Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 04 December 2009 - 19:54

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Så är det ju =) Mailat Tomtom nu så får man se vad det kommer fram till. Svar på måndag om de håller sig till sin policy.

Postad 04 December 2009 - 21:14

von anka
  • von anka
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har funderingar kring att köpa en Iphone och det jag undrar är om det går att byta till nästa/föregående låt genom att hålla inne volymknappen någon sek. som man kan göra på SE telefoner (åtminstone dom jag testat). Det skulle nämligen vara en stor fördel att slippa ta upp mobilen ur fickan bara för att hoppa över en låt.

Postad 05 December 2009 - 11:26

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Nja den höjer och sänker man bara med på 3GS´en men det finns ju handsfree/handsfreeutrustning som utlovar den funktionen, ex:

http://www.netonnet....ne(059824,4531)

Dock inget jag provat.

Postad 05 December 2009 - 13:28

Unregistered1819
  • Unregistered1819
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Har funderingar kring att köpa en Iphone och det jag undrar är om det går att byta till nästa/föregående låt genom att hålla inne volymknappen någon sek. som man kan göra på SE telefoner (åtminstone dom jag testat). Det skulle nämligen vara en stor fördel att slippa ta upp mobilen ur fickan bara för att hoppa över en låt.

Du byter låt genom att dubbeklicka på knappen på det medföljande headsetet. För att hoppa tillbaka en låt trippelklickar du.

Funkar väldigt bra.

Postad 05 December 2009 - 13:32

Unregistered1819
  • Unregistered1819
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Nja den höjer och sänker man bara med på 3GS´en men det finns ju handsfree/handsfreeutrustning som utlovar den funktionen, ex:

http://www.netonnet....ne(059824,4531)

Dock inget jag provat.

Ehh, vad svamlar du om?

Du byter ju låt genom att dubbeklicka på knappen på det medföljande headsetet. För att hoppa tillbaka en låt trippelklickar du. Om man håller inne knappen aktiveras röstkontrollen så man kan säga t.ex. "spela låtar av Coldplay".

Behövs inget tillbehör för detta.

Så skippa den där prylen från NetOnNet, behövs absolut inte.

Postad 05 December 2009 - 13:56

von anka
  • von anka
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Okej, får la pröva nån sån typ av handsfree sladd, då dom medföljande hörlurarna varken låter bra eller ens sitter kvar i öronen.

Postad 05 December 2009 - 15:40

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0

Ehh, vad svamlar du om?

Du byter ju låt genom att dubbeklicka på knappen på det medföljande headsetet. För att hoppa tillbaka en låt trippelklickar du. Om man håller inne knappen aktiveras röstkontrollen så man kan säga t.ex. "spela låtar av Coldplay".

Behövs inget tillbehör för detta.

Så skippa den där prylen från NetOnNet, behövs absolut inte.

Medföljande headset? Störtlöjligt! :) Jag svarade för volymknappen på telefonen.

Postad 06 December 2009 - 00:33

Unregisteredd517ff93
  • Unregisteredd517ff93
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Goddagens alla iPhonevänner!

Jag är på jakt efter en dockningsstaion till min iphone. Följande egenskaper är jag ute efter:

• Bra ljud för uppspel av musik
  • Den ska helst passa bra ihop med en svart iPhone
  • Helst inte mer än 2000kr
Här är ett exempel hur den kan se ut: http://www.smidigt.se/u/inmotion.jpg (Vill inte ha denna pga av det mindre bra ljudet).

Så nu får ni gärna dela med er av egna erfarenheter och tips! Bara till att mata på.

Dockningsstationen på länken är Altec Lansing Max im702 - som ska vara störningsskyddad så att man inte behöver ha telefonen i flygplansmode för att undvika alla störande pulsningar som är vanligt. Är sugen på denna station. Har hört att ljudet skall var Ok om man inte krämar på fullt.

Har du lyssnat på denna och hört att ljudet inte är bra?

