Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 June 2013 - 22:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Tyvärr var de extremt högljudda i det här fallet. Tror inte de egentligen var så många.

Kan ju hoppas att inte det som moln-delen skulle göra påverkas av det här.

Det lär det göra. Vilken utvecklare vågar skapa spel som nu helt plötsligt kräver online? Nej det kan de nog lägga på hyllan i 5-10 år till.

Postad 19 June 2013 - 22:22

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Kan ju hoppas att inte det som moln-delen skulle göra påverkas av det här.

Inga förutom snubbarna på ubåten är väl offline ändå med sina boxar.

Postad 19 June 2013 - 22:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Zartok: Som sagt: Folk skulle upptäcka det med en gång ----> gigantisk stämning och dålig publicitet.

Tror du verkligen inte att det skulle upptäckas? Nä, det är faktiskt en del foliehatt-varning där. Som PalmiNio skriver så kommer ingen av er som ropat "Varg!" att kunna köpa en konsol av nästa generation, för då kommer allt det här vara standard, framförallt drm:et (eftersom skivor kommer att vara obsolet). Nu måste vi vänta en hög med år, grattis till att ha varit med och lyckats ta oss tillbaka till forntiden.

Inga förutom snubbarna på ubåten är väl offline ändå med sina boxar.

Zartok i sin sommarstuga, tydligen.

Redigerat av SC-Zap, 19 June 2013 - 22:26.

Postad 19 June 2013 - 22:27

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 1

Nä, men vi var SÅÅÅ nära att få uppleva framtiden redan om sex månader.

Tänk om de bara hade tagit bort kinect kravet istället.

Postad 19 June 2013 - 22:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Tänk om de bara hade tagit bort kinect kravet istället.

Det kommer i kovändningen nästa vecka :D

Postad 19 June 2013 - 22:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det lär det göra. Vilken utvecklare vågar skapa spel som nu helt plötsligt kräver online? Nej det kan de nog lägga på hyllan i 5-10 år till.

Skulle vilja sticka ut och våga påstå att Blizzard vågade kräva Online med World of Warcraft.

Men vad vet jag, det spelet kanske inte var någon större succé.

Postad 19 June 2013 - 22:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Skulle vilja sticka ut och våga påstå att Blizzard vågade kräva Online med World of Warcraft.

Men vad vet jag, det spelet kanske inte var någon större succé.

Det är ju en jäkla skillnad. Det är ju ett onlinespel.

Postad 19 June 2013 - 22:30

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Med tanke på vilka som har tillgång till servrarna, ja. Jag vet hur mycket en sån video tar att ladda upp kontant, det har aldrig varit min oro att kinect hela tiden ska filma och ladda upp. Problemet är att den kan användas till det om konsolen måste vara uppkopplad. Att streama ljud mycket lättare. T bilder likaså. Nu när den konstant är offline (om man vill) lär det göra detta betydligt mindre användbart :)

Är det ingen som tänker samma scenario med alla miljontals datorer där ute med inbyggd mic och webbkamera?
Ingen som oroar sig för det innan man börjar klaga på Kinect?

Postad 19 June 2013 - 22:30

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Ok, och den är utan täckning för smartphone då, typiskt. Det skulle ju funka enligt major Nelson

Postad 19 June 2013 - 22:32

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 1

Är det ingen som tänker samma scenario med alla miljontals datorer där ute med inbyggd mic och webbkamera?
Ingen som oroar sig för det innan man börjar klaga på Kinect?

Hela foliehatt-delen går ut på att INTE tänka logiskt, så jag tror inte såna argument biter.

Ok, och den är utan täckning för smartphone då, typiskt. Det skulle ju funka enligt major Nelson

Tydligen, ja.

Själv skulle jag, om jag hade sommarstuga, inte ta med mig 360:n dit.

Redigerat av SC-Zap, 19 June 2013 - 22:33.

Postad 19 June 2013 - 22:33

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
De aktiverar väl funktionerna om nått år. :D Ett plus med ändringe är att nu blir den reg fri.

Redigerat av Zerox_no1, 19 June 2013 - 22:35.

