Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34728 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 15 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 13 november 2020 - 08:31

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Fick telia fiber 500/500 idag och var nöjd fram till jag kopplade in tv-boxen. Har haft Canal digital via parabol tidigare och räknade med vis försämring men så här dålig bildkvalitet var jag inte beredd på. Vad pixligt! Var det första min dotter sa när hon fick se bilden och jag kan inte annat än hålla med.
Jag måste har missat någon inställning men jag hittar inte vad det skulle vara? Har satt tv-boxen i LAN 2, i boxen hittar jag bara upplösning för bildinställning och den är satt på 1080p50. Provade youtube via boxen och då är bildkvalitet ok.
Kanalpaket lagom om det skulle ha betydelse.

Lite natt o dag att jämföra Telias tv med Canal Digitals tv via parabol.

Men nog för att bilden är pixlig ibland, men det går ju ändå se på. Låter som något är knas för dig. Omstart av boxen gör ingen skillnad?

Postad 13 november 2020 - 09:55

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Fick telia fiber 500/500 idag och var nöjd fram till jag kopplade in tv-boxen. Har haft Canal digital via parabol tidigare och räknade med vis försämring men så här dålig bildkvalitet var jag inte beredd på. Vad pixligt! Var det första min dotter sa när hon fick se bilden och jag kan inte annat än hålla med.

Jag måste har missat någon inställning men jag hittar inte vad det skulle vara? Har satt tv-boxen i LAN 2, i boxen hittar jag bara upplösning för bildinställning och den är satt på 1080p50. Provade youtube via boxen och då är bildkvalitet ok.

Kanalpaket lagom om det skulle ha betydelse.

Det står HD i kanal namnet?

Postad 13 november 2020 - 10:07

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

Lite natt o dag att jämföra Telias tv med Canal Digitals tv via parabol.

Men nog för att bilden är pixlig ibland, men det går ju ändå se på. Låter som något är knas för dig. Omstart av boxen gör ingen skillnad?

Är på jobbet så har inte haft möjlighet att kontakta support. Har kopplat in tv-box direkt i Lan port 2 och inte via telia-router, det är väl rätt?

Var helt klart förbered på att det skulle bli en viss försämring mot parabol men inte så här mycket. Läste lite i den här tråden innan beställning och kommentarer som "Fick just igång min telia digital tv via stadsnät. Funkar kanon! Aldrig sett så bra flyt i bilden." och länkar som denna https://press.telia....t-i-rad-3045571 samt inget generellt klagande på bildkvalitet trots ett hemmabioforum där de flesta borde ha lite högre krav än "Svensson" gjorde att jag kanske hade lite för höga förhoppningar. Nu är det förhoppningsvis något som inte är helt hundra för jag har väldigt svårt att se att man 2020 skulle vara nöjd med detta. Mest stör jag mig på ansiktena som blir väldigt onaturliga, fick ju mardrömmar i natt efter att sett Anna Lindmarker på TV4 nyheterna.  :D

Postad 13 november 2020 - 10:09

Paul Holmgren
  • Paul Holmgren
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Det är väl fortfarande viktigt att starta om boxen när tv är igång så att den känner av vad tv klarar för att få HD kanalerna?
Eller är det gammalt?

Postad 13 november 2020 - 10:10

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

Det står HD i kanal namnet?

Ja. körde även bredbandskollen och fick drygt 500 både upp och ner.

Postad 13 november 2020 - 10:31

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

Det är väl fortfarande viktigt att starta om boxen när tv är igång så att den känner av vad tv klarar för att få HD kanalerna?
Eller är det gammalt?

Ska prova starta om igen när jag kommer hem. Via info från TV fick jag att det stod 1920x1080, däremot ändrade det sig inte när jag valde 4K på boxen. :unsure:

Postad 13 november 2020 - 10:52

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Det vore ju bra om exempelvis nya filmer och serier som är aktuella kunde komma upp på första sidan på Telia play.

Nej, man får alltid gå in i sökfunktionen, som ju är bökig bara den, för att hitta nyheter.

Är det en ny aktuell serie som släppts på HBO hjälper det inte ens att gå in på HBO i Play.

Där står bara gammal skåpmat men söker man så hittar den till slut...

