Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Postad 27 November 2013 - 22:49
Postad 27 November 2013 - 23:03
"What's clear is that Xbox One enjoys smoother frame-rates - and a locked 60fps in multiplayer - while the native 1080p presentation on PS4 comes at the expense of an unfortunate, noticeable performance penalty."
Postad 27 November 2013 - 23:04
Är det så j*vla illa att man måste ha typ dubbla titans för att köra maxat 1080p och 60fps? Det märks ju iaf jättelik skillnad på enheterna, men jag tycker det låter märkligt att det krävs så mycket från en pc för att köra max på allt.låter ea inte dice få optimera spelet alls?
Detta är CoD.
Inte BF.
Postad 27 November 2013 - 23:05
Postad 27 November 2013 - 23:07
Det här med framedrops... är det bara jag som inte ka se framedrops? Märker KANSKE av det i gta 5, har hänt någpn gång max. Är mina ögon efterblivna och jag för gammal eller något?
Edit: ett bra exempel. Dead rising 3. Går ner till katastrofala 18fps.
Jag märker inget särskilt när jag kollar på youtube. Ärligt.
Redigerat av Zartok, 27 November 2013 - 23:08.
Postad 27 November 2013 - 23:13
Jag sa inte ditt namn, jag sa bara "man", sen vem som gjort det spelar väl mindre roll, du har postat det på forumet så du har ansvar för att källkolla.Va fan Zoiler, tror du jag sitter och redigerar allt negativ om XBO? Jag såg det på FB och la till den här...
Och inlägget är rätt sorgligt som sagt med tanke på hur denna person suttit och klippt/klistrat, bedrövligt.
Du kan skatta dig väldigt, väldigt lycklig. Börja inte leta efter det, du har perfekt syn.Edit: ett bra exempel. Dead rising 3. Går ner till katastrofala 18fps.
Redigerat av Zoiler, 27 November 2013 - 23:14.
Postad 27 November 2013 - 23:21
Vafan, har ni lirat skyrim tillmps3? FrySningar på flera sekunder, DET var jobbigt. När vi har uppdateringar i 20 gånger i sekunden ska vi vara glada.
Jag ser skillnad på 24 bilder på bio och massivt många fps som ex min projektor kan lägga in, det blir mycket mjukare och mer "stressade" rörelser på höre uppdatering, men jag har aldrig sett en biofilm och könt suget efter fler fps
Postad 27 November 2013 - 23:22
Det här med framedrops... är det bara jag som inte ka se framedrops? Märker KANSKE av det i gta 5, har hänt någpn gång max. Är mina ögon efterblivna och jag för gammal eller något?
När jag tillexempel lirade bfbc2 på 360 så störde jag mig inte på de 30fps. Dock när jag var hemma hos en polare och nötte bf4 på hans pc så hade han lite droppar och de tänkte jag på. Dock så vet jag inte hur stora de var
Postad 27 November 2013 - 23:28
Vill man ha bättre flyt- X1
Högre upplösning och skarpare grafik -PS4
"Each next-gen console version has its strengths and weaknesses, but clearly it is the PS4 game that offers a superior experience overall. The advantage here comes in the form of cleaner and sharper visuals that help to better realise the extra next-gen spit and polish on display over the 360, PS3, and Wii U versions of the game - something that Xbox One's upscaled 720p presentation fails to do in quite the same way. However, the Xbox One version has its own charms in the form of a smoother, more consistent frame-rate."
Postad 27 November 2013 - 23:29
Tack, någon till som inte verkar vara råpilsk på fpsNär jag tillexempel lirade bfbc2 på 360 så störde jag mig inte på de 30fps. Dock när jag var hemma hos en polare och nötte bf4 på hans pc så hade han lite droppar och de tänkte jag på. Dock så vet jag inte hur stora de var
Postad 27 November 2013 - 23:33
Fast de rekommenderar PS4 versionen.
Ska vi enas om att båda är skit!
Fast de rekommenderar PS4 versionen.
Läs ovan
Nej men som jag skrev. Tänkte inte på det när det är 30 hela tiden fast märkte när det ändras.
Redigerat av Johan_i_burken, 27 November 2013 - 23:37.