Postad 06 December 2009 - 14:31

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Jag har fått mycket klagomål från folk att det hörs dåligt när jag använder det medföljande headsetet för att prata i telefon. Vet själv hur oerhört störande det kan vara att prata med någon som använder ett dåligt headset.

Har ni några tips på bra in-ear lurar som inte är allt för dyra samta har bra ljud både i för musik och samtal (mic)?

Postad 06 December 2009 - 14:42

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Dockningsstationen på länken är Altec Lansing Max im702 - som ska vara störningsskyddad så att man inte behöver ha telefonen i flygplansmode för att undvika alla störande pulsningar som är vanligt. Är sugen på denna station. Har hört att ljudet skall var Ok om man inte krämar på fullt.

Har du lyssnat på denna och hört att ljudet inte är bra?

Jag har faktiskt inte hört på den jag länkar till. Har bara läst att ljudet kanske inte är det bästa om man "maxar". Men man kanske borde testa den IRL så att säga så att man får en bättre uppfattning.

Postad 06 December 2009 - 18:03

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Tycker det är jättesvårt att hitta en snygg docka. Den enda jag har hittat som jag gillade var denna: http://www.hembiobut...p?pgrpnr=119430. Tyvärr fick jag detta svaret när jag frågade om min ipod nano fungerade i den. "Your iPod Nano 4th Generation will play, but it cannot be controlled with the remote and won't charge." Gissar att min iphone 3gs inte heller fungerar då :unsure:

Postad 06 December 2009 - 22:40

Droopfy
  • Droopfy
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Någon som vet om Navigons GPS app till Iphone lirar tillsammans med TOMTOM Car kit?

efter att ha läst tester så verkar ju Navigon appen smidigare, snabbare, tydligare och bättre än TOMTOM´s egna.

Frågan är bara om Hållaren och mjukvaran lirar tillsammans.

/Simon

Postad 06 December 2009 - 23:17

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

det är det jag gör, har även testat lite olika upplösningar med samma resultat.
Får testa nått annat progam och se

Annars kan du ju alltid dubbel-tappa på skärmen när filmen visas så fyller den ut hela skärmen (zoomar in) så att man slipper se de svarta ränderna över och under.

Någon som vet om Navigons GPS app till Iphone lirar tillsammans med TOMTOM Car kit?

efter att ha läst tester så verkar ju Navigon appen smidigare, snabbare, tydligare och bättre än TOMTOM´s egna.

Frågan är bara om Hållaren och mjukvaran lirar tillsammans.

/Simon

Har nämnts ett flertal gånger i tråden redan att: JA, TTCK fungerar med Navigon App.

Postad 07 December 2009 - 00:54

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Hämtade ut min Iphone 3gs från posten idag! :) Har inte hunnit leka så mycket med den än, men det lilla jag provade gav verkligen mersmak! Det här är min första touchmobil och jag fruktade att jag inte skulle gilla det, men hittills saknar jag absolut inte min gamla Nokia.
:P

Postad 07 December 2009 - 02:11

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Hämtade ut min Iphone 3gs från posten idag! :) Har inte hunnit leka så mycket med den än, men det lilla jag provade gav verkligen mersmak! Det här är min första touchmobil och jag fruktade att jag inte skulle gilla det, men hittills saknar jag absolut inte min gamla Nokia.
:P

Grattis :P

Hade också Nokia innan jag köpte min iphone och jag saknar heller inte den kan jag säga. När man väl bekantat sig med telefonen är den helt underbar att jobba med, allting flyter så himla bra och det finns riktigt många möjligheter med den.

Postad 07 December 2009 - 08:24

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Vad har ni för inställningar på era google sync Gmail?

Jag har enorma problem med min gmail, raderade mail hamnar i mappen Alla Mail och då måste man radera mailen därifrån också för att hamna i papperskorgen. :)

Postad 07 December 2009 - 17:09

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Vad har ni för inställningar på era google sync Gmail?

