Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 08 September 2011 - 16:05
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Lokala filmer funkar bra, men om du använder appen Navi-x t.ex för att streama filmen direkt från nätet så kunde man lägga in en undertext från en lokal hårddisk. När jag försöker göra detta nu, så låser sig boxen.
Ok...ja det är ingenting jag vet om och det är en app som jag inte använder och kommer inte använda heller.
Postad 08 September 2011 - 16:33
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
någon som provat göra om BD-ISO till mkv med svensk undertext o sett om det fungerar ?
Postad 08 September 2011 - 16:37
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
mkv är en container, men ja den klarar m2ts och x264.
Postad 08 September 2011 - 17:04
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
jo det vet jag också att det är .... men det spelar ingen roll för det fungerar fungerar inte i med en konverterad inkl undertexter min tvix och har för mig någon sa att det inte fungerar på den nya med8er 500x2 .......
så jag undrar om det är samma med boxee ...
min klarar också m2ts och x264 men det gäller att få *iso till m2ts ockås på något sätt när man har mac ....
Postad 08 September 2011 - 18:24
Per-Arne
-
Per-Arne
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
mkv är en container, men ja den klarar m2ts och x264.
HEJ. JAG SKA RIPPA MINA BLU-RAYFILMER OCH UNDRAR VILKET FORMAT SOM KAN BLI BÄST FÖR ATT KÖRA PÅ BOXEE. JAG SKA INTE KOMPRIMERA NÅGOT.
Postad 08 September 2011 - 19:20
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
HEJ. JAG SKA RIPPA MINA BLU-RAYFILMER OCH UNDRAR VILKET FORMAT SOM KAN BLI BÄST FÖR ATT KÖRA PÅ BOXEE. JAG SKA INTE KOMPRIMERA NÅGOT.
Sluta skrika till att börja med
Postad 09 September 2011 - 05:19
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Faen... nu på morgonen kommer jag inte in på dom tillagda filerna igen! Kommer ju åt nätet och kan se trailers etc på boxeen ju... Kan det vara routern som spöka? Funderar på att ringa BBB, och be dom hjälpa mig felsöka/justera routern i morrn, eller vad tycker ni? . Hittar inte ens HTPCn när jag tänkte lägga till maparna igen i där man lägger till files.Edit: staratade om HTPCN, och då kommer jag åt maparna igen...
Tänkte bara köra en update om nån får samma problem: Kopplade in en router efter BBBs modem, och nu har jag inga problem alls att komma åt filmerna...  Blr väl nån IP konflikt när man har 3 PC, 2 ps3or och 2 HTC inkopplade..? BBBs modem delar ju bara ut 5 IPadresser åt gången.. Men nu vet jag inte om jag vill skicka in Boxeen i sovrummet... bild och ljud blir mycket bättre med Boxeen än min HTPC+ att gumman här hemma tycker det är mycket smidigare att navigera och bläddra med fjärrkontrollen på boxeen, än tangentbordet till XBMC, och hon gillar sitta och kolla trailers på den med...
Redigerat av Garrett, 09 September 2011 - 05:22.
Postad 09 September 2011 - 08:16
marcusthebabe
-
marcusthebabe
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Vad har hänt med tv4play?
Går jag via appen hittas inte alla avsnitt. GÅr jag via browsern så är det "premium" på nästan allt.(läs Robinson)
Inte nog med det så är när man kör fullscreen en stor fet svart ram typ 7cm stor runt filmen. Trist finns det någon lösning på något av problemen?
marcus
Postad 09 September 2011 - 08:24
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Vad har hänt med tv4play?
Går jag via appen hittas inte alla avsnitt. GÅr jag via browsern så är det "premium" på nästan allt.(läs Robinson) Inte nog med det så är när man kör fullscreen en stor fet svart ram typ 7cm stor runt filmen. Trist finns det någon lösning på något av problemen?
marcus
Den har inte fungerar för mig från dag ett utan har varit buggig hela tiden
Postad 09 September 2011 - 11:48
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Hallå Boxee-ägare,
Är det någon mer än mig som upplever små hack i video,var 30 sek kanske, på både filer spelade från ansluten hårddisk eller streamat direkt från nätet, t ex SVTplay ? Jag misstänker att det är inställningen hos Boxeen som spökar, jag har valt 1080p/24. Mycket videomaterial är väl 25 el 50Hz bildfrekvens, och Boxeen gör kanske inte så bra jobb att bearbeta detta.