Postad 27 November 2013 - 23:39
Jag insåg mitt misstag, redigerade mitt inlägg och bad om ursäkt.Jag sa inte ditt namn, jag sa bara "man", sen vem som gjort det spelar väl mindre roll, du har postat det på forumet så du har ansvar för att källkolla.
Och inlägget är rätt sorgligt som sagt med tanke på hur denna person suttit och klippt/klistrat, bedrövligt.
Postad 27 November 2013 - 23:44
Så ja, vi kan enas om att både är skit.
Postad 27 November 2013 - 23:45
If you can throw enough horsepower at the PC version of the game, this offers the definitive experience - but in a world where even a GTX Titan can't run this game at a locked 1080p60 at max settings, it's clear that optimisation is a real issue.
Det är varken Microsoft eller Sony som gjort bort sig här utan någon annan, guess who?
Tycker dock det är anmärkningsvärt att skillnaden är så stor i exemplet jag gav, det är en av anledningarna till att jag hoppas många spel körs i 1080p framöver. Man vill se vad man ska skjuta på osv
Postad 28 November 2013 - 00:08
Inget att be om ursäkt för, det kunde lätt missuppfattasJag insåg mitt misstag, redigerade mitt inlägg och bad om ursäkt.
Fast jag vet inte, de verkar vara i en annan position på de båda bilderna om du menar de rakt fram längst bort?Tycker dock det är anmärkningsvärt att skillnaden är så stor i exemplet jag gav
Men jag har en känsla av att ni som inte köpte currentgenversionen kommer att klaga på andra saker än grafiken när ni väl spelar skiten =P
Postad 28 November 2013 - 00:13
Det jag kommenterade på var bf4
Med medium på grafiken (som motsvarar PS4 enligt diverse jämförelser) når man 1080p60 med ett simpelt och/eller gammalt grafikkort.
High kräver lite mer. Ett AMD R9 270X för ~1600kr ligger på 60-70 fps.
Ultra däremot, drar iväg en del, men det beror till stor del på att det oftast körs 4x multisample AA i testerna. Då behövs ett GTX 780 eller AMD R290 för att nå 1080p60.
Det ska bli intressant att se hur mycket prestandan ökar när BF4 får stöd för Mantle.
COD Ghosts däremot, är både fult och krävande...
Redigerat av Ageve, 28 November 2013 - 00:42.
Postad 28 November 2013 - 03:59
Konstigt då jag uppe i 60-70 fps med ett r9 280x.Med medium på grafiken (som motsvarar PS4 enligt diverse jämförelser) når man 1080p60 med ett simpelt och/eller gammalt grafikkort.
High kräver lite mer. Ett AMD R9 270X för ~1600kr ligger på 60-70 fps.
Ultra däremot, drar iväg en del, men det beror till stor del på att det oftast körs 4x multisample AA i testerna. Då behövs ett GTX 780 eller AMD R290 för att nå 1080p60.
Det ska bli intressant att se hur mycket prestandan ökar när BF4 får stöd för Mantle.
COD Ghosts däremot, är både fult och krävande...
Dessutom är det snyggt som fan i medium och någon som påstår sig att det inte går att spela på medium vet inte vad de pratar om. Jag spelar lika gärna medium som ultra, bara grafiknördar som bryr sig om något sånt.
Redigerat av Illyren, 28 November 2013 - 04:00.
Postad 28 November 2013 - 05:52
Go for it!Detta är ett exempel på selektiv informationsvisning som ser rätt illa ut. Man väljer ut två citat ur artikeln där Xbox One har lägre framerate (30 vs 40) och lyfter fram det. Titta vart han har klippt i de båda meningarna:
Perfekt klippt med kirurgisk precision så att citaten tas ur sina sammanhang. Precis efter det negativa om PS4-versionen och precis innan det positiva om One-versionen. Inte nog med det, han har lagt till "at 720p" och "at 1080p" själv på engelska. I ett citat.
Läser man sedan artikeln så sammanfattar de just frameraten till Xbox One:s fördel:
Det är den här typen av inlägg som ideligen kommer från Playstationspelarna på forumet MOT Xbox och det är anledningen till att det ser ut som att man försvarar Xbox One, när man egentligen försvarar fakta.
Rena lögner SKA man argumentera emot.
Hur desperat är man att försvara sitt val när man postar såna inlägg?
Postad 28 November 2013 - 06:59
Det jag kommenterade på var bf4
Ju högre fart på spelet,ju mer märker du framedrops.