Jag har enorma problem med min gmail, raderade mail hamnar i mappen Alla Mail och då måste man radera mailen därifrån också för att hamna i papperskorgen. :)

Hittade detta om problemet..... alltså änsålänge ingen lösning på det.
http://www.google.co...g...40161&hl=en

Hi everyone,

That's expected behaviour, although we're looking into making the behaviour configurable as it is for IMAP currently. If you delete from any label, that label will be removed in Gmail (so it Archives messages from Inbox). You can move messages to Trash on your phone by deleting them from All Mail, and if you delete from Spam or Trash, they'll be permanently removed.

Unfortunately moving to Trash from Inbox will produce the same result, as the iPhone doesn't send us anything that would allow us to tell the difference between than and selecting 'Delete'.

Thanks,

Douglas

Postad 07 December 2009 - 21:59

ssebbe
  • ssebbe
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Tänkte bara kolla om någon vänlig människa här kunde svara på min kanske lite udda fråga.
Jag har kanske 50 gamla sms på mitt sim-kort som jag jättegärna vill flytta över till iphonen på något sätt. Nu kan jag inte komma åt dem på något sätt, vilket man kan om man stoppar in sim-kortet i en Nokia eller SE. Någon som vet vad jag kan göra?

Tack på förhand =)

Postad 08 December 2009 - 07:14

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Hittade detta om problemet..... alltså änsålänge ingen lösning på det.
http://www.google.co...g...40161&hl=en

Tack för info, då är man inte ensam om detta problem. =)

Postad 08 December 2009 - 21:32

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Tänkte bara kolla om någon vänlig människa här kunde svara på min kanske lite udda fråga.
Jag har kanske 50 gamla sms på mitt sim-kort som jag jättegärna vill flytta över till iphonen på något sätt. Nu kan jag inte komma åt dem på något sätt, vilket man kan om man stoppar in sim-kortet i en Nokia eller SE. Någon som vet vad jag kan göra?

Tack på förhand =)

Iphone använder ju inte sim:et på ngt annat sätt än för att använda nätet, du _kan_ kopiera kontakter till och från sim:et, men inget mer tyvärr.

Redigerat av simulacra, 08 December 2009 - 21:32.

Postad 09 December 2009 - 15:23

Kalle E
  • Kalle E
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Har haft Iphone 3Gs ca 1 mån nu. Har en fundering omkring telefonens "högtalare". Undrar om det är något fel på mitt exemplar eller om någon annan noterat samma sak. På telefonens undersida, på bägge sidor om dockningsingången finns ju små "metallnät". När jag spelar spel eller spelar upp musik utan att ha hörlurarna inkopplade kommer det bara ljud från det vänstra av dessa två "metallnät" (högtalare/mikrofon). Är det någon annan som noterat samma sak?

Kalle

Postad 09 December 2009 - 16:37

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
det är för att den ena är just en högtalare och den andra är en mikrofon. :P

Postad 09 December 2009 - 21:03

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
För att logga in på itunes så krävs tydligen "review" Där man fyller i kortnr m.m men när jag trycker klar så ber den mig om apple id osv men det finns ingenstans på sidan att fylla i de.

en fråga som kanske e dum men kan man inte flytta över befintliga mp3låtar till den eller måste man rippa om sin cd-samling igen!

Nu tror jag att jag löst musikproblemet man fick föra över till itunes bibliotek och sen till telefonen. krångligt men det funkar verkar de som.

"This apple id has not yet been with the itunes store please review your account information"

Detta står när jag försöker logga in

Sen fyller jag i min uppgifter kortnr adress osv trycker sen på klar

Då står de:

"please enter your apple id and password the click billing info to update your payment information. iff you cancel you will not be able to buy music until the issue is solved"

Var vill dom att jag ska fylla i de?!?! Finns ingenstans på sidan.

Snälla hjälp!

Redigerat av Unregistered98ef0649, 09 December 2009 - 22:04.