Postad 19 June 2013 - 22:34

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 2
Jag som hade en affärsidé att sälja en plåtlåda att sätta runt kinecten på ebay och kalla den för antispybox. 40 dollar tänkte jag som ett rimligt pris

Postad 19 June 2013 - 22:35

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Jag som hade en affärsidé att sälja en plåtlåda att sätta runt kinecten på ebay och kalla den för antispybox. 40 dollar tänkte jag som ett rimligt pris

På insidan av boxen borde du ha en bild på en kille som visar upp en skateboard för kinectkameran.

Postad 19 June 2013 - 22:35

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 1

Zartok: Som sagt: Folk skulle upptäcka det med en gång ----> gigantisk stämning och dålig publicitet.

Tror du verkligen inte att det skulle upptäckas? Nä, det är faktiskt en del foliehatt-varning där. Som PalmiNio skriver så kommer ingen av er som ropat "Varg!" att kunna köpa en konsol av nästa generation, för då kommer allt det här vara standard, framförallt drm:et (eftersom skivor kommer att vara obsolet). Nu måste vi vänta en hög med år, grattis till att ha varit med och lyckats ta oss tillbaka till forntiden.

Nej, det behövs inte skickas mängder med data som du tror för att spionera.
Det räcker med att Kinect läser av att det tex sitter 4 personer i soffan och kollar på en film när man hyrt den och man får bara vara 3 som kollar på den så stängs den av.

Det handlar om några få kb data som skall skickas, att du tror att den skulle streama 1080p för sådana uppgifter tyder på att du är mindre vetande (för att vara snäll).

Postad 19 June 2013 - 22:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Helt seriöst så tror jag de kommer bli tvugna att backa med kinect-kravet också. Efter senaste tidens uppdagande att de stora företagen lämnar ut info till NSA så är väl ingen speciellt sugen på att ha en kamera hemma som MS kontrollerar?

Postad 19 June 2013 - 22:39

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

De hade gärna fått ta bort DRM för andrahandsmarknaden och regionslåset

Spelen kommer att vara regionsfria på Xbox One, det rapporterar bland annat eurogamer.

Aktivering och avaktivering fungerar ju på windows så det borde väl gå här med hoppas jag. Nu fattas bara att dom fixar en SKU utan Kinect så priset blir $349 så jag får rätt i tävlingen :)

Kinect kommer fortsätta vara ett krav.

Q: Why require Kinect with every Xbox One?
A: The all new Kinect is now an essential and integrated part of the platform. By having it as a consistent part of every Xbox One, game and entertainment creators can build experiences that assume the availability of voice, gesture and natural sensing, leading to unrivaled ease of use, premium experiences and interactivity for you.

Eh..

HAHAHAHAHAAHA

Snacka om kovändning!

Detta är i min bok epic fail. Värsta hittils.

Jag tycker snarare tvärtom. Företaget hade en vision, en tanke. När man insåg att denna inte delades med merparten av ens kunder och man riskerade att förlora en stor del av marknaden så bestämde man sig för att göra som konsumenterna önskade. I min bok ett smart drag. Det bästa hittlls. :)

Postad 19 June 2013 - 22:42

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Sinnes: Så du tror på att det där patentsöket kommer på One? Jisses.

Du ska inte tro på allt som skrivs här, framförallt inte från vissa personer...

Och fortfarande: den trafiken skulle märkas och det skulle bli ett dj-a liv. Men jag slipper gärna kameran, det är det de tagit bort nu som stör mig mer.

Jag tycker snarare tvärtom. Företaget hade en vision, en tanke. När man insåg att denna inte delades med merparten av ens kunder och man riskerade att förlora en stor del av marknaden så bestämde man sig för att göra som konsumenterna önskade. I min bok ett smart drag. Det bästa hittlls. :)

Jag tror inte ens att det var merparten av kunderna, men de mest högljudda och mest bakåtsträvande.Det är ju bara att se här på forumet för exempel.

Postad 19 June 2013 - 22:44

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Jag tror inte ens att det var merparten av kunderna, men de mest högljudda och mest bakåtsträvande.Det är ju bara att se här på forumet för exempel.

Så är det alltid. De som är missnöjda är de som syns och hörs mest samt de som har störst benägenhet att vilja synas. De som är nöjda gör inte lika mycket väsen av sig. Det är därför det är svårt att göra statistiska undersökningar t ex via telefon och få ett bra grundmaterial, oftast är det bara de som är missnöjda som är intresserade av att svara.

