lösning: 1 man missar alltid två minuter 2. man kan inte använda inspelning via EPG, eftersom man inte dä kan ställa in att en inspelning skall börja senare , eller sluta tidigare, enbart om den skall börja tidigare och sluta senare än den faktiska sändningstiden. Att på stenåldersvis hacka in kanal start och stoptid, istället för ett smidigt tryck på "rec" knappen när man EPG surfar, är inte acceptabelt.
Hoppas det skärper till sej nu när jag har ändrat inställningen...

Redigerat av flensburg2, 14 augusti 2008 - 08:24.

Postad 14 augusti 2008 - 09:22

klurig
  • klurig
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det går att använda boxen för att ta in andra satelliter än Thor och andra operatörer än CD? Själv flyttar jag snart till Spanien och får nog svårt att ta in CD därifrån.

Postad 14 augusti 2008 - 10:19

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om det går att använda boxen för att ta in andra satelliter än Thor och andra operatörer än CD? Själv flyttar jag snart till Spanien och får nog svårt att ta in CD därifrån.

Nej, den är låst till Thor och även låst till de kanaler CD vill oss att se (kanallistan skickas över vid varje start av boxen, så man kan inte styra detta)

Du får titta på de alternativ boxar som finns

Postad 14 augusti 2008 - 12:16

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Databasen har alla tillgång till, den finns här:
http://myremotesetup.....th=ProcSpice/

Den sidan fungerar inte för mig...... ;o(

Någon som kommer åt databasen och kan kolla NAD L73?

Postad 14 augusti 2008 - 12:33

mindwipe
  • mindwipe
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Den sidan fungerar inte för mig...... ;o(

Någon som kommer åt databasen och kan kolla NAD L73?

Konstigt att du inte kommer in på sidan. NAD L-73 Finns med i databasen och är ok.

Redigerat av mindwipe, 14 augusti 2008 - 12:34.

Postad 14 augusti 2008 - 17:24

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
En trevlig tjej från CD ringde idag och berättade att jag kommer att kunna titta på C+ gratis i 4 veckor. Inte dumt alls! :(
Bra initiativ, CD!

Wasgo :P

Postad 14 augusti 2008 - 18:02

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

En trevlig tjej från CD ringde idag och berättade att jag kommer att kunna titta på C+ gratis i 4 veckor. Inte dumt alls! :(
Bra initiativ, CD!

Något speciellt skäl? vet du vilka som får detta erbjudande?

Postad 14 augusti 2008 - 18:07

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Jag har ingen aning! Blev paff när hon ringde och berättade detta. Jag har Familjepaketet idag. Kanske CD är ute efter att ragga fler kunder till Canal+?

Wasgo :(

Postad 14 augusti 2008 - 18:57

mrmani
  • mrmani
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Jag har en Harmony 525, den enklaste modellen (Kjell&co säljer den för 499:- just nu). Fördelen med den, som jag ser det, är att den dels är mycket "starkare" än originalfjärren, dvs den är relativt okänslig för hur du riktar den. Men den största finessen anser jag vara att den kan starta upp all nödvändig utrustning med ett knapptryck.

Vill jag tex titta på tv, så startar den box, tv samt receiver. Vill jag senare titta på DVD så väljer jag det, och den stänger av boxen och startar DVD-spelaren istället. Samt i mitt fall, öppnar släden så jag kan lägga i en skiva i den (option).

Det kan vara lite pillrigt att programmera den (via internet), men sedan funkar det galant! Rekommenderas varmt! :(

Jag har också en Harmony 525. Hur fick du den till att automatisk öppna släden när du väljer att du ska se på DVD?

Postad 14 augusti 2008 - 19:12

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2 095 inlägg
  • 0
Är CD-boxen fortfarande lika högljudd nu som i början eller har de fått rätt på det problemet?

Postad 14 augusti 2008 - 19:29

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

Jag har också en Harmony 525. Hur fick du den till att automatisk öppna släden när du väljer att du ska se på DVD?

Det är några månader sen jag programmerade den och minns ej hur jag gjorde. Men du hittar det säkert om du tittar runt lite på siten. Du ska ge kommandot "Eject" till din DVD under knappen "Lägg till åtgärd för".

Hoppas det hjälpte dig.

Postad 14 augusti 2008 - 19:35

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

Är CD-boxen fortfarande lika högljudd nu som i början eller har de fått rätt på det problemet?

Fick min box i slutet av april år och den är tyst och gör ett bra jobb tycker jag! Bilden är kalas på min 32" Sammy.
Boxen står på en hylla i sovrummet. I den miljön är man kanske lite extra kitslig för surr och annat, men den stör inte alls.

Postad 14 augusti 2008 - 19:39

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Några Canal+ kanaler kan jag ej se ännu så länge, men är det fler än jag som märkt att TV5 HD på kanalplats 392 fungerar nu?! Med Dansk text visserligen. Men bilden är bra!