Postad 09 December 2009 - 22:03

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Kanske inte riktigt rätt tråd, men det har med telefonen att göra så jag kör på:
Hur räknar man hur mycket Gb/Mb man surfar för. Hittat ett abonnemang där det ingår 0,5Gb datatrafik. Räcker det ? Har ingen aning hur mycket jag skulle surfa om jag köpte telefonen, men det blir väl lite mail och allmän surf (beror helt på hur smidigt det går givetvis).

Postad 09 December 2009 - 22:24

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Kanske inte riktigt rätt tråd, men det har med telefonen att göra så jag kör på:
Hur räknar man hur mycket Gb/Mb man surfar för. Hittat ett abonnemang där det ingår 0,5Gb datatrafik. Räcker det ? Har ingen aning hur mycket jag skulle surfa om jag köpte telefonen, men det blir väl lite mail och allmän surf (beror helt på hur smidigt det går givetvis).

Jag tror att du skulle klara dig med 0,5 gb. Om du inte lyssnar spotify hela dagarna iof.. Det finns en räknare för mobilt data-användande, så du kan hela tiden kontrollera hur mycket data du använder. Och har du tillgång till wifi hemma lr på jobb/skola så kan du ju hålla dig tills då med att ta hem appar och så.

Mätte för skojs skull vad olika saker använde för datamängd

Kolla mail: 58 kb
10 min Spotify: 9,8 mb
Typ 10 min Youtube: 8,5 mb
10 min surf: 6,5 mb (Aftonbladet, minhembio mm)

Edit: Har sedan 20 okt skickat 82 mb och mottagit 790 mb. Har själv fri surf och surfar och kör spotify nästan dagligen.

Redigerat av Spata, 09 December 2009 - 22:32.

Postad 09 December 2009 - 22:55

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Tack för infon Spata.
Så kör man hemma kan man koppla upp sig på det "vanliga" trådlösa och på det viset inte påverka abonnemanget ?! Smidigt. Surfar jag gör jag mest det hemma kan jag tänka mig. På jobb hinner jag inte och därimellan kör jag bil :unsure:

Edit: Du skriver du surfar minhembio.com t.ex. Hur fungerar det ? Kan du göra inlägg och dylikt också eller "bara" infosurfa ?

Redigerat av Gioacchino, 09 December 2009 - 22:56.

Postad 09 December 2009 - 23:37

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Har 3gs sedan den släpptes och i dagsläget känns det som om jag aldrig kommer att kunna ha en annan telefon. När nu tjejen använder den för att spela Bejeweled vid läggning av dottern blir jag helt handikappad omedelbart... Jag surfar riktigt mycket med den och skriver inlägg på olika forum och håller på. Använder inte min hemdator alls lika mycket längre.. På jobbet kör jag mycket webbradio (Radiobox), då jag inte får in P3 på jobbet. SR podradio kör jag emellanåt, då främst P3 Dokumentär. Annars blir det en hel del musik och spel med. Och App Store är ju fantastiskt. Kan sitta hur länge som helst och leta gratisprogram att prova. Så lätt att installera och avinstallera. Sen köper jag ju en hel del program med.... Senast "OldBooth" är riktigt ###### roligt. Som vi har garvat på jobb.

Det som är riktigt bra är att den är så snabb. Råkar man gå starta fel program, trycker jag bara på hemknappen och väljer rätt program och det går riktigt fort. OCh röststyrningen använder jag så ofta som jag trodde. Iom att det inte finns så många fysiska knappar, är det lätt att ringa via röststyrning. Fiska bara upp mobilen ur fickan, håll in hemknappen, säg "ring mamma mobil" och sedan ringer det. Har inte behövt släppa blicken från vägen. Tokbra.

Och för att inte tala om fotografera och filma. Visst, det krävs rätt förhållanden för att bilderna ska bli riktigt bra, men med lite touch-up i ett av app stores alla foto program, så blir det riktig t bra. Filmar min dotter en hel del med. Blir riktigt bra det med.

Och Facebook!!! Iphone loves facebook. Används minst en gång i timmen.