Sedan detta med disk ansluten via nätverk: Det går väl bra om man tittar mest på nedladdat material, men vill man som mig titta på streamat också så har jag valt att koppla Boxeen med ethernet direkt till mitt kabelmodem, för bästa möjliga hastighet. För sparade filer använder jag datorn o ett USB-minne som jag laddar från datorn o vandrar med fram o tillbaka mellan hemmabiorum o dator
Postad 09 September 2011 - 17:22
Unregistered9c2c5781
-
Unregistered9c2c5781
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Hallå Boxee-ägare,
Är det någon mer än mig som upplever små hack i video,var 30 sek kanske, på både filer spelade från ansluten hårddisk eller streamat direkt från nätet, t ex SVTplay ? Jag misstänker att det är inställningen hos Boxeen som spökar, jag har valt 1080p/24. Mycket videomaterial är väl 25 el 50Hz bildfrekvens, och Boxeen gör kanske inte så bra jobb att bearbeta detta.
Sedan detta med disk ansluten via nätverk: Det går väl bra om man tittar mest på nedladdat material, men vill man som mig titta på streamat också så har jag valt att koppla Boxeen med ethernet direkt till mitt kabelmodem, för bästa möjliga hastighet. För sparade filer använder jag datorn o ett USB-minne som jag laddar från datorn o vandrar med fram o tillbaka mellan hemmabiorum o dator 
prova med att ställa in 1080p och se till så att "atuo match refresh rate" är i kryssad istället. det enda problem jag haft med den inställningen är när man kolla "äkta" 24Hz dvs PAL grejor ( i USA är 24Hz = 23.976Hz tydligen). Vad vinner du på att koppla till modemet direkt?? Skaffa en bra router istället och dra sladd till NAS eller dator.
Postad 09 September 2011 - 17:59
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Bacardi,
tack för tipset om Auto match, ska kolla. Däremot har nog 24 Hz inget o göra med PAL, som är det gamla analoga färgTV-systemet som användes i de flesta länder i Europa. Då var bildfrekvensen 50 hz interlaced, i USA hade man 60 Hz o lite annat TV-system; NTSC (av elaka tungor kallat Nether The Same Colour...).
Har en router redan, men bara för skapa ett trådlöst nätverk för internet. Dator o modem/bredbanduttag sitter i olika rum, betongvägg emellan. Om jag låter datorn vara NAS o delar nätet trådlöst från den, måste jag borra betongvägg, har gjort det förr o det är ett elände även med borrhammare...
Redigerat av Unregistered4e1812ee, 09 September 2011 - 18:04.
Postad 09 September 2011 - 22:24
Unregistered9c2c5781
-
Unregistered9c2c5781
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Bacardi,
...Däremot har nog 24 Hz inget o göra med PAL, som är det gamla analoga färgTV-systemet som användes i de flesta länder i Europa. Då var bildfrekvensen 50 hz interlaced, i USA hade man 60 Hz o lite annat TV-system; NTSC (av elaka tungor kallat Nether The Same Colour...). ...
Jodå jag vet att PAL inte har med saken att göra egentligen, MEN det är ändock så att "gamla" PAL länder (dvs Europa bl.a) av någon anledning har 24HZ som uppdateringshastighet medan de länder som använde NTSC ( läs:USA) använder 23.976HZ precis som i det gamla systemet. Av någon anledning så funkar 23.976Hz perfekt och det som "borde" vara det riktiga (24Hz) ger ryckningar i bilden, jag tror detta beror på att mjukvaran är skriven för majoriteten av filmer som har 23.976Hz som hastighet och för att få ner 24Hz till denna hastighet dumpar boxeen 1 frame lite då och då. för den som vill se exempel på vad jag menar kan man kolla på följande franska filmer: Banlieue 13 Banlieue 13 Ultimatum Dobermann Dator o modem/bredbanduttag sitter i olika rum, betongvägg emellan. Om jag låter datorn vara NAS o delar nätet trådlöst från den, måste jag borra betongvägg, har gjort det förr o det är ett elände även med borrhammare...