Postad 19 June 2013 - 22:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
De har nog tittat på antalet förbokningar och blivit svettiga och nu försöker de rädda vad som räddas kan. Många har nog redan gjort sitt val iofs och kommer säkert inte ändra sig pga denna vändning.

Matrick sitter nog risigt till gissar jag på.

Redigerat av Unregistereddc471864, 19 June 2013 - 22:47.

Postad 19 June 2013 - 22:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 3
Kom igen, det är klart att de som klagat inte är en minoritet som hörts mest, MS har ju kollat på förhandsbokningar förstår ni väl. Hade majoriteten inte klagat så hade förhandsbokningarna sett bättre ut och de hade inte ändrat sig. Det är väl ändå rätt uppenbart?

På det här forumet är det inte heller en minoritet som klagat, det finns ju bara ett tiotal som är positiva som det verkar.

Vad MS än gör så klagar folk =/.

Postad 19 June 2013 - 22:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Igen, patriot act ---> ingen lawsuit.
Tack. Jag är mycket stolt att vi har vunnit en stor seger idag. Att vi genom internetforum har fått en jätte som ms att backa bevisar bara att ingenting är omöjligt så länge nog många är med på det.
Just det. Zartok i sin sommarstuga. Med sin xbone. Den ni!

Nu över till en följdfråga: kommer ms släpöa sina konsoler i fler länder nu när onlinekravet slopas, eller kommer den första setupen ändå att hindra ex polacker från enheten? Vet inte hur xbox live fungerar, om man kan göra det över nätet till en server utanför landsgränserna typ.

Postad 19 June 2013 - 22:50

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Tror inte att de föll på idén utan på att de inte var tillräckligt tydliga med den. Tror inte att folk såg fördelarna och de kom ju inte fram alls varken på första konferensen eller på e3

Postad 19 June 2013 - 22:51

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 3
Postad bild

Postad 19 June 2013 - 22:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1

Hela foliehatt-delen går ut på att INTE tänka logiskt, så jag tror inte såna argument biter.

Tydligen, ja.

Själv skulle jag, om jag hade sommarstuga, inte ta med mig 360:n dit.

Sluta lipa nu. Jag har skrivit att jag varken har webcam (eller mic) till min dator och dessutom alltid är ansluten till en vpn-tunnel. Du behöver inte bli dryg. Läs på om övervakningssamhället i västtyskland istället.

Och nej, den sommarstugan har inget 3g eller annan uppkoppling. Det är en mil till närmsta asfaltsväg också. Dock så finns det 2g där, men bara i vissa rum, typ övervåningen.

Postad 19 June 2013 - 22:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 1
Det här får Microsoft att framstå som svaga och inkompetenta. De är så ur synk med vad folk vill ha så det är löjligt. De fortsätter iofs sin trend från andra failade projekt som Windows Phone, Windows 8 osv.

Postad 19 June 2013 - 22:57

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Kom igen, det är klart att de som klagat inte är en minoritet som hörts mest, MS har ju kollat på förhandsbokningar förstår ni väl. Hade majoriteten inte klagat så hade förhandsbokningarna sett bättre ut och de hade inte ändrat sig. Det är väl ändå rätt uppenbart?

På det här forumet är det inte heller en minoritet som klagat, det finns ju bara ett tiotal som är positiva som det verkar.

Vad MS än gör så klagar folk =/.

Jag klagar inte. Jag bara säger att folk som är missnöjda har oftast en större vilja att bli hörda. Det är inget konstigt, det är något man går igenom redan på a-kursen i statistik på univeristetet.

Och jag håller med dig. De har sätt vart det lutar och bestämde sig för att göra en förändring. Nu kommer folk gnälla om det och posta "roliga" bilder på att Microsoft "vänder kappan efter vinden" när de väljer att lyssna på folk. För nöjda får vi inte lov att vara på xbox-forumet...

Men det gjorde valet svårare för mig. Nu vet jag inte riktigt vilken konsol jag skall köpa.

Postad 19 June 2013 - 22:58

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Det här får Microsoft att framstå som svaga och inkompetenta. De är så ur synk med vad folk vill ha så det är löjligt. De fortsätter iofs sin trend från andra failade projekt som Windows Phone, Windows 8 osv.

WORD på den. Men dom lyssnar iaf... Inte kul att äga aktier i MS kan jag tänka mig. Varför man nu skulle göra det.