Fy farao vilken telefon. Man tror att man ska tröttna efter ett tag och bara ringa med den, men inte då. Den åker som en jojo upp och ner ur byxfickan.

Det jag ångrar lite var att jag tog i princip fri surf.... Hade ju lätt klarat mig på nån gig i månaden. Skit samma...

Och Google maps? Bekanta blir riktigt imponerade när den blå pricken dyker upp på kartan och ett tryck till på hårkorset och man ser vilket håll man är vänd åt med... Fräckt.
har 5 och en halv sida fyllda med appar. Använder förstås bara en bråkdel och många är bara imponeringsgrejor... Typ "shotgun" och "smacktalk" som dottern för övrigt gillar att leka med)...

Som internetnörd är det riktigt kul att alltid ha nätet tillgängligt..

Med det är ju bara mina 25 cent.

Kan väl tillägga att jag inte är någon sk fanboy, har aldrig ägt en mac, utan bara gillar denna telefon helt enkelt. Har å andra sidan inte pillat på HTC Hero heller, men Iphone passar mig så bra. Provade en ny Sony Ericsson tidigare i veckan, nån iphone-utmanare, men blev inte imponerad. Gillar att man kan arbeta så snabbt med Iphone. SMS, pang, blir ett MMS i stället, bara jag lägger till en bild. Man behöver aldrig vänta.
Jag tror jag ska göra en liten video när jag använder min Iphone, för att visa oinvigda, det smidiga och snabba användandet... Får se om jag orkar.

OBS! Detta är inget försök att skapa någon diskussion om hur bra eller inte bra Iphone är, utan bara mina intryck av mina 4 första månaders användning av Iphone 3gs. Hade en 2g innan med sprucken skärm, men den nya är ju ljusår bättre, mycket tack vare snabbheten.

Redigerat av Unregistered41753, 09 December 2009 - 23:38.

Postad 10 December 2009 - 00:14

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Tack för infon Spata.
Så kör man hemma kan man koppla upp sig på det "vanliga" trådlösa och på det viset inte påverka abonnemanget ?! Smidigt. Surfar jag gör jag mest det hemma kan jag tänka mig. På jobb hinner jag inte och därimellan kör jag bil :unsure:

Edit: Du skriver du surfar minhembio.com t.ex. Hur fungerar det ? Kan du göra inlägg och dylikt också eller "bara" infosurfa ?

Det funkar kanon, skriver det här från iphonen! Surfar nästan enbart med den nuförtiden. Dock funkar inte sidor med flash som typ mekonomen.se

Postad 10 December 2009 - 08:21

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

För att logga in på itunes så krävs tydligen "review" Där man fyller i kortnr m.m men när jag trycker klar så ber den mig om apple id osv men det finns ingenstans på sidan att fylla i de.

en fråga som kanske e dum men kan man inte flytta över befintliga mp3låtar till den eller måste man rippa om sin cd-samling igen!

Nu tror jag att jag löst musikproblemet man fick föra över till itunes bibliotek och sen till telefonen. krångligt men det funkar verkar de som.

"This apple id has not yet been with the itunes store please review your account information"

Detta står när jag försöker logga in

Sen fyller jag i min uppgifter kortnr adress osv trycker sen på klar

Då står de:

"please enter your apple id and password the click billing info to update your payment information. iff you cancel you will not be able to buy music until the issue is solved"

Var vill dom att jag ska fylla i de?!?! Finns ingenstans på sidan.

Snälla hjälp!

Det låter som om du ska genomföra något köp på iTunes Store via din dator och den ber dig fylla i kontaktuppgifterna. Gör istället så att du reggar ett konto som du sedan loggar in med och genomför dina köp, du behöver ju ändå ett konto för att använda på App Store.

Vad det gäller din musik så är det självklart att du måste skapa ett bibliotek i iTunes och sedan synka över dem till din telefon, det är så iPhone fungerar. Det finns visserligen andra tredjepartsprogram men iTunes är det som fungerar bäst.