Postad 13 november 2020 - 11:15

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 268 inlägg
  • 0

Ska prova starta om igen när jag kommer hem. Via info från TV fick jag att det stod 1920x1080, däremot ändrade det sig inte när jag valde 4K på boxen. :unsure:

Vet inte exakt hur nya boxen jobbar, för jag antar det är den du har. Men det är väl bara V Sport Ultra som sänds i 4K hos Telia ännu.

Postad 13 november 2020 - 12:23

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Om man kopplar ihop boxen med TV:n via HDMI-kabel och startar TV:n först så bör boxen själv ställa in sig på bästa upplösning. Men åtminstone förr fick man säga till Telia att leverera HD och inte SD. Borde väl inte gälla fiberkunder så i så fall är något fel.
Du kan inte kolla bandbredden på TV-kanalerna med Bredbandskollen eftersom de går med en egen dataström. Tittar du däremot tex på Youtube får du signalen från "internet". (Ursäkta min amatörmässiga beskrivning).
Hur boxen ska kopplas in beror bla på vilket nät du har. Ofta ska port ett på switchen kopplas till routern och därifrån vidare till boxen. Men har du tex nät från Open Universe ska du koppla sista porten på switchen direkt till boxen och inte via routern. På Telias hemsida hittar du utförlig beskrivning om detta.
Jag är själv helnöjd med bildkvaliteten så jag skulle tro även du kommer att bli det!
Lycka till!

Postad 13 november 2020 - 12:51

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Ja. körde även bredbandskollen och fick drygt 500 både upp och ner.

Internet förbindelsen har inget med TVn att göra, TVn har en egen "internetström"

Postad 13 november 2020 - 13:04

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0

Jag har fått svar att det beror på att det materialet som läggs upp i play tjänsten har inte något sådant ljudspår från leverantören medan det är ett annat material som det levereras för linjär TV helt enkelt.

Markus Johansson

Telia Kundservice

OT: Min uppfattning att detta även gäller C More android TV appen, 2.0 och inget flerkanalsljuds.

Postad 13 november 2020 - 13:10

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

Om man kopplar ihop boxen med TV:n via HDMI-kabel och startar TV:n först så bör boxen själv ställa in sig på bästa upplösning. Men åtminstone förr fick man säga till Telia att leverera HD och inte SD. Borde väl inte gälla fiberkunder så i så fall är något fel.
Du kan inte kolla bandbredden på TV-kanalerna med Bredbandskollen eftersom de går med en egen dataström. Tittar du däremot tex på Youtube får du signalen från "internet". (Ursäkta min amatörmässiga beskrivning).
Hur boxen ska kopplas in beror bla på vilket nät du har. Ofta ska port ett på switchen kopplas till routern och därifrån vidare till boxen. Men har du tex nät från Open Universe ska du koppla sista porten på switchen direkt till boxen och inte via routern. På Telias hemsida hittar du utförlig beskrivning om detta.
Jag är själv helnöjd med bildkvaliteten så jag skulle tro även du kommer att bli det!
Lycka till!

Tackar, låter bra att du är helnöjd och talar för att jag har något fel! Att jag körde bredbandskollen var för att se att det inte var något problem uppkopplingsmässigt. Jag har Telias prylar rätt  igenom och kopplats enligt instruktion som medföljde. Router på röd lan1 och tv på gul lan2. Kollar genom en gång till när jag kommer hem.

Bifogad fil(er)

Postad 13 november 2020 - 14:56

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

OT: Min uppfattning att detta även gäller C More android TV appen, 2.0 och inget flerkanalsljuds.

Stämmer bra det. Jag har bara 2.0 både i Telia play och C Moreappen.

Ganska svagt kan jag tycka.

Postad 13 november 2020 - 20:18

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Har inget med apparna att göra utan helt enkelt på materialet som ligger i Play utbudet.
Inte ens dom linjära sportkanalerna som sänder i 5.1 vilket också är dåligt.
Men eftersom Telia äger TV4/CMore nu så är det nåt som Telia kan påverka.

Redigerat av Leatherface, 13 november 2020 - 20:19.

