Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 23 september 2008 - 20:20

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Nu funkar den med mitt Rebelsim, grymt bra av Lindhardsen, kanon support av dig.

Kör nu med Telenor kort, men vad ska man ha för adress för utgående mail, får det inte att funka med smtp-telia grejen, ska man inte ha nått med Telenor eller?

Kul att det funkar - Vi måste konstatera att för att det skall fungera med Telenor, så måste man ha ett nytt Telenor simkort!

Angående SMTP, så kan du nog hitta den infon på Telenors hemsida?

Postad 23 september 2008 - 21:29

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
kopplade in den i datorn nu, Itunes gillar inte Telenorkort, måste man ha nån typ av jailbreak på den?

Postad 23 september 2008 - 21:35

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

kopplade in den i datorn nu, Itunes gillar inte Telenorkort, måste man ha nån typ av jailbreak på den?

Sätt telefonen i Flightmode, och koppla in den igen - Så skall du se "Magic" :)
Efter Flightmode kanske du får starta om telefonen, annars riskerar du "Invalid Sim" i telefonen, men det ser du nog
Sådana frågor kan du ta på OM annars, nog inte så värst intressanta för resten av de som följer tråden :)

/J

Postad 23 september 2008 - 22:26

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Sätt telefonen i Flightmode, och koppla in den igen - Så skall du se "Magic" :)
Efter Flightmode kanske du får starta om telefonen, annars riskerar du "Invalid Sim" i telefonen, men det ser du nog
Sådana frågor kan du ta på OM annars, nog inte så värst intressanta för resten av de som följer tråden :)

/J

Jag tycker det är intressant även om jag har teliaabonemang. Hatar när man sätter sig vid datorn och ingen skrivit i den här tråden:p
Det är trots allt för att dela med sig av sin kunskap som denna tråd finns =)

Postad 24 september 2008 - 06:17

Unregisteredafb6f88b
  • Unregisteredafb6f88b
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Hej!

Igår så jailbreakade jag tillslut min iphone efter en del tvekan. Mest var det helt ärligt för att kunna få mms då jag har gratis mms men inte gratis mail. Tyvärr fick jag ett felmeddelande när jag testade att skicka.

Det här fick jag när jag har inställningarna enligt swirlys hemsida, proxy adressen med :8080 efter
Bifogad fil  IMG_0002.jpg   85,21K   2 Antal nerladdningar

Och det här om jag tar bort :8080
Bifogad fil  4.jpg   102,31K   2 Antal nerladdningar

Någon som vet vad det kan vara för fel?

EDIT: Kanske ska tillägga att jag varit inne hos telia och stängt av min mobil data för att inte springa iväg i en massa Mb. Kan detta ligga och spöka? Nu när jag jailbreakat och det dessutom går att ändra apn i telen så ska jag öppna denna igen men jag vet inte när jag har tid att göra det.

Redigerat av Unregisteredafb6f88b, 24 september 2008 - 06:20.

Postad 24 september 2008 - 08:07

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Nu har jag inte koll på hur Swirly fungerar, men enligt felmeddelandet i set sista screenshot, så verkar det som om att den är avhängig av en data connection - Alltså det som du har stängt av hos Telia.

Postad 24 september 2008 - 08:12

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Hej!

Igår så jailbreakade jag tillslut min iphone efter en del tvekan. Mest var det helt ärligt för att kunna få mms då jag har gratis mms men inte gratis mail. Tyvärr fick jag ett felmeddelande när jag testade att skicka.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

EDIT: Kanske ska tillägga att jag varit inne hos telia och stängt av min mobil data för att inte springa iväg i en massa Mb. Kan detta ligga och spöka? Nu när jag jailbreakat och det dessutom går att ändra apn i telen så ska jag öppna denna igen men jag vet inte när jag har tid att göra det.

Som jag förstår dig så har du tagit bort tilläggstjänsten för data (199 kr/mån) hos Telia, inte har du väl stängt av möjligheten till datatrafik helt och hållet? Isåfall är det ju solklart, du kan inte skicka SMS utan tillgång till datatrafik.