Postad 10 December 2009 - 08:45

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Det låter som om du ska genomföra något köp på iTunes Store via din dator och den ber dig fylla i kontaktuppgifterna. Gör istället så att du reggar ett konto som du sedan loggar in med och genomför dina köp, du behöver ju ändå ett konto för att använda på App Store.

Vad det gäller din musik så är det självklart att du måste skapa ett bibliotek i iTunes och sedan synka över dem till din telefon, det är så iPhone fungerar. Det finns visserligen andra tredjepartsprogram men iTunes är det som fungerar bäst.

Jag har ett konto men de den frågar ju efter de när jag försöker gå in i app-store men det finns igen stans att fylla i de på den sida man fyller i kortnr.

Postad 10 December 2009 - 08:52

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Jag har ett konto men de den frågar ju efter de när jag försöker gå in i app-store men det finns igen stans att fylla i de på den sida man fyller i kortnr.

Har du ett konto redan så har du redan registrerat ditt kortnummer där. I AppStore fyller man aldrig i sitt kortnummer, där använder man bara sitt iTuneskonto.

Postad 10 December 2009 - 08:52

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

I iTunes (på din dator), klicka på iTunes Store, klicka sedan på Account under Quick Links uppe i iTunes på höger sida. Då får du logga in med ditt Apple Account (det är detta konto du skall logga in med på din iPhone med). Under Account i iTunes Store kan du lägga in kortnummer osv för att kunna betala för musik eller Apps.

Vad är problemet?

Postad 10 December 2009 - 11:56

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Jag har nu lekt med min nya Iphone i några dagar och betyget blir 9/10 just nu. Kort och gott: Jag älskar den! Precis som Knogen skrev lite längre upp i tråden så skapas ett beroende mellan användaren och Iphonen. Den åker upp ur fickan hela tiden och även om jag bara ska ringa ett kort samtal eller skicka iväg ett snabbt SMS är det omöjligt att inte sitta och "pilla runt" i menyerna och förundras hur snabbt allting går och hur enkelt det är att manövrera.
Surfa, bläddra bland bilder, lyssna på musik, spela spel... Allt går som en dans och jag är otroligt imponerad än så länge.

Batteritiden verkar dock vara i klenaste laget, men det räcker gott åt mig. Bara den håller en dag så är jag nöjd.

Postad 10 December 2009 - 12:16

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

I iTunes (på din dator), klicka på iTunes Store, klicka sedan på Account under Quick Links uppe i iTunes på höger sida. Då får du logga in med ditt Apple Account (det är detta konto du skall logga in med på din iPhone med). Under Account i iTunes Store kan du lägga in kortnummer osv för att kunna betala för musik eller Apps.

Vad är problemet?

"You need to review your account" säger den. sen får jag fylla i kontouppgifter sen kommer jag inte längre

Jag ska fixa en skärmdump sen så får ni se.

Ska testa på ditt sätt först såklart

Tack

Postad 10 December 2009 - 12:23

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

"You need to review your account" säger den. sen får jag fylla i kontouppgifter sen kommer jag inte längre

Säger "den"? Vilken den? Datorn? iPhonen? iTunes'en? Inte lätt att hjälpa dig när du inte är så tydlig med ditt problem. Var fyller du i kontouppgifter? Vad menar du med kontouppgifter, bankkort/konto, eller iTunes-konto? Säker på att du har ett giltigt iTunes-konto/Apple-konto/Apple Account? Säker på att du har/skriver rätt lösenord till ditt konto?

Finns myyycket som kan gå snett, men om du tydligt förklarar vad som är fel (eller varför inte ringa Apple Support, det är fritt de första 30 dagarna har jag för mig?) så skall du nog få det att fungera. Skärmdumpar är en bra idé när vi bevisligen inte kan tolka det du försöker förklara.

Postad 10 December 2009 - 12:24

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0

Batteritiden verkar dock vara i klenaste laget, men det räcker gott åt mig. Bara den håller en dag så är jag nöjd.