Postad 19 June 2013 - 22:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Varenda gaming site jag hänger på så är det 80-90% som sagt de kommer köpa PS4. Tro fan att MS nu är skiträdda och försöker få tillbaka sina kunder. Tror skadad redan är skedd dock.

Redigerat av Unregistereddc471864, 19 June 2013 - 23:00.

Postad 19 June 2013 - 23:03

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 1
Och tyvärr är fortfarande priset kvar som en riktigt stor deal breaker.

Redigerat av Zerox_no1, 19 June 2013 - 23:03.

Postad 19 June 2013 - 23:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag bara säger att folk som är missnöjda har oftast en större vilja att bli hörda. Det är inget konstigt, det är något man går igenom redan på a-kursen i statistik på univeristetet.

Ja så är det, men i det här fallet har man förhandsbokningar (fakta) att gå på, så det är inget snack om saken.

Postad 19 June 2013 - 23:07

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 1

Ja så är det, men i det här fallet har man förhandsbokningar (fakta) att gå på, så det är inget snack om saken.

Är lika mycket fakta att den är dyrare och sämre på pappret

Postad 19 June 2013 - 23:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det blir intressant att se framtida damagereports av det här. Kommer det vara lika illa som rrod som 360 hade stora problem med tro?

Postad 19 June 2013 - 23:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 2

Bidragande orsaker, men det är inte därför det har rapporterats med svidande kritik i tidningar som Time.

Men vi får väl se om detta hjälper något, kanske bara var en minoritet som klagade. MY ASS! ;)

Postad 19 June 2013 - 23:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jepp den är långsammare, dyrare och kräver en spycam.

Postad 19 June 2013 - 23:16

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Bidragande orsaker, men det är inte därför det har rapporterats med svidande kritik i tidningar som Time.

Men vi får väl se om detta hjälper något, kanske bara var en minoritet som klagade. MY ASS! ;)

Har aldrig sagt att det var en minoritet. Men ms har ju verkligen varit dåliga på att sälja in "familjen". Jag tror också att väldigt många med mig väntade med att ev förboka för man förväntar sig ett ganska tidigt prissänkning.

Postad 19 June 2013 - 23:23

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 1
Det som är så drygt att behöva byta skiva varje gång man ska byta spel! Eller när man är sugen på FIFA och det ligger ett annat spel i när man startar boxen. Var faktiskt ett av de starkaste argumenten för mig att köpa X1 att slippa den skiten. Men nu tog dom bort det för att folk inte vill koppla upp sig var 24h..den är ju ändå alltid uppkopplad och man skulle kunna dela spel med 10 "vänner". Människan gillar inte förändring även om den är till det bättre..

Postad 19 June 2013 - 23:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Igen, patriot act ---> ingen lawsuit.
Tack. Jag är mycket stolt att vi har vunnit en stor seger idag. Att vi genom internetforum har fått en jätte som ms att backa bevisar bara att ingenting är omöjligt så länge nog många är med på det.
Just det. Zartok i sin sommarstuga. Med sin xbone. Den ni!

Nu över till en följdfråga: kommer ms släpöa sina konsoler i fler länder nu när onlinekravet slopas, eller kommer den första setupen ändå att hindra ex polacker från enheten? Vet inte hur xbox live fungerar, om man kan göra det över nätet till en server utanför landsgränserna typ.

Öööö du bör plugga juridik. Inspelning skulle behöva ske lokalt vilket skulle falla på alla länder och Patroit Act är för USA, inte världen.

Vad gäller släpp så kommer de släppas i ett begränsat antal länder, precis som Sonys PS4.

Detta har inte med online att göra utan för att du vi släppet kanske har 2-3 miljoner exemplar klara från produktion och då vill du ge bra allokering till länder som är viktiga.

Postad 19 June 2013 - 23:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Intressant är väl dock att detta verkar har varit ett väldigt enkelt av och på system, mer eller mindre helt mjukvarubaserat.

Finns många vinklar ur det hela.

Bra att de tidigt lyssnade på konsument?
Hur illa hade det sett ut om de släppt sen ändra sig?

Kommer damage controllen sprida sig lika snabbt som alla de negativa åsikterna?

Hur tolkar alla MS-hatare detta? Nu är det helt plötsligt svaga och dåliga för att de ger med sig?

