Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

KILLZONE 2

4458 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Ditt betyg på... (172 medlem(mar) har röstat)

Single Player

1. 5 (73 röster [42.44%])

Procent av omröstning: 42.44%

2. 4 (66 röster [38.37%])

Procent av omröstning: 38.37%

3. 3 (22 röster [12.79%])

Procent av omröstning: 12.79%

4. 2 (7 röster [4.07%])

Procent av omröstning: 4.07%

5. 1 (4 röster [2.33%])

Procent av omröstning: 2.33%

Multiplayer

1. 5 (87 röster [50.58%])

Procent av omröstning: 50.58%

2. 4 (40 röster [23.26%])

Procent av omröstning: 23.26%

3. 3 (30 röster [17.44%])

Procent av omröstning: 17.44%

4. 2 (9 röster [5.23%])

Procent av omröstning: 5.23%

5. 1 (6 röster [3.49%])

Procent av omröstning: 3.49%

Rösta Gäster kan inte rösta
Killzone 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8.897434 (38) 99:-
1 relaterade trådar

Postad 05 March 2009 - 14:29

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Kan inte minnas att det var så här mycket neg om COD4 i början. Visst det tjatades endel om att det laggade å så men inte själva spelidèn. Visst spelet är grymt snyggt å det är roligt med nytt men det är springa, skjuta, dö, springa, skjuta, dö hela tiden.

Måste spela upp sniper så jag iaf kan få 2 kills i rad.... Har väl 4-500 poäng kvar.

Nu säger jag inte att Killzone 2 är lika bra som CoD4 online (folk har ju olika åsikt om detta) men en enkel anledning till varför det har varit större kritik mot KZ2 än CoD4 såhär i början måste ju vara att inlärningskurvan är mkt mkt högre. Sen kanske det är fler klagomål än i CoD4 ändå utan att räkna med själva inlärningskurvan, men den måste ju ändå vara en stor faktor.

Postad 05 March 2009 - 14:30

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Är Killzone (1) likt Killzone 2 alls? Tänkte spelkänsla osv.

Jag har ingen PS3:a och jag ogillar i regel FPS på konsoll, men kanske försöker hitta Killzone i någon budgethylla någonstans och provar det för att se efter om det kommer inköpas då jag köper en PS3:a.

Men jag antar att Killzone2 knappt kommer spelas då den ska köpas ändå med tanke på att jag nog kommer vänta till GoW3 kommer, men men..

Postad 05 March 2009 - 14:34

P-51
  • P-51
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hejsan.

Älskar FPS spel och har testat Killzone 2 lite och det verkar riktigt najs. Däremot har jag spelat mestadels på PC och tycker personligen att det är skönast och jag får bäst "egen prestanda" med tangentbord och mus, inte handkontroll. Inte lika pricksäker med en joystick framför en mus. Kan man koppla in en blåtands tangentbord och mus och köra på det istället? Kanske inte är lika bekvämt men man kan alltid testa. Någon som har tips om bra sådan för PS3?

Postad 05 March 2009 - 14:34

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

• 759 inlägg
  • 0
Jag tycker potentialen finns, helt klart. Men jag får inte samma (tror det var döden som nämde det tidigare) "Bara ett spel till känsla". Jag blir lite less just för att man skjuter och blir skjuten exakt hela tiden.
Mina förväntningar på MP delen var nått helt annat. Hade hoppats på MYCKET mer taktik för att kunna spela och göra bra ifrån sig.
Jag vet inte hur många gånger man spawnat på en spawngranat och där står fi och bara matar. Det kan väl inte ha varit så det var tänkt?
Man kan ju för f-n inte ens spela ett gäng kompisar på samma lag!!! Hur tänkte dom där?
Det är väl en första förutsättning för att kunna bli lite samspelta och lära sig av varandra.

Postad 05 March 2009 - 14:35

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Kan inte minnas att det var så här mycket neg om COD4 i början. Visst det tjatades endel om att det laggade å så men inte själva spelidèn. Visst spelet är grymt snyggt å det är roligt med nytt men det är springa, skjuta, dö, springa, skjuta, dö hela tiden.

Måste spela upp sniper så jag iaf kan få 2 kills i rad.... Har väl 4-500 poäng kvar.

Korrekt men cod4 satte en standard som KZ skall överträffa.
sen håller jag med merger, det gäller att avvakta lite, spelen skiljer sig åt och jag tror att guerilla egentligen tänkte sig lite mer strategi istället för som idag...run&gun samt massstrider i dörröppningar.

Det går galet fort och det är det jag har svårast för kanske ändrar sig detta över tid annars är man väl tillbaka i Cod.

mvh

Postad 05 March 2009 - 14:38

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Förstår mig inte riktigt på alla klagomål om detta spel, och att det är sämre än cod 4 på vissa punkter. Det är killzone 2 och inte cod 4. Om alla tycker cod är så bra kan dom ju spela det istället. Håller med om att detta spel är svårare än vad man är van med. Men tycker det är skönt att man måste sikta, och att inte spray fungerar så bra.

Om man tänker efter, finns ju en anledning att inte alla spel är likadana.

Postad 05 March 2009 - 14:46

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Korrekt men cod4 satte en standard som KZ skall överträffa.
sen håller jag med merger, det gäller att avvakta lite, spelen skiljer sig åt och jag tror att guerilla egentligen tänkte sig lite mer strategi istället för som idag...run&gun samt massstrider i dörröppningar.

Det går galet fort och det är det jag har svårast för kanske ändrar sig detta över tid annars är man väl tillbaka i Cod.

mvh

jo det är sant det ni säger... det är omöjligt att få bra kill/death ratio om man kör run & gun på KZ2, man måste hålla sig undan lite grann.

Postad 05 March 2009 - 14:53

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Nu hängde sig spelet för femte gången på en timma för mig.Inte spelat klart en runda en enda gång idag. Kass. Dock så tycker jag fortfarande detta slår cod4 med hästlängder. Visst man kan inte jämföra och bla bla men i detta spel krävs det lite av spelaren. Detta spelet skrapar bort fjortis-fragfx-användarna. Bara duktiga spelare kvar plus såna som vill bli duktiga. Inte illaluktande kampare som baserar sin skicklighet på att gömma sig o sen skjuta någon i ryggen med ett överbra maskingevär alá cod.

Postad 05 March 2009 - 14:56

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Jag tycker potentialen finns, helt klart. Men jag får inte samma (tror det var döden som nämde det tidigare) "Bara ett spel till känsla". Jag blir lite less just för att man skjuter och blir skjuten exakt hela tiden.
Mina förväntningar på MP delen var nått helt annat. Hade hoppats på MYCKET mer taktik för att kunna spela och göra bra ifrån sig.
Jag vet inte hur många gånger man spawnat på en spawngranat och där står fi och bara matar. Det kan väl inte ha varit så det var tänkt?
Man kan ju för f-n inte ens spela ett gäng kompisar på samma lag!!! Hur tänkte dom där?
Det är väl en första förutsättning för att kunna bli lite samspelta och lära sig av varandra.

Det är ju upp till Tactician att lägga sina rökgranader på ett sådant ställe där laget har det lätt att försvara och motståndaren inte kan campa.
Tror detta spel kommer att utvecklas mer och mer till ett taktik spel. Det är bara nu i början alla springer runt som höns och skjuter på allt som rör sig. Inom sin tid kommer folk förstå att det inte fungerar så bra

Postad 05 March 2009 - 14:59

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0

jo det är sant det ni säger... det är omöjligt att få bra kill/death ratio om man kör run & gun på KZ2, man måste hålla sig undan lite grann.

Jag håller med dig! I KZ2 tror jag inte att det är meningen att det ska bli värsta grötfesten, då dör man direkt som många påpekar. Taktiken är nog att man ska hålla sig lite mer lugn och välja sina tillfällen till "attack" noga. Många är vana med COD4 och spelar därefter men det är inte så KZ2 är uppbyggt. Jag köper att det kan bli lite grötit när man tex ska planta och försvara för då koncentreras all strid till ett ställe men annars tror jag den bästa spelstilen är att vara lite mer vaksam och inte springa in i stridens hetta!

Postad 05 March 2009 - 14:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Sen som jag skrev i clan tråden..Friendly fire och max 16 spelare tycker jag löser en hel del springa runt å skuta på allt som rör sig.

Dock skulle dom kanske varit modiga å gjort andra spelsätt där man inte får killpoints för annat än i DM..
Att man bara får points för lag bedrifter eller liknande

Postad 05 March 2009 - 15:00

KeeKe
  • KeeKe
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
man dödar inte och sen blir dödad, jo typ om man bara springer lite överallt och står i dörröppningar och siktar då händer de så :P
Jag brukar få minst 2kills men dödar inte en på ett ställe sen pressar mer fram, utan man bli oftast skaddad får man ta de lugnt livet högs, kanske springa ett annat håll.. kasta en granat. springa till baka.

så svårt är de inte, eller jo ibland när alla stormar med shootgun då lackar man som fan!
galet vapen de där, jag kan itne hantera de själv men folk som kan, inte skoj att möta 1 mot 1 xD

Postad 05 March 2009 - 15:46

Unregistered64ab0350
  • Unregistered64ab0350
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

man dödar inte och sen blir dödad, jo typ om man bara springer lite överallt och står i dörröppningar och siktar då händer de så :P
Jag brukar få minst 2kills men dödar inte en på ett ställe sen pressar mer fram, utan man bli oftast skaddad får man ta de lugnt livet högs, kanske springa ett annat håll.. kasta en granat. springa till baka.

så svårt är de inte, eller jo ibland när alla stormar med shootgun då lackar man som fan!
galet vapen de där, jag kan itne hantera de själv men folk som kan, inte skoj att möta 1 mot 1 xD

Hagelbössan är ju det lättaste vapnet av alla att hantera med tanke på autoaimet. Jag var också ovetandes om detta till en början och var helt förbluffad över vissa spelares skicklighet. På med flashlighten på bössan så behöver du inte sikta, spelet gör det åt dig.

PSN: jstahl

Postad 05 March 2009 - 15:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Fusk..Har aldrig använt det..Inte ens fattat vad ni pratar om :-)

Postad 05 March 2009 - 16:02

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

jag tycker fortfarande att det är väldigt mycket lotto i de här spelet,, ibland kan man skjuta ett helt magasin rätt i bröstet på en spelare utan¨att något händer, och ibland räcker det med några få skott,, sen om man möter någon och båda börjar skjuta så dör oftast båda samtidigt vilket är ganska tråkigt

tycker spelet är riktigt enformigt då det nästan är omöjligt att få flera kills i rad,, man spawnar,, springer hela vägen tillbaka, letar upp platsen där ALLA befinner sig,, skjuter och dödar en person,, men dör själv direkt efter eller precis samtidigt
börja m från början,, halva tiden går ju åt att springa från spawnplatsen som alltid är flera km från platsen där alla befinner sig,, om inte någon har placerat ut en annan spawnplats då.

sen vet jag inte om jag tycker om systemet med roterande spelformer, det är inte alltid man har lust att spela allt som finns och det kan vara riktigt svårt ofta att hitta en server som bara spelar en typ av spel.

mycket gnäll nu märker jag från min sida :P
men fixar dom bara kontrollen så är alla andra "problem" förlåtande
tänk om det varcod4 kontroll och allt annat var som det var, då hade detta varit världens bästa spel

Det är precision som gäller. Korta salvor om 1-3 skott. Igår mötte jag många i närstrid som drar av hela magget framför mig. Eftersom de i stort sätt missar med varenda skott så är det rätt lätt att vinna med några välriktade skott.

Postad 05 March 2009 - 16:08

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Sen som jag skrev i clan tråden..Friendly fire och max 16 spelare tycker jag löser en hel del springa runt å skuta på allt som rör sig.

Dock måste man då välja bort vissa banor då det annars "bara" blir maratonlöpning...å sen klipper morlock av en huvudet med snipern...

:P

Postad 05 March 2009 - 16:17

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Nu har man äntligen låst upp sniper.... :D ....de som säger att man inte har någon fördel genom att ranka upp är antingen lögnare eller idioter...... :P ....hela vägen upp har jag legat på typ 15 kills 11 deaths i matcher....igår när jag kunde spela med saboteur gjorde jag typ 25-7 eller liknande i stort sett varenda match.....enda undantaget var när jag fick frasse, kerren och grabbarna i motståndarlaget.

Fy f*an vad tråkig den matchen på sandbanan var dock......ett helt lag med topprankade spelare där typ fem pers ligger längst bak på andra sidan kartan och sniprar....sen hamnade jag ju tyvärr med ett gäng idioter så det gick ju sådär...kerren lyckades knäppa mig i ryggen ett antal gånger men som tur var så hittade jag någon snubbe som hette typ wolf eller något i ert lag som jag lyckades knäppa en fem-sex gånger på raken.... :D

tyckte inte vi hade någon sniper i vårt lag den matchen eller det var ditt lag du snackade om
förövrigt så gillar jag inte alls saboteur spelar nog sämst med den gillar isas standardbössan bäst så medic känns bäst för mig även om jag gärna kör enginere men gillar inte hagelsprakaren då man är tvungen att fuska för att vinna en närstrid mot en annan hagelsprakare

Postad 05 March 2009 - 16:24

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

det konstiga med sniper är att mna inte blir synlig när man skuter och missar.. visst kan man se att det flyger i väg ett skott från en osynlig person.. men man borde bli helt synlig i en sekund bara för att mna skjuter.

man blir synlig för varje skott för att bli osynlig igen så där har du fel

Postad 05 March 2009 - 16:28

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0

Hejsan.

Älskar FPS spel och har testat Killzone 2 lite och det verkar riktigt najs. Däremot har jag spelat mestadels på PC och tycker personligen att det är skönast och jag får bäst "egen prestanda" med tangentbord och mus, inte handkontroll. Inte lika pricksäker med en joystick framför en mus. Kan man koppla in en blåtands tangentbord och mus och köra på det istället? Kanske inte är lika bekvämt men man kan alltid testa. Någon som har tips om bra sådan för PS3?

Man kan inte spela med tangentbord och mus. Även om man hade kunnat det så skulle det förmodligen vara svårare än att använda handkontroll för styrningen är väldigt annorlunda jämfört med den i andra FPSer.

Redigerat av BennySlyden, 05 March 2009 - 16:28.

Postad 05 March 2009 - 16:33

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0
Jag tycker att det stora problemet med detta spelet är att vi kör så korta matcher så det är avgörande att vara först på plats så det blir väldigt mycket rusande hade man haft mer tid så hade man försökt vara mer taktisk.

Postad 05 March 2009 - 16:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kanske är mer tid och mindre antal spelsätt i en runda att föredra ?

Edit
Synd att det är så djästans lätt att ryckas med i en hysterisk jakt på att döda motståndare att man ibland glömmer bort vad man ska göra :P

Nää.. Helt lagbaserat i små squads utan poöng för kills vore bra..Hur det skulle lösas vettetusan.
Kanske bara lyfta bort kill points och istället bara ge teamet poäng beräknat på hur länge man varit i en försvarande zon eller dyligt

Redigerat av moparman, 05 March 2009 - 16:39.

Postad 05 March 2009 - 16:40

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

blir man??? har kollat på en sniper från mitt lag och det enda man sg när han sköt var flamman från pipan och sen inget mer.. alltså när han inte träffade något.

Postad 05 March 2009 - 16:46

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

• 759 inlägg
  • 0

Jag håller med dig! I KZ2 tror jag inte att det är meningen att det ska bli värsta grötfesten, då dör man direkt som många påpekar. Taktiken är nog att man ska hålla sig lite mer lugn och välja sina tillfällen till "attack" noga. Många är vana med COD4 och spelar därefter men det är inte så KZ2 är uppbyggt. Jag köper att det kan bli lite grötit när man tex ska planta och försvara för då koncentreras all strid till ett ställe men annars tror jag den bästa spelstilen är att vara lite mer vaksam och inte springa in i stridens hetta!

Det är så sant. Det kommer väl med tiden hoppas jag.
Men likt förbannat kan man inte spela som lag, uselt!

Postad 05 March 2009 - 16:48

Unregistered3ef269c0
  • Unregistered3ef269c0
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Nää.. Helt lagbaserat i små squads utan poöng för kills vore bra..Hur det skulle lösas vettetusan.
Kanske bara lyfta bort kill points och istället bara ge teamet poäng beräknat på hur länge man varit i en försvarande zon eller dyligt

Det trista är ju att det enda spelsätt som ger ordentligt med poäng (oavsett hur taktiskt man spelar) är Body Count. Visst kan en enstaka spelare kamma in en del på Assassination eller S&R, men laget som sådant tjänar ju inte ett skit förutom en eventuell multiplier om man vinner hela matchen. Tycker det är alldeles för dåligt med mission points rent allmänt.

Postad 05 March 2009 - 16:59

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Om man fixar tio defendkills 8 gånger så får man en ribbon för det också, vilket gör att man får i princip lika mycket poäng på att döda och försvara en bas i S&D/C&H/Assassination som i BC.

Sen har ju de andra lägena ribbons att fixa för att få extra bra med poäng också. :P

Men visst vore det smaskigt med 20 pinnar för att lämna en högtalare eller överleva en assassination...

I övrigt; GLÖM INTE ATT JOINA EN SQUAD!!

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 March 2009 - 17:02.

Postad 05 March 2009 - 17:00

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

• 759 inlägg
  • 0
Vore ju konstigt om inte KZ kommer att jobba ihop med Home på ett eller annat sätt.
Där kanske det kan komma en "party" funktion.

Redigerat av Unregistereda1381774, 05 March 2009 - 17:00.

Postad 05 March 2009 - 18:22

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
De här förbannade raketgevären och hagelbrakarna... folk är ju sånna fegisar. Allt för att kamma poäng.
Ja, det har gått åt helvette nu när jag spelat.

Funderar på att lira socom igen istället men där blir man vansinnig på alla amerikanare som tror att de äger världen med sitt YOande och hiphop-lyssnande. Och i cod så har vi camparna.
Kanske blir en vända Fifa istället.

Nä jag fortsätter med killzone och spelar med er istället

Postad 05 March 2009 - 18:59

Yves
  • Yves
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
I man mot man tycker jag inte att man ofta dör samtidigt utan det brukar mest vara jag som stryker med. Har man tur får man med sig den andre också och lottotur om bara han dör fastän jag börjar skjuta honom då han har ryggen mot mig :D . Man ser ju på de bästa hur de dansar runt men gör jag det också så är det ju stört omöjligt att träffa den andre och stannar man upp ett ögonblick för att sikta är man död av en huvudskott :P :D . Det gör att jag tycker lite synd om det lag som får mig för ”body count” är ju kört för det laget men jag har märkt att det går lite bättre under ”body count” om jag bara håller mig i baslägret och inte sticker ut näsan :D :P . MHB NORDIC är kanske en tuff server och man har nog inte egentligen har där att göra men börjar man få smak på att döda istället för att dödas kanske man inte återvänder :D .

Jag tror även att spawna på squard-ledaren kan vara mycket bra men det kräver lite mer av ledaren och att de andra tänker på att skydda honom lite mer (åter egen taktik). Får man det att fungera tror jag man kommer att få en klar fördel jämfört när man får springa från baslägret och kampar för sig själv.

Mvh
Yves

Postad 05 March 2009 - 19:06

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Haha erlander, själv har jag precis upptäckt raketgevären. Drog in 3x 4 kills, alltså 4 döda med 1 skott 3 ggr i en runda. Satt fint. Men det blir lite slakt av det hela å inte så mycket spel.

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 05 March 2009 - 19:07.

Postad 05 March 2009 - 19:13

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Raketgevären är bäst att använda då man ska attackera på S&D, för att rensa bort turrets och annat mög. :P Annars är det lätt hänt att det blir självmord med raketerna, ganska kort genomsnittlivslängd på en raketwieldare.

Postad 05 March 2009 - 19:26

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
hehe fattar inte varför jag ville bli högsta lvl. skit svårt med snipern juuu :P

Postad 05 March 2009 - 20:51

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Hur hittar man MHB Server om man inte har nån polare som lirar?

Postad 05 March 2009 - 22:07

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Hur hittar man MHB Server om man inte har nån polare som lirar?

finns ingen mhb server idag inte så många som spelar

Postad 06 March 2009 - 00:20

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Är du säker på det? När jag själv är sniper (har precis låst upp den) och kör den där kamoflagegrejen så är det ett grönt filter på skärmen som verkar avgöra hur dold man är. Oftast när jag skjuter utan att träffa någon så sker ingen förändring i det gröna filtret, och skillen är fortfarande igång så att säga. När jag träffar någon så försvinner det dock och det är möjligt att det har gjort det nån gång även då jag inte träffat, det är jag inte säker på. Jag vet dock att den gröna skärmen och skillens "aktivitet" varit kvar många ggr då jag skjutit.

Postad 06 March 2009 - 00:57

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Hagelbössan är ju det lättaste vapnet av alla att hantera med tanke på autoaimet. Jag var också ovetandes om detta till en början och var helt förbluffad över vissa spelares skicklighet. På med flashlighten på bössan så behöver du inte sikta, spelet gör det åt dig.

PSN: jstahl

Hmm, hur menar du då? Är det bara att ha på flashen så bokstavligt autoaimar den?

Postad 06 March 2009 - 01:07

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0
Tack för roliga matcher idag gubbar! Bra ide att starta public server tycker jag.

Vad mycket bättre det är med 8vs8 jämfört med 16vs16! Även på random serverarna jag spelade på idag blev det oftast bra organiserade lag med två squads som spelade smart trots att det inte snackades så mycket. Det ska bli kul att lira vidare imorn.

Postad 06 March 2009 - 01:48

Unregistered64ab0350
  • Unregistered64ab0350
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Hmm, hur menar du då? Är det bara att ha på flashen så bokstavligt autoaimar den?

Precis så ja. Aimbot som inte kan missa.

Postad 06 March 2009 - 06:11

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Är du säker på det? När jag själv är sniper (har precis låst upp den) och kör den där kamoflagegrejen så är det ett grönt filter på skärmen som verkar avgöra hur dold man är. Oftast när jag skjuter utan att träffa någon så sker ingen förändring i det gröna filtret, och skillen är fortfarande igång så att säga. När jag träffar någon så försvinner det dock och det är möjligt att det har gjort det nån gång även då jag inte träffat, det är jag inte säker på. Jag vet dock att den gröna skärmen och skillens "aktivitet" varit kvar många ggr då jag skjutit.

varje gång man sjuter ett skott så blinkar man till 99% säker på det.
desutom blir man helt synlig om man råkar träffa en bot ellet en medspelare oxå vilket kan vara störigt ibland

Postad 06 March 2009 - 09:40

Andreaz
  • Andreaz
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Nu fungerar statistiken på www.killzone.com igen

mvh
AndreazSWE

Postad 06 March 2009 - 10:13

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Tycker att det är bra att du skriver/gnäller, så slipper jag, håller med dig till 100% och vi verkar tycka ganska lika om saker och ting ang. KZ2! ;)

hehe bra att jag kan hjälpa till ;P men har också förstått att vi tycker ganska likadant när det gäller KZ

Postad 06 March 2009 - 11:12

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Är det någon som klarat Elite än?
Jag blir helt galen på den svårighetsgraden.
Nu har jag fastnat på en del ställen som jag inte fastnade vid när jag körde på Normal.

Spoiler

Postad 06 March 2009 - 11:36

Snudge
  • Snudge
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Det var lite kul lir igår, även om jag inte var kvar så länge. Spelade på motståndarlaget då jag tillhör en annan klan och det dessutom var typ 12 st [MHB] mot 7 eller 8 andra. Dock så måste jag ifrågasätta logiken i att förbjuda shotgun, men tillåta sniper? När hälften av motståndarlaget sitter med sniper, så blir det lite trist. det är precis som AWP-hetsen i CS. Kanske begränsa antalet eller något. Visst det är ingen autoaim på sniper, men helt omöjligt som motståndare att ta sig någonstans då vår bas täcktes från alla håll. Det är bara 2 ören från mig.

Redigerat av Snudge, 06 March 2009 - 11:38.

Postad 06 March 2009 - 11:41

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1521 inlägg
  • 0

Det var lite kul lir igår, även om jag inte var kvar så länge. Spelade på motståndarlaget då jag tillhör en annan klan och det dessutom var typ 12 st [MHB] mot 7 eller 8 andra. Dock så måste jag ifrågasätta logiken i att förbjuda shotgun, men tillåta sniper? När hälften av motståndarlaget sitter med sniper, så blir det lite trist. det är precis som AWP-hetsen i CS. Kanske begränsa antalet eller något. Visst det är ingen autoaim på sniper, men helt omöjligt som motståndare att ta sig någonstans då vår bas täcktes från alla håll. Det är bara 2 ören från mig.

Att använda autoaim borde ju klassas som fusk då det inte är du som siktar... Att omringa en spawnplats med en massa snipers är bara skills av andra laget att kunna trycka ner er så djupt på banan...

Postad 06 March 2009 - 11:44

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Vi stängde av shotgun på grund av att det är auto aim på den bössan, vilket det inte är på något annat vapen...

Postad 06 March 2009 - 12:07

primoo
  • primoo
  • Lärjunge

• 494 inlägg
  • 0
Fick sniper igår och den gillar vi! Går ju till och med att skjuta på hyffsat nära håll ozoomad .

märkte ni av alla healtpacksen jag slängde framför er i natt, såg att många behövde i alla fall.
man får väl inga poäng för healtpacks har jag för mig?

nu funkar inte nätverket igen! Typiskt när man har barn/fru "fritt" hemma ;)

Postad 06 March 2009 - 12:12

Numb4Fun
  • Numb4Fun
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Visst det är jävligt osportsligt med autoaim, inget jag förespråkar. Men borde det egentligen inte bli mer verklighetstroget, för hur jäkla svårt är det att missa med en hagelbössa på 2m avstånd?

Postad 06 March 2009 - 12:13

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Ja!

Jag klarade första vågen. Nu är det dags att ta sig an andra våningen! Det tog sammanlagt 5 timmar innan jag kom vidare. För er som vill ha stridstips för Elite-delen:

Spoiler

Postad 06 March 2009 - 12:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Visst det är jävligt osportsligt med autoaim, inget jag förespråkar. Men borde det egentligen inte bli mer verklighetstroget, för hur jäkla svårt är det att missa med en hagelbössa på 2m avstånd?

Hur svårt är det att missa med en SMG på 2 meters avstånd i verkligheten? Kanske skulle haft autoaim på den också. ;)

Postad 06 March 2009 - 12:20

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Tycker snacket är lite överdrivet ang. aimassisten på shotgunen, visst existerar den, ingen tvekan om den saken, men man får ju lätt intrycket här att det är omöjligt att missa bara för att man trycker in L1 och att ALLT sköter sig själv, vilket det inte gör...

Redigerat av Dr. Death, 06 March 2009 - 12:26.

Postad 06 March 2009 - 12:23

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Håller helt med dig...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.