Postad 24 september 2008 - 08:20

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Som jag förstår dig så har du tagit bort tilläggstjänsten för data (199 kr/mån) hos Telia, inte har du väl stängt av möjligheten till datatrafik helt och hållet? Isåfall är det ju solklart, du kan inte skicka SMS utan tillgång till datatrafik.

Jo, du kan absolut skicka SMS utan data, det går i det helt vanliga gamla GSM nätet, utan någon form för överföring via IP.
Tänk på din första mobil, den hade förmodligen varken MMS eller möjlighet till internet/data... Men Skicka SMS det kunna den :)
MMS däremot kräver väl någon form för datanät som underläggande "transportör". I min gamla N95, har jag iaf. ett speciellt "kopplingspunkt" för MMS.

Postad 24 september 2008 - 08:27

Unregisteredafb6f88b
  • Unregisteredafb6f88b
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Jo, du kan absolut skicka SMS utan data, det går i det helt vanliga gamla GSM nätet, utan någon form för överföring via IP.
Tänk på din första mobil, den hade förmodligen varken MMS eller möjlighet till internet/data... Men Skicka SMS det kunna den :)
MMS däremot kräver väl någon form för datanät som underläggande "transportör". I min gamla N95, har jag iaf. ett speciellt "kopplingspunkt" för MMS.

Det var precis så jag också tänkte, dock verkar det uppenbarligen som om det är problemet med tanke på felmeddelandet. Still, nån som vet eller kanske haft samma probs?

Om inget svar inkommer så skall jag i eftermiddag meddela jur det gick efter ett besök hos telia.

Postad 24 september 2008 - 08:36

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

My bad, jag skrev fel då jag naturligtvis menade MMS. För att skicka just SMS krävs endast tillgång till SMSC'n (MMSC för just MMS), alltså meddelandecentralen.

Återigen, MMS kräver tillgång till datatrafik och är detta avstängt i mobilen eller hos operatören så kan du inte använda tjänsten.

Redigerat av zinned78, 24 september 2008 - 08:37.

Postad 24 september 2008 - 09:12

Unregisteredafb6f88b
  • Unregisteredafb6f88b
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Har nu ringt till telia och fått data aktiverat igen men kan tyvärr meddela att det fortfarande inte fungerar och jag får samma felmeddelande som tidigare med undantag från meddelandet om att jag inte har någon uppkoppling. Det första felmeddelandet får jag med andra ord fortfarande.

Nån med idéer?

My bad, jag skrev fel då jag naturligtvis menade MMS. För att skicka just SMS krävs endast tillgång till SMSC'n (MMSC för just MMS), alltså meddelandecentralen.

Återigen, MMS kräver tillgång till datatrafik och är detta avstängt i mobilen eller hos operatören så kan du inte använda tjänsten.

Jag reflekterade inte över att det stod sms, dock insåg jag att mms krävde datatrafik så det aktiverade jag efter att ha läst ditt inlägg.

Postad 24 september 2008 - 10:34

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Har nu ringt till telia och fått data aktiverat igen men kan tyvärr meddela att det fortfarande inte fungerar och jag får samma felmeddelande som tidigare med undantag från meddelandet om att jag inte har någon uppkoppling. Det första felmeddelandet får jag med andra ord fortfarande.

Nån med idéer?

Jag reflekterade inte över att det stod sms, dock insåg jag att mms krävde datatrafik så det aktiverade jag efter att ha läst ditt inlägg.

Gå in i dina inställningar på telefonen, välj Allmänt > Nätverk > Mobilt datanätverk > APN > skriv in online.telia.se
Vips så ska det funka!

Postad 24 september 2008 - 11:14

Unregisteredafb6f88b
  • Unregisteredafb6f88b
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Gå in i dina inställningar på telefonen, välj Allmänt > Nätverk > Mobilt datanätverk > APN > skriv in online.telia.se
Vips så ska det funka!

Nej tyvärr inte, det har stått så hela tiden.

Postad 24 september 2008 - 12:05

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Nej tyvärr inte, det har stått så hela tiden.

ring telias support då?