Allt över 60 - toppen
Allt mellan 30-60 - beror på hur petig man är och tempot i spelet
Allt under 30 - här kan det märkas rätt snabbt
Någon som kör crysis på 15-20fps:
https://www.youtube....h?v=8jn06S0DwE4
Blir lite stop-motion känsla över det.
Postad 28 November 2013 - 07:22
kollade igenom det på projektorn och det såg lite värre ut utan interpolering. men det där är ju konstant låga frames gissar jag. framedropsen i dead rising ser ju inte ut sådär. eller hur man nu ska säga
Redigerat av Zartok, 28 November 2013 - 07:55.
Postad 28 November 2013 - 11:30
Var det inte High?Med medium på grafiken (som motsvarar PS4 enligt diverse jämförelser)
Iofs bara läst DF jämförelse men såg några High 900p dumpar som såg identiska ut med ps4 verren.
Postad 28 November 2013 - 13:11
Jag har då också hört att det skulle vara jämförbart med high på pc. Samma skulle väl gälla för Xone.Var det inte High?
Iofs bara läst DF jämförelse men såg några High 900p dumpar som såg identiska ut med ps4 verren.
Postad 28 November 2013 - 15:43
Battlefield 4: the Digital Foundry verdict
In all, it's our first chance to see Battlefield 4's multiplayer mode in action on Xbox One, and to witness either version of the game running on final retail hardware. On the visual side, HBAO is indeed added to the Xbox One version, as promised by DICE following its omission in the Stockholm build. However, the divide in internal resolution - which remains at 900p on PS4 compared to the straight 720p on Xbox One - is the big sticking point, even with the removal of the Xbox version's sharpening filter which amplified the aliasing. Put simply, the assets and effects are identical for each next-gen platform, but the added pixel definition on PS4 spares it from the distracting edge-crawl on thin objects that proves to be an issue on the Microsoft side.
Elbowing into the tussle is, as always, the PC version with its higher-grade particle and alpha effects, superior object draw distance and more refined shadow detailing at ultra settings. But it must be commended just how much of this maxed-out experience translates to next-gen platforms. The textures on PS4 and Xbox One are equal to the PC's highest, and water shaders carry over as-is, where the current-gen versions really show us the plain, pared-back alternative. It's a very solid effort in this sense, and can only get better as DICE's understanding of the hardware grows.
The PS4's strong performance lead is the real clincher though; a wide 10fps margin flaring up for most of our campaign mode tests. The comedown hits, however, once you realise that neither platform can pull off a straight 60fps during the larger Conquest multiplayer maps, where most of the fun is to be had. Regardless, a clear-as-day recommendation still goes to the PS4 version, and while there are glitches on both consoles that need to be addressed, the embracing of seamless, behind-the-scenes updates should at least ease some of Battlefield 4's growing pains.
http://www.eurogamer...xt-gen-face-off
Postad 28 November 2013 - 19:09
Dessutom är det snyggt som fan i medium och någon som påstår sig att det inte går att spela på medium vet inte vad de pratar om.
Ja, det ser helt okej ut på medium. Vet inte vem som har sagt något annat.
En del effekter, och texturer osv motsvarar high på PC, medans andra motsvarar medium eller strax under, t ex när det gäller pop-in (saker som dyker upp från ingenstans när man närmar sig) osv.
Redigerat av Ageve, 28 November 2013 - 20:59.
Postad 28 November 2013 - 20:24
Det är ju också LITE skillnad på att titta på Youtube på en video där de har filmat/tagit capture där det förekommit frame drops, mot att faktiskt spela ett spel där det händer.Ju högre fart på spelet,ju mer märker du framedrops.
Allt över 60 - toppen
Allt mellan 30-60 - beror på hur petig man är och tempot i spelet
Allt under 30 - här kan det märkas rätt snabbt
Någon som kör crysis på 15-20fps:
https://www.youtube....h?v=8jn06S0DwE4
Blir lite stop-motion känsla över det.
När jag för en kväll gick tillbaks till Gears of War (ja, det första) efter att under lång tid ha spelat mest Forza-spel och CoD-spel (båda serierna i 60 fps) trodde jag det var fel på min 360. Så mycket faktiskt att jag startade om den, rensade cache osv. Felet var att frame raten var bedrövligt låg (antagligen under 30 fps).