Postad 14 augusti 2008 - 20:41

flensburg2
  • flensburg2
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Boxarna verkar vara unika individer. Jag har haft fyra stycken på två månader, två som skränade som tusan, två som var riktigt tysta. I min mening är inte problemet löst generellt, utan jag gissar på att det är olika monteringsprecision av fläkten.

Postad 14 augusti 2008 - 21:06

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Boxarna verkar vara unika individer. Jag har haft fyra stycken på två månader, två som skränade som tusan, två som var riktigt tysta. I min mening är inte problemet löst generellt, utan jag gissar på att det är olika monteringsprecision av fläkten.

Jo, det stämmer. Sagem har förbättrat locket och gjort ett försök med att bättre fixera fläkten. Det gör att färre nu har problem med missljudet, men att det för vissa ex, där fläkten kommer i kontakt med chassiet kan ge problem. CD har dock vad jag vet hanterat klagomål väldigt bra. Synd kan man dock tycka att det ska vara så många returer för alla parter, kunder, CD och Sagem. När Sagem fick reda på problemet så hade de kunnat gjort ett bättre jobb än det som gjordes, då hade det inte behövs några missljudsreturer nu. Min gissing är dock att de blir bättre och bättre.

Postad 14 augusti 2008 - 21:43

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

Vad gick fel i din första tysta box? Eftersom du bytte även den.

Postad 14 augusti 2008 - 22:55

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Jag fick detta felet idag (från listan i början på tråden):

- om man kör via HDMI kabeln, så får man inte igång boxen om den utför en programmerad inspelning i "avstängt läge". Den boot som sker när man startar från stand-by startar inte när man är i REC läge! Däremot så fungerar komponent och SCART men inte HDMI! CD ska titta på detta.

Boxen visade rec i displayen, men reagerade inte på några tryckningar, vare sig från fjärrkontrollen eller knapparna på fronten. Endast spänningsavslag/påslag fick igång den.

Jag har programvaruversion 1.4.1-a.

Skulle inte detta vara fixat?

Postad 15 augusti 2008 - 07:33

flensburg2
  • flensburg2
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Vad gick fel i din första tysta box? Eftersom du bytte även den.

mottagaren för maksänd tv ballade ur totalt, hårdvarufel antagligen.

Postad 15 augusti 2008 - 07:34

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jag fick detta felet idag (från listan i början på tråden):

- om man kör via HDMI kabeln, så får man inte igång boxen om den utför en programmerad inspelning i "avstängt läge". Den boot som sker när man startar från stand-by startar inte när man är i REC läge! Däremot så fungerar komponent och SCART men inte HDMI! CD ska titta på detta.

Boxen visade rec i displayen, men reagerade inte på några tryckningar, vare sig från fjärrkontrollen eller knapparna på fronten. Endast spänningsavslag/påslag fick igång den.

Jag har programvaruversion 1.4.1-a.

Skulle inte detta vara fixat?

Jo, det skulle varit fixat. Funkar för mig med 1.4.1 (i alla fall tidigare, har nog inte testat på några veckor).

Kan det var något med variant a? Någon mer med a som inte kan starta boxen i "avstängd" under rec? eller så något unikt med din box?

Har du försökt igen att sätta den i avstängd/rec, samma då? Har du fortfarande problemet så kan du ju alltid försöka med en fabriksåterställning

Postad 15 augusti 2008 - 07:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Några Canal+ kanaler kan jag ej se ännu så länge, men är det fler än jag som märkt att TV5 HD på kanalplats 392 fungerar nu?! Med Dansk text visserligen. Men bilden är bra!

Eftersom den är dansk ska vi inte kunna se denna, men med ett nytt kort ska ju allt vara fritt i 2 veckor. Är ditt kort nytt?

Postad 15 augusti 2008 - 08:41

lpc123
  • lpc123
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Jo jag kan också se TV% HD danmark
Mitt kort är inte nytt
hoppas att den ligger kvar

Postad 15 augusti 2008 - 12:38

TheZmurf
  • TheZmurf
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har fått boxen utbytt igen... men i detta ex får jag inget ljud till TV:n via scart. Via S/PDIF funkar det bra fast det vill jag ju inte använda alltid. Gamla boxen lika inställd med samtidigt ljud via scart och till förstärkaren. Enda skillnaden är 1.4.1 i den gamla och 1.4.1-a i den nya. CD byter ut den igen. Några tips om jag kan ha missat något????

Postad 15 augusti 2008 - 12:40

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Går CD HD box att köpa i nån butik i Sverige, eller måste man beställa den genom Canal Digital?

Postad 15 augusti 2008 - 12:48

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Går CD HD box att köpa i nån butik i Sverige, eller måste man beställa den genom Canal Digital?