Postad 24 september 2008 - 12:06

Unregisteredafb6f88b
  • Unregisteredafb6f88b
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

ring telias support då?

Har ringt telia och bett dem kolla om jag fortfarande hade mms aktiverat, vilket jag hade. Annars så tog de inte i mitt ärende end med tång när jag nämde att jag hade en iphone.

Postad 24 september 2008 - 13:25

Unregisteredafb6f88b
  • Unregisteredafb6f88b
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Kan meddela att jag nu fått det att fungera. Fråga mig inte hur men jag har mina misstankar att storleken på bilden spelar in. Jag testade göra ett mms igår och har trott att storleken ändras innan det skickas inte innan men så verkar inte vara fallet. Iallafall så fungerar näst bästa upplösningen med telia.

Tack ni som funderat och försökt hjälpa till

Postad 24 september 2008 - 15:08

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Har sökt och bläddrat igenom massa sidor i denna tråden men hittar inte svar på min fråga.

Om man köper en via telia och ämnar att använda den som "man ska" kan man då installera 3:e parts program? eller har telia fulat till den så man inte kan installera något förut det som ingår vid köpet?
Man vill ju kunna utnyttja en massa roliga program som finns till den.
Jag antar att om man s.k. jailbrejkar (eller vad det heter) den ryker garantin all världens väg?

Tacksam för svar

Postad 24 september 2008 - 15:19

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Kan meddela att jag nu fått det att fungera. Fråga mig inte hur men jag har mina misstankar att storleken på bilden spelar in. Jag testade göra ett mms igår och har trott att storleken ändras innan det skickas inte innan men så verkar inte vara fallet. Iallafall så fungerar näst bästa upplösningen med telia.

Tack ni som funderat och försökt hjälpa till

300 kB är väl gränsen för MMS om jag inte missminner mig. Finns dock operatörer som har lägre gräns...

Postad 24 september 2008 - 15:34

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Har sökt och bläddrat igenom massa sidor i denna tråden men hittar inte svar på min fråga.

Om man köper en via telia och ämnar att använda den som "man ska" kan man då installera 3:e parts program? eller har telia fulat till den så man inte kan installera något förut det som ingår vid köpet?
Man vill ju kunna utnyttja en massa roliga program som finns till den.
Jag antar att om man s.k. jailbrejkar (eller vad det heter) den ryker garantin all världens väg?

Tacksam för svar

misstolkar jag dig ?! men du har inte hört talas om appstore ?

det låter som om du skall vänta med jailbreak...är faktiskt inte nödvändigt heller iom appstore.

sen kan jag säga så här...man bör veta vad man vill ha och varför innan man köper en pryl, det finns ju många alternativ till iphone...Iphone har många + men även många minus så att köpa i blindo, rekommendera inte jag. den kostar ju trots allt 5 tusen och har taskig 3g mottagning.

Redigerat av fastball, 24 september 2008 - 15:48.

Postad 24 september 2008 - 15:48

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

misstolkar jag dig ?! men du har inte hört talas om appstore ?

det låter som om du skall vänta med jailbreak...är faktiskt inte nödvändigt heller iom appstore.

Min intention är att inte jailbrejka, men jag ville veta om man t.ex. kunde ladda ner valfritt program, som givetvis är gjort till iphone, och köra det. Detta gick ju, vad jag minns, inte med vissa 3-brandade telefoner förr (kanske nuförtiden också). Samma när det gällde uppdateringar av fw, man var tvungen att invänta 3:s uppdateringar vilka dröjde oftast länge. Min fråga kanske är att: har telia brandat sina iphones eller är dom bara operatörslåsta.
Men svaret är alltså att man kan köra vilket program som helst i telia iphones?

Ursäkta om jag verkar lite rörig, skall kolla in "appstore", är ny på apple fronten.