Postad 13 november 2020 - 23:07

WarwickGrinder
  • WarwickGrinder
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hej,

Har Telia IPTV via fiber in i villan. Det sitter en fiberkonverter som delar upp nätet i TV och bredband. TV-delen har jag kopplad till en powerline-adapter från Zyxel eftersom TVn står nere i källaren. När jag tittar på "vanlig" TV eller t.ex. Netflix funkar det hur bra som helst, även SVT Play. Men vissa play-tjänster, t.ex. TV4, hackar (med block-artefakter) väldigt ofta. Jag har provat att dra en nätverkskabel från fiberkonvertern ner till källaren och då fungerar det bra. Nån som har nån idé om ifall det går att konfigurera Powerline-adaptern eller om det finns nåt annat trådlöst alternativ som borde fungera? Kan det vara ram-storlekar eller nåt på IP-förbindelsen via elnätet?

Mvh

Janne

Postad 13 november 2020 - 23:12

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Hej,

Har Telia IPTV via fiber in i villan. Det sitter en fiberkonverter som delar upp nätet i TV och bredband. TV-delen har jag kopplad till en powerline-adapter från Zyxel eftersom TVn står nere i källaren. När jag tittar på "vanlig" TV eller t.ex. Netflix funkar det hur bra som helst, även SVT Play. Men vissa play-tjänster, t.ex. TV4, hackar (med block-artefakter) väldigt ofta. Jag har provat att dra en nätverkskabel från fiberkonvertern ner till källaren och då fungerar det bra. Nån som har nån idé om ifall det går att konfigurera Powerline-adaptern eller om det finns nåt annat trådlöst alternativ som borde fungera? Kan det vara ram-storlekar eller nåt på IP-förbindelsen via elnätet?

Mvh
Janne

Sitter de på samma fas? Det är att rek för bäst hastighet. Annars har ju Telia sina egna airties som funkar smidigt till att köra tvn m.m trådlöst

Redigerat av Mushunt, 13 november 2020 - 23:12.

Postad 14 november 2020 - 08:40

Unregisteredf416f66b
  • Unregisteredf416f66b
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Vad har hänt med Axess-play?
Finns knappt några program kvar att titta på.

Postad 14 november 2020 - 11:07

joalin
  • joalin
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Hej,

Mvh
Janne

Telias iptv använder ett protokoll som heter multicast, och homeplug, som egentligen är en trådbunden form av wifi till sin natur, är ingen bra metod för multicast tyvärr. Du behöver en riktig kabel hela vägen tyvärr.

Postad 14 november 2020 - 12:12

WarwickGrinder
  • WarwickGrinder
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Telias iptv använder ett protokoll som heter multicast, och homeplug, som egentligen är en trådbunden form av wifi till sin natur, är ingen bra metod för multicast tyvärr. Du behöver en riktig kabel hela vägen tyvärr.

Jag förstår dock inte varför multicast för live TV funkar perfekt och det bara blir problem med vissa play-tjänster, men det är väl olika konfiguration av nåt slag på dessa multicast-strömmar. Eller att de kör HLS/MPEG-DASH.

Sitter de på samma fas? Det är att rek för bäst hastighet. Annars har ju Telia sina egna airties som funkar smidigt till att köra tvn m.m trådlöst

Kan vara olika faser eftersom det är olika våningar, men det funkar ju som sagt för flertalet kanaler. Jag ska kolla upp Airties, kör man med Telias egna grejor lär det ju vara lite lättare att få support.

Postad 14 november 2020 - 17:32

joalin
  • joalin
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Exakt, playtjänsten kör bara just du medan live är en ström som du abonnerar på eller hoppar in i så att säga. De vanliga kanalerna ligger alltid aktiva.

Postad 14 november 2020 - 20:49

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 0

Nu gissar/spekulerar jag vilt här:

Om ethernet-paketen i multicast:en (vanliga kanaler) är mindre än unicast-paketen (play) så skulle en halvdassig powerline-förbindelse kunna göra att de större paketen oftare trasas sönder än de små.

Enklaste sättet att verifiera/utesluta powerline är nog att testa med en lång sladd eller att temporärt flytta upp box och TV till routern och koppla in med TP-kablar.

Postad 14 november 2020 - 22:48

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 268 inlägg
  • 0

Enklaste sättet att verifiera/utesluta powerline är nog att testa med en lång sladd eller att temporärt flytta upp box och TV till routern och koppla in med TP-kablar.