Sist jag var och hörde på Elgigaten så gick det att teckna upp sig där och få med den hem i handen direkt så jag antar att det fortfarande går?

Slutade hur som helst med att jag ringde kundtjänst och köpte min då jag inte ville riskera att få en box som legat
länge. :)

Citat pga sidbyte.

Redigerat av SwedishBadger, 15 augusti 2008 - 12:54.

Postad 15 augusti 2008 - 19:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har fått boxen utbytt igen... men i detta ex får jag inget ljud till TV:n via scart. Via S/PDIF funkar det bra fast det vill jag ju inte använda alltid. Gamla boxen lika inställd med samtidigt ljud via scart och till förstärkaren. Enda skillnaden är 1.4.1 i den gamla och 1.4.1-a i den nya. CD byter ut den igen. Några tips om jag kan ha missat något????

Har du ställt in ljud på "Hembio" så blir det ju digitalt AC3-ljud och det går ju inte via scart.

Postad 15 augusti 2008 - 19:43

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0

Jo, det skulle varit fixat. Funkar för mig med 1.4.1 (i alla fall tidigare, har nog inte testat på några veckor).

Kan det var något med variant a? Någon mer med a som inte kan starta boxen i "avstängd" under rec? eller så något unikt med din box?

Har du försökt igen att sätta den i avstängd/rec, samma då? Har du fortfarande problemet så kan du ju alltid försöka med en fabriksåterställning

Fungerar nu, jag drog ur nätadaptern och satte i den igen.

Rensar en fabriksåterställning inspelat material och/eller de inspelningstimers som finns?

Badgerboy: I teorin kan alla inlägg hamna i sidbyte; vi har alla olika skärmstorlekar/upplösningar. Ditt inlägg, nummer 3091, hamnar näst längst ner på sidan 78 på min laptoppsskärm :)

Postad 15 augusti 2008 - 19:45

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

Eftersom den är dansk ska vi inte kunna se denna, men med ett nytt kort ska ju allt vara fritt i 2 veckor. Är ditt kort nytt?

Som ipc123 också upptäckt, fungerar det att titta på dansk TV5 HD med ett något äldre kort. Mitt är från april i år.

Dessutom har Canal+ startat här hemma, helt enligt erbjudandet jag fick per telefon i går.
Spelar just nu in "Black snake moan" via Canal+ Film HD.

Wasgo :)

Postad 15 augusti 2008 - 21:12

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Som ipc123 också upptäckt, fungerar det att titta på dansk TV5 HD med ett något äldre kort. Mitt är från april i år.

Dessutom har Canal+ startat här hemma, helt enligt erbjudandet jag fick per telefon i går.
Spelar just nu in "Black snake moan" via Canal+ Film HD.

Wasgo :)

Jo, TV5 HD funkar fint (vi får väl hoppas att den fortsätter med det, det är troligen en miss från CD)

Rensar en fabriksåterställning inspelat material och/eller de inspelningstimers som finns?

Den rensar inte det inspelade, men allt annat. Alla inställningar, favoriter etc försvinner men det kan vara värt att testa om det börjar krångla.

Postad 15 augusti 2008 - 21:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jo, TV5 HD funkar fint (vi får väl hoppas att den fortsätter med det, det är troligen en miss från CD)

Detta verkar gälla alla danska kanaler eftersom även DR1 och DR2 nu går att se. (Synd att det inte var den svenskspråkiga TV Finland isället...)

Postad 15 augusti 2008 - 21:22

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Sist jag var och hörde på Elgigaten så gick det att teckna upp sig där och få med den hem i handen direkt så jag antar att det fortfarande går?

Slutade hur som helst med att jag ringde kundtjänst och köpte min då jag inte ville riskera att få en box som legat
länge. :)

Citat pga sidbyte.

Jag var också på elgiganten och fick svaret att hd-boxen utan inspelning kan man få i handen. PVR-boxen endast från Canal Digital.

Postad 15 augusti 2008 - 21:37

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0

Den rensar inte det inspelade, men allt annat. Alla inställningar, favoriter etc försvinner men det kan vara värt att testa om det börjar krångla.

Krångel igen. Efter att ha fepplat runt lite i EPG:en hängde sig boxen igen.
Dåligt programmerat men framförallt dåligt testad programvara.

Postad 15 augusti 2008 - 22:25

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Detta verkar gälla alla danska kanaler eftersom även DR1 och DR2 nu går att se. (Synd att det inte var den svenskspråkiga TV Finland isället...)

Konstigt tyckte inte jag kunde se DR1, får testa igen

Postad 15 augusti 2008 - 23:04

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Gentilt av CD att bjussa på 4 veckor fritt tittade på Canal Plus. Synd bara att hårddisken börjar bli full med tidigare inspelat HD-material.

Jag kanske borde börja titta på filmerna istället! :D

Ha det gott alla!

Wasgo ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.