Postad 24 september 2008 - 16:02

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
telia bara kränger lurarna, apple har låst dom till telia...

så alla har "samma" lur oberoende var den köps

Postad 24 september 2008 - 16:08

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
du kan säkert få en iphone presenterad i nån teliabutik...men som jag ser det så om du inte är en storförbrukare av internet så är det fel lur...lätt att bli impad av iphonen...men man ser inte minusen förrän senare

Postad 24 september 2008 - 19:17

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

telia bara kränger lurarna, apple har låst dom till telia...

så alla har "samma" lur oberoende var den köps

Tack det var detta svaret jag var ute efter :)

du kan säkert få en iphone presenterad i nån teliabutik...men som jag ser det så om du inte är en storförbrukare av internet så är det fel lur...lätt att bli impad av iphonen...men man ser inte minusen förrän senare

Jag använder min mobil idag till 80% internet, mail m.m. 10% telefoni 10% musik, spel m.m. Har haft en SE m600i förut som jag för 2 veckor sedan tappade bort i Helsingborg så jag är ute efter en ny bra surfmobil nu.
Det står och väger mellan Iphone eller den billigare P1i:an.

Postad 24 september 2008 - 20:36

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Jag använder min mobil idag till 80% internet, mail m.m. 10% telefoni 10% musik, spel m.m. Har haft en SE m600i förut som jag för 2 veckor sedan tappade bort i Helsingborg så jag är ute efter en ny bra surfmobil nu.
Det står och väger mellan Iphone eller den billigare P1i:an.

Det är väldigt svårt att jämmföra P1 och Iphone, som att jämföra en VW Transporter och en BMW M5! ;)
Det är båda bilar, och de kan båda ta dig från A - B. Men om du inte vill skicka MMS, använda Cut&Paste, och inte skall använda telefonen som modem till datorn, så är jo Iphonen SUVERÄNT överlägsen, när det kommer till internet (surfande), spel och musikspelare!

Om du vill ha de funktioner som jag beskriver ovan, så går det i princip genom "jailbreak", men då blir det lite krångel (jäv.. Apple!)

Postad 24 september 2008 - 21:01

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
En liten fråga om hantering av Safari i iPhone. När jag tex surfar på detta forum och befinner mig allra längst upp på en sida som är full av inlägg... ja... hur gör jag då för att snabbt ta mig ner till inlägget skrivet längst ner? På datorn har man ju hjälp av scrolllisten till höger och drar sig snabbt ner. Hittills har jag dragit fingret fram och tillbaks vilket tar lite tid för att ta sig längst ner genom en mängd inlägg. Att ta sig högst upp från "botten" går ju snabbt... bara att trycka högst upp på "klockan".

Tacksam för svar!

Postad 24 september 2008 - 22:11

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Min fråga kanske är att: har telia brandat sina iphones eller är dom bara operatörslåsta.
Men svaret är alltså att man kan köra vilket program som helst i telia iphones?

Nej, svaret är att du kan köra alla program som du köpt/laddat ner från App Store. Om du vill köra ett program som du skrivit själv eller som du fått av din polare så går det inte, dock går det om du jailbreakar.

En liten fråga om hantering av Safari i iPhone. När jag tex surfar på detta forum och befinner mig allra längst upp på en sida som är full av inlägg... ja... hur gör jag då för att snabbt ta mig ner till inlägget skrivet längst ner? På datorn har man ju hjälp av scrolllisten till höger och drar sig snabbt ner. Hittills har jag dragit fingret fram och tillbaks vilket tar lite tid för att ta sig längst ner genom en mängd inlägg. Att ta sig högst upp från "botten" går ju snabbt... bara att trycka högst upp på "klockan".

Tacksam för svar!

Det går tyvärr inte.. Längtar själv efter den möjligheten...

Postad 24 september 2008 - 23:33

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Tacksam för svar!

Klicka på "Gå till första olästa inlägg". Funkar varje gång för mig;> Kommer alltid till det senaste oavsätt hur många av dem ovan jag inte läst.

Postad 25 september 2008 - 07:21

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Upptäckte igår att det är ju gps i iphonen, vilket gjorde den ännu mer intressant. Hur funkar denna? är det som gps:en till N95 som är gratis fast om man vill ha röstguidning måste man betala? hur är den i uppstart o.s.v.

Jag är fullt medveten att jag inte kan jämnföra P1i med Iphone rakt av. Jag väger mellan dom för att P1i:an är så mycket billigare men innehåller då inte har samma funktioner som iphone.