The story goes on...

Postad 19 June 2013 - 23:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Öööö du bör plugga juridik. Inspelning skulle behöva ske lokalt vilket skulle falla på alla länder och Patroit Act är för USA, inte världen.

Vad gäller släpp så kommer de släppas i ett begränsat antal länder, precis som Sonys PS4.

Detta har inte med online att göra utan för att du vi släppet kanske har 2-3 miljoner exemplar klara från produktion och då vill du ge bra allokering till länder som är viktiga.

Ööööh berätta för mig hur många gånger usas regering blivit fällda och tvingade att betla något skadestånd till privatpersoner i andra länder då. Ööööh. Har pluggat juridik. Dock inte internationell rätt, dvs ditt expertområde.
Pratar vi inte om xbone här? Finns en annan Tråd för sony om du vill diskutera deras releaseländer. Jo, i alla fall, som jag skrev så var onlinekravet anledningen till att xbone inte skulle släppas i fler än 21 länder. Nu när onlinekravet är slopat, innebär inte det att xbone kan släppas i fler länder i europa ex? Eller behöver man fortfarande ha en server i sitt eget land för den första (och enda) setupen?

Såg just det sista. Jag andrar frågan till om en expansion kan ske snabbare tack vare slopat onlinekrav?

Postad 19 June 2013 - 23:44

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 1

Det som är så drygt att behöva byta skiva varje gång man ska byta spel! Eller när man är sugen på FIFA och det ligger ett annat spel i när man startar boxen. Var faktiskt ett av de starkaste argumenten för mig att köpa X1 att slippa den skiten. Men nu tog dom bort det för att folk inte vill koppla upp sig var 24h..den är ju ändå alltid uppkopplad och man skulle kunna dela spel med 10 "vänner". Människan gillar inte förändring även om den är till det bättre..

vad hindrar dig att köpa spel digitalt?

det har gått fram tills nu och kommer fortsätta vara möjligt att göra i framtiden.

Vad bör man skämmas för, att man såg fördelarna med att slippa skiva, ha tillgång till alla sina spel bara man hade tillgång till en konsol eller att man kunde dela spel med 10 personer? Eller bör man skämmas för att man har internet och inte bryr sig om 24 timmarscheck?

Nej det är nog som du säger, grattis till att behöva byta skiva och att enbart kunna låna spel av andra fysiskt osv. Grattis till att konsolen precis blev så mycket bättre att det enda som gör att man skulle välja en xbox över ps är kontrollen som dessutom är mer likvärdig nu än den vart tidigare.

som sagt...
varför inte köpa spel digitalt?

måste du bara köpa i butik?

Postad 19 June 2013 - 23:48

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
remember the lies

http://youtu.be/6RtSGFryKwo?t=11m20s

Redigerat av Christopher_A, 19 June 2013 - 23:54.

Postad 19 June 2013 - 23:48

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

det har gått fram tills nu och kommer fortsätta vara möjligt att göra i framtiden.

Oftast mycket dyrare och man kan inte dela med sig av det.....

Postad 19 June 2013 - 23:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nu har ju ms en bra hybrid. Du kan köpa spelet fysiskt eller digitalt första dagen. Köper du digitalt kommer du åt spelet på vilken box som helst som har uppkoppling (eller ett visst antal boxar, hur det nu ser ut). Vi har valmöjligheter, stort plus. Sure, synd att 10 familjen försvinner, men andrahandsmarknaden blommar igen.

Ot: tror någon att ea tar tillbaka onlinepass nu? :D

Postad 19 June 2013 - 23:49

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0

som sagt...
varför inte köpa spel digitalt?

måste du bara köpa i butik?

Priset är väl främsta anledningen. Det är oftast bra mycket dyrare att köpa GoD samt att köper man äldre spel brukar det finnas GOTY etc där DLC ingår, och som sagt till mycket lägre pris än motsvarande digitala spel.
Det går vad jag förstår fortfarande inte att dela dessa spel med tio pers heller.

Kan ju även tillägga att GoD inte går att varesig ge bort eller sälja en gång per spel, de går inte heller att sälja till utvalda butiker. Du vet så som xbone-spel skulle ha gått att göra med...

Redigerat av Unregisteredb3599d3b, 19 June 2013 - 23:53.