Postad 29 November 2013 - 08:54
Håller med Palminio om att detta summerar:
Det är varken Microsoft eller Sony som gjort bort sig här utan någon annan, guess who?
Tycker dock det är anmärkningsvärt att skillnaden är så stor i exemplet jag gav, det är en av anledningarna till att jag hoppas många spel körs i 1080p framöver. Man vill se vad man ska skjuta på osv
Det där är så fel. Det finns inget negativt med att låta spel skala även på framtida hårdvara. Hmm citatet försvann inte tid att fixa nu.
Redigerat av oqvist, 29 November 2013 - 08:55.
Postad 29 November 2013 - 09:06
Postad 29 November 2013 - 09:16
Det har kraftigt reducerat överskärpningen i XOne-versionen iaf. Och ingen "Darabee-ish" effekt heller. Bra där.
Postad 29 November 2013 - 10:51
Det har kraftigt reducerat överskärpningen i XOne-versionen iaf. Och ingen "Darabee-ish" effekt heller. Bra där.
Fasen, ser ni verkligen skillnad på detta? Jag tycker de ser identiska ut. Och då har jag spontanpausat på olika ställen för att jämföra. Jag kan inte tittar på rätt saker.
Nu är jag förvirrad igen.. kanske ska invänta xboxen ändå.
Postad 29 November 2013 - 11:31
// Sat
Postad 29 November 2013 - 11:58
Fasen, ser ni verkligen skillnad på detta? Jag tycker de ser identiska ut.
Ja, det som visas är ju som vanligt rejält komprimerade videoklipp som har sänkts till 30fps (ibland mindre t om, på Youtube). Det blir lite som att jämföra projektorer med en suddig glasskiva framför ögonen.
Redigerat av Ageve, 29 November 2013 - 12:00.
Postad 29 November 2013 - 14:17
Ja alltså, det är inget svårt att se skillnaderna i skärmdumparna. Kan alla med normalsyn göra.Fasen, ser ni verkligen skillnad på detta?
Att kolla på sönderkomprimerade Youtube klipp är dock helt meningslöst. Det är lika bra att alla nu, om de inte gjort det förr, inser att Youtube inte kan användas för grafikjämförelser.
Postad 02 December 2013 - 12:23
http://www.eurogamer...xt-gen-face-off
Verkar identiska på One och PS4 förutom att One lägger på en S-formad gamma för poppigare bild. (edit: Glömde, alternativt är versionerna inte fångade med jämförbara nivåer) Delar av internet begriper givetvis inte det här utan drog slutsatsen att One versionen är "bättre" med div helt felaktiga slutsatser (bättre texturer, mindre fog etc etc)...
Redigerat av pacman, 02 December 2013 - 12:31.
Postad 02 December 2013 - 20:40
PS4 - 250k (nytt UK rekord för en spelenhet)
XBOXone - 150k
ganska stor kross där. är inte UK ett starkt XBOX360 näste?
Postad 02 December 2013 - 21:00
första 48h försäljning i UK
XBOXone - 150k
Yes, med betoning på var.
Postad 02 December 2013 - 21:32
Postad 02 December 2013 - 22:30
http://www.eurogamer...r-within-review
This game is not the product of a failed but bold experiment. It's the sequel to Fighters Uncaged, which launched with the original Kinect back in 2010. That game was terrible, infuriating and almost unplayable. This game is terrible, infuriating and almost unplayable, but with slightly better graphics.
Redigerat av PalmiNio, 02 December 2013 - 22:31.
Postad 03 December 2013 - 00:22
Fanns det fler att tillgå då?, försäljningssiffror är rätt meningslöst som statistik nu i början då bägge sålt slut. Vissa påstår att det ska finnas gott om x1 i amerikanska butiker tex men det är tvivelaktigt med tanke på buden på us amazon samt ebay. Jag struntar väl egentligen i "kriget" men det har gått överstyr precis på alla forum.första 48h försäljning i UK
XBOXone - 150k
Det intressanta är inte hur många maskiner som säljs utan hur mycket maskinen använts vilket kan ses på spel per maskin ration(wii vann föra generationen tex) speciellt med tanke på att det är här ms, nintendo och sony hämtar sina vinster.
