Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 10 February 2015 - 15:30

Postad 10 February 2015 - 16:27
Postad 10 February 2015 - 16:37
Det enda jag kan gör är att vrida dem och att flytta dem enstaka decimetrar

Postad 10 February 2015 - 17:20
Tycker det ser väldigt tight ut mellan frontarna, kan du inte byta plats på subbar och frontar?
Redigerat av Evil Homer, 10 February 2015 - 17:21.
Postad 10 February 2015 - 17:56
Tycker det ser väldigt tight ut mellan frontarna, kan du inte byta plats på subbar och frontar?
Håller med.
Vafan!? Har dom ändrat en massa på MHB idag eller!!?
Postad 10 February 2015 - 18:06
Väntar på att delar till mina högtalare ska komma, då blir det baffel med ljudtransparent duk.
Vad vinner man på att sätta basarna närmre varandra? eller jag ska bara testa det och mäta med REW sen? Kurvan ser ut som skit iaf och den filtren tar bort all bas vilket jag inte förstår?
Testa med dom decimetrar du kan, det kan göra stor skillnad.
Håller med.
Vafan!? Har dom ändrat en massa på MHB idag eller!!?
Postad 10 February 2015 - 18:27
Redigerat av Evil Homer, 10 February 2015 - 18:28.
Postad 10 February 2015 - 20:50
Vad vinner man på att sätta basarna närmre varandra?
Inte säkert att du varken vinner eller förlorar något på det, men du lär vinna välljud på att ha frontarna längre isär.
Som det står nu kan det inte låta något vidare..
Hur FAN citerar man nu!!?
Redigerat av Bakerman, 10 February 2015 - 20:51.
Postad 10 February 2015 - 20:55
Ska möblera om en stund och svepa en gång extra då ![]()
Hur FAN citerar man nu!!?
Klicka på citera ![]()
Postad 10 February 2015 - 21:01
Ska möblera om en stund och svepa en gång extra då
Klicka på citera
Om man vill plocka bort några rader i citatet för att påpeka vilken del man kommenterar då?
Postad 10 February 2015 - 21:16
Problemet ju att [quote] [/ quote]borta...........
Hm det gick ju utmärkt att plocka bort lite text
Redigerat av spuj, 10 February 2015 - 21:16.
Postad 10 February 2015 - 21:29
Tryck på knappen längst upp till vänster, BBCode-läge, så kan ni redigera ett citat. Skriv något efter citatet innan ni byter tillbaka till normalt läge. Fungerar så på många forum nu för tiden, en uppgradering av IP.Board som kanske inte var helt lyckad...
Postad 10 February 2015 - 22:31
Postad 10 February 2015 - 23:49
Tryck på knappen längst upp till vänster, BBCode-läge, så kan ni redigera ett citat. Skriv något efter citatet innan ni byter tillbaka till normalt läge. Fungerar så på många forum nu för tiden, en uppgradering av IP.Board som kanske inte var helt lyckad...
Hmm, nu har jag inte kollat på varken laptop eller PC, men om man sitter på mobilen så är det ingen skiljerad/linje på vars ett citat slutar och den nya kommentarens text startar. Är rätt bökigt att veta vem som skrivit vad faktiskt. Finns det någon lösning på detta?
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 10 February 2015 - 23:51.
Postad 10 February 2015 - 23:57
Ingen aning. Det är nog en fråga för den här tråden.
Postad 11 February 2015 - 11:55
Årets bästa redan i Februari ?[/quote]
Vilka är det?
Så öka på gain i receivern? Eller i REW?
Höj mer i receivern alt stegen som driver subbarna.
Problemet är ju att [quote] [/ quote] är borta nu...........
Inte hos mig som surfar via ipad iaf.
Redigerat av Evil Homer, 11 February 2015 - 11:56.
Postad 11 February 2015 - 17:14
Skivan är Eclipse. Inget för dej Niklas.
Dom grabbarna kan både spela och sjunga. ![]()
Postad 12 February 2015 - 09:20
Men över lag så var det riktigt bra
Postad 12 February 2015 - 09:22
Helt klart ett band som skall avnjutas live!
Har tyvärr inte haft möjligheten själv än.
Nackspärr idag eller?
Postad 12 February 2015 - 09:35
Fett!
Helt klart ett band som skall avnjutas live!
Har tyvärr inte haft möjligheten själv än.
Nackspärr idag eller?
Jag har bara sett som två gånger live nu. Men kommer som sagt att försöka gå fler gånger. Det är det absolut bästa bandet jag sett live utan tvekan. Får du chansen att gå så tycker jag absolut du ska göra det.
Det är lugnt med nacken idag faktiskt. Hade sittplats denna gången
Postad 13 February 2015 - 09:08
Postad 13 February 2015 - 16:06
Blev en helomvändning..
Många som har retat mej för min Eltax jag har i köket. Undrar varför? ![]()
Så nu är ett Rotel RB-03 och ett 06 till salu ifall någon är intresserad.
Säja vad man vill om Yamaha, men snygga stärkare gör dom, och duktiga på anslutningar är dom...
IMG_5381.JPG 88.21K
1 Antal nerladdningar
IMG_5382.JPG 81.01K
0 Antal nerladdningar
IMG_5383.JPG 143.57K
0 Antal nerladdningar
Postad 13 February 2015 - 16:13
Yamaha är toppengrejer! Diggar antalet in och utgångar på den med. Dagens Onkyo och annat tjaffs har så lite ingångar på instegs/mellan modellerna så det är skrattretande.
Postad 13 February 2015 - 16:50
Yamaha har full pre-out på många av deras mindre modeller också. Ganska imponerande.
Det här är en 2067, så den räknas nog inte som budgetmodell. Har allt jag behöver och lite till.
Har ju inte så stora krav i köket.
![]()
Postad 13 February 2015 - 17:10
Menade inte att du hade köpt en budgetmodell, menade generellt ![]()
Vad du ska med den i köket till förstår jag inte dock haha ![]()
Redigerat av Unregistered295546cf, 13 February 2015 - 17:11.
Postad 13 February 2015 - 18:36
Jag har en liten teve sitter i köket. Nu hittar jag inte fjärren till den..
Kan inte komma in på OSD:n. Baslådan är inte på.. Hur kul är det att lyssna på då... ![]()
Postad 13 February 2015 - 19:07
Hittade fjärren. Tänk vad kul det kan bli att lyssna på musik om man bara får lite bas!! ![]()
Postad 13 February 2015 - 19:11
Iom att jag har kört min gamla ruttna Eltax utan möjlighet till delning har jag kört en fulvariant och kört frontarna fullregister.
Pluggat portarna. Det har funkat hyfsat, men komprimerat nåt fruktansvärt vid pådrag..
Nu med en delning vid 80 blev det helt plötsligt en jävla skillnad på kapacitet från frontarna (givetvis) så nu hänger inte basen med istället..
Hmm... Hur ska jag lösa detta...
Postad 13 February 2015 - 19:14
En sak jag inte fattar ... Var är det så så stor skillnad på hur Europeer vs Amerikaner vill ha Q värdet på lådan till sin Subwoofer?
Har kollat på Dayton UM18-22 och i USA bygger många sina lådor 4cu.ft och om inte jag räknar fel så blir det ca 113 liter .. är inte det lite väl litet för en 18" ? Och när jag kollat trådar i Europa så snackar alla om ca 200 liter stora lådor.
Postad 13 February 2015 - 19:35
Fläskig köksradio du kommer få!!
Ganska.
Så nu kan killen få tillbaks sitt 1092. ![]()
En sak jag inte fattar ... Var är det så så stor skillnad på hur Europeer vs Amerikaner vill ha Q värdet på lådan till sin Subwoofer?
Har kollat på Dayton UM18-22 och i USA bygger många sina lådor 4cu.ft och om inte jag räknar fel så blir det ca 113 liter .. är inte det lite väl litet för en 18" ? Och när jag kollat trådar i Europa så snackar alla om ca 200 liter stora lådor.
Jänkarna gillar discobas. Dom lirar förmodligen inte under 25-30 Hz. Högpass.
Postad 13 February 2015 - 20:05
Köp mina 15" så är problemet löst! Jag kan bjuda på ett träningspass med vikter över 200kg så kan du sitta med en pinne och peka vad jag gör fel eller något annat mysko som div. gym människor älskar att göra. ha ha...
Iom att jag har kört min gamla ruttna Eltax utan möjlighet till delning har jag kört en fulvariant och kört frontarna fullregister.
Pluggat portarna. Det har funkat hyfsat, men komprimerat nåt fruktansvärt vid pådrag..
Nu med en delning vid 80 blev det helt plötsligt en jävla skillnad på kapacitet från frontarna (givetvis) så nu hänger inte basen med istället..
Hmm... Hur ska jag lösa detta...
Postad 13 February 2015 - 21:14
Efter en städkväll har jag konstaterat att en ensam riktigt riktigt bra 12" inte har en suck att hänga på.
Inte ens i ett sånt skitutrymme som ett kök.
Nä.. Måste komma på nåt bra..
Postad 13 February 2015 - 21:24
Flytta köket till ditt ljud rum ?Efter en städkväll har jag konstaterat att en ensam riktigt riktigt bra 12" inte har en suck att hänga på.
Inte ens i ett sånt skitutrymme som ett kök.
Nä.. Måste komma på nåt bra..
Postad 13 February 2015 - 21:26
Nä.. Blir nog lite blött på nålfilten.. ![]()
Jag har ju två Aura 12 ligger. Bland dom finaste elementen som finns att få tag på.
Annars har jag åtta tiotummare av sämre kvalisort.. Vete fan..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
890 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?