Borra i betong är alltid intressant. Men skulle du inte kunna köra med ett home-plug nätverk över elnätet? Det bör väl kunna funka med tanke på de hastigheter som behövs för att streama. Vad jag sett har de senaste varianterna 200mbps som hastighet och det ska väl vara mer än nog.
Postad 09 September 2011 - 22:40
Unregistered2606abe1
-
Unregistered2606abe1
-
Användare
-
-
124 inlägg
Någon som stött på problemet att behöva logga in på NASen varje gång boxeen är omstartad?
Detta måste jag göra genom att gå på files och välja en av de utdelade mapparna, då får jag upp frågan om login.
Går jag direkt via filmer eller tv-serier så får jag bara upp att filen inte finns eller liknande.
Efter att jag loggat in via files så fungerar allt perfekt.
?
Postad 10 September 2011 - 09:17
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Jodå jag vet att PAL inte har med saken att göra egentligen, MEN det är ändock så att "gamla" PAL länder (dvs Europa bl.a) av någon anledning har 24HZ som uppdateringshastighet medan de länder som använde NTSC ( läs:USA) använder 23.976HZ precis som i det gamla systemet. Av någon anledning så funkar 23.976Hz perfekt och det som "borde" vara det riktiga (24Hz) ger ryckningar i bilden, jag tror detta beror på att mjukvaran är skriven för majoriteten av filmer som har 23.976Hz som hastighet och för att få ner 24Hz till denna hastighet dumpar boxeen 1 frame lite då och då.
Aha, det visste jag inte ! Har sett siffran 23.967 lite varstans utan att reflektera mer över det. Man lär sig alltid nytt på detta forum Borra i betong är alltid intressant. Men skulle du inte kunna köra med ett home-plug nätverk över elnätet? Det bör väl kunna funka med tanke på de hastigheter som behövs för att streama. Vad jag sett har de senaste varianterna 200mbps som hastighet och det ska väl vara mer än nog.
Har tittat lite på recensioner av några sådana home-plug förut, det var just hastigheten som inte blev tillnärmelsevis vad som utlovats. Det har kanske kommit bättre apparater nu, konceptet låter ju bra i sig, att utnyttja redan dragna ledningar. Sorry ni andra att detta blev lite väl OT.
Redigerat av Unregistered4e1812ee, 10 September 2011 - 09:18.
Postad 11 September 2011 - 08:42
Unregistereddbe56a93
-
Unregistereddbe56a93
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Helt otroligt. Min box hänger sig hela tiden. Har nollställt den och updaterat den. Då funkar den ett tag men sen blir det samma skit. Va f...n. Nån som har en lösning på det?
Postad 11 September 2011 - 10:29
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Helt otroligt. Min box hänger sig hela tiden. Har nollställt den och updaterat den. Då funkar den ett tag men sen blir det samma skit. Va f...n. Nån som har en lösning på det?
Om du har garanti kvar så utnyttja den för det där verkar vara ett fel som inte går att rätta till genom ett forum.
Postad 11 September 2011 - 10:39
Unregistereddbe56a93
-
Unregistereddbe56a93
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Om du har garanti kvar så utnyttja den för det där verkar vara ett fel som inte går att rätta till genom ett forum.
Så du menar att det inte går och fixa? Vilken skit alltså.
Postad 11 September 2011 - 10:50
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Hur ska vi kunna fixa det åt dig? Vi vet inte vad du gjort med din BB om du nu gjort nått med den. Alla saker kan gå sönder,vara defekta från fabrik,inget konstig med det. Se bara på alla mobiltelefoner som säljs defekta. Gå tillbaks där du köpte den och be dom titta på den för du har väl garanti kvar?
Postad 11 September 2011 - 10:50
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Sånt som händer ibland..med all elektronik, inget o flippa för  Så du menar att det inte går och fixa? Vilken skit alltså.