Har redan gjorts. Står i ursprungsinlägget och då fungerar det tydligen bra.

Redigerat av Bopper, 14 november 2020 - 22:48.

Postad 15 november 2020 - 18:51

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Vid omstart av box, andra som varit med om att bilden blir svart och man hör inte vad de säger?

Hänt mig ett par gånger nu

Postad 15 november 2020 - 19:31

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Internetavbrott 2 gånger i kväll felkod 711

Man tycker ju att det borde blivit bättre när de lagat "kopparavbrott"

Postad 16 november 2020 - 11:39

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Lite OT kanske men angående ljudet på CMore Play så har jag kontaktat dem och fick följande svar:

Tack för ditt mail!

Jättebra att du hör av dig till oss och givetvis ska vi kika närmare på det här.

Jag tar givetvis din feedback vidare gällande ljudet på C More, i dagsläget så har vi enbart 2,1 ( stereo ) och vi har tyvärr inte så att man kan få ut den i 5,1 men jag har tagit detta vidare.

Du får ha en jättetrevlig dag och skulle det vara något mer du funderar över så tveka inte att höra av dig till oss.

Redigerat av Krutrök, 16 november 2020 - 11:43.

Postad 16 november 2020 - 21:08

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Bara jag i hela Sverige som har problem med textningen?

Att man bara ser textremsan bråkdel av sekund?

Störande man måste starta om boxen pga sån struntsak

Postad 17 november 2020 - 07:47

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Tredje dagen med hackande bild felkod 710 711

Helt otroligt

Postad 17 november 2020 - 10:31

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Nyss så fick vi ett nytt GUI. Ni som ser vad som är ändrat kan ju skriva lite om det :)

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 17 november 2020 - 18:24

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Jag skriver inget då för jag ser ingen skillnad  :P

Postad 17 november 2020 - 18:32

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Lite OT kanske men angående ljudet på CMore Play så har jag kontaktat dem och fick följande svar:

Tack för ditt mail!

Jättebra att du hör av dig till oss och givetvis ska vi kika närmare på det här.

Jag tar givetvis din feedback vidare gällande ljudet på C More, i dagsläget så har vi enbart 2,1 ( stereo ) och vi har tyvärr inte så att man kan få ut den i 5,1 men jag har tagit detta vidare.

Du får ha en jättetrevlig dag och skulle det vara något mer du funderar över så tveka inte att höra av dig till oss.

Otroligt!!!

Vi snackar om 2020...

Postad 17 november 2020 - 19:10

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Jag skriver inget då för jag ser ingen skillnad :P

Inte jag heller 😄

Postad 17 november 2020 - 19:42

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Nyss så fick vi ett nytt GUI. Ni som ser vad som är ändrat kan ju skriva lite om det :)

Markus Johansson
Telia Kundservice

Play har fått annat utseende. Väljer man någon film eller serie från Play så möts man av en annan design. I mitt tycke lite modernare. Ser snyggt ut!

Postad 17 november 2020 - 22:39

soulseek
  • soulseek
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Markus Johansson

Telia Kundservice

Så för att se tillgängligheten för ett avsnitt så måste man klicka fram avsnitten, starta avsnittet och trycka på stop? 
Jag skulle vilja att det gick att byta den bilden/avsnittet som visas default. Det logiska vore ju (även) att tillgängligheten stod på samma sida som de samlade avsnitten. Tidigare fanns ju all info med endast ett tryck från Min lista.

Postad 18 november 2020 - 15:11

johnbull_1975
  • johnbull_1975
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Det här med "rekommenderat för dig", när man går in i Play...undras på vilka grunder de förslagen väljs. Dessa förslag har i alla fall aldrig lockat någon i vår familj.

Tänk om man kunde stänga av det och få se sina play-tjänster utan att navigera sig ett flertal tryck neråt...

Postad 18 november 2020 - 16:28

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Med det jag skrev tänkte jag att ni skulle tolka det som att om fler och fler använder Android TV och om det går att göra en app som fungerar bra på alla enheter som kör Android TV så ökar chansen att det kommer att komma. Sen att C More och Telia typ är samma företag kanske gör det lättare att det blir så snart. Jag vet inget om när eller hur det går med det, och skulle jag veta är det för övrigt nog inget jag får delge er om jag inte gör det så att säga. 