Postad 25 september 2008 - 07:23

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Tacksam för svar!

det är bara att antingen trycka på "gå till första olästa inlägget" eller så får du leva med att zooma ut och springa med fingrarna på mobilen:) (tycker inte det är så jobbigt)

Postad 25 september 2008 - 07:42

ReflEz
  • ReflEz
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande problem med att vissa samtal inte går fram även om jag har full mottagning(Dem kommer direkt till röstbrevlådan). Använder även v2.1 Är det någon annan som har det problemet?

Postad 25 september 2008 - 07:52

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Upptäckte igår att det är ju gps i iphonen, vilket gjorde den ännu mer intressant. Hur funkar denna? är det som gps:en till N95 som är gratis fast om man vill ha röstguidning måste man betala? hur är den i uppstart o.s.v.

Jag är fullt medveten att jag inte kan jämnföra P1i med Iphone rakt av. Jag väger mellan dom för att P1i:an är så mycket billigare men innehåller då inte har samma funktioner som iphone.

Personligen tycker jag att GPS'en är kanon! Bara så du vet, det är ju knutet till GoogleMaps så alla kartor ligger ju online och kräver då givetvis en internetförbindelse för att kunna utnyttjas. Jag vet inte hur mycket datatrafik dessa genererar men med tanke på allt annat kul i iPhone som ofta behöver internetaccess är det en god idé att ha tilläggstjänsten för fri datatrafik hos sin operatör.

Mer ingående om GPS-funktionen så existerar inte röstguidning, inte heller turn-by-turn. Däremot så är den enligt mig ändamålsenlig, den fungerar för vad jag behöver. Man kan lägga upp en rutt under denna så flyttar sig positionsmarkören korrekt samt att kartan automatiskt laddas ner och flyttas allt eftersom du rör dig. Det existerar ju massor av POI's eftersom det är just GoogleMaps och detta är mycket användbart! Jag kan säga att jag oftast startar Maps istället för hitta.se-applikationen (som man gratis kan ladda ner från AppStore) när jag behöver ett nummer till någon affär/organisation/företag. Där går det enligt mig mycket snabbare och i 9 fall av 10 så ligger de med som POI i Maps.

I Maps kan du välja mellan vanlig karta, satellit och hybrid vid visning. Hybrid är då en mix av just den vanliga kartgrafiken och satellitgrafiken. Du kan släppa egna "nålar" på kartan, dvs skapa egna POI's som sparas till framtida behov. Där finns även en funktion för trafikinformation, se om det är trafikstockning i närheten av där du är, men denna funktion tror jag inte är aktiv i Europa...inte i Sverige iaf, utan endast i USA.

Postad 25 september 2008 - 07:52

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Jag tror att jag har blivit lurad av Zagg.com, beställde "invisible sheeld" för över en månad sen å de har inte kommit... å de säger bara att det är mitt fel att jag valde "ekonomist frakt" för att jag inte hade så brottom med att få hem de...

nån mer än jag som inte fått sin produkt från Zagg.com?

Postad 25 september 2008 - 07:55

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Jag tror att jag har blivit lurad av Zagg.com, beställde "invisible sheeld" för över en månad sen å de har inte kommit... å de säger bara att det är mitt fel att jag valde "ekonomist frakt" för att jag inte hade så brottom med att få hem de...

nån mer än jag som inte fått sin produkt från Zagg.com?

Ja, de var väldigt sega för mig också, tog ca 1 månad. Fick maila fram och tillbaka lite med dem.

Postad 25 september 2008 - 08:00

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Personligen tycker jag att GPS'en är kanon! Bara så du vet, det är ju knutet till GoogleMaps så alla kartor ligger ju online och kräver då givetvis en internetförbindelse för att kunna utnyttjas. Jag vet inte hur mycket datatrafik dessa genererar men med tanke på allt annat kul i iPhone som ofta behöver internetaccess är det en god idé att ha tilläggstjänsten för fri datatrafik hos sin operatör.