Postad 03 December 2013 - 00:37
Det säger ju dock för att vara petnoga inte hur mycket maskinen använts, utan bara hur många spel folk köpt till den. Sen om och hur mycket de spelar dem säger det inget om. Fast det är inte så viktigt.Det intressanta är inte hur många maskiner som säljs utan hur mycket maskinen använts vilket kan ses på spel per maskin ration(wii vann föra generationen tex)
Men spel per maskin är egentligen inte heller så viktigt som totalt antal sålda spel, eftersom även om japanerna köpte 100 spel till sin 360 så tjänade Sony mer om de köpte 10 spel till PS3 för att det såldes så få 360 i Japan. Ju mer hårdvara som finns ute desto större chans att sälja fler spel, så det är trots allt viktigt.
Postad 03 December 2013 - 00:45
det största problemet med wii var ju att folk inte köpte spel till den så jag vet inte hur du räknat där... Folk köpte bara Wii Sports och sent tog det stopp för de flesta. Sett till hur många maskiner som såldes så var Wii en besvikelse för många speldistributörer om man ser till sålda spelFanns det fler att tillgå då?, försäljningssiffror är rätt meningslöst som statistik nu i början då bägge sålt slut. Vissa påstår att det ska finnas gott om x1 i amerikanska butiker tex men det är tvivelaktigt med tanke på buden på us amazon samt ebay. Jag struntar väl egentligen i "kriget" men det har gått överstyr precis på alla forum.
Det intressanta är inte hur många maskiner som säljs utan hur mycket maskinen använts vilket kan ses på spel per maskin ration(wii vann föra generationen tex) speciellt med tanke på att det är här ms, nintendo och sony hämtar sina vinster.
Postad 03 December 2013 - 01:18
Nu har jag iofs glömt en viktig sak bundles som förstör ration en del men det är väl självklart att spelförsäljning har större betydelse när tillverkarna går back på sina maskiner inom rimliga gränser givetvis men nu räknar vi väl ändå att dagens generation(bortsett wiiu) kommer sälja 50m plus.Det säger ju dock för att vara petnoga inte hur mycket maskinen använts, utan bara hur många spel folk köpt till den. Sen om och hur mycket de spelar dem säger det inget om. Fast det är inte så viktigt.
Men spel per maskin är egentligen inte heller så viktigt som totalt antal sålda spel, eftersom även om japanerna köpte 100 spel till sin 360 så tjänade Sony mer om de köpte 10 spel till PS3 för att det såldes så få 360 i Japan. Ju mer hårdvara som finns ute desto större chans att sälja fler spel, så det är trots allt viktigt.
Jag snackar givetvis om global försäljning då dom olika marknadernas variation i hårdvaruförsäljning rimligtvis anpassas efter efterfrågan.
Jag räknar inte, det finns statistik dock glömde jag alla bundles så det haltar lite och jag hade fel, tydligen är det xb360 som leder ligan med ytterst liten marginal dock intressant då dom tjänat pengar på sin maskin längre än sony men sålt någon miljon mindre maskiner.det största problemet med wii var ju att folk inte köpte spel till den så jag vet inte hur du räknat där... Folk köpte bara Wii Sports och sent tog det stopp för de flesta. Sett till hur många maskiner som såldes så var Wii en besvikelse för många speldistributörer om man ser till sålda spel
Med tanke på replay-värdet i dagens spel anser ju jag att spelförsäljningen skvallrar en del om hur mycket maskinerna används. I fallet med Wii glömmer nog dom flesta att det var barnfamiljernas konsol så det är inte så konstigt att spelförsäljningen var hög och majoriteten lär ha använt sina maskiner med hög kontinuitet.
Fast å andra sidan för att min hypotes ska stämma så måste hårdvaruförsäljningen ligga hyffsat nära så ok det är inte så enkelt ändå.
I slutändan blir det nog samma resultat för denna generationens konsoler förutom att ms kan öka sin försäljning något då dom satsar på en bredare målgrupp. Rätta mig gärna om jag har helt fel men jag tror att konsolspelarna tills slut kommer ha bägge alt alla tre, pc spelarna köper ps4 för att damma av den vart tredje år när något exklusivt dyker upp och barnfamiljerna/casual-players köper wii u samt x1.
För min egen del har jag x1 men tänker köpa ps4 i slutet av -14 kanske om uncharted eller nästa last of us kommit till dess.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?