Postad 11 September 2011 - 11:09
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Hur ska vi kunna fixa det åt dig? Vi vet inte vad du gjort med din BB om du nu gjort nått med den. Alla saker kan gå sönder,vara defekta från fabrik,inget konstig med det. Se bara på alla mobiltelefoner som säljs defekta. Gå tillbaks där du köpte den och be dom titta på den för du har väl garanti kvar?
Precis! Måste hålla med där. Allting kan gå sönder eller säljas defekta. Vet när jag köpte min förra dvd. Pluggade in den började spela och så frös den. Åkt till affären och gjorde ett byte. Fick göra samma sak två gånger till. Slutade med att jag köpte ett annat märke. Hoppas du slipper det för Boxee är generellt väldigt bra.
Postad 11 September 2011 - 11:16
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Min har också betett sig så och det slutade med att jag nu har den inskickad till Komplett där jag köpte den för antingen utbyte eller rep.
Postad 11 September 2011 - 12:43
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Min har också betett sig så och det slutade med att jag nu har den inskickad till Komplett där jag köpte den för antingen utbyte eller rep.
Jag har själv lött på SoCen och denna typ av elektronik är inget man reparerar. Defekta minnen borde vara felet om boxen beter sig helt out of order
Postad 11 September 2011 - 14:18
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Jag har själv lött på SoCen och denna typ av elektronik är inget man reparerar. Defekta minnen borde vara felet om boxen beter sig helt out of order 
Nä det kanske är möjligt, men man kan ju faktiskt däremot tänka sig att dom byter ut komponenter eller hela kretskort etc.
Postad 11 September 2011 - 15:16
Unregistereddbe56a93
-
Unregistereddbe56a93
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Det känns som att hängningarna kommer när jag lägger in genvägen till min nas och den börjar leta efter bilder/filminfo. Ska prova och göra så att den inte letar efter film info.
Postad 12 September 2011 - 02:35
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Jag har instalerat boxee på min dator, men får inte hd ljuden att fungera. blir inget ljud alls och på recivern så skiftar det mellan dts hd ma och typ neo cinema. det funkar med dts hd ma om jag spelar samma mkv fil i mediaplayer classic. nån som kan komma med ett bra svar åt mig?
Postad 12 September 2011 - 08:45
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Jag hade också prioblem med min första Boxee som jag köpte i juni, dock inte samma fel. Jag lämnade in den där jag köpt den och fick efter en tid en helt ny tillbaka. Nu fungerar den utmärkt. Så jag tycker du skall lämna in din o få en ny på garanti.
Postad 12 September 2011 - 11:40
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4773 inlägg
...Av någon anledning så funkar 23.976Hz perfekt och det som "borde" vara det riktiga (24Hz) ger ryckningar i bilden, jag tror detta beror på att mjukvaran är skriven för majoriteten av filmer som har 23.976Hz som hastighet och för att få ner 24Hz till denna hastighet dumpar boxeen 1 frame lite då och då.
Det där låter ju inget vidare. Har inte haft min BoxeeBox så länge och har inte märkt något av det där (än). Om man kikar på info-rutan (tryck "i" på tangentbordet) när filmen rullar står det filens frame-rate osv, men även "@ 24" på nåt ställe även om filmen är 23.976, vilket skulle kunna antyda att det är nåt fuffens. Får väl kolla med nån film som är "24.0"...
Postad 12 September 2011 - 12:25
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
nån som kan komma med ett bra svar åt mig?
Den här tråden handlar om Boxee Box. PC-versionen är något helt annat och stödjer inte HD-ljud i dagsläget.
Postad 12 September 2011 - 13:18
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Det där låter ju inget vidare. Har inte haft min BoxeeBox så länge och har inte märkt något av det där (än).
Om man kikar på info-rutan (tryck "i" på tangentbordet) när filmen rullar står det filens frame-rate osv, men även "@ 24" på nåt ställe även om filmen är 23.976, vilket skulle kunna antyda att det är nåt fuffens.
Får väl kolla med nån film som är "24.0"... 