Mer ingående om GPS-funktionen så existerar inte röstguidning, inte heller turn-by-turn. Däremot så är den enligt mig ändamålsenlig, den fungerar för vad jag behöver. Man kan lägga upp en rutt under denna så flyttar sig positionsmarkören korrekt samt att kartan automatiskt laddas ner och flyttas allt eftersom du rör dig. Det existerar ju massor av POI's eftersom det är just GoogleMaps och detta är mycket användbart! Jag kan säga att jag oftast startar Maps istället för hitta.se-applikationen (som man gratis kan ladda ner från AppStore) när jag behöver ett nummer till någon affär/organisation/företag. Där går det enligt mig mycket snabbare och i 9 fall av 10 så ligger de med som POI i Maps.

I Maps kan du välja mellan vanlig karta, satellit och hybrid vid visning. Hybrid är då en mix av just den vanliga kartgrafiken och satellitgrafiken. Du kan släppa egna "nålar" på kartan, dvs skapa egna POI's som sparas till framtida behov. Där finns även en funktion för trafikinformation, se om det är trafikstockning i närheten av där du är, men denna funktion tror jag inte är aktiv i Europa...inte i Sverige iaf, utan endast i USA.

Det dåliga med iphone gpsen är för folk som går, jag vad ute och plockade svamp och hittade ett "svampställe",
en vecka senare skulle jag dit igen och anände mig av min POI pinne som visade "svamp" på kartan, bara det att jag inte viste vilket håll jag skulle gå åt, det var ju bara skog överallt och inget att navigera ifrån, så jag var tvungen att gå i skogen upp och ner och snubbla för att samtidigt titta på mobilens vart den rörde sig, rätt så irriterande då man inte kan hålla stilla mobilen när man går i skog... så det slutade med att jag inte hittade dit och hittade ett nytt "svampställe" som också fik sig en POI, så frågan e om jag kan nytta dig nästa gång....

Med detta vill jag säga att jag vill ha nån slags kompass!!

EDIT: ingen ändring, men fan va konstigt jag skrev i slutet:P förstår inte vad jag ska ändra till:D

Redigerat av Wiberg_D, 25 september 2008 - 08:56.

Postad 25 september 2008 - 08:11

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Det dåliga med iphone gpsen är för folk som går, jag vad ute och plockade svamp och hittade ett "svampställe",
en vecka senare skulle jag dit igen och anände mig av min POI pinne som visade "svamp" på kartan, bara det att jag inte viste vilket håll jag skulle gå åt, det var ju bara skog överallt och inget att navigera ifrån, så jag var tvungen att gå i skogen upp och ner och snubbla för att samtidigt titta på mobilens vart den rörde sig, rätt så irriterande då man inte kan hålla stilla mobilen när man går i skog... så det slutade med att jag inte hittade dit och hittade ett nytt "svampställe" som också fik sig en POI, så frågan e om jag kan nytta dig nästa gång....

Med detta vill jag säga att jag vill ha nån slags kompass!!

Finns kompass på appstore, även om det är en bökig lösning. Det skall enligt Apple komma i en uppdatering.

Postad 25 september 2008 - 08:56

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Ja, de var väldigt sega för mig också, tog ca 1 månad. Fick maila fram och tillbaka lite med dem.

får nog tjata på de då;) om det kan hjälpa..

Postad 25 september 2008 - 10:39

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande problem med att vissa samtal inte går fram även om jag har full mottagning(Dem kommer direkt till röstbrevlådan). Använder även v2.1 Är det någon annan som har det problemet?

Jag har det problem i 3G nätet, men trodde att det beror på min RebelSim...

Postad 25 september 2008 - 11:07

Unregistered856b21c7
  • Unregistered856b21c7
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon som snabbt kan besvara när/om iPhone finns i de fysiska butikerna?
Har inte så bra koll..

Postad 25 september 2008 - 12:00

ReflEz
  • ReflEz
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jag har telia så det beror inte på det för min del iallafall. Det är väldigt frustrerande att inte alltid bli nådd. Jag får vända mig till telia för 3:e gången. Har även bytt simkort en gång

Postad 25 september 2008 - 12:01

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

då har du inte läst på apple forum...är ju väldigt många som har just det problemet...och utgår ifrån att det har med taskig mottagning att göra...du bör ligga på under - 90 dBm för att vara säker på att mottagningen är OK

Redigerat av fastball, 25 september 2008 - 12:09.