Detta känns lite giftigt för en som kommer från "Gamla skolan" och långa passningstider med Nokian. Tycker jag får ladda min 6500 Classic mycket..och det innebär ungefär var 3e dag :unsure:

Redigerat av Gioacchino, 10 December 2009 - 12:25.

Postad 10 December 2009 - 12:38

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Jag har nu lekt med min nya Iphone i några dagar och betyget blir 9/10 just nu. Kort och gott: Jag älskar den! Precis som Knogen skrev lite längre upp i tråden så skapas ett beroende mellan användaren och Iphonen. Den åker upp ur fickan hela tiden och även om jag bara ska ringa ett kort samtal eller skicka iväg ett snabbt SMS är det omöjligt att inte sitta och "pilla runt" i menyerna och förundras hur snabbt allting går och hur enkelt det är att manövrera.
Surfa, bläddra bland bilder, lyssna på musik, spela spel... Allt går som en dans och jag är otroligt imponerad än så länge.

Angående batteritiden så har jag inget att klaga på... Tillverkarna har säkert gjort sitt yttersta, men face it. Detta är ingen telefon... Jag hade jättebra batteritid på min SE k750i, men den hade ju inte en bråkdel av funktionerna och uppkopplingsmöjligheterna dom Iphone...

Sitter förresten på en buss på väg till skidsemester när jag skriver detta...

Postad 10 December 2009 - 12:42

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Detta känns lite giftigt för en som kommer från "Gamla skolan" och långa passningstider med Nokian. Tycker jag får ladda min 6500 Classic mycket..och det innebär ungefär var 3e dag ;)

Känns som att utvecklingen av bränsleceller skulle behöva få sig en liten bump nu... Helst skulle jag vilja ha små kärnkraftverk i varje telefon ;)

Postad 10 December 2009 - 13:10

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Tjo,
Jag letar efter en klockradio som jag kan docka iPhonen till och som har TV-ut, är det någon som har tips på några sådan tro?
Jag har letat som fasen men hittar inga!

Postad 10 December 2009 - 14:09

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Detta känns lite giftigt för en som kommer från "Gamla skolan" och långa passningstider med Nokian. Tycker jag får ladda min 6500 Classic mycket..och det innebär ungefär var 3e dag ;)

Jo, iPhone är ju rätt jämförbar med en 6500 Classic ;)

Jag tycker att man inte ska förvänta sig bättre batteritid än ett dygn med en Smartphone. De är så pass avancerade idag med många batterisugande funktioner (GPS, BT, Push, WiFi, tät signalsökning på frekvensbandet för 3G) samt att skärmarna oftast är väldigt stora och detaljrika, vilket drar väldigt mycket ström när de är aktiva.

Så, batteriet är bra i iPhone.

Postad 10 December 2009 - 18:24

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
a

Redigerat av Unregistered98ef0649, 10 December 2009 - 21:56.

Postad 10 December 2009 - 18:34

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Jag förklarar så gott de går, bifogade en bild. jag har ett apple id och jag kommer in i itunes och kan synka låtar och så När jag sen ska in i itunes store så strular det. trodde jag hade lyckat och försökte få ner spotify som ju e gratis. men då fick jag upp att jag skulleförsöka senare.

Hoppas du kan hjälpa mig nu

tack

Du har alltså problem med att lägga till ett betalkort om jag förstår dig rätt?
Har du fyllt i rätt billing adress? Måste vara samma som står registerat på ditt betalkort, jag har själv t.ex VISA och då är det bara att fylla i kortnummer + säkerhetskod och sen då adressuppgifterna. Funkar inte detta så måste det vara nåt fel på ditt apple konto och då bör du kontakta Apple kundtjänst och be dom kolla dina uppgifter.

Spotify applikationen kräver ju ett premium konto men det visste du säkert redan ;)

Postad 10 December 2009 - 18:42

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
[

Redigerat av Unregistered98ef0649, 10 December 2009 - 21:58.