Finland har ju haft 5305 boxarna vi fick i år ett tag redan så jag antar att vi snart kommer få en ny TV box, och det är ju inte hugget i sten att det blir en ny box från Arris. Helt klart tittar man ju på att försöka ställa olika tillverkare mot varandra för att få en så bra produkt som möjligt för kunderna.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Tack för ditt svar ändå Markus. Lite konstigt att Android inte gjort det lättare att integrera apparna för TV versionen. Verkar som Apple gjort ett bättre jobb där.

För egen del är det helt en kostnadsfråga. Jag har två TV-apparater + två AndroidTV (sheild) mediaspelare + 2 Telia boxar. Men ser sällan på TV i mer än ett rum och har då sagt upp tvilling - men med hjälp av en Play+ skulle jag kunna se det på min andra TV ändå, men jag har uppenbarligen valt fler hårdvara där. Det är ju fortfarande en konstig kostnadsmodell att tvilling via dedikerad box kostar extra, men via Android/Ios är det gratis - det är ju en vanlig IP stream i bägge fallen liksom.

Postad 19 november 2020 - 01:42

Unregisteredc58591b9
  • Unregisteredc58591b9
  • Användare

• 157 inlägg
  • 2

Markus Johansson

Telia Kundservice

Jag tycker inte om nya play. Att man bara får upp en stor bild där vad boxen tror är det avsnitt jag vill se på presenteras.

Sen då man går in på avsnitt så blir det en massa bilder och man måste scrolla åt höger.

Jag tycker det var klart bättre med gamla textbaserade avsnittslistan. Men kanske bara e jag. :D

Postad 19 november 2020 - 11:37

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 268 inlägg
  • 1

Markus Johansson

Telia Kundservice

Kan bara hålla med de flesta som skrivit. Finns det några fördelar med nya upplägget av Play?

Tidigare kunde man scrolla ner genom avsnitten för att lätt se hur många dagar de ligger kvar. Finns den uppgiften ens kvar? Jag hittar den inte.

Står nåt om dagar på första sidan, men det framgår inte vilket av avsnitten som avses.

Redigerat av Bopper, 19 november 2020 - 11:38.

Postad 19 november 2020 - 16:36

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Inget nytt om Telia Play Android ?

Postad 19 november 2020 - 22:51

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Bara jag i hela Sverige som har problem med textningen som försvinner snabbt?

Stänger jag av boxen blir rutan svart man hör inte vad de säger

Stänger jag av routern får jag felkod

Ganska störande man får sånt fel 2020

Postad 19 november 2020 - 23:13

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 1

Bara jag i hela Sverige som har problem med textningen som försvinner snabbt?

Stänger jag av boxen blir rutan svart man hör inte vad de säger

Stänger jag av routern får jag felkod

Ganska störande man får sånt fel 2020

Är väl ganska logiskt att man inte hör vad de säger på tvn om du stänger av boxen. 🙂

Även lika logiskt att du får felkod på din tv om du stänger av din router. Förbindelsen mellan din tv-box och routern stoppas då.

Postad 20 november 2020 - 08:34

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Är väl ganska logiskt att man inte hör vad de säger på tvn om du stänger av boxen.

Även lika logiskt att du får felkod på din tv om du stänger av din router. Förbindelsen mellan din tv-box och routern stoppas då.

Det som är löjligt är man får större problem efter 5 månader koppar avbrott

Och Kundtjänst aldrig kan se "felet"

Min router är i gång med grön lampa när jag får svart bild och dålig ljud

Postad 20 november 2020 - 10:52

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Det som är löjligt är man får större problem efter 5 månader koppar avbrott

Och Kundtjänst aldrig kan se "felet"

Min router är i gång med grön lampa när jag får svart bild och dålig ljud

Du skriver olika saker, så svårt att tyda vad du menar. Först stänger du av din router, sedan är den igång och lyser grönt? Exakt vad gäller?

Svart bild och dåligt ljud, är också en helt annan orsak än att man "stänger" av boxen. Din box är alltså igång men bilden är svart och du hör ljudet svagt/dåligt? Även här blir det otydligt när du skriver att boxen är avstängd.