Det är en gammal bugg, vet inte riktigt om det har med intel att göra eller om det bara uppträder med vissa skärmar. Bästa sättet är att stänga av match refresh rate eller tvinga boxen till 1080p60 så bör det fungera tills vidare. Allra bäst är att sluta köpa dessa "PAL" blu-ray som inte följer huvudstandarden.
Postad 12 September 2011 - 16:22
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4773 inlägg
Det är en gammal bugg, vet inte riktigt om det har med intel att göra eller om det bara uppträder med vissa skärmar. Bästa sättet är att stänga av match refresh rate eller tvinga boxen till 1080p60 så bör det fungera tills vidare. Allra bäst är att sluta köpa dessa "PAL" blu-ray som inte följer huvudstandarden.
Gamla sura buggar är tråkigt... Minns du vad som rapporteras i "inforutan" när buggen manifesterar sig?
Postad 12 September 2011 - 18:33
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Tror inte det ger någon visuell indikation annat än att den droppar en frame var 40 sekund eller liknande.
Sedan Conti slutade på Boxee har i princip mycket stått stilla i bugglösningfabriken.
Viewsonic har dragit sig ur Boxeesamarbetet också så jag vet inte riktigt hur framtiden ser ut. De tjänar ju inga pengar per såld box fortfarande.
Postad 12 September 2011 - 18:35
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Jo...dts-hd buggen lär de väl aldrig fixa... Tror inte det ger någon visuell indikation annat än att den droppar en frame var 40 sekund eller liknande. Sedan Conti slutade på Boxee har i princip mycket stått stilla i bugglösningfabriken. Viewsonic har dragit sig ur Boxeesamarbetet också så jag vet inte riktigt hur framtiden ser ut. De tjänar ju inga pengar per såld box fortfarande.
Postad 12 September 2011 - 18:38
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Jo...dts-hd buggen lär de väl aldrig fixa...
Rent tekniskt ska det gå att lösa, men det återstår väl att se om Intel kan lära grabbarna hur koden ska skrivas =)
Postad 13 September 2011 - 15:17
LimpFish
-
LimpFish
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Är det någon här som använder Boxee i Sverige med DNS/VPN-lösning och kör Netflix, Vudu, kollar amerikanska serier eller liknande? Jag skulle veta hur/om det funkar...
Postad 13 September 2011 - 15:22
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Räcker nog med att läsa de sista 10-20 sidorna så har du all info du behöver.
Postad 13 September 2011 - 16:09
LimpFish
-
LimpFish
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Räcker nog med att läsa de sista 10-20 sidorna så har du all info du behöver.
Tackar, lite ny här och hittade inte först "Sök inom tråden"-funktionen. Jag hittade massa information om VPN osv, och att det verkade fungera bra. Däremot har jag inte sett om någon som kör DNS-tjänst istället? Vad jag hört ska det både vara billigare och dessutom inte sega ner på samma sätt som VPN gör? Någon som har någon kunskap om detta?
Postad 13 September 2011 - 17:47
nikkeg
-
nikkeg
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Jag får säga att ljudet ur boxee är inte lika bra som min Twix Hd7000a!inte samma detaljer alls bara dov och tråkig i klangen!
Postad 13 September 2011 - 17:51
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Tackar, lite ny här och hittade inte först "Sök inom tråden"-funktionen. Jag hittade massa information om VPN osv, och att det verkade fungera bra. Däremot har jag inte sett om någon som kör DNS-tjänst istället? Vad jag hört ska det både vara billigare och dessutom inte sega ner på samma sätt som VPN gör?
Någon som har någon kunskap om detta? 
DNS-tjänster är lite olika...de ändrar inte ditt IP så det är ingen garanti att de kommer fungera nu när boxee ändrat till geoip-fitrering. Eller rättare sagt kanske du enbart blir fast med USA-apps tex så det blir nog mer fipplande i inställningarna än VPN då.
Redigerat av Unregistered577c6879, 13 September 2011 - 17:54.
Postad 13 September 2011 - 18:05
maclaren
-
maclaren
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag får säga att ljudet ur boxee är inte lika bra som min Twix Hd7000a!inte samma detaljer alls bara dov och tråkig i klangen!
Då kör du analogt ljud ut antar jag? Kan omöjligt bli någon skillnad om du matar din förstärkare via HDMI eller optisk utgång...
