Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 13 February 2015 - 21:55
Postad 13 February 2015 - 22:00
Du har väl en krypvind?
Häng på trenden med IB nu när vi ändå skall köpa ifrån USA.
Frågan är väl fyra eller åtta 15"?
Postad 13 February 2015 - 22:01
Ta det lugnt. Du hinner. Lära sej att spela gitarr är tydligen skitenkelt och går hur fort som helst. ![]()
Har fortfarande ingen vind...
Redigerat av Bakerman, 13 February 2015 - 22:02.
Postad 13 February 2015 - 22:20
Redigerat av Unregistered757ca215, 13 February 2015 - 22:20.
Postad 14 February 2015 - 08:45
Postad 14 February 2015 - 09:05
Bakerman som kommer med lama ursäkter för att inte bygga ordentlig bas.
Jaha... well.. han har ju byggt sin beskärda del bas måste jag ju säga
. Hur många hifi-grejor har du byggt
?
Fast att kasta sten i glashus och trycka in fingrar i sidan på folk är ju lite av din grej och varför vi gillar dig så mycket
.
Postad 14 February 2015 - 09:36
* kramas och en liten puss på kinden*Jaha... well.. han har ju byggt sin beskärda del bas måste jag ju säga
. Hur många hifi-grejor har du byggt
?
Fast att kasta sten i glashus och trycka in fingrar i sidan på folk är ju lite av din grej och varför vi gillar dig så mycket.
Postad 15 February 2015 - 10:38
Postad 15 February 2015 - 17:21
Bästa köpet jag gjort på länge. Prövade 45 grader i en kass pressad skiva och det blev jättebra, kommer bli kanon till mina högtalarbyggen framöver ![]()

Postad 15 February 2015 - 18:32
Bästa köpet jag gjort på länge. Prövade 45 grader i en kass pressad skiva och det blev jättebra, kommer bli kanon till mina högtalarbyggen framöver
Vad kostade den? Ser bra ut.
Postad 15 February 2015 - 18:52
Tror jag med. Grattis!
Vad kostade den? Ser bra ut.
Tack ![]()
5099:- på K-Rauta(kunde dra momsen via en kompis). Såg dock att toolab har den för 4299:- vilket är ett bra pris!
Postad 15 February 2015 - 21:02
Vill tacka Parl för en trevlig eftermiddag igår. Parl och fru Parls tacos är svårslagna.
Fru?!
Inte bara jag som mörkat hör jag!
Grattis lille palleballe!!
Nja tror den är helt kass, inte ett gnutt avis!Bästa köpet jag gjort på länge. Prövade 45 grader i en kass pressad skiva och det blev jättebra, kommer bli kanon till mina högtalarbyggen framöver
Postad 15 February 2015 - 22:15
Tack
5099:- på K-Rauta(kunde dra momsen via en kompis). Såg dock att toolab har den för 4299:- vilket är ett bra pris!
4299:- låter ju skitbilligt! Fan, jag som köpte en Bosch GCM10SD kap/ger med bord precis. Sambon skulle mörda mig om det kom hem en sänksåg också
Grattis till din nya fina leksak
Postad 15 February 2015 - 22:19
Sänksåg är fint det. Snickrar hos en vän som har en Scheppach. Den har bredare skena och går att sätta ihop till rätt långa.

Postad 15 February 2015 - 22:26
Ett tips till er som har säkringar i era högtalare.
Om det ska vara t.ex 3,15A till baselement och 0,5A till diskantelement så blir det inget vidare om man klämmer i en 3,15 till diskanterna...
Så ta för vana att alltid läsa på säkringen innan ni stoppar i den...
![]()
Postad 15 February 2015 - 22:32
Oj oj oj. Har du poppat lite för mycket i tron om att säkringen sätter stopp först?
Postad 15 February 2015 - 22:46
Du får modda så att du har olika diametrar på säkringarna. Göra det poka-yoke, eller i ditt fall baka-yoke ![]()
Vad kostar en sån här olycka? ![]()
Postad 16 February 2015 - 00:42
Postad 16 February 2015 - 00:46
Smällde du inte säkringarna nyss, eller vad det något annat som rök? Hur jädrans högt har du poppat egentligen?
Han smällde nog säkringarna precis innan han satte i fel säkringar, så nu var det diskant/erna som smällde istället...
Du hade nog suttit med öronproppar och öronkåpor på, garanterat.
Postad 16 February 2015 - 00:46
Du får fin rabatt de nya diskanterna om du skickar in de trasiga, trots att de gick sönder för att du är en klantjävel ![]()
Redigerat av spuj, 16 February 2015 - 00:54.
Postad 16 February 2015 - 02:44
Om det ska vara t.ex 3,15A till baselement och 0,5A till diskantelement så blir det inget vidare om man klämmer i en 3,15 till diskanterna...
![]()
![]()
Bra att du påminde mig, måste köpa nya säkringar. Har "bassäkringen" till ena diskanten nu.
Postad 16 February 2015 - 03:20
Han smällde nog säkringarna precis innan han satte i fel säkringar, så nu var det diskant/erna som smällde istället...
Du hade nog suttit med öronproppar och öronkåpor på, garanterat.
Det känns som att de flesta skulle haft öronproppar vid de volymerna.
Enligt manifestet ska i56 klara 126dB/par.
Nu har jag lite för lite effekt för att spela exakt 126dB skulle jag tro, saknas väl en 3dB på midbasarna med nuvarande steg. Men när man spelar i närheten av de volymerna så har man passerat nyttiga ljudnivåer för ett tag sedan.
Bakerman, vad sitter du & lyssnar på en kväll när du lyckas paja en diskant på det viset? Det är ju som sagt galet högt om du nu är uppe i de volymerna.
Postad 16 February 2015 - 05:34
Bagarna du kanske inte är så härdad egentligen de kan vara så att du har decenniets vaxproppar i öronen?
Postad 16 February 2015 - 08:07
Jag testade lite i köket. Hittade en låt på en skiva, där nya stärkaren slog ifrån.
Var givetvis tvungen att testa samma låt i biorummet. Jag spelade på max. Det har jag gjort många gånger förut.
Har ju inte varit några problem eftersom jag har säkringar. Men då är det ju bra om man har rätt säkringar också...
Det verkar som att det går på drygt 5000 spänn. Kul..
Postad 16 February 2015 - 08:41
Jag kan hjälpa dig att posta ned de nya diskanterna om du vill.
Kanske skulle gå att få med en infra-tillsats också?
Postad 16 February 2015 - 08:43
Självklart. Ordna allt med IÖ så löser jag nedpostandet bara.
Postad 16 February 2015 - 08:44
Du måste ju poppat en 115+ i sittplats för tusan
Postad 16 February 2015 - 08:56
Pratade just med PostNord. De hade inte tänkt att köra ut mina paket idag heller. De tycker att det är fullt logiskt att de sorteras idag och delas ut imorgon. Det har legat på deras terminal sedan 07.47 i fredags!?! Så nu dricker jag bara upp mitt kaffe och åker sedan till terminalen och hämtar dem själv eftersom de är komplett inkompetenta. Vilka djävla klantmuppar
.
Postad 16 February 2015 - 10:09
126dBA, inte en chans.Det känns som att de flesta skulle haft öronproppar vid de volymerna.
Enligt manifestet ska i56 klara 126dB/par.
Nu har jag lite för lite effekt för att spela exakt 126dB skulle jag tro, saknas väl en 3dB på midbasarna med nuvarande steg. Men när man spelar i närheten av de volymerna så har man passerat nyttiga ljudnivåer för ett tag sedan.
Bakerman, vad sitter du & lyssnar på en kväll när du lyckas paja en diskant på det viset? Det är ju som sagt galet högt om du nu är uppe i de volymerna.
Postad 16 February 2015 - 10:10
Fru?!
Inte bara jag som mörkat hör jag!
Grattis lille palleballe!!
Inte fru, bara sambo! ![]()
![]()
![]()
Usch vad trist!!
![]()
Postad 16 February 2015 - 13:49
126dBA, inte en chans.
Jag gick bara på manifestet. Med tanke på vad mina egna klarar så tyckte jag inte att 126dBA verkade SÅ extremt med tanke på att det ska vara bland det bästa från Ino gällande renodlad topp.
När mina var nyss ihopbyggda så spelade vi 112dbA på 3 meters avstånd hemma hos mig, det bör ju vara nära 120dBA i alla fall. Nu kunde vi "tyvärr" inte spela högre då en mobiltelefon (Spotify) var källan och styrkan på signalen var lite för vek på den, så vi fick vrida receivern i botten för den volymen.
Postad 16 February 2015 - 17:56
Det var starkare här i lördags än vi spelade i Kramfors. Jag tyckte att det var skitbra att jag hade hittat en låt som det gick att spela så svinstarkt med..
Så var ju tyvärr dock inte fallet...
Pratade med IÖ förut. Jag ska skicka upp diskanterna till honom. Trattarna kunde man lika gärna skruva över på dom nya sa han.
Han ville byta det själv. Det var en packning som var noga med, och sen ville han mäta.
Kan be honom slänga med en tillsats i samma påse på tillbakavägen.
Han trodde att han skulle klara av att skicka tillbaks kuvertet om han kunde återanvända mitt kuvert och mitt emballage. ![]()
Postad 16 February 2015 - 19:24
Jag åkte till postkontoret och hämtade min gitarr nyss. Har skitont i fingrarna redan
Postad 16 February 2015 - 21:13
Inte en aning om vad det är för låt. Ska kolla om jag kan få fram det..
Postad 16 February 2015 - 21:19
Krumelur?
Lät inte alls kul. Den gången gick det bra dock
Postad 16 February 2015 - 21:27
Det var Suliman..
I dare you Micke att spela den på max. NO!! Aj dubbeldare you!!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?