Postad 25 september 2008 - 12:12

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Hmm.. och jag som var SÅ nära att beställa igår! ;)

Finns det någon svensk site att handla ifrån? (jaja, jag kan googla, men det kanske finns rekommendationer här?)

Postad 25 september 2008 - 12:13

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Någon som snabbt kan besvara när/om iPhone finns i de fysiska butikerna?
Har inte så bra koll..

dem finns.

Postad 25 september 2008 - 12:16

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

då har du inte läst på apple forum...är ju väldigt många som har just det problemet...och utgår ifrån att det har med taskig mottagning att göra...du bör ligga på under - 90 dBm för att vara säker på att mottagningen är OK

Det är jo på något sätt skönt, om det inte är Rebel som är problemet.
Och det du skriver passar väl in med att det enbart är i 3G nätet jag upplevar det.

Dock så kan jag ha finfin täckning (t.ex. om jag sitter hos Tele2 (bra täckning för Tele2 abb;) )), inga problem att surfa eller ringa ut. Men av inkommande samtal kommer bara ett av kanske 5 samtal fram???

Postad 25 september 2008 - 12:45

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
du får gärna ha lite extra koll på detta, tex om du märker nån skillnad på om du har dBm värde på ca 80 kontra 95 eller sämre...

och om du vill kan du väl avlägga en liten rapport senare ;)

intervallet mellan -90 och -100..är lite som en buffertzon...det borde fungera hyfsat där, men så fort du hamnar över -100 så riskerar du att tappa 3g mottagningen...och du kan ju ligga med 3 -4 pinnar på värden över -100...och då anta att mottagningen är bra fast den inte är det..

Redigerat av fastball, 25 september 2008 - 12:55.

Postad 25 september 2008 - 13:16

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
lite O.T

men hur i h-v kan svensk almanacka ligga i top på paid apps (3:a) ?

nån som drar in en del flis, på att petat in namnsdagar, helt ofattbart tycker jag...

45 SEK kostar den ;) om det skulle vara ett indexpris på vad man får...då skulle ju riktiga appar kosta tusentals kronor..

Redigerat av fastball, 25 september 2008 - 13:25.

Postad 25 september 2008 - 14:19

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Hmm.. och jag som var SÅ nära att beställa igår! :P

Finns det någon svensk site att handla ifrån? (jaja, jag kan googla, men det kanske finns rekommendationer här?)

dustinhome!

Postad 25 september 2008 - 16:14

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Klicka på "Gå till första olästa inlägg". Funkar varje gång för mig;> Kommer alltid till det senaste oavsätt hur många av dem ovan jag inte läst.

det är bara att antingen trycka på "gå till första olästa inlägget" eller så får du leva med att zooma ut och springa med fingrarna på mobilen:) (tycker inte det är så jobbigt)

Jo men visst det funkar ju på "denna" sidan. Nu tog jag ju bara minhembio som ett exempel. Finns ju andra sidor som tar en halv evighet att "springa" sig igenom. Visst det är ju inte särskilt jobbigt men allt som kan gå snabbare och därmed effektiviseras är ju gott mos!

Men man kan ju inte få allt... så mycket annat som funkar kanon i luren!

Postad 25 september 2008 - 19:59

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Tjuhuuu... iPhone 3G firmware 2.2 står för dörren!

Postad 25 september 2008 - 20:11

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Tjuhuuu... iPhone 3G firmware 2.2 står för dörren!

Var det inte bara första betan som gått ut till utvecklarna idag? I sådant fall dröjer det nog tyvärr ett tag till.

Postad 25 september 2008 - 20:23

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Var det inte bara första betan som gått ut till utvecklarna idag? I sådant fall dröjer det nog tyvärr ett tag till.

Aha... dröjde det länge mellan betasläppet på 2.1 och release till användarna?

Tänkte sådär 4 veckor eller nåt!

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.