Postad 19 June 2013 - 23:52

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

remember the lies

http://www.youtube.com/watch?v=6RtSGFryKwo&feature=youtu.be&t=11m20s

Vad är lögnen?

Postad 19 June 2013 - 23:52

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Nu har ju ms en bra hybrid. Du kan köpa spelet fysiskt eller digitalt första dagen. Köper du digitalt kommer du åt spelet på vilken box som helst som har uppkoppling (eller ett visst antal boxar, hur det nu ser ut). Vi har valmöjligheter, stort plus. Sure, synd att 10 familjen försvinner, men andrahandsmarknaden blommar igen.

Ot: tror någon att ea tar tillbaka onlinepass nu? :D

Nej, digitalt är inget alternativ med ms priser på liven.

Postad 19 June 2013 - 23:53

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Vad är lögnen?

Postad 19 June 2013 - 23:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ööööh berätta för mig hur många gånger usas regering blivit fällda och tvingade att betla något skadestånd till privatpersoner i andra länder då. Ööööh. Har pluggat juridik. Dock inte internationell rätt, dvs ditt expertområde.
Pratar vi inte om xbone här? Finns en annan Tråd för sony om du vill diskutera deras releaseländer. Jo, i alla fall, som jag skrev så var onlinekravet anledningen till att xbone inte skulle släppas i fler än 21 länder. Nu när onlinekravet är slopat, innebär inte det att xbone kan släppas i fler länder i europa ex? Eller behöver man fortfarande ha en server i sitt eget land för den första (och enda) setupen?

Såg just det sista. Jag andrar frågan till om en expansion kan ske snabbare tack vare slopat onlinekrav?

Det är företaget som blir skyldigt, inte regeringen. För att USAs regering ska kunna använda patriot act på Xbox One så krävs att Microsoft har någon aktiv funktion i maskinen.

Det är således Microsoft som råkar illa ut, inte USA. Rcäker väl att du pluggar vanlig juridik för att förstå det.

Stor skillnad när du aktiv själv skickar ett mail och det går via en amerikansk server än att en lika maskin i smyg filmar dig. Det ena kan du ej göra något åt, det andra faller under lokal lagstiftning.

Var har de sagt att de 21 länderna vara begränsade för Internet? De har bara sagt vart de ska släppas och att gråimport ej kommer fungera på grund av internetkravet.....inte att internetkravet är anledningen till varför det ej blev mer än 21 länder.

Han förklarar hur den skulle fungera innan och nu har de ändrat sig om produkten. Så vad är lögnen?

Han frågade om det var enkelt och jag kan garantera dig att detta är inget enkelt beslut Microsoft har tagit på en kaffepaus.

Redigerat av PalmiNio, 19 June 2013 - 23:58.

Postad 20 June 2013 - 00:01

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Det är företaget som blir skyldigt, inte regeringen. För att USAs regering ska kunna använda patriot act på Xbox One så krävs att Microsoft har någon aktiv funktion i maskinen.

Det är således Microsoft som råkar illa ut, inte USA. Rcäker väl att du pluggar vanlig juridik för att förstå det.

Stor skillnad när du aktiv själv skickar ett mail och det går via en amerikansk server än att en lika maskin i smyg filmar dig. Det ena kan du ej göra något åt, det andra faller under lokal lagstiftning.

Var har de sagt att de 21 länderna vara begränsade för Internet? De har bara sagt vart de ska släppas och att gråimport ej kommer fungera på grund av internetkravet.....inte att internetkravet är anledningen till varför det ej blev mer än 21 länder.

Han förklarar hur den skulle fungera innan och nu har de ändrat sig om produkten. Så vad är lögnen?

Han frågade om det var enkelt och jag kan garantera dig att detta är inget enkelt beslut Microsoft har tagit på en kaffepaus.

såg det här nu

"It's clear that Microsoft was not planning to make these changes. Even though it's June and the console doesn't launch until November, Whitten said that Xbox One consumers will have to download a day-one patch to enable the Xbox One's offline mode. Presumably, without it, the console will still think it's living in the Xbox One era of E3 2013."

Postad 20 June 2013 - 00:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Whitten said that Xbox One consumers will have to download a day-one patch to enable the Xbox One's offline mode. Presumably, without it, the console will still think it's living in the Xbox One era of E3 2013."

Men vad gör man om ens Internet är nere =/?

Kidding :P

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.