Postad 13 September 2011 - 18:20
nikkeg
-
nikkeg
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Då kör du analogt ljud ut antar jag? Kan omöjligt bli någon skillnad om du matar din förstärkare via HDMI eller optisk utgång...
Tyvärr kör jag med Hdmi och ja den är sämre med musik känner en viss frustration mot denna boxee trodde den var bättre än Tvixen men Har sååååå många buggar med hoppig bild och dts ljudet startar inte ens på dvd isos känns inte genom tänkt alls asså!! ps.ja anser att jag har koll på inställningar!så inget udda där..
Postad 13 September 2011 - 18:35
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Alla vi andra får DTS och ohoppig bild så något fel är det ju med inställningar någonstans...
Postad 13 September 2011 - 18:51
nikkeg
-
nikkeg
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Alla vi andra får DTS och ohoppig bild så något fel är det ju med inställningar någonstans...
Mkv Dts funkar men inte Dvd iso dts ljuden bara dd
Postad 13 September 2011 - 19:01
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Vild gissning här men kan det vara så att du ställt in något annat än english på ljud. Testa att byt mellan spåren i uppspelning och se om den aktiverar output.
Jag har inte det problemet iaf.
Postad 13 September 2011 - 20:14
grokkman
-
grokkman
-
Rookie
-
2 inlägg
Är det någon mer som haft problem med att upplösningen ändras när man ibland navigerar i menyn på boxeen samt menyer i filmen ? Har den inställd på 1080p 24hz, men har även testat 720p och 1080p och titt som tätt så ändras upplösningen till en mer inzoomad variant. Är det någon inställning som stör spökar?
Postad 13 September 2011 - 21:07
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Tyvärr kör jag med Hdmi och ja den är sämre med musik känner en viss frustration mot denna boxee trodde den var bättre än Tvixen men Har sååååå många buggar med hoppig bild och dts ljudet startar inte ens på dvd isos känns inte genom tänkt alls asså!! ps.ja anser att jag har koll på inställningar!så inget udda där..
Jag upplever ljudet mycket bättre mot Tvixen. Mycket fylligare och detaljerat samt med Tvixen kunde jag tappa bakkanalerna mitt i en film.
Postad 14 September 2011 - 08:42
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4773 inlägg
Är det någon mer som haft problem med att upplösningen ändras när man ibland navigerar i menyn på boxeen samt menyer i filmen ? Har den inställd på 1080p 24hz, men har även testat 720p och 1080p och titt som tätt så ändras upplösningen till en mer inzoomad variant. Är det någon inställning som stör spökar?
Har inte råkat ut för det, men om Boxen skulle ändra upplösning försvinner bilden helt i nån sekund, och utsnittet skall inte påverkas alls. Tycker mer det låter som att din tv står i auto-zoomläge eller nåt.
Postad 14 September 2011 - 09:08
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Dom inställningar du gör för Overscan (flyttar ut hörnen) lagras per upplösning. Så gå igenom de upplösningar du använder (tex 1080p 24, 1080p 50 och 1080p 60) och ställ in var och en, så kommer den inte ändra detta vid byte av upplösning. /MrStarhouse
Postad 14 September 2011 - 09:18
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Mkv Dts funkar men inte Dvd iso dts ljuden bara dd
DVD ISO DTS Funkar för mig. Ljudet går via HDMI till en yamaha reciever. /MrStarhouse
Postad 14 September 2011 - 09:28
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Jag har haft "Tvixar" och "Xtreamrar", och IMHO så är denna helt outstanding. Dom andra kommer inte ens i närheten. Hoppig bild som du nämner beror med största sannolikhet på att du har fel refreshrate mot vad filmen är sparad som. Ställ in boxen på 1080p (utan 50 eller 24), och sen kryssar du i att den ska anpassa refreshrate efter filmen, det brukar hjälpa. Dålig musik uppspelning kan jag inte kommentera då jag inte använder den för musik. Detta är ju i första hand en film uppspelare, inte en musik streamer. Ska du ha perfekt musik ska du väl ha en squezebox eller liknande. /MrStarhouse
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|