Postad 10 December 2009 - 19:13

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Jag har ett apple id som jag fick när köpte en dockningsstation på apples hemsida och där kan jag logga in på www.myinfo.apple.com men där står ju inga kontouppgifter bara kontaktuppgifter. Räcker det inte med de eller finns det nåt speciellt itunes konto man måste ha?

Nån som kanske har numret till kundtjänst lätt tillgängligt? blir tokig fattar inte varför den gör så här.

Inloggnings-ID till apples hemsida och det ID du skall använda i iTunes är såvitt jag vet inte samma... iTunes är ett helt eget ID. Har du inget sånt så är det ju där problemet ligger.

Du kan ju se själv att du inte är inloggad eftersom det står Login uppe i högra hörnet i iTunes. När man är inloggad står det ditt Apple iTunes-ID uppe i det hörnet.

Skapa ett iTunes-konto, lägg in kortuppgifter där och använd det kontot i din telefon så skall du se att det går bra.

Postad 10 December 2009 - 19:53

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Jag har ett apple id som jag fick när köpte en dockningsstation på apples hemsida och där kan jag logga in på www.myinfo.apple.com men där står ju inga kontouppgifter bara kontaktuppgifter. Räcker det inte med de eller finns det nåt speciellt itunes konto man måste ha?

Nån som kanske har numret till kundtjänst lätt tillgängligt? blir tokig fattar inte varför den gör så här.

Jag har aldrig sett den där sidan innan men testade nu själv att logga in på myinfo.apple.com och det funkade med mitt användarnamn & lösen som jag loggar in i itunes med så du borde ju rimligtvis kunna göra samma sak.
Hade jag varit dig så hade jag kontaktat kundtjänst.

Postad 10 December 2009 - 20:43

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
q

Redigerat av Unregistered98ef0649, 10 December 2009 - 21:59.

Postad 10 December 2009 - 21:07

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Jag testade att skapa ett nytt inlogg i itunes med en annan mailadress såklart men jag får upp samma meddelande!!

Helt sjukt! Nån som kan ge mig numret till kundtjänst hittar det inte nämligen ;)

Tack

Hittade supportnumret får ringa i morrn

Postad 10 December 2009 - 21:16

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0

Hittade supportnumret får ringa i morrn

Jag provade ett annat kort då funkade de.. skumt för felanmäla de kortet

Ursäkta att jag tagit upp onödig plats

Nån Moderator kan väl rensa mina inlägg

tack

Postad 11 December 2009 - 21:22

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Hallå där alla Iphone diggare.
Har två frågor som jag skulle vilja få svar på.
Har läst runt lite här och där på olika forum och då har det ibland sagts att Iphonen skulle ha dålig mottagning.
Är detta någonting som Ni upplevt. :D
Nästa grej of the day är att OM man nu skulle göra en jailbrake på luren så har en del skrivit att dom har upplevt att den blivit Lite segare, bl a en kompis somhar en 3G som tycker det,dock kan han inte riktigt sätta fingret på Vad. :D

Redigerat av madness74, 11 December 2009 - 21:23.

Postad 12 December 2009 - 01:12

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Hallå där alla Iphone diggare.
Har två frågor som jag skulle vilja få svar på.
Har läst runt lite här och där på olika forum och då har det ibland sagts att Iphonen skulle ha dålig mottagning.
Är detta någonting som Ni upplevt. :D
Nästa grej of the day är att OM man nu skulle göra en jailbrake på luren så har en del skrivit att dom har upplevt att den blivit Lite segare, bl a en kompis somhar en 3G som tycker det,dock kan han inte riktigt sätta fingret på Vad. :D

Jag har inte upplevt dålig mottagning. Har inte haft ett enda bruttet samtal än...

Att endast göra en jailbreak på luren gör inte telefonen segare. Om du däremot lägger in massa olika saker (t.ex. bakgrundsprogram, olika teman, program som visas på lockscreen etc. etc.) så kan den givetvis uppfattas som segare. Men det är ganska logiskt faktiskt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.