* Officiell tråd - Logitech Harmony *
4552 svar till detta ämne
Postad 01 februari 2010 - 11:33
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Nej, det stämmer, One klarar inte Nexas brytare OotB, utan man får köra med en separat IR-RF lösning för det. Du hade inte listat Nexa-brytarna när du berättade vilka enheter du skulle styra  Jag kände inte till vad en Stand-by Killer var för något, så det visste jag inte till att det var en sådan. Det finns lösningar till One också. Till andra fjärrar som har vanliga batterier finns det RF-batterier som skickar ut en sådan signal, men de funkar inte med One, eftersom den har ett proprietärt batteri.
Tänk på att om dina enheter står i ett skåp räcker det inte med att fjärren skickar RF, utan du måste ha en RF-IR omvandlare i skåpet som når alla enheterna.. de förstår inte RF ifall de är gjorda för IR. Men det kanske redan är löst det också?
My bad  Antog att alla viste vad en Stand-by Killer var  Jo det där med RF->IR är löst då det i paketet ligger en RF-IR blaster med 2st mini blasters så det är fixat det också. /Henke
Postad 01 februari 2010 - 13:02
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
My bad Antog att alla viste vad en Stand-by Killer var 
Jo det där med RF->IR är löst då det i paketet ligger en RF-IR blaster med 2st mini blasters så det är fixat det också.
/Henke
Då har du tänkt på allt som jag kommer att tänka på
Postad 01 februari 2010 - 13:46
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Då har du tänkt på allt som jag kommer att tänka på 
Kanon! Kommer snart komma idiotfrågor om hur den fungerar, även om jag är programmerare så slår det slint ibland när jag ska klura ut hur en annan utvecklare tänkt sig det ska fungera  /Henke
Postad 02 februari 2010 - 10:26
penke62
-
penke62
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Jag har precis köpt en 555 som jag håller på att knåpa med. Finns det inget sätt att konfigurera Sound och Picture-knapparna på den? Jag vill gärna lägga specifika kommandon från min TVix på just dom platserna.
Kan man ordna sina Devices på samma sätt som man ordnar Activities?
Redigerat av penke62, 02 februari 2010 - 11:38.
Postad 02 februari 2010 - 12:33
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Känns som om jag missat något ändå
Jag har följande utrustning:
Harmony 900 (inkl Blasters och miniblasters)
PS3 Adapter
NEXA EPCR-2300
Men jag behöver något mer för att styra NEXA väl?
/Henke
Postad 02 februari 2010 - 17:52
laze
-
laze
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Nu har jag köpt en 900a och har direkt en fråga, rasslar det om någon annans fjärr om man rör/skakar på den? typ som att något sitter löst? eller har jag fått en defekt fjärrkontroll?
Om det nu ska rassla trodde jag att det skulle vara bättre kvalitekänsla än så i fjärren...
Postad 02 februari 2010 - 17:53
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Nu har jag köpt en 900a och har direkt en fråga, rasslar det om någon annans fjärr om man rör/skakar på den? typ som att något sitter löst? eller har jag fått en defekt fjärrkontroll?
Om det nu ska rassla trodde jag att det skulle vara bättre kvalitekänsla än så i fjärren... 
Sök i tråden, detta måste vara den vanligaste frågan i hela tråden. Det som låter är lutningssensorn som gör att fjärren "vaknar" när du lyfter den
Postad 02 februari 2010 - 18:02
laze
-
laze
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Sök i tråden, detta måste vara den vanligaste frågan i hela tråden.
Det som låter är lutningssensorn som gör att fjärren "vaknar" när du lyfter den 
Tack för svaret, får se till att söka bättre nästa gång. Sökte bara på rasslar  Antar att jag får leva med ljudet.
Postad 03 februari 2010 - 06:05
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Då har man två mystiska problem, antagligen får man hjälp av supporten idag.
När jag växlar från att tittat på Blu-ray så byter den inte till rätt kanal på TV:n, den missar sista steget och hamnar på kanalen precis innan den rätta. Antaglien för att när min PS3 stänger av så flippar den till skärmen vilket gör att TV:ns meny stängs ner och det är nog det som stör kanalbytet.
Lugnt tänkte jag, jag sätter att min PS3:a ska vara igång hela tiden tills den ska stängas av. Då varken startar eller stänger PS3:an av sig
Nu får jag säkert hjälp av supporten idag men hur är detta möjligt att den inte fattar att den ska slå av och på min PS3 med powerknappen på kontrollen samt om jag väljer Titta på Blu-ray?
/Henke
Postad 03 februari 2010 - 09:38
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Då har man två mystiska problem, antagligen får man hjälp av supporten idag.
När jag växlar från att tittat på Blu-ray så byter den inte till rätt kanal på TV:n, den missar sista steget och hamnar på kanalen precis innan den rätta. Antaglien för att när min PS3 stänger av så flippar den till skärmen vilket gör att TV:ns meny stängs ner och det är nog det som stör kanalbytet.
Lugnt tänkte jag, jag sätter att min PS3:a ska vara igång hela tiden tills den ska stängas av. Då varken startar eller stänger PS3:an av sig 
Nu får jag säkert hjälp av supporten idag men hur är detta möjligt att den inte fattar att den ska slå av och på min PS3 med powerknappen på kontrollen samt om jag väljer Titta på Blu-ray?
/Henke
Kan det vara så att orginalproblemet, innan du ändrade några inställningar, kan avhjälpas genom att öka en delay? Alla enheter tar emot samtliga IR-kommando som fjärren skickar, och kastar sen bort de som den inte känner igen. Om det kommer ett korrekt kommando för snart efter ett felaktigt kanske enheten inte är redo för att ta emot det än. Varje enhet har ett antal delays kopplade till sig, som du kan trimma in, både göra längre för att det ska fungera eller kortare för att minska tiden för sekvenser där den enheten är med. Jag fick ner min uppstart på hemmabion med 30-60 sekunder genom att trimma delays på alla enheterna... då är det ganska mycket saker som ska slås igång, bytas ingångar på och ställas in på olika sätt.
Postad 03 februari 2010 - 12:46
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Kan det vara så att orginalproblemet, innan du ändrade några inställningar, kan avhjälpas genom att öka en delay?
Alla enheter tar emot samtliga IR-kommando som fjärren skickar, och kastar sen bort de som den inte känner igen. Om det kommer ett korrekt kommando för snart efter ett felaktigt kanske enheten inte är redo för att ta emot det än. Varje enhet har ett antal delays kopplade till sig, som du kan trimma in, både göra längre för att det ska fungera eller kortare för att minska tiden för sekvenser där den enheten är med.
Jag fick ner min uppstart på hemmabion med 30-60 sekunder genom att trimma delays på alla enheterna... då är det ganska mycket saker som ska slås igång, bytas ingångar på och ställas in på olika sätt.
Tror inte det har med delay som jag kan styra över iaf. Det som händer är ju att PS3 börjar stängas av och samtidigt kommer TV:n att vilja byta till HDMI 1. Precis när menyn visas på skärmen så stänger PS3 av och då går upplösningen över till RGB vilket gör att menyn stängs. När sedan aktiviteten försöker byta vidare i kanalerna så kommer den 1 steg från det den egentligen skulle komma. Det som hade behövts att göra här är att antingen TV:n byter kanal innan PS3:an får en signal att gå och dö eller att PS3 checkar ut i nnan TV:n börjar byta kanal. Enligt Logitech styrs detta från XML-filerna och de ska tydligen inom 72 timmar fixa till detta. Åter kommer med om det fungerar så som de trixar till det eller om det är något annat som ska göras. Uppstartsfördröjning är TV: 12s (annars fuckar den upp sig  PS3: 0.5s (den gör inget annat än att starta sig ändå) PVR:en: 1.5s Och detta mystiska problem kommer enbart när jag vill byta till TV från att tittat på Blu-ray, låter jag PS3:an vara konstant igång så fungerar det med att byta till TV utan problem. /Henke
Postad 03 februari 2010 - 13:06
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
eller att PS3 checkar ut i nnan TV:n börjar byta kanal.
Det var just detta jag tänkte skulle gå att fixa genom att ändra fördröjningarna. Det är inte uppstartsfördröjningen som behöver ändras isf, utan någon av de andra som, man kan pilla på. Om supporten fixar det till dig och det löser sig är det klart smidigt
Postad 04 februari 2010 - 02:02
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Jag vet inte hur många som har 1100 här, men finns det någon mer än jag - så kan jag meddela att det finns en ny firmware till den. Jag märkte det när jag uppdaterade fjärrisen igår...
Postad 04 februari 2010 - 04:55
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Det var just detta jag tänkte skulle gå att fixa genom att ändra fördröjningarna. Det är inte uppstartsfördröjningen som behöver ändras isf, utan någon av de andra som, man kan pilla på.
Om supporten fixar det till dig och det löser sig är det klart smidigt 
Enligt supporten är det ju fördröjningen mellan aktiviteterna som ska ändras och den kan man av någon anledning inte ställa själv. De skulle inom 72 timmar pilla till det i min XML fil så att det fungerar. Ska bli mycket spännande att se vad som händer och sker  /Henke
Postad 04 februari 2010 - 09:33
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Behöver tydligen en IR-RF mojäng så jag kan styra min NEXA. Vilken ska man ha till en Harmony 900 som ni vet fungerar?
Lite mysko att en enhet med RF inte klarar direkt styra radiokontrollerade jack
/Henke
Postad 04 februari 2010 - 13:46
Unregistered2d6a71a8
-
Unregistered2d6a71a8
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har sökt en del inom tråden men den är såååå stor och jag hittar inte det jag söker...
Jag skulle vilja lägga till ett extra steg i en aktivitet, tex när jag ska kolla på dvd så vill jag att efter eller ngn gång under körningen av kommandona så ska släden öppnas till dvd'n. Vore guld om det gick att få till då jag är rätt bekväm av mig  Kör en 785'a.
Postad 04 februari 2010 - 13:50
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Har sökt en del inom tråden men den är såååå stor och jag hittar inte det jag söker...
Jag skulle vilja lägga till ett extra steg i en aktivitet, tex när jag ska kolla på dvd så vill jag att efter eller ngn gång under körningen av kommandona så ska släden öppnas till dvd'n. Vore guld om det gick att få till då jag är rätt bekväm av mig Kör en 785'a.
Det går att lägga till kommandon som körs efter att uppstarten av aktiviteten är färdig. Det borde inte vara jättesvårt att hitta i programmet.
Postad 04 februari 2010 - 14:43
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1 353 inlägg
Lite mysko att en enhet med RF inte klarar direkt styra radiokontrollerade jack /Henke
Det ska gå om du köper Z-wave produkter istället för Nexa.
Postad 04 februari 2010 - 18:34
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Det ska gå om du köper Z-wave produkter istället för Nexa.
Men nu har jag några NEXA liggandes, vilken IR-RF ska jag köpa som ni andra vet fungerar? /Henke
Postad 04 februari 2010 - 18:48
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Skulle den här lösa problemet med NEXA? http://www.kjell.com...o...66030&path=/Henke
Postad 04 februari 2010 - 21:51
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Tror många kör med denna, även jag!
Postad 05 februari 2010 - 18:02
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Tror många kör med denna, även jag!
Jo jag hade ju läst om den men jag hittade inte den  Den butiken som prisjakt säger är billigast ligger inte många meter från mig så jag får väl knalla ner imorgon och inhandla den  /Henke
Postad 05 februari 2010 - 23:31
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Lycka till! Dom gör bra nytta både i sovrummet och vardagsrummet!
Postad 06 februari 2010 - 17:46
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Då har man sina pyramider hemma då 
Eftersom jag inte har någon fjärrkontroll till min Nexa, hur gör jag för att få rätt koder här?
Borde väl vara samma av/på till alla enheter eller?
*** LÖST ***
Men man fick ju lägga till en EPCR-3500 en enhet som egentligen inte finns hos NEXA 
Men nu fick jag ett helt nytt problem och det är att jag kan ju inte själv sätta en fördröjning på NEXAn så när den drar igång så värmer TV:n upp för att sen gå i StandBy, detta gör att kontrollen redan skickat alla kommndon till TV:n om att starta osv innan den kunnat ta emot signaler.
Är det fler än jag som stör mig lite på att man måste kontakta supporten för att få en fördröjning mellan enheterna i aktiviteterna? Borde man väl kunna få göra själv i programvaran eller hur?
/Henke
Redigerat av port513, 07 februari 2010 - 21:53.
Postad 08 februari 2010 - 15:43
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Ställde frågan till Logitech support om varför man inte själv får ändra fördröjningar med mera. Svaret var att då stör man hur kontrollen är tänkt att fungera, det vill säga 3 steg neda.
1. Slå på enheter
2. Enheter går till rätt ingång
3. Ytterligare alternativ utförs.
Ställde även frågan på varför makron är borttagna ur programvaran, detta sägs bero på att det var så extremt få som använde denna funktionalitet att de ansåg det för kostsamt att utveckla den vidare. Som jag fattar de flesta här så är det en funktion många vill använda, är det bara vi svenskar som vill ha den funktionen eller har man frågat fel personer?
/Henke
Postad 08 februari 2010 - 16:02
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Ställde frågan till Logitech support om varför man inte själv får ändra fördröjningar med mera. Svaret var att då stör man hur kontrollen är tänkt att fungera, det vill säga 3 steg neda.
1. Slå på enheter 2. Enheter går till rätt ingång 3. Ytterligare alternativ utförs.
Ställde även frågan på varför makron är borttagna ur programvaran, detta sägs bero på att det var så extremt få som använde denna funktionalitet att de ansåg det för kostsamt att utveckla den vidare. Som jag fattar de flesta här så är det en funktion många vill använda, är det bara vi svenskar som vill ha den funktionen eller har man frågat fel personer?
/Henke
Med Makro menar du det som Logitech kallar sekvenser? Det använder jag, och skulle bli irriterad om det försvinner från mitt program. Det är inget som de behöver underhålla/utveckla vidare egentligen, funktionen finns ju där, såvida den inte buggar och skapar mycket problem för andra användare.
Postad 08 februari 2010 - 21:46
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Med Makro menar du det som Logitech kallar sekvenser?
Det använder jag, och skulle bli irriterad om det försvinner från mitt program. Det är inget som de behöver underhålla/utveckla vidare egentligen, funktionen finns ju där, såvida den inte buggar och skapar mycket problem för andra användare.
Ja det är det som Logitech kallar sekvenser, det finns ju inte i Harmony 900. Jag skulle iaf tycka det var mycket trevligt att kunna släcka ljusen i rummet när man klickar på start och tända dem när man trycker på paus osv. Saxat från ett supportmail mellan mig och Logitech: " Jag ville även tala om för dig att anledningen till att man tog bort macro-funktionen (även kallad för 'sequences') var för att efter ett flertal kundundersökningar fick man veta att en ytterst liten andel av Harmony-användarna använde denna funktionen och det var helt enkelt inte tillräckligt många för att det skulle rättfärdiga all tid utvecklarna fick lägga ner på just den delen av programvaran. Utvecklarna har dock sagt att de gärna tar emot feedback för framtida projekt. Eventuellt kommer macro-funktionen tillbaks, till glädje för oss alla!" Så min fråga är ju, vilka har de frågat egentligen? Det är väl väldigt många hembiofantaster som använder sekvenser för att just få lampor att dimma, släckas och tändas vid vissa händelser eller? /Henke
Postad 08 februari 2010 - 21:50
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Dom borde inte ha behövt fråga någon eftersom allas konfigurationer finns lagrade i deras databas
Postad 08 februari 2010 - 22:13
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Dom borde inte ha behövt fråga någon eftersom allas konfigurationer finns lagrade i deras databas
Visserligen, men hur mycket utvecklingstid tar det i anspråk att låta en funktion ligga kvar orörd? Såvida de inte går in och roddar runt i den delen av koden och slår sönder funktionen med jämna mellanrum när de ska fixa något annat... men isf har de andra problem med sin mjukvara. Bara de inte tar bort sekvenser från One är jag nöjd  Det är guld att ha en knapp att trycka på som trycker "TextTV + 6 + 0 + 1" så att jag kommer direkt till "på tv just nu"-sidan med ett knapptryck t.ex. Jag har sekvenser lite överallt i min konfiguration... "byta till TV" och "byta till datoringång" är också ett par favoriter som jag har snabbt och enkelt inlagda med en knapptryckning.
Redigerat av Sigma78, 08 februari 2010 - 22:15.
Postad 08 februari 2010 - 22:16
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Och hur mycket utvecklingstid tar det i anspråk att låta en funktion ligga kvar orörd? Såvida de inte går in och roddar runt i den delen av koden och slår sönder funktionen med jämna mellanrum när de ska fixa något annat... men isf har de andra problem med sin mjukvara.
Bara de inte tar bort sekvenser från One är jag nöjd  Det är guld att ha en knapp att trycka på som trycker "TextTV + 6 + 0 + 1" så att jag kommer direkt till "på tv just nu"-sidan med ett knapptryck t.ex. Jag har sekvenser lite överallt i min konfiguration... "byta till TV" och "byta till datoringång" är också ett par favoriter som jag har snabbt och enkelt inlagda med en knapptryckning.
Tycker gott de kan rycka ut sekverser från One och peta in i min 900 istället  Nu får jag snällt be supporten göra det jag vill och det tar ju som bekant minst 72 timmar innan man kan ha en lösning... /Henke
Postad 08 februari 2010 - 22:17
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Tycker gott de kan rycka ut sekverser från One och peta in i min 900 istället 
Postad 08 februari 2010 - 22:28
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Men hur kommer det sig att man behöll sekvenser i One programmet men inte i 900 programmet, låter ju helt som våran utvecklingsavdelning på jobb
/Henke
Postad 09 februari 2010 - 08:20
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Men hur kommer det sig att man behöll sekvenser i One programmet men inte i 900 programmet, låter ju helt som våran utvecklingsavdelning på jobb 
/Henke
One är en gammal produkt, den har ett par år på nacken... resonemanget är kanske att fasa ut det genom att inte stödja det i nya modeller? Isf blir det inga fler Harmonys för min del dessvärre. Får hoppas att min One håller och att de inte tar bort något i den.
Postad 11 februari 2010 - 18:56
Unregisteredd7ed33fa
-
Unregisteredd7ed33fa
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Skulle den här lösa problemet med NEXA?
http://www.kjell.com...o...66030&path=
/Henke
Det fungerar bra.
Postad 14 februari 2010 - 19:18
Unregistered7b0be91d
-
Unregistered7b0be91d
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej
Jag har precis beställt en hemmabioanläggning....Förstärkare Denon 2310 och Kef kht 3005 se högtalare, mitt livs första hemmabiosystem...kan inte vänta på att grejorna skall komma...
Jag har sedan tidigare en playstation 3 och har även beställt en Harmony one tillsammans med ps3 adaptern..
Ordern från min sambo är att allt måste vara i vår tv bänk (som har luckor som ju skall vara stängda) därav harmony one kontrollen med rf...
Fråga 1
Är det någon som vet om jag kan koppla in ps3 adaptern i RF adaptern? rf adaptern måste jag ju sätta på tv bänken för att den skall kunna ta emot signaler men om dessa kan kopplas ihop så behöver ju bara en adapter vara synlig.
Fråga 2
Jag kommer att behöva göra 2-3 hål under bänken samt 1 hål i sidan av bänken (mot en väg så hålet syns inte) för att montera dit någon form utav kylning....Har någon nogot bra tips på nogon fläkt som är tyst? Är det bättre att dra ut luft eller att blåsa in luft, vilket kyler bäst...Tydligen har 2310 an en 12 volts trigger,( upptäckte detta efter att jag beställde förstärkaren  ) men hur fungerar detta? Är 12 volts triggern igång när förstärkaren är igång
och behöver jag i så fall "bara skarva ihop" 2 fläktar och koppla in dom ?
Någon som vet?
Fredde
Postad 14 februari 2010 - 19:47
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Det är bättre att ha en fläkt som blåser in kall luft, den varma luften hittar sätt att komma ut ändå. Toms Hardware gjorde en test på det för några år sen i datorlådor, men principen borde vara giltig för alla typer av lådor. De upptäckte att många chassifläktar som standard var inställda på att blåsa ut den varma luften, och bara genom att vända polariteten lyckades de sänka temperaturen med ett par grader i lådan.
Dina övriga frågor kan jag dessvärre inte svara på, men någon annan plockar nog upp den bollen
Postad 14 februari 2010 - 19:50
Unregistered7b0be91d
-
Unregistered7b0be91d
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Tjena
Jag tackar för detta...Inblåsning som gäller tills vidare, Nu gäller det bara att hitta ett par som är hyfsat tysta...
Postad 14 februari 2010 - 20:45
Unregistered8587bb0c
-
Unregistered8587bb0c
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tänkte bara kolla om det är någon annan som har problem med att switcha HDMI-ut på Marantz 6004 med Harmony One kontrollen. Har kopierat funktionen manuellt från standardfjärren men det vägrar att fungera. Supporten har försökt fixa till det men det har inte hjälpt.
Har även strul med radioläget. Allt startar upp bra men kontrollen ställer sig inte i tuner-mode. Har förval på radiokanalerna på 1-6 knapparna på den vanliga fjärren men när jag trycker på 1-6 på harmonyn så ger den funktionerna från amp-läget, dvs. auto, stereo, source direkt m.m. Inte en enda tuner-mode-knapp fungerar. Har prövat att trycka på tuner-mode i enherer->ljud/videomottagare->InputTuner men det funkar inte alls.
Vore väldigt tacksam för hjälp/tips!
Postad 16 februari 2010 - 07:30
Thomas_1974
-
Thomas_1974
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag har bekymmer med favorit TV-kanalerna som man kan ha ikoner till i min Harmony One.
Kanaler 1-9 funkar bra men vid kanalnummer högre än 10 så gör Harmonyn fel, tex ZTV som i min box har nummer 16 så skickar fjärren en 1:a och sen efter en liten stund en 6:a. Då tolkar boxen det som man tryckt in en 1:a och sedan en 6:a. Följden blir att man för kanalen med nummer 6. Har inte sett hur man kan fininställa någonting i Favoritkanaler. Någon som vet hur man löser detta? Mvh
Postad 16 februari 2010 - 08:25
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Jag har bekymmer med favorit TV-kanalerna som man kan ha ikoner till i min Harmony One.
Kanaler 1-9 funkar bra men vid kanalnummer högre än 10 så gör Harmonyn fel, tex ZTV som i min box har nummer 16 så skickar fjärren en 1:a och sen efter en liten stund en 6:a. Då tolkar boxen det som man tryckt in en 1:a och sedan en 6:a. Följden blir att man för kanalen med nummer 6. Har inte sett hur man kan fininställa någonting i Favoritkanaler. Någon som vet hur man löser detta? Mvh
Jag skulle tro att det beror på att du för för lång delay mellan knapparna inställt på enheten. Om du manuellt ska byta till kanal 16, gör du som fjärren då, trycker 1 och sen 6? Eller behöver du trycka någon annan knapp först? Isf finns det inställningar för det också för enheten.
Postad 16 februari 2010 - 10:45
Thomas_1974
-
Thomas_1974
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag skulle tro att det beror på att du för för lång delay mellan knapparna inställt på enheten. Om du manuellt ska byta till kanal 16, gör du som fjärren då, trycker 1 och sen 6? Eller behöver du trycka någon annan knapp först?
Isf finns det inställningar för det också för enheten.
Japp, det stämmer. Jag ändrade från 500 ms till 300 och sen funkade det. Tack!
Postad 16 februari 2010 - 12:56
port513
-
port513
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag har fortfarande det där mystiska problemet med att min PS3 väcks till liv ibland när TV:n startar.
Stänger jag av min PS3 med originalkontrollen så slutar den vakna i tid och otid men då vägrar den å andra sidan att starta genom fjärrkontrollen igen osv. Märkligt som tusan och Logitech säger sig inte ha någon lösning eller ens aning om vart problemet ligger.
/Henke
Postad 19 februari 2010 - 09:22
NiklasK
-
NiklasK
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
Här kommer en fråga med förhoppning att det inte är dublett på något som redan hanterats i tråden.
Har en LG Plasma 50PC55. Där finns 2 HDMI ingångar namngivna med HDMI1 samt HDMI2. Via min Harmony har jag lagt till just denna enheten men har problem med HDMI. Orsaken är att den kommande som benämns HDMI1 hos Logitech inte gör någonting samt att kommandot HDMI2 fungerar som en toggle mellan HDMI1 samt HDMI2.
Samtliga mina komponenter går via min stärkare och sedan med en HDMI till HDMI1. När jag sedan väljer att starta en aktivitet slås alla enheter på som dom skall, stärkaren ställs på rätt ingång men sedan vill fjärren även dubbelkolla att TV:n står på HDMI1. Eftersom HDMI1 kommandot inte funkar alls så har jag lagt in HDMI2, problemet är ju då att TV:n byter mellan HDMI1 samt HDMI2 så fort jag väljer en ny aktivitet.
Det ultimate skulle ju vara att komma åt en diskret kod för bara HDMI1 eller HDMI2 men detta har jag inte hittat. Någom som har en nyare LG plasma eller annan modell som har diskreta koder för detta så tar jag gärna emot tips för att testa.
Postad 19 februari 2010 - 09:35
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Här kommer en fråga med förhoppning att det inte är dublett på något som redan hanterats i tråden.
Har en LG Plasma 50PC55. Där finns 2 HDMI ingångar namngivna med HDMI1 samt HDMI2. Via min Harmony har jag lagt till just denna enheten men har problem med HDMI. Orsaken är att den kommande som benämns HDMI1 hos Logitech inte gör någonting samt att kommandot HDMI2 fungerar som en toggle mellan HDMI1 samt HDMI2.
Samtliga mina komponenter går via min stärkare och sedan med en HDMI till HDMI1. När jag sedan väljer att starta en aktivitet slås alla enheter på som dom skall, stärkaren ställs på rätt ingång men sedan vill fjärren även dubbelkolla att TV:n står på HDMI1. Eftersom HDMI1 kommandot inte funkar alls så har jag lagt in HDMI2, problemet är ju då att TV:n byter mellan HDMI1 samt HDMI2 så fort jag väljer en ny aktivitet.
Det ultimate skulle ju vara att komma åt en diskret kod för bara HDMI1 eller HDMI2 men detta har jag inte hittat. Någom som har en nyare LG plasma eller annan modell som har diskreta koder för detta så tar jag gärna emot tips för att testa.
Kan du inte bara lära kommandona för HDMI1 och HDMI2 från orginalfjärren?
Postad 19 februari 2010 - 10:25
NiklasK
-
NiklasK
-
Lärjunge
-
-
452 inlägg
Orginalfjärren har inga diskreta knappar för HDMI1 samt 2. Man får gå in via "Input" sedan knappa sig ner till rätt ingång och OK.
Postad 19 februari 2010 - 10:28
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Orginalfjärren har inga diskreta knappar för HDMI1 samt 2. Man får gå in via "Input" sedan knappa sig ner till rätt ingång och OK.
Då kan du ställa in att logitechen gör på samma sätt. Det finns inställningar för att enheten har en sådan meny för att byta ingångar. Den gör det då som en sekvens helt automagiskt. Det är inte säkert att det finns diskreta kommando för HDMI1 och HDMI2 som TVn förstår dessvärre.
Redigerat av Sigma78, 19 februari 2010 - 10:33.
Postad 19 februari 2010 - 12:21
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag har haft samma problem när jag ville ha direktkommandon för HDMI-ingångarna till min LG tv. Gick inte att få till det utan jag kontaktade supporten och dom löste det. Snackade med en svensktalande kille i Kanada som fixade det. Nu kommer jag inte ihåg vad han heter men ring svenska supporten och be att få snacka med killen i Kanada, jag tror dom vet vem du menar. Om du söker genom mina tidigare inlägg i denna tråd så hittar du mer info.
Postad 21 februari 2010 - 22:38
Unregisteredc7888873
-
Unregisteredc7888873
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej!
Jag har ett problem med min harmony 895. Vad jag än trycker två gånger i rad så registreras inte andra knapptryckningen t.ex.. när jag vill zappa så kan jag trycka kanal upp en gång men nästa gång jag trycker på kanal upp så händer ingenting. Jag får använda nummerknapparna för att byta kanal och det funkar fram till nummer 10 när jag ska trycka 11 så registreras inte andra knapptryckning på samma knapp. Detta gäller alltså alla knappar inte bara zappandet.
Jag hoppas ni förstår mitt problem!
Jag har uppdaterat logitech harmony remote software till 7.7.0
Jag har uppdaterat min viasat pace 850 digitalbox till 121
Någon som kan hjälpa mig med detta problem?!
Postad 22 februari 2010 - 08:28
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Jag har ett problem med min harmony 895. Vad jag än trycker två gånger i rad så registreras inte andra knapptryckningen t.ex.. när jag vill zappa så kan jag trycka kanal upp en gång men nästa gång jag trycker på kanal upp så händer ingenting. Jag får använda nummerknapparna för att byta kanal och det funkar fram till nummer 10 när jag ska trycka 11 så registreras inte andra knapptryckning på samma knapp. Detta gäller alltså alla knappar inte bara zappandet.
Det kan ha med dina delays att göra. Du kan ha en för kort inter-key delay, som gör att boxen inte är redo att ta emot nästa kommando så snabbt. Prova att höja den och se ifall det hjälper. Jag antar att med orginalfjärren fungerar det bra att göra så som du skriver?
Postad 22 februari 2010 - 09:36
Unregisteredc7888873
-
Unregisteredc7888873
-
Rookie
-
7 inlägg
Ja precis det fungerar med originalfjärren.
Jag har provat ändra tiden utan framgång och jag tror att det har inte med det att göra för att även om jag väntar en halvtimme mellan knapptryckningarna så fungerar inte andra knapptryckningen utan jag måste trycka på någon annan knapp emellan t.ex. bläddra upp,ner,upp,ner fungerar snabbt och som man vill men det är just när man trycker på samma knapp två gånger som det falerar andra gången. Lite märkligt tycker jag!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Fjärrkontroller
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|