Postad 20 november 2020 - 11:48

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 268 inlägg
  • 0

Markus Johansson

Telia Kundservice

En bugg i nya play att man bara kan se enstaka delar av t.ex. Morgonstudion i SVT?

Den är ju upphackad i korta delar med nyheter och väder i mellan och bara ett avsnitt per dag sparas?

Verkar vara samma som med t.ex. Efter fem på TV4, när det delas av Lotto-dragning eller annat.

Postad 21 november 2020 - 15:29

spicata
  • spicata
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Vad göra?

Hej på er.

Bytte leverantör på mitt fiber efter samtal från en trevlig tjej från Telia.
Hon erbjöd bra pris på en kombo av fiber och tv-lagom och vi kom överens om datum för
inkoppling till den 30/11.
Min nuvarande 1000/100 lina är ifrån A3 och har fungerat bra men vi hade pratat här hemma om fler kanaler och sånt,så vi slog till.
I fredags (20/11)när jag satt vid datorn så försvann internet och felsökning uppstod hemma och med A3 support, varav de upptäckte att någon gått in och kopplat upp en tjänst till min adress. Jag förstod att Telia var orsaken till problemet och ringde då 90200 för att höra vad som händer?
Efter lite letande så hittades beställningen och de såg mycket riktigt att det blivit inkopplat men inte aktiverat..
A3 kan inte koppla upp igen förrens Telia tar bort inkopplingen som de kopplat in 10dagar för tidigt och det var inte så bara att ta bort det heller utan en massa problem, så ni sitter jag utan internet som jag har från A3 tills den 30/11, där Telia egentligen skulle kommit in.
Har inte fått någon utrustning eller något från Telia innan heller, så jag har inget larm i huset, Netflix,Disney+,Apple TV +,Nest video övervakning, Hue lampor som inte kan köra sina rutiner osv...
En person från Telia skulle ringa upp på Måndag, men då har vi redan missat videomöten under helgen och kanske också några kurser som ska göras till veckan som kommer.
Har kopia på inkopplingsdatum och funderar nu på att kräva ersättning/kompensation för i värsta fall 10 dagars bortfall av betald tjänst ( nuvarande A3 uppsagd till den 30/11)
Ursäkta för en lång tröttsam text från min mobil, men hur skulle ni har gjort i detta fall?

Postad 21 november 2020 - 15:39

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 1

krävt A3 på fakturafri sista månad och smörat för telia så kan du gå in i en av deras butiker och låna hem ett mobilt bredband under tiden tills det kommer igång.

Postad 21 november 2020 - 16:59

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Problem med textningen hela veckan, tydligen enda i Sverige

Startar om boxen en gång, resulterar i svart bild dåligt ljud, startar om boxen igen,  då kommer bild ljud textning upp

Värsta fall får jag starta om routern och då pratar vi om 10-15 min med omstarter

Kundtjänst verkar inte förstå vad man ska gå efter

Hur ska man göra då?

Redigerat av Ironse, 21 november 2020 - 17:03.

Postad 21 november 2020 - 17:54

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Startar om boxen en gång, resulterar i svart bild dåligt ljud, startar om boxen igen,  då kommer bild ljud textning upp

Värsta fall får jag starta om routern och då pratar vi om 10-15 min med omstarter

Hur ska man göra då?

Begär att Telias servicetekniker kommer hem till dig

Postad 21 november 2020 - 23:34

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Har man tagit bort funktionen snabbspolning?

Om man ser på ett program/film då har man tidigare kunnat snabbspola?

Har man även tagit bort paus funktionen?

Redigerat av Ironse, 21 november 2020 - 23:34.

Postad 21 november 2020 - 23:35

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Nope, funkar här.

Postad 22 november 2020 - 08:46

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Hur ska man göra då?

Textning? På vilken kanal? Kanalens inbyggda eller tar du fram stödtext via textTV?

Eller är det via play?

Har man tagit bort funktionen snabbspolning?

Om man ser på ett program/film då har man tidigare kunnat snabbspola?

Har man även tagit bort paus funktionen?

Vilken kanal? Vissa kanaler, vissa program, går det inte att spola i. Exempelvis TV4 vill att man ska se på alla reklam